Als je zin hebt: marty is vandaag aan het racen op www.mach.nlquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:45 schreef Fireball200 het volgende:
Vergeef me mijn ontwetendheid, ga vanmiddag eerst maar ook eens wat info halen bij quartel pijnacker.Maarre mag je met de nitro auto's gewoon op een industrieterein racen? Of mag dat alleen op banen.
Weten jullie misschien als dit is toegestaan industrie/parkeer terreinen waar er geraced word on- of off-road? in zoetermeer en omg.?
Volgens mij mag je gewoon overal rijden? maar als mensen klagen lijkt het me wel slim om daar te stoppen met rijdenquote:Op woensdag 13 juli 2005 15:03 schreef rijn0227 het volgende:
volgens mij moet je zo kunnen rijden in een industrie gebied lijkt mij dat je niet echt geluids overlast kan veroorzaken.
Hier thuis hebben we 3 auto's.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef Fireball200 het volgende:
En hebben wat voor een auto's hebben jullie eigenlijk?
Hebben jullie er meerdere? Hebben jullie alleen RC auto's of ook boten?
Mugen msx 3quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef Fireball200 het volgende:
En hebben wat voor een auto's hebben jullie eigenlijk?
Hebben jullie er meerdere? Hebben jullie alleen RC auto's of ook boten?
En heb je het nog gevraagd bij Mach?quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:28 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Mugen msx 3
Over een maand een TT-01 stock voor indoor training.
En volgend jaar MK2 Voor de tamiyacup.
Dus alleen maar autotjes op het moment maar je weet het niet meschien komt er ooit nog wel een boot of een heli ofzo...
quote:
In het weekend lijkt mij het makkelijkstquote:Op woensdag 13 juli 2005 20:58 schreef Marty26 het volgende:
[..]we moesten ff kijken voor een datum
Dus ik ga binnenkort weer ff langs om te kijken hoe en wat
hahaha dat is wel erg kort dag. Moeten ff wat moois in elkaar zettenquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:06 schreef MewBie het volgende:
[..]
In het weekend lijkt mij het makkelijkst
Liefst voor 6 augustus en niet op 24 juli
edit: Aankomen weekend hebben ze niks op de kalender staan
kan ookquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hahaha dat is wel erg kort dag. Moeten ff wat moois in elkaar zetten
Zal volgende week weer ff langs gaan om eens te kijken wat we kunnen doen. En moeten wel wat mensen ze zich aanmelden.
Anders kunnen wij net zo goed met een paar mensen gaan rijden om een normaale dag![]()
In de avond mag alleen electro rijdenquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:31 schreef MewBie het volgende:
[..]
kan ookweet niet op welke dagen ze open zijn?
edit: woensdag en vrijdag avond dus
weet niet hoe druk het over het algemeen is op zo'n avond?
Zaterdag dan een keerquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:35 schreef Marty26 het volgende:
[..]
In de avond mag alleen electro rijdendus dan kan ik niet rijden
Ja helemaal top hoorquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Zaterdag dan een keerzondag is dus meestal wedstrijd
![]()
ja prikken volgende week wel ff een dagje lijkt me leukquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:57 schreef MewBie het volgende:
Zeg maar wanneer je dr weer bent? Zal ik kijken of ik ook kan komen
ik vind dit Linkjequote:Op donderdag 14 juli 2005 09:56 schreef Coupe het volgende:
Leuk topic dit ! ik wil misschien een nitro aanschaffen voor erbij, iemand sugesties ? is gewoon voor afentoe op de parkeerplaats.
Als hobby heb ik een Tamiya TT-01 met wat mods en 2 body's 1 voor normaal terijden een Schnitzer BMW M3 evo en voor drift een Nissan Sil80 body (heb ik in japan besteld, in nederland niet tekrijgen helaas)
Mocht je vragen hebben gewoon stellen. Ik ben maandag aanwezig op de plaats van de link aangezien ik wat zaken nodig hebquote:Op donderdag 14 juli 2005 10:12 schreef Coupe het volgende:
He bedankt voor de link ! dat ziet er zeker leuk uit ! Daar ga ik eens wat meer info over winnen !
Nogmaals bedankt !
Zal dan wel zaterdag worden hequote:Op donderdag 14 juli 2005 09:46 schreef Marty26 het volgende:
[..]
ja prikken volgende week wel ff een dagje lijkt me leuk
Is goed hoor geen probleem. Maar moet ff checken welke zaterdag enzo.. Ben nogal druk de komende weken.quote:
hehehe ik ben benieuwd show us the picturesquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:53 schreef MewBie het volgende:
* MewBie is ff naar quartel toe, nieuwe motor + koeling halen23T wordt op een gegeven moment zo langzaam
Specs van het motortje:quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:54 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hehehe ik ben benieuwd show us the pictures
Nice dat ziet er goed uitquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:09 schreef MewBie het volgende:
[..]
Specs van het motortje:
[afbeelding]
Nosram Vision
Type: 17x2
RPM: 30.100
Operating Voltage: 4,8-9,6V
Features:
* Double ball-raced for highest possible speeds
* VTEC chrome racing teardown
* Double windings for added power
* Completely rebuildable
* Adjustable timing
* Plug in and drive
Zo nu ff een 1700mAh accu opladen om de motor in te laten draaien zodat de borstels vlak zijn
Zoals het er nu naar uit ziet gaan we gewoon op een zaterdag als de club open is. En ja, je mag dan met nitro rijdenquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:23 schreef Fireball200 het volgende:
Hey, DIe dag die jullie aan het organiseren zijn. Gaan we daar ook nitro rijden? is dat buiten of binnen?
Kan ik hem trouwens gewoon direct op de accu aansluiten? Ben ik vergeten te vragen bij Quartelquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:15 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Nice dat ziet er goed uitLekker laten inlopen en knallen maar
Volgens mij wel maar ik ben geen Electro kenner hoor vraag het ff na voor de zekerheidquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:27 schreef MewBie het volgende:
[..]
Kan ik hem trouwens gewoon direct op de accu aansluiten? Ben ik vergeten te vragen bij Quartel![]()
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:28 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Volgens mij wel maar ik ben geen Electro kenner hoor vraag het ff na voor de zekerheid
DAt is vreemd zal maar ff bellen als ik jou wasquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:33 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...
En op PKracing zeggen ze weer dit:quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:34 schreef Marty26 het volgende:
[..]
DAt is vreemd zal maar ff bellen als ik jou was
quote:Wij adviseren om een motor die nieuw of gereviseerd is, niet een tijd op een lage spanning "in te laten lopen". Het probleem van het laten inlopen op een lage spanning is dat er een isolerende laag op de collector ontstaat (het z.g. "glazing" effect), welke de prestatie van de motor vermindert. Beter is het om direct gewoon te gaan rijden, en onder normaal gebruik de borstel zich aan de diameter van de collector aan te laten passen. Wil je toch direct verzekerd zijn van een maximale prestatie, dan kun je het gebruik van z.g. "run-in" borstels overwegen. Hiervan is het oppervlak wat tegen de collector komt afgeslepen en aangepast aan de gemiddelde collector diameter. Deze borstels zijn zo te koop. Er is ook een apparaatje waarmee je elke borstel zelf in kan slijpen. (Brush Contouring Tool). Er bestaan ook z.g. serrated borstels, welke een wat opgeruwd oppervlak hebben, zodat ze sneller aangepast zijn aan de collector.
De koolborstels zijn al deels ingelopen serrated borstel, ze zijn dus al deels vlakquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:51 schreef Fireball200 het volgende:
Dat word denk ik bellen of nog ff langsgaan![]()
ik zou oppassen met zo onbelast indraaien op volle snelheid.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:33 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hmm op modelbouwforum spreken ze elkaar een beetje tegen... (het gaat dat wel over vliegtuig motoren) maar ze hebben het zelfs over nat in laten lopen...
Demi waterquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:05 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
ik zou oppassen met zo onbelast indraaien op volle snelheid.
en nat indraaien kan niet met gewoon water.
kan vanavond wat verder op dit onderwerp in gaan ben nu @work![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:13 schreef Fireball200 het volgende:
En Mewbie werkt ie naar behoren?
Rustig aan he niet je motortje slopen das zondequote:Op donderdag 14 juli 2005 14:20 schreef MewBie het volgende:
[..]
Alleen ff tandwiel verhouding aanpassen
heb het idee dat ie bij lange na z'n top niet haalt
Nee maar als mn 23T motortje nog sneller is klopt er iets nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:23 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Rustig aan he niet je motortje slopen das zonde
hahaha ja dat zou ik wel ff doen jaquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:30 schreef MewBie het volgende:
[..]
Nee maar als mn 23T motortje nog sneller is klopt er iets nietkan bij nader inzien ook de 1700mAh accu van mn pa zijn
ff m'n 2400 opladen
Over 40min weer verder spelenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:30 schreef Marty26 het volgende:
[..]
hahaha ja dat zou ik wel ff doen jaWerkt een stuk beter denk ik.
ben benieuwd man hoe die gaat rijden.quote:
Hij klinkt iig een stuk beterquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:50 schreef Marty26 het volgende:
[..]
ben benieuwd man hoe die gaat rijden.
Moet je ff aan rijn vragen die snapt dat soort shitquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Hij klinkt iig een stuk beterde 23T ratelde een beetje, zal wel steentje in het huis zitten ofzo, maar krijg hem niet open
quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:05 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Moet je ff aan rijn vragen die snapt dat soort shit
Klopt mijn kut mugen schroefje waren dolquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
rijn0227 heeft marty26 geholpen met een schroefje uit zijn mugen te draaien.
Dat word weer naar de winkelquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:31 schreef MewBie het volgende:
En dan knijp ik natuurlijk weer dat gvdomde klemmetje kaport
Neuh, ff kijken of mn pa nieuwe mee kan nemen van z'n werk en dan vast solderen en/of vastzetten met een krimpkousquote:
hahahha doe je goedquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Neuh, ff kijken of mn pa nieuwe mee kan nemen van z'n werk en dan vast solderen en/of vastzetten met een krimpkous
En ondertussen de accu van mn broer opladen![]()
Zeker welquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:15 schreef Fireball200 het volgende:
We zijn lekker bezig he met dat motortje.....
Volgens mij ga ik dat gepruts ook nog wel krijgen....![]()
Nou ben ik ook niet echt een beginner meer hoorquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Zeker welmaar elke keer leer je weer en word het steeds makelijker
alles lekker opladen en morgen fototjes maken voor onsquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef MewBie het volgende:
Ok thats it... ik hou het voor gezien voor vandaag![]()
Nu zijn de accu's van mn zender weer leeg![]()
Morgen weer een dag...
Worden dan wel brakke foon picsquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:29 schreef Marty26 het volgende:
[..]
alles lekker opladen en morgen fototjes maken voor ons
Zender Heeeeel lang in vergelijking tot de accu in mijn autoquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:34 schreef Fireball200 het volgende:
Hoe lang doe je gemiddeld met de accus/batterijen in je zender en in je auto en zender? ervan uitgaan dat je nitro rijd?
Ja inderdaadquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:36 schreef MewBie het volgende:
[..]
Worden dan wel brakke foon picsmaar zal ff kijken wat ik nu nog op mn pc heb staan aan foto's
[..]
Zender Heeeeel lang in vergelijking tot de accu in mijn auto
Toch wel mininaal 10 keer een 2400mAh accu leegrijden voor mij (ligt natuurlijk ook weer aan de batterijen in de zender die je gebruikt)
als een stabi goed gemonteerd is en je hebt de schokdempers van de auto gehaald en je trekt aan 1 kant het wiel omhoog moet de stabi het andere wiel ook iets optrekken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:59 schreef MewBie het volgende:
Ik heb nog een vraagje over stabilisatie stangendie hebben toch geen nut je je ze zo alle kanten op heen en weer kan schuiven?
Body's kun je pas maken in de zin van dat je zelf gaten kan boren, maar 190mm body op 120mm auto zal niet goed werken. Die offroad kappen zullen waarschijnlijk ook minder goed passen op onroad auto's en andersom zal dat ook het geval zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:09 schreef Fireball200 het volgende:
Hey,
Is die MT2 ook lekker te tunen of niet?
en kun je de bodys pas maken of moet je echt voor een standaard gaan?
ja die mt2 is ook goed te tunen en voor body's op een offroad zou ik voor proline racing gaan bijv de crowdpleaser die is ontzettend goed om mee te springen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:09 schreef Fireball200 het volgende:
Hey,
Is die MT2 ook lekker te tunen of niet?
en kun je de bodys pas maken of moet je echt voor een standaard gaan?
Eerst maar eens een nieuwe rc wagen kopen en dan kan echt gaan racen, maar ik moet eerst mijn vrachtwagen rijbewijs halenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:53 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
he maar in eindhoven is een club dit is de link http://yourinternetpartner.com/erce/ leuke technische baan is het daar die behoord echt tot mijn favorieten circuits![]()
hij is wel klein maar je leert er wel sturen![]()
Tuurlijk Maandag staatquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:40 schreef Fireball200 het volgende:
Morguh,
Suc6 met je 2 bak. Ik ga waarschijnlijk niet zondag naar gouda (verjaardag).![]()
Bedankt voor de link van proline. Enne maandag staat nog he Marty?![]()
mogge mensenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:48 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Tuurlijk Maandag staatword gezellig kan niet anders
Word weer gezelligquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:52 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
mogge mensen
maandag ben ik ook bij speedworld te vinden ff bij kletsen heb namelijk niks nodig![]()
wat voor regelaar zit er eigenlijk in je auto lijkt erop dat je te weinig stroom krijgt want een 17 moet behoorlijk hard gaan mischien als je de regelaar opnieuw inregeld dat die meer vermogen geeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:27 schreef MewBie het volgende:
Als het meezit nog 1 of 2 accu's leegrijden en dan zijn de borstel goed ingesleten
Dan ff kijken wat ik ga doen met de afstellingheb het idee dat ie langzamer gaat als met mn 23turns motor
![]()
motor staat hierboven ergens een plaatje van de fabrikantquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:23 schreef Fireball200 het volgende:
Mewbie, komen er nog pics van het motor en de car?
Kan ik idd ook nog ff doen ja, opnieuw instellenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:31 schreef rijn0227 het volgende:
[..]
wat voor regelaar zit er eigenlijk in je auto lijkt erop dat je te weinig stroom krijgt want een 17 moet behoorlijk hard gaan mischien als je de regelaar opnieuw inregeld dat die meer vermogen geeft.
en zit er een potmeter op waar je de amp. mee kan opschroeven zou ik dat ook nog ff doen.
Waren het toch die instellingen?quote:
quote:
hey gozer ziet er zeker goed uitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Dr.Droxz het volgende:
Een goede middag!
Ik heb hier al eerdig foto's gepost van mijn bakkie, maar daar kwamen geen reactie's op
Bij deze gooi ik ze even in dit topic.
Mijn HPI RS4 RTR3
1) Lichter vliegwiel ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
2) Betere rem ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
3) 2 versnellingsbak
4) openlucht filter
5) failsafe
6) turnbuckle set
7) Verstelbare verenset
8) Andere banden/velgen
Maarja, hier wat foto's.
Deze foto's zijn wel wat ouder ( zie boven )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt op zich wel mee, maar je hebt altijd mensen die zich er aan ergerenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:36 schreef mx_player het volgende:
opzich lijkt het me wel leuk zo'n autotje, maar wat voor een overlast veroorzaakt het nou (parkeerplaats nitro)
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Dr.Droxz het volgende:
Een goede middag!
Ik heb hier al eerdig foto's gepost van mijn bakkie, maar daar kwamen geen reactie's op
Bij deze gooi ik ze even in dit topic.
Mijn HPI RS4 RTR3
1) Lichter vliegwiel ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
2) Betere rem ( nog niet getest, deze week gemonteerd )
3) 2 versnellingsbak
4) openlucht filter
5) failsafe
6) turnbuckle set
7) Verstelbare verenset
8) Andere banden/velgen
Maarja, hier wat foto's.
Deze foto's zijn wel wat ouder ( zie boven )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |