Ik heb een probleem....
er is een hondje dat een nieuw thuis nodig heeft.
Ik ben helemaal helemaal verliefd
het liefst had ik hem vanmiddag al meegenomen.
Ik weet alleen niet of dit verstandig is.
Ik praat tegen mijzelf.
In die gesprekken zeg ik dingen als "Es, kijk eens in je hart.. als het aan jou ligt neem je alles wat zielig is mee naar huis, dat kán niet".
Een andere ik zegt dat "Maar Es, je hart zou dat misschien wel willen maar de neiging dat te doen heb je níet altijd serieus. Laatst nog werd je meermaals gevraagd of je de zorg voor een 7 maand oude pup over wilde nemen.. je hebt dit toen zonder aarzeling afgeslagen ondanks dat je het een schattig beestje vond. Je bent dus wel degelijk selectief."
Andere ik "ja, ja... dat is wel zo.. misschien probeer ik mezelf wel aan te praten dat ik mezelf voor de gek hou en alles mee wil nemen, gewoon omdat ik mezelf voor wil houden dat ik verstandig ben"
andere ik "jah, dus de conclusie is dat als je de drang en wens hebt dit diertje in huis te nemen je dit wel degelijk ergens op baseert"
andere ik"ja, maar waar baseer ik dat op dan ?? "
ander ik: "hé heb je al aan de aankomende dierenartskosten gedacht ? Het diertje is 11 en die zitten er echt aan te komen"
andere ik: "hè bah, geld... er zijn belangrijker zaken. 1 dat is best op te brengen voor ons. 2 mocht dat anders zijn/worden dan zijn er andere zaken die ik minder belangrijk zou vinden dan dierenarts bezoeken... dat dure internet bv"
andere ik: "en nu, vakantie tijd, is natuurlijk dé tijd bij uitstek om een dier rustig te latne wennen.. je hebt alle tijd. Het is helemaal goed getimed"
andere ik: "hmmm, dus eigenlijk heb ik al een keuze gemaakt"
andere ik: "ik denk het, maar waarom weet je dat dan nog niet?"
andere ik:"hè nou ben ik helemaal in de war..ik moet het allemaal nog even overdenken"
Hart: JUMP JUMP
![]()
hij is leuk !!!!!!!
![]()
Ga hem halen ga hem halen
andere ik: sssssst ik zou alles nog evne overdenken. Geen overhaaste en onverstandige beslissingen.
Hart: stiekem toch jump jump
![]()
wat móet je hiermee ??
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill