Om nog ff aan te gevenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:30 schreef RB het volgende:
Resume
9:45 shellpomp A1 meet bwt en opm
10:15 shellpomp bij de A10 meet met de lims
en vanaf daar richting Alkmaar![]()
quote:Op zondag 10 juli 2005 01:20 schreef bwt het volgende:
En de FIPO![]()
Geloof zelfs dat ik alles goed heb gedaan.
[..]
Om nog ff aan te geven
Zal een druk bezoek zijn
OPM met neef en broer
RB
bwt
Youssef
Hicham
Das met zeven (7) man om een motor te kijken![]()
Invasie dus![]()
Ik zie een ieder vanzelf
Bijna.quote:
was ook maar een voorbeeldquote:Op zondag 10 juli 2005 07:35 schreef hicham het volgende:
Jij bent nog wel de potentiele koper, dus ik neem aan dat jij er op z'n minst 24/7 bij staat
jullie kunnen daarna nog wel gaan toerenquote:Lijkt me wel een goed idee trouwens om na afloop nog even te toeren met de motoren (OPM mag ook met de auto) maar ik heb geen route dus we moeten op goed geluk rijden
we hebben het er nog wel over bij het meetingpointquote:Op zondag 10 juli 2005 06:17 schreef hicham het volgende:![]()
Vind het ook raar om met zoveel man te gaan kijken, maar heeJ, het was mijn idee niet
Yepquote:Op zondag 10 juli 2005 08:06 schreef bwt het volgende:
Mooi, op 1 na iedereen wakker en postend.
de eerste shellpomp op de A1 na afslag A28quote:Op zondag 10 juli 2005 08:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
waar in a'foort is de meetingpoint ook alweergeen zin om terug te bladeren
Die is nog aan het bijlezen van gisterenquote:Op zondag 10 juli 2005 08:08 schreef RB het volgende:
[..]
Yep
we missen alleen nog 1helft van de lims![]()
quote:Op zondag 10 juli 2005 08:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
aangezien de mijne alleen op benz rijdt
motorbanden repareren is niet een optiequote:Op zondag 10 juli 2005 08:34 schreef hicham het volgende:
Klotesjitzooiheb hier nog wel een bandenreparatiesetje maar heb je niks aan natuurlijk
Is idd alleen bedoelt 'om nog thuis te komen', maar dat ben je alquote:
wat heet tegenvallerquote:Op zondag 10 juli 2005 08:36 schreef hicham het volgende:
[..]
Is idd alleen bedoelt 'om nog thuis te komen', maar dat ben je al
tsja, toch wel een tegenvaller
Okay, je weet wel waar het is neem ik aan? De shell? Afslag S114 van de ring A10quote:Op zondag 10 juli 2005 08:38 schreef bwt het volgende:
Das mooi shit.
Bij mij was een pirelli achterbandje 300 Euries
Is geen leuk nieuws
Ehh, ik ga er vandoor, anders mis ik iedereen nog
quote:
Haalde hem van de padokstand, en toen was de band plat, normaal rolt hij dan een stukje door,en nu bleef hij staanquote:Op zondag 10 juli 2005 08:41 schreef hicham het volgende:
[..]Zag je het wel meteen of begon je al te manouvreren? Toen het mij gebeurde zat ik er zelfs al op en toen ik begon te steppen om te manouvreren merkte ik dat de motor wel erg zwaar was
damnquote:Op zondag 10 juli 2005 08:29 schreef RB het volgende:
#$%@*&^%¤¼½¾²×¥’ñü
![]()
WTF GVD GVD
![]()
Band lekóíú½¼¤¤³²%$#@&^*
![]()
![]()
tja, die heb ik al wel een paar keer doorgelezen ooit...ik let eigenlijk een beetje op de standaard dingen. maar of ik dat ook echt grondig kan doen is een 2e...quote:Op zondag 10 juli 2005 08:54 schreef hicham het volgende:
Hmm, goede tips. Heb je het zelf ook nog een beetje voorbereid opm. Zo een docfile gelezen met waar je allemaal op moet lettenHoop dat bwt ook nog wel wat technische kennis in huis heeft want anders zijn het 5 leken die bij een motor gaan kijken
![]()
Ik lees nog wel ff die docfile door
print hem uit en neem hem meequote:Op zondag 10 juli 2005 08:56 schreef hicham het volgende:
Checklist
Algemene toestandAlles origineel? Lakschade? Krassen? Ooit gevallen? Accessoires?
UitlaatIndien niet originele demper: voorzien van een keurmerk ? Met de hand tegen de demper slaan, rammelen? Zit er roest op het systeem? Zijn er sporen van een ongeval?
ArmaturenLaat de dagteller zich "resetten"? Functioneren de kop-, achter-, en remlampen? En de toeter? Zijn er sporen van een ongeval op de knipperlichten?
SleutelsZijn alle sleutels voorhanden? Functioneert het stuurslot? Functioneertest van alle sloten.
Hydraulische leidingenVerouderd (ouder dan 4 jaar)? Bros? Week? Zacht?
BuddyovertrekScheuren? Is het een originele overtrek?
StuuruitslagOnbeschadigd? Wanneer beschadigingen te zien zijn, kan het duiden op een ongeval.
BalhoofdlagersMotor opbokken. Voorwiel vrij maken, stuur van links naar rechts draaien. Dit moet soepel gaan. Motor met het voorwiel tegen een muur zetten.
Binnenpoten v/d voorvorkMet een vinger langs de binnenpoten bewegen.
VoorwielHeeft het voorwiel speling? Het voorwiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen. Dit moet zonder speling geschieden.
VoorbandProfieldikte van minimaal 1.0 mm. Zitten er scheurtjes in de band?
VoorremZitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels! Schijf dunner dan toegestaan? Meten met een schroefmaat.
RemvloeistofRemvloeistof bruingekleurd?
Remblokjesversleten? Let op wearlimit!
Bok-standaardIn opgebokte toestand, moet één wiel vrij van de grond staan
Zij-standaardMoet automatisch inklappen, of kortsluitschakelaar.
Ketting en tandwielenLaat de ketting zich makkelijk van het achtertandwiel naar achteren lichten? Vernieuwen! De doorhang van de ketting controleren wanneer het achterwiel steeds een stukje doorgedraaid wordt.
AchterbrugBij een opgebokte motor flink aan de brug schudden. Dit moet zonder speling kunnen.
MonoshockBij een opgebokte motor, de achterbrug vastpakken en krachtig omhoog en omlaag bewegen. Wanneer hier speling inzit, zijn de lagers van het veersysteem versleten. Zit er roest aan de buitenkant van het hefboomsysteem? Wanneer er vet op het systeem zit, kan het zijn dat de lagers droog gelopen zijn. Gebruik een zaklamp om te kijken of er scheurtjes zitten in afdichtingmaterialen.
AchterwielHeeft het wiel speling? Het wiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen.
AchterremZitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels! Schijf meten met een schroefmaat.
AchterbandProfieldikte van minimaal 1.6 mm. Zitten er scheurtjes in de band?
De stand van de wielenDe motor opbokken, stuur recht zetten, diep door de hurken en kijken of de wielen in één lijn staan. Wanneer dit niet het geval is, kan de motor verkeerd in elkaar gezet zijn, of een deel van de frameconstructie is krom.
AccuHoe is de toestand van de accu (polen, stand van het accuzuur, de kast van de accu)? Zit er een slang aan de accu? Is er schade door accuzuur? Hoe is de staat van de stekkerverbinding?
Proefrit
KoppelingSlipt de koppeling in de hoogste versnelling? Geeft de motor bij het inschakelen van de eerste versnelling een grote schok, met de koppeling ingeknepen? Zo ja, klevende platen, niet goed afgesteld, of de stalen platen zijn versleten.
MotorblokWisselende belasting; wanneer onder belasting blauwe rook uit de uitlaat komt, zijn waarschijnlijk de zuigerveren versleten. Wanneer er onder wisselende belasting en bij het loslaten van het gas, blauwe rook uit de uitlaat komt, moeten waarschijnlijk de kleppen geslepen worden. Wanneer er bij het gas loslaten knallen uit de uitlaat komen, dan is de uitlaat waarschijnlijk niet luchtdicht afgesloten. Rammelen, ruisen; maakt de transmissie zingende geluiden? Tandwielen en ketting vervangen. Rammelt of ratelt bij lage toerentallen? Dan is de distributieketting waarschijnlijk versleten of moet bijgesteld worden. Zijn de kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen vrij van olielekkage? (het beste na een proefrit) Is er sprake van een waterlekkage bij het koelsysteem? Zijn de koelslangen bros? Zijn de (rubberen) inlaatspruitstukken bros?
ArmaturenWerkt de kilometerteller? Werkt de snelheidsmeter? Werkt de toerenteller?
PapierenKlopt het framenummer? Hoeveel eigenaren heeft de motor gehad?
ReparatiesWanneer de eigenaar aangeeft grote reparaties te hebben laten uitvoeren, is dat aantoonbaar? (Bonnen, rekeningen)
Heb ik gedaanquote:Op zondag 10 juli 2005 09:01 schreef RB het volgende:
[..]
print hem uit en neem hem mee![]()
is altijd handig
Ga met je hand over de band en voel of er opstaande randen aan het profiel zittenquote:Op zondag 10 juli 2005 09:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Thx RBmaar wat moet ik checken aan die cubs (tip 3)
rest is duidelijk
[..]
tja, die heb ik al wel een paar keer doorgelezen ooit...ik let eigenlijk een beetje op de standaard dingen. maar of ik dat ook echt grondig kan doen is een 2e...
quote:Op zondag 10 juli 2005 03:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]![]()
Oke ik bemoei me ergens mee wat mij geen flikker aangaat, maar is het niet handiger om in 2 groepen te gaan ? Een deel OPM's potentiele motor kijken en een ander deel gewoon toeren ?
Met 7 man gezamelijk een 1000 snelwegkilometers maken om een motor te keuren.
En dan zegt men dat ik niet helemaal spoor, ik spoor hartstikke vergeleken bij jullie !!!
Eigenlijk kwam ik alleen maar even zeggen dat ik ging slapen hoor.
thxquote:Op zondag 10 juli 2005 09:02 schreef hicham het volgende:
[..]
Heb ik gedaan
OPM, dan hoef jij het dus niet nogmaals uit te printen
quote:Wanneer er bij het gas loslaten knallen uit de uitlaat komen, dan is de uitlaat waarschijnlijk niet luchtdicht afgesloten.
Tis ook een meet hoorquote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 09:07 schreef hicham het volgende:
Tis ook een meet hooren we gaan niet als vliegen plakken, eerst bespreken bij een benzinepomp hoe we het aan gaan pakken. OPM gaat proefrit doen, bwt leidt de verkoper af. Ik kom met busje aanrijden, leg de oprijplanken klaar en snel de motor erin rijden en gaan met die banaan
![]()
Had nog niet helemaal de lijst doorgenomen maar dat zou inderdaad kunnen kloppen, hij lekte iig een beetje toen ik hem pas had gemonteerd. Daarna niet meer gecontroleerd of dat nog goed is gekomenquote:Op zondag 10 juli 2005 09:06 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hicham, zit een antwoord bij voor jou:
[..]
okquote:Op zondag 10 juli 2005 09:02 schreef RB het volgende:
[..]
Ga met je hand over de band en voel of er opstaande randen aan het profiel zitten
quote:Op zondag 10 juli 2005 09:07 schreef hicham het volgende:
[..]
Tis ook een meet hooren we gaan niet als vliegen plakken, eerst bespreken bij een benzinepomp hoe we het aan gaan pakken. OPM gaat proefrit doen, bwt leidt de verkoper af. Ik kom met busje aanrijden, leg de oprijplanken klaar en snel de motor erin rijden en gaan met die banaan
![]()
en welke taak had je voor mij in gedachten gehadquote:Op zondag 10 juli 2005 09:07 schreef hicham het volgende:
[..]
![]()
Dit is al na de planwijziging n.a.v je lekke band, eerst wou ik er gewoon op los rammen omdat we met z'n velen waren. Hadden we ook nog kunnen kijken naar waardevolle dingen die nog in het huis zouden kunnen liggenquote:Op zondag 10 juli 2005 09:11 schreef RB het volgende:
[..]
en welke taak had je voor mij in gedachten gehad![]()
Jij ook veel plezier op de VFRmet CBR meetquote:Op zondag 10 juli 2005 09:12 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik wilde iedereen daar ook even succes wensen
was nog niet klaar met bijlezen
@RB kut voor je die lekke band
Lukt vast wel, alleen al door dat nieuwe ruitje gaat ze 10x zo snelquote:Op zondag 10 juli 2005 09:15 schreef Mercy_symbol het volgende:
gaat wel lukken denk ik
Raus maakt zich een beetje zorgen of ze het allemaal wel bij kan houden![]()
nog 1 minderquote:Op zondag 10 juli 2005 09:17 schreef Phatzak het volgende:Ik kom ws niet, moet wat anders doen
Hicham, je kan mijn voorband aan de rechterkant bekijken. Maak er meteen een foto van, want dat zijn volgens mij overduidelijke cubs
en nou moet ik gvd ook nog wachten tot ik weer terug ben uit R`dam voordat ik er een nieuwe op kan laten leggenquote:
als dat inderdaad zo is zou ik als ik jou was de vering ook maar eens nakijkenquote:Op zondag 10 juli 2005 09:17 schreef Phatzak het volgende:Ik kom ws niet, moet wat anders doen
Hicham, je kan mijn voorband aan de rechterkant bekijken. Maak er meteen een foto van, want dat zijn volgens mij overduidelijke cubs
ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze het allemaal wel aan kanquote:Op zondag 10 juli 2005 09:16 schreef hicham het volgende:
[..]
Lukt vast wel, alleen al door dat nieuwe ruitje gaat ze 10x zo snel![]()
Jet-stream heH
quote:Op zondag 10 juli 2005 09:22 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
als dat inderdaad zo is zou ik als ik jou was de vering ook maar eens nakijken![]()
het zou goed kunnen dat de vering te stug staatquote:Op zondag 10 juli 2005 09:26 schreef Phatzak het volgende:
[..]Maar hij gaat retestrak door de bocht
Samen met die grote beurt laten checken![]()
En nou weg, veel plezier allen met wat jullie gaan doen. Uitgebreide agenda voor vandaag al die FokMC'ers![]()
tis doodstil hier. Mss ga ik nog wel ff rijden zo.quote:
Kan niet heb lekke achterbandquote:Op zondag 10 juli 2005 14:13 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
tis doodstil hier. Mss ga ik nog wel ff rijden zo.
Iemand
quote:Op zondag 10 juli 2005 14:22 schreef Phatzak het volgende:
Ik ben nu ook terug, ga nu maar even lekker rijden
quote:
Ik kon alsnog niet meequote:Op zondag 10 juli 2005 14:24 schreef Gebakken_vissie het volgende:
en hoe was dat apperaat?
weet ik niet ben niet mee geweestquote:Op zondag 10 juli 2005 14:24 schreef Gebakken_vissie het volgende:
en hoe was dat apperaat?
waar ga je heen?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:22 schreef Phatzak het volgende:
OPM zal wel terug moeten rijden en bwt en hicham maken vast nog een rondje.Ik ben nu ook terug, ga nu maar even lekker eten en dan wel rijden
Het is fantastisch weer, die maken er een hele dag van.quote:
Ik weet het niet, heb nou nog nergens zin inquote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 14:37 schreef Worldbeater het volgende:
Lollige was dat het zwembad in Pernis precies tegenover het nieuwe huis van mijn ex zit.
Die is er deze week ingetrokken, en wilde ook naar het zwembad, maar zag ons staan..
.. zo las ik uren later via een SMS.![]()
Die gelooft nooit dat ik daar toevallig was.![]()
zit nu in gouda ...quote:Op zondag 10 juli 2005 14:39 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Ik weet het niet, heb nou nog nergens zin in
Waar zit jij ongeveer?We zouden kunnen proberen die andere twee te vinden...
Hicham en bwt. Maar ik zit voorlopig nog een uur a anderhalf nog niet op de motor
Heb mijn beweging er alweer opzitten.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:41 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
zit nu in gouda ...
heb nu ook nog ff geen zin om iets te doen, ga zo wel bewegen ofzo
quote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 16:15 schreef hicham het volgende:
Thuis
Even in het kort, omdat ik de douche in wil om alle zweet af te spoelen
- OPM stond zonder benzine
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moooooi dingOp de foto's komen de kleuren niet zo goed uit, in het echt is ie nog mooier groen
Thuis
Even in het kort, omdat ik de douche in wil om alle zweet af te spoelen
- OPM heeft nieuwe motor
- OPM stond zonder benzine
Hmpf, dat was 't eigenlijk
Pics om jullie zoet te houden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moooooi dingOp de foto's komen de kleuren niet zo goed uit, in het echt is ie nog mooier groen
Nou heb ik de primeur [afbeelding]
Ik denk dat het te laat was om ons nog te spotten, want de Akermaat is al heel dichtbij de wegensplitsing dus we waren al bijna van de A9 afquote:Op zondag 10 juli 2005 16:55 schreef Phatzak het volgende:Ben nog gaan racen richting jullie
Damn, wat een heerlijk weer om te rijden. Toen ik vertrok al meteen in race houding en echt knoerthard die bochten door
![]()
Jammer, waarschijnlijk had ik jullie nog kunnen spotten
![]()
Ik denk dat jullie gewoon wat langer hadden moeten starten.. als ie hem leeg had gereden tenminste. Ik moest ook soms heeel lang starten, maar weet niet hoe lang jullie het hebben geprobeerd![]()
Als jullie nog hadden gewacht had ik ook de nieuwe motor kenne spotte
Hoe haal je het in je hoofd, nick op een chopper zettenquote:Op zondag 10 juli 2005 14:37 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hier nog een GSM piccie van Nick vrijdag bij Motoport.Shoppert rijder.
![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |