Moeten die hufters niet over al "email nu" neerzettenquote:Op zondag 10 juli 2005 14:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
U kunt ons op werkdagen van 08.30 tot 12.00 en van 14.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken op 020-5459780. Faxen is mogelijk via 020-6488537.
Na 1x klikken op de Contact pagina had ook jij dit kunnen vinden.![]()
Maar volgens mij is dat nummer niet voor vragen over je reis, maar over evaringen tijdens je reis en klachten/opmerkingen...quote:Op zondag 10 juli 2005 14:45 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Moeten die hufters niet over al "email nu" neerzettenDat impliceert dat je alleen kan emailen
Maar bedankt![]()
Zeg dat je geen internet hebt en dat je dit nummer van je reisbureau hebt.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:47 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Maar volgens mij is dat nummer niet voor vragen over je reis, maar over evaringen tijdens je reis en klachten/opmerkingen...
Maar goed zal het proberen...
Rondhangen na het inchecken is idd geen probleem. Wat alleen wel minder is, is als je een nacht op Schiphol moet bivakeren omdat je er zo vroeg moet zijn dat je niet met de trein kunt komen. Ik kan je vertellen dat dat echt dodelijk saai is.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind er ook niets mis mee met 3 uur rondhangen op Schiphol. Lekker op je gemak een ontbijtje eten, kopje koffie drinken, bier drinken, je komt altijd wel leuke mensen tegen, leesvoer kopen voor de vlucht, etc.
Dan neem je een goedkoop hotelletje.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Rondhangen na het inchecken is idd geen probleem. Wat alleen wel minder is, is als je een nacht op Schiphol moet bivakeren omdat je er zo vroeg moet zijn dat je niet met de trein kunt komen. Ik kan je vertellen dat dat echt dodelijk saai is.
Zo'n 75 euro. Gewone middenklasse prijs dus.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat denk je dat je daar per kamer betaald?
Om mij vanuit Enschede om 7.00 op Schiphol af te zetten? M'n ouders betaalden m'n treinkaartje en gingen lekker slapenquote:Op maandag 11 juli 2005 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je echt geen vrienden/kenissen, neven, nichten, ooms, tantes, broers, zussen, moeder of vader die je wil wegbrengen?
met mijn salaris dus niet te doenr.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Zo'n 75 euro. Gewone middenklasse prijs dus.
Gaat alleen lastig als die incheckbalie 's ochtends pas open gaat.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:32 schreef k_man het volgende:
Op Schiphol, achter de douane is een hotel. Check je 's avonds al in, en 's morgens rol je vanuit je bed zo het vliegtuig in.
klopt is wel ideaal als je op rare tijden moet vliegen als er geen treinen rijden.quote:
Dat zei je helemaal nietquote:Om mij vanuit Enschede om 7.00 op Schiphol af te zetten? M'n ouders betaalden m'n treinkaartje en gingen lekker slapen
Treinkaartje om de avond ervoor naar Schiphol te gaanquote:Op maandag 11 juli 2005 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zei je helemaal niet
Dan is er altijd wel iemand die me kan brengen.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt is wel ideaal als je op rare tijden moet vliegen als er geen treinen rijden.
Was een groot deel van die winkels ook niet eigendom van KLM (en dus Transavia)?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:44 schreef Litman het volgende:
Ik heb altijd de indruk dat die lange inchecktijd heeft ook een commerciële reden heeft: als iedereen op het laatste moment zou inchecken, zou de omzet van de 'tax free' shops een stuk minder zijn.
Als ik daar een winkel zou pachten, zou ik in ieder geval wel enige zekerheid willen hebben, dat de passagiers niet op een draf langs mijn winkel zouden hollen op weg naar de gate.
Het zou me niet verbazen als daarover afspraken zijn gemaakt tussen de winkeliers en Schiphol.
De winkels worden geëxploiteerd door de NV Luchthaven Schiphol (aandeelhouders Rijksoverheid en de gemeentes Amsterdam en Rotterdam). Voor Schiphol is de exploitatie van het onroerend goed de meest winstgevende bezigheid:quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:22 schreef Douwe het volgende:
[..]
Was een groot deel van die winkels ook niet eigendom van KLM (en dus Transavia)?
Dus Schiphol heeft er alle belang bij dat die winkels floreren.quote:De luchthaven zelf van de NV Schiphol Group is al jaren verliesgevend. De winsten van Schiphol zijn jarenlang verkregen door exploitatie van winkels en autoparkeerplaatsen. Sinds enkele jaren is het commercieel onroerend goed de belangrijkste, en enig groeiende, bron van inkomsten.
bron
Exploitatie van onroerend goed wil zeggen het verhuren van onroerend goed aan derden. Bepaalde winkels zijn inderdaad in handen van de KLM. Zij betalen een percentage van de omzet aan huur (m.u.v. het Holland Casino, die betalen een vast bedrag)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:53 schreef Litman het volgende:
[..]
De winkels worden geëxploiteerd door de NV Luchthaven Schiphol (aandeelhouders Rijksoverheid en de gemeentes Amsterdam en Rotterdam). Voor Schiphol is de exploitatie van het onroerend goed de meest winstgevende bezigheid:
[..]
Dus Schiphol heeft er alle belang bij dat die winkels floreren.
Ja weet ik, maar ik kan nergens ontdekken of KLM echt een deel van de winkels in handen heeft. In elk geval is het verpachten van de winkels voor Schiphol zodanig belangrijk, dat het niet onwaarschijnlijk lijkt dat er afspraken zijn gemaakt mbt incheckprocedure.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:03 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Exploitatie van onroerend goed wil zeggen het verhuren van onroerend goed aan derden. Bepaalde winkels zijn inderdaad in handen van de KLM. Zij betalen een percentage van de omzet aan huur (m.u.v. het Holland Casino, die betalen een vast bedrag)
Die parfumerie, drank en sigaretten winkels = KLMquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:08 schreef Litman het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar ik kan nergens ontdekken of KLM echt een deel van de winkels in handen heeft.
handbagage mag niet te groot zijn en in principt 1 tas/rugzak (moet in het bovenluik passen), andere bagage maakt niet uit hoe groot en hoeveel (in redeljkheid) maar het gaat om het gewichtquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:02 schreef ankepanke het volgende:
vraagje: als bagage. is dan een koffer beter dan een stevige weekendtas op wielen?
en mag je ook 2 grote tassen van 10 kg meenemen en dan 1 handbagage (5 kg) ? en wat mag die handbagage zijn? rugzak of handtasje???
help me es, heb nog nooit gevlogen...
Wat je mee mag nemen staat in je reisbescheiden in de voorwaarden van je ticket en verschilt per luchtvaartmaatschappij en vlucht.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:02 schreef ankepanke het volgende:
vraagje: als bagage. is dan een koffer beter dan een stevige weekendtas op wielen?
en mag je ook 2 grote tassen van 10 kg meenemen en dan 1 handbagage (5 kg) ? en wat mag die handbagage zijn? rugzak of handtasje???
help me es, heb nog nooit gevlogen...
Op vluchten naar de VS en bij enkele maatschappijen is het niet toegestaan om je bagage met een slot af te sluiten. Maar daar horen ze je bij de check-in op te wijzen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
slim is om bij een rugzak een flightbag te gebruiken en die af te sluiten met een hangslot. Zo weet je altijd zeker of er met je baggage is geknoeid of niet (en er niet drugs in is gestopt oid)
ik heb het tot nu toe altijd gedaan en heb al met behoorlijk wat maatschappijen gevlogen. . (o.a. klm, lufthansa, ethiopian, TAM, varig, Lion air, singapore a.l.,royal nepal airlines, daallo airlines,china airlines en ik vergeet er nog wel een aantal..) Ik heb dit dus nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Op vluchten naar de VS en bij enkele maatschappijen is het niet toegestaan om je bagage met een slot af te sluiten. Maar daar horen ze je bij de check-in op te wijzen.
een rugzak zitten nogal wat vakjes en uitstulpingen. Met een flightbag zorg je er ten eerste voor dat hij niet blijft haken in de loopband en ten tweede kan niemand even snel wat drugs in een zijvakje stoppen (zelfs al zou je er geen slot op hebben zitten) ten derde voorkom je diefstal omdat het niet makkelijk is om even snel wat uit je rugzak te halen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:17 schreef ankepanke het volgende:
ik ga met transavia en daar mag je wel een slotje dacht ik.
maar wat is die flightbag? is dat een sealding? dat kan ik bij schiphol zag ik. maar is dat niet lastig als je dat erom hebt, en je daarna je koffer open moet maken?...
Gewoon je koffer laten liggen als je ziet dat er mee geknoeid is en de ambassade je koffer op laten halenquote:Ik doe het dus omdat het gebeurt dat er door luggage handlers drugs in koffers worden gestopt en er bij de aankomende luchthaven weer uit worden gehaald door een handlanger. Gaat er iets mis kom jij in de gevangenis.!
als je je rugzak/koffer niet verzegeld door een slotje of iets anders dan weet je niet dat ermee geknoeid is. Daarom altijd zorgen voor één of andere verzegeling. Bij een rugzak is een flightbag de enige mogelijkheid omdat met name de zijvakjes een risicofactor vormen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon je koffer laten liggen als je ziet dat er mee geknoeid is en de ambassade je koffer op laten halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |