Strijder ja. Leider van het ANC dat niet altijd de meest fijne dingen deed.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Nelson Mandela is voor mij één van de grootste vrijheidsstrijders ooit, ik heb dus ook gigantisch respect voor die man.
En dat zegt veelquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:59 schreef pberends het volgende:
Gevaarlijk ja, maar het is wel een van de rijkste landen (ook per inwoner) van Afrika geworden.
Geen idee.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:22 schreef el_hombre het volgende:
[..]
En dat zegt veel![]()
En was dat voor de afschaffing van de apartheid ook al niet zo?
quote:South Africa is a middle-income, emerging market with an abundant supply of natural resources; well-developed financial, legal, communications, energy, and transport sectors; a stock exchange that ranks among the 10 largest in the world; and a modern infrastructure supporting an efficient distribution of goods to major urban centers throughout the region. However, growth has not been strong enough to lower South Africa's high unemployment rate; and daunting economic problems remain from the apartheid era, especially poverty and lack of economic empowerment among the disadvantaged groups. South African economic policy is fiscally conservative, but pragmatic, focusing on targeting inflation and liberalizing trade as means to increase job growth and household income.
Bron dan maar weer...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mandela is gewoon een terrorist. Walgelijk dat deze terrorist wordt vereerd. Van Zuid-Afrika heeft hij ook een grote teringbende gemaakt.
En dan zie ik Mandela die zijn beroep als terrorist uitoefend? Ik doelde daar natuurlijk op. Dat het een teringbende is geloof ik graag maar dat is het gevolg van apartheid he... als alle armen opeens de rechten krijgen van alle rijken dan gaat daar niet een week overheen dat de armoede is opgelost.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nooit reportages gezien over Zuid-Afrika? Anders ga je er eens heen en doe je je oogjes eens open.
Zeg ik toch ook. Toen de apartheid is afgeschaft. Maar ik neem aan dat je weet dat Zuid-Afrika daarvoor geen paradijs op aarde was. Nou ja, voor een hoop blanken natuurlijk wel. Maar we kunnen natuurlijk ook terug naar de apartheidquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die teringbende is ontstaan nadat Mandela daar aan het kloten is gegaan. Je haalt echt een hele hoop dingen door elkaar, kerel.
Het land economisch misschien niet... maar wat wil je? Je vergeet natuurlijk het menselijke aspect (nou ja, vergeten.. het is bijna chronisch) dat er toch erg veel mensen blij mee waren. Een overwinning op het racisme... dat is toch mooi?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Afrika is in elk geval niks opgeschoten met de ´vrijheidsstrijd´ van Mandela. Zoveel is zeker
Ah.. zie dat je het op die manier kan opvatten. Bedoelde meer te wijten aan de apartheid. Zonder de apartheid zou het land er nu veel beter uit hebben gezien. Als er men al veel eerder in harmonie had kunnen leven bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, dat zei je niet. Je zei dat het een gevolg is van... Dat is heel wat anders.
Nee, want toen de macht in handen was van een hele kleine blanke elite, die een dictatoriaal bestuur had over de zwarte minderheid die mishandeld werd en Zuid-Afrika zich in een internationaal isolement bevond, was het allemaal veel beter.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Afrika is in elk geval niks opgeschoten met de ´vrijheidsstrijd´ van Mandela. Zoveel is zeker
Tenzij je natuurlijk zo'n dictatoriaal regime digged...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:09 schreef SG1 het volgende:
[..]
Nee, want toen de macht in handen was van een hele kleine blanke elite, die een dictatoriaal bestuur had over de zwarte minderheid die mishandeld werd en Zuid-Afrika zich in een internationaal isolement bevond, was het allemaal veel beter.
Nee. Als er nu nog steeds apartheid was, dan was het nu een beter land om in te leven. Ook voor de zwarte bevolking.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ah.. zie dat je het op die manier kan opvatten. Bedoelde meer te wijten aan de apartheid. Zonder de apartheid zou het land er nu veel beter uit hebben gezien. Als er men al veel eerder in harmonie had kunnen leven bedoel ik dan.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mandela is gewoon een terrorist. Walgelijk dat deze terrorist wordt vereerd. Van Zuid-Afrika heeft hij ook een grote teringbende gemaakt.
Dat moet even uitleggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee. Als er nu nog steeds apartheid was, dan was het nu een beter land om in te leven. Ook voor de zwarte bevolking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |