abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28520281
Een paar dagen geleden was bij Live 8 Nelson Mandela te zien die een toespraak hield over dat wij Afrika meer moeten helpen.
En altijd wordt hij weer als een soort god onthaald, alsof hij de redder van de negerbevolking van Zuid Afrika is.
Maar is het niet zo dat Zuid Afrika na de afschaffing van de apartheid een van de meest gevaarlijke landen ter wereld is geworden. Ik zeg niet dat de apartheid goed was. Maar toch heb ik het gevoel dat het een leider die een slecht bestuur met een ander slecht bestuur vervangt niet als een goed leider gezien kan worden.
Wat is jullie mening over Mandela?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:34:16 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28520325
Hij is meer een symbool dan iemand die daadwerkelijk iets bewezen heeft in beleid, zoveel is duidelijk.

Al is het wat flauw om het de criminele situatie daar aan te rekenen. Dat is niet iets dermate eenvoudigs dat 1 leider had kunnen voorkomen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28520582
Nelson Mandela is voor mij één van de grootste vrijheidsstrijders ooit, ik heb dus ook gigantisch respect voor die man.
pi_28521127
Gevaarlijk ja, maar het is wel een van de rijkste landen (ook per inwoner) van Afrika geworden.
pi_28521237
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Nelson Mandela is voor mij één van de grootste vrijheidsstrijders ooit, ik heb dus ook gigantisch respect voor die man.
Strijder ja. Leider van het ANC dat niet altijd de meest fijne dingen deed.
Maar zo is het eigenlijk altijd dat het er maar net van af hangt hoe je het bekijkt of iemand nou een vrijheidsstrijder is of een terrorist
pi_28521970
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:59 schreef pberends het volgende:
Gevaarlijk ja, maar het is wel een van de rijkste landen (ook per inwoner) van Afrika geworden.
En dat zegt veel
En was dat voor de afschaffing van de apartheid ook al niet zo?
pi_28526251
Ik denk niet dat je Mandela kleurloos kunt noemen.

flauw woordgrapje he? Het moest ff.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_28526378
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:22 schreef el_hombre het volgende:

[..]

En dat zegt veel
En was dat voor de afschaffing van de apartheid ook al niet zo?
Geen idee.
quote:
South Africa is a middle-income, emerging market with an abundant supply of natural resources; well-developed financial, legal, communications, energy, and transport sectors; a stock exchange that ranks among the 10 largest in the world; and a modern infrastructure supporting an efficient distribution of goods to major urban centers throughout the region. However, growth has not been strong enough to lower South Africa's high unemployment rate; and daunting economic problems remain from the apartheid era, especially poverty and lack of economic empowerment among the disadvantaged groups. South African economic policy is fiscally conservative, but pragmatic, focusing on targeting inflation and liberalizing trade as means to increase job growth and household income.
pi_28526702
Dat het nu een onveilig land, kan mischien kloppen, maar of dit negatief is? als je kijkt naar waar criminaliteit voorkomt, dan zie je dat dit vooral voorkomt in rijkere landen! in echt de allerarmste streken ter wereld is er nauwelijks criminaliteit (behalve een burgeroorlog hier en daar, maar dat telt niet natuurlijk)

als je het zo bekijkt zou je kunnen zeggen dat Nelson Mandela zuid afrika slecht heeft gedaan door ze goed te doen!

maar dit is een erg kromme redenering natuurlijk. feit is dat de oorspronkelijke bewoners van Zuid Afrika het iets beter hebben gekregen, en dat het nu het land is in Afrika die het snelst moderniseert, dat criminaliteit hier dan bijhoort moet je dan maar op de koop toenemen!

en dan Mandela een terrorist is, is natuurlijk ook niet waar, hij heeft zich bewust afgezet tegen zijn vrouw Winnie nadat hij vrijkwam en er achter kwam dat zij nogal geradicaliseert was!
pi_28530157
Mandela is gewoon een terrorist. Walgelijk dat deze terrorist wordt vereerd. Van Zuid-Afrika heeft hij ook een grote teringbende gemaakt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28530375
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mandela is gewoon een terrorist. Walgelijk dat deze terrorist wordt vereerd. Van Zuid-Afrika heeft hij ook een grote teringbende gemaakt.
Bron dan maar weer...
pi_28530418
Nooit reportages gezien over Zuid-Afrika? Anders ga je er eens heen en doe je je oogjes eens open.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28530566
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nooit reportages gezien over Zuid-Afrika? Anders ga je er eens heen en doe je je oogjes eens open.
En dan zie ik Mandela die zijn beroep als terrorist uitoefend? Ik doelde daar natuurlijk op. Dat het een teringbende is geloof ik graag maar dat is het gevolg van apartheid he... als alle armen opeens de rechten krijgen van alle rijken dan gaat daar niet een week overheen dat de armoede is opgelost.
pi_28530676
Die teringbende is ontstaan nadat Mandela daar aan het kloten is gegaan. Je haalt echt een hele hoop dingen door elkaar, kerel.
pi_28530718
Zuid Afrika is in elk geval niks opgeschoten met de ´vrijheidsstrijd´ van Mandela. Zoveel is zeker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28530762
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die teringbende is ontstaan nadat Mandela daar aan het kloten is gegaan. Je haalt echt een hele hoop dingen door elkaar, kerel.
Zeg ik toch ook. Toen de apartheid is afgeschaft. Maar ik neem aan dat je weet dat Zuid-Afrika daarvoor geen paradijs op aarde was. Nou ja, voor een hoop blanken natuurlijk wel. Maar we kunnen natuurlijk ook terug naar de apartheid
pi_28530806
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het een gevolg is van... Dat is heel wat anders.
pi_28530826
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Afrika is in elk geval niks opgeschoten met de ´vrijheidsstrijd´ van Mandela. Zoveel is zeker
Het land economisch misschien niet... maar wat wil je? Je vergeet natuurlijk het menselijke aspect (nou ja, vergeten.. het is bijna chronisch) dat er toch erg veel mensen blij mee waren. Een overwinning op het racisme... dat is toch mooi?
pi_28530916
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het een gevolg is van... Dat is heel wat anders.
Ah.. zie dat je het op die manier kan opvatten. Bedoelde meer te wijten aan de apartheid. Zonder de apartheid zou het land er nu veel beter uit hebben gezien. Als er men al veel eerder in harmonie had kunnen leven bedoel ik dan.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:09:06 #20
41308 SG1
Stargate SG1
pi_28531025
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, want toen de macht in handen was van een hele kleine blanke elite, die een dictatoriaal bestuur had over de zwarte minderheid die mishandeld werd en Zuid-Afrika zich in een internationaal isolement bevond, was het allemaal veel beter.
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
pi_28531130
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef SG1 het volgende:

[..]

Nee, want toen de macht in handen was van een hele kleine blanke elite, die een dictatoriaal bestuur had over de zwarte minderheid die mishandeld werd en Zuid-Afrika zich in een internationaal isolement bevond, was het allemaal veel beter.
Tenzij je natuurlijk zo'n dictatoriaal regime digged...
pi_28531188
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ah.. zie dat je het op die manier kan opvatten. Bedoelde meer te wijten aan de apartheid. Zonder de apartheid zou het land er nu veel beter uit hebben gezien. Als er men al veel eerder in harmonie had kunnen leven bedoel ik dan.
Nee. Als er nu nog steeds apartheid was, dan was het nu een beter land om in te leven. Ook voor de zwarte bevolking.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:14:12 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28531237
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Wat lul jij nou weer.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28531304
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee. Als er nu nog steeds apartheid was, dan was het nu een beter land om in te leven. Ook voor de zwarte bevolking.
Dat moet even uitleggen.
pi_28531356
Het is nu een grote teringbende, net zoals de rest van Afrika. Je mag niet discrimineren, maar ik zie toch wel wat causale verbanden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')