Ik ben afgestudeerd in Communicatie, maar daar is hier weinig in te vinden..Mjah..ik wil heel graag in (provincie) Groningen blijven.. Maar zoek nu buiten dat ook voor werk als intercedente, heb nog een diploma boekhoudkundig medewerkerquote:Op maandag 11 juli 2005 17:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat zoek je clau?
Jupquote:
Dat is bij mij min of meer ook het geval. Maar ja als je hard doorwerkt en het werk ook nog goed doen zijn ze tevreden en heb je een goede referentie bij andere sollicitaties.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:32 schreef Noca het volgende:
[..]
Jup
We schijnen wel erg snel te werken en hebben de hele achterstand weggewerkt...nu zijn we met iets anders bezig maar ik ben benieuwd voor hoe lang ze nog werk hebben...niet zo slim van ons dus![]()
Jup, dat is waarquote:Op maandag 11 juli 2005 17:34 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is bij mij min of meer ook het geval. Maar ja als je hard doorwerkt en het werk ook nog goed doen zijn ze tevreden en heb je een goede referentie bij andere sollicitaties.
quote:Op maandag 11 juli 2005 15:20 schreef rubbereend het volgende:
wat gemeen van jullie beetje clauw pesten, er is namelijk nog wat ergers dan Groningen, Friesland namelijk
he we zijn dus collega'squote:Op maandag 11 juli 2005 17:36 schreef Noca het volgende:
[..]
Jup, dat is waar
En als ik op een andere functie zou solliciteren bij KPN telt het ook best zwaar mee dat je er al gewerkt hebt, dus wie weet.
Rayonmanager in Friesland bij een groot heftruckbedrijf geloof ik.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:44 schreef MaxPower het volgende:
Dan ben ik toch benieuwd welk serieus bedrijf daarop selecteerd (behalve de middenstand in de kleinere dorpjes)
Hmm ik denk dat Fries spreken dan alleen de doorslag geeft bij gelijke capaciteiten. Je moet dus wel de provincie in als rayonmanager en eerlijk gezegd is het dan toch wel handig als je Fries spreekt, of in ieder geval verstaat. (ik spreek overigens ook geen Fries, verstaan wel)quote:Op maandag 11 juli 2005 17:45 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Rayonmanager in Friesland bij een groot heftruckbedrijf geloof ik.
Ach ja..Fries is ook een echte taal hèquote:Op maandag 11 juli 2005 17:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hmm ik denk dat Fries spreken dan alleen de doorslag geeft bij gelijke capaciteiten. Je moet dus wel de provincie in als rayonmanager en eerlijk gezegd is het dan toch wel handig als je Fries spreekt, of in ieder geval verstaat. (ik spreek overigens ook geen Fries, verstaan wel)
Ik vind het discriminatie....quote:Op maandag 11 juli 2005 17:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hmm ik denk dat Fries spreken dan alleen de doorslag geeft bij gelijke capaciteiten. Je moet dus wel de provincie in als rayonmanager en eerlijk gezegd is het dan toch wel handig als je Fries spreekt, of in ieder geval verstaat. (ik spreek overigens ook geen Fries, verstaan wel)
De regering maakt wel vaker foutjes wat betreft de wetquote:Op maandag 11 juli 2005 17:51 schreef MaxPower het volgende:
Tja mensen, volgens de wet is Fries toch echt de 2e officiele taal van ons land... Verander eerst die wet maar eens voordat je daar over gaat zeuren...
Is het ook discriminatie als iemand wel met Microsoft Office overweg kan en de ander niet? Beide capaciteiten (zowel Fries spreken als met Office kunnen werken) zijn handig voor het uitvoeren van je functie. Dan neem je toch degene die daarin het beste is?quote:Op maandag 11 juli 2005 17:50 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik vind het discriminatie....
Maar goed dat is ook maar mijn mening... (niet dat ik jou aanval)
En wie kiest die regering? (of laten we zeggen de volksvertegenwoordiging die die wetten goedkeurt...quote:Op maandag 11 juli 2005 17:52 schreef Noca het volgende:
[..]
De regering maakt wel vaker foutjes wat betreft de wet![]()
het is dat de achterhoek kleiner is maar andersquote:Op maandag 11 juli 2005 17:51 schreef MaxPower het volgende:
Tja mensen, volgens de wet is Fries toch echt de 2e officiele taal van ons land... Verander eerst die wet maar eens voordat je daar over gaat zeuren...
Als dit meegenomen was in de verkiezingsprogramma's was het er nooit doorgekomen natuurlijkquote:Op maandag 11 juli 2005 17:54 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En wie kiest die regering? (of laten we zeggen de volksvertegenwoordiging die die wetten goedkeurt...![]()
Nee wat iedereen behoort gewoon met Nederlands in Nederland te kunnen werken... en office is een programma waarmee je werkt enz.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Is het ook discriminatie als iemand wel met Microsoft Office overweg kan en de ander niet? Beide capaciteiten (zowel Fries spreken als met Office kunnen werken) zijn handig voor het uitvoeren van je functie. Dan neem je toch degene die daarin het beste is?
Volgens mij hebben we ook nog een derde officiele taal, nedersaksisch oid wat uit die hoek komt... maar goed dat weet bijna niemand. En dat moesten we ook maar zo houdenquote:Op maandag 11 juli 2005 17:55 schreef pascalheister het volgende:
[..]
het is dat de achterhoek kleiner is maar anders
Dat kan ook wel hoor. Maar als van 2 gelijke kanditaten er 1 Fries spreekt, en die in Friesland moet werken, is de keus toch eenvoudig?quote:Op maandag 11 juli 2005 17:57 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nee wat iedereen behoort gewoon met Nederlands in Nederland te kunnen werken... en office is een programma waarmee je werkt enz.
Ik vind het gewoon vreemd dat als je als Nederlander niet in Friesland zou kunnen werken omdat je geen Fries spreekt...
hoop ruimtequote:Op maandag 11 juli 2005 17:58 schreef appelsientje het volgende:
o ik heb trouwens ook een foto van mijn werk genoemen
[afbeelding]
Zo ziet cyberchannel bij de TROS eruit
Ja ik zit daar ook vaak alleen.. normaal zitten er 5 stagelopers... maar tja vakantie..quote:
Misschien wel. Maar goed, dat wisten ze vantevoren ook, het was in het eerste gesprek ook al naar voren gekomen. Daarna volgden nog drie gesprekken/selectierondes. Nou ja pech voor m'n oom, ze hebben hem denk ik gewoon achter de hand gehouden.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat kan ook wel hoor. Maar als van 2 gelijke kanditaten er 1 Fries spreekt, en die in Friesland moet werken, is de keus toch eenvoudig?
die lampen aan het plafond zijn toch niet altijd aan hequote:Op maandag 11 juli 2005 17:58 schreef appelsientje het volgende:
o ik heb trouwens ook een foto van mijn werk genoemen
[afbeelding]
Zo ziet cyberchannel bij de TROS eruit
Zijn er dan Friesen die geen Nederlands spreken. (puur uit interesse)quote:Op maandag 11 juli 2005 17:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat kan ook wel hoor. Maar als van 2 gelijke kanditaten er 1 Fries spreekt, en die in Friesland moet werken, is de keus toch eenvoudig?
Nee volgens mij kunnen ze niet eens meer aanquote:Op maandag 11 juli 2005 18:05 schreef pascalheister het volgende:
[..]
die lampen aan het plafond zijn toch niet altijd aan he
Hier is het bijna klaarquote:Op maandag 11 juli 2005 18:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik moet zo nog ff naar de winkel, even kijken wat ik ga eten
Als je in kleine dorpjes gaat kijken zijn er nog wel oude boeren te vinden die geen NL spreken ja, maar goed, tijdens mijn voetbalcarriere hier in Groningen ben ik in diverse gehuchten geweest waar fatsoenlijk ABN ook een uitzondering was...quote:Op maandag 11 juli 2005 18:07 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Zijn er dan Friesen die geen Nederlands spreken. (puur uit interesse)
Ik kan het me overigens wel in je mening vinden. Als Fries spreken een pré is, ja dan gaat de baan naar de Fries sprekende
Bloemkool met aardappel en vleesquote:Op maandag 11 juli 2005 18:20 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Hier is het bijna klaar
Heel normaal: Aardappels, boontjes en een gehaktbal
Okequote:Op maandag 11 juli 2005 18:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als je in kleine dorpjes gaat kijken zijn er nog wel oude boeren te vinden die geen NL spreken ja, maar goed, tijdens mijn voetbalcarriere hier in Groningen ben ik in diverse gehuchten geweest waar fatsoenlijk ABN ook een uitzondering was...
Bij welke groningse club heb je eigenlijk gevoetbald? Knickerbockers?quote:Op maandag 11 juli 2005 18:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als je in kleine dorpjes gaat kijken zijn er nog wel oude boeren te vinden die geen NL spreken ja, maar goed, tijdens mijn voetbalcarriere hier in Groningen ben ik in diverse gehuchten geweest waar fatsoenlijk ABN ook een uitzondering was...
quote:Op maandag 11 juli 2005 18:26 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Oke
Ja, dat is in Limburg ook hetzelfde, alhoewel "wij" Brabo's er ook wel wat van kunnen soms.
quote:Op maandag 11 juli 2005 18:30 schreef Noca het volgende:
[..]
Bij welke groningse club heb je eigenlijk gevoetbald? Knickerbockers?
haha check mijn registratiedatum eens.....quote:Op maandag 11 juli 2005 18:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Als SCH weg is komt er hier ineens een andere Fries.
begonnen in het 12e, ge-eindigd in het elfde, steeds gepromoveerd van de res. 6e klasse naar uiteindelijk de res. 4e klasse...quote:Op maandag 11 juli 2005 18:33 schreef Noca het volgende:
[..]
Welk elftal? Ik heb jaren tegen The Knickerbockers gevoetbald....lagere elftallen dan..
Ach ik praat gewoon ABNquote:Op maandag 11 juli 2005 18:31 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Misschien zijn die Friezen dan toch niet zo anders dan de rest van het land...
11e? Hmm...heb je weleens tegen SC Scheemda 2 gevoetbald?quote:Op maandag 11 juli 2005 18:34 schreef MaxPower het volgende:
[..]
begonnen in het 12e, ge-eindigd in het elfde, steeds gepromoveerd van de res. 6e klasse naar uiteindelijk de res. 4e klasse...![]()
Ja, volgens mij wel. Weet overigens niet of dat het tweede of 3e (als jullie die hebben) was. Oud teamgenootje van me kwam trouwens ook bij Scheemda vandaan, matthijs zwiers...quote:Op maandag 11 juli 2005 18:35 schreef Noca het volgende:
[..]
11e? Hmm...heb je weleens tegen SC Scheemda 2 gevoetbald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |