tuurlijk heb ik dat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:42 schreef MrUber het volgende:
Ik ben ook al een tijdje naar het zoeken naar zon ding maar ik heb liever een Monstertruck op benzine.. maar is nogal prijzig.. heb je wat leuke linkjes voor me?
Denk dat je daar met een buggy niet echt last van hebt hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:58 schreef MrUber het volgende:
buggy ziet er ook wel leuk uit idd maar ik wil er toch wel een beetje over gras ook mee kunne rijden enzo.. niet dat ik de hele tijd vast kom te staan.
Ja zeker wel dat moeten we doen. Veel camber caster instellen. Toe In & Out alles hou je rekening meequote:Op woensdag 6 juli 2005 11:18 schreef Electrified het volgende:
Tunen jullie de wagentjes ook? Dus ophanging aanpassen, downforce aanpassen, net zoals bij de echte wagens zegmaar. Of hebben dingen als downforce geen enkel nut in de RC-wereld?
Marderquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:26 schreef Excile het volgende:
heeejj
zit daar ook een off-road baan bij?
aangezien ik met een marder rij![]()
nog wat linkjes: http://www.real80.nl/links.asp
rc.pagina.nl kun je shops in de buurt zoekenquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:09 schreef MrUber het volgende:
lol.. probeer het eens rond de helft van dat geldtevens woon ik totaal niet in de buurt van heemskerk
De hardheid van het rubber of zit er ook echt lucht in? Dit is best interessant spulquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:27 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja zeker wel dat moeten we doen. Veel camber caster instellen. Toe In & Out alles hou je rekening mee
Per circuit is het ook echt verschillend en dat is elke keer weer zoeken naar de juiste afstellingen.
We hebben dan ook
[afbeelding]
Dit is dus 1 van die tools die we gebruiken. Ook de banden spelen groote rol. Hardheid is per circuit ook verschillend.
Nee geen lucht foam. Of je rijd op rubber ( slicks ) of op foam banden van een hooge hardheid.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:39 schreef Electrified het volgende:
[..]
De hardheid van het rubber of zit er ook echt lucht in? Dit is best interessant spul
http://www.rc-speedworld.nl/hpimt.htmlquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:09 schreef MrUber het volgende:
lol.. probeer het eens rond de helft van dat geldtevens woon ik totaal niet in de buurt van heemskerk
Ja die dingen zijn zo vet! Als ik offroad ga rijden wil ik ook zo ietsquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:51 schreef Excile het volgende:
hierzo een plaatje naar het geweld waar offroad mee wordt gereden,
dit weegt zo'n 8 a 9 kilo, 23 tot zo'n 29 cc is mogelijk en levert zo'n 4,5 PK max ong. 16.000 toeren
![]()
is ook absoluut de moeite waard, ik zie zoveel van die gasten met dat nitro spul kloten,quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:53 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja die dingen zijn zo vet! Als ik offroad ga rijden wil ik ook zo iets![]()
Ja het punt is dat ik helemaal circuit verslaafd benquote:Op woensdag 6 juli 2005 11:56 schreef Excile het volgende:
[..]
is ook absoluut de moeite waard, ik zie zoveel van die gasten met dat nitro spul kloten,
dit is gewoon benzine met TTS-olie 1X afstellen en je bent klaar.
in aanschaf wel duurder maar qua onderhoud en brandstof stukken goedkoper
* Marty26 is daarquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:19 schreef rijn0227 het volgende:
voor de mensen die in de buurt van gouda wonen of gewoon een eindje ervoor willen rijden zondag 17 juli is er een tamiyacup in gouda.
voor info over de locatie www.rez.nl of kijk op www.tamiyacup.nl voor andere feiten over racen...
quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:37 schreef MrUber het volgende:
Wat raad je aan voor rond de 200/250euro? (offroad)
Nee zit voor de rest nog niks bij er moet nog een motor en zender bij gekocht worden maar ik weet niet of die 250.- je maximale budget is anders is er voor 339.- een hele complete auto dus inclusief zender motor body etc....quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:37 schreef MrUber het volgende:
Yeh maar zit er dan een kap bij enzo? en RC?
* MrUber heeft er niet veel verstand van
Nou begint het een beetje op spam te lijken, iedere keer die link...quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:42 schreef Marty26 het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prijs ¤ 259, bij www.rc-speedworld.nl
Dat is echt een leuke auto vind ik voor weinig geld
Dat is niet de bedoeling hoorquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:59 schreef MewBie het volgende:
[..]
Nou begint het een beetje op spam te lijken, iedere keer die link...
is inderdaad een leuke auto heb er vorig jaar tamiyacup stock touring mee gereden en dit jaar rijd mijn vriendin ermee in de stock touring.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:58 schreef Mad-Matt het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn elektro autootje, ben veels te lui en te laks voor brandstof, en dit rijdt perfect
Tamiya TT-01 chassis 4WD
Zeker wel kijk maar in de bovenstaande linksquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:05 schreef ook_gek het volgende:
ooooooooh het begint weer te kriebelen bij mij![]()
Ik wil zo graag een nitro wagen hebben![]()
Kan je ergens ook online onderdelen kopen? Want ik heb te weinig tijd en vooral zin om naar een winkel te gaan voor onderdelen
Zonde manquote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
kheb zelf een Tamiya TB-01 chassis (electro) maar ik doe er niets meer mee
[afbeelding]
nee serpent is naar mijn mening niet beter als bijvoorbeeld tamiya of mugen enz wat die auto zo bijzonder snel maakt zijn meestel de picco motoren van ¤ 400.-quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:19 schreef dazzle123 het volgende:
Ikheb jarenlang niet meer gereden. Ik ben ooit begonnen met een tamiya electro groep c auto. Toen nog heel even brandstog geprobeerd maar dat was mij te veel werk.
Nu heb ik weer een kyosho 1:24 gekocht samen met mijn huisgenoot dus nu rijden we de hele dag rondjes om te tafel.![]()
Mijn huisgenoot heeft ook weer een serpent brandstof gekocht en dat is ook leuk. Maar een beetje duur dus misschien over een paar maanden als ik wat meer geld heb koop ik er ook een.
Weet iemand trouwens ook of een serpent nou echt veel beter is dan goedkopere merken?
Je hebt gelijk. Zodra er weer wat centen voorradig zijn allereerst maar een nieuwe kap halen want deze was meer als promo voor TCC.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:37 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Zonde man
Je moet lekker gaan racenIk weet niet waar je vandaan komt maar er is weer een winter cup in heemskerk indoor voor electro dit jaar
zal je vertellen dat als je stock zou rijden daar dat je maar een handjevol hop ups nodig zou hebben de baan is zeer technisch en klein maar daar leer je rijden echt niet normaal meerquote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Zodra er weer wat centen voorradig zijn allereerst maar een nieuwe kap halen want deze was meer als promo voor TCC.Racen zal er voorlopig wel niet inzitten want hij's nog zo standaard als wat.
http://www.pkracing.nl/quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:05 schreef ook_gek het volgende:
Kan je ergens ook online onderdelen kopen? Want ik heb te weinig tijd en vooral zin om naar een winkel te gaan voor onderdelen
Ik wel laatst voor me mugen die gasten zijn wel oke.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:35 schreef FCDB het volgende:
[..]
http://www.pkracing.nl/
Heb er nog niks bestelt... ga ik zeker doen... Veel rc-racers die ik ken bestellen hier hun spullen, dus moet wel goed zijn lijkt me :p
Daar hebben ze ook een binnenbaanquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:41 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ik wel laatst voor me mugen die gasten zijn wel oke.
Maar ik haal daar alleen me mugen spullen. De rest bij Speedworld want kan je ook lekker binnen rijden
Oooh ja dat is waar ookquote:
Ik ga bijna altijd naar Quartel in pijnackerquote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:59 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Oooh ja dat is waar ook
Ach ja ieder zo zijn shop denk ik dan maar.
Dit is een leuke auto inderdaad die andere ook hoor trouwens.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:04 schreef ook_gek het volgende:
http://www.rc-speedworld.nl/aanbiedingbmw.htm
Deze vind ik sweet![]()
Die schijnt ook erg oke te zijn hoor ik in iedergeval.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:00 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik ga bijna altijd naar Quartel in pijnacker
Krijg je een bedrag per verkochte auto of zo? Ik ben die zelfde auto al vaker voor veel minder geld tegen gekomen dus waarom blijf jij terug komen op speedworld. Als je niks met die zaak te maken heb kom je wel met andere adressen waar de auto,s goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:24 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Dit is een leuke auto inderdaad die andere ook hoor trouwens.
Ik weet niet waar je vandaan komt?
http://www.rcspeedworld.nl/weber/cart.php?target=product&product_id=4983&category_id=84
Dit is ook een heeele mooi wagen voor weinig waar je zeker meer aan hebt als een HPI zegmaar.
Anders moet je een keer langs komen in de winkeldan kan je wat meer uitleg krijgen over waar te beginnen.
Of je voegt me ff toe op msn.
ec2send4u@hotmail.com
Gaat niet alleen om het geldquote:Op zondag 10 juli 2005 00:55 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Krijg je een bedrag per verkochte auto of zo? Ik ben die zelfde auto al vaker voor veel minder geld tegen gekomen dus waarom blijf jij terug komen op speedworld. Als je niks met die zaak te maken heb kom je wel met andere adressen waar de auto,s goedkoper zijn.
Service is zeer goedquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:25 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Die schijnt ook erg oke te zijn hoor ik in iedergeval.
Ik snap je punt, en je hebt helemaal gelijk, echter na nogal vaak de bewuste zaak genoemd te hebben kunnen mensen dit ervaren als zijnde spam, en niet geheel zonder reden.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:27 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Maar ik wil je alleen maar helpenDus kijk zelf maar waar je het haalt
Is goedquote:Op maandag 11 juli 2005 17:02 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik snap je punt, en je hebt helemaal gelijk, echter na nogal vaak de bewuste zaak genoemd te hebben kunnen mensen dit ervaren als zijnde spam, en niet geheel zonder reden.
Zelf zie ik het ook niet als spam, maar probeer het een beetje beperkt te houden okay?
Want het is wel tof dat je mensen voorziet van goede info natuurlijk!
Koop een taart en ga het vierenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:00 schreef Joefje het volgende:
Ik heb een carson Ford Focus 1:8 nitro
Nicequote:Op dinsdag 12 juli 2005 00:00 schreef Joefje het volgende:
Ik heb een carson Ford Focus 1:8 nitro
Goed planquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:25 schreef Googolplexian het volgende:
![]()
Jullie moeten maar eens een Fok! RC meet organiseren
Ik geloof dat er in braboland een club is met onroad en offroadquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Goed plan
Moeten we ff kijken of we een circuit met Onroad en off road kunnen kiesen.
Dat is wel zo leuk volgens mij hebben we nogal wat off road rijders namenlijk.
En ik meen ook wat vliegers....
Kan iedereen dat ff melden wat die rijd of vliegt?
ja volgens mij ook! Ik zal eens ff checken welk circuit dat is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:30 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik geloof dat er in braboland een club is met onroad en offroad
Ik denk dat een betere vraag is hoeveel mensen zin hebben om naar groningen te rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:41 schreef Marty26 het volgende:
Oke er is een baan met OnRoad en Off Road in groningen http://www.real80.nl/
Daar kunnen alle soorten mensen los gaan
Mij maakt het niet uit waar we gaan rijden ik wil er wel heen rijden.
Vraag is alleen hoeveel mensen gaan we off road hebben?
Ja daar heb je een punt ja www.mach.nl en de baan van gouda liggen het meest centraal denk ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:49 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik denk dat een betere vraag is hoeveel mensen zin hebben om naar groningen te rijden
Tnx schatquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:00 schreef Ripley het volgende:
http://home.wanadoo.nl/henk.vanbottenburg/rcsite/links.htm
http://rcracing.boogolinks.nl/
http://www.bb-hardware.com/modules/welcome/
http://www.intermodelbouw.nl/Clubs.htm
Even wat linkjes voor de heren 9en dames) RC-ers, misschien hebben jullie er iets aan
Raco2000 ligt in utrecht en heeft on- en offroadquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:57 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja daar heb je een punt ja www.mach.nl en de baan van gouda liggen het meest centraal denk ik.
Maar ja daar heb je niet per direct een off road mogenlijkheid...
Rijden op het circuit natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
ideetje voor de eventuele meet:
- pvc buis snijden en om de achterwielen doen (setje wielen speciaal ervoor maken werkt beste) en RC-DRIFT kampioenschappen houden
- wat kratjes, stenen en andere rotzooi aan elkaar fabriceren en een RC-OFFROAD trial houden (kussens naast de trial om schade te voorkomen)
- frequenties vantevoren doorgevenook om schade te voorkomen
- 2de hands parts trade/sell-out
wie biedt er meer?
rijden op het circuit kan dus ook met drift-wheelsquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:24 schreef MewBie het volgende:
[..]
Rijden op het circuit natuurlijk![]()
Als het rechte stuk lang genoeg is sprintjes tegen elkaar![]()
Gelukkig heb je voor driften een compleet andere setup nodig als voor normaal rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
rijden op het circuit kan dus ook met drift-wheels![]()
of het leuk is? http://www.frequency-rc.com/movies/SGDrifters4.mpg
-edit- dat filmpje ga ik effe mirroren
Raco is dicht wegens vergunningenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:12 schreef MewBie het volgende:
[..]
Raco2000 ligt in utrecht en heeft on- en offroad
Goed planquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
ideetje voor de eventuele meet:
- pvc buis snijden en om de achterwielen doen (setje wielen speciaal ervoor maken werkt beste) en RC-DRIFT kampioenschappen houden
- wat kratjes, stenen en andere rotzooi aan elkaar fabriceren en een RC-OFFROAD trial houden (kussens naast de trial om schade te voorkomen)
- frequenties vantevoren doorgevenook om schade te voorkomen
- 2de hands parts trade/sell-out
wie biedt er meer?
Vet hoor dat driftenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:57 schreef Googolplexian het volgende:
mirror: http://www.wacha.nl/temp/fok/SGDrifters4.mpg
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:03 schreef rijn0227 het volgende:
Nou gasten ik ben zeker van de partij als er een wedstrijd word georganiseerd maakt niet uit wat ik heb offroad en onroad.
Ik rij op parkeerplaatsen, ik rij nog maar een jaar en ik heb deze auto 2e hands gekocht en meer als een auto om te kijken of ik het leuk vind en ik ben nou een het kijken naar een nieuwe autoquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:20 schreef Marty26 het volgende:
[..]
NiceRij je ook wel eens op circuit? of meer op parkeerplaats?
Leuk man ik kan je aan raden om een keer op het circuit te rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:29 schreef Joefje het volgende:
[..]
Ik rij op parkeerplaatsen, ik rij nog maar een jaar en ik heb deze auto 2e hands gekocht en meer als een auto om te kijken of ik het leuk vind en ik ben nou een het kijken naar een nieuwe auto![]()
waar wil je gaan rijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:56 schreef ook_gek het volgende:
http://www.pkracing.nl/tamiyatg10plaat.jsp
is dit leuk voor een beginner?
En belangrijker is dit nu helemaal volledig op de accu en brandstof na dan?
Dus als ik deze auto koop plus accu shit en brandstof kan ik los gaan?
En is dit iets voor een beginner die er ECHT niks van af weet?
Daar heb je zeker een puntquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:12 schreef Hugster het volgende:
[..]
waar wil je gaan rijden?
Want voor gewoon lekker in de buurt op straat racen zou ik toch wel voor een buggy gaan, kan je ook nog eens het gras op.
De 2 auto's die je nu hebt uitgezocht liggen strak aan de grond en zijn dus alleen gesckikt voor parkeerterreinen, RC banen en andere vlakke gelegenheden
Ik heb eigenlijk alleen het parkeerplaats van de Ven met een overkapping dat welquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:31 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt
Het is inderdaad wat je een beetje wil. En wat de mogenlijk heden zijn in jou buurt.
Ik heb Mach.nl om de hoek. en het veiling terrein voor het nodige parkeerplaats werk. Wat overgens echt super is daar echt super groot enzo
Dat is inderdaad wel funquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:04 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk alleen het parkeerplaats van de Ven met een overkapping dat welmaar dat houdt ook in dat er dus palen staan, is ook wel leuk daar niet van
kan je lekker slalommen op hoge snelheid iedere keer het gevaar van zo'n metalen paal trotserend
Ik weet niet waar Heemstede ligt maar ik heb het idee dat het een heel eind weg ligt, ik kom zelf uit Sint-Oedenrode, ligt tussen Den Bosch en Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:40 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Leuk man ik kan je aan raden om een keer op het circuit te rijden
Ik rij ook nog niet zolang maar toen ik 1keer op het circuit zat was ik verslaafd
Wil je ook wedstrijden gaan rijden? Byv Tamiyacup?
Hebben leuke instap races ga je ook tegen mij komen te rijden![]()
Maar als je je morgen verveelt en je bent in de buurt van Heemstede ik ben heel de dag op het circuit te vinden. Je bent welkom! vinden we gezellig
Industrie terreinquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:15 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel funtotdat je er tegen aan klapt
Maar overdekt is wel beter. Geen last van omwonende dan?
Ligt bij Haarlem, zal dus een uurtje of anderhalf tot 2 rijden zijn, afhankelijk van je snelheidquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:45 schreef Joefje het volgende:
[..]
Ik weet niet waar Heemstede ligt maar ik heb het idee dat het een heel eind weg ligt, ik kom zelf uit Sint-Oedenrode, ligt tussen Den Bosch en Eindhoven.![]()
maar er zijn in die buurt ook zat RC banenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:27 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ligt bij Haarlem, zal dus een uurtje of anderhalf tot 2 rijden zijn, afhankelijk van je snelheid
Goeie ideenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:35 schreef Googolplexian het volgende:
- ideetje voor dit topic:
Pak maar alvast je camera en begraaf je pik in de grond want: Ik zou graag een foto van je RC zien. Wel zo gemaakt dat de RC zo min mogelijk van een 1:1 is te onderscheiden. Kleurt het topic ook een beetje op
he maar in eindhoven is een club dit is de link http://yourinternetpartner.com/erce/ leuke technische baan is het daar die behoord echt tot mijn favorieten circuitsquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:45 schreef Joefje het volgende:
[..]
Ik weet niet waar Heemstede ligt maar ik heb het idee dat het een heel eind weg ligt, ik kom zelf uit Sint-Oedenrode, ligt tussen Den Bosch en Eindhoven.![]()
Als je zin hebt: marty is vandaag aan het racen op www.mach.nlquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:45 schreef Fireball200 het volgende:
Vergeef me mijn ontwetendheid, ga vanmiddag eerst maar ook eens wat info halen bij quartel pijnacker.Maarre mag je met de nitro auto's gewoon op een industrieterein racen? Of mag dat alleen op banen.
Weten jullie misschien als dit is toegestaan industrie/parkeer terreinen waar er geraced word on- of off-road? in zoetermeer en omg.?
Volgens mij mag je gewoon overal rijden? maar als mensen klagen lijkt het me wel slim om daar te stoppen met rijdenquote:Op woensdag 13 juli 2005 15:03 schreef rijn0227 het volgende:
volgens mij moet je zo kunnen rijden in een industrie gebied lijkt mij dat je niet echt geluids overlast kan veroorzaken.
Hier thuis hebben we 3 auto's.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef Fireball200 het volgende:
En hebben wat voor een auto's hebben jullie eigenlijk?
Hebben jullie er meerdere? Hebben jullie alleen RC auto's of ook boten?
Mugen msx 3quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef Fireball200 het volgende:
En hebben wat voor een auto's hebben jullie eigenlijk?
Hebben jullie er meerdere? Hebben jullie alleen RC auto's of ook boten?
En heb je het nog gevraagd bij Mach?quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:28 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Mugen msx 3
Over een maand een TT-01 stock voor indoor training.
En volgend jaar MK2 Voor de tamiyacup.
Dus alleen maar autotjes op het moment maar je weet het niet meschien komt er ooit nog wel een boot of een heli ofzo...
quote:
In het weekend lijkt mij het makkelijkstquote:Op woensdag 13 juli 2005 20:58 schreef Marty26 het volgende:
[..]we moesten ff kijken voor een datum
Dus ik ga binnenkort weer ff langs om te kijken hoe en wat
hahaha dat is wel erg kort dag. Moeten ff wat moois in elkaar zettenquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:06 schreef MewBie het volgende:
[..]
In het weekend lijkt mij het makkelijkst
Liefst voor 6 augustus en niet op 24 juli
edit: Aankomen weekend hebben ze niks op de kalender staan
kan ookquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hahaha dat is wel erg kort dag. Moeten ff wat moois in elkaar zetten
Zal volgende week weer ff langs gaan om eens te kijken wat we kunnen doen. En moeten wel wat mensen ze zich aanmelden.
Anders kunnen wij net zo goed met een paar mensen gaan rijden om een normaale dag![]()
In de avond mag alleen electro rijdenquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:31 schreef MewBie het volgende:
[..]
kan ookweet niet op welke dagen ze open zijn?
edit: woensdag en vrijdag avond dus
weet niet hoe druk het over het algemeen is op zo'n avond?
Zaterdag dan een keerquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef Marty26 het volgende:
[..]
In de avond mag alleen electro rijdendus dan kan ik niet rijden
Ja helemaal top hoorquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Zaterdag dan een keerzondag is dus meestal wedstrijd
![]()
ja prikken volgende week wel ff een dagje lijkt me leukquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:57 schreef MewBie het volgende:
Zeg maar wanneer je dr weer bent? Zal ik kijken of ik ook kan komen
ik vind dit Linkjequote:Op donderdag 14 juli 2005 09:56 schreef Coupe het volgende:
Leuk topic dit ! ik wil misschien een nitro aanschaffen voor erbij, iemand sugesties ? is gewoon voor afentoe op de parkeerplaats.
Als hobby heb ik een Tamiya TT-01 met wat mods en 2 body's 1 voor normaal terijden een Schnitzer BMW M3 evo en voor drift een Nissan Sil80 body (heb ik in japan besteld, in nederland niet tekrijgen helaas)
Mocht je vragen hebben gewoon stellen. Ik ben maandag aanwezig op de plaats van de link aangezien ik wat zaken nodig hebquote:Op donderdag 14 juli 2005 10:12 schreef Coupe het volgende:
He bedankt voor de link ! dat ziet er zeker leuk uit ! Daar ga ik eens wat meer info over winnen !
Nogmaals bedankt !
Zal dan wel zaterdag worden hequote:Op donderdag 14 juli 2005 09:46 schreef Marty26 het volgende:
[..]
ja prikken volgende week wel ff een dagje lijkt me leuk
Is goed hoor geen probleem. Maar moet ff checken welke zaterdag enzo.. Ben nogal druk de komende weken.quote:
hehehe ik ben benieuwd show us the picturesquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:53 schreef MewBie het volgende:
* MewBie is ff naar quartel toe, nieuwe motor + koeling halen23T wordt op een gegeven moment zo langzaam
Specs van het motortje:quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:54 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hehehe ik ben benieuwd show us the pictures
Nice dat ziet er goed uitquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:09 schreef MewBie het volgende:
[..]
Specs van het motortje:
[afbeelding]
Nosram Vision
Type: 17x2
RPM: 30.100
Operating Voltage: 4,8-9,6V
Features:
* Double ball-raced for highest possible speeds
* VTEC chrome racing teardown
* Double windings for added power
* Completely rebuildable
* Adjustable timing
* Plug in and drive
Zo nu ff een 1700mAh accu opladen om de motor in te laten draaien zodat de borstels vlak zijn
Zoals het er nu naar uit ziet gaan we gewoon op een zaterdag als de club open is. En ja, je mag dan met nitro rijdenquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:23 schreef Fireball200 het volgende:
Hey, DIe dag die jullie aan het organiseren zijn. Gaan we daar ook nitro rijden? is dat buiten of binnen?
Kan ik hem trouwens gewoon direct op de accu aansluiten? Ben ik vergeten te vragen bij Quartelquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:15 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Nice dat ziet er goed uitLekker laten inlopen en knallen maar
Volgens mij wel maar ik ben geen Electro kenner hoor vraag het ff na voor de zekerheidquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:27 schreef MewBie het volgende:
[..]
Kan ik hem trouwens gewoon direct op de accu aansluiten? Ben ik vergeten te vragen bij Quartel![]()
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:28 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Volgens mij wel maar ik ben geen Electro kenner hoor vraag het ff na voor de zekerheid
DAt is vreemd zal maar ff bellen als ik jou wasquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:33 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...
En op PKracing zeggen ze weer dit:quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:34 schreef Marty26 het volgende:
[..]
DAt is vreemd zal maar ff bellen als ik jou was
quote:Wij adviseren om een motor die nieuw of gereviseerd is, niet een tijd op een lage spanning "in te laten lopen". Het probleem van het laten inlopen op een lage spanning is dat er een isolerende laag op de collector ontstaat (het z.g. "glazing" effect), welke de prestatie van de motor vermindert. Beter is het om direct gewoon te gaan rijden, en onder normaal gebruik de borstel zich aan de diameter van de collector aan te laten passen. Wil je toch direct verzekerd zijn van een maximale prestatie, dan kun je het gebruik van z.g. "run-in" borstels overwegen. Hiervan is het oppervlak wat tegen de collector komt afgeslepen en aangepast aan de gemiddelde collector diameter. Deze borstels zijn zo te koop. Er is ook een apparaatje waarmee je elke borstel zelf in kan slijpen. (Brush Contouring Tool). Er bestaan ook z.g. serrated borstels, welke een wat opgeruwd oppervlak hebben, zodat ze sneller aangepast zijn aan de collector.
De koolborstels zijn al deels ingelopen serrated borstel, ze zijn dus al deels vlakquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:51 schreef Fireball200 het volgende:
Dat word denk ik bellen of nog ff langsgaan![]()
ik zou oppassen met zo onbelast indraaien op volle snelheid.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:33 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...
Demi waterquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:05 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
ik zou oppassen met zo onbelast indraaien op volle snelheid.
en nat indraaien kan niet met gewoon water.
kan vanavond wat verder op dit onderwerp in gaan ben nu @work![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:13 schreef Fireball200 het volgende:
En Mewbie werkt ie naar behoren?
Rustig aan he niet je motortje slopen das zondequote:Op donderdag 14 juli 2005 14:20 schreef MewBie het volgende:
[..]
Alleen ff tandwiel verhouding aanpassen
heb het idee dat ie bij lange na z'n top niet haalt
Nee maar als mn 23T motortje nog sneller is klopt er iets nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:23 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Rustig aan he niet je motortje slopen das zonde
hahaha ja dat zou ik wel ff doen jaquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:30 schreef MewBie het volgende:
[..]
Nee maar als mn 23T motortje nog sneller is klopt er iets nietkan bij nader inzien ook de 1700mAh accu van mn pa zijn
ff m'n 2400 opladen
Over 40min weer verder spelenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:30 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hahaha ja dat zou ik wel ff doen jaWerkt een stuk beter denk ik.
ben benieuwd man hoe die gaat rijden.quote:
Hij klinkt iig een stuk beterquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:50 schreef Marty26 het volgende:
[..]
ben benieuwd man hoe die gaat rijden.
Moet je ff aan rijn vragen die snapt dat soort shitquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hij klinkt iig een stuk beterde 23T ratelde een beetje, zal wel steentje in het huis zitten ofzo, maar krijg hem niet open
quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:05 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Moet je ff aan rijn vragen die snapt dat soort shit
Klopt mijn kut mugen schroefje waren dolquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
rijn0227 heeft marty26 geholpen met een schroefje uit zijn mugen te draaien.
Dat word weer naar de winkelquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:31 schreef MewBie het volgende:
En dan knijp ik natuurlijk weer dat gvdomde klemmetje kaport
Neuh, ff kijken of mn pa nieuwe mee kan nemen van z'n werk en dan vast solderen en/of vastzetten met een krimpkousquote:
hahahha doe je goedquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Neuh, ff kijken of mn pa nieuwe mee kan nemen van z'n werk en dan vast solderen en/of vastzetten met een krimpkous
En ondertussen de accu van mn broer opladen![]()
Zeker welquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:15 schreef Fireball200 het volgende:
We zijn lekker bezig he met dat motortje.....
Volgens mij ga ik dat gepruts ook nog wel krijgen....![]()
Nou ben ik ook niet echt een beginner meer hoorquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Zeker welmaar elke keer leer je weer en word het steeds makelijker
alles lekker opladen en morgen fototjes maken voor onsquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef MewBie het volgende:
Ok thats it... ik hou het voor gezien voor vandaag![]()
Nu zijn de accu's van mn zender weer leeg![]()
Morgen weer een dag...
Worden dan wel brakke foon picsquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
alles lekker opladen en morgen fototjes maken voor ons
Zender Heeeeel lang in vergelijking tot de accu in mijn autoquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Fireball200 het volgende:
Hoe lang doe je gemiddeld met de accus/batterijen in je zender en in je auto en zender? ervan uitgaan dat je nitro rijd?
Ja inderdaadquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:36 schreef MewBie het volgende:
[..]
Worden dan wel brakke foon picsmaar zal ff kijken wat ik nu nog op mn pc heb staan aan foto's
[..]
Zender Heeeeel lang in vergelijking tot de accu in mijn auto
Toch wel mininaal 10 keer een 2400mAh accu leegrijden voor mij (ligt natuurlijk ook weer aan de batterijen in de zender die je gebruikt)
als een stabi goed gemonteerd is en je hebt de schokdempers van de auto gehaald en je trekt aan 1 kant het wiel omhoog moet de stabi het andere wiel ook iets optrekken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:59 schreef MewBie het volgende:
Ik heb nog een vraagje over stabilisatie stangendie hebben toch geen nut je je ze zo alle kanten op heen en weer kan schuiven?
Body's kun je pas maken in de zin van dat je zelf gaten kan boren, maar 190mm body op 120mm auto zal niet goed werken. Die offroad kappen zullen waarschijnlijk ook minder goed passen op onroad auto's en andersom zal dat ook het geval zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:09 schreef Fireball200 het volgende:
Hey,
Is die MT2 ook lekker te tunen of niet?
en kun je de bodys pas maken of moet je echt voor een standaard gaan?
ja die mt2 is ook goed te tunen en voor body's op een offroad zou ik voor proline racing gaan bijv de crowdpleaser die is ontzettend goed om mee te springen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:09 schreef Fireball200 het volgende:
Hey,
Is die MT2 ook lekker te tunen of niet?
en kun je de bodys pas maken of moet je echt voor een standaard gaan?
Eerst maar eens een nieuwe rc wagen kopen en dan kan echt gaan racen, maar ik moet eerst mijn vrachtwagen rijbewijs halenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:53 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
he maar in eindhoven is een club dit is de link http://yourinternetpartner.com/erce/ leuke technische baan is het daar die behoord echt tot mijn favorieten circuits![]()
hij is wel klein maar je leert er wel sturen![]()
Tuurlijk Maandag staatquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:40 schreef Fireball200 het volgende:
Morguh,
Suc6 met je 2 bak. Ik ga waarschijnlijk niet zondag naar gouda (verjaardag).![]()
Bedankt voor de link van proline. Enne maandag staat nog he Marty?![]()
mogge mensenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:48 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Tuurlijk Maandag staatword gezellig kan niet anders
Word weer gezelligquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:52 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
mogge mensen
maandag ben ik ook bij speedworld te vinden ff bij kletsen heb namelijk niks nodig![]()
wat voor regelaar zit er eigenlijk in je auto lijkt erop dat je te weinig stroom krijgt want een 17 moet behoorlijk hard gaan mischien als je de regelaar opnieuw inregeld dat die meer vermogen geeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:27 schreef MewBie het volgende:
Als het meezit nog 1 of 2 accu's leegrijden en dan zijn de borstel goed ingesleten
Dan ff kijken wat ik ga doen met de afstellingheb het idee dat ie langzamer gaat als met mn 23turns motor
![]()
motor staat hierboven ergens een plaatje van de fabrikantquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:23 schreef Fireball200 het volgende:
Mewbie, komen er nog pics van het motor en de car?
Kan ik idd ook nog ff doen ja, opnieuw instellenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:31 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
wat voor regelaar zit er eigenlijk in je auto lijkt erop dat je te weinig stroom krijgt want een 17 moet behoorlijk hard gaan mischien als je de regelaar opnieuw inregeld dat die meer vermogen geeft.
en zit er een potmeter op waar je de amp. mee kan opschroeven zou ik dat ook nog ff doen.
Waren het toch die instellingen?quote:
quote:
hey gozer ziet er zeker goed uitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Dr.Droxz het volgende:
Een goede middag!
Ik heb hier al eerdig foto's gepost van mijn bakkie, maar daar kwamen geen reactie's op
Bij deze gooi ik ze even in dit topic.
Mijn HPI RS4 RTR3
1) Lichter vliegwiel ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
2) Betere rem ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
3) 2 versnellingsbak
4) openlucht filter
5) failsafe
6) turnbuckle set
7) Verstelbare verenset
8) Andere banden/velgen
Maarja, hier wat foto's.
Deze foto's zijn wel wat ouder ( zie boven )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt op zich wel mee, maar je hebt altijd mensen die zich er aan ergerenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:36 schreef mx_player het volgende:
opzich lijkt het me wel leuk zo'n autotje, maar wat voor een overlast veroorzaakt het nou (parkeerplaats nitro)
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Dr.Droxz het volgende:
Een goede middag!
Ik heb hier al eerdig foto's gepost van mijn bakkie, maar daar kwamen geen reactie's op
Bij deze gooi ik ze even in dit topic.
Mijn HPI RS4 RTR3
1) Lichter vliegwiel ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
2) Betere rem ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
3) 2 versnellingsbak
4) openlucht filter
5) failsafe
6) turnbuckle set
7) Verstelbare verenset
8) Andere banden/velgen
Maarja, hier wat foto's.
Deze foto's zijn wel wat ouder ( zie boven )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Schiet wel aardig op zo ja, maar het is wel duur aan het worden zo ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:24 schreef Fireball200 het volgende:
Goeiemiddag,
Zo nette auto. Ben zelf ook aan het kijken naar HPI. Je bent al aardag aan het tunen aan he...
Ik rij echt puur voor de fun, normaal rij ik met mijn broertje en een vriend van mij.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:52 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hey gozer ziet er zeker goed uit
Gaan we een keer racen op de mach?
Al gedacht aan een tuned uitlaat? Lijkt me een stuk goedkoper als zo'n nieuw blokquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:54 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Ik rij echt puur voor de fun, normaal rij ik met mijn broertje en een vriend van mij.
Nadeel, die 2 rijden bijna niet meer, dus ik rij ook niet zo veel meer ...
Maarja, this weer mooi weer, dus de spullen komen weer uit de kast![]()
Ik zit alleen al een tijdje te kijken voor een nieuw motorblok, want ik word
er soms nog uitgereden door een SS uitvoering ( niet zo gek, zit een sneller blok in )
Heeft iemand hier tips voor een nieuw blokkie?
Ik zat zelf te denken aan de : 18SS, 3.0 CC. 1.5 pk .. Alleen nog ff uitzoeken of deze past ed. ( 130 euro voor zo'n blokkie valt toch wel mee )
Ben ik vergeten aan te geven, zit ook al een andere bocht en uitlaat onderquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:57 schreef MewBie het volgende:
[..]
Al gedacht aan een tuned uitlaat? Lijkt me een stuk goedkoper als zo'n nieuw blokweet alleen niet hoeveel je dr mee wint
Je link werkt hier helaas niet, krijg een duitse 404 errorquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:59 schreef Fireball200 het volgende:
Hey nu we het toch over blokken hebben, ik zag dat er bij de duitse importeur van HPI ook andere merken blokken te verkrijgen zijn ipv een HPI blok. Misschien dat dat een idee is??
http://www.lrp-electronic.de/e/products/nitros/nitros_e.htm
quote:Omschrijving ( NITRO STAR 18SS Engine )
Met zijn 1.5 PK is de HPI Nitro Star 18 SS is hij 1 van de meest snelle brandstof small block op de markt op dit moment !
U kunt ook uw rotostart systeem op de HPI Nitro Star 18 SS monteren !
De algemene specificatie :
- 1.5 PK meer dan 40.000 toeren (afhankelijk van de type brandstof !)
- ABC (hard verchroomd) cylinder voor langere levensduur en meer vermogen
- Brandstof motor 3.0 CC
- Naalds carburateur, voor nog makkelijker afstellen van de motor
- Geanodiseerde alluminium koelkop voor betere prestaties
- Stealth black carter voor betere koeling
- Duidelijke handleiding in het Engels/Duits
- Composite carburateur voor betere warmte afvoer
Details
SKU: 1617
Prijs: ¤ 129,00
En die bovengenoemde uitlaat, dat zit ik voorlopig wel weer goed hequote:Omschrijving HPI Stage Drift Conversion Kit :
Voor een Custom Look is het chassis Paars geanodiseerd, ook de servo steuen en de bovendek uprights zijn paars geanodiseerd. Het bovendek is gemaakt uit geweven Carbon! Verder zijn alle benodigheden meegeleverd: aandrijfassen uitlaatbocht, schroevenset, uitlaatrubbers, branstofslangen en meer! En zoals je gewend bent van HPI zit er een duidelijk bouwbeschrijving bij in maar liefst 3-Talen!
De algemene specificatie HPI Stage Drift Conversion Kit :
Carbon Fiber
Geweven Carbon bovendek voor extra stijfheid en duurzaamheid.
Mid Motor Chassis
Geoptimaliseerd voor het driften met Mid-Motor, 3mm dik voor extra stijfheid.
Nitro Driften
De Power, het geluid, de rook van de brandstofmotor zorgt voor realistische drift actie!
Drift Banden
Speciale compound banden voor uren en urenlang drift plezier.
Deep Dish velgen
Door auto tuners geinspireerde 5 spaaks velgen, met extra veel chroom glans......Bling!
Alluminium Servo bevestiging Gefreesd alluminium, voor verschillende servo's te gebruiken. Paars geanodiseerd voor de looks!
Speciale uitlaatbocht
High flow uitlaatbocht, speciaal voor het Mid-Motor Chassis.
Hardware en instructieboek
De Hardware is volledig meegeleverd en ook een handboek in 3-Talen. Wel aan te raden is een Hump pack, ontvanger batterrij. edze is 6 Volt ipv 4,8 Volt. Met een Hump pack hebben de servo's wat meer power.
Prijs: ¤ 199,00
Is die EVO servie van HPI niets voor je dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:59 schreef Fireball200 het volgende:
Kijk en dat is mijn beginnersbudget ongeveer denk ik......![]()
Als je niet zo veel wilt sleutelen, en toch lekker wilt rijden ed,quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:31 schreef MewBie het volgende:
Hey, mn broertje had het er vandaag over dat hij ook wel een RC wilmaar hij zat dan te denken aan een nitro buggy en vondt de Tamiya Nitro Force wel een leuke prijs hebben. Hebben jullie ervaring met dit chassis of weten jullie een eventueel elektro alternatief (zijn dat de DF-01's? NF is het NDF-01 chassis) (toen mn broertje alleen het woord nitro zei had mn moeder al zoiets van
, en toen ze hoorde dat dat de brandstof was, was het van
).
En nu weet ik dat nitro ook wat meer onderhoudt vergt, en mn broertje kennende![]()
Tja nitro blijft wat meer onderhoud vergen maar ja dan heb je wel watquote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:31 schreef MewBie het volgende:
Hey, mn broertje had het er vandaag over dat hij ook wel een RC wilmaar hij zat dan te denken aan een nitro buggy en vondt de Tamiya Nitro Force wel een leuke prijs hebben. Hebben jullie ervaring met dit chassis of weten jullie een eventueel elektro alternatief (zijn dat de DF-01's? NF is het NDF-01 chassis) (toen mn broertje alleen het woord nitro zei had mn moeder al zoiets van
, en toen ze hoorde dat dat de brandstof was, was het van
).
En nu weet ik dat nitro ook wat meer onderhoudt vergt, en mn broertje kennende![]()
Maar het voordeel van die Nitro Force is weer de uitlaat aan de achterkant waardoor de zijkant niet onder de uitlaatgas zooi komt te zittenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:15 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Tja nitro blijft wat meer onderhoud vergen maar ja dan heb je wel wat
Aan de andere kant electro gaat ook als een kogel tegenwoordig.
Schumacher swift is ook een heeeele leuk offroad buggy vind ik zelf.
dat is waar maar ja opzich maakt het met offroad toch weinig uitquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:09 schreef MewBie het volgende:
[..]
Maar het voordeel van die Nitro Force is weer de uitlaat aan de achterkant waardoor de zijkant niet onder de uitlaatgas zooi komt te zitten
Daar had ik in het begin ook last van met mijn bakkie,quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:09 schreef MewBie het volgende:
[..]
Maar het voordeel van die Nitro Force is weer de uitlaat aan de achterkant waardoor de zijkant niet onder de uitlaatgas zooi komt te zitten
Custom made exhaust systemsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:22 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Daar had ik in het begin ook last van met mijn bakkie,
maar heb toen en rubber verlengstukje gehaalt, en deze door mijn kap gestoken.
(dus stukje valt over uitlaat heen, en via de kap naar buiten)
Werkt primaHet mooiste zou me lijken om 2 pijpjes naar achteren te trekken,
zodat je 2 eindpijpjes hebt aan de achterkant van je auto![]()
Ik zit zelf sterk te denken aan de MT 2 van HPI, wel leuke car.quote:Is die EVO servie van HPI niets voor je dan?
Dat is een mooie serie om mee te beginnen, en zoals je aan mijn bakkie
kan zien, kan je daar aardig op verder bouwen.
HPI is altijd goed verkrijgbaar .. ( nee geen reclame, puur eigen ervaring )
En de Jato is maar 2WD (de Revo is 4WD)quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:05 schreef Fireball200 het volgende:
[..]
Ik zit zelf sterk te denken aan de MT 2 van HPI, wel leuke car.
Heb net ook de Traxxas Jato gezien, maar deze is al wel een stuk duurder. Denk dus dat het de MT 2 wordt. Maandag maar eens horen wat Marty te vertellen heeft![]()
op de site staat dit :quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:34 schreef Fireball200 het volgende:
De Buggie voor je broertje, de MT2 staat ook in het krantje voor 299 als ready to run.
Krantje kun je downloaden bij quartel.
Hoe werkt zo'n ding dan? zit er een G-force meter ding in ofzo waarmee de versnelling gemeten wordt en aan de hand daarvan de snelheid?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:37 schreef Dr.Droxz het volgende:
( het is trouwens de snelheidsmeter, had ik er wel even bij mogen zeggen )
bedoel je 18 en hoger of 18 en lagerquote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:38 schreef dynamiet het volgende:
ik heb zelf deze auto al weer een jaartje ofzo![]()
ta-04 pro
[afbeelding]
weet iemand nog een leuk minimaal 18 turns motortje voor niet te veel geld.
edit: ik heb dan alleen ook nog metalen schokbrekers en 2 stabilisator stangen
mijn snelheid regelaar is minimaal 18turns. dus 18turns of hoger. zou ik dan er ook nog net 17 turns op kunnen zetten of brand hij dan echt door.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:11 schreef MewBie het volgende:
[..]
bedoel je 18 en hoger of 18 en lagerNosram is iig een leuke motor voor een leuke prijs
![]()
Betaalde voor mijn 17 Turns 50 euro
Voor deze vraag ben ik dus ook echt naar de winkel gegaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:49 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n ding dan? zit er een G-force meter ding in ofzo waarmee de versnelling gemeten wordt en aan de hand daarvan de snelheid?
Wat dus betekend das je as uit balans is omdat er dus een magneetje aan zitquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:35 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Voor deze vraag ben ik dus ook echt naar de winkel gegaan.
Het werkt het zelfde als een fietscomputertje met een magneetje ....
Net als een fiets stel je de afstand in die je auto aflegt met 1 omwenteling van je as.
Ik zou de gok niet nemen, want de kans is dan heeeeel erg groot dat je iedere keer net op het randje van je regelaar rijdt en hij dus vroeg of laat een keer door brand als je te lang volgas rijdtquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:07 schreef dynamiet het volgende:
[..]
mijn snelheid regelaar is minimaal 18turns. dus 18turns of hoger. zou ik dan er ook nog net 17 turns op kunnen zetten of brand hij dan echt door.
Je plakt er geen kilo magneet aan hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:08 schreef MewBie het volgende:
[..]
Wat dus betekend das je as uit balans is omdat er dus een magneetje aan zitlijkt me niet iets om permanent op je auto te hebben zitten...
Ik zie dat je in heemskerk bent geweeestquote:Op zondag 17 juli 2005 00:50 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Je plakt er geen kilo magneet aan hoor
Welkom manquote:Op zondag 17 juli 2005 18:09 schreef pwnd het volgende:
Heb vandaag nog met mijn TXT-1 door de duinen gebaggerd![]()
Trotste eigenaar van:
Schumacher Mission 1
HPI Micro RS4
HPI Savage .25
Traxxas E-MAXX
Traxxas T-MAXX
Tamiya TXT-1
voor dat geld kan je een vette 1:1 wagen kopen ik weet het. R/C is gewoon ubervet![]()
Kijk wel je snelheid bereikt die je wilquote:Op zondag 17 juli 2005 19:35 schreef MewBie het volgende:
Zo, de run time van mijn auto is terug gebracht naar ~10min op 1 accu![]()
Maar daarvoor in de plaats wel meer snelheid![]()
Binnenkort is ff proberen met een 23T motortandwiel en anders ff een 21 halen
Denk het nietquote:Op zondag 17 juli 2005 20:50 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Kijk wel je snelheid bereikt die je wil
Ben wel benieuwd of je met tandwiel meer rijtijd kunt realiseren.
Oeh dat is wel vreemdquote:Op zondag 17 juli 2005 20:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Denk het nietHooguit dat de rijtijd nog korter wordt
rij nu namelijk met een 19T met mn ouwe 23Turns reed ik wel met 23T tandwiel
Met groter motortandwiel krijg je een hogere top en minder acceleratie, je motor verbruikt dan ook meer omdat ie moeilijker op gang komt (je motor wordt ook warmer)quote:Op zondag 17 juli 2005 20:54 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Oeh dat is wel vreemdMoet je eens aan Rijn vragen die snapt dat wel
Ja maar ik bedoelde meer ivm korte rijtijd.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:54 schreef MewBie het volgende:
[..]
Met groter motortandwiel krijg je een hogere top en minder acceleratie, je motor verbruikt dan ook meer omdat ie moeilijker op gang komt (je motor wordt ook warmer)
Dan mn rijtijd dan korter kan worden? Meer stroomverbruik = kortere rijtijdquote:Op zondag 17 juli 2005 20:55 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde meer ivm korte rijtijd.
Ja maar je moet toch ook harder kunnen rijden zonder zoveel stroom verbruik?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:57 schreef MewBie het volgende:
[..]
Dan mn rijtijd dan korter kan worden? Meer stroomverbruik = kortere rijtijd
Grotere accu nemenquote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja maar je moet toch ook harder kunnen rijden zonder zoveel stroom verbruik?
Ach ik snap ook niks van electro ( geef mij maar nitro )
True true ik ga nog ff in de tuin zitten spreek jullie morgenquote:
quote:Op zondag 17 juli 2005 21:07 schreef Marty26 het volgende:
[..]
True true ik ga nog ff in de tuin zitten spreek jullie morgen
Kijk daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja maar je moet toch ook harder kunnen rijden zonder zoveel stroom verbruik?
Ach ik snap ook niks van electro ( geef mij maar nitro )
er zijn weer een hoop verse foto's de inmiddels wel bekende site op gegaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:41 schreef Marty26 het volgende:
ZO was weer super op het circuit bij Gouda. Mooie spannende race wel moest ik zeggen.
Leuk Circuit ook nooit geweest... Maar ik moet zeggen zeker de mooiete waard om eens te rijden.
Denk dat rijn nog wel wat foto's heeft van het circuit en van zijn race.
Hebben jullie nog lekker gereden vandaag of genoten van de zon?
hmm 10 min is nog een mooie tijd ik rij max 8 min met een 23 turnquote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef Fireball200 het volgende:
Hmm 10 minuten op een accu, hoeveel accus heb jij wel niet bij je als je rijden?
Ik heb maar een 2400mAh accuquote:Op zondag 17 juli 2005 22:58 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
hmm 10 min is nog een mooie tijd ik rij max 8 min met een 23 turn
maar dan gaat ie ook vet hard.
oja zijn 3800 mah intellect accu's die zijn echt super snel:D
2.1 ccquote:
nee inderdaad marty het probleem van het uitbreken heeft me een hoop punten gekostquote:Op maandag 18 juli 2005 08:36 schreef Marty26 het volgende:
Mogguh mensen![]()
Zo te lezen heeft Rijn niet nog een beetje geluk gehad
Zelf 1tje kopenquote:
Nee verslaafd aan RC Racenquote:
Ja toch vanavond word gezelligquote:Op maandag 18 juli 2005 11:04 schreef Fireball200 het volgende:
Morguh,
Op welke site staan de fotos van gouda?
Helaas had ik een verjaardag en kon ik er niet bij zijn. Maarrrr vanavond maar eens kijken naar rc auto.
Ook een leuke verslavingquote:
ja er komt steeds meer nuttige info op te staanquote:Op maandag 18 juli 2005 11:22 schreef Fireball200 het volgende:
Mooie site tamiyacup.nl
Echt goed! Gefeliciteerdquote:Op maandag 18 juli 2005 18:28 schreef Tamiyagirl het volgende:
Mijn race gisteren ging wel goed.
Ben de laatste heat zelfs 1e geworden![]()
Jammer dat de tamiyacup weer afgelopen is.![]()
Maar gelukkig hebben we nog de wintercup![]()
Ik zat er aan te denken om nog ff langs te komen in Gouda... maar mn accu's bleven maar recharge... recharge... recharge... roepen en dat kon ik niet weerstaanquote:Op maandag 18 juli 2005 18:34 schreef Tamiyagirl het volgende:
Dank je wel!!!!
Was echt gezellig dat jullie er waren.
Vind het erg jammer dat ik vanavond niet mee kan naar de winkel
Ik heb hier ook wel een toppunt .. kan niet wachten tot die drift kit van HPI uit komt!quote:
Typo op je site?quote:Rc Speedworld is 1 van de eerste rc modelbouw winkels in Nederland die graag onze iniatief steund.
Wat bedoel je precies?quote:
Nee was dat maar zoquote:Op maandag 18 juli 2005 23:50 schreef rijn0227 het volgende:
het is marty's winkel niet ofzo als je dat bedoeld maar bedankt voor het opspeuren van dat foutje zal het aan ze doormailen![]()
Ga ik zeker doen! ik zal er zo gelijk mee beginnenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:26 schreef Googolplexian het volgende:
Marty: maak jij een mooie openingspost voor deeltje 2?(met wat modelletjes, tips en linkjes).
wel zo leuk om dit topic erin te houden
Ja vond je het gezellig? Ben blij dat je het leuk vond en dat je ook goeie info heb gehad!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:20 schreef Fireball200 het volgende:
Gisteren mijn HPI MT2 daar gekocht. Zeer prettige winkel met verstand van zaken en ze nemen er de tijd voor je!!!![]()
Vanavond maar eens beginnen met inrijden.....
Dat is goed om te horenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:38 schreef Fireball200 het volgende:
Ja was zeker gezellig.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:17 schreef Fireball200 het volgende:
Ja zeker, als jullie die meeting houden dan hoor ik het graag.
hahahah ach gewoon s'nacht opladenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef Fireball200 het volgende:
Kan ook niet wachten maar moet eerst 12 penlites zien op te laden. Denk dat ik mijzelf ook maar eens een 1 uurs lader aanschaf :-)
Mee nemen naar je werkquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:09 schreef Fireball200 het volgende:
Nee, heb geen lader waar ik 12 penlites in kan stoppen :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |