quote:In March 2001 Bimota was declared insolvent - the nnouncements followed several months of bitter negotiation and legal wranglings at the Factory in Rimini, Italy in a vain attempt to try and keep the company afloat.
With the closing of the of the Bimota factory , 25 years of history came to an abrupt halt.
Bimota have always been unique in that they have specialised in combining the best of Italian (style, looks and chassis) with the best of Japanese (engine, reliability and mechanical performance).
The 500 Vdue was possibly the most interesting and original motorcycle to come out of the Predappio Factory - the first time Bimota had truly designed and built a complete bike from scratch using their own design, engine and chassis (the engine was actually built for Bimota by Moto Marini) it was also probably the fundamental cause behind the collapse of Bimota!
The attraction of a large bore two-stroke coupled with amazing claims to satisfy any emmisions ruling anywhere in the world (and in particular California) made the Vdue into a very unique piece of history - Bimota had high hopes for major sales to the USA.
The fact is, that when it worked, the injection system which enabled this made the Vdue a truly remarkable and historic bike, unfortunately as history shows it just did'nt come together and ultimately Bimota were forced to take back every bike and refund the unhappy customers accordingly.
quote:This brings us to 2003 - the entire Vdue part of the Bimota sell-off has been purchased recently by an Italian collector who, armed with 3 mechanics (one of whom worked for Bimota originally) is able to create fully usable and working versions of the Vdue using a Dell'Orto carburettor conversion kit as well as some sensible mods to the engine which have been developed following a season of racing in the 'One Make' Vdue Race Series' staged in Italy in 2001.
Why the Vdue ? To many, myself included, the ultimate motorcyle has to be a large capacity 2-stroke. This is possibly because like you, I grew up with RD250's and RD350's in a time and at an age where the motorcycle represented just one thing - FREEDOM !!
The smell of Castrol R in the wind and sight of tailights dissappearing in a blue haze still comes to me in my dreams !
The RG500 and YPVS500 were produced at a time when suspension technology was in it's infancy and the result, although I would still love to own one, is a very dated looking motorcycle with pretty appalling handling, (by today's standards).
The Vdue is effectively a Grand Prix bike in a box, the engine with modifications and carburettors now works and the handling is superb. It weighs virtually the same as an RS250 and yet kicks out double the horsepower - it is a unique and never to be repeated bike.
That's why I bought one!
Ik heb netjes gewacht...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef Gebakken_vissie het volgende:
zorgen dat ikhier eerder dan BE ben
Alweer een Youp kut topictitel dus.quote:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb netjes gewacht...
Kut-TT trouwens...
goedzoquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb netjes gewacht...
Kut-TT trouwens...
Echt, geheel door youp zelf in 1x goed gedaan zonder fouten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef hicham het volgende:
Hey, de mods zijn snel met editten
Of heeft Youp het echt goed gedaan![]()
helemaal zelfquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef hicham het volgende:
Hey, de mods zijn snel met editten
Of heeft Youp het echt goed gedaan![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:37 schreef Gebakken_vissie het volgende:
goedzo
vanavond ga ik je berijden mee laten rijden
melanie blijf eens van BE's account afquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kan niet wachten op het gevoel van die kloppende dat trillende ijzer tussen mijn...
Moet je dat aan mij vragen? Ga je gang hoor!quote:
Kawasaki + groenquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oh... en je verft hem! No way dat-sjonnie groen in mijn nette buurt! Je maakt hem maar leuk zwart of zo...
jij heb ook geen zak te vertellen thuis heH ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:52 schreef Gebakken_vissie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)nieuw_zoek.php3%3Fq%
grappig ding voor erbij.
staat er ook een voor 400, maar geen foto's. En aangezien ik 400 onder budget ben gebleven bij die walvis reparatie
BE, mag het
was jij niet degene die eerst thuis moest vragen of er een fietsje bij mochtquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:12 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
jij heb ook geen zak te vertellen thuis heH ?
Jajajajajaja... ik weet wel dat het 'erbij hoort' enzo, maar ik vind het gewoon ronduit lelijk...quote:
Blij dat iemand er tenminste nog lol aan beleefd...quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:16 schreef bwt het volgende:
Ik lig hier in een deuk om huize BE/stink vis![]()
![]()
![]()
dat noemen ze goed overlegquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:15 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
was jij niet degene die eerst thuis moest vragen of er een fietsje bij mocht
zijn de achterblijvers debiel dan ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:18 schreef bwt het volgende:
Hey Hicham,,,,,, hoe ga je dat doen tijdens de vakantie met de OP.txt??????
Moeten de achterblijvers maar zien hoe ze de OP aanpassen????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
op je knietjes bedelend dusquote:
Debitel mss niet, maar wel hartstikke gek.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:23 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
zijn de achterblijvers debiel dan ?![]()
dat is zekerquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:33 schreef bwt het volgende:
[..]
Debitel mss niet, maar wel hartstikke gek.
Hebbie gedaan?quote:
Anders zit je even helemaal klaar beneden en alles open zit er weer een domme schroef in die voor geen meter los te krijgen. Daar kan ik dus niets mee en ik denk dat tig mensen hetzelfde hadden gedaanquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:26 schreef hicham het volgende:
Het zit 'm een beetje tegen en nou zit ie gelijk weer chagrijnig te doen tegen jan en alleman
puberteit heH
Wie niet slim is moet sterk zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:39 schreef bwt het volgende:
En een slag schroevendraaier is niet een optie?
Schroevendraaier op de schroef zetten - met de hamer er een klap op geven en hij draait em los.
Ik heb zo'n ding speciaal voor dergelijke dingen aangeschaft
Zijn oplossing valt onder slimquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |