ik ook!!!quote:
Echt waar???quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:00 schreef StephanL het volgende:
Ohja donderdag al, is het uitverkocht? ik neem aan van wel
In December weer in de Heineken Music hall als ik mij niet vergis
1 December in Heineken Music Hall, ik heb het even na gekeken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Echt waar???
hmmm dan kan ik dan alsnog
In februari was ik niet in nederland en nu kan ik weer niet
Dus dan zou December een uitkomst zijn
heb trouwens laatst 2 optredens van ze gedownload. 1 uit 1991. Daar spelen ze Welcome to Paradise voor de eerste keer ofzo in 1 of ander heel klein zaaltje
De andere is van KROQ Xmas. Spelen ze helemaal American Idiot van voor naar achter. Zelfs in dezelfde volgorde als op de CD. Aan het einde nog ff Longview erachteraan.
Vond het eigenlijk een beetje overdreven. Zitten echt een aantal nummers bij op AI die ik niet echt boeiend vind om live te horen.
Vind Jesus of Seburbia wel erg gaaf om live te horen
mwa gaat welquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:19 schreef Hammet het volgende:
Ik vond ze slecht op Live8. Jullie ook![]()
?
[edit]en niet omdat ik de muziek slecht vind, dus het was geen vooroordeel.
Het is slecht.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:19 schreef Hammet het volgende:
Ik vond ze slecht op Live8. Jullie ook![]()
?
[edit]en niet omdat ik de muziek slecht vind, dus het was geen vooroordeel.
Gelukkig iemand die met me mee denktquote:
Mooizo, ik was er in de HMH nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:49 schreef Ixnay het volgende:
We krijgen precies dezelfde show te zien als in de HMH.
Vervelend voor de mensen die daar al waren, maar voor mensen die er niet waren.....ach.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:49 schreef Ixnay het volgende:
We krijgen precies dezelfde show te zien als in de HMH.
dan nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:43 schreef debbie_19 het volgende:
Als jullie dat op greenday.com hebben gelezen ehm dan is dat nog van januari hoor.
.. en waar heb jij dat vandaan dan?quote:
Kun je dan een duidelijke link geven? Had ik al eerder om gevraagdquote:
Inderdaad! Heb er ook reuze veel zin inquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef RemCOW het volgende:
Hoewel 't bijna dezelfde show wordt als de vorige keer, heb ik er erg veel zin in.
Klinkt zoveel beter dan op je eigen stereosetje! En zie ik eindelijk Jimmy Eat World live!
hmmmquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:19 schreef soul114 het volgende:
[..]
.. en waar heb jij dat vandaan dan?
Amerikaanse datum format is mm/dd/yyyy dus 01/12, zoals op greenday.com, is gewoon de archief datum van het concert in de HMH van, inderdaad, 12 januari.
Tog nog gegaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:01 schreef ondeugend het volgende:
* ondeugend is ook weer geland en vond het helemaal geweldig !
Voor mij was het de eerste keer dus helemaal nieuw.
Owww en Billy is lekker !!!
Ja... ik had me er ook zo op verheugd, dus toch maar even doorbikkelen.quote:
Ik vond het prima... maar ik ken de hele band ook verder niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:12 schreef Sport_Life het volgende:
JEW vond ik live wat tegenvallen.. vond alleen het eerste nummer wat zij speelden leuk (titel weet ik niet) en "the middle".
Het was de moeite waard ... *weer* ;-)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja... ik had me er ook zo op verheugd, dus toch maar even doorbikkelen.
@Remcow ... zie je nou wel ?
JEW wordt langzamerhand ook steeds bekender hier in Nederland.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:16 schreef Sport_Life het volgende:
Publiek was verder ook wel redelijk enthousiast over JEW, k heb ook weleens anders meegemaakt..
ben ik ff blij dat me ouders in Utrecht wonenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:17 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Het was de moeite waard ... *weer* ;-)
Rotterdam is alleen wel ver zeg.. pff 2 1/2 uur rijden is lang! Nu heb ik op de terugweg lekker kunnen dommelen.
Ik dacht lekker door te kunnen rijden terug maar dat viel tegen met die wegwerkzaamheden her en der. We hebben er een dikke 2 uur over gedaan. (Assen)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:17 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Het was de moeite waard ... *weer* ;-)
Rotterdam is alleen wel ver zeg.. pff 2 1/2 uur rijden is lang! Nu heb ik op de terugweg lekker kunnen dommelen.
[..]
JEW wordt langzamerhand ook steeds bekender hier in Nederland.
Van wat ik hoorde speelden ze erg strak...
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:40 schreef JeroenV het volgende:
Third!
Ik zat op de tribune, maar heb me stevig vermaakt. Voor mij scheelt het dat ik het nog niet eerder gezien had. Maar dat het hetzelfde is; je kan weinig anders verwachten als je twee keer naar dezelfde tour gaat. Vaak zijn die tours al vooraf bepaald. De tracklist week wel wat af van die hier een paar dagen geleden stond.
Ik vond het in ieder geval super. Wel een klein negatief puntje. Dat om de tien minuten (volgens mij nog letterlijk ook) Hejo reopen hoeft niet...
Eensch. Ik stond achter de bar lekker mee te genieten, en daar hadden ik en een collega het er ook al over. De reden "mensen willen vermaakt worden op zo'n avond, geen ellende" vind ik niet opgaan hier, want ze pretenderen inderdaad politiek geengageerd te zijn. Of passen de aanslagen niet in hun straatje van iedereen lief hebben?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Shit gemistquote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:36 schreef Ixnay het volgende:
Van Jimmy Eat World vond ik vooral de eerste 2 nrs goed Pain en Bleed American.
quote:Green Day gaat toch weer voor de leut
Door Louis Du Moulin
Green Day (Billy Joe Armstrong)tijdens zijn optreden in Ahoy'. (Foto Ruut Bol/Rob Verhorst)
Rotterdam - Wel politiek bewuster, maar daarom niet minder jolig. Het Californische Green Day schudde vorig jaar met het conceptalbum 'American Idiot' eindelijk het imago van commerciëel pretpunktrio van zich af. Die stap richting meer volwassenheid heeft op de aansluitende tournee nog niet geleid tot een serieuzere aanpak. Nog altijd staat een bezoek aan zanger-gitarist Billie Joe Armstrong en de zijnen garant voor een paar uurtjes ongecompliceerde vrolijkheid met optimale interactie tussen band en publiek
Weliswaar krijgt (met name) George W. er geregeld van langs, maar dergelijke kritische nootjes zinken in het niet in de vloedgolf aan feestelijkheden die Green Day over haar fans (in Ahoy' gisteravond zo'n 7500) uitstrooit. Frontman Armstrong (33) opereert daarbij vaak meer als springerige showmaster dan als muzikale kopman, is eigenlijk voortdurend bezig om er één grote bruisende bende van te maken. Soms gaat hij wel erg theatraal tekeer, ook schiet hij in zijn meligheid nog wel eens door, maar hij slaagt er wel in de hele tent op zijn kop te zetten en te houden.
De eenwording met de aanwezige achterban wordt ook nog eens daadwerkelijk bereikt door het uit de zaal plukken van enthousiaste vrijwilligers: eerst eentje om een waterpistool te laten leeg spuiten op de arena, vervolgens drie om de plek van de bandleden tijdelijk in te nemen.
Veel gekheid op een stokje (ook telkens allerlei kanon- en vuursalvo's) dus. Met als gevolg dat de muzikale kwaliteiten van de intussen zestien jaar actieve vriendenclub nogal eens ondergesneeuwd raken. Wat jammer is omdat Green Day 'live' (versterkt met drie hulpkrachten) thans beter dan ooit in elkaar steekt. Armstrong haalt op die momenten dat hij zich schrap zet zoveel meer uit zijn stem dan voorheen, maar vestigt daar eigenlijk veel te weinig aandacht op. Duidelijk is wel dat als Green Day een keer is uitgeraasd vooral hij alle vertrouwen mag hebben in verder avonturieren in rustiger vaarwater.
Dat is puur toneel als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:49 schreef thecrook het volgende:
Ennuh, wat me een beetje tegenviel: Green Day is een redelijk politiek ingestelde band tegenwoordig, jammer dat ze niet even stilstonden bij de aanslagen in London.
Toen ik in de trein/metro zat en in de rij stonden we wel tussen de jonge grietjes (14/15 jaar ofzo). Maar eenmaal binnen en toen we een beetje in de buurt van een pit gingen staan kwamen er steeds meer oudere aan en pit werd steeds groter en leukerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:20 schreef alkaholic63 het volgende:
Greenday bestaat al minstens 15 jaar denk ik, maar volgens mij is vooral het laatste album een groot succes. Vond het publiek over het algemeen vrij jong.
Het is gewoon een manier om de aandacht van mensen in Amerika te krijgen. Kijk bijvoorbeeld maar de clip van Wake me up when september ends.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is puur toneel als je het mij vraagt.
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.quote:Maar ik vond de voorband minder. In amsterdam vond ik de voorband leuker. Brachten ook meer show. Ik had het gevoel alsof JEW niet echt het publiek aan de gang kreeg, maar misschien was het alleen aan de rechterkant zo, waar ik stond
Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.
green day okequote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:31 schreef Ereshkigal het volgende:
[....]
Ja nou ik moet zeggen....ik vond het publiek ook jong. Ik ben pas 22 en ik voelde me af en toe zelfs oudquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:28 schreef looskuh het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik Jimmy eat World zag, was dat ook al het geval. Afgezien van het feit dat het geluid schandalig slecht was, probeerde de band, net als de vorige keer, niet eens moeite te doen om het publiek aan zich te binden. Jammer, want hun laatste plaat was eigenlijk helemaal niet slecht.
Heb ook al in de andere topic gereageerd over het concert: Geweldig weer.
Maar het jonge publiek viel mij ook al op. Aan de rechterkant waren ze trouwens wel bereid om uit de kleren te gaan met hun 16 jaar...
Maar voelde me al oude fan een beetje alleen. Had van weinigen het gevoel dat die Dookie ooit nog, lang geleden, hadden gehaald.
Niks mis mee hoor. Ik ben blij dat de nieuwe lichting Green Day in 't hart heeft gesloten.. Maar een beetje nostalgie delen was wel leuk geweest...
Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Denk dat het ook moeilijk is om als vooract dat te doen. Van wat ik hoorde trouwens vond ik het geluid van JEW niet zo slecht?
wat voor shirt had je aan dan? Waar stond je eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:42 schreef Beaker het volgende:
Het leefdtijd verschil vond ik wel grappig13/14 jarig meisje en jongetje naast mij stonden gezellig mee te hopsen op de muziek totdat de wat oudere nummers kwamen! Je zag ze denken, WTF
Terwijl dat voor mij een beetje "nostalgie" is
![]()
Iemand overigens mij gezien met mijn shirt??![]()
![]()
Jammer dat ze niet zo goed overkomen... Van wat ik zag klonk verder erg okay, misschien hadden ze er wel wat meer nog van kunnen maken. Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:37 schreef debbie_19 het volgende:
[..]
Neej het geluid was ook niet slecht. Het is eigenlijk gewoon niet ehm ik vond de band gewoon niet leuk, maar het geluid was wel goed
The Middle, 23, Work...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:25 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Iemand setlist van JEW? Bleed american, Pain, get It faster, Futures, Sweetness?
Hehehe dat zou best eens het persoon kunnen zijn geweest waar ik mee wasquote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:01 schreef Sport_Life het volgende:
Haha nee, maar ik ben blij dat ik eerder ben gegaan, was om 7 uur binnen en we stonden ongeveer in het midden van de arena. Rond half 8 zijn we maar eens wat meer naar voren gegaan (kon toen nog makkelijk) tot we niet meer verder konden, zo'n 15 meter voor het podium en na JEW zijn we weer 5 meter naar voren gegaan omdat we achter 4 van die kut pubers stonden die vreselijk irritant bezig waren, irriteerde me er dood aan. (wegwerp gebaren maken tijdens JEW enzo). En natuurlijk dicht bij de pit.
Jammer dan heb ik je niet gezienquote:
Denk het niet, het waren 4 jongens van een jaar of 16/17 en zonder vrouwelijk schoon zover ik kon zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:51 schreef debbie_19 het volgende:
[..]
Hehehe dat zou best eens het persoon kunnen zijn geweest waar ik mee wasik zei al tegen hem dat ie daar mee moest kappen
maar ik kan je verzekeren als hij er eentje van was...het is geen puber meer ook al kan hij zich soms zo gedragen
![]()
Ik heb nog wel een foto van mezelf van wat ik aanhad, maar die foto's heb ik er nog niet afgehaald hehehe. Ehm ik had een zwarte skatebroek aan met een knal gele top. Eerst had ik er een vestje overheen, maar toen we naar binnen gingen heb ik die in de garderobe gehangen. Ehm ik had spike dingen om mijn arm...haar ingevlochten....ehm..undergrounds had ik aan en eh...dat was het wel zo'n beetjequote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Denk het niet, het waren 4 jongens van een jaar of 16/17 en zonder vrouwelijk schoon zover ik kon zien.. Maar ze hadden ook de grootste lol met zn allen om niks eigenlijk.. Ging de een met zn handen in de lucht, gelijk die andere 3 ook
.
Stond jij ook vooraan dan? Wat had jij aan?.
Was dat een donkerblauw shirt? Heb jij heel kort donker haar?quote:Op zondag 10 juli 2005 02:10 schreef Nitro_YE het volgende:
ik was in de pitt te vinden en had een Blink shirt aan en wie weet heb ik nog een fokker geduwd of met hem/haar in een polonaise gelopen
Verdomd, er bestaan toch journalisten die wel eens gelijk hebbenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:06 schreef ondeugend het volgende:
En nog een recensie uit het Rotterdams Dagblad
http://www.rotterdamsdagblad.nl/
[..]
Die 3e is coolquote:Op donderdag 14 juli 2005 23:23 schreef ondeugend het volgende:
Hier staan nog wat foto's...
http://www.onstage.nl/onstage/0,2083,1762,00.html
Eh?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:59 schreef zapsel het volgende:
het was voor mij de reden die cd te bestellen in amerika "39 smoothed-slappy hours" uit 89
mja maar waarom hellemaal uit amerika bestellen?quote:
mja dat is een ding wat wel minder isquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:38 schreef Ixnay het volgende: en: "heeeee hoooo"
dat is een ding wat zeker is, bij mij danquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:03 schreef JeroenV het volgende:
DVD ga ik zeker aanschaffen.
hmm ja das idd wel merkwaardigquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:55 schreef iDex het volgende:
[..]
mja maar waarom hellemaal uit amerika bestellen?
kost hier maar 10 euro ofzow in de betere platen zaken
omdat ik hem hier niet kon vindenquote:Op woensdag 20 juli 2005 17:55 schreef iDex het volgende:
[..]
mja maar waarom hellemaal uit amerika bestellen?
kost hier maar 10 euro ofzow in de betere platen zaken
ook niet in internetwinkels in NL?quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
omdat ik hem hier niet kon vinden
ook niet in de betere platenzaken...
heb em toch echt laatst zien liggen bij kroese, maar ja dat is een cd winkeltje in nijmegenquote:Op donderdag 21 juli 2005 14:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
hmm ik kom daar zo afentoe wel eens, ik zal hem dan eens gaan halenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:27 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
heb em toch echt laatst zien liggen bij kroese, maar ja dat is een cd winkeltje in nijmegen
in delft woon je?quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:55 schreef zapsel het volgende:
[..]
velvetmusic hebben we niet , en sounds zuigt enormquote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:50 schreef iDex het volgende:
[..]
in delft woon je?
velvetmusic en sounds al bezocht?
en anders ff naar rotterdam daar heb je ook veltvetmusic en sounds en ook nog plato.
daar heb ik wel 39 smoothed-slappy hour vandaan uit delftquote:
Misschien tijdens American Idiot tour maar ver daarvoor, tijdens Dookie bijvoorbeeld waren het nog niet van die heehoo-ers meen ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:12 schreef zapsel het volgende:
en dat "heeeehooo" gedoe dat hoort nou eenmaal bij greenday , dat doen ze al vanaf t begin dat zij concerten geven
dus je weet van te voren dat dat geroep erbij zit voor je naar een greenday concert gaat![]()
Bij de tour van Nimrod was het er al wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:53 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Misschien tijdens American Idiot tour maar ver daarvoor, tijdens Dookie bijvoorbeeld waren het nog niet van die heehoo-ers meen ik.
als je opvallende green day optredens wilt zien, raad ik je aan om ze op woodstock 94 te zien. waarschijnlijk het meest opmerkelijke optreden wat ze gehad hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 15:41 schreef iDex het volgende:
kheb hier ergens een dvd-r met daarop een concertje waar mike een bloedneus kreegwas in de nimrod tijd. kon je ergens downloaden en op een dvd branden, redelijk goede kwaliteit ook nog
alleen jammer is wel dat er veel woorden werden gecensureerd :/
Het was een zeer goed optreden hoorde ik achteraf, de zanger had ook nog gestagedived, veel oudere nummers.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:42 schreef Beaker het volgende:
@ Ixnay, mega bummer![]()
Ik ben ooit eens naar The Offspring in 013 geweest, maar heb geen idee meer wanneer dat wasben wel mijn shirtje tegengekomen wat ik toen heb gekocht
Waar verhuizen al niet goed voor is
ja wat staat daar precies allemaal op?quote:Op zondag 24 juli 2005 12:57 schreef zapsel het volgende:
keb die cd met dvd gekocht van american idiot
met the making of van holiday en boulevard of broken dreams...
die dvd is funny
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:33 schreef JeroenV het volgende:
Dat zegt Ereshkigal in dit topic (deze pagina zelfs)
Nogmaals... volgens mij is "She" niet langsgeweest.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:18 schreef JustJunior het volgende:
Daar was ik bijAls je iemand op "She" ziet crowdsurden, ben ik het
Wat was er zo opmerkelijk aan?quote:Op zondag 24 juli 2005 02:33 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
als je opvallende green day optredens wilt zien, raad ik je aan om ze op woodstock 94 te zien. waarschijnlijk het meest opmerkelijke optreden wat ze gehad hebben.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:16 schreef vandruten het volgende:
[..]
Lees het hier maar: http://www.ram.org/music/woodstock/woodstock.html![]()
Green Day's performance on stage was undoubtedly the best, visually. A punk band, I don't think their music is anything spectacular compared to the innovative punk along the lines of the Levellers and Fugazi. In fact, they are so stereotypically punk that it almost seems like they are parodying it: the lead singer and drummer had brightly coloured blue and green hair and their lyrics are whiny. But they were tireless on stage and pushed the momentum to its limits. The best thing about their show was that they had a mud fight on stage with the audience. The first mud pack was thrown at vocalist Billy Joe Armstrong. He promptly caught it and put it in his mouth. This simply encouraged people to throw more! The crew of the band came on stage and started throwing stuff back. Wavy Gravy, the announcer for the South stage, also followed suit by doing the same thing (throwing mud back and eating it).quote:
kloptquote:Op zondag 14 augustus 2005 12:18 schreef ray_nl het volgende:
op greenday.com kan ik het in ieder geval niet terug vinden
Helemaal mee eensquote:Op zondag 14 augustus 2005 15:56 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb al 2 keer precies hetzelfde optreden gezien, een derde keer hoeft niet.
Ze maken wel degelijk andere muziek.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:33 schreef Komakie het volgende:
Greenday is altijd al mediageil geweest.
vind ik niet negatief ofzo. als je goeie muziek maakt, dan mag je ook best een beetje trots daar op zijn enzo.
en het is duidelijk aan ze te zien dat ze niet andere muziek maken om de media aandacht.
vast geen 100%, maar wel al zo zeker als alinea 6+7 van dit artikel: http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=truequote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:42 schreef RemCOW het volgende:
Maar hoe zeker is het dat JOS single wordt? Ik dacht dat Wake me up de laatste was? Die trouwens af en toe ook in lange versie wordt uitgezonden, trouwens.
Zo bedoelde ik het niet helemaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze maken wel degelijk andere muziek.
quote:Op maandag 5 september 2005 18:18 schreef Ereshkigal het volgende:
Klopt dat is die Live dvd van Milton Keynes waar ik het een tijdje terug over had
ben echt zo benieuwd... het concert was zo kicken.
Ik ga heel heel heel misschien nog naar Green Day in Parijs
Vriendin van mij wil er heen (net zo'n freak als dat ik ben) en ik heb aangeboden met haar mee te reizeneven een paar dingen regelen en ben benieuwd !
kei tof !
ik hoop dat het niet een echte mix is in de zin van door elkaar maar gewoon extra dingen is leuk maar niet tussen het concert doorquote:Op dinsdag 6 september 2005 03:38 schreef mcyodogg het volgende:
mij ook...ik had al gelezen dat het een mix gaat worden van interviews en concertbeelden. wat centraal staat, is hun eerste tour langs grote stadions.
het concert in ahoy was al vet, in Milton Keynes zal het nog wel een paar keer uitvergroot worden. heb een aantal concerten op Reading gezien en dat was ook al extreem.
quote:Op donderdag 22 september 2005 23:10 schreef mcyodogg het volgende:
1. American Idiot
2. Jesus of Suburbia (I. Jesus Of Suburbia, II. City Of The Damned, III. I Don't Care, IV. Dearly Beloved, V. Tales Of Another Broken Home)
3. Holiday
4. Are We the Waiting
5. St. Jimmy
6. Longview
7. Hitchin' a Ride
8. Brain Stew
9. Basket Case
10. King for a Day / Shout
11. Wake Me Up When September Ends
12. Minority
13. Boulevard of Broken Dreams
14. Good Riddance (Time of Your Life)
14 nummers is niets voor op een live dvd hoorquote:Op donderdag 22 september 2005 23:15 schreef JeroenV het volgende:
Het is vaak zo dat ze wat nummers weg laten bij een DVD concert.
Je bedoelt dat Jaded vlak na Brain Stew komtquote:Op zaterdag 24 september 2005 10:02 schreef RemCOW het volgende:
Jaded komt vast gewoon achter Basket Case aan, lijkt mij. We Are The Champions kan ik niet mee zitten...
Woops, foutje!quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:06 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Jaded vlak na Brain Stew komt. Na Basketcaee komt (meestal) She, dus laten we hopen dat dat hier ook zo is, tis een van mn favoriete nummers.
ja klas het...las ook dat het opnieuw gepland is voor april, gaan ze dan weer naar parijs?quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:42 schreef Ereshkigal het volgende:
Damn komt she er niet op ?
zal vriendin van mij leuk vinden![]()
ik had hier een tijdje terug toch gezegd dat ik ze nog in parijs ging zien ?
Nou de heren van green day hebben dat concert afgezegt ...
Parijs gaat dus niet door.
niet dat ik had gegaan maar best lullig voor 2 vrienden van mij die wel al kaartjes etc hadden...
haha hebben nu een romantisch weekend in parijs samen![]()
Leuk hoe Mike Dirnt die jongen even vasthoud, moet wel ernorm gaaf zijn als je daar als fan staat met je "idool"quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:52 schreef ondeugend het volgende:
[[url=http://img31.imagevenue.com/loc292/th_72e_ahoy.jpg]afbeelding][/URL]
ziet er wel vet uitquote:Op donderdag 29 september 2005 02:41 schreef mcyodogg het volgende:Hier een klein voorproefje:
Bullet In A Bible
nee die bassist mocht stagediven. dat meisje wat gitaar speelde mocht em wel houden. volgens mij was dat gitaar rood-wit-blauw als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:12 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Leuk hoe Mike Dirnt die jongen even vasthoud, moet wel ernorm gaaf zijn als je daar als fan staat met je "idool"![]()
Mocht diegene dat gitaar nou hebben eigenlijk?
hehe dat optreden is al van een tijdje geleden en heb ik ergens (in redelijk crappy kwaliteit maar tochquote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:55 schreef mcyodogg het volgende:
he net online live een show van gd gezien in LA. was wel vet. ze speelden AI van begin tot eind. op het einde speelden ze nog longview en die werd fijn afgekapt door aol. nou ja als je wakker bent zul je wel ergens binnenvallen als je hier op klikt: http://music.aol.com/network_live/concert_videos/green_day/tunein
ben je dat niet, bij aol zetten ze ze het ondemand kun je het dus later terugkijken.
misschien leek het erop omdat ze vaak dezelfde dingen doen, maar dit optreden was toch echt van gisterochtend bij hun optreden bij Wiltern's. misschien dat je et verward met de KROQ-Christmas show, toen deden ze ook AI helemaal spelen.maar maakt verder niet uit..alleen voor de volledigheidquote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
hehe dat optreden is al van een tijdje geleden en heb ik ergens (in redelijk crappy kwaliteit maar toch) gedownload
Best lachen om te zien haha
De cd bevat de tracks, en de dvd bevat een selectie van die tracks, die al gepost is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:37 schreef mcyodogg het volgende:
yeah op deze site een andere tracklist gevonden. laten we een slag om de arm houden, maar
deze lijst lijkt er meer op:
American Idiot
Jesus Of Suburbia
Holiday
Are We The Waiting
St. Jimmy
Longview
Hitchin’ A Ride
Brain Stew
Jaded
Knowledge
Basket Case
She
King For A Day
Shout
Wake Me Up When September Ends
Minority
Maria
Boulevard Of Broken Dreams
We Are The Champions
Good Riddance (Time Of Your Life)
vond et al zon rare gedachte om gewoon nummers weg te laten.
oja hiervandaan: http://www.totalassault.com/team.php?team_id=89
Jep was KROQ Christmasquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:45 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
misschien leek het erop omdat ze vaak dezelfde dingen doen, maar dit optreden was toch echt van gisterochtend bij hun optreden bij Wiltern's. misschien dat je et verward met de KROQ-Christmas show, toen deden ze ook AI helemaal spelen.maar maakt verder niet uit..alleen voor de volledigheid![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Green Day / Four More Years - Odes To The All American Idiot Track Title 1. American Idiot 2. Longview 3. Geek Stink Breath 4. Welcome To Paradise 5. Brainstew 6. 2000 Light Years Away 7. Basketcase 8. She 9. Waiting 10. When I Come Around 11. Jesus Of Surburbia 12. Holiday 13. We Are Waiting 14. St. Jimmy 15. Minority 16. Johnny B Goode |
Komt er ook nog een 14min versiequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 05:37 schreef mcyodogg het volgende:
Nou, net de video gezien van Jesus of Suburbia. Hij best vet geworden, vooral omdat ik dacht dat je amper een videoclip bij dit nummer kon maken. Maar ja, ik heb alleen de cut-version gezien van 6:30. Best irritant dat ie gewoon stukken overslaat. Zie je eigenlijk ook terug in de clip, vind hem een beetje gehaast. Nou ja, dat wordt dan maar afwachten op de 14-minutenversie. Zal er geen inhoudelijke dingen over zeggen, moeten jullie zelf maar bekijken.
ja ik had gelezen dat MTV2 hem volgende week volledig gaat uitzenden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Komt er ook nog een 14min versie
Das best lang aangezien het nummer maar 9:08 duurt.
Over het algemeen vind ik ook niet dat ze vervelende dingen hebben weggelaten. Maar 1 stukje vind ik wel jammer. Dat hoort er wel in vind ik maar goed.
btw Greenday gaat ook optreden bij de MTV Awards van Europa he. Ik ben benieuwd welk nummer ze dan gaan doen. Jesus of Suburbia zou wel vet zijn
Ik denk echt niet dat ze daar mee akkoord gaan. Ze spelen altijd al de normale versie dus ik denk nu ook wel. Ze hebben bij MTV (Carson Daily) al vaker de volledige versie gedaanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:58 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
ja ik had gelezen dat MTV2 hem volgende week volledig gaat uitzenden.
En ik denk wel dat ze op de Awards JOS spelen, maar dan zeker de geeditte radio-versie. 10 minuten op het podium staan bij MTV, dat mag alleen R. Kelly![]()
ik ken dat optreden ja. maar et blijft een awardshow. we zullen zien 3 november. dalijk spelen ze een totaal ander nummer. ik zou niet eens zo verrast zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat ze daar mee akkoord gaan. Ze spelen altijd al de normale versie dus ik denk nu ook wel. Ze hebben bij MTV (Carson Daily) al vaker de volledige versie gedaan
ja dat is het concert waar ik het eerder deze week over had. van afgelopen woensdagochtend. De intro van 'Extraordinary Girl" is werkelijk een kippenvel moment.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:23 schreef ray_nl het volgende:
http://music.aol.com/netw(...)s/green_day/ondemand
Concert wat ze net gegeven hebben!
Het zal dan of/of zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 08:49 schreef JeroenV het volgende:
Ik denk geen JOS, maar de singles American Idiot, Boulevard en Holiday.
Lijkt me niet zo logisch hoor.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:57 schreef JeroenV het volgende:
Boulevard lijkt me een zekerheidje..
Zit nu dat concert te kijken, wel leuk.
Nee, hij steekt zijn wijsvinger in de luchtquote:
ja sam bayer, alle uitgebrachte tracks van AI en dus ook BIAB. Maar nu kapt ie ermee.quote:Op maandag 7 november 2005 18:17 schreef iDex het volgende:
hij is gregiseerd door de clipmaker van american idiot
dat doen ze wel vaker bij cd/dbd releases dat komt omdat er ook bij sommige muziek echt ook beeld bij moet zijn, bijvoorbeeld als er veel vuurwerk word afgestoken dan hoor je dat. ik weet niet hoe dat met deze is mgoed.quote:Op zaterdag 12 november 2005 03:01 schreef mcyodogg het volgende:
Oja, en de CD heeft slechts de 14 nummers die ook op de DVD te zien zijn. Ik had gehoopt op een totale registratie op CD, maar niet dus.
Kijk uit, zometeen word je green day verslaafdquote:Op zondag 13 november 2005 16:39 schreef renz0r het volgende:
Heb de cd van Green day pas deze week echt ontdekt. Wat een meesterlijke band zeg!!!
quote:Op zondag 13 november 2005 16:39 schreef renz0r het volgende:
Heb de cd van Green day pas deze week echt ontdekt. Wat een meesterlijke band zeg!!!
Was het hele nummer, zelfde zoals ze 't speelde als in de HMH en Ahoy enzo. Erg gaaf dusquote:Op zondag 13 november 2005 18:46 schreef JeroenV het volgende:
Ik zag net bij Top of the Pops Jesus of Suberia live. Ik schakelde alleen te laat in om te horen of hem echt helemaal gespeeld hadden. Het einde was wel gewoon het einde, maar het begin en of ze stukken hadden weg gelaten weet ik niet.
DVD vd week even halen.
het gekke is dat het vuurwerk hetgene is wat ze er wel op hebben laten zitten. maar ze hebben dus precies de nummers van de dvd ook op cd gezet, waar ik hoopte dat she/jaded/maria/enz nog wel op de cd stonden. bovendien is de cd ingekort, bv duurt minority op de cd 4 minuten, en op de dvd zie je em helemaal. maar goed, neemt niet weg dat het nog steeds een vette cd is.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:22 schreef iDex het volgende:
[..]
dat doen ze wel vaker bij cd/dbd releases dat komt omdat er ook bij sommige muziek echt ook beeld bij moet zijn, bijvoorbeeld als er veel vuurwerk word afgestoken dan hoor je dat. ik weet niet hoe dat met deze is mgoed.
1990.quote:Op zondag 13 november 2005 19:47 schreef Jonathon het volgende:
Hun eerste cd was in 1994 al uitgekomen![]()
[..]
idd toen kwam 1,039/Smoothed Out Slappy Hours uit, meesterlijk album. lekker rauw en geen overgeproduceerd plaatje.quote:
van hun site:quote:Op maandag 14 november 2005 00:16 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
idd toen kwam 1,039/Smoothed Out Slappy Hours uit, meesterlijk album. lekker rauw en geen overgeproduceerd plaatje.
dat het even gezegd is
De cd is niet released in 1990, maar de muziek komt inderdaad wel uit 1990quote:This CD has been re-released as "1,039 Smoothed Out Slappy Hours" and contains the "Slappy E.P." and the "1,000 Hours E.P." songs.
ik kan jullie wel uit de brand hebben, de officiele release datum van 1039/sosh is 19 April 1991quote:Op maandag 14 november 2005 10:44 schreef cappp het volgende:
[..]
van hun site:
[..]
De cd is niet released in 1990, maar de muziek komt inderdaad wel uit 1990
Goede plaat ja![]()
het is een uitklapding op cd formaatquote:Op woensdag 16 november 2005 21:38 schreef iDex het volgende:
ik heb hem nog steeds nieten kan nog lang duren voordat ik hem heb
...
maar is het een gewone cd hoes of een dvd hoes?
Lang duurt het lekkerstquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:18 schreef JeroenV het volgende:
http://www.streaming-clip(...)esus-of-Suburbia.php
Hier is de clip van JOS te zien...
Edit; die gaan ze niet veel uitzenden schat ik
nee dit is een lekkere link...quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:27 schreef mcyodogg het volgende:
als je de clip post doe het dan meteen goed. hier de volledige 12-minuten versie:
http://www.ifilm.com/player/?ifilmId=2682403&pg=default&skin=default&refsite=default&mediaSize=default&context=product&launchVal=1&data=
"ahh ahh ahh somebody fuck me now!"quote:Op zondag 20 november 2005 20:32 schreef RemCOW het volgende:
Grappig om te zien eigenlijk dat vooral voor de oudere nummers BJ op "blue" speelt. Er zijn wel van die lijstjes welke gitaren hij allemaal heeft, maar is 'r ook een lijstje een beetje per nummer?
Wat zingen ze eigenlijk aan het eind van Hitchin' A Ride altijd? Ik kom er maar niet uit...
Iets van:
Don't know where... to go / I'm from?
Toch leuk dat ze Hitchin' A Ride altijd een beetje speciaal doen (121234 gedoe, vuur, knallen), vind ik echt een fantastisch nummer.
Nouja, de replica's bedoel ik dan, dat leek mij ook.quote:Op zondag 20 november 2005 21:53 schreef mcyodogg het volgende:
Blue is ook allang met pensioen. Die zit vol barsten, scheuren en is amper meer te bespelen. hij gebruikt tegenwoordig dan ook replica's.
quote:Op zondag 20 november 2005 22:14 schreef Klingon het volgende:
Voor de liefhebbers, klinkt wel lekker:
Dean Gray presents American Edit
[afbeelding]
Hahahhaha origineel hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 22:14 schreef Klingon het volgende:
Voor de liefhebbers, klinkt wel lekker:
Dean Gray presents American Edit
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:21 schreef =HellFire= het volgende:
http://www.americanedit.n(...)0the%20Prankster.mp3
HAHHAA. Offspring en Greenday gemixt..........
bij Van Leest en Plato zeker... Bij van Leest is de DVD wel goedkoper dan bij Plato trouwens (scheelt 6 euro...)quote:Op woensdag 23 november 2005 16:01 schreef Sport_Life het volgende:
k was gisteren bij de FRS maar daar hadden ze hem nog niet. Waar is die DVD te koop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |