had ik gister 2 dagen me rijbewijs zat in de bedrijfs auto collega zegt je kan nog wel een klein stukkie naarvoren, beng op een mercedes busjequote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:48 schreef SuperJERK het volgende:
Met 2 km per uur inparkeren, ik had niet zoveel ruimte dus heel voorzichtig het hekje aangetikt.
Dat was mijn grootste aanrijding.. en ik blijf dat het zo blijft.. en dat ik niet van zulke grote verhalen hier hoeft te typen![]()
ABS verkort de remweg nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 18:00 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zat achterin (had nog geen rijbewijs) en vriend van me zus achter stuur (net 2 maanden rijbewijs) in een S40 geloof ik met ABS. Rijden 140 km/h op de snelweg en waren bijna de enige zo leek het.. Plots duiken er binnen luttele seconden allemaal auto's op die zich een fille vormen, vriend van me zus drukt van schrik het rempedaal helemaal in (God tnx we had ABS) en na wat rare geluiden en schokken die van de ABS afkwam kwamen we tot stilstand. Auto achter ons had genoeg afstand, dus ging allemaal goed.
Het aantal auto's dat later in de berm stond was niet met 1 hand te tellen. (over een lengte van een paar km)
De klap was trouwens dat ik met mn neus tegen de stoel voor me aankwam maja behalve wat jeuk verder niets aan over gehouden![]()
ABS heeft ook een beetje ESP functie hoor. En mind you; ABS Anti Blokkeer System, dus je wielen blokkeren ook niet waardoor je je remweg ook verkort.quote:
Geloof mij maar, als jij zonder ABS op een besneeuwd wegdek remt glijd je onverminderd door (knappe chauffeur als je ABS kan simuleren), als je ABS hebt dan rem je wel degelijk veel harder, zonder te blokkeren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:37 schreef yup het volgende:
ABS heeft een beetje ESP functie ? Dacht het niet dude...
Maar in het geval van vol de rem intrappen wint ABS het altijd... Alleen in bepaalde gevallen heeft ABS een langer remweg... (remmen in grint, sneeuw e.d.)
Functie als in; verkorting van de remweg.quote:Op donderdag 7 juli 2005 15:37 schreef yup het volgende:
ABS heeft een beetje ESP functie ? Dacht het niet dude...
Maar in het geval van vol de rem intrappen wint ABS het altijd... Alleen in bepaalde gevallen heeft ABS een langer remweg... (remmen in grint, sneeuw e.d.)
Precies.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:05 schreef Robar het volgende:
Ik heb er toch echt even snel een aantal bronnen op nageslagen en daar wordt toch dikwijls gezegd dat een auto met ABS een kortere remweg heeft dan een auto zonder ABS. En aangezien ABS er voor zorgt dat je niet gaat slippen met als gevolg dat je veel verder doorglijdt, ga ik er van uit dat die bronnen gelijk hebben. BAs verkort dus wel degelijk de remweg.
Nee. Geloof me, ABS verkort de remweg niet. Is ook logisch, om het blokkeren van de wielen te voorkomen wordt de remkracht die naar de wielen gaat verminderd totdat het wiel weer gaat draaien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:04 schreef Furious het volgende:
[..]
Functie als in; verkorting van de remweg.![]()
Niet mee eens.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Blokkerende (dus stilstaande) wielen hebben een grotere wrijving dan draaiende wielen.
Hey, ABS heeft in mijn ogen meer voordelen dan nadelen hoor. Maar een kortere remweg is daar geen van.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:04 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Als je met een auto remt en je achterste wielen blokkeren, en de voorste remmen gewoon, dan sta je binnen no time achterstevoren. Dus de blokkerende wielen hebben geen grotere wrijving dan draaiende wielen.
Dat je zonder ABS sneller stil kan staan dan met ABS, ben ik wel met je eens.
Mooi is dat he? Ik kan echt genieten van dat soort experimenten. Was dit dat experiment waarbij 't karretje afremde in een grote bak met water?quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:42 schreef HuHu het volgende:
In 1940 tijdens een experiment met G-krachten.
Men neme een karretje, wat raketmotoren en een vrijwilliger. Maak een rails, ontsteek de motoren en hoppakee.
Tijdens het afremmen heeft de vrijwilliger 45G doorstaan. Hij is een aantal dagen blind geweest. Ik denk dat dit wel het record is allertijden.
Klopt, hij werd afgeremt in een grote bak water. De vrijwilliger zijn ogen waren een paar dagen compleet zwart van kleur door alle gespatte aderen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:03 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Mooi is dat he? Ik kan echt genieten van dat soort experimenten. Was dit dat experiment waarbij 't karretje afremde in een grote bak met water?
schrijf je nu 3x BMW verkeerd?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:54 schreef Fork5 het volgende:
Ik zat in een stadsbus die over een 80 weg reed. komt er van achtere een BWM aan met zeker 120 en die wil inhalen en zet hem meteen naast de bus. maar daar reed al een tegenligger (helaas een Fiat panda) met 80. dus een immense klap van 200 km p/h. daarna ramde ze dus bus nog. gelukkig is zo'n bus vrij stevig. maar was wel helemaal in gedeukt. en ik keek naar achteren en zie een rollende BWM en een iets dat een Fiat moest zijn. ik was toen echt extreem erg geschrokken en de rest van de bus ook en gelukkig bleef de buschaffeur heel rustig en stopte hem netjes. later hoorde ik dat de BWM rijder had gedronken en hij was er met een schrammetje vanaf gekomen, maar de de 2 in de Fiat waren terplekke overleden. dit was geen prettige ervaring om mee temaken.,
lol ja sorry. dat heb ik wel vakerquote:
Ja hoor mag ook. Waarom niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:18 schreef SHERMAN het volgende:
Damn wat een verhalen.
Zelf nog niks mee gemaakt. Wel een bijna senario maar dat telt niet echt in dit topic geloof ik.
Omdat het geen klap is geweest.quote:
Hahahhahahahhahahahhahhahhahahahhahahahha yeah ! Weer een Mazda minderquote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:29 schreef Estolan het volgende:
180km/h de berm in geschoten LOL!!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik reed niet eens Whahahaha, zat er alleen naast en keer ernaar
Met 90 km/u met een fiets aanhangen bij een auto?!? Sorri maar dat lijkt me zeer onverstandig. Aanhangen is sowieso al onverstandig, maar met 90 km/u... (sowieso zijn fietsremmen daar voor niet gemaakt)quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:49 schreef Robar het volgende:
Dit heb ik niet zelf meegemaakt, maar is wel iets waar ik erg van geschrokken ben en wat ik eigenlijk wel even hier wil plaatsen. (voor mensen die dit ooit uit willen proberen)
Dit gaat over een kennis van mij.
Vriendje van hem had net zijn rijbewijs en ging even met de auto van pa een ritje maken. Onderweg kwamen ze dus die kennis tegen en stelden voor dat hij even aan de auto ging hangen zodat hij sneller thuis was. (hij was dus op de fiets). Eerst ging het met een gangetje van 50, maar al snel werd het 60, 70, 80, 90 totdat die kennis het niet meer volhield en met zijn stuur begon te zwabberen. Het onvermijdelijke gebeurde en hij vloog van zijn fiets af recht door de voorruit van een geparkeerde auto. Hij lag helemaal open en had zware bloedingen. Bewusteloos is hij naar het ziekenhuis gebracht, alwaar hij kantje boord heeft gelegen. Nu is hij weer helemaal in orde, maar zijn litteken in zijn gezicht zal hem hier altijd aan blijven herinneren.
Beter een gedeukte ego voor die maat van je dan een gedeukt lichaam. Laat het een wijze les voor hem zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:59 schreef -chefke- het volgende:
gister een kop staart botsing maat van me reed met ons in zijn twingo weer eens te hard te dicht op een andere auto en die remde ineens en wij ramde met goede vaart die andere auto. gelukig geen gewonden maar wel een hoop schade en schrik( heb het vanacht 50 x opnieuw beleefd). en 1 enorme gedeukte ego van die maat van me.
Was het geen piloot? Kan me niks herrineren van een vrijwilliger. Ik kan het fout hebben hoor...quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:27 schreef Furious het volgende:
[..]
Klopt, hij werd afgeremt in een grote bak water. De vrijwilliger zijn ogen waren een paar dagen compleet zwart van kleur door alle gespatte aderen.
Weer zo een malloot in zijn auto...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:54 schreef Fork5 het volgende:
Ik zat in een stadsbus die over een 80 weg reed. komt er van achtere een BMW aan met zeker 120 en die wil inhalen en zet hem meteen naast de bus. maar daar reed al een tegenligger (helaas een Fiat panda) met 80. dus een immense klap van 200 km p/h. daarna ramde ze dus bus nog. gelukkig is zo'n bus vrij stevig. maar was wel helemaal in gedeukt. en ik keek naar achteren en zie een rollende BMW en een iets dat een Fiat moest zijn. ik was toen echt extreem erg geschrokken en de rest van de bus ook en gelukkig bleef de buschaffeur heel rustig en stopte hem netjes. later hoorde ik dat de BMW rijder had gedronken en hij was er met een schrammetje vanaf gekomen, maar de de 2 in de Fiat waren terplekke overleden. dit was geen prettige ervaring om mee temaken.,
My thougths exactly, kan er misselijk van worden als je dit soort gebeurtenissen hoort of leest.....quote:Op zondag 10 juli 2005 01:24 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Weer zo een malloot in zijn auto...![]()
Weg met dat soort volk, zijn hun rijbewijs niet waardig.
Uhm dit is een Nissan hoor.....quote:Op zondag 10 juli 2005 00:53 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Hahahhahahahhahahahhahhahhahahahhahahahha yeah ! Weer een Mazda minderGeweldig om te zien dit maakt mijn dag weer goed
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben het volledig met je eens (behalve dan dat het voornamelijk VW-rijders zijn). Als ik gekleefd wordt, dan laat ik accuut mijn gaspedaal los en geef de klever de tijd om afstand te noemen. Doet ie dit niet, dan staan we beiden op een gegeven moment gewoon stil.quote:Op zondag 10 juli 2005 01:13 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik rij zelf ook auto en irriteer me geheid aan mensen die plakken of dat nu bij hoge of lage snelheden betreft. (en meestal zijn het toch weer die VW rijders om het maar zo te zeggen.) Er zal een keer een punt in tijd komen dat ik de bestuurder eruit trek en hem even flink laat merken dat plakken uit den boze is, om het maar netjes te zeggen. (nadat dus de eventuele aanrijding is geweest omdat die persoon zo "verstandig" was om te plakken.)
Ik kan me ook al te best begrijpen dat er agressie in het verkeer ontstaat wat uit loopt op een vuistpartij (of erger) Eerlijk gezegd geef ik sommige mensen ook absoluut geen ongelijk. Sommige verdienen het gewoon. Zodat de volgende keer zwaarder leed voorkomen kan worden. (aangezien de plak bestuurder zijn les wel geleerd heeft, na die vuistslag.)
geloof mij deze kerel plakt nooit meer en remt voortaan optijdquote:Op zondag 10 juli 2005 01:13 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Beter een gedeukte ego voor die maat van je dan een gedeukt lichaam. Laat het een wijze les voor hem zijn.
Ik rij zelf ook auto en irriteer me geheid aan mensen die plakken of dat nu bij hoge of lage snelheden betreft. (en meestal zijn het toch weer die VW rijders om het maar zo te zeggen.) Er zal een keer een punt in tijd komen dat ik de bestuurder eruit trek en hem even flink laat merken dat plakken uit den boze is, om het maar netjes te zeggen. (nadat dus de eventuele aanrijding is geweest omdat die persoon zo "verstandig" was om te plakken.)
Ik kan me ook al te best begrijpen dat er agressie in het verkeer ontstaat wat uit loopt op een vuistpartij (of erger) Eerlijk gezegd geef ik sommige mensen ook absoluut geen ongelijk. Sommige verdienen het gewoon. Zodat de volgende keer zwaarder leed voorkomen kan worden. (aangezien de plak bestuurder zijn les wel geleerd heeft, na die vuistslag.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |