Ik zie nu pas dat ik op een 3 jaar oude post heb gereageerd.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:54 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Mischien omdat olie maatschappijen bijna niets verdienen aan benzine?
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat ik op een 3 jaar oude post heb gereageerd.
dat wel maar het probleem is nog steeds actueelquote:Op zondag 6 juli 2008 22:57 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat ik op een 3 jaar oude post heb gereageerd.
en het wordt alleen maar actueler.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
dat wel maar het probleem is nog steeds actueel
LPGquote:Op maandag 11 juli 2005 19:59 schreef BabeWatcher het volgende:
De benzineprijzen rijzen de pan uit. Het is bekend dat een dieselauto perfect rijdt op slaolie (ca. ¤0,60/l), maar dit gaat niet met een benzineauto. Waar kan een benzineauto nog meer op rijden behalve euro lv.
Ik denk zelf dat terpetine of wasbenzine is duurder dan benzine. Spiritus zou misschien kunnen, maar daar zit 20% water in en ik denk niet dat mijn motor daar van houdt.
en waar is LPG een product van?quote:
zat ik ook al aan te denken zal wel te duur zijn ofzo (nog)quote:Op maandag 7 juli 2008 18:31 schreef LangeJan het volgende:
Is 100% synthesische benzine niet mogelijk om te maken? Met olie kan het toch ook? Of is dat alleen half-synth??
Zeg maar een chemisch brouwsel die de eigenschappen van benzine heeft, maar zonder toevoeging van olie.
yep de Duitsers deden het in de 2e Wereldoorlog, uit bomen haalden ze hetquote:Op maandag 7 juli 2008 18:31 schreef LangeJan het volgende:
Is 100% synthesische benzine niet mogelijk om te maken? Met olie kan het toch ook? Of is dat alleen half-synth??
Zeg maar een chemisch brouwsel die de eigenschappen van benzine heeft, maar zonder toevoeging van olie.
dat is gas en dat kan ook uit kolen. ik het er 1 willen bouwen vorig jaar op een arregraatquote:Op maandag 7 juli 2008 18:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
yep de Duitsers deden het in de 2e Wereldoorlog, uit bomen haalden ze het
maar kost meer energie dan het oplevert...
en ingewikkeld proces...
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dan moet ik een tank inbouwen en kan ik geen bagage meer meenemen en bovendien is mijn motor dan na 100.000 versleten.
lpg instalatie voor oudjes heb je al voor 1000 tot 1500 euro enne me benz van bijna 40 jaar heeft al meer dan 2 ton op gas gereden en nog steeds nix aan handjequote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]ja 30 jaar geleden had je gelijk gehad maar tegenwoordig heb je zoiets als onderbouwtanks en gaat je auto bij normaal gebruik gewoon net zo lang mee, zo niet langer mee dan op benzine.
Reken maar eens uit hoe snel je gaat verdienen. LPG is wel dik een EURO goedkoper per liter!
tankje dr in van 3000 euro en je kan uitrekenen hoe lang het duurt voor je het terugverdient hebt. Dat is redelijk snel tegenwoordig.
voor 3000 euro kun je 1875 liter benzine tanken (22.500 km bij gem 1 op 12) en 55.000 liter LPG. (bij gem 1 op 11)
ofwel na een jaar heb je je LPG installatiekosten er al uit en ga je terugverdienen!
Een alternatief is trouwens alcohol of methanol
sterker nog, daar is de interne verbrandingsmotor zelfs ooit voor ontworpen.
das geen antwoord op LangeJan.. die had het over synthetische olie, niet over een of andere veredelde houtkachel...quote:Op maandag 7 juli 2008 19:08 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is gas en dat kan ook uit kolen. ik het er 1 willen bouwen vorig jaar op een arregraat
heb nog paar tekeningen/schema![]()
effe zoeken
gevonden: je auto word er niet snel van een ook niet mooier
http://www.groenekever.nl/gasgenerator.doc
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
das geen antwoord op LangeJan.. die had het over synthetische olie, niet over een of andere veredelde houtkachel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |