abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:56:12 #1
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27075688
Hoi!

Eind dit jaar vlieg ik op een onmogelijk tijdstip naar New York, te weten 07.00. Twee uur van tevoren aanwezig zijn, bla bla bla, je ken het wel. Omdat er 's nachts geen normale treinen rijden, ik geen rijbewijs heb en mijn ouders niet midden in de nacht even naar Schiphol vanuit Groningen willen pendelen, ga ik het avontuur tegemoet en proberen te slapen op Schiphol.

Het leek me wel leuk om een topic te openen met persoonlijke ervaringen van Fokkers met betrekking tot het slapen op vliegvelden / lange overstaptijden. Wat doe je zoal in die tijd, waar slaap je, is het een beetje te doen, wordt je weggestuurd en dergelijke. Volgens mijn planning kom ik om 00.40 aan op Schiphol en zal dus 4.20 uur moeten wachten totdat ik kan intjekken.

Jullie ervaringen zijn welkom!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:00:10 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27075765
24/7 shoppen en snaaien op Schiphol, dus die tijd kom je wel door.
Daarnaast staan er her en der van die loungestoelen waar je heerlijk in kunt pitten.
Veel plezier ook in NYC, maar dat zal sowieso wel lukken .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:05:05 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_27075863
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:00 schreef Copycat het volgende:
24/7 shoppen en snaaien op Schiphol, dus die tijd kom je wel door.
Daarnaast staan er her en der van die loungestoelen waar je heerlijk in kunt pitten.
Veel plezier ook in NYC, maar dat zal sowieso wel lukken .
Die loungestoelen daar heb ik inderdaad wel eens heerlijk in liggen lammen. Da's goed te doen. Hoe het met wegsturen zit weet ik niet... geen last van gehad.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:05:31 #4
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_27075871
OOit een x zo'n poging gewaagd op LAX (Grootste Vliegveld van LA) waar je zou denken dat daar wel wat levendigheid zou zijn...... niet dus. Ik voelde me echt net een zwerver .... Je moet mnamelijk wachten voor de Incheckbalie, en daar zijn meestal niet de meest relaxte plekken. Ik werdniet weggestuurd, maar dat was ook wel het enigste positieve
Als ik me even Schiphol voor de geest haal lijkt me dat ook niet de meest geschikte plek om de nacht door te brengen.

Kun je niet van te voren naar een nachtfilm in Amsterdam ofzo, en daarna naar Schiphol gaan.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:07:47 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27075920
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:05 schreef BrauN het volgende:
Hoe het met wegsturen zit weet ik niet... geen last van gehad.
Besef me nu dat TS ws nog niet kan inchecken bij aankomst... Dan is het wel minder toeven op Schiphol.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:08:56 #6
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_27075947
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Besef me nu dat TS ws nog niet kan inchecken bij aankomst... Dan is het wel minder toeven op Schiphol.
Idd, zodra je langs de douane bent kun je in een van die relax rooms gaan zitten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_27076272
Er bestaat zelfs een mooie website over met forum en ervaringen:

http://www.sleepinginairports.net/

dinsdag 17 mei 2005 @ 10:30:33 #8
111571 klaarover
klaar? over!
pi_27076454
Op www.sleepinginairports.net staan talloze reviews over luchthaven-overnachtingen wereldwijd. Erg grappig, maar het blijft behelpen.
Neem een hotelkamer, die zijn er volop rondom Schiphol.
Verder heb ik als lang-wachtent-tip: neem een bal mee of een frisbee, en ga wat ballen. Een heerlijke afwisseling op het eindeloze gehang. Bezoek beslist het Rijksmuseum op Schiphol, als je er bent. Verder is dronken worden ook een fijn tijdverdrijf.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:51:17 #9
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27076967
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 10:22 schreef DutchTrain het volgende:
Er bestaat zelfs een mooie website over met forum en ervaringen:

http://www.sleepinginairports.net/

Hoi,

Die kende ik en uiteraard heb ik ook de reviews doorgelezen maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen van Fokkers aangezien het meerendeel daar van internationale reizigers komt.

@Copycat: inderdaad, dat is dus het punt, als ik om 00.40 al kon intjekken dan was het probleem er niet...

@klaarover: een hotel nemen voor die paar uurtjes vind ik zonde van het geld. Is het Rijksmuseum btw open op dat tijdstip?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:30:26 #10
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_27095783
Na de reviews te hebben gelezen, had ik ook besloten om maar een nachtje op het vliegveld te vertoefen. Van 1 tot 5 uur moeten wachten op London Stansted, rond 7.30 ging mijn vlucht naar eindhove. . Ben de hele nacht doorgekomen door proberen te slapen, wat muziek te luisten en wat lezen. Het was vrij druk op het vliegveld, en overal proberen mensen te slapen, dvdtje te kijken enz. Du aja als het moet zou ik het nog wel een keertje doen.
pi_27103006
Het zou helemaal niks voor mij zijn, zomer 2003 waren wij gestrand op vliegveld Barcelona, er gingen geen treinen meer naar de plaats waar we heenmoesten terwijl we het van te voren hadden uitgezocht en er, volgens die en die site, gewoon een trein ging.
Maar ik voelde me enorm verloren, geen hond spreekt engels in Spanje en er liep een vervelende taxichauffeur achter ons aan die ons voor weetikveelhoeveelhonderden euro's wel wilde brengen.

