die was in deel 6 al kwijt, dus ik zoek m op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef Eveli het volgende:
Waar is deel 5 gebleven in de OP?
Die lichtjes staan altijd aanquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Er komt hier nu net serieus een Apache Heli over vliegen.(heel laag, heeft ook van die flitslichtjes aan)
Waar is hier?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Er komt hier nu net serieus een Apache Heli over vliegen.(heel laag, heeft ook van die flitslichtjes aan)
En waar zit jij? Een grot in Tora bora?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Allemaal voorzorgsmaatregelen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Behoefte om hem na te lezen ofzo?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef Eveli het volgende:
Waar is deel 5 gebleven in de OP?
Flitste die 7 keerquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef HPoi het volgende:
Mossad kreeg vlak voor de aanslagen van Scotland Yard te horen dat er aanslagen aan zaten te komen oid. Zij hebben direct Netanyahu geevacueerd die momenteel in Londen is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef SHERMAN het volgende:
Wat was er dan aan de hand met de mossad
N-W Brabant Zevenbergen tussen Roosendaal Breda en Dortdrecht in.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En waar zit jij? Een grot in Tora bora?
Als wat? Potentieel nieuw doelwit?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
OMG Net verklaring op Al Jazeera, Nederland werd in het bijzonder genoemd. Damn...
optyfen met die ongein.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
OMG Net verklaring op Al Jazeera, Nederland werd in het bijzonder genoemd. Damn...
damn, laat ze nederland mooi met rust laten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
Wat moet jij met Al Jazeera?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
Zojuist op NL. 2. Iemand die het goed kan vertalen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
Hmm, ik las geloof ik al ergens hier dat er geen Joodse mensen meer in de bussen zouden zitten omdat ze zouden weten dat er een aanslag zou komen. Maar dat valt dus ook wel mee.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Mossad kreeg vlak voor de aanslagen van Scotland Yard te horen dat er aanslagen aan zaten te komen oid. Zij hebben direct Netanyahu geevacueerd die momenteel in Londen is.
Volgens mij ging het meer over de landen met een grote moslimgemeenschappen... en hoe de argwaan tegen moslims hierdoor toeneemt.quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:53 schreef Aurelium het volgende:
Wtf... kom ik thuis van mn werk.. is het weer eens zo ver
Waar is Jack Bouwer als je em nodig hebt
Nederland 2. Is die bron goed genoeg?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef Faceoff het volgende:
[..]
optyfen met die ongein.
Of noem er een bron bij....
al meer bekend over de schipholtunnel? of is dat ook een erg slechte smakeloze grap ?
Ik denk ook niet dat iemand er raar van zou staan te kijken als dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren ..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef _ThundeR_ het volgende:
Net deelde een man op Al Jazeera mee dat het in andere landen ook had kunnen gebeuren, en in het bijzonder Nederland. De man was een verslaggever voor Arabische mensen buiten het midden-oosten.
Er was zonet op NL2 echt een fragment van Al Jazeera, maar ik zat er maar met een half oog naar te kijken. Dus of Nederland wel of niet werd genoemd kan ik niet zeggen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef Faceoff het volgende:
[..]
optyfen met die ongein.
Of noem er een bron bij....
al meer bekend over de schipholtunnel? of is dat ook een erg slechte smakeloze grap ?
Dat vuurtje was uit volgens BNRquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef Faceoff het volgende:
Hoodredacteur van een grote Arabische krant die opmerkte dat zulke aanslagen ook zomaar in Nederland plaats zouden kunnen vinden.quote:
Hij bedoelt Jack Bauer, een speciaal agent die in een tv serie amerika red.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie is Jack Bouwer?
Naar mijn idee kan het dergelijke mensen weinig schelen of er moslims sterven voor het 'heilige doel', naar hun idee is dat eerder iets waar je trots op kan zijn, imhoquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Xrenity het volgende:
Het was iets van 'het had overal kunnen gebeuren, vooral in Nederland'.
Vraag me af of ze het doen aangezien er vrij veel moslims in Nederland wonen.
Staat niks op TT of sitequote:Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nederland 2. Is die bron goed genoeg?
Dit stukje stond al op nu.nl terwijl Balkenende zn toespraak hield, erg vreemd!quote:Balkenende reageert geschokt
Uitgegeven: 7 juli 2005 13:49
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 14:32
DEN HAAG - Minister-president Balkenende is het met premier Blair van Groot-Brittannië eens dat de topontmoeting van de G8 moet doorgaan ondanks de reeks aanslagen op metrostations en bussen in Londen. Dat heeft Balkenende donderdag laten weten. "Nederland beseffen dat het niet immuun is voor dit soort aanslagen", zegt de VVD.
"De aanslagen waren gepland op het moment dat wereldleiders afspraken maken over de aanpak van wereldwijde problemen als armoede en klimaatverandering. Het gesprek daarover moet doorgaan", aldus Balkenende.
Volgens de premier leven het kabinet en de Nederlandse bevolking "intens mee met allen die door deze afschuwelijke terreurdaden zijn getroffen". Hij zegt dat de aanslagen nogmaals aantonen dat "voortdurende intensieve aandacht nodig is bij de strijd tegen terrorisme. Terrorisme is een kwaad dat alle landen van Europa kan treffen. Krachtige samenwerking in de Europese Unie en wereldwijd is cruciaal om dit kwaad het hoofd te bieden."
Kamer geschokt
De Tweede Kamer heeft geschokt gereageerd op de aanslagen. Volgens de VVD moet "Nederland beseffen dat het niet immuun is voor dit soort aanslagen".
D66 benadrukt dat Nederland niet moet toegeven aan gevoelens van angst en paniek. "Dat is precies waar terroristen op uit zijn," aldus het Kamerlid Van der Laan. Volgens haar moet Nederland wel proberen lessen te trekken uit de manier waarop de Britse hoofdstad met de aanslagen omgaat. "Ook hier moeten ramp- en hulpdiensten goed voorbereid en getraind zijn op mogelijke aanslagen."
Geen extra maatregelen
In Nederland worden vooralsnog op rijksniveau geen extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Daar is geen aanleiding voor. Ook het zogeheten alerteringsniveau wordt niet opgeschaald.
Wel is er sprake van extra waakzaamheid op lokaal niveau en bij zee- en luchthavens die verbinding hebben met Groot-Brittannië. Dat hebben woordvoerders van het ministerie van Justitie en van de marechaussee donderdag meegedeeld.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), T. Joustra, is in overleg met de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). Zij analyseren de informatie die zij binnen krijgen, onder meer van de Britse autoriteiten. Zij bekijken voortdurend de situatie en de mogelijke gevolgen voor Nederland.
Overleg vervoerders
De Nederlandse Spoorwegen, Connexxion en spoorbeheerder ProRail hebben intensief contact met het ministerie van Binnenlandse Zaken over de aanslagen in Londen. Ze bekijken of er in ons land extra maatregelen genomen moeten worden. Dat hebben de drie bedrijven donderdag laten weten.
De NS en Connexxion zijn aangesloten op het alerteringssysteem van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geeft de mate van een terroristische dreiging aan.
De vervoerders wachten af of het ministerie extra maatregelen afkondigt. Als dat zo is, verhogen ze de waakzaamheid en nemen ze maatregelen. Over de aard daarvan willen de bedrijven niets zeggen.
Extra toezicht RET
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET houdt naar aanleiding van de explosies extra toezicht op de metrostations in de stad. Er zijn volgens een woordvoerster extra toezichthouders op de perrons en de beelden die de bewakingscamera's maken, worden meteen bekeken.
Opstelten
Burgemeester Opstelten komt in de loop van de middag met zijn veiligheidsstaf bijeen om te kijken wat de gevolgen van de explosies zijn voor Rotterdam. De gemeenten heeft 's middags ook van de landelijk terreurcoördinator informatie ontvangen over de grootte van de dreiging, zodat zij kunnen inschatten of en hoe zij actie moeten ondernemen. Vooralsnog zijn volgens een woordvoerder nog geen maatregelen nodig.
Rustig bij alarmcentrales
De alarmcentrales in Nederland krijgen donderdag vrijwel geen telefoontjes binnen van mensen uit Londen die in de problemen zijn geraakt door de aanslagen. Dat zei een woordvoerster van Mondia Assistance, de coördinerende alarmcentrale.
"Dat is best wel raar, als je weet dat een flink aantal Nederlanders daar aanwezig is. Je zou denken dat er dan wel meer telefoontjes komen. Het lijkt erop dat het daar ter plekke goed georganiseerd is."
Tot nu toe is er slechts een telefoontje binnengekomen, van een man die in de buurt van Londen niet door mocht varen met zijn bootje, aldus de woordvoerster. Er wordt geen speciaal informatienummer in het leven geroepen.
Is er in Londen niet een enorme Pakistaanse gemeenschap?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Xrenity het volgende:
Het was iets van 'het had overal kunnen gebeuren, vooral in Nederland'.
Vraag me af of ze het doen aangezien er vrij veel moslims in Nederland wonen.
Kap eens met dat soort domme opmerkingen achterlijke mongool.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Viking84 het volgende:
vgl met 11 september is dit een lachertje, de terroristen moeten zich schamen
Ik heb alelen gezien dat werd aangeraden om de boel goed uit te pluizen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er was zonet op NL2 echt een fragment van Al Jazeera, maar ik zat er maar met een half oog naar te kijken. Dus of Nederland wel of niet werd genoemd kan ik niet zeggen.
doe nou ff normaalquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Viking84 het volgende:
niet vreemd... de toespraak van balkenende wordt voor de uitzending al geschreven .. hij leest het enkel op ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:57 schreef shredder het volgende:
[..]
Dit stukje stond al op nu.nl terwijl Balkenende zn toespraak hield, erg vreemd!
Moeilijk als je op je werk zit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zet dan je tv es aan voor de verandering.
yep idd, het kan niets anders dan dat het IRA geweest moet zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Viking84 het volgende:
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:57 schreef thaleia het volgende:
[..]
Is er in Londen niet een enorme Pakistaanse gemeenschap?
Ja, sommige mensen kunnen niet genoeg krijgen van deze ellende...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kap eens met dat soort domme opmerkingen achterlijke mongool.
Die heb ik er toen niet echt gezien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:57 schreef thaleia het volgende:
[..]
Is er in Londen niet een enorme Pakistaanse gemeenschap?
Eigen schuld dikke bult... of bom dus. Anyway, zolang wij de Imperialistische kont van Amerika blijven likken, kunnen we rekenen op boze moslimreacties en daar IS NIKS AAN TE DOEN.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:50 schreef Shirley het volgende:
Iets dat het hier ook had kunnen gebeuren maar de NOS liet lang niet alles zien zoals de arabist in de studio ook zei. het was lang niet zo bedreigend en agressief als het klonk in dat stukjequote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zojuist op NL. 2. Iemand die het goed kan vertalen?
Volgens dit soort extremistische varkens zijn gewone moslims ook afvalligen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Helemaal-Niemand het volgende:
Misschien is nederland wel een minder aantrekkelijk doelwit vanwege de grote hoeveelheden moslims die wij herbergen.
De kans daarop is vrij klein, daar de IRA zijn aanslagen altijd van tevoren aankondigt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
yep idd, het kan niets anders dan dat het IRA geweest moet zijn.
Er wonen al bijna meer moslims in Londen alleen als in heel Nederland.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Helemaal-Niemand het volgende:
Misschien is nederland wel een minder aantrekkelijk doelwit vanwege de grote hoeveelheden moslims die wij herbergen.
Nee, dat denk ik dus niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Helemaal-Niemand het volgende:
op...en dan weer neer, en dan weer opquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Damn... cijfers lopen op...
Had je niet in Londen moeten zitten om je broeders te steunen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:00 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult... of bom dus. Anyway, zolang wij de Imperialistische kont van Amerika blijven likken, kunnen we rekenen op boze moslimreacties en daar IS NIKS AAN TE DOEN.
Die lui zullen nooit uit hun holes gesmoked worden.
CANARIS: Osama leeft nog en inderdaad er zitten geallieerden in Afganistan. Irak is nog een grotere kutzooi dan toen die gare hussein daar aan de macht was. Geloof me, ik ben er toen vaak geweest.
ik heb t ook gezien , en idd vooral nederland werd genoemdquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Zet dan je tv es aan voor de verandering.
kijk eens naar madrid, dat gebeurde voornamelijk in de wijk waar de meeste moslims wonen. kijk naar irak, het interesseert ze niks. ze denken met hun dood en verderf angst te zaaien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Helemaal-Niemand het volgende:
Gelul! Ik zit al de hele tijd BBC te kijken en de aantallen die zij noemen komen niet eens een beetje in de buurt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef Frutsel het volgende:
40 doden en 1000 gewonden nu,
volgens BBC en Radio 1
ben ik het mee eensquote:
Volgens mij stikt het in Engeland ook van de moslims...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:59 schreef Helemaal-Niemand het volgende:
Jij wordt met de dag smakelozer....quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:55 schreef Viking84 het volgende:
ja, dat heeft zin nu, in een topic dat 10 posts per seconde verwerkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:49 schreef Logician het volgende:
tvp
daar was ik al bang voorquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Damn... cijfers lopen op...
Het zijn ook jouw broeders.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:01 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Had je niet in Londen moeten zitten om je broeders te steunen?
Dus met een klopjacht op terroristen werken de moslims ook vrolijk mee?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Volgens dit soort extremistische varkens zijn gewone moslims ook afvalligen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |