over dat laatste heb ik geen oordeel, maar ik vind de band gewoon niet leuk. Voor dat geld had je makkelijk Weezer en nog een paar leuke kleintjes kunnen krijgen, denk ik. Maar ja, dat is nu eenmaal niet zo. Denk zoiezo dat het schema weer een crime gaat worden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
Het liefst heb ik toch goedkopere, onbekende (en dus meer) artiesten. Korn-publiek is wmb niet echt sfeerverbeterend publiek.
Dat je een toegift vervloekt omdat je daarmee het begin van een volgend optreden moet missen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:17 schreef peaceman het volgende:
Als ik daar ga kijken, dan mis ik die, maar kan ik nog wel een stukje van die zien..
die ellende dus...![]()
Ik denk het niet. Weezer is enorm groot in de VS en ook in andere europese landen zijn ze veel populairder dan in Nederland. Die zullen echt een flinke duit gaan kosten als je ze op een festival wil hebben. En in Nederland zijn ze nou niet zo groot dat het aantal extra bezoekers dat rechtvaardigd.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
over dat laatste heb ik geen oordeel, maar ik vind de band gewoon niet leuk. Voor dat geld had je makkelijk Weezer en nog een paar leuke kleintjes kunnen krijgen, denk ik.
Ach, same old, same old.....quote:Maar ja, dat is nu eenmaal niet zo. Denk zoiezo dat het schema weer een crime gaat worden.
Als ik daar ga kijken, dan mis ik die, maar kan ik nog wel een stukje van die zien..
die ellende dus...![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:42 schreef RichardQuest het volgende:
Als ik de kans krijg ga ik Korn tomaten voeren.
precies...quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:24 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Dat je een toegift vervloekt omdat je daarmee het begin van een volgend optreden moet missen.
Toch stonden 3 doors down ook al eens op LL, terwijl die toen ook al groot waren in Amerika, maar misschien niet zo groot in de rest van Europa, dat zou kunnen. Nu ja, Weezer is ook zeker geen must hoor... Our lady peace mag ook best..quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Weezer is enorm groot in de VS en ook in andere europese landen zijn ze veel populairder dan in Nederland. Die zullen echt een flinke duit gaan kosten als je ze op een festival wil hebben. En in Nederland zijn ze nou niet zo groot dat het aantal extra bezoekers dat rechtvaardigd.
Korn daarentegen is wereldwijd minder populair in vergelijking met vroegah en moet het overal doen met dagslots op festivals en als voorprogramma van bv. Metallica. Die krijgen echt niet meer hun jaren '90-geld.
Een hele trieste same old song...quote:Ach, same old, same old.....
Ivan Smagghe van Blackstrobe komt draaien als het goed isquote:Op maandag 18 juli 2005 16:44 schreef MofoF1 het volgende:
Wauw... was gisteren in de HMH, bij Underworld... Nu mogen die sowieso wel komen, maar dat voorprogramma zeg... de techno-versie van Rammstein: Blackstrobe. Die mogen ook wel langskomen zeg...![]()
Voor nieuwe bands die wel al in Amerika zijn doorgebroken, maar nog naam moeten maken in Europa zijn er natuurlijk leuke tarieven. Optreden is natuurlijk ook naamsbekendheid opbouwen, dus dan kan er iets van de prijs af natuurlijk. Maar Weezer heeft dat niet zo meer nodig. Die zijn bekend genoeg in Europa, Nederland is gewoon geen Weezer-land, en qua verkoop is Nederland nou niet zo interessant dat ze hier nou perse moeten doorbreken enzo...quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch stonden 3 doors down ook al eens op LL, terwijl die toen ook al groot waren in Amerika, maar misschien niet zo groot in de rest van Europa, dat zou kunnen. Nu ja, Weezer is ook zeker geen must hoor... Our lady peace mag ook best..die zijn zeker goedkoop! Maar buiten dat , vind ik het zo al behoorlijk goed hoor ....
Och Weezer staat wel op mijn ooit nog eens zien lijstje, vandaar, maar een must is het zeker niet. Geen enkele band is dat gezien het huidige programma. Our lady peace zou leuk zijn, maar dat is waarschijnlijk toch niet het geval, dus minder kans op overlappingquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Voor nieuwe bands die wel al in Amerika zijn doorgebroken, maar nog naam moeten maken in Europa zijn er natuurlijk leuke tarieven. Optreden is natuurlijk ook naamsbekendheid opbouwen, dus dan kan er iets van de prijs af natuurlijk. Maar Weezer heeft dat niet zo meer nodig. Die zijn bekend genoeg in Europa, Nederland is gewoon geen Weezer-land, en qua verkoop is Nederland nou niet zo interessant dat ze hier nou perse moeten doorbreken enzo...
En ik vind 't wel best, heb helemaal niets met Weezer. Doe mij maar stoere mannen: ghettonegers of langharige schreeuwlelijkers ofzo, maak je me blijer mee.
Ach geen enkel genre is een must. Mijn muzieksmaak is zo breed dat ik altijd wel wat van mij gading vind. Ik denk meer in goede muziek dan in genres en stijlen. En d'r is meer dan genoeg goede muziek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:28 schreef peaceman het volgende:
Zijn er jou inziens als voldoende ghettonegers en langharige schreeuwlelijkers?
vind het wel jammer dat BRMC niet komen trouwens...
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. De verscheidenheid aan genres is juist zo goed aan LL. Daarom begrijp ik soms het gezeur ook niet zo erg over een bepaalde band die komt. Alsof er op dat moment niets anders te doen is op het terreinquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar goed, als je voor 1 genre gaat moet je niet naar Lowlands komen. Voor metal ga je maar naar Dynamo, voor punk naar een punkfestival en voor leuke dance naar 5 days off. De variatie maakt Lowlands en d'r zijn genoeg goede acts uit diverse muziekstromingen. Ik klaag niet hoor....maar als ik die laatste paar plekjes in 't programma mocht vullen dan .....![]()
Vorig jaar speelde dj U-man tussen twee "echte" artiesten een uur lang platen, met constant een Italian Fireflies-sample erbij. Was tof.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:24 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ivan Smagghe van Blackstrobe komt draaien als het goed is![]()
![]()
Heb geen idee hoe ik daarop ga dansen trouwens, is electro-techno waarbij je af en toe net zo goed in een moshpit kunt staan![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ben ik 2 weken op vakantie, kom ik terug, kijk ik of er nog iets leuk bij is gekomen.......nou HELEMAAL NIKS!Tis dit jaar echt huilen qua line-up...
Hoe minder zielen hoe meer ruimtequote:
quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach geen enkel genre is een must. Mijn muzieksmaak is zo breed dat ik altijd wel wat van mij gading vind. Ik denk meer in goede muziek dan in genres en stijlen. En d'r is meer dan genoeg goede muziek.
quote:Op Lowlands krijgen al je zintuigen genadeloos op hun donder. Omdat we jullie natuurlijk niet afgetuigd rond willen laten dolen, hebben we voor de balans tussen lichaam en geest een stel TAI-CHI meesters uitgenodigd. De balans tussen de spieren, botjes en peesjes wordt weer netjes hersteld tijdens een oude vertrouwde, maar hééérlijke MASSAGE. Allemaal op het toch al zwaar ontspannen LIMA-gebied!
Tenslotte wil ik nog even melden dat er volgens mij geen grote namen meer bij zullen komen. Het budget krimpt en krimpt en uiteindelijk zal het programma nog aangevult worden met de hollandse bands van de oude garde; Beef (konden vorig jaar niet in verband met opnames voor het nieuwe album), Heidenroosjes (grote kanshebber), Racoon (bandlid heeft gemeld te zullen spelen op Lowlands), Relax (nieuw album, grote naam... moet haast wel!)... Daarnaast zullen in de Volkskrant van volgende week ergens nog een aantal namen plus het blokjesschema bekendgemaakt worden (namen die nog niet officiëel bevestigd zijn: Stuurboord Bakkebaard, Mocky, Whitey, Rosemary's Sons, Little Barrie, My Chemical Romance, Kaisers Orchestra, And You Will Know Us By The Trail of Death) en dan is het wachten tot die beruchtte donderdagmiddag als de hekken naar het terrein opengaan... Misschien vallen er nog een aantal bands uit, maar in vergelijking met voorgaande jaren valt het dit jaar nogal mee geloof ik (*knock knock*), alleen Jaga Jazzist heeft afgezegd, maar die was nog niet eens officieel bevestigd...quote:Leeg die I-pod, wip de schijfjes uit je stereo, want de nieuwe LOWLANDS-CD ligt vanaf vandaag op je te wachten in de winkel! Twee discs met in totaal 28 nummers en één PIAS BONUS-CD met nog eens 17 fijne liedjes voor nog geen vier biertjes! Want voor die schamele 6,99 ga je toch de moeite niet nemen om dat internet aan te slingeren? Rennen!
Een roadie van de band heeft ze al min of meer bevestigd...quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:08 schreef StofjeB het volgende:
Maar, zoals gezegd in 5 van de 12 LL-topics: KAISERS ORCHESTRA! Doe het
Lijkt me heel sterk. Zeker Royksop en LCD Ss zullen niet afsluiten. 't Zou me niet eens verbazen als die helemaal niet eens in de Alpha staan, maar eind van de avond in een andere grote tent.quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:54 schreef SKa_BoSS het volgende:
De dagelijkse afsluiters voor de Alpha zijn denk ik als volgt:
Vrijdag: Royksopp
Zaterdag: Pixies
Zondag: LCD Soundsystem of QOTSA
Denk eerder dat ze The Prodigy in een kleiner tentje flikkeren, Royksopp heeft immers net een nieuw album uit, evenals LCD Soundsystem wat vorig jaar behoorlijk goed in de smaak is gevallen bij de LL-organisatie. Ik zou er écht niet van staan te kijken als LCD het festival af zou mogen sluiten. Ik betwijfel ten zeerste dat de Foo's af zullen gaan sluiten. De Foo Fighters hebben immers al een keer een zaterdag afgesloten als ik het me goed herinner in 2003... Niet dat dat een slecht ding is, maar het getuigd van weinig originaliteit. Marilyn Manson zou ik serieus jammer vinden als ze die als afsluiter pakken van de zaterdag. Ik hoor van diverse mensen dat ie nogal bagger is als het op live-optredens aankomt de laatste tijd (raar maar waar). De laatste nog bekend te worden grote naam wordt denk ik Basement Jaxx overigens...quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lijkt me heel sterk. Zeker Royksop en LCD Ss zullen niet afsluiten. 't Zou me niet eens verbazen als die helemaal niet eens in de Alpha staan, maar eind van de avond in een andere grote tent.
Ik denk dat dit 'm gaat worden:
Vrijdag: Prodigy
Zaterdag: Geen idee, denk dat hier de laatste nog bekend te worden grote naam gaat afsluiten. Maar als dat niet zo is dan zie ik nog Marilyn Manson voor de Pixies afsluiten.
Zondag: Foo Fighters
Sorry maar de Prodigy is een veeeeeeel groter band dan Royksop. En beide hebben een nieuw album uit, de een wat langer dan de ander. Maar als de versheid van je laatste album een kriterium is om op het hoofdpodium te mogen staan als afsluiter.......quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:34 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze The Prodigy in een kleiner tentje flikkeren, Royksopp heeft immers net een nieuw album uit, evenals LCD Soundsystem wat vorig jaar behoorlijk goed in de smaak is gevallen bij de LL-organisatie. Ik zou er écht niet van staan te kijken als LCD het festival af zou mogen sluiten. Ik betwijfel ten zeerste dat de Foo's af zullen gaan sluiten. De Foo Fighters hebben immers al een keer een zaterdag afgesloten als ik het me goed herinner in 2003... Niet dat dat een slecht ding is, maar het getuigd van weinig originaliteit. Marilyn Manson zou ik serieus jammer vinden als ze die als afsluiter pakken van de zaterdag. Ik hoor van diverse mensen dat ie nogal bagger is als het op live-optredens aankomt de laatste tijd (raar maar waar). De laatste nog bekend te worden grote naam wordt denk ik Basement Jaxx overigens...
op vrijdag zal The Prodigy wel afsluiten, Royksopp in de Alphaquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:54 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
[..]
Tenslotte wil ik nog even melden dat er volgens mij geen grote namen meer bij zullen komen. Het budget krimpt en krimpt en uiteindelijk zal het programma nog aangevult worden met de hollandse bands van de oude garde; Beef (konden vorig jaar niet in verband met opnames voor het nieuwe album), Heidenroosjes (grote kanshebber), Racoon (bandlid heeft gemeld te zullen spelen op Lowlands), Relax (nieuw album, grote naam... moet haast wel!)... Daarnaast zullen in de Volkskrant van volgende week ergens nog een aantal namen plus het blokjesschema bekendgemaakt worden (namen die nog niet officiëel bevestigd zijn: Stuurboord Bakkebaard, Mocky, Whitey, Rosemary's Sons, Little Barrie, My Chemical Romance, Kaisers Orchestra, And You Will Know Us By The Trail of Death) en dan is het wachten tot die beruchtte donderdagmiddag als de hekken naar het terrein opengaan... Misschien vallen er nog een aantal bands uit, maar in vergelijking met voorgaande jaren valt het dit jaar nogal mee geloof ik (*knock knock*), alleen Jaga Jazzist heeft afgezegd, maar die was nog niet eens officieel bevestigd...
De dagelijkse afsluiters voor de Alpha zijn denk ik als volgt:
Vrijdag: Royksopp
Zaterdag: Pixies
Zondag: LCD Soundsystem of QOTSA
Dus mensen, mocht er nu nog niets bijzitten voor je, blijf dan weg... This is as good as it's gonna get!
k zal t nogmaals herhalen, Basemant Jaxx kan niet op zaterdag en de zondag zit vol, dan zouden ze vrijdag moeten komen en dan zijn er ook al een heel aantal Alpha waardige acts. Fatboy Slim is nog steeds beschikbaar voor t hele weekend volgens zn agendaquote:Op donderdag 21 juli 2005 14:34 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze The Prodigy in een kleiner tentje flikkeren, Royksopp heeft immers net een nieuw album uit, evenals LCD Soundsystem wat vorig jaar behoorlijk goed in de smaak is gevallen bij de LL-organisatie. Ik zou er écht niet van staan te kijken als LCD het festival af zou mogen sluiten. Ik betwijfel ten zeerste dat de Foo's af zullen gaan sluiten. De Foo Fighters hebben immers al een keer een zaterdag afgesloten als ik het me goed herinner in 2003... Niet dat dat een slecht ding is, maar het getuigd van weinig originaliteit. Marilyn Manson zou ik serieus jammer vinden als ze die als afsluiter pakken van de zaterdag. Ik hoor van diverse mensen dat ie nogal bagger is als het op live-optredens aankomt de laatste tijd (raar maar waar). De laatste nog bekend te worden grote naam wordt denk ik Basement Jaxx overigens...
De Foo's sloten lowlands af in 2003, op zondagquote:Op donderdag 21 juli 2005 14:34 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerste dat de Foo's af zullen gaan sluiten. De Foo Fighters hebben immers al een keer een zaterdag afgesloten als ik het me goed herinner in 2003... Niet dat dat een slecht ding is, maar het getuigd van weinig originaliteit.
Doet het nietquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:30 schreef soul114 het volgende:
http://forum.fest.nl/viewthread.php?tid=4364&page=17
Blokkenschema's
duurt ff, ben er neit helemaal kapot vanquote:
ja Korn staat ook al om 15.00 terwijl ze een paar jaar terug nog dagafsluiter waren. Tijden veranderenquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:09 schreef diedlaughing het volgende:
Heather Nova in de Grolsch![]()
Laatste keer dat ze op lowlands was speelde ze in de Alpha.
Vind eigenlijk alleen Prodigy/Royksopp, Audio Bullys/Marilyn Manson en Foo Fighters/Vitalic irritant qua overlappingen. En Buitenwesten/Korn, maar dat kan ik lijden...quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:31 schreef peaceman het volgende:
De overlappingen rond 6 uur word ik niet bepaald blij van, vooral niet op zaterdag![]()
Daar hoef ik er geen één van te zien.quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:45 schreef peaceman het volgende:
Op zaterdag bands die ik wel zou willen zien tussen 5 en 7:
Grolsch: Zita Swoon + The Arcade Fire (deze spelen door tot kwart voor 8 uur, dus dat hoeft geen probleem te zijn)
Charlie: Maximo Park
India: Death from above 1979
Bravo: Vive la Fete
Juliet: Ane Brun
Dan begrijp je mijn probleem denk ik wel....![]()
zal vanavond eens wat intensiever kijken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |