In een diesel kun je wel zonder problemen kerosine tanken met een additief gemengd. In een benzine kan het zowiezo niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:44 schreef God_de_Vader het volgende:
kerosine kost slechts 0.40 euro de liter ... maar beetje te agressief :-) het kan in een gewone benzine motor maar ... nja hij zal snel het leven geven hooguit paar duizend kilometerverder blijken er wel succesverhalen te zijn van mensen die met methanol rijden... prijzen ken ik niet direct maar weet wel dat je het alleen bij de apotheek kan krijgen en ... nja die gaat jouw toch wel eens vragen stellen als je daar iedere week 60 liter van komt halen! Dit is niet drinkbare alcohol Ethanol wel maar is stuk duurder
Verder moet je wel aanpassingen doen. Alle rubbers moeten vervangen worden door sterkere omdat het een veel agressievere brandstof is ... ook is Methanol inademen niet al te gezond dacht ik mij te herinneren.
dat laatste klopt niet. Hydrazine zit inderdaad in bijvoorbeeld F16's, maar alleen als noodbrandstof om bij een emergency de systemen aan de gang te houden. VOor de rest vliegt een F16 ook gewoon op kerosine. Hydrazine is overigens levensgevaarlijk en zeer dodelijk bij het inademen van de gassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:23 schreef Five_Aces het volgende:
wat BFHF zegt zou goed kunnen. Kerosine is een brandstofproduct welke tussen diesel en benzine in zit qua viscositeit & stookwaarde. Een auto op kerosine bouwen zou normaal ook geen probleem zijn. En de luchtvaart wordt het nou eenmaal gebruikt omdat het goedkoop is.
Kerosine gaat overigens niet in straaljagers, dat is Hydrazine (jetfuel)
het vermogen wordt minder als je kerosine in je dieselauto tankt weet ik uit ervaring. Een vroegere kennis van mij werkte op een vliegveld en deed dit dus regelmatig. Hij kocht gewoon legaal, maar wel belastingvrij jerrycans kero voor 20 cent per liter(dus stal het niet) bij de shell en gooide zo het in zn auto met een bepaalde verhouding. (70% kero-30% echte diesel) je kan dus ook 100% kero tanken, maar dan moet je er een bepaald additief ingooien , anders kan het motorschade opleveren op termijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:28 schreef yup het volgende:
Als je diesel opeens 50 pk meer krijgt zou ik het wel proberen waard vinden
Damn, zo goedkoop?? Ik moet mijn contacten bij vliegbasis Twente maar eens aanhalen, zolang de toko nog bestaat. Ik gebruik nu 80% slaolie (¤0,59) en 20% petroleum (¤0,95)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het vermogen wordt minder als je kerosine in je dieselauto tankt weet ik uit ervaring. Een vroegere kennis van mij werkte op een vliegveld en deed dit dus regelmatig. Hij kocht gewoon legaal, maar wel belastingvrij jerrycans kero voor 20 cent per liter(dus stal het niet) bij de shell en gooide zo het in zn auto met een bepaalde verhouding. (70% kero-30% echte diesel) je kan dus ook 100% kero tanken, maar dan moet je er een bepaald additief ingooien , anders kan het motorschade opleveren op termijn.
tsja, is niet dubbel met deze iigquote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:41 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Hey Tjabbo, wat is er nou dubbel aan dit topic Auto's op sla-olie :S :S
Heb je uberhaupt wel gelezen waar ze over gaan?
is dat nw. olieboorplatform eigenlijk al gezonken?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:15 schreef Sterkere_Yerke het volgende:
De alternatieve benzine topics rijzen de pan uit de laatste tijd![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.
wou net zeggen, me broer had een citroėn bx... 400000km op lpg, toen kwam ie niet meer door de keuring heen, speling op het stuurhuisquote:
Die van mij rijdt nog steedsquote:Op maandag 18 juli 2005 14:22 schreef Slam het volgende:
[..]
wou net zeggen, me broer had een citroėn bx... 400000km op lpg, toen kwam ie niet meer door de keuring heen, speling op het stuurhuis![]()
Mischien omdat olie maatschappijen bijna niets verdienen aan benzine?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |