In Guatemala werd je per 5 rijen oid opgeroepen, zodat het vliegtuig netjes van achter naar voren gevuld werd en er het minste last was van mensen die langs elkaar moesten in het gangpad. Ik denk dat dat ook is wat mensen hier proberen te voorkomen met het gedrag dat je omschrijft, maar ik denk niet dat het echt nut heeft en heb zelf idd meestal ook niet zo'n haast om in de rij te gaan staan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:25 schreef gr8w8 het volgende:
Op de zwarte dagen, zoals dacht ik aanstaande zaterdag, zijn er echter wel mensen die zeker een uur staan te wachten hoor, maar meestal valt het wel mee. Even voor de incheck, even voor de douane. Wat ik helemaal niet snap, zijn de mensen die bij het boarden zelf haast gaan maken. Vol vliegtuig, iedereen zit te wachten. Gate gaat open en allemaal mensen die in de rij gaan staan, terwijl je toch vaste plekken hebt.
Dat is zeker zo. Als je 3 uur van te voren incheckt zal je koffer in een wachtbuffer terechtkomen en daar dan weer uitkomen een uur voor je vliegtuig gaat vertrekken. Als je dus maar een uur van te voren incheckt, gaat je koffer rechtstreeks naar de de plaats waar ze hem in een karretje laden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:44 schreef Litman het volgende:
Ik heb altijd de indruk dat die lange inchecktijd heeft ook een commerciële reden heeft: als iedereen op het laatste moment zou inchecken, zou de omzet van de 'tax free' shops een stuk minder zijn.
Als ik daar een winkel zou pachten, zou ik in ieder geval wel enige zekerheid willen hebben, dat de passagiers niet op een draf langs mijn winkel zouden hollen op weg naar de gate.
Het zou me niet verbazen als daarover afspraken zijn gemaakt tussen de winkeliers en Schiphol.
Een wachtbuffer is meer een logistieke kwestie. Ik doelde meer op het feit dat je 2 of 3 uur van te voren moet inchecken, zodat je lekker lang geld kan uitgeven achter de douane.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Als je 3 uur van te voren incheckt zal je koffer in een wachtbuffer terechtkomen en daar dan weer uitkomen een uur voor je vliegtuig gaat vertrekken. Als je dus maar een uur van te voren incheckt, gaat je koffer rechtstreeks naar de de plaats waar ze hem in een karretje laden.
Dat is inderdaad ook een goede reden om vroeg te komen. Je kan een gangplaats ook als positief zien, je hoeft niet elke keer voor iemand langs, hebt wat meer beenruimte aan de zijkant en gaat zelf ook wat makkelijker lopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
Nog een reden om vroeg in te checken: kun je nog kiezen waar je zitten wilt.
Dat bedoelde ik ook, en mede omdat bij zo lang van te voren inchecken je koffer toch naar een buffer moet. Daarmee dat de enige reden toch je extra uigaven in de shops moet zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:09 schreef Litman het volgende:
[..]
Een wachtbuffer is meer een logistieke kwestie. Ik doelde meer op het feit dat je 2 of 3 uur van te voren moet inchecken, zodat je lekker lang geld kan uitgeven achter de douane.
In een 747 in de voorste rij (van ieder gedeelte) heb je ook lekker veel beenruimte (zie je alleen het scherm niet heel goed als je film wilt kijken). Bij een transatlantische vlucht heb ik wel eens bij het raam gezeten en de tweeling die naast me zat was in slaap gevallen... ik vond t lullig om ze te wekken, maar op een gegeven moment had ik zo'n kramp in mijn spieren dat ik echt wel moest. Toen ben ik maar 20 rondjes door het vliegtuig gaan lopenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
Dat is inderdaad ook een goede reden om vroeg te komen. Je kan een gangplaats ook als positief zien, je hoeft niet elke keer voor iemand langs, hebt wat meer beenruimte aan de zijkant en gaat zelf ook wat makkelijker lopen.
Dan kan je echt beter met de trein gaan onderhand.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:09 schreef Charmian het volgende:
ik vlieg dinsdag naar Barcelona = 3 uur vantevoren inchecken![]()
Dat was overdreven.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
Wat een onzin, als je met de trein gaat ben je van Amsterdam CS naar Barcelona Sants een dikke 20 uur onderweg en al gauw 300 euro kwijt.
Ja, altijd dat gezeur van mensen die op het laatste moment komen aankakken en dan met z'n vijven bij elkaar willen zitten of alle kindertjes aan een raampje willen hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
Nog een reden om vroeg in te checken: kun je nog kiezen waar je zitten wilt.
Ik heb, zeker op lange-afstandsvluchten, graag een raamplaats. Hoef ik niet op te staan voor wc-gangers en kan ik toch ergens tegen leunen (ik reis eigenlijk altijd alleen en voel niet de behoefte op de schouder van mijn buurman te liggen). Krijg je altijd zo'n Miep en Henk voor je neus, die rennend het vliegtuig inkomen omdat ze te laat waren met inchecken en die vervolgens beledigd gaan reageren als jij niet wilt ruilen zodat zij naast elkaar kunnen zitten. Als je zo verschrikkelijk graag naast elkaar wilt zitten... kom dan wat eerder!
![]()
dat kan toch ook bij het inchecken?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, altijd dat gezeur van mensen die op het laatste moment komen aankakken en dan met z'n vijven bij elkaar willen zitten of alle kindertjes aan een raampje willen hebben.
Het makkelijkste is overigens om gewoon vantevoren via internet je plek uit te kiezen.
Ja, alleen doet men dan vaak maar wat. De beste plekken zijn al vergeven aan de mensen die op internet hun plek hebben aangegeven, dan heb je nog de preferenties, dan de mensen die als eerste daar aankwamen bij de incheckbalie en dan kom jij....quote:
Mits je op tijd bentquote:
Vaak scheept men mensen ook gewoon af. Iemand vraagt om extra beenruimte. "Ok, meneer. Is in orde". Vervolgens krijgt die knuppel dan een gewone stoel toegewezen.quote:
Probeer het eens bij een KLM-vlucht.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:34 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Als het me niet uit maakt waar ik zit, mag ik dan 15 minuten voor vertrek komen??
voor mij hetzelfde maar dan met maandagquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:38 schreef Sport_Life het volgende:
Leuk ik ga dus zondag ochtend om 6:00 naar Italie vliegen, vlucht duurt iets van 2 uur en dan moeten we 3 uur van te voren aanwezig zijn??? Welke idioot heeft dat bedacht?
Dan kom je toch gewoon lekker 2 uur vantevoren....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:38 schreef Sport_Life het volgende:
Leuk ik ga dus zondag ochtend om 6:00 naar Italie vliegen, vlucht duurt iets van 2 uur en dan moeten we 3 uur van te voren aanwezig zijn??? Welke idioot heeft dat bedacht?
Om 5u is het al behoorlijk druk op Schiphol. Er is een bagage piek tussen 4u30 en 6u20, daarna is het weer iets rustiger tot een uur of 8.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:51 schreef Sport_Life het volgende:
Ik vraag me gewoon af of het snachts daar ook druk is, vind het niet erg om daar rond te lopen, maar het is gewoon een raar idee dat je langer aan het wachten bent dan dat je erover vliegt.
Dan heb je minder tijd om je geld op te doen nog voor je op Kreta bent.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:43 schreef ee-04 het volgende:
Maar mensenIk vlieg vrijwel nooit en ga donderdag ochtend 5 uur dus vliegen naar kreta, moet ik nou echt 3 uur van te voren komen en wat gebeurt er als je 2 uur van tevoren komt zoals het reisbureau mij vertelde en ook op de schiphol site staat?
Ik vind er ook niets mis mee met 3 uur rondhangen op Schiphol. Lekker op je gemak een ontbijtje eten, kopje koffie drinken, bier drinken, je komt altijd wel leuke mensen tegen, leesvoer kopen voor de vlucht, etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:13 schreef jeoren het volgende:
Rondhangen op Schiphol voorafgaand aan een vakantie is HEERLIJK.
En 3 uur is niks.
Sinds ik ooit een vliegtuig heb gemist, hanteer ik een marge van minimaal 3,5 uur..
Vergeet niet dat ze aanraden om 3 uur voor vertrektijd er te zijn. Het instappen in het vliegtuig (boarden) begint meestal al 40 - 80 minuten daarvoor, zeker in deze drukke periode. Daarbij moet je dan ook nog eens de tijd optellen die het duurt voordat je bij de gate bent van het vliegtuig; dat is op Schiphol toch ook al snel 15 - 20 minuten lopen (zeker als je langs al dat winkelend publiek moet) en je moet na het inchecken nog langs de security.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:43 schreef ee-04 het volgende:
Maar mensenIk vlieg vrijwel nooit en ga donderdag ochtend 5 uur dus vliegen naar kreta, moet ik nou echt 3 uur van te voren komen en wat gebeurt er als je 2 uur van tevoren komt zoals het reisbureau mij vertelde en ook op de schiphol site staat?
Grappenmakerquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:45 schreef Sport_Life het volgende:
Mja snachts om 5:00 zal het toch niet zo druk zijn of wel??
Wat leuk dat mijn ervaringen dan allemaal super gaaf warenquote:Op zondag 10 juli 2005 00:17 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Grappenmaker
Vorig jaar voor het eerst gevlogen om 4:50; het was echt BOMVOL op Schiphol, inchecken duurde 1,5 uur (was 3 uur van tevoren op Schiphol stond toen in de reispapieren dat het 3 uur moest zijn) en mocht toen 1,5 uur rondlopen op Schiphol. Als je eenmaal bij je gate bent valt het wel mee qua drukte maar daarvoor was het echt Albert Heijn op zaterdagmiddag.
Op de terugweg in Faro; waren 3,5 uur voor vertrek daar aanwezig; inchecken duurde 3 uur (!!!) en toen hadden we nog 20 minuten om te racen van de incheckbalie naar de gate een pleurisend verderop ik en mijn zieke vriendin TOF!
Wilde eigenlijk nog wat te eten halen maar moest kiezen tussen dat of de billenplas zijn werk laten doen (olijven de hele week) kwamen we nog net op tijd aan als laatste vriendin vliegtuig ondergekotst, hele bende anderen moesten ook kotsen...
Toen had ik wel heeel erge trek gekregen; kwam die vreetkar van Transavia door het pad komen ze bij ons: Sorry meneer, we hebben alleen nog maar 1 zakje chips en een mars ( ! ! ! ).
Wij geland, duurde het een uur voordat de bagage eraan kwam vriendin heeel erg ziek wachten op mijn vader die ons op zou pikken (had nog steeds niet gegeten en dat deed mijn humeur niet ten goede) was de 24hours burgerking dicht... KUT...
Thuisgekomen: Niks te eten in huis; ouders zouden net de dag erop op vakantie gaan dus geen voorraad.
Toen heb ik besloten: Nooit meer met het vliegtuig op vakantie (voorlopig) lekker met de auto kan je alles zelf bepalen qua boardingtijd en je heb altijd dezelfde zitplaats; linksvoorin + dat de climate control van mijn auto veeeel beter is dan die koelcel waar we in vlogen.
Kan nog wel doorgaan maar stop er maar mee.
Iedereen fijne vakantie.
Een vervelende ervaring, maar je vloog Transavia. Wellicht de volgende keer met een goede maatschappij vliegen en vliegen is opeens wel zeer aangenaam.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:17 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Grappenmaker
Vorig jaar voor het eerst gevlogen om 4:50; het was echt BOMVOL op Schiphol, inchecken duurde 1,5 uur (was 3 uur van tevoren op Schiphol stond toen in de reispapieren dat het 3 uur moest zijn) en mocht toen 1,5 uur rondlopen op Schiphol. Als je eenmaal bij je gate bent valt het wel mee qua drukte maar daarvoor was het echt Albert Heijn op zaterdagmiddag.
Op de terugweg in Faro; waren 3,5 uur voor vertrek daar aanwezig; inchecken duurde 3 uur (!!!) en toen hadden we nog 20 minuten om te racen van de incheckbalie naar de gate een pleurisend verderop ik en mijn zieke vriendin TOF!
Wilde eigenlijk nog wat te eten halen maar moest kiezen tussen dat of de billenplas zijn werk laten doen (olijven de hele week) kwamen we nog net op tijd aan als laatste vriendin vliegtuig ondergekotst, hele bende anderen moesten ook kotsen...
Toen had ik wel heeel erge trek gekregen; kwam die vreetkar van Transavia door het pad komen ze bij ons: Sorry meneer, we hebben alleen nog maar 1 zakje chips en een mars ( ! ! ! ).
Wij geland, duurde het een uur voordat de bagage eraan kwam vriendin heeel erg ziek wachten op mijn vader die ons op zou pikken (had nog steeds niet gegeten en dat deed mijn humeur niet ten goede) was de 24hours burgerking dicht... KUT...
Thuisgekomen: Niks te eten in huis; ouders zouden net de dag erop op vakantie gaan dus geen voorraad.
Toen heb ik besloten: Nooit meer met het vliegtuig op vakantie (voorlopig) lekker met de auto kan je alles zelf bepalen qua boardingtijd en je heb altijd dezelfde zitplaats; linksvoorin + dat de climate control van mijn auto veeeel beter is dan die koelcel waar we in vlogen.
Kan nog wel doorgaan maar stop er maar mee.
Iedereen fijne vakantie.
quote:Op zondag 10 juli 2005 09:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een vervelende ervaring, maar je vloog Transavia. Wellicht de volgende keer met een goede maatschappij vliegen en vliegen is opeens wel zeer aangenaam.
je moet kijken wanneer de check-in dicht gaat. (vaak een half uur voor vertrek ofzo) Die 3 uur zetten ze er alleen maar op omdat men liever heeft dat iedereen vroeg komt en ook om te voorkomen dat mensen allemaal laat vertrekken en mensen te laat komen door bijv. autopech of file e.d. Ik kom meestal ook wel op tijd omdat je dan een betere plaats kan uitkiezen bij de check in, maar drie uur is echt overdreven. Maar aan de andere kant, better safe than sorry.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:43 schreef ee-04 het volgende:
Maar mensenIk vlieg vrijwel nooit en ga donderdag ochtend 5 uur dus vliegen naar kreta, moet ik nou echt 3 uur van te voren komen en wat gebeurt er als je 2 uur van tevoren komt zoals het reisbureau mij vertelde en ook op de schiphol site staat?
Voor het echte samengaan met Basiq Air in één kist was Transavia vaak net zo duur als een lijnvlucht. Naar Tunesië bijvoorbeeld kon ik kiezen tussen TunisAir en Transavia, het verschil was 1 euro.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:07 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Transavia is best okee hoor. Prijsvechter, dat wel, maar wel één van de betere.
Precies. Niet die totaal uitgewoonde doorgezakte stoelen, en geen geleur met loterijen, zoals bij Ryanair. En als je oplet, hoeft het ticket niet duurder te zijn dan dat van andere prijsvechters. En het zelf kunnen printen van boarding pas, levert je ook heel veel tijdwinst op, zeker als je niet vanaf Schiphol vertrekt, maar vanaf een luchthaven waar niet zoveel gepeupel op weg naar een all inclusive in de weg loopt.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:07 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Transavia is best okee hoor. Prijsvechter, dat wel, maar wel één van de betere.
Transavia of welke airline dan ook kan hier niks aan doen hoor. Zelf zorgen voor voedsel voordat je gaat vliegen...quote:Op zondag 10 juli 2005 00:17 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Grappenmaker
Vorig jaar voor het eerst gevlogen om 4:50; het was echt BOMVOL op Schiphol, inchecken duurde 1,5 uur (was 3 uur van tevoren op Schiphol stond toen in de reispapieren dat het 3 uur moest zijn) en mocht toen 1,5 uur rondlopen op Schiphol. Als je eenmaal bij je gate bent valt het wel mee qua drukte maar daarvoor was het echt Albert Heijn op zaterdagmiddag.
Op de terugweg in Faro; waren 3,5 uur voor vertrek daar aanwezig; inchecken duurde 3 uur (!!!) en toen hadden we nog 20 minuten om te racen van de incheckbalie naar de gate een pleurisend verderop ik en mijn zieke vriendin TOF!
Wilde eigenlijk nog wat te eten halen maar moest kiezen tussen dat of de billenplas zijn werk laten doen (olijven de hele week) kwamen we nog net op tijd aan als laatste vriendin vliegtuig ondergekotst, hele bende anderen moesten ook kotsen...
Toen had ik wel heeel erge trek gekregen; kwam die vreetkar van Transavia door het pad komen ze bij ons: Sorry meneer, we hebben alleen nog maar 1 zakje chips en een mars ( ! ! ! ).
Wij geland, duurde het een uur voordat de bagage eraan kwam vriendin heeel erg ziek wachten op mijn vader die ons op zou pikken (had nog steeds niet gegeten en dat deed mijn humeur niet ten goede) was de 24hours burgerking dicht... KUT...
Thuisgekomen: Niks te eten in huis; ouders zouden net de dag erop op vakantie gaan dus geen voorraad.
Toen heb ik besloten: Nooit meer met het vliegtuig op vakantie (voorlopig) lekker met de auto kan je alles zelf bepalen qua boardingtijd en je heb altijd dezelfde zitplaats; linksvoorin + dat de climate control van mijn auto veeeel beter is dan die koelcel waar we in vlogen.
Kan nog wel doorgaan maar stop er maar mee.
Iedereen fijne vakantie.
U kunt ons op werkdagen van 08.30 tot 12.00 en van 14.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken op 020-5459780. Faxen is mogelijk via 020-6488537.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:22 schreef mcintosh het volgende:
Is er potdikke geen info lijn die je kan bellen bij KLM??
Ik kan op die site alleen maar via email reageren, en dat werkt kut
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |