abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:55:14 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32681972
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:47 schreef SCH het volgende:
Ik vind sommige posts in dit topic echt ver over de grens gaan. Zeker van zoalshetis en laat het dan ook maar bij.
kan je ook vertellen wat je over de schreef vindt gaan? of noem je mijn za vrienden over de schreef gaan?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32682088
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je ook vertellen wat je over de schreef vindt gaan? of noem je mijn za vrienden over de schreef gaan?
Je pleidooi voor racisme vind ik echt schokkend. Want apartheid is racisme en niks anders.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:00:51 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32682147
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Je pleidooi voor racisme vind ik echt schokkend. Want apartheid is racisme en niks anders.
dus je pakt mijn woorden, die ik hoor van notabene zwarte vrienden, en noemt het een pleidooi voor racisme? wie ben jij om het beter te weten dan mensen die zwart zijn, in za wonen en dit gewoon ronduit verklaren?
pi_32682369
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus je pakt mijn woorden, die ik hoor van notabene zwarte vrienden, en noemt het een pleidooi voor racisme? wie ben jij om het beter te weten dan mensen die zwart zijn, in za wonen en dit gewoon ronduit verklaren?
Ik ben een neefje van De Klerk en mag oom tegen Nelson M. zeggen

Apartheid is een van de ergste vormen van racisme die we gekend hebben, als je daar een pleidooi voor houdt, heb je echt een gaatje in je hoofd. En als je zogenaamde zwarte vrienden dat doen, dan hebben zij een gaatje.
pi_32682456
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 16:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Begrijpend lezen? Die link was bedoeld om te laten zien in wat voor kringen Mandela wordt geadoreerd en om de link te leggen met Arafat. Met de teksten over Israel ben ik het vanzelfsprekend niet eens.
In de Tweede Wereldoorlog gingen de Engelse Conservatieven onder leiding van Winston Churchill ook een strategische alliantie aan met Josef Stalin.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:11:46 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32682530
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben een neefje van De Klerk en mag oom tegen Nelson M. zeggen

Apartheid is een van de ergste vormen van racisme die we gekend hebben, als je daar een pleidooi voor houdt, heb je echt een gaatje in je hoofd. En als je zogenaamde zwarte vrienden dat doen, dan hebben zij een gaatje.
wat jij wil, je zal het allemaal wel weer beter weten. bovendien hou ik het kwa on topic over de verheerlijking van mandela, waar het na de afschaffing absoluut niet beter is geworden voor zwart afrika. maar jij weet het nogmaals vast beter dan die vrienden van mij.
pi_32682584
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat jij wil, je zal het allemaal wel weer beter weten.
Ik leer wel van de geschiedenis inderdaad.

Vindt jij dat het blanke ras superieur is aan het zwarte ras? Is dat wat je vindt?
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:18:35 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32682750
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik leer wel van de geschiedenis inderdaad.

Vindt jij dat het blanke ras superieur is aan het zwarte ras? Is dat wat je vindt?
-edit: niet schelden-

[ Bericht 15% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:02:16 ]
pi_32682806
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
Ik leg je uit waar apartheid over gaat en gezien je reactie is dat hard nodig ook

[ Bericht 18% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:02:31 ]
pi_32682816
Volgens Van Dale:
quote:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Volgens de tweede definitie van Van Dale was Zuid Afrika inderdaad racistisch, volgens de eerste in theorie niet. De officiele lezing van Apartheid was seperate but equal. In de praktijk was dit in vele gevallen niet zo. Toch klopt het ook niet dat alles vroeger automatisch veel slechter was dan nu in Zuid-Afrika.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:22:20 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32682882
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik leg je uit waar apartheid over gaat en gezien je reactie is dat hard nodig ook
nee dat doe je niet. je legt me dingen in de mond waar ik helemaal niet van gediend ben en je gaat maar door. ik dacht dat het goed discussiëren met je was, maar daar kom ik nu wel op terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:05:00 ]
pi_32682889
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Volgens Van Dale:
[..]

Volgens de tweede definitie van Van Dale was Zuid Afrika inderdaad racistisch, volgens de eerste in theorie niet. De officiele lezing van Apartheid was seperate but equal. In de praktijk was dit in vele gevallen niet zo. Toch klopt het ook niet dat alles vroeger automatisch veel slechter was dan nu in Zuid-Afrika.
De officiele lezing misschien maar in de praktijk was het niks seperate but equal natuurlijk.
pi_32682919
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
Wat leg ik je dan in de mond?

Apartheid is gebaseerd op een rassentheorie, dat weet je toch wel?

[ Bericht 12% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:03:48 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:24:09 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32682935
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef SCH het volgende:

[..]

De officiele lezing misschien maar in de praktijk was het niks seperate but equal natuurlijk.
nee en nu is het allemaal koek en ei. lees nou eens voordat je me dingen in de mond legt die je helemaal niet zo moeten doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:05:56 ]
pi_32683036
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
Je hoort mij niet zeggen dat het nu allemaal koek en ei is.

Ik kan er alleen niet bij dat je doet alsof apartheid een systeem is waar we naar terug zouden moeten. Dat we naar een systeem terug moeten dat is gebaseerd op een rassentheorie. Ik wil je behoeden voor je eigen teksten want kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.

[ Bericht 13% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:06:10 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:29:50 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32683116
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat het nu allemaal koek en ei is.

Ik kan er alleen niet bij dat je doet alsof apartheid een systeem is waar we naar terug zouden moeten. Dat we naar een systeem terug moeten dat is gebaseerd op een rassentheorie. Ik wil je behoeden voor je eigen teksten want kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.
terug moeten? daar gaat dit hele topic toch niet over? het gaat om het feit dat mandela van za een grotere klotezooi heeft gemaakt dan daarvoor en je persoonlijke aanpak van mijn woorden grieven mij ten zeerste. met je gelul en stigmatisering.
pi_32683190
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

terug moeten? daar gaat dit hele topic toch niet over? het gaat om het feit dat mandela van za een grotere klotezooi heeft gemaakt dan daarvoor en je persoonlijke aanpak van mijn woorden grieven mij ten zeerste. met je gelul en stigmatisering.
Dat heb je dan helemaal aan je zelf te danken. Jij bent positief over het systeem van de apartheid, zegt dat het een beter systeem is dan het huidige. Dat zijn toch echt jouw waarden. Als je het grievend vindt dat ik je daarmee confronteer, dan is dat vervelend maar dan moet je maar duidelijk zijn.

Er zijn problemen in ZA maar de apartheid is nooit en te nimmer meer een alternatief!!!
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:35:06 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32683294
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heb je dan helemaal aan je zelf te danken. Jij bent positief over het systeem van de apartheid, zegt dat het een beter systeem is dan het huidige. Dat zijn toch echt jouw waarden. Als je het grievend vindt dat ik je daarmee confronteer, dan is dat vervelend maar dan moet je maar duidelijk zijn.

Er zijn problemen in ZA maar de apartheid is nooit en te nimmer meer een alternatief!!!
dus omdat jij vindt dat het huidige systeem beter is dan vroeger ga je vragen stellen over het feit of ik blank beter vind dan zwart. terwijl ik uitgebreid heb uitgelegd dat ik dit van zwarte vrienden heb? -edit- je moet gewoon proberen normaal te discusiëren. en goed te lezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 00:07:26 ]
pi_32683426
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:31 schreef SCH het volgende:
Jij bent positief over het systeem van de apartheid, zegt dat het een beter systeem is dan het huidige. Dat zijn toch echt jouw waarden. Als je het grievend vindt dat ik je daarmee confronteer, dan is dat vervelend maar dan moet je maar duidelijk zijn.
Er is nog wel een verschil tussen het systeem in theorie en de praktijk. In ieder geval hebben de Zuid Afrikaanse machthebbers van weleer het verschijnsel Mandela zelf in de hand gwerkt door wel het 'seperate' gedeelte door te voeren maar het 'equal' na te laten, kortom de blanken hebben zelf de apartheid om zeep geholpen. Overigens zou het nergens op slaan om het probleem terug te brengen naar 'de zielige zwartjes' tegen 'de slechte boze blankes', ik noem een Mangope of een Buthelezi bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 november 2005 @ 22:39:54 #220
73911 ultra_ivo
pi_32683455
zoalshetis, ik heb de situatie zoals ie in Zuid-Afrika onder apratheid was aktief gevolgd. Ik heb niet alleen maar de diverse anti-apartheidsboeken gelezen, ik heb ook de diverse geschriften van de Zuid-Afrikaanse overheid gelezen en bekritiseerd. Wat daarin stond was werkelijk te schokkend voor woorden, als je dat soort taal wat toen gebezigd werd hier op fok zou laten horen zou je onmiddelijk geband worden en uitgekotst worden zelfs door de rechtsen op dit forum.
Daarnaast heb ik in de praktijk gemerkt hoe de Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst werkte in Nederland en België (ja, hier zaten ze ook), dat ging tot iig pogint tot moord aantoe.
Als ik jouw bijdragen zo lees heb jij totaal geen idee van hoe het eraantoe ging in het Zuid-Afrika onder apartheid, heb je totaal geen idee ervan hoeveel mensen overleden aan onrechtstreeks overheidsgeweld tijdens het apartheidsregime.
Om een klein voorbeeldje te geven hoe er nu gestreden wordt om het de bevolking beter te maken. De Zuid-Afrikaanse regering is internationaal heel ver gegaan om gedaan te krijgen dat ze in eigen land AIDS-remmers mochten produceren. Dit wilde de regering Bush tegengaan en heeft de regering Bush alleen maar onder heftige internationale druk, olv de Zuid-Afrikaanse regering uiteindelijk toegestaan (patentrecht enzo). Daarmee heeft de Zuid-Afrikaanse regering de levensvooruitzichten van HIV-positieven binnen en buiten Zuid-Afrika sterk verbeterd. En dit is maar een voorbeeld wat me direct te binnen schiet.
pi_32683506
Ultra_ivo, onze gewelddadige AFA-fanaat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:43:13 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32683565
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:39 schreef ultra_ivo het volgende:
zoalshetis, ik heb de situatie zoals ie in Zuid-Afrika onder apratheid was aktief gevolgd. Ik heb niet alleen maar de diverse anti-apartheidsboeken gelezen, ik heb ook de diverse geschriften van de Zuid-Afrikaanse overheid gelezen en bekritiseerd. Wat daarin stond was werkelijk te schokkend voor woorden, als je dat soort taal wat toen gebezigd werd hier op fok zou laten horen zou je onmiddelijk geband worden en uitgekotst worden zelfs door de rechtsen op dit forum.
Daarnaast heb ik in de praktijk gemerkt hoe de Zuid-Afrikaanse inlichtingendienst werkte in Nederland en België (ja, hier zaten ze ook), dat ging tot iig pogint tot moord aantoe.
Als ik jouw bijdragen zo lees heb jij totaal geen idee van hoe het eraantoe ging in het Zuid-Afrika onder apartheid, heb je totaal geen idee ervan hoeveel mensen overleden aan onrechtstreeks overheidsgeweld tijdens het apartheidsregime.
Om een klein voorbeeldje te geven hoe er nu gestreden wordt om het de bevolking beter te maken. De Zuid-Afrikaanse regering is internationaal heel ver gegaan om gedaan te krijgen dat ze in eigen land AIDS-remmers mochten produceren. Dit wilde de regering Bush tegengaan en heeft de regering Bush alleen maar onder heftige internationale druk, olv de Zuid-Afrikaanse regering uiteindelijk toegestaan (patentrecht enzo). Daarmee heeft de Zuid-Afrikaanse regering de levensvooruitzichten van HIV-positieven binnen en buiten Zuid-Afrika sterk verbeterd. En dit is maar een voorbeeld wat me direct te binnen schiet.
al je studies en onderzoeken respijt. nogmaals ik hoor dit van zwarte vrienden uit za. ben jij daar ook geweest of heb je alles uit boeken en niet uit het echte leven?
pi_32683663
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:43 schreef zoalshetis het volgende:
al je studies en onderzoeken respijt. nogmaals ik hoor dit van zwarte vrienden uit za. ben jij daar ook geweest of heb je alles uit boeken en niet uit het echte leven?
Maar micro en macro situaties kunnen elkaar tegenspreken, je vrienden kunnen het onder het apartheidsbewind inderdaad beter hebben gehad, terwijl je evengoed kan beweren dat wat Ultra_ivo zegt.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:50:55 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32683765
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Maar micro en macro situaties kunnen elkaar tegenspreken, je vrienden kunnen het onder het apartheidsbewind inderdaad beter hebben gehad, terwijl je evengoed kan beweren dat wat Ultra_ivo zegt.
ja dat kan, maar zoals sch het zegt gaat me echt veel te ver. ik kan ver met ivo meegaan, behalve dat ik het niet uit boeken heb maar uit eerste hand van mensen die in sloppenwijken en luxe wijken wonen. nogmaals dit zijn niet mijn bevindingen, want ik woon er godzijdank niet. wel wat vrienden uit diverse klasses.
pi_32683780
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

Alsof je een vrijheidsstrijder moet aanrekenen hoe het een land economisch afgaat . Het gaat hier niet om welvaart, maar om zaken als menselijke waardigheid en gelijke behandeling. Om opkomen tegen onrechtvaardigheid. Opkomen voor de waarden van de Verlichting.
Wel als diezelfde vrijheidsstrijder het land vervolgens heeft geregeerd en dus in ieder geval mede-verantwoordelijk is voor de huidige situatie.

Cherry is een beetje kortzichtig en doorzichtig. Mandela heeft er ook voor gezorgd dat de overgang van apartheid naar democratie vreedzaam is verlopen. Iets wat in Afrika een wonder mag heten. Dat het in Zuid-Afrika niet alles in optimaal werkt is hem natuurlijk deels aan te rekenen. Dus Mandela mag zeker geprezen worden om zijn verdiensten, maar de godheid waarvoor hij doorgaans wordt aangezien is hij ook niet.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')