BabeWatcher | maandag 11 juli 2005 @ 19:59 |
De benzineprijzen rijzen de pan uit. Het is bekend dat een dieselauto perfect rijdt op slaolie (ca. ¤0,60/l), maar dit gaat niet met een benzineauto. Waar kan een benzineauto nog meer op rijden behalve euro lv. Ik denk zelf dat terpetine of wasbenzine is duurder dan benzine. Spiritus zou misschien kunnen, maar daar zit 20% water in en ik denk niet dat mijn motor daar van houdt. | |
Mr_M | maandag 11 juli 2005 @ 20:10 |
Alcohol | |
Five_Aces | maandag 11 juli 2005 @ 20:13 |
Vind je blok ook niet leuk, brand te heet Nitromethaan, AFR van 1,7 ipv 14,7 ![]() | |
Dualdude | maandag 11 juli 2005 @ 20:15 |
Uhuh pure nitro gaat vast werken ![]() ![]() | |
Adfundum | maandag 11 juli 2005 @ 20:16 |
Benzineauto's schijnen ook heel goed op LPG te rijden.. | |
longinus | maandag 11 juli 2005 @ 20:20 |
Ik heb mijn brommer eens op alcohol laten lopen, dit doet ie niet lang, ik betwijfel of een auto er ook maar een meter mee kan rijden zonder aanpassingen aan de motor. | |
BabeWatcher | maandag 11 juli 2005 @ 20:21 |
quote:Dan moet ik een tank inbouwen en kan ik geen bagage meer meenemen en bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten. | |
yup | maandag 11 juli 2005 @ 20:22 |
quote:In deze tijden denk ik dat je echt serieus voordelig kan rijden met een lpg gebakje... Gewoon een wagen uitzoeken waarvan bekend is die geen motorische problemen heeft op LPG... | |
Ludacriss | maandag 11 juli 2005 @ 20:23 |
Slaolie in je diesel? Gaat dat niet stuk na een tijdje? | |
spectrumanalyser | maandag 11 juli 2005 @ 20:33 |
Ergens heb ik gelezen dat de omzet van de benzinepompen al aan het dalen is - vreemdgenoeg - | |
indahnesia.com | maandag 11 juli 2005 @ 20:36 |
quote:ik geloof er niets van. | |
Adfundum | maandag 11 juli 2005 @ 20:41 |
quote:Ik wel, ik heb echt het idee dat mensen nu zuiniger rijden, op de snelweg heb je veel meer mensen die nu 100-120 rijden dan vroeger. Ik zit toch zo'n 4 uur per dag op de weg. | |
evilduiveltje | maandag 11 juli 2005 @ 20:49 |
quote:bijde zijn vooroordelen en stammen uit het stenen tijdperk.... met de huidige generaties auto;s en gas installaties.. is dit allang niet meer zo.... | |
BloodhoundFromHell | maandag 11 juli 2005 @ 20:57 |
LPG kost hier nog steeds 36.5 , net als 3 jaar terug. Mijn volgende auto rijdt gewoon weer op gas. tegen euro 1.31 en diesel 1.01 , dus het is nu echt lucratief. | |
BloodhoundFromHell | maandag 11 juli 2005 @ 20:59 |
quote:gewoon een 2e handsje kopen die al op gas rijdt. Verder had mijn vorige auo er al bijna 300.000 op staan, waarvan de laatste 100.000 door mij zonder enig onderhoud. | |
yup | maandag 11 juli 2005 @ 21:03 |
quote:Daar geloof ik van alles van... Mensen zullen alleen als het noodzakelijk is de auto pakken... En veel mensen zullen zelfs hun 2de auto eruittrappen... Groot gelijk ook met die geschifte benzineprijzen van tegenwoordig ![]() | |
Wokkel1982 | maandag 11 juli 2005 @ 21:04 |
quote:Waarom open je dan altijd topics over de uit de pan rijzende benzineprijzen, BHFH? | |
Mr_M | maandag 11 juli 2005 @ 21:10 |
http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatcher.Dispatcher?id=191770 | |
God_de_Vader | dinsdag 12 juli 2005 @ 12:15 |
dat van 100 000 versleten op lpg is dus de grootste apekool die bestaat. Ik heb een toyota carina E, een behoorlijk ruwe en zware voet en heb reeds meer dan 300 000 km op lpg heb nooit problemen. Alleen de kleppen om de 40 000 km eens nakijken en terug afstellen verder kachelt mijn wagen zonder problemen. Ook mijn bagage ben ik niet kwijt want de tank is ingebouwd in mijn reservewiel. Een reservewiel heb ik dus inderdaad niet mee maar wel een binnenband en een schuimbus. Als je echt lek rijd doe je je band er af (gaat simpeler dan je denkt met twee beschermde schroevendraaiers ... binnenband er in en band er terug op dat doe ik in 10 minuten !!! dan een compressortje op de sigarenplug en je bent terug vertrokken! | |
t0n | dinsdag 12 juli 2005 @ 13:51 |
maar goed, dit topic gaat over 'n alternatief voor benzine, niet wat 'n liter diesel oid kost. ik denk meer dat we ons moeten richten op de technische inhoud van dit draadje. | |
Dwaashaas | dinsdag 12 juli 2005 @ 13:53 |
quote:Vroegáh stonden ze ook nog niet zo veel te flitsen en te controleren overal.. ..maar een alternatief voor benzine .. geen idee ... | |
Dr_Frickin_Evil | dinsdag 12 juli 2005 @ 14:56 |
quote:Nitro als in nitro-oxide? Dat levert in een verbranding toch alleen het zuurstof, en kàn dus niet eens zelf ontbranden? Oh nitromethaan wordt bedoeld denk ik [ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 12-07-2005 15:11:07 ] | |
God_de_Vader | dinsdag 12 juli 2005 @ 15:44 |
kerosine kost slechts 0.40 euro de liter ... maar beetje te agressief :-) het kan in een gewone benzine motor maar ... nja hij zal snel het leven geven hooguit paar duizend kilometer ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 12 juli 2005 @ 16:00 |
Tering ik wil een auto die op kerosine rijd hoor ![]() | |
Pr0nXXX | dinsdag 12 juli 2005 @ 16:01 |
Tankpasje is het alternatief. | |
God_de_Vader | dinsdag 12 juli 2005 @ 16:14 |
Als je beetje in de racerij doet kom je dat veel tegen ... zijn altijd wel paar debilen die met een oud vrak kerosine tanken en dan ovaaltjes gaan rijden ![]() ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 12 juli 2005 @ 17:42 |
quote:In een diesel kun je wel zonder problemen kerosine tanken met een additief gemengd. In een benzine kan het zowiezo niet. | |
the_Napster | dinsdag 12 juli 2005 @ 18:45 |
Kerosine (Jet A) is een "nog meer rest" dan diesel, maar deze zijn wel schoner en goedkoper ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 12 juli 2005 @ 18:55 |
Ik weet dit omdat op vliegvelden kerosine met additief wordt gebruikt voor de dieselautos (want: geen btw en accijnzen) . Dus als je op schiphol komt te werken zorg dat je een diesel hebt, kun je aftanken bij de vliegtuig peutwagen. | |
Five_Aces | dinsdag 12 juli 2005 @ 19:23 |
wat BFHF zegt zou goed kunnen. Kerosine is een brandstofproduct welke tussen diesel en benzine in zit qua viscositeit & stookwaarde. Een auto op kerosine bouwen zou normaal ook geen probleem zijn. En de luchtvaart wordt het nou eenmaal gebruikt omdat het goedkoop is. Kerosine gaat overigens niet in straaljagers, dat is Hydrazine (jetfuel) | |
yup | dinsdag 12 juli 2005 @ 19:28 |
Als je diesel opeens 50 pk meer krijgt zou ik het wel proberen waard vinden ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:02 |
quote:dat laatste klopt niet. Hydrazine zit inderdaad in bijvoorbeeld F16's, maar alleen als noodbrandstof om bij een emergency de systemen aan de gang te houden. VOor de rest vliegt een F16 ook gewoon op kerosine. Hydrazine is overigens levensgevaarlijk en zeer dodelijk bij het inademen van de gassen. | |
Pr0nXXX | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:06 |
Je bent goed in thuis. Wat studeer jij? | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:09 |
quote:het vermogen wordt minder als je kerosine in je dieselauto tankt weet ik uit ervaring. Een vroegere kennis van mij werkte op een vliegveld en deed dit dus regelmatig. Hij kocht gewoon legaal, maar wel belastingvrij jerrycans kero voor 20 cent per liter(dus stal het niet) bij de shell en gooide zo het in zn auto met een bepaalde verhouding. (70% kero-30% echte diesel) je kan dus ook 100% kero tanken, maar dan moet je er een bepaald additief ingooien , anders kan het motorschade opleveren op termijn. [ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 12-07-2005 21:16:18 ] | |
ACT-F | woensdag 13 juli 2005 @ 00:57 |
quote:Damn, zo goedkoop?? Ik moet mijn contacten bij vliegbasis Twente maar eens aanhalen, zolang de toko nog bestaat. Ik gebruik nu 80% slaolie (¤0,59) en 20% petroleum (¤0,95) Petroleum is behoorlijk schraal dus daar kun je niet al te veel van in doen, maar kerosine schijnt wat vettiger te zijn? Anders ga ik overwegen om met 70% kerosine en 30% slaolie te rijden. En met een beetje uitproberen moet je toch wel met 80% kerosine en 20% slaolie kunnen rijden. On topic: Voor benzine zijn behoorlijk weinig alternatieven. Je kunt wel 10% ethanol bijmengen zonder iets aan de motor te veranderen, maar voor de rest zou ik toch eerder aan LPG denken. Maar ik begrijp dat men eigenlijk het liefst illegaal wil rijden, zonder dat de belastingdienst kan zien dat je een extra tank hebt ingebouwd, of dat men iets kan afleiden aan de brandstof. | |
HPoi | vrijdag 15 juli 2005 @ 10:20 |
ok, dus kerosine met benzine zou moeten lukken. ![]() | |
Smirnoff_ice | zaterdag 16 juli 2005 @ 19:41 |
Hey Tjabbo, wat is er nou dubbel aan dit topic Auto's op sla-olie :S :S Heb je uberhaupt wel gelezen waar ze over gaan? | |
Sterkere_Yerke | zaterdag 16 juli 2005 @ 20:15 |
De alternatieve benzine topics rijzen de pan uit de laatste tijd ![]() | |
HPoi | zaterdag 16 juli 2005 @ 21:17 |
quote:tsja, is niet dubbel met deze iig | |
HPoi | zaterdag 16 juli 2005 @ 21:17 |
quote:is dat nw. olieboorplatform eigenlijk al gezonken? ![]() | |
StefanP | zondag 17 juli 2005 @ 02:55 |
Weet je wat leuk is, ik kan hier 104 of 116 octaan racefuel kopen en nog steeds goedkoper uit zijn dan in NL met normale 95 ![]() Een goedkope vervanger voor benzine is er niet... of je moet LPG gaan rijden. | |
-pinguin- | zondag 17 juli 2005 @ 04:11 |
de prijzen stijgen de pan uit, het is niet leuk meer om voor je plezier nog is een stuk te gaan scheuren en het nadeel van nieuwe brandstoffen vind ik dat die niet het mooie geluid van een benzine heeft | |
Fulcrum_X | zondag 17 juli 2005 @ 21:28 |
quote: ![]() | |
Blackheart | zondag 17 juli 2005 @ 22:24 |
In Braziliê hebben ze goeie resultaten door te rijden op alcohol. Gewone suikerriet alcohol trouwens. Om een moderne benzine wagen hierop te laten rijden. drupje smeermiddel in de tank en het motormanagment aanpassen. Helaas zijn onze aasgieren van politici hier al lekker op aan het poenpakken. | |
Slam | maandag 18 juli 2005 @ 14:22 |
quote:wou net zeggen, me broer had een citroën bx... 400000km op lpg, toen kwam ie niet meer door de keuring heen, speling op het stuurhuis ![]() | |
g1id | maandag 18 juli 2005 @ 14:24 |
alcohol ok, maar slaolie? Dat ontbrand toch niet? | |
Vince-E | maandag 18 juli 2005 @ 19:52 |
Ik kan me herinneren dat ik ooit eens gelezen heb dat er vrachtwagens op oud frituurvet reden. Enige probleem was wel dat het toch wel wat rook naar frituur... Maar dit zal ook wel voor de diesels zijn, en geen alternatief voor benzine. Verder kan je in Brazilie tegenwoordig zogenaamde Flex motoren kopen. Je kan dan zowel alcohol als benzine tanken. Overigens vallen hier de benzineprijzen nog wel mee in vergelijking met nederland.. Liter zal hier ongeveer 83 eurocent doen... | |
Fulcrum_X | maandag 18 juli 2005 @ 19:56 |
quote:Die van mij rijdt nog steeds ![]() | |
Godshand | zondag 6 juli 2008 @ 19:05 |
Ivm hoge benzineprijzen een overzichtje van wat ik aan alternatieven gehoord heb: -de electrische auto -de auto op perslucht -de auto op biologische brandstoffen: mais-/sla-/olijfolie, alcohol, spiritus etc -de auto op waterstofgas (er rijden al waterstofbussen) -de auto op een derivaat van steenkool -de auto op zonne-energie (eig el. auto) -auto op kernenergie? tot nu toe lijkt het mij niet waarschijnlijk ivm hoge hitte/stralingsontwikkeling ![]() welke zou het gaan worden komende jaren? ben benieuwd ![]() | |
Arclight-S | zondag 6 juli 2008 @ 22:54 |
quote:Mischien omdat olie maatschappijen bijna niets verdienen aan benzine? | |
Arclight-S | zondag 6 juli 2008 @ 22:57 |
quote:Ik zie nu pas dat ik op een 3 jaar oude post heb gereageerd. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 7 juli 2008 @ 12:21 |
quote: ![]() Ik heb nog 40 Liter Bio Ethanol in de schuur liggen, iemand vrijwilliger om het eens uit te proberen? Komt van de Racerij af, en is puur bio, dus zonder mixxen van andere troep. ![]() | |
Godshand | maandag 7 juli 2008 @ 13:21 |
quote:dat wel maar het probleem is nog steeds actueel ![]() | |
indahnesia.com | maandag 7 juli 2008 @ 13:27 |
quote:en het wordt alleen maar actueler. | |
T42 | maandag 7 juli 2008 @ 16:18 |
quote:LPG waterstofgas aardgas perslucht | |
Godshand | maandag 7 juli 2008 @ 16:47 |
quote:en waar is LPG een product van? juist ![]() | |
T42 | maandag 7 juli 2008 @ 18:27 |
quote:maar nog altijd goedkoper ![]() ![]() | |
LangeJan | maandag 7 juli 2008 @ 18:31 |
Is 100% synthesische benzine niet mogelijk om te maken? Met olie kan het toch ook? Of is dat alleen half-synth?? Zeg maar een chemisch brouwsel die de eigenschappen van benzine heeft, maar zonder toevoeging van olie. | |
T42 | maandag 7 juli 2008 @ 18:41 |
quote:zat ik ook al aan te denken zal wel te duur zijn ofzo (nog) | |
Godshand | maandag 7 juli 2008 @ 18:47 |
quote:yep de Duitsers deden het in de 2e Wereldoorlog, uit bomen haalden ze het maar kost meer energie dan het oplevert... en ingewikkeld proces... | |
T42 | maandag 7 juli 2008 @ 19:08 |
quote:dat is gas en dat kan ook uit kolen. ik het er 1 willen bouwen vorig jaar op een arregraat heb nog paar tekeningen/schema ![]() effe zoeken gevonden: je auto word er niet snel van een ook niet mooier ![]() http://www.groenekever.nl/gasgenerator.doc | |
Metro2005 | dinsdag 8 juli 2008 @ 12:12 |
quote: ![]() Reken maar eens uit hoe snel je gaat verdienen. LPG is wel dik een EURO goedkoper per liter! tankje dr in van 3000 euro en je kan uitrekenen hoe lang het duurt voor je het terugverdient hebt. Dat is redelijk snel tegenwoordig. voor 3000 euro kun je 1875 liter benzine tanken (22.500 km bij gem 1 op 12) en 55.000 liter LPG. (bij gem 1 op 11) ofwel na een jaar heb je je LPG installatiekosten er al uit en ga je terugverdienen! Een alternatief is trouwens alcohol of methanol ![]() sterker nog, daar is de interne verbrandingsmotor zelfs ooit voor ontworpen. | |
T42 | dinsdag 8 juli 2008 @ 15:04 |
quote:lpg instalatie voor oudjes heb je al voor 1000 tot 1500 euro enne me benz van bijna 40 jaar heeft al meer dan 2 ton op gas gereden en nog steeds nix aan handje G3 weet ik niet | |
Godshand | dinsdag 8 juli 2008 @ 18:22 |
quote:das geen antwoord op LangeJan.. die had het over synthetische olie, niet over een of andere veredelde houtkachel... | |
T42 | dinsdag 8 juli 2008 @ 18:24 |
quote: NEEEJ KLOPT! was een antwoord op een andere vraag in dit topic! |