Goddank zaten mijn ouders in hetzelfde huisje (alleen waren zij met de auto gegaan) en hebben ze dus voor ons, middenin de nacht, uren gereden
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:53:45 #12
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27103053
tuurlijk wordt je niet weggestuurd, in elke luchthaven zijn er wel een paar mensen die voor een week vastzitten omdat ze het land (nog) niet uitmogen of zo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:55:59 #13
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27103128
Ik moest meteen denken aan de film "The Terminal"
pi_27103813
Heb een nachtje op JFk geslapen en dat is goed gegaan hoor. Maar volgens mij zijn die Amerikanen dat neit gewend want het was idd aardig verlaten. Maar je hebt gelijk als je sochtends vroeg vertrekt waarom een hotelkamer boeken. En ben weer een ervaring rijker.
pi_27105378
Mja ik heb laatst met konningenacht een willekeurige trein gepakt, beetje chillen enzo, we zaten als enige in zo'n luxe coupe.
Moet zeggen dat je prima kunt slapen op die manier, gewoon die bankjes pakken voor 4 personen, benen op de bank.
Voor jou misschien beetje lastig, kijk of er een trein naar utrecht rijdt en weer terug ofzo en om een uur of 3:30 aankomt op schiphol. Als je OV jaarkaart hebt kost het niks! . Sowieso vind ik het super relax om met muziek in de trein te zitten, tijd vliegt voorbij . Zorg wel dat je een nummer van de Taxi bij je hebt mocht je stranden in Utrecht ofzo .
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:09:16 #16
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_27110480
wat dat betreft ben ik ook de lul als we op zo'n tijdstip vertrekken deze zomer.

we vertrekken op zondag en moeten uit maastricht komen. als we zo vroeg vliegen wordt het dus de laatste trein op zaterdagavond van 22.30. dan zijn we om 2 uur op schiphol fijn
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:32:44 #17
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27111158
Ga gewoon wat doen in Amsterdam! Ga naar de film, pak een biertje in de kroeg, slenter wat door de straten, eet wat... voor je het weet is het 4 uur ofzo, en dan neem je dan de trein naar Schiphol.
pi_27111265
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:56 schreef Sport_Life het volgende:
Voor jou misschien beetje lastig, kijk of er een trein naar utrecht rijdt en weer terug ofzo en om een uur of 3:30 aankomt op schiphol. Als je OV jaarkaart hebt kost het niks! .
pi_27112961
Ik heb zelf de nacht een keer moeten doorbrengen op London Heathrow en ik kan je zeggen dat is geen pretje.

Er is 's nachts op een vleigveld gewoon geen fuck te doen, door een probleem in Namibïe met paspoorten onze vlucht gemist met als gevolg dat we al bedelend vanaf Windhoek naar Amsterdam moesten zien te komen. Na 12 uur wachten in Windhoek konden we gratis mee met een vlucht naar London via Frankfurt, dat hebben we toen gedaan.
In London moesten 8 van de 12 slapen op het vliegveld (andere 4 konden meteen door naar Amsterdam), gelukkig in de tax-free zone, en we hebben toen gekozen om in de ballenbak te slapen. Het was geen fijne nacht maar ik zal het nooit vergeten. Volgende dag konden de overige 8 gratis business class naar huis vliegen.
pi_27113036
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:55 schreef Jaguarized het volgende:
Ik moest meteen denken aan de film "The Terminal"

Zo'n film waarvan ik dacht dat ik hem stom zou vinden, maar hij is juist leuk!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_27113067
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:30 schreef KingSois het volgende:
en we hebben toen gekozen om in de ballenbak te slapen. Het was geen fijne nacht maar ik zal het nooit vergeten.
In de ballenbak?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_27115848
Overigens is er ook alternatief vervoer vanuit Groningen:
http://www.schipholtaxieenrum.nl/inhoud.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_27116239
Wat dat betreft heb ik gewoon geluk met ouders die ons om 5:00 zondag ochtend wel even weg willen brengen en 3 weken later zaterdagavond om 24:00 weer ophalen .
pi_27116769
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:56 schreef Lucille het volgende:
daar dacht ik dus ook aan.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:41:17 #25
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27120706
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:56 schreef Lucille het volgende:
Ah, ik ken ook een site als die van Schip Travel Taxi oid van de Schiphol site zelf. Kost 52-53 euro...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')