Wil je alvast tv, radio en je pc de deur uitgooien, je baard laten groeien, een jurk aantrekken, je moeder een mep verkopen als ze niet naar je luistert, en minstens 5 maal per dag Alllah gaan aanbidden?quote:Ach, ik zie liever het moslimfundamentalisme hier de dienst uitmaken dan dat ik moet bukken voor de verwerpelijke consumptiemaatschappij. Dus ik heb er geen bezwaar tegen wanneer ze hier komen oprukken.
Ja natuurlijk. Want alle terroristen verzamelen zich elke avond in Mekka.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:26 schreef Megumi het volgende:
Ik zou zeggen zet atoomwapens in op bijvoorbeeld mekka. Blaas die lui gewoon van de wereld af,
Het gaat niet om twijfels of kritische bedenkingen, die mensen worden geadviseerd thuis te blijven vanwege het risico op in elkaar geslagen te worden door een paar doorgedraaide Engelse racisten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:20 schreef Sanctum het volgende:
Als men zich enigzins kritisch opstelt en twijfels trekt aan de bedoelingen van een selecte groep moslims in Nederland, dan schijnt men opeens een laag IQ te hebben, nee......we moeten gewoon lekker de kop in zand steken.........
Dat ben ik niet met je eens. Je moet hier meegaan met het ideaalbeeld, anders ben je een loser. Als ik aan zelfontplooing denk, dan denk ik volledige acceptatie, iedereen de ruimte geven, anderen niet veroordelen enzovoort. Ik geef toe dat het moslimfundamentalisme niet zaligmakend is, maar het laat de arrogante Nederlander wel weer IN zijn schoenen lopen in plaats van ERNAAST.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:23 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dan zal ik hier toch met je van mening moeten verschillen. In de consumptiemaatschappij heb je toch nog de schijn dat je een zekere mate van zelfontplooingsmogelijkheid hebt.
Behoorlijk wat minder mis ja. Dit is net éven wat minder gehersenspoeld hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Oh, daar zijn genoeg dingen mee mis. Maar net iets minder mee mis dan met een op kerkelijke wetten gebaseerde maatschappij.
Vandaar het woord 'schijn'.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je moet hier meegaan met het ideaalbeeld, anders ben je een loser. Als ik aan zelfontplooing denk, dan denk ik volledige acceptatie, iedereen de ruimte geven, anderen niet veroordelen enzovoort. Ik geef toe dat het moslimfundamentalisme niet zaligmakend is, maar het laat de arrogante Nederlander wel weer IN zijn schoenen lopen in plaats van ERNAAST.
Oh daarom lopen ze om dat grote blok houtskool heen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want alle terroristen verzamelen zich elke avond in Mekka.
Voor de gemeenschappelijke halal barbecue.
Geboortedatum: 1966-12-26quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:26 schreef Megumi het volgende:
Ik zou zeggen zet atoomwapens in op bijvoorbeeld mekka. Blaas die lui gewoon van de wereld af,
Deze kom toch wel in de top tien stompzinnigste reacties van vandaag terecht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:26 schreef Megumi het volgende:
even nogmaals onder de aandacht van de mods brengenquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:26 schreef Megumi het volgende:
Je zou het nog geen dag uithouden in een fundamentalistische moslimgemeenschap met je domme geblaat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ach, ik zie liever het moslimfundamentalisme hier de dienst uitmaken dan dat ik moet bukken voor de verwerpelijke consumptiemaatschappij. Dus ik heb er geen bezwaar tegen wanneer ze hier komen oprukken.
Je vindt het niet opmerkelijk dat wij 'heilig' geloven in onze onschuld terwijl andere delen van de wereld exact het negatief geloven?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Behoorlijk wat minder mis ja. Dit is net éven wat minder gehersenspoeld hoor.
Achut, jochie is een beetje zielig omdat hij schijnbaar denkt dat men hem een loser vindt... Buuhuuuhuu.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je moet hier meegaan met het ideaalbeeld, anders ben je een loser. Als ik aan zelfontplooing denk, dan denk ik volledige acceptatie, iedereen de ruimte geven, anderen niet veroordelen enzovoort. Ik geef toe dat het moslimfundamentalisme niet zaligmakend is, maar het laat de arrogante Nederlander wel weer IN zijn schoenen lopen in plaats van ERNAAST.
Onschuld t.o.v. wat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:29 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je vindt het niet opmerkelijk dat wij 'heilig' geloven in onze onschuld terwijl andere delen van de wereld exact het negatief geloven?
Vuile egoïst! Alsof de olie belangrijk is. Ga zelf je pik olieën, want die staat al jaren droog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:29 schreef Megumi het volgende:
Een onmenselijke vijand bestrijd je met dezelfde middelen. En ik ben niet zo blij met de regering van dat land. En de olie is daar bijna op dus daar hoeven we het ook niet voor te laten.
So?? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
misschien al opgemerkt of niet maar
tis vandaag dus de
7e van de 7e van het 7e jaar
07-07-2005
Omdat de bevolking de regering kiest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat me altijd bevreemd bij dit soort dingen is
dat het altijd onschuldige mensen zijn die slachtoffer worden van aanslagen.
Waarom doen ze geen aanslagen bij die regering daar?
Zij beslissen toch over een land of ze wel of niet meewerken aan de zg bevrijding van Irak?
Maar goed
tis vandaag dus de
07-07-2005
En jij kunt het weten!!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Vuile egoïst! Alsof de olie belangrijk is. Ga zelf je pik olieën, want die staat al jaren droog.
Ik hoor geen 'wereldleider' melden dat om deze of andere reden iets is gebeurd. Het is allemaal verwerpelijk, onbegrijpelijk, enz.quote:
Bush durft niet de maatregelen te nemen die er echt een einde aan maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:30 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat het trouwens niet Bush die aangaf dat de strijd tegen terrorisme een doorgaande en niet-eindigende strijd is?
zoek eens op 777 op googlequote:
En die maatregelen zouden wat inhouden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bush durft niet de maatregelen te nemen die er echt een einde aan maken.
Ja, maar ik ben niet afhankelijk van olie, ik laat hem altijd even olieën door de tong van m'n hondquote:
Kan aan mij liggen, maar is dit niet precies hoe terroristen tegen de zaken aankijken? Kortom je bent geen haar beterquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:29 schreef Megumi het volgende:
Een onmenselijke vijand bestrijd je met dezelfde middelen. En ik ben niet zo blij met de regering van dat land. En de olie is daar bijna op dus daar hoeven we het ook niet voor te laten.
Ze zouden het vaticaan eigenlijk ook even moeten meenemen. Rot op met dat klere geloof.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Vuile egoïst! Alsof de olie belangrijk is. Ga zelf je pik olieën, want die staat al jaren droog.
Het is een vorm van onmacht, als ze kruisrakketten, high tech gevechtsvliegtuigen hadden, zouden zij deze oorlog ook anders voeren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat me altijd bevreemd bij dit soort dingen is
dat het altijd onschuldige mensen zijn die slachtoffer worden van aanslagen.
Waarom doen ze geen aanslagen bij die regering daar?
Zij beslissen toch over een land of ze wel of niet meewerken aan de zg bevrijding van Irak?
Maar goed
tis vandaag dus de
07-07-2005
noem eens een voorbeeld van een maatregel dan? (en begin niet over atoombommenquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bush durft niet de maatregelen te nemen die er echt een einde aan maken.
Boeing 777?? Je mag ook wel gewoon zeggen hoor wat je bedoelt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zoek eens op 777 op google
kom je misschien uit op iets anders
![]()
Probeer je me nu te raken ofzoquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze zouden het vaticaan eigenlijk ook even moeten meenemen. Rot op met dat klere geloof.
Het is oog om oog, tand om tand, we staan aan de rand van een "oorlog" welke nog vele dergelijke aanslagen en oorlogen met zich mee zal brengen, het is niet de schuld van bush, of de terroristen, het is een logisch gevolg.....quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:30 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat het trouwens niet Bush die aangaf dat de strijd tegen terrorisme een doorgaande en niet-eindigende strijd is?
Ach doe dan maar een neutronen bom. Laat gebouwen staan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:34 schreef Aramacil het volgende:
[..]
noem eens een voorbeeld van een maatregel dan? (en begin niet over atoombommen)
Moet je eens proberen als je onder de door jou zo gewilde islamitishe fundi`s leeft. Succes!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben niet afhankelijk van olie, ik laat hem altijd even olieën door de tong van m'n hond.
Dit is een redelijk punt. Als het echt over geloof zou gaan zou een aanslag op het Vaticaan de zaak een stuk geloofwaardiger maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze zouden het vaticaan eigenlijk ook even moeten meenemen. Rot op met dat klere geloof.
Mijn olie wat doe je.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:26 schreef Megumi het volgende:
Tja, als de eerste aanslag 2 minuten eerder was gepleegd was dat om 11 minuten voor 9....quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zoek eens op 777 op google
kom je misschien uit op iets anders
![]()
ja handig dat die gebouwen nog overeind staanquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach doe dan maar een neutronen bom. Laat gebouwen staan.
Dat was natuurlijk de bedoeling maar schijnbaar is het niet gelukt..quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, als de eerste aanslag 2 minuten eerder was gepleegd was dat om 11 minuten voor 9....
ja hint ,.....boeingquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, als de eerste aanslag 2 minuten eerder was gepleegd was dat om 11 minuten voor 9....
Het punt was dat men nu roept dat de oorlog het terrorisme moet stoppen, terwijl eerder is gezegd dat die oorlog niet per se eindig is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:35 schreef Sanctum het volgende:
[..]
Het is oog om oog, tand om tand, we staan aan de rand van een "oorlog" welke nog vele dergelijke aanslagen en oorlogen met zich mee zal brengen, het is niet de schuld van bush, of de terroristen, het is een logisch gevolg.....
Mond houden jij!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:37 schreef Sanctum het volgende:
Gelukkkig dwalen we niet van het onderwerp af hé mensen?
Er zijn genoeg mensen, ook hier, die dit niet onder ogen willen zien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:38 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
ja er is vanalles mis met onze maatschappij
Niet jou persoonlijk. Wel het idee waar voor je staat.quote:
Khadaffi: 'Afrika moet ophouden met bedelen'quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef mvdlubbe het volgende:
Het is inderdaad te hopen dat er op rest van de G8 top de aanpak van het terrorisme wordt gekoppeld aan de aanpak van armoede en voedingsbodem. Dat alleen oorlog voeren niet helpt mag volgens mij duidelijk zijn.
echt niet, iedereen heeft vast wel zijn portie kritiekquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:39 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen, ook hier, die dit niet onder ogen willen zien.
Is er dan al bewijs?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef Ambrosius het volgende:
Tekenend dat Donner net op Ned. 2 niet de woorden Islam/Al Queda/Moslim in de mond durft te nemen. In Engeland worden zij al als daders aangeduid. Lijkt erop dat hij toch bang is, op zich niet zo gek als je ziet waartoe 'ze' in staat zijn, maar het zegt toch wel veel.
Waarom moet hij de Islam of moslims aanwijzen als daders?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef Ambrosius het volgende:
Tekenend dat Donner net op Ned. 2 niet de woorden Islam/Al Queda/Moslim in de mond durft te nemen. In Engeland worden zij al als daders aangeduid. Lijkt erop dat hij toch bang is, op zich niet zo gek als je ziet waartoe 'ze' in staat zijn, maar het zegt toch wel veel.
Ik doel niet per se op financiele steun. Een gedegen aanpak zou wel degelijk kunnen werken. Een en ander zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met het erkennen van Afrika als volwaardig werelddeel. Handelsbetrekkingen zijn een andere mogelijkheid.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Khadaffi: 'Afrika moet ophouden met bedelen'
Nog eentje.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:43 schreef dancemacabre het volgende:
Een redelijk begin zou de uitwijzing kunnen zijn van alle islamadepten en symphatisanten, fort Europa opbouwen zeg maar.
Maar iemand moet dan wel het vuile en zware werk opknappen, drugs importeren en aanbieden, overvallen plegen enz.........
quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:43 schreef Waxxer het volgende:
Ik las net pas de Fokke & Sukke van gisteren in de NRC
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij heel erg terughoudend is (dat mag ook wel, maar niet té), terwijl er toch een brief is gevonden op Internet en in Engeland ook zij als daders worden aangewezen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom moet hij de Islam of moslims aanwijzen als daders?
Ik vind jou best ziek eigenlijk.
Eens. Ik ben inderdaad van mening dat ik ontzettend veel geluk heb in een van de welvarendste landen ter wereld te zijn geboren en te leven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
echt niet, iedereen heeft vast wel zijn portie kritiek
't verschil is
sommigen zien in dat je niet volledig je zin kan hebben, en dat je moet kunnen relativeren. die vergelijken dan met andere culturen en samenlevingen, en komen tot het besluit dat ze veeeeel geluk hebben dat ze hier geboren zijn. dus zeiken ze niet, maar proberen ze optimistisch en vrolijk door het leven te gaan, in plaats van verbitterd te geraken
Wie haat zaait oogst terroristen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het slimste dat europa nu kan doen is (beperkt) retalliëren op het midden-oosten. Klinkt hard maar dan zouden die moslimterroristen SNEL hun steun uit die hoek kwijt zijn. Net zoals hamas de palestijnse steun kwijt was vanaf israel op palestina begon te retalliëren.
waarom denk je dat dit nu wel zou helpen als het in Afganistan ook niet geholpen heeft?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het slimste dat europa nu kan doen is (beperkt) retalliëren op het midden-oosten. Klinkt hard maar dan zouden die moslimterroristen SNEL hun steun uit die hoek kwijt zijn. Net zoals hamas de palestijnse steun kwijt was vanaf israel op palestina begon te retalliëren.
Ja.. Lekker duidelijk zo. Alsof iedereen weet wat die Fokke & Sukke van gisteren in de NRC was..quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:43 schreef Waxxer het volgende:
Ik las net pas de Fokke & Sukke van gisteren in de NRC
Terwijl ze natuurlijk beter de londenaren hadden kunnen adviseren thuis te blijven vanwege het risico opgeblazen, verminkt of anderzijds de dood in de ogen te kijken dankzij een paar door gedraaide Moslim terroristen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het gaat niet om twijfels of kritische bedenkingen, die mensen worden geadviseerd thuis te blijven vanwege het risico op in elkaar geslagen te worden door een paar doorgedraaide Engelse racisten.
Hamas is misschien wel de populairste politieke partij in Palestina.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:46 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij heel erg terughoudend is (dat mag ook wel, maar niet té), terwijl er toch een brief is gevonden op Internet en in Engeland ook zij als daders worden aangewezen.
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jongen doe nou niet zo zielig. Beetje vragen naar de bekende wegquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?
Gelukkig is dat bij Moslimfundamentalisme heeeeeeeeeeeeel andersquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef FuifDuif het volgende:
Je moet hier meegaan met het ideaalbeeld, anders ben je een loser.
AQ.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zij als in "de gehele moslimgemeenschap" of de Islam als geheel? Of de moslims in Nederland?
Dat is hooguit een aanwijzing. Scotland Yard zegt:quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:47 schreef Ambrosius het volgende:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat hij heel erg terughoudend is (dat mag ook wel, maar niet té), terwijl er toch een brief is gevonden op Internet en in Engeland ook zij als daders worden aangewezen.
quote:There was no warning to police and we have not received any claims of responsibility.
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Die mededeling is al gedaan door de regering van Engeland ongeveer een jaartje geleden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Terwijl ze natuurlijk beter de londenaren hadden kunnen adviseren thuis te blijven vanwege het risico opgeblazen, verminkt of anderzijds de dood in de ogen te kijken dankzij een paar door gedraaide Moslim terroristen.
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..quote:
Al Qaida staat gelijk aan alle moslims of de Islam? Rot eens een eind op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef sinemet het volgende:
[..]
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-
Oh ja, want de islam is de enige religie die vindt dat andere religies stom zijn en onderwezen moeten wordenquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.
Helaas is pacifisme niet hetzelfde als een geloofsovertuiging.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:49 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Omdat de daders moslim zijn misschien? Trouwens, het is de religie die toelaat dat dergelijke aanslagen gegpleegd worden, als de daders geen islamiet maar pacifist waren dan is het natuurlijk uitgesloten dat ze zulke middelen zouden hanteren.
Precies. Dat blijkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..![]()
O ja joh?quote:
Waarom moesten die twee er dan bij?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:41 schreef Ambrosius het volgende:
Tekenend dat Donner net op Ned. 2 niet de woorden Islam/Al Queda/Moslim in de mond durft te nemen.
Dat hoor je mij ook echt niet zeggen ofzo...quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oh ja, want de islam is de enige religie die vindt dat andere religies stom zijn en onderwezen moeten worden.
Ik zeg niet dat die aanslagen gepleegd moesten worden, die gast zei wel dat het Midden Oosten aangepakt moest worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef DaveHarris het volgende:
Oh, gaan we zo beginnen... En wie in naam van welke religie aanslagen pleegt creeert racisten..![]()
Daarom snap ik er ook geen hol van als ik opperbevelhebber was van het Amerikaanse leger los ik dat binnen zeven minuten op en als ik in de stemming ben problemen die sinds de geboorte van de eerste hippie op aarde zijn ontstaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef sinemet het volgende:
[..]
Ze hebben t toch gedaan of niet dan. Hebben t zelfs op internet gezet dat ze(al quaida) de aanslagen op eisen. Dus hij hoeft ze niet eens meer aan te wijzen_O-
De oorzaken wegdenken is inderdaad een betere optie? Niet dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Oei, die aanslag is ONZE schuld, boehoehoe.
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag. We moeten maar niet zo soft zijn en overdenken of we niet de doodstraf moeten invoeren voor staatsgevaarlijke niet to rede vatbare individuen.
Als dergelijke potentiele daders geloven dat ze door zichzelf op te blazen in de zogenaamde hemel komen en daar hun beloning in ontvangst zullen nemen dan doet het er nog al veel toe omdat het misschien wel een motiverende werking vanuit zou kunnen gaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Aramacil het volgende:
[..]
Helaas is pacifisme niet hetzelfde als een geloofsovertuiging.
Wat doet het er eigenlijk toe waar de misdadigers in geloven, dat is toch voor ons totaal niet belangrijk?
Ik denk dat Guantanamo een schoolvoorbeeld is voor hoe het niet moet. En voor hypocrisie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag. We moeten maar niet zo soft zijn en overdenken of we niet de doodstraf moeten invoeren voor staatsgevaarlijke niet to rede vatbare individuen.
Dus ligt het niet aan het geloof op zich, maar aan een voedingsbodem die zorgt dat die mensen het geloof helemaal letterlijk, dus verkeerd gaan interpreteren en dat als excuus gaan uitdragen voor idiote acties.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:54 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook echt niet zeggen ofzo...
Oorzaken voor het opblazen van een bus met onschuldige mensen zoals in Israel gedaan wordt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De oorzaken wegdenken is inderdaad een betere optie? Niet dus.
Precies en de oorzaken zijn niet interessant zodat we tenminste nooit een oplossing vinden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mensen die dat vinden moeten maar eens een enkeltje Guantanamo krijgen. De terrorist is nog altijd de eindverantwoordelijke voor een aanslag.
Je hebt wel eens gehoord over de tijd voor de hippies? Iets over christendom enzo? De menselijke aard en meer van dat soort onzin?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarom snap ik er ook geen hol van als ik opperbevelhebber was van het Amerikaanse leger los ik dat binnen zeven minuten op en als ik in de stemming ben problemen die sinds de geboorte van de eerste hippie op aarde zijn ontstaan.
In plaats van dialoog aanslagen plegen? Geen ruimte voor enkele concessie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De oorzaken wegdenken is inderdaad een betere optie? Niet dus.
Ik vind het wel goed gaan daar. Het zijn terreurverdachten, geen boefjes.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:55 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik denk dat Guantanamo een schoolvoorbeeld is voor hoe het niet moet. En voor hypocrisie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |