abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 01:16:57 #1
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_28668920

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CR500 '86 - (Patrick281)
  • Honda VFR750 '94 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki KLX650R '93 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki Z750 '80 - (Zonder_ZX9R)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)


    FAQ (Frequently Asked Questions):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

    Laatste topics :

    Fok Motorclub [SC deel 265] Arrogante pauper Fulcrum
    Fok Motorclub [SC deel 266] Youp the MC n00b
    Fok Motorclub [SC Deel 267] Weer een Youp topic kutpaupers!
    Fok Motorclub [SC Deel 268] BE to the rescue
    Fok Motorclub [SC Deel 269] Dat is een lekker nummertje

  • <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 01:20:38 #2
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28669003
    En de FIPO
    Geloof zelfs dat ik alles goed heb gedaan.
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 20:30 schreef RB het volgende:
    Resume
    9:45 shellpomp A1 meet bwt en opm
    10:15 shellpomp bij de A10 meet met de lims
    en vanaf daar richting Alkmaar
    Om nog ff aan te geven
    Zal een druk bezoek zijn
    OPM met neef en broer
    RB
    bwt
    Youssef
    Hicham

    Das met zeven (7) man om een motor te kijken
    Invasie dus
    Ik zie een ieder vanzelf
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28670495
    Slaapt iedereen al ?
    There you go..
      zondag 10 juli 2005 @ 03:27:12 #4
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_28671920
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 01:20 schreef bwt het volgende:
    En de FIPO
    Geloof zelfs dat ik alles goed heb gedaan.
    [..]

    Om nog ff aan te geven
    Zal een druk bezoek zijn
    OPM met neef en broer
    RB
    bwt
    Youssef
    Hicham

    Das met zeven (7) man om een motor te kijken
    Invasie dus
    Ik zie een ieder vanzelf


    Oke ik bemoei me ergens mee wat mij geen flikker aangaat, maar is het niet handiger om in 2 groepen te gaan ? Een deel OPM's potentiele motor kijken en een ander deel gewoon toeren ?
    Met 7 man gezamelijk een 1000 snelwegkilometers maken om een motor te keuren.

    En dan zegt men dat ik niet helemaal spoor, ik spoor hartstikke vergeleken bij jullie !!!

    Eigenlijk kwam ik alleen maar even zeggen dat ik ging slapen hoor.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      zondag 10 juli 2005 @ 03:27:56 #5
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_28671934
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 02:22 schreef Macchia_Nera het volgende:
    Slaapt iedereen al ?
    Bijna.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_28673942


    Vind het ook raar om met zoveel man te gaan kijken, maar heeJ, het was mijn idee niet
    pi_28674219
    morgen

    broer haakt af...ligt knock-out in bed

    ach ja, wat is veel he als we maar niet met zijn allen als vliegen om die motor gaan plakken leken (zoals ik) hebben toch weinig toe te voegen
    pi_28674234
    Jij bent nog wel de potentiele koper, dus ik neem aan dat jij er op z'n minst 24/7 bij staat

    Ben terug van m'n krantenwijkie

    Lijkt me wel een goed idee trouwens om na afloop nog even te toeren met de motoren (OPM mag ook met de auto ) maar ik heb geen route dus we moeten op goed geluk rijden
    pi_28674266
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 07:35 schreef hicham het volgende:
    Jij bent nog wel de potentiele koper, dus ik neem aan dat jij er op z'n minst 24/7 bij staat
    was ook maar een voorbeeld
    quote:
    Lijkt me wel een goed idee trouwens om na afloop nog even te toeren met de motoren (OPM mag ook met de auto ) maar ik heb geen route dus we moeten op goed geluk rijden
    jullie kunnen daarna nog wel gaan toeren
      zondag 10 juli 2005 @ 07:54:24 #10
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674274
    Ja, dat had ik natuurlijk al lang bedacht.
    Toeren na het keuren
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:02:21 #11
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674294
    Ook gedemorgen
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674296
      zondag 10 juli 2005 @ 08:06:44 #13
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674308
    Mooi, op 1 na iedereen wakker en postend.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28674312
    waar in a'foort is de meetingpoint ook alweer geen zin om terug te bladeren
    pi_28674315
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 06:17 schreef hicham het volgende:


    Vind het ook raar om met zoveel man te gaan kijken, maar heeJ, het was mijn idee niet
    we hebben het er nog wel over bij het meetingpoint
      zondag 10 juli 2005 @ 08:08:24 #16
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674316
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:06 schreef bwt het volgende:
    Mooi, op 1 na iedereen wakker en postend.
    Yep
    we missen alleen nog 1helft van de lims
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:09:20 #17
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674320
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    waar in a'foort is de meetingpoint ook alweer geen zin om terug te bladeren
    de eerste shellpomp op de A1 na afslag A28
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:11:58 #18
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674323
    Vanaf de A30 de A1 op, Knooppunt met de A28 voorbij en dan ben je ter hoogte van amersfoort bij de shell, of zo iets
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28674329
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:08 schreef RB het volgende:

    [..]

    Yep
    we missen alleen nog 1helft van de lims
    Die is nog aan het bijlezen van gisteren We zullen wel bij de Shell alles bespreken ofzo, kan Ralf ook nog tanken want die heeft een abbo op de Shell
    pi_28674331
    ok maar 945 gaat wel krap worden zoals gezegd ik ben afhankelijk van degenen waarvan ik de auto kan lenen...aangezien de mijne alleen op benz rijdt
    pi_28674335


    Heb heerlijk geslapen en nu bijgelezen.. mooi ding :



    En stoer zo hoog

    Maargoed, verder hoeven we niet allemaal aan die motor te gaan zitten plakken natuurlijk. We spreken gewoon af dat 2 hem keuren ofzo en voor de rest is het gewoon een meetje En degenen die niet technisch keuren mogen wel van een afstandje de motor optisch keuren
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28674337
    Mijn motor rijdt ook alleen op benz maar dat is tot nu toe goed gegaan hoor



    Ik hoor het wel, als het echt lang duurt knal ik nog een paar keer door de piet hein tunnel en zeeburgertunnel, en nog een paar keer over de op- / af-ritten die daar om de Shell heen liggen
    pi_28674340
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    aangezien de mijne alleen op benz rijdt
    Heb toendertijd ook nog veel kosten zitten maken

    Echt vet als je een auto van de zaak hebt, met gratis tanken en alles. Dat wordt iets om te zoeken voor mij later
    Bolletje deeg enzo.
      zondag 10 juli 2005 @ 08:24:04 #24
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674353
    Ik ben weg tot zo
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674356
    Bolletje deeg enzo.
      zondag 10 juli 2005 @ 08:26:43 #26
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674360
    me gone in 5 mins.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28674363


    Wij moeten over anderhalf uur, nog genoeg tijd
    pi_28674375
    zo ff neef ophalen, dan is het wachten op de auto...ik schat dat we een half uur hebben om in a'foort te komen volgens routeplanner is dat 3 kwartier
      zondag 10 juli 2005 @ 08:29:52 #29
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674376
    #$%@*&^%¤¼½¾²×¥’ñü

    WTF GVD GVD

    Band lek óíú½¼¤¤³²%$#@&^*
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674382
    WTF
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28674385
    Godvr
      zondag 10 juli 2005 @ 08:33:23 #32
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674386
    #&@&%#*
    Hmmm
    dan zie ik alleen OPM met familie bij de pomp
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:33:35 #33
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674388
    haal ik de motor van de padokstand zakt hij door de achterband heen
    zit GVD een spijker in, klote hobbyisten
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674396
    Klotesjitzooi heb hier nog wel een bandenreparatiesetje maar heb je niks aan natuurlijk
      zondag 10 juli 2005 @ 08:35:00 #35
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674397
    kost me weer een nieuwe achterband á ¤200
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:36:00 #36
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674402
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:34 schreef hicham het volgende:
    Klotesjitzooi heb hier nog wel een bandenreparatiesetje maar heb je niks aan natuurlijk
    motorbanden repareren is niet een optie
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674406
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:36 schreef RB het volgende:

    [..]

    motorbanden repareren is niet een optie
    Is idd alleen bedoelt 'om nog thuis te komen', maar dat ben je al
    tsja, toch wel een tegenvaller
      zondag 10 juli 2005 @ 08:38:13 #38
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28674413
    Das mooi shit.
    Bij mij was een pirelli achterbandje 300 Euries
    Is geen leuk nieuws
    Ehh, ik ga er vandoor, anders mis ik iedereen nog
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 08:38:42 #39
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674417
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:36 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Is idd alleen bedoelt 'om nog thuis te komen', maar dat ben je al
    tsja, toch wel een tegenvaller
    wat heet tegenvaller
    it sucks
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674437
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:38 schreef bwt het volgende:
    Das mooi shit.
    Bij mij was een pirelli achterbandje 300 Euries
    Is geen leuk nieuws
    Ehh, ik ga er vandoor, anders mis ik iedereen nog
    Okay, je weet wel waar het is neem ik aan? De shell? Afslag S114 van de ring A10
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:38 schreef RB het volgende:

    [..]

    wat heet tegenvaller
    it sucks
    Zag je het wel meteen of begon je al te manouvreren? Toen het mij gebeurde zat ik er zelfs al op en toen ik begon te steppen om te manouvreren merkte ik dat de motor wel erg zwaar was
      zondag 10 juli 2005 @ 08:44:37 #41
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674455
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:41 schreef hicham het volgende:

    [..]


    Zag je het wel meteen of begon je al te manouvreren? Toen het mij gebeurde zat ik er zelfs al op en toen ik begon te steppen om te manouvreren merkte ik dat de motor wel erg zwaar was
    Haalde hem van de padokstand, en toen was de band plat, normaal rolt hij dan een stukje door,en nu bleef hij staan
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674463
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:29 schreef RB het volgende:
    #$%@*&^%¤¼½¾²×¥’ñü

    WTF GVD GVD

    Band lek óíú½¼¤¤³²%$#@&^*
    damn poepzooi
      zondag 10 juli 2005 @ 08:50:21 #43
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674498
    OPM suc6 met de keuring
    tip 1 koelvloeistof helder van kleur (laat hem warm draaien en kijk of de fan ook aanspringt)
    tip 2 als er een hydraulische koppeling op zit: het moment van aangrijpen controleren, het asje wat in de bak gaat wil nog wel eens versleten zijn.(Luc had hetzelfde probleem een beetje) asje is niet duur maar de bak moet er wel af
    tip 3 cubs op de voorband (zeg maar haaietandenprofiel) shimmy effect als je het stuur los laat
    tip 4 accu (ocsiedatie aan de polen)
    tip 5 achterbrug onder de buddy seat (schade aan het frame)
    tip 6 banden algemeen
    dit is wat me tebinnen schiet op het eerste moment
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674522
    Hmm, goede tips. Heb je het zelf ook nog een beetje voorbereid opm. Zo een docfile gelezen met waar je allemaal op moet letten Hoop dat bwt ook nog wel wat technische kennis in huis heeft want anders zijn het 5 leken die bij een motor gaan kijken Ik lees nog wel ff die docfile door
    pi_28674528
    Checklist

    Algemene toestand
  • Alles origineel?
  • Lakschade? Krassen?
  • Ooit gevallen?
  • Accessoires?

    Uitlaat
  • Indien niet originele demper: voorzien van een keurmerk ?
  • Met de hand tegen de demper slaan, rammelen?
  • Zit er roest op het systeem?
  • Zijn er sporen van een ongeval?


    Armaturen
  • Laat de dagteller zich "resetten"?
  • Functioneren de kop-, achter-, en remlampen? En de toeter?
  • Zijn er sporen van een ongeval op de knipperlichten?

    Sleutels
  • Zijn alle sleutels voorhanden?
  • Functioneert het stuurslot?
  • Functioneertest van alle sloten.

    Hydraulische leidingen
  • Verouderd (ouder dan 4 jaar)? Bros? Week? Zacht?

    Buddyovertrek
  • Scheuren? Is het een originele overtrek?

    Stuuruitslag
  • Onbeschadigd? Wanneer beschadigingen te zien zijn, kan het duiden op een ongeval.

    Balhoofdlagers
  • Motor opbokken. Voorwiel vrij maken, stuur van links naar rechts draaien. Dit moet soepel gaan.
  • Motor met het voorwiel tegen een muur zetten.

    Binnenpoten v/d voorvork
  • Met een vinger langs de binnenpoten bewegen.

    Voorwiel
  • Heeft het voorwiel speling? Het voorwiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen. Dit moet zonder speling geschieden.

    Voorband
  • Profieldikte van minimaal 1.0 mm. Zitten er scheurtjes in de band?

    Voorrem
  • Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels!
  • Schijf dunner dan toegestaan? Meten met een schroefmaat.

    Remvloeistof
  • Remvloeistof bruingekleurd?

    Remblokjes
  • versleten? Let op wearlimit!

    Bok-standaard
  • In opgebokte toestand, moet één wiel vrij van de grond staan

    Zij-standaard
  • Moet automatisch inklappen, of kortsluitschakelaar.

    Ketting en tandwielen
  • Laat de ketting zich makkelijk van het achtertandwiel naar achteren lichten? Vernieuwen!
  • De doorhang van de ketting controleren wanneer het achterwiel steeds een stukje doorgedraaid wordt.


    Achterbrug
  • Bij een opgebokte motor flink aan de brug schudden. Dit moet zonder speling kunnen.
    Monoshock
  • Bij een opgebokte motor, de achterbrug vastpakken en krachtig omhoog en omlaag bewegen. Wanneer hier speling inzit, zijn de lagers van het veersysteem versleten. Zit er roest aan de buitenkant van het hefboomsysteem? Wanneer er vet op het systeem zit, kan het zijn dat de lagers droog gelopen zijn.
  • Gebruik een zaklamp om te kijken of er scheurtjes zitten in afdichtingmaterialen.

    Achterwiel
  • Heeft het wiel speling? Het wiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen.

    Achterrem
  • Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels!
  • Schijf meten met een schroefmaat.

    Achterband
  • Profieldikte van minimaal 1.6 mm.
  • Zitten er scheurtjes in de band?

    De stand van de wielen
  • De motor opbokken, stuur recht zetten, diep door de hurken en kijken of de wielen in één lijn staan. Wanneer dit niet het geval is, kan de motor verkeerd in elkaar gezet zijn, of een deel van de frameconstructie is krom.

    Accu
  • Hoe is de toestand van de accu (polen, stand van het accuzuur, de kast van de accu)?
  • Zit er een slang aan de accu? Is er schade door accuzuur?
  • Hoe is de staat van de stekkerverbinding?


    Proefrit

    Koppeling
  • Slipt de koppeling in de hoogste versnelling?
  • Geeft de motor bij het inschakelen van de eerste versnelling een grote schok, met de koppeling ingeknepen? Zo ja, klevende platen, niet goed afgesteld, of de stalen platen zijn versleten.

    Motorblok
  • Wisselende belasting; wanneer onder belasting blauwe rook uit de uitlaat komt, zijn waarschijnlijk de zuigerveren versleten.
  • Wanneer er onder wisselende belasting en bij het loslaten van het gas, blauwe rook uit de uitlaat komt, moeten waarschijnlijk de kleppen geslepen worden.
  • Wanneer er bij het gas loslaten knallen uit de uitlaat komen, dan is de uitlaat waarschijnlijk niet luchtdicht afgesloten.
  • Rammelen, ruisen; maakt de transmissie zingende geluiden? Tandwielen en ketting vervangen.
  • Rammelt of ratelt bij lage toerentallen? Dan is de distributieketting waarschijnlijk versleten of moet bijgesteld worden.
  • Zijn de kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen vrij van olielekkage? (het beste na een proefrit)
  • Is er sprake van een waterlekkage bij het koelsysteem?
  • Zijn de koelslangen bros?
  • Zijn de (rubberen) inlaatspruitstukken bros?

    Armaturen
  • Werkt de kilometerteller?
  • Werkt de snelheidsmeter?
  • Werkt de toerenteller?

    Papieren
  • Klopt het framenummer?
  • Hoeveel eigenaren heeft de motor gehad?

    Reparaties
  • Wanneer de eigenaar aangeeft grote reparaties te hebben laten uitvoeren, is dat aantoonbaar? (Bonnen, rekeningen)
  • pi_28674549
    Thx RB maar wat moet ik checken aan die cubs (tip 3) rest is duidelijk
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:54 schreef hicham het volgende:
    Hmm, goede tips. Heb je het zelf ook nog een beetje voorbereid opm. Zo een docfile gelezen met waar je allemaal op moet letten Hoop dat bwt ook nog wel wat technische kennis in huis heeft want anders zijn het 5 leken die bij een motor gaan kijken Ik lees nog wel ff die docfile door
    tja, die heb ik al wel een paar keer doorgelezen ooit...ik let eigenlijk een beetje op de standaard dingen. maar of ik dat ook echt grondig kan doen is een 2e...
      zondag 10 juli 2005 @ 09:01:15 #47
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674552
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 08:56 schreef hicham het volgende:
    Checklist

    Algemene toestand
  • Alles origineel?
  • Lakschade? Krassen?
  • Ooit gevallen?
  • Accessoires?

    Uitlaat
  • Indien niet originele demper: voorzien van een keurmerk ?
  • Met de hand tegen de demper slaan, rammelen?
  • Zit er roest op het systeem?
  • Zijn er sporen van een ongeval?


    Armaturen
  • Laat de dagteller zich "resetten"?
  • Functioneren de kop-, achter-, en remlampen? En de toeter?
  • Zijn er sporen van een ongeval op de knipperlichten?

    Sleutels
  • Zijn alle sleutels voorhanden?
  • Functioneert het stuurslot?
  • Functioneertest van alle sloten.

    Hydraulische leidingen
  • Verouderd (ouder dan 4 jaar)? Bros? Week? Zacht?

    Buddyovertrek
  • Scheuren? Is het een originele overtrek?

    Stuuruitslag
  • Onbeschadigd? Wanneer beschadigingen te zien zijn, kan het duiden op een ongeval.

    Balhoofdlagers
  • Motor opbokken. Voorwiel vrij maken, stuur van links naar rechts draaien. Dit moet soepel gaan.
  • Motor met het voorwiel tegen een muur zetten.

    Binnenpoten v/d voorvork
  • Met een vinger langs de binnenpoten bewegen.

    Voorwiel
  • Heeft het voorwiel speling? Het voorwiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen. Dit moet zonder speling geschieden.

    Voorband
  • Profieldikte van minimaal 1.0 mm. Zitten er scheurtjes in de band?

    Voorrem
  • Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels!
  • Schijf dunner dan toegestaan? Meten met een schroefmaat.

    Remvloeistof
  • Remvloeistof bruingekleurd?

    Remblokjes
  • versleten? Let op wearlimit!

    Bok-standaard
  • In opgebokte toestand, moet één wiel vrij van de grond staan

    Zij-standaard
  • Moet automatisch inklappen, of kortsluitschakelaar.

    Ketting en tandwielen
  • Laat de ketting zich makkelijk van het achtertandwiel naar achteren lichten? Vernieuwen!
  • De doorhang van de ketting controleren wanneer het achterwiel steeds een stukje doorgedraaid wordt.


    Achterbrug
  • Bij een opgebokte motor flink aan de brug schudden. Dit moet zonder speling kunnen.
    Monoshock
  • Bij een opgebokte motor, de achterbrug vastpakken en krachtig omhoog en omlaag bewegen. Wanneer hier speling inzit, zijn de lagers van het veersysteem versleten. Zit er roest aan de buitenkant van het hefboomsysteem? Wanneer er vet op het systeem zit, kan het zijn dat de lagers droog gelopen zijn.
  • Gebruik een zaklamp om te kijken of er scheurtjes zitten in afdichtingmaterialen.

    Achterwiel
  • Heeft het wiel speling? Het wiel met beide handen krachtig in de rijrichting bewegen.

    Achterrem
  • Zitten er groefjes in de schijf? Test met de nagels!
  • Schijf meten met een schroefmaat.

    Achterband
  • Profieldikte van minimaal 1.6 mm.
  • Zitten er scheurtjes in de band?

    De stand van de wielen
  • De motor opbokken, stuur recht zetten, diep door de hurken en kijken of de wielen in één lijn staan. Wanneer dit niet het geval is, kan de motor verkeerd in elkaar gezet zijn, of een deel van de frameconstructie is krom.

    Accu
  • Hoe is de toestand van de accu (polen, stand van het accuzuur, de kast van de accu)?
  • Zit er een slang aan de accu? Is er schade door accuzuur?
  • Hoe is de staat van de stekkerverbinding?


    Proefrit

    Koppeling
  • Slipt de koppeling in de hoogste versnelling?
  • Geeft de motor bij het inschakelen van de eerste versnelling een grote schok, met de koppeling ingeknepen? Zo ja, klevende platen, niet goed afgesteld, of de stalen platen zijn versleten.

    Motorblok
  • Wisselende belasting; wanneer onder belasting blauwe rook uit de uitlaat komt, zijn waarschijnlijk de zuigerveren versleten.
  • Wanneer er onder wisselende belasting en bij het loslaten van het gas, blauwe rook uit de uitlaat komt, moeten waarschijnlijk de kleppen geslepen worden.
  • Wanneer er bij het gas loslaten knallen uit de uitlaat komen, dan is de uitlaat waarschijnlijk niet luchtdicht afgesloten.
  • Rammelen, ruisen; maakt de transmissie zingende geluiden? Tandwielen en ketting vervangen.
  • Rammelt of ratelt bij lage toerentallen? Dan is de distributieketting waarschijnlijk versleten of moet bijgesteld worden.
  • Zijn de kleppendeksel, cilinderkop- en voet en carterafdichtingen vrij van olielekkage? (het beste na een proefrit)
  • Is er sprake van een waterlekkage bij het koelsysteem?
  • Zijn de koelslangen bros?
  • Zijn de (rubberen) inlaatspruitstukken bros?

    Armaturen
  • Werkt de kilometerteller?
  • Werkt de snelheidsmeter?
  • Werkt de toerenteller?

    Papieren
  • Klopt het framenummer?
  • Hoeveel eigenaren heeft de motor gehad?

    Reparaties
  • Wanneer de eigenaar aangeeft grote reparaties te hebben laten uitvoeren, is dat aantoonbaar? (Bonnen, rekeningen)
  • print hem uit en neem hem mee
    is altijd handig
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_28674556
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 09:01 schreef RB het volgende:

    [..]

    print hem uit en neem hem mee
    is altijd handig
    Heb ik gedaan
    OPM, dan hoef jij het dus niet nogmaals uit te printen
      zondag 10 juli 2005 @ 09:02:52 #49
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_28674558
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 09:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    Thx RB maar wat moet ik checken aan die cubs (tip 3) rest is duidelijk
    [..]

    tja, die heb ik al wel een paar keer doorgelezen ooit...ik let eigenlijk een beetje op de standaard dingen. maar of ik dat ook echt grondig kan doen is een 2e...
    Ga met je hand over de band en voel of er opstaande randen aan het profiel zitten
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
      zondag 10 juli 2005 @ 09:03:55 #50
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_28674564
    quote:
    Op zondag 10 juli 2005 03:27 schreef ondeugend het volgende:

    [..]



    Oke ik bemoei me ergens mee wat mij geen flikker aangaat, maar is het niet handiger om in 2 groepen te gaan ? Een deel OPM's potentiele motor kijken en een ander deel gewoon toeren ?
    Met 7 man gezamelijk een 1000 snelwegkilometers maken om een motor te keuren.

    En dan zegt men dat ik niet helemaal spoor, ik spoor hartstikke vergeleken bij jullie !!!

    Eigenlijk kwam ik alleen maar even zeggen dat ik ging slapen hoor.
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')