abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:28:34 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29129655
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

jij moet eens met Re praten. Die heeft dezelfde manier van werken
ja, u riep?

een anderetechniek is zo lang mogelijk richten met je camera (en dus niet afdrukken) totdat ze weer doorgaan met hun dagelijks leven ... alhoewel sommige mensen dat niet echt kunnen hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_29241021
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:03:28 #133
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29387242
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:41 schreef Gizz het volgende:
[afbeelding]
Om heel eerlijk te zijn mis ik een beetje het portret. Ik vind het verder wel een erg leuke foto en misschien moet je 'm hier eens plaatsen (als je dat nog niet gedaan hebt, natuurlijk) [centraal] beoordeel mijn foto deel 21

Ik heb eigenlijk geen echt recht van spreken omdat ik totaal niet into fotografie ben, al zou ik het wel graag willen. Het is geen kritiek, maar meer een doorverwijzing.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:05:31 #134
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_29392822
Naar aanleiding van een gesprek over meerdere ikken/persoonlijkheden/stemmetjes. Mijn creatieve ik deed dit... (en ja lekker 700!!)

[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_29393180
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:05 schreef Astridj0h het volgende:
Naar aanleiding van een gesprek over meerdere ikken/persoonlijkheden/stemmetjes. Mijn creatieve ik deed dit... (en ja lekker 700!!)

[afbeelding]

Creatief erg creatief en leuk uitgwerkt.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:21:06 #136
85237 fr.oosje
het is zoals het is
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:24:02 #137
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29393451
lache! Lijkt wel een reklame foto
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_29393632
quote:

[afbeelding]
Leuk gedaan!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_29393696
Nice work Astridjoh
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_29393741
Leuke foto trouwens Gizzz (ik zou je bijna over het hoofd zien ) Echt portret vind ik hem idd niet, maar hij is wel mooi
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:34:41 #141
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_29393837
quote:

[afbeelding]
Wat ontzettend knap! Verschillende gezichten trekken voor een foto komt toch al gauw terug op 3 of 4 dezelfde...dit is echt heel erg leuk
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:44:03 #142
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29394197
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:32 schreef PdeHoog het volgende:
Leuke foto trouwens Gizzz (ik zou je bijna over het hoofd zien ) Echt portret vind ik hem idd niet, maar hij is wel mooi
ja hee, je ogen gaan toch in de richting van waar de liggende man naar zou kijken...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:45:20 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29396445
quote:

[afbeelding]
Het doet me erg aan Vodafone denken. Goed werk!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:25:50 #144
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29403203
Leuk Astridj0h!!

straatportretje:
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:22:00 #145
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29409861
Zonsondergang van een ex-collegaatje

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29418296
@puckzzz: lekker sfeervol en ongedwongen, zoals straaftfotografie hoort te zijn. Ik gok dat ze niet wisten dat je m maakte. Klein minpuntje: schaduwrand onder 't hoedje. heb je m ook in... ?

@RonaldV: leuk ex-collegaatje, goede blik, goede compo: twee aandachtstrekkers zon en model goed in balans, goede DOF. De lucht lijkt wat uitgebeten, maar dat kan soms aan het resizen liggen. Misschien kun je het gezicht nog iets lichter maken in PS? Ietsje te crap gekropt aan de bovenkant en wat is dat dingetje in de hoek rechtsboven?if I may ask?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:23:29 #147
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_29420021
@RonaldV: Ik vind 't gezicht inderdaad wat donker, terwijl dat toch juist het belangrijke onderdeel van een portret is. Dat dingetje in de rechterbovenhoek is trouwens een plukje van haar haar. Volgens mij heb je trouwens ook behoorlijk wat kwaliteit verloren door de resize/jpg-compressie (zie behoorlijk wat artefacten in de lucht).
pi_29428486
Nichtjes:

hier staan er nog meer..wist niet zeker of die ook hier thuis pasten

[ Bericht 34% gewijzigd door snopprinses op 04-08-2005 20:33:09 ]
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:27:22 #149
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29429240
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:53 schreef Vliegvrager het volgende:

@RonaldV: leuk ex-collegaatje, goede blik, goede compo: twee aandachtstrekkers zon en model goed in balans, goede DOF. De lucht lijkt wat uitgebeten, maar dat kan soms aan het resizen liggen. Misschien kun je het gezicht nog iets lichter maken in PS? Ietsje te crap gekropt aan de bovenkant en wat is dat dingetje in de hoek rechtsboven?if I may ask?
Ik ben ook niet 100% gelukkig met de lucht. Ik wilde het wat meer geel-oranje-rood hebben, en dat is nog niet gelukt. Maar ik ben dan ook nog niet echt handig met PS. En het dingetje in de hoek? Zie de post van Chevalric.
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 11:23 schreef Chevalric het volgende:
@RonaldV: Ik vind 't gezicht inderdaad wat donker, terwijl dat toch juist het belangrijke onderdeel van een portret is. Dat dingetje in de rechterbovenhoek is trouwens een plukje van haar haar. Volgens mij heb je trouwens ook behoorlijk wat kwaliteit verloren door de resize/jpg-compressie (zie behoorlijk wat artefacten in de lucht).
De resize-actie voerde ik uit met MS-PhotoEditor. Het resized heel makkelijk en snel, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat het op punten te kort schiet. Het kan bijvoorbeeld niet overweg met bakstenen muren, en het vernachelt de mooiste luchten. Ik zal dus moeten leren om dat in het vervolg met PS te doen.

Het gezicht van het model is inderdaad wat donker. Ook hier loop ik weer tegen de limieten van mijn kennis aan vwb PS. Ik kom simpelweg oefening en vaardigheid (wat zit waar ) te kort. Ik weet dat het kan, want ik heb het wel zien doen, maar ik kan het vooralsnog niet.
- Privacy Matters
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:33:57 #150
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29429326
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:47 schreef snopprinses het volgende:
Nichtjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
#1 erg leuk gedaan, maar ik zou ze dan toch allebei scherp willen zien. Nu is het kleine nichtje op de achtergrond minder scherp waardoor ze minder belangrijk overkomt. Volgens mij kan dat niet e bedoeling zijn...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29430988
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

...En het dingetje in de hoek? Zie de post van Chevalric.
Dan is ie zeker te crap gekropt
Mijn DeviantART gallery
,
pi_29431876
A picture of one of my best friend (as it shows) taken last night in Amsterdam...

Digitalfrog
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:10:46 #153
7957 Chevalric
pi_29432446
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben ook niet 100% gelukkig met de lucht. Ik wilde het wat meer geel-oranje-rood hebben, en dat is nog niet gelukt. Maar ik ben dan ook nog niet echt handig met PS. En het dingetje in de hoek? Zie de post van Chevalric.
[..]

De resize-actie voerde ik uit met MS-PhotoEditor. Het resized heel makkelijk en snel, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat het op punten te kort schiet. Het kan bijvoorbeeld niet overweg met bakstenen muren, en het vernachelt de mooiste luchten. Ik zal dus moeten leren om dat in het vervolg met PS te doen.

Het gezicht van het model is inderdaad wat donker. Ook hier loop ik weer tegen de limieten van mijn kennis aan vwb PS. Ik kom simpelweg oefening en vaardigheid (wat zit waar ) te kort. Ik weet dat het kan, want ik heb het wel zien doen, maar ik kan het vooralsnog niet.
Volgens mij had je het al een stuk beter gekregen als je een reflectiescherm (aka een stuk piepschuim, met dank aan de FOT-meet vorig jaar) had gebruikt voor de foto. Is natuurlijk niet iets dat je altijd bij de hand hebt, maar volgens mij helpt het wel in een "weinig licht" situatie .
Hoe je 't in PS zou moeten doen, zou ik ook niet weten, dat is echt geavanceerd fotoshoppen, geloof ik
pi_29439445
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:10 schreef Chevalric het volgende:

Hoe je 't in PS zou moeten doen, zou ik ook niet weten, dat is echt geavanceerd fotoshoppen, geloof ik
Dat valt op zich wel mee, en ik beschouw mezelf heus niet als PS-expert (ik gebruik PS Elements btw): je kunt de betreffende schaduw selecteren (lukt meestal vanzelf met 'magic wand tool') en dan onder enhance/lighting/lighten shadows (ofzo hoor, ik zit dit ook maar uit mijn hoofd te typen). Die staat standaard op 50% maar dat is veel te veel. Ik heb hem laatst gebruikt bij een shoot met heel veel zon en dus veel slagschaduwen (ja ja, een reflector was beter geweest). Bij 10% lichtere schaduw ziet het er nog enigszins natuurlijk uit, daarboven wordt het snel vlekkerig.

Een voorbeeld uit die sessie (ik wou hem toch vandaag gaan spammen hier ). gutteguttegut's rechter oog viel hier weg in een slagschaduw. Door die slagschaduw 10% lichter te maken wordt het oog zichtbaar, maar blijft de schaduw zelf zichtbaar.

commentaar is natuurlijk welkom.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:12:15 #155
7957 Chevalric
pi_29439807
Ziet er goed uit, inderdaad... wil je het origineel er ook eens bij zetten?
pi_29439837
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 09:12 schreef Chevalric het volgende:
Ziet er goed uit, inderdaad... wil je het origineel er ook eens bij zetten?
Ik heb ze hier niet bij de hand. Ik zal vanavond of van het weekend deze en evt een paar andere bewerkingen uit deze serie plaatsen in [Centraal] Beoordeel mijn bewerking
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')