Dan moet ik een tank inbouwen en kan ik geen bagage meer meenemen en bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef Adfundum het volgende:
Benzineauto's schijnen ook heel goed op LPG te rijden..
In deze tijden denk ik dat je echt serieus voordelig kan rijden met een lpg gebakje...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef Adfundum het volgende:
Benzineauto's schijnen ook heel goed op LPG te rijden..
ik geloof er niets van.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens heb ik gelezen dat de omzet van de benzinepompen al aan het dalen is - vreemdgenoeg -
Ik wel, ik heb echt het idee dat mensen nu zuiniger rijden, op de snelweg heb je veel meer mensen die nu 100-120 rijden dan vroeger. Ik zit toch zo'n 4 uur per dag op de weg.quote:
bijde zijn vooroordelen en stammen uit het stenen tijdperk.... met de huidige generaties auto;s en gas installaties.. is dit allang niet meer zo....quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan moet ik een tank inbouwen en kan ik geen bagage meer meenemen en bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.
gewoon een 2e handsje kopen die al op gas rijdt. Verder had mijn vorige auo er al bijna 300.000 op staan, waarvan de laatste 100.000 door mij zonder enig onderhoud.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan moet ik een tank inbouwen en kan ik geen bagage meer meenemen en bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.
Daar geloof ik van alles van...quote:
Waarom open je dan altijd topics over de uit de pan rijzende benzineprijzen, BHFH?quote:Op maandag 11 juli 2005 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
gewoon een 2e handsje kopen die al op gas rijdt. Verder had mijn vorige auo er al bijna 300.000 op staan, waarvan de laatste 100.000 door mij zonder enig onderhoud.
Vroegáh stonden ze ook nog niet zo veel te flitsen en te controleren overal..quote:Op maandag 11 juli 2005 20:41 schreef Adfundum het volgende:
Ik wel, ik heb echt het idee dat mensen nu zuiniger rijden, op de snelweg heb je veel meer mensen die nu 100-120 rijden dan vroeger. Ik zit toch zo'n 4 uur per dag op de weg.
Nitro als in nitro-oxide? Dat levert in een verbranding toch alleen het zuurstof, en kàn dus niet eens zelf ontbranden?quote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Dualdude het volgende:
Uhuh pure nitro gaat vast werkenEn is ook goedkoper dan benzine
Kost momenteel zo'n ¤25,- per KG. (minder dan een liter)
In een diesel kun je wel zonder problemen kerosine tanken met een additief gemengd. In een benzine kan het zowiezo niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:44 schreef God_de_Vader het volgende:
kerosine kost slechts 0.40 euro de liter ... maar beetje te agressief :-) het kan in een gewone benzine motor maar ... nja hij zal snel het leven geven hooguit paar duizend kilometerverder blijken er wel succesverhalen te zijn van mensen die met methanol rijden... prijzen ken ik niet direct maar weet wel dat je het alleen bij de apotheek kan krijgen en ... nja die gaat jouw toch wel eens vragen stellen als je daar iedere week 60 liter van komt halen! Dit is niet drinkbare alcohol Ethanol wel maar is stuk duurder
Verder moet je wel aanpassingen doen. Alle rubbers moeten vervangen worden door sterkere omdat het een veel agressievere brandstof is ... ook is Methanol inademen niet al te gezond dacht ik mij te herinneren.
dat laatste klopt niet. Hydrazine zit inderdaad in bijvoorbeeld F16's, maar alleen als noodbrandstof om bij een emergency de systemen aan de gang te houden. VOor de rest vliegt een F16 ook gewoon op kerosine. Hydrazine is overigens levensgevaarlijk en zeer dodelijk bij het inademen van de gassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:23 schreef Five_Aces het volgende:
wat BFHF zegt zou goed kunnen. Kerosine is een brandstofproduct welke tussen diesel en benzine in zit qua viscositeit & stookwaarde. Een auto op kerosine bouwen zou normaal ook geen probleem zijn. En de luchtvaart wordt het nou eenmaal gebruikt omdat het goedkoop is.
Kerosine gaat overigens niet in straaljagers, dat is Hydrazine (jetfuel)
het vermogen wordt minder als je kerosine in je dieselauto tankt weet ik uit ervaring. Een vroegere kennis van mij werkte op een vliegveld en deed dit dus regelmatig. Hij kocht gewoon legaal, maar wel belastingvrij jerrycans kero voor 20 cent per liter(dus stal het niet) bij de shell en gooide zo het in zn auto met een bepaalde verhouding. (70% kero-30% echte diesel) je kan dus ook 100% kero tanken, maar dan moet je er een bepaald additief ingooien , anders kan het motorschade opleveren op termijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:28 schreef yup het volgende:
Als je diesel opeens 50 pk meer krijgt zou ik het wel proberen waard vinden
Damn, zo goedkoop?? Ik moet mijn contacten bij vliegbasis Twente maar eens aanhalen, zolang de toko nog bestaat. Ik gebruik nu 80% slaolie (¤0,59) en 20% petroleum (¤0,95)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het vermogen wordt minder als je kerosine in je dieselauto tankt weet ik uit ervaring. Een vroegere kennis van mij werkte op een vliegveld en deed dit dus regelmatig. Hij kocht gewoon legaal, maar wel belastingvrij jerrycans kero voor 20 cent per liter(dus stal het niet) bij de shell en gooide zo het in zn auto met een bepaalde verhouding. (70% kero-30% echte diesel) je kan dus ook 100% kero tanken, maar dan moet je er een bepaald additief ingooien , anders kan het motorschade opleveren op termijn.
tsja, is niet dubbel met deze iigquote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:41 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Hey Tjabbo, wat is er nou dubbel aan dit topic Auto's op sla-olie :S :S
Heb je uberhaupt wel gelezen waar ze over gaan?
is dat nw. olieboorplatform eigenlijk al gezonken?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:15 schreef Sterkere_Yerke het volgende:
De alternatieve benzine topics rijzen de pan uit de laatste tijd![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.
wou net zeggen, me broer had een citroën bx... 400000km op lpg, toen kwam ie niet meer door de keuring heen, speling op het stuurhuisquote:
Die van mij rijdt nog steedsquote:Op maandag 18 juli 2005 14:22 schreef Slam het volgende:
[..]
wou net zeggen, me broer had een citroën bx... 400000km op lpg, toen kwam ie niet meer door de keuring heen, speling op het stuurhuis![]()
Mischien omdat olie maatschappijen bijna niets verdienen aan benzine?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |