Dat is het hele verhaal toch ? Je maakt de keuze als je er nog niks van snapt, en als je het snapt, kun je eigenlijk niet meer om.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je een commitment voor 1 camera systeem hebt, schakel je niet zomaar over Fles. Ik heb niks tegen canon, maar ik schaf een nikon aan omdat al mijn objectieven er gewoon al op passen. Ik weet meer over canon dan jij over Nikon
Ja als ik dit Accu in een Canon Eos 300D snel leeg topic zie heb je die grip ook wel nodig jaquote:Op zondag 10 juli 2005 21:29 schreef elcastel het volgende:
Ow en wat me tegen viel (ik meen dit !) was dat hele grip verhaal voor de D70, maar ik begreep dat dat nu opgelost is.
Ik heb zo nooit gedacht. De D100 die ik heb is de eerste SLR ooit (en ik heb er nu 6) waar een ingebouwde flits op zitquote:Op zondag 10 juli 2005 21:36 schreef elcastel het volgende:
Zo dacht ik ook steeds, maar een echte flitser scheelt toch een stuk meer dan ik eerst dacht, net dat beetje licht, net die hulp bij focussen. Inflitsen of bijlichten, een nóg grotere camera .... ik wil niet meer terug. Hetzelfde verhaal als met mijn grip eigenlijk, kleine handigheidjes die je op een gegeven moment gewoon moet kopen, dan zie je het verschil snel genoeg.
Daar komt het wel eens op neer, alhoewel ik thuis canons heb waar geen objectieven meer gemaakt voor worden omdat canon omschakelde. En de kans was aanwezig toen ik op Nikon overschakelde dat Canon dat weer zou gaan doen en ik met waardeloze objectieven opgescheept zou zitten.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:38 schreef elcastel het volgende:
Dat is het hele verhaal toch ? Je maakt de keuze als je er nog niks van snapt, en als je het snapt, kun je eigenlijk niet meer om.
quote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik moet die Duitse rommel helemaal niet, doe mij maar Citroën (en nu even stil blijven Flash.).
.
Ik bedoel zo'n ding met zo'n draadje naar je camera, die je op een standaard zet ofzo. Of kan dat met alle flitsers die je ook op dat schoentjezo heet dat toch? kan schuiven. Dat je niet voor een geintegreerde flitser betaald snap ik ook nog wel slimpie.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Een losse flister, waarom zou ik moeten betalen voor een flitser die al op de camera geintergreerd is?
oja, daar moet ik dan ook nog een canon versie voor aanschaffen...
Mhehe.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:39 schreef pea4fun het volgende:
Ja als ik dit Accu in een Canon Eos 300D snel leeg topic zie heb je die grip ook wel nodig jaWat ik lees haalt HGT nog de meeste foto's uit 1 geladen accu nl 500, ik heb heel veel teruggekeken, veel gezoomd, en ook nog geflitst...767 foto's, wat nou grip...
Jij had toch van die andere dingen die je spaarde...wat was dat ook weer....uhm...quote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik moet die Duitse rommel helemaal niet, doe mij maar Citroën (en nu even stil blijven Flash.).
.
Je bedoeld dat Canon wel om ging (FD --> EF) en Nikon dat nooit heeft gedaan ? Dat wist ik niet !quote:Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Daar komt het wel eens op neer, alhoewel ik thuis canons heb waar geen objectieven meer gemaakt voor worden omdat canon omschakelde. En de kans was aanwezig toen ik op Nikon overschakelde dat Canon dat weer zou gaan doen en ik met waardeloze objectieven opgescheept zou zitten.
Hij kan met een draadje, op afstandsbediening, of gewoon bovenop je flitsschoen. Tis een voorloper van de huidige generatiequote:Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef pea4fun het volgende:
Ik bedoel zo'n ding met zo'n draadje naar je camera, die je op een standaard zet ofzo. Of kan dat met alle flitsers die je ook op dat schoentjezo heet dat toch? kan schuiven. Dat je niet voor een geintegreerde flitser betaald snap ik ook nog wel slimpie.
Ja weet ik, die maakt de camera lekker zwaarquote:Op zondag 10 juli 2005 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mhehe..
Ik heb geen idee wat ik eruit trek, maar ik fotografeerde altijd ruim 300 foto's, sommige met flits en keek veel terug in mijn foto's, volgens mij wel twee van de sessie's ook, met imitatie batterijen welteverstaan. Een grip is meer dan alleen een tweede accu Pea.
Ja, er is ook niet echt iets aan de hand of zoquote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je een commitment voor 1 camera systeem hebt, schakel je niet zomaar over Fles. Ik heb niks tegen canon, maar ik schaf een nikon aan omdat al mijn objectieven er gewoon al op passen. Ik weet meer over canon dan jij over Nikon
XM's ?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:44 schreef pea4fun het volgende:
Jij had toch van die andere dingen die je spaarde...wat was dat ook weer....uhm...
DAT is een voordeel, plus de extra ontspanner blablabla, het is gewoon lekker.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:45 schreef pea4fun het volgende:
Ja weet ik, die maakt de camera lekker zwaar![]()
Ah ok, dan snap ik het een beetjequote:Op zondag 10 juli 2005 21:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hij kan met een draadje, op afstandsbediening, of gewoon bovenop je flitsschoen. Tis een voorloper van de huidige generatie
Heidelberger Druckmaschinenquote:Op zondag 10 juli 2005 21:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik moet die Duitse rommel helemaal niet,
Precies. En toen canon op EF overging gaven ze het een 10 jaar garantie dat ze niet over zouden gaan op iets nieuws. Dat is ondertussen 15 jaar geleden....quote:Op zondag 10 juli 2005 21:44 schreef elcastel het volgende:
Je bedoeld dat Canon wel om ging (FD --> EF) en Nikon dat nooit heeft gedaan ? Dat wist ik niet !
Nikon heeft er van alles aan gedaan om hun huidige koppeling te handhaven. oude objectieven passen meestal gewoon op een nieuwe SLR. De oude MF lenzen zijn 2e hands duurder dan de autofocus omdat ze veel beter van constructie zijn. Tis soms een voordeel, kan ook een nadeel zijn.quote:Dus als ik het helemaal goed begrijp dan moet Nikon nog veranderen ......
Die battery pack van mij heeft een memo fuctie, kan je tekst inspreken bij de fotoquote:Op zondag 10 juli 2005 21:46 schreef elcastel het volgende:
DAT is een voordeel, plus de extra ontspanner blablabla, het is gewoon lekker.
Fuck, heb je weer op mijn fotopic zitten scharrellen ?quote:
En prompt kijk ik naar de TV alwaar een Audi met pech langs de snelweg staat.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:49 schreef elcastel het volgende:
Fuck, heb je weer op mijn fotopic zitten scharrellen ?.
Ik ben trouwens gekker op Duitse auto's dan Franse auto's, maar (!!!) ..... ik ben gewoon beperkt door die fotohobby en kan geen Audi betalen..
Als we ooit samen op een meet zijn mag je mijn Nikon wel eens vasthouden, wedden dat je hem lekker vindt?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
DAT is een voordeel, plus de extra ontspanner blablabla, het is gewoon lekker.
Wat ?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:49 schreef Shark.Bait het volgende:
Die battery pack van mij heeft een memo fuctie, kan je tekst inspreken bij de foto
Dan wil ik wel voor flink geld wedden.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:50 schreef pea4fun het volgende:
Als we ooit samen op een meet zijn mag je mijn Nikon wel eens vasthouden, wedden dat je hem lekker vindt?
Jemig, je wil toch niet echt zeggen dat je een Audi wil? Dat is net of je in een badkuip gaat zitten man!quote:Op zondag 10 juli 2005 21:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Fuck, heb je weer op mijn fotopic zitten scharrellen ?.
Ik ben trouwens gekker op Duitse auto's dan Franse auto's, maar (!!!) ..... ik ben gewoon beperkt door die fotohobby en kan geen Audi betalen..
Memo functie, Je maakt een foto, drukt op het memo knopje, zeg dan "Fles met een flesje bier, bewijs materiaal #301" en hij slaat dat geluidsfragment op tesamen met de foto...quote:Op zondag 10 juli 2005 21:51 schreef elcastel het volgende:
Wat ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |