abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31070695
Wat kleed ze Amalia tuttig zeg Het is een leuk kind, maar kleed het dan ook als een kind

Wanneer word Alexia gedoopt?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:14:35 #102
88233 Steve
Still the best.
pi_31070960
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:06 schreef rena het volgende:

Wanneer word Alexia gedoopt?
19 November a.s.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:50:13 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31075558
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:06 schreef rena het volgende:
Wat kleed ze Amalia tuttig zeg Het is een leuk kind, maar kleed het dan ook als een kind
Beetje tuttig ziet Amalia wel uit..Jammer Wel een leuk peutertje dat wel.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:46:13 #104
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31084033
die kleding wat walgelijk
don't give me that fucking bullshit
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:10:21 #105
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31109381
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:46 schreef haagse_elfje het volgende:
die kleding wat walgelijk
Ik vind het juist wel leuk. Beetje Brits, maar snoezig.
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:01:35 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31110930
Ben 't eens met Cheesecake.
Echt een meisje zo met dat rokje. Schattig.

Veel beter dan die opzichtige felgekleurde kleding waarin sommige ouders hun kids nog wel eens willen steken.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:42:12 #107
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31126649
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:01 schreef Natalie het volgende:
Ben 't eens met Cheesecake.
Echt een meisje zo met dat rokje. Schattig.

Veel beter dan die opzichtige felgekleurde kleding waarin sommige ouders hun kids nog wel eens willen steken.
Idd. Als sommige kinderen toch ziet lopen...op sportschoenen, spijkerbroek met glitters en een roze Barbie-bodywarmer.... Denken die ouders hun kind even hip en helemaal leuk aan te kleden.
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:52:51 #108
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31126957
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:42 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Idd. Als sommige kinderen toch ziet lopen...op sportschoenen, spijkerbroek met glitters en een roze Barbie-bodywarmer.... Denken die ouders hun kind even hip en helemaal leuk aan te kleden.

Nee, dat vind ik ook niet mooi zo in dat roze gedoe
pi_31127440
Of ze doen kleine kinderen al schoenen met hakken aan.
pi_31131692
Ik vond Amalia als baby echt een gedrocht, maar ze is leuk bijgetrokken. En Bea is tof, stiekem.
pi_31167041
Prinses Mathilde is aan het bevallen van haar derde kindje. Ik ben eens benieuwd of het een broertje of een zusje wordt voor Elizabeth en Gabriël
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:10:11 #112
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31167757
quote:
Prinses Mathilde in ziekenhuis om te bevallen

BRUSSEL - Prinses Mathilde is vanmorgen om 8.15 uur opgenomen in het Erasmusziekenhuis in Anderlecht om te bevallen. Dat heeft Michel Malherbe, de woordvoerder van het paleis, bevestigd. Prins Filip is bij haar.
De geboorte van het derde kind van Mathilde en Filip was voorzien voor de tweede helft van oktober maar ook het tweede kindje van het prinsespaar, Gabriël, kwam eerder dan gepland.

Het derde kindje wordt de vierde in de rij voor de troonopvolging van koning Albert II na 'papa' Filip, zus Elizabeth en broer Gabriël.
Bron

Meteen even een artikel gevist uit een Belgische krant.
pi_31174933
en het is een jongen voor mathilde en philip

Emmanuel
pi_31175266
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:57:16 #115
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31175655
Hartstikke leuk
Prins Emmanuel Leopold Guillaume François Marie van België. 4de in lijn tot de troon.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:10:04 #116
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31177713
Leuk voor Filip en Mathilde (en natuurlijk voor Elisabeth en Gabriel). Vind de naam niet zo mooi, maar ik vind maar weinig Koninklijke namen mooi (zo hopeloos ouderwets, maarja, ze kunnen hun kind moeilijk een hippe naam geven, is niet zo koninklijk...) dus deze is geen uitzondering.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:27:34 #117
131916 pascal-simons
ook een Fok user
pi_31178230
hallo, ik ben hier voor het eerst. Maar wat een supertopic!
Leuke fotos van amalia, die had ik nog niet eerder gezien.

pi_31208868
Afgelopen zondag, Willem-Alexander en Máxima bij opening China Week.

pi_31208975
Beatrix was enkele dagen geleden bij een symposium over de monarchie, in Groningen. En Balkenende was er ook.

pi_31209065
Verder is het sinds 1 oktober Prof. mr. Pieter van Vollenhoven.

Zoals de RVD meldt: Mr. Pieter van Vollenhoven is door de Universiteit Twente (UT) benoemd tot praktijkhoogleraar Risk Management, met een bijzonder accent op de rol van onafhankelijk beleidsonderzoek.

Hij gaat daar 1 dag per week werken.
pi_31209413
Maurits en Marilene hebben het ondertussen ook gehad met de roddelbladen. Net als de andere gebroeders Van Vollenhoven. De druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen was een fotoreportage in Prive waarin te zien was dat Marilene Felicia borstvoeding gaf.

Zie Elsevier voor artikel: http://www.elsevier.nl/ni(...)cht/asp/artnr/66921/
pi_31209535
Mabel was afgelopen week bij een modeshow van haar geliefde merk Viktor & Rolf

pi_31209659
En Prins Filip was natuurlijk erg blij met zijn nieuwe zoon, hij ging met dochter Elizabeth en zoon Gabriel kijken bij het nieuwe broertje in het ziekenhuis

pi_31239406
en hier de eerste foto's van ons nieuwe prinsje ( allez voor de belgen dan )

http://www.prinsemmanuel.be/nl/photos.html

en nog meer fotos

http://www.lesoir.be/en_images/Emmanuel/page_5908_374316.shtml

[ Bericht 23% gewijzigd door petitlapin op 07-10-2005 12:35:17 ]
pi_31239743
Mooi kindje Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik net bevallen was en gelijk weer mooi moest zijn voor de foto
And you know I might
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:48:32 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31248560
Mooi jochie. 't Zijn allemaal van die mooie kids die Filip en Mathilde hebben.
Nu is Mathilde natuurlijk ook niet eens van de minsten
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:02:55 #127
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31290008
Jongens gooien ei richting Beatrix tijdens bezoek Drenthe

ASSEN/VEENHUIZEN - De koningin had er zaterdag in Assen zelf helemaal niks van gemerkt, van de 'aanslag' op haar gezelschap met een ei. Vlak na het begin van haar jubileumbezoek aan Drenthe gooide een jongen een ei in haar richting, maar dat miste doel. Alleen iemand in haar omgeving zou een paar spatjes op de kleren hebben gekregen.

Hadden ze maar beter moeten oefenen, grapte de koningin achteraf, toen ze van het incident hoorde. Inmiddels zaten de jongen en een 'strijdmakker' op het politiebureau. De twee zijn zeventien en achttien en komen uit Assen.

Jongeren
Het bezoek aan Drenthe stond vooral in het teken van de jeugd. Zo had de vorstin een gesprek met de door de provincie ingestelde jongerenraad en zag ze allerlei jeugdige artiesten. Ze toonde zich enthousiast over de wijze waarop Drenthe structureel aandacht probeert te geven aan jongeren in alle leeftijden en de jeugd ook wil laten meedenken.

Koningin Beatrix krijgt een roos aangeboden tijdens haar wandeling door Assen.
De jongerenraad gaf speciale polo'tjes mee voor de kleinkinderen, om die op den duur ook te interesseren voor werk als voor jongerenraden. Als de tijd daar is, tenminste. Volgens de koningin zijn ze nu nog lang niet wijs genoeg, maar wel eigenwijs.

Kinderjournalisten
Beatrix liet zich ook door kinderjournalisten interviewen. Twee elfjarigen vroegen haar naar het verdwijnen van natuur (er komt gelukkig ook nieuwe natuur bij, vindt de koningin), naar haar huisdieren (ze vertelde over haar papegaai) en naar haar gezondheid. De vorstin vond zichzelf volgens de jonge journalisten maar een bofkont, omdat ze zelden ziek is.

Mensenbiep

Heel leuk vond de vorstin ook de ambulante 'mensenbiep', waar je een mens, bij voorbeeld een allochtoon, kunt lenen om die beter te leren kennen. Dat kan je van je vooroordelen afhelpen. Een ontzettend leuk initiatief, meende de koningin, concreet en gemakkelijk te realiseren. Ze zou zelf ook wel een heleboel mensen willen lenen.

Gedeputeerden
Natuurlijk was er ook het gesprek met de gedeputeerden, als in elke provincie. De koningin heeft mede daardoor echt wat aan haar bezoeken, vertelde ze. Het gaat telkens aardig de diepte in en ze krijgt dit jaar in een snel tempo een beeld van ons land waar ze anders jaren over zou doen. Ze merkt ook dat er grote verschillen tussen provincies zijn.

De koningin zag een eigentijds Drenthe en prees de provincie daarvoor. "Ik ben blij dat u over de hunebedden bent heen gestapt", zei ze in een afsluitend toespraakje.

Koningin Beatrix moest zaterdagmorgen extra vroeg naar Drenthe vertrekken, omdat ze door de mist niet met de heli kon, maar met de auto naar Drenthe moest rijden. Ze had dan ook de Volkskrant, met daarin de opzienbarende uitspraken van haar zus Irene, nog niet gelezen.

Bron:Nu.nl

Waarom moeten ze een ei naar onze koningin gooien
Gelukkig viel het allemaal mee !
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:04:54 #128
88233 Steve
Still the best.
pi_31290043
Staat ook op de fp van dat ei
Beatrix in Drenthe met ei onthaald

Toffe reactie van de Koningin
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:58:45 #129
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31358953
Naar Bea wordt nog wel eens gerefereerd als een strenge vrouw. Correct, maar zelden als 'tof' en 'leuk'. Maar zoals ze zich de afgelopen tijd presenteert: echt hartstikke leuk!!

Overigens woon ik in Assen, maar het de koningin niet gezien. (woon in een buitenwijk en had visite, dus 't zat er niet in)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:29:51 #130
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31457804
H.K.H Prinses Mary van Denemarken is afgelopen nacht bevallen van een zoon. De geboorte vond plaats in het Rigshospitalet in Kopenhagen, moeder en kind maken het uitstekend. Kroonprins Frederik heeft een persconferentie gegeven en gaf aan dat Mary en hij ontzettend trots zijn en het vader worden een onbeschrijfelijk gevoel is waar je je mentaal zeker niet op kunt voorbereiden. Mary heeft tijdens de bevalling een verdoving gekregen en is al begonnen met het geven van borstvoeding. Prins Frederik stond zijn vrouw bij de bevalling terzijde.
For the record: de baby is 51 centimeter lang en weegt 3500 gram.

Er zijn nog geen foto's vrijgegeven van de kleine prins, maar die zullen over een aantal dagen ongetwijfeld komen. Toch mooi dat Mary en Frederik een gezond kind hebben gekregen nadat Mary in september in het ziekenhuis was opgenomen wegens vroegtijdige weeën. Ik hoopte op een meisje, maar natuurlijk is een jongen ook leuk.

De officiële mededeling van de website van het Koninlijk Huis van Denemarken:

A Prince is born

Issued Saturday October 15, 2005

On Saturday 15th October 2005 at 01.57 a.m. Her Royal Highness Crown Princess Mary gave birth to a healthy son at Rigshospitalet in Copenhagen (Copenhagen University Hospital).

Weight: 3500 grs., length: 51 cm.

Mother and baby are doing fine.

His Royal Highness Crown Prince Frederik was present at Rigshospitalet all the time.

P. Thornit
Chief of the Court of
TRH The Crown Prince and Crown Princess of Denmark
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:42:01 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31459351
Jaaaaaaaaaaa!!! Een zoon! Wat leukkkkkkkkk!
Nu is het wachten op de naam en de eerste foto
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:39:26 #132
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31460764
Apetrotse Frederik:

Volgens de website van TV2 (zender in Denemarken) gaan we, als Mary en Frederik het volgens de traditie doen, geen foto's zien totdat de twee het ziekenhuis verlaten met het kleine prinsje.
Naam zal wel Christian worden, ook volgens traditie.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:49:28 #133
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31461038
'k Zie de foto niet helaas.
Maar het zal vast een naam zijn die in de riedel voor zal komen.
Overigens hoeven ze de wet nu ook niet te veranderen. (ik meen dat daar sprake van zou zijn als Frederik en Mary een dochter zouden krijgen)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:59:33 #134
88233 Steve
Still the best.
pi_31461298
De foto van Cheesecake:

zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:15:31 #135
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31461618
"Zo groot is ie."

Dankjewel alwaysthebest
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:17:56 #136
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_31461665
hey.. .cool topic dit
(ja..soort van TVP idd... h)

* fanatiek Monarchist is
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_31488460
Máxima was afgelopen week bij de Nederlandse Bond van Plattelandsvrouwen, waar ze toegaf van borduren te houden

Verder ging de dag over microkrediet, iets waar Máxima zich voor inzet via de VN.

Máxima met twee ballonnen voor haar dochters.
pi_31488737
Willem-Alexander zit ondertussen (sinds maandag) twee weken in Vietnam en China. Wat foto's van de afgelopen week

pi_31488961
Koninklijke agenda voor de komende week:

- Maandagochtend is prinses Máxima op station Utrecht Centraal om de Zilverrail, de Koninklijke Feest Express ivm Zilveren jubileum Beatrix te openen, ze reist hiermee richting Eindhoven.

- Maandagmiddag ontvangt koningin Beatrix een kunstwerk van 'Noordeinde in Beeld'.

- Dinsdag brengt koningin Beatrix een jubileumbezoek aan Noord-Brabant.

- Woensdag is de Voorzitter van de Duitse Bondsraad op visite bij koningin Beatrix.

- Donderdag is het burgerlijk huwelijk van Prins Floris en Aimée Söhngen in Naarden.

- Zaterdag is het kerkelijk huwelijk van Prins Floris en Aimée Söhngen in Naarden.

zondag 16 oktober 2005 @ 15:28:21 #140
101884 PeRi
Allons-y!
pi_31489052
Gaan ze deze week al trouwen?
Komt het zaterdag ook weer op Nederland 2 op tv?

* wil zaterdag even op tv naar de jurk loeren*
Whatever I want.
pi_31489239
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:28 schreef PeRi het volgende:
Gaan ze deze week al trouwen?
Komt het zaterdag ook weer op Nederland 2 op tv?

* wil zaterdag even op tv naar de jurk loeren*
Ja, het komt op tv. De NOS zendt het weer uit op zaterdag. Ik heb alleen geen idee hoe laat en welke zender
pi_31489394
Ondertussen in de rest van de (koninklijke) wereld, de afgelopen week.....

Queen Elizabeth op visite bij een reddingsbrigade-museum

Felipe en Letizia van Spanje bewonderen een militaire parade. De arme vrouw, zo lang staan als je hoogzwanger bent

Mette-Marit van Noorwegen op bezoek bij een Kinderkunst-museum

Opening van Noorse parlement, op de foto koning Harald, koningin Sonja en kroonprins Haakon
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 oktober 2005 @ 17:47:20 #143
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_31492111
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:49 schreef Natalie het volgende:
'k Zie de foto niet helaas.
Maar het zal vast een naam zijn die in de riedel voor zal komen.
Overigens hoeven ze de wet nu ook niet te veranderen. (ik meen dat daar sprake van zou zijn als Frederik en Mary een dochter zouden krijgen)
Wat zou er veranderd moeten worden dan? Denemarken heeft momenteel ook een koningin
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:25:47 #144
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31498017
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Wat zou er veranderd moeten worden dan? Denemarken heeft momenteel ook een koningin
In Denemarken is het nog steeds zo dat een man voor een vrouw gaat bij troonsopvolging. Als dit kind een meisje was geweest en ze had later nog een broertje gekregen, zonder dat de wet was veranderd, dan was dat jongetje voorgegaan.
Dat Denemarken nu een Koningin heeft, komt omdat Margrethe alleen zussen had.
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:52:02 #145
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31505817
Wat Cheesecake zegt
En ik meen dat de wet zelfs veranderd moest worden in de tijd dat Margrethe nog prinses was, want eerder kon er -bij mij weten- alleen een man op de troon plaatsnemen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 oktober 2005 @ 10:25:59 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_31506542
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:52 schreef Natalie het volgende:
Wat Cheesecake zegt
En ik meen dat de wet zelfs veranderd moest worden in de tijd dat Margrethe nog prinses was, want eerder kon er -bij mij weten- alleen een man op de troon plaatsnemen.
Dat klopt inderdaad. Ik ben voor een klasgenoot van mij in het Deense koningshuis gedoken en die maken af en toe rare sprongen (naar neven etc) om mannelijke koningen te houden. Margarethe I is dan wel een uitzondering, maar da's eeuwen terug, nog voor de familie Oldenburg. Toen Oldenburg in de mannelijke lijn uitstierf hebben ze dus iemand van het huis Scleswig-Holstein-Sonderburg-Gluckburg op de troon gezet, via vrouwelijke lijn dicht aan de familie Oldenburg verwant, maar wat belangrijker was, hij stamde in mannelijke lijn uiteindelijk af van een Oldenburgse Deense koning (volgens mij Christiaan III).
Als vrouwen op de troon mochten (toen dan), hadden ze die moeite niet gedaan

Knud, Margrethe's oom had twee zonen, Ingolf en Christian. Die hadden net zo goed dus koning kunnen worden als de oude wet nog intact was.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:47:01 #147
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31536308
Prinses Maryheeft vandaag, met baby, het ziekenhuis in Kopenhagen verlaten. Ze namen even de tijd voor de pers zodat die een paar mooie plaatjes konden schieten en ze hebben wat vragen beantwoord. Nog steeds is er geen naam bekend gemaakt, maar de traditie leert dat dit pas bij de doop bekend zal worden gemaakt.
VInd het jongetje overigens een heel mooie baby en ook Mary zag er uitstekend uit. Frederik stond er als apetrotse vader bij. Leuk gezin zijn ze samen.

Een paar foto's:

dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:52:27 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31536405
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:37 schreef Majar het volgende:

[..]

Ja, het komt op tv. De NOS zendt het weer uit op zaterdag. Ik heb alleen geen idee hoe laat en welke zender
Dat zal wel op NED2 te zien zijn bij de NOS
pi_31537027
Nog mooie foto van het prinsje ( een wolk van een baby zo te zien):

Prinses Letizia van Spanje is vannacht trouwens met spoed naar het ziekenhuis gegaan, omdat beginnende weeen vermoed werden, maar het bleek loos alarm te zijn. Hier rijden Felipe en Letizia alweer weg bij het ziekenhuis:

dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:30:02 #150
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31537118
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:25 schreef Varvara het volgende:
Nog mooie foto van het prinsje ( een wolk van een baby zo te zien):

[afbeelding]

Prinses Letizia van Spanje is vannacht trouwens met spoed naar het ziekenhuis gegaan, omdat beginnende weeen vermoed werden, maar het bleek loos alarm te zijn. Hier rijden Felipe en Letizia alweer weg bij het ziekenhuis:

[afbeelding]
Wolk van een babytje
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:34:15 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31537190
Een prinsje! Ik zal de officiële site van het Deense koningshuis en de site waar ze naar verwijzen al in de gaten te houden, maar kan daar tot op heden niets aan foto's ontdekken. Goed om de foto's hier alvast te zien!
En Mary, weer mooi als altijd
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:36:33 #152
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31537250
Ik vind Kroonprins Felipe en Letizia trouwens nog steeds een vreemd stel. Hij boomlang en hij komt wat over als een kluns (sorry dat ik 't zeg), en Letizia... bijna twee koppen kleiner, iel en naar mijn idee erg onzeker als het gaat om al die aandacht.

Vind ze eigenlijk helemaal niet bij elkaar passen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:37:41 #153
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31537274
Ja dat klopt het is een prinsje alleen de naam van het kindje maken ze nog niet bekent.
Hoorde ik vanmorgen op rtl.fm iemand daarover zeggen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:45:14 #154
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31537419
Als 't pas bij de doop bekend wordt gemaakt, dan hoop ik dat ie snel gedoopt wordt.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:10:39 #155
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31537921
Klopt dat had Peter vd Vorst over vanochtend !!
pi_31538307
Bij koningin Margarethe zat er 28 dagen tussen ( geboren op 16 april, gedoopt op 14 mei) en bij prins Frederik 29 dagen ( geboren op 26 mei en gedoopt op 24 juni). Ik denk er bij de nieuwe spruit ook ongeveer zoveel tijd tussen zal gaan zitten. Prins Joachim en prinses Alexandra hebben trouwens lang gewacht met het laten dopen, en dus ook het bekend maken van de namen, van hun zoontjes. Bij prins Felix duurde het 74 dagen en bij prins Nikolai 70 dagen.

Ga er trouwens maar vanuit dat het nieuwe prinsje Christian gaat heten
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:34:25 #157
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31538456
Of Frederik maar ze denken dat het Kristian gaat heten...
Gaat van generatie,generatie,etc..
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:56:23 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31538940
Christian zal het dan worden, volgens de spelling van de naam in het Deens.
Zie: http://www.kongehuset.dk/artikel.php?dogtag=k_dk_monarkiet_chrisx
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:59:42 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31539008
In Nederland wachten ze met het bekendmaken van de namen tot de aangifte bij 't gemeentehuis.
In België maken ze het meteen bij de aankondiging van de geboorte bekend.
En in Denemarken wachten ze maand of meer tot de doop plaatsvindt.

Grote verschillen..
pi_31539249
Inderdaad! In België maken ze zelfs de peetouders meteen bij de geboorte bekend, terwijl over de peetouders van Alexia bijvoorbeeld nog helemaal niks los is gelaten.
pi_31539983
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:10 schreef Varvara het volgende:
Inderdaad! In België maken ze zelfs de peetouders meteen bij de geboorte bekend, terwijl over de peetouders van Alexia bijvoorbeeld nog helemaal niks los is gelaten.
Bij Alexia kunnen we in ieder geval twee peetouders wel raden: Marcela en Laurentien. Maar verder ben ik benieuwd. Zouden ze weer een kroonprins(es) vragen als peetouder? Beatrix heeft bij haar drie zonen elke keer een collega als peetouder gevraagd.
Hebben ze in Belgie altijd maar twee peetouders, want Emmanuel heeft er maar twee en Gabriel had er ook maar 2 volgens mij
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:21:32 #162
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31540925
Ja, Prins Emmanuel heeft er twee: de troonpretendent van Luxemburg en Gravin Elisabeth (de zus van Mathilde)
pi_31556089
Ook prinses Elisabeth had er twee: prins Amedeo van België (de zoon van prinses Astrid), en gravin Helene, de andere zus van Mathilde
pi_31556280
Er zijn trouwens nog wat mooie officiele foto's gemaakt van het kleine Deense prinsje en zijn ouders na thuiskomst:

woensdag 19 oktober 2005 @ 12:39:33 #165
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31557105
Nog een mooie foto van de prins met zijn ouders:

Ik vind het jongetje erg op Frederik lijken, met name zijn mond. Nu is het niet vervelend om op Frederik te lijken, ik vind het nl. een mooie man.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:52:16 #166
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31557333
Wat een plaatje!! En hij lijkt ook een tintje te hebben. Of is dat een tintje wat pasgeboren babies vaker hebben?

Hoe dan ook: 't is een plaatje om te zien en Frederik en Mary zijn duidelijk apetrots!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:18:22 #167
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_31558983
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:52 schreef Natalie het volgende:
Wat een plaatje!! En hij lijkt ook een tintje te hebben. Of is dat een tintje wat pasgeboren babies vaker hebben?

Hoe dan ook: 't is een plaatje om te zien en Frederik en Mary zijn duidelijk apetrots!
Hij is inderdaad een beetje gelig, maar dat is iets wat bij praktisch alle pasgeborenen voorkomt. De lever werkt nog niet helemaal optimaal vlak na de geboorte. Het trekt vanzelf wel weer bij. Volgens mij had Amalia vlak na haar geboorte ook een gelig kleurtje op foto's die toen zijn gemaakt op de Eikenhorst...
pi_31560588
Wat grappig, hij heeft inderdaad dezelfde mond als Frederik Dat gelige zal nog wel bijtrekken inderdaad.

Morgen is het trouwens zover, dan gaat prins Floris voor de wet trouwen met 'zijn' Aimee. Dit is het programma:
11.00 Aankomst van familie en andere genodigden bij het stadhuis.
11.25 Aankomst van het bruidspaar bij het stadhuis.
11.30 Burgerlijk huwelijk in de Burgerzaal van het stadhuis.
12.00 Einde huwelijkssluiting.
12.35 Vertrek van het bruidspaar, familie en genodigden naar het Muiderslot, voor een privé-dejeuner.

pi_31580199
Prins Floris en Aimée zijn vandaag dus voor de wet getrouwd. Ze zagen er echt schitterend uit :

pi_31580277
De gasten:

donderdag 20 oktober 2005 @ 14:55:27 #171
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31580327
Wat knap van je.. Ik ben de hele tijd aan het zoeken naar de trouwsfoto's.
Maar de foto's staan niet op de site van '' het Koninklijke Huis !!
Wel mooi hoor !
pi_31580378
Wat heeft ze een mooi setje aan!
Whatever I want.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:58:51 #173
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31580420
Aimée ziet er beeldschoon uit inderdaad. Beetje oosters.
En we hoeven ons niet af te vragen wat voor tiara ze zaterdag draagt. Dat zal ongetwijfeld dezelfde zijn als waarmee de prinsessen Marilène, Annette en Anita zich op hun huwelijk tooiden..
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:59:34 #174
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31580439
Ja, ze ziet er netjes uit en Floris ook
Ben benieuwd naar zaterdag hoe haar jurk eruit ziet Altijd wel leuk om te weten...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:00:24 #175
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:03:55 #176
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31580531
Die laatste foto van Maurits en Marilène. Dat onderschrift: "Prinz Maurits von Holland der Nederlande van Vollenhoven mit Frau Prinzessin Marilen."

Uhmmm... Pardon? Zover ik weet heet hij toch echt (in het Nederlands) 'Van Oranje-Nassau, van Vollenhoven"

"Von Holland der Nederlande" is iets waar ik nog nooit van gehoord heb. 't Is zelfs dubbelop. En 'Der Nederlanden" mag alleen door Beatrix, Margriet, Alexander, Máxima, Amalia, Alexia, Constantijn en Laurentien gebruikt worden. Absoluut niet door de kinderen van Margiet.
pi_31580648
Ík vind Aimée een beetje Jacky Kennedy- achtig. Ik ben ook erg benieuwd naar de jurk die ze zaterdag zal dragen.

Ach ja en die Duitsers halen wel vaker titels door elkaar
  donderdag 20 oktober 2005 @ 15:11:44 #178
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31580716
Een mooie vrouw is Aimée !!
Getinte vrouw, oosterse type beetje..
Ik denk een witte jurk of zalm kleurig ! dat denk ik dan..
pi_31582049
Wat zag Aimee en ook Floris er prachtig uit. Die abrikooskleur staat Aimee goed en ik vond met name het jurkje erg mooi. Leuk dat Floris zijn stropdas aan de kleding van Aimee had aangepast.
Vond de outfit van Prinses Maxima iets minder, ik vind dat grijs/wit en sowieso lichtere kleuren haar minder mooi staan. Beatrix, Margriet, Marilene hadden mooie kleding aan, Laurentien heb ik niet gezien op de foto's. Het is alleen te hopen dat ze niet weer zo'n Pipo-de-Clown pak aan heeft.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:32:36 #180
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31600905

[ Bericht 100% gewijzigd door Haaibaaike op 21-10-2005 11:33:35 ]
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:55:47 #181
88233 Steve
Still the best.
pi_31602699
10:45 - 17:25 Huwelijk Floris en Aimée Söhngen op Nederland 2.
pi_31602814
wat een mooie vrouw is zij toch. En wat ze aan heeft vind ik echt super.

Morgen weer ff jurk kijken
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:07:10 #183
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31602934
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:55 schreef alwaysthebest het volgende:
10:45 - 17:25 Huwelijk Floris en Aimée Söhngen op Nederland 2.
Wat lang zeg
Ik ga morgen wel naar de jurk kijken.
Maar of ik naar de hele kerkdienst ga kijken dat weet ik niet,
Vorige keer bij Pc en Anita was ik in slaap gevallen.
pi_31605243
Op zich wel leuk, alleen het hoedje vind ik minder.... ben benieuwd morgen naar haar jurk.
pi_31624299
hmmm zet hem net pas aan, dus zie alleen maar de bovenkant van der jurk.
pi_31624755
Ik vind het een saaie jurk, hij is niet bijzonder of zo.
And you know I might
pi_31624989
Ik vind die sluier haar wel heel mooi staan. En de stof van de mouwen en zijkanten van het lijfje vind ik ook mooi.
Voor de rest is die inderdaad saai.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:21:19 #188
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31625443
Ben ik niet de enigste die de jurk saai vind Jammer van zo'n mooie vrouw !
Ik vondt die van Prinses Anita mooier !
pi_31625584
De jurk heeft een ontzettend brave en hoge halslijn. Hadden ze meer mee kunnen doen.

Overigens vind ik de zweetband van Marilene geen gezicht, loopt Mabel in haar kimono en heeft Maxima een drol op haar hoofd.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:48:14 #190
88233 Steve
Still the best.
pi_31626004
Klein fotootje van het NOS

En nog een van Koninklijk huis.nl
pi_31626281
Ik was vanmorgen weg, dus ik heb maar een flits van de dienst gezien. Ik ga straks in de herhaling lekker de hele dienst kijken. Wat ik van Aimée's jurk gezien heb deed me wel heel erg veel denken aan de jurk van Maxima, met dat verschil dat Maxima een mooiere sluier had bij haar jurk.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:29:16 #192
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31629792

[ Bericht 34% gewijzigd door Haaibaaike op 22-10-2005 16:40:31 ]
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:46:07 #193
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31630226
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:27 schreef Liejannuh het volgende:
De jurk heeft een ontzettend brave en hoge halslijn. Hadden ze meer mee kunnen doen.

Overigens vind ik de zweetband van Marilene geen gezicht, loopt Mabel in haar kimono en heeft Maxima een drol op haar hoofd.
Bij hoge uitzondering heb ik dit huwelijk niet gezien op tv ( )...
Maar ben nu wel erg nieuwsgierig naar die zweetband van Marilène, die kimono van Mabel en die drol van Máxima!

Btw, zag Laurentien er nog een beetje uit, of had ze d'r clownspak weer aangetrokken?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:52:15 #194
101884 PeRi
Allons-y!
pi_31630397
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:46 schreef Natalie het volgende:
Btw, zag Laurentien er nog een beetje uit, of had ze d'r clownspak weer aangetrokken?
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht

Ik heb het huwelijk ook gemist
Whatever I want.
pi_31630801
Laurentien zag er ok uit. Geen rare dingen, turqouise blauwe jurk/jas. Stond netjes.

Herstel: de achterkant van Laurentien zag er ok uit!
De voorkant dus niet, zoals jullie hier onder kunnen zien!

[ Bericht 48% gewijzigd door Liejannuh op 22-10-2005 17:12:14 ]
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:08:42 #196
88233 Steve
Still the best.
pi_31630887

pi_31631554
die jurken van de bruidsmeisjes vind ik trouwens echt vreselijk. Mijn god wat een kleuren.
pi_31631719
Ik heb net de dienst gezien en ik vond het erg mooi allemaal! Er was alleen gekozen voor erg zware muziek, wel mooi hoor, maar niet zo feestelijk.
De gekozen bijbelteksten waren erg mooi en de broer van Aimée is leuk .
De bruidskinderen waren echt heel schattig. Anna en Isabella hebben het maar druk
De 'grote' bruidsmeisjes vond ik ook niet zo mooi.

Wat betreft de outfits van de gasten: ik vond Mabel en Laurentien er echt niet uitzien hoor. Het lijkt wel steeds erger te worden. Misschien wordt het eens tijd dat ze eens goed advies krijgen Marilene zag er wel mooi uit,maar een beetje moe, wat misschien wel logisch is met drie kleine kinderen.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:54:40 #199
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31631989
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:43 schreef Varvara het volgende:

Wat betreft de outfits van de gasten: ik vond Mabel en Laurentien er echt niet uitzien hoor. Het lijkt wel steeds erger te worden. Misschien wordt het eens tijd dat ze eens goed advies krijgen Marilene zag er wel mooi uit,maar een beetje moe, wat misschien wel logisch is met drie kleine kinderen.
Nee, ik vond marilene niet mooi uit zien met die band over haar hoofd ! Ze keek wel moe, maar zoals je zegt met drie kindjes..
Maar haar outfit vond ik niet mooi... Die van Mabel vond ik ook niet mooi, Laurentien dat gaat wel !
Alleen die kleur nee, vond ik ook niet mooi.
Ik vond Koningin Beatrix mooi uit zien ! Het stond haar goed.
pi_31632183
Maxima had zich in ieder geval er aan gehouden niet de aandacht van de bruid af te lijden dit keer Alleen betekent dat nog niet dat je er spuuglelijk uit hoeft te zien
And you know I might
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')