Zie het contrast met Blindquote:Op maandag 4 juli 2005 16:52 schreef Suijk het volgende:
Hadden die spelers niet een iets vrolijker gezicht op kunnen zetten bij het vasthouden van dat mooie shirt?
Vooral de heer Lindenbergh ziet eruit alsof hij het héél erg naar zijn zin heeft.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:52 schreef Suijk het volgende:
Hadden die spelers niet een iets vrolijker gezicht op kunnen zetten bij het vasthouden van dat mooie shirt?
quote:Over het mogelijk aantrekken van spelers van AZ liet de nieuwe technisch directeur Martin van Geel zich niet uit. "Ik stap bij Ajax blanco binnen. We gaan eerst bij Ajax zelf kijken en dan bij andere clubs." Op een vraag over mogelijke belangstelling voor verdediger Ron Vlaar gaf hij een soortgelijk antwoord: "Ik stap hier blanco binnen, maar we leven wel in de voetballerij."
quote:Markus Rosenberg ging nog even kort in op wat vragen. De Zweedse spits had geen moeite gehad met het kiezen voor Ajax. ,,Ajax is een grote club. Ik heb natuurlijk gezien hoe het met Zlatan ging. We zijn wel heel andere types als spitsen. Bij Zweden onder 21 heb ik in een 4-3-3 systeem gespeeld en bij Malmö 4-4-2. Dat is wel een ander systeem dan bij Ajax, maar ik denk dat de omschakeling naar het Ajax-systeem niet al te moeilijk zal zijn.''
Dat dacht ik vorig jaar ook tegen een of andere amateurclub.quote:
No shit, Sherlock!quote:Op maandag 4 juli 2005 17:40 schreef JeroenV het volgende:
Stekelenburg lijkt eerste keus als je op de nummers af gaat.
quote:Op maandag 4 juli 2005 17:05 schreef F1Bas het volgende:
Loting eerste ronde Amste cup:
SC Joure-Jong Ajax
Ajax am-Ga Eagles
Nee, want waarom zou je een jong Nederlands talent niet goedkoop overnemen wanneer je een gebrek aan (centrum)verdedigers hebt?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:08 schreef gras het volgende:
Gelukkig maar.
Ik zie geen gebrek. Ja, gebrek aan kwaliteit bij Ron Vlaar.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:09 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, want waarom zou je een jong Nederlands talent niet goedkoop overnemen wanneer je een gebrek aan (centrum)verdedigers hebt?
Leg eens wat meer uit dan?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:10 schreef gras het volgende:
[..]
Ik zie geen gebrek. Ja, gebrek aan kwaliteit bij Ron Vlaar.
En Davids!quote:
Heb ik al een paar keer gedaan. Opbouwend drama. Daarnaast zijn Vermaelen en Schilder ook prima met het oog op de toekomst.quote:
Knap he!?quote:
Zou echt oerdom zijn om hem niet aan te trekken nu hij nog een jeugdcontract heeft.quote:
Za 9 /7 /2005 15:00 oefen: DWV - Ajaxquote:Op maandag 4 juli 2005 20:40 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Knap he!?
Wanneer is de eerste oefenwedstrijd? En gaan ze eigenlijk nog op een trip naar het buitenland? Ik ben helemaal niet zo op de hoogte van de voorbereiding.
Boven dat ongedierte eindigen wij altijd al......quote:Op maandag 4 juli 2005 19:13 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
En Davids!![]()
Maar goed, zo lang wij ons versterken met Olaf Lindenbergh, Markus Rosenberg en Edgar Manucharyan, terwijl onze concurrent (rivaal is een betere verwoording) uit Rotte'dam het moet doen met Aerts, Ali B. en Schreuder, zie ik ons sowieso boven het ongedierte einden...
We worden gewoon kampioen, laat dat duidelijk zijn!![]()
Wat dachten jullie van de aankopen van jullie andere concurrent? Ik denk dat PSV met Simons, Ferreyra en Vayrinnen beter heeft ingekocht dan Ajax met Lindenbergh, Rosenberg en Manucharyan. Zeker als je kijkt naar wat er voor is betaald. PSV dan wel meer kwaliteit moeten inleveren, maar toch.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:13 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
En Davids!![]()
Maar goed, zo lang wij ons versterken met Olaf Lindenbergh, Markus Rosenberg en Edgar Manucharyan, terwijl onze concurrent (rivaal is een betere verwoording) uit Rotte'dam het moet doen met Aerts, Ali B. en Schreuder, zie ik ons sowieso boven het ongedierte einden...
We worden gewoon kampioen, laat dat duidelijk zijn!![]()
Daarom. Vlaar komt gewoon.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:54 schreef JeroenV het volgende:
'Vlaar is absoluut eeh niet aan de orde'
Neuh, daar had ik nooit een goed gevoel over.quote:
Hij hoeft ook niet meteen voor de basis gehaald te worden, als ie maar gehaald wordt. Kwil niet dat uiteindelijk die lampen hem aantrekken.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:03 schreef Radegast het volgende:
VlaarDie beste jongen heeft amper twaalf wedstrijden op niveau gespeeld...
Niks mis met Grygera of Heitinga.
Ja en daar speelde hij best goed. Als hij straks een heel seizoen in de basis staat is hij niet meer te betalen.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:03 schreef Radegast het volgende:
VlaarDie beste jongen heeft amper twaalf wedstrijden op niveau gespeeld...
Niks mis met Grygera of Heitinga.
Hij heeft tegen Sporting Lissabon twee keer zeer goed gespeeld, deed het niet slecht op het wk-20 maar dat was tegen tegenstanders van weinig niveau, en eind van de vorige competitie deed hij ook mee met AZ en ze verloren alles.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja en daar speelde hij best goed. Als hij straks een heel seizoen in de basis staat is hij niet meer te betalen.
Dan is Van Geel zijn geloofwaardigheid wel gelijk naar 0 gezakt. Na eerst dat gedoe met AZ. Maargoed, Vlaar is welkom.quote:
Ach, vaagheid omtrent het wel of niet komen van spelers is een voetbal club eigen.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:10 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Dan is Van Geel zijn geloofwaardigheid wel gelijk naar 0 gezakt. Na eerst dat gedoe met AZ. Maargoed, Vlaar is welkom.
Zou erg dom zijn om te zeggen dat hij wel komt of dat ze er pogingen voor doen.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ach, vaagheid omtrent het wel of niet komen van spelers is een voetbal club eigen.
Juist.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:16 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zou erg dom zijn om te zeggen dat hij wel komt of dat ze er pogingen voor doen.
Niet op letten, ten eerste zeggen oefenwedstrijden niks en moet je niet teveel aandacht aan het ongedierte besteden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:07 schreef Jajong het volgende:
010 heeft met maarliefst 1(!!!!!!!!)-0 van 2e klasser zondag Alphense Boys gewonnen, dat word oppassen komend seizoen
nouja ik speel 1e klasse zondag en ik vind t best frapant om te zien dat een miljoenenploeg als de kakkerlakken slechts met 1-0 wint van een team dat een klasse lager dan ik speeltquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:14 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Niet op letten, ten eerste zeggen oefenwedstrijden niks en moet je niet teveel aandacht aan het ongedierte besteden.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:14 schreef F1Bas het volgende:
Niet op letten, ten eerste zeggen oefenwedstrijden niks en moet je niet teveel aandacht aan het ongedierte besteden.
Leuk dat je langskomt Franky. Koffiequote:
quote:
quote:Op maandag 4 juli 2005 20:44 schreef F1Bas het volgende:
Tussendoor nog een tripje naar Duitsland.
Maar voorlopig zijn ze dit seizoen nog wel ongeslagen met 0 doelpunten tegenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:07 schreef Jajong het volgende:
010 heeft met maarliefst 1(!!!!!!!!)-0 van 2e klasser zondag Alphense Boys gewonnen, dat word oppassen komend seizoen
quote:Danny Blind wil met Ajax landstitel
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Trainer Danny Blind formuleerde gisteren de doelstellingen voor het nieuwe seizoen: Ajax moet toetreden tot het hoofdtoernooi van de Champions League en de landstitel winnen.
Behalve een korte vooruitblik op het nieuwe seizoen gaf Blind ook drie nieuwe spelers een Ajax-shirt. Markus Rosenberg, Edgar Manucharyan en Olaf Lindenbergh werden officieel gepresenteerd in de Arena. Blind toonde zich tevreden, maar ook gereserveerd.
''De nieuwe spelers zijn een versterking of kunnen dat in de toekomst worden. Rosenberg en Manucharyan komen uit een tweespitsen-systeem. Je moet inschatten hoe ze het in het Ajax-systeem doen. Rosenberg is in principe centrumspits en Manucharyan kan op meerdere posities in de aanval uit de voeten. Lindenbergh kan spelen als linkshalf, controlerende middenvelder, centrale verdediger en linksachter.''
Hoewel Ryan Babel, Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer, Hedwiges Maduro, Hatem Trabelsi en Angelos Charisteas zich pas over twee weken bij de groep melden, heeft Blind nu al een grote spelersgroep. Als iedereen is aangehaakt, werkt de trainer met 28 spelers, onder wie vier keepers. Begin augustus wil Blind de groep terugbrengen, al zei hij niet tot welk aantal. Blind wil ten minste drie keepers in de A-selectie houden. Waarschijnlijk valt Bogdan Lobont buiten de boot.
Hoewel Blind alle spelers aan boord wenst te houden, sluit hij niet uit dat alsnog enkele spelers bij Ajax vertrekken. Om echter te voorkomen dat hij aan het einde van de transferdeadline van 1 september voor verrassingen komt te staan, houdt Blind ook spelers bij Ajax voor wie hij op dit moment geen perspectief ziet. Pas als duidelijk is dat de beste spelers niet worden weggekocht, komen spelers die lager in de hiërarchie staan in aanmerking voor verhuur.
De transferregels laten dat toe. Op die manier wil Blind zich indekken tegen de farce van vorig seizoen, waarbij Zlatan Ibrahimovic werd weggekocht en diens vervanger Aruna Koné (Roda JC) werd afgekeurd.
De eerste doelstelling, kwalificatie voor het hoofdtoernooi van de Champions League, kan Ajax al snel behalen. Over een mand spelen de Amsterdammers een play-off tegen een tegenstander die pas op 29 juli bekend wordt. De voorbereidingstijd is vrij kort, maar dat vindt Blind geen probleem. ''We hebben ruim een maand de tijd, dat moet volstaan.''
Ajax heeft nog steeds geen opvolger gevonden voor de revaliderende linksachter Maxwell, op wie Blind pas na de winterstop rekent. ''We hebben enkele kandidaten op het oog, maar we zijn niet de enige. Met Julien Escudé, Thomas Vermaelen, Emanuelson en Lindenbergh hebben we goede noodverbanden achter de hand.''
Overigens heeft Maxwell zich gisteren wel al gemeld in Amsterdam. Als Ajax volgende week op trainingskamp gaat naar De Lutte keert de Braziliaan terug naar zijn vaderland voor verder herstel.
Blind maakt deze week bekend wie de aanvoerder van Ajax wordt. Ook de lijst met rugnummers wordt binnenkort gepubliceerd. Op de trainingsbroekjes waren echter al cijfers zichtbaar. Zo speelden keeper Maarten Stekelenburg met nummer één, Steven Pienaar met nummer tien en Wesley Sneijder met nummer achttien. ''Maar die cijfers zeggen niks over het elftal dat ik in mijn hoofd heb,'' zei Blind.
© Het Parool, 05-07-2005
Weer eens een keer uit bij psv winnenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:42 schreef Dylan Dog het volgende:
Natuurlijk is daar niks mis mee maar wat zouden anders de doelstellingen zijn?
Dat zou wel een fraaie doelstelling zijn ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Weer eens een keer uit bij psv winnenWordt wel weer eens tijd verdomme.
Het is inderdaad wel een heel erg open deur die hij intrapt, natuurlijk is het de bedoeling kampioen te worden!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:42 schreef Dylan Dog het volgende:
Natuurlijk is daar niks mis mee maar wat zouden anders de doelstellingen zijn?
Zou op zich wel humor zijn als hij zo'n antwoord gafquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:58 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat zou wel een fraaie doelstelling zijn ja.
Jouirnalist: Danny, wat zijn de doelstellingen voro komend seizoen?
Blind: Landskampioen, de CL voorronde overleven en winnen bij PSV.
En als ie het niet haalt moet ie ontslagen worden?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:11 schreef Nashje het volgende:
Plaatsing voor CL vind ik zelf nog te laag. Ik zeg: kwartfinale zeker.
Er was er 1 om half 11, zometeen om 4 uur is er weer 1.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:01 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Hoe laat is die training vandaag. Weet iemand dat?
De JC-schaal lijkt mij wel een goede gelegenheid hiervoorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Weer eens een keer uit bij psv winnenWordt wel weer eens tijd verdomme.
In het philips stadion. Na die magistrale 1-4 in het seizoen 94/95 hebben wij daar nooit meer weten te winnenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:24 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
De JC-schaal lijkt mij wel een goede gelegenheid hiervoor
Ja dat moet ik ook weer eens gebeurenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 16:25 schreef StarGazer het volgende:
[..]
In het philips stadion. Na die magistrale 1-4 in het seizoen 94/95 hebben wij daar nooit meer weten te winnen
Wat een judasstreek!!!!!!!!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:33 schreef Erwtensoep het volgende:
En wat te denken van Marcel Brands, die gaat gewoon van RKC naar AZ!!!
ongehoord
Dat wou ruud gullit zelfs met Feyenoordquote:
Kan Ajax niet een betere tegenstander krijgen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:22 schreef JaWi het volgende:
Woensdag 20 juli, Sittard (stadion), 19.30 uur:
Fortuna Sittard - Ajax
Informatie over de kaartverkoop e.d. volgt.
In plaats van die wedstrijd in Duitsland die niet doorging.
Ach, zolang de 23e doorgaat vind ik alles best. Dit hoef ik niet te zienquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:26 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan Ajax niet een betere tegenstander krijgen?
Bron: Voetbalzone.nlquote:'Ajax heeft interesse in Anderson Silva'
Ajax heeft volgens de Spaanse sportkrant Marca interesse in de 22-jarige Anderson Silva. De middenvelder speelde het afgelopen seizoen 30 wedstrijden voor Racing Santander. Ook het Spaanse Osasuna zou aankomende zomer de Braziliaan graag in haar selectie verwelkomen.
De Amsterdamse club houdt met deze transfer misschien al rekening met een eventueel vertrek van de middenvelders Steven Pienaar, Tomas Galasek en Nigel de Jong. Volgend seizoen lopen de contracten van deze spelers af en ze hebben voorlopig alledrie een verlenging van het huidige contract geweigerd.
Ah, dat is nog eens lekker dichtbij.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:22 schreef JaWi het volgende:
Woensdag 20 juli, Sittard (stadion), 19.30 uur:
Fortuna Sittard - Ajax
Informatie over de kaartverkoop e.d. volgt.
In plaats van die wedstrijd in Duitsland die niet doorging.
Einde Tom de Mul dus.quote:4/7/2005 - Blind: inkrimping selectie; alleen nog linksback erbij
(Gepost door RvN)
Danny Blind liet op de persconferentie weten dat hij erg blij is met zijn drie aanwinsten, Rosenberg, Manucharyan en Lindenbergh. Vooral de laatste is multifunctioneel. 'Olaf Lindenbergh kan spelen als linkshalf, controlerende middenvelder, als centrale verdediger die naar voren toe speelt en eventueel linksachter' aldus Blind.
Hij wil zijn elftal alleen nog versterken met een linksback. 'De positie van linksback hebben we nog niet kunnen invullen. We hebben echter genoeg goede noodverbanden, dus als we iemand halen voor die positie moet het echt een goeie zijn. We hebben meerdere kandidaten op het oog, ondanks het feit dat de blessure van Maxwell op een voor ons moeilijk moment kwam om gericht te scouten.'
De selectie is met 29 man nu echter te groot naa de zin van Blind: 'Door het late instromen van zes internationals, die over twee weken pas zullen beginnen, hebben we nu een goed aantal om mee te werken. Maar in augustus zullen we groep terugbrengen tot een kleiner aantal. Het hangt van de spelers zelf af tot hoeveel. In ieder geval is er nu voor iedereen nog perspectief bij Ajax, anders zaten ze er niet bij.'
Was vroeger anders een verdraaid lastige uitwedstrijd!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:26 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kan Ajax niet een betere tegenstander krijgen?
Ik kan me ook nog wel een naar thuisbezoek herinnerenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
Was vroeger anders een verdraaid lastige uitwedstrijd!
ja, maar dat was een incident, hoop ikquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:53 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog wel een naar thuisbezoek herinneren.
Ze komen voorlopig toch niet op bezoek, mits AC.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, maar dat was een incident, hoop ik
Ze zijn nog op zoek. Rustig aan hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
Wat is dat toch voor gezeik dat AJAX geen linksback kan vinden?? Drost!!! Drost!! Of was Van Geel te druk bezig met het vieren van zijn overgang naar AJAX, om naar het WK onder 20 te kijken?? Ik snap er niks van!!
Precies, en dan 3-4-3 spelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:27 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Escude kan et ook gewoon als we geen nieuwe vinden :p
Idd.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:30 schreef twi het volgende:
Drost kan dat niveau nog lang niet aan.
Nope die heeft net in Frankrijk getekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:31 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Die Taiwo van Nigeria zou relax zijn, maar die komt toch niet..
Hij speelde al bij L'OM. HSV wil hem graag hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nope die heeft net in Frankrijk getekend.
1-3quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:53 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog wel een naar thuisbezoek herinneren.
quote:5/7/2005 - Toont Ajax interesse voor Nigeriaanse WK onder 20-speler?
(Gepost door RvN)
De Nigeriaanse krant Daily Trust meldt dat op het afgelopen WK onder 20 de Nigeriaan Soga Sambo is opgevallen bij Ajax. De middenvelder zou later deze maand terug worden verwacht in Amsterdam zo meldt de krant. Van de 19-jarige middenvelder werd vooraf het een en ander verwacht dit toernooi, uiteindelijk stond hij om onbekende redenen slechts een keer in de basis, tegen Zuid-Korea.
Volgend jaar gaan Pienaar en de Jong weg..........quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:13 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Weer een middenvelder, alsof we daar niet genoeg van hebben.
Denk ik ook ja.quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:32 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
De Jong zou ik niet zo snel zegge, half jaartje basis en die tekent wel,
De Jong kreeg sinds Blinds aanstelling een basisplaats op het middenveld (bijna altijd dan) . Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je clubje hem kwijt wil.quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:14 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Volgend jaar gaan Pienaar en de Jong weg..........
Zal wel voor de Alpen cup zijn of iets dergelijksquote:Op woensdag 6 juli 2005 02:05 schreef The_M het volgende:
TopictitelWaar baseer je dat op
Kampioenschapsvoorbereiding
![]()
![]()
![]()
**MELDT..... Vak 127quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:11 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Btw ik ben wel benieuwd wie hier allemaal een Ajax Seizoenkaartje hebben, ik heb er maandag 1 besteld op vak 425.
Alpen cupquote:Op woensdag 6 juli 2005 02:10 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Zal wel voor de Alpen cup zijn of iets dergelijks
Hup, weg jij !quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:05 schreef The_M het volgende:
TopictitelWaar baseer je dat op
Kampioenschapsvoorbereiding
![]()
![]()
![]()
411 meldt zich....quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:11 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Btw ik ben wel benieuwd wie hier allemaal een Ajax Seizoenkaartje hebben, ik heb er maandag 1 besteld op vak 425.
Had hij 2 jaar geleden ook, dat nummer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:04 schreef Spideyman het volgende:
Pienaar speelt volgend jaar met rugnummer 10 trouwens, maar dat hoeft niet zoveel te zeggen.
quote:5/7/2005 - Van der Vaart als ster ontvangen op eerste training HSV
(Gepost door RvN)
Al voor de eerste training stond Rafael van der Vaart dagelijks in de Duitse media. Niet alleen vanwege zijn aanwezigheid in Hamburg de laatste dagen, maar zeker ook vanwege Sylvie. Ze worden ook in Hamburg al vergeleken met de Beckhams. Vandaag werkte hij zijn eerste training af bij HSV. Na afloop was de trainer vol lof over de middenvelder en kreeg hij tijdens de traing veel applaus van het publiek en van medespelers.
Geen concrete, maar wel interesse dus.quote:5/7/2005 - Van Geel ontkent concrete interesse voor Vlaar
(Gepost door RvN)
De Telegraaf meldt dat Martin van Geel gisteren heeft laten weten dat Ajax inderdaad bij de zaakwaarnemer van Ron Vlaar heeft geïnformeerd naar de jonge AZ-verdediger, zoals VI twee weken geleden meldde. Van Geel ontkende echter dat Ajax probeert Vlaar naar de Arena te halen.
De manier hoe hij reageerde in het Sportjournaal maandag, over de vermeende interesse in Vlaar, zegt mij dat Ajax wel degelijk met Vlaar bezig is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Geen concrete, maar wel interesse dus.
Iets zegt me dat Vlaar aankomend seizoen in de ArenA speelt.
quote:Nieuwe technisch directeur trapt met gerust hart af bij Ajax
Martin van Geel blikvanger Ajax
De specta-culairste aankoop van Ajax bleef gisteren binnen. Dat was technisch directeur Martin van Geel.
Foto ANP
Coach Danny Blind in de regen tijdens de eerste training voor het nieuwe seizoen.
Hij schoof een paar uur na de eerste Ajax-training aan voor zijn officiële presentatie, in de perszaal van de Arena.
Voor de drie nieuwe spelers was de Amsterdamse aanhang gisteren niet massaal uitgelopen. Zo'n 400 toeschouwers zagen live de eerste stappen van Markus Rosenberg, Edgar Manucharyan en Olaf Lindenbergh op het bijveld van de Arena.
Het drietal werd verwelkomd met vuurwerk, een stormachtige regenbui én de warme aanwezigheid van mevrouw Van Schaick, met 107 jaar één van de oudste nog levende Ajax-supporters.
Een loodzware conditietest bleef uit. Trainer Danny Blind koos voor een gevarieerde training, overwegend mét bal. ,,Dat past bij het beeld dat ik van Ajax had'', zei de nieuwe Zweedse spits Markus Rosenberg. ,,Dit is een perfecte leerschool voor een jonge voetballer.''
Rosenberg speelde vorige week zijn laatste wedstrijd voor Malmö FF, dat midden in het seizoen zit. ,,Ik heb vijf dagen vakantie gehad'', aldus de aanvaller, die door Blind specifiek is gehaald als centrumspits. Rosenberg moet in de eerste plaats concurreren met Angelos Charisteas.
,,Markus heeft kwaliteiten die we in de voorste linie nog misten'', aldus Blind. ,,Hij is snel, kopsterk en doelgericht. Ik streef ernaar om in iedere linie zoveel mogelijk kwaliteiten bij elkaar te hebben.''
Omdat alleen Rafael van der Vaart vertrok, heeft Blind zijn selectie nagenoeg compleet. Alleen een linksback ontbreekt nog, de zwaar geblesseerde Maxwell is nog maanden afwezig. ,,Maar we leggen de lat hoog'', aldus Blind. ,,Met Escudé, Lindenbergh en Emanuelson hebben we noodverbanden die goed genoeg zijn. Een linksback is welkom, maar alleen als het ook écht een versterking is.''
De coach vormt sinds afgelopen vrijdag een duo met Van Geel, de man die de lange termijn gaat bewaken bij Ajax. ,,Ik wil dicht bij de staf en de selectie werken'', zegt Van Geel. ,,Dat is niet bemoeizuchtig, maar geeft aan dat ik betrokken ben bij de mensen met wie ik werk.''
De Brabander vertelde over zijn honger en ambitie bij Ajax, maar niet voordat hij nog even achterom had gekeken naar AZ. Daar was Louis van Gaal een paar uur eerder écht begonnen, nota bene Van Geels voorganger als technisch directeur bij Ajax.
,,Inhoudelijk heb ik Louis niet over deze functie gesproken'', aldus Van Geel. ,,Hij heeft me gefeliciteerd en vond het jammer dat onze samenwerking zo snel eindigde. Dat vond ik ook, echt waar. Het liep goed tussen ons de laatste weken, er ontstond iets. Ook dáárom was het een moeilijke beslissing om AZ te verlaten. Ik ben ambitieus, maar geen planner. Toen ik zei dat ik het heel goed naar mijn zin had bij AZ, wás dat ook zo. Maar als Ajax komt, de top in Nederland, moet je een keuze maken. Dat heb ik gedaan. Ik zoek altijd naar mijn eigen plafond.''
Van Geel benadrukte met opgeheven hoofd te zijn vertrokken uit Alkmaar. De directeur schreef al zijn voormalige collega's een brief en door zo'n beetje iedereen werd hij persoonlijk gefeliciteerd. Daarmee is het hoofdstuk AZ afgesloten voor Van Geel, of voorzitter Dirk Scheringa nu nog boos is of niet.
,,Ik laat de club met een gerust hart achter'', aldus Van Geel. ,,Er is iets opgebouwd dat nog jaren meekan. Alle interessante spelers zijn langdurig vastgelegd.'' Op Ron Vlaar na, de jeugdinternational die zo stormachtig doorbrak. De verdediger heeft nog een beginnerscontract bij AZ, maar Van Geel voelt geen morele bezwaren om ooit nog eens in de Alkmaarse vijver te vissen. Of het nu om Vlaar gaat of om een andere speler. ,,Ik doe mijn uiterste best voor de club waar ik werk'', aldus Van Geel.
,,Dat is nu Ajax. We gaan eerst eens rustig evalueren wat deze club nog nodig heeft, op alle terreinen. Daarna bekijken we samen hoe we dat het beste in kunnen vullen. Ik ben een teamworker.''
Bron (Reg)
Geen idee, ik hoop snel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:00 schreef JaWi het volgende:
Mooie foto van Blind.
Daggla, hoe lang denk je dat Vlaar nog zou duren dan?
Moeilijk?quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:00 schreef JaWi het volgende:
Mooie foto van Blind.
Daggla, hoe lang denk je dat Vlaar nog zou duren dan?
Bus van kwart over komt me beter uit. Moeder is weg met de autoquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:02 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Moeilijk?
Afstand doen van je pc?![]()
idd, deadline ligt toch op 1 juni?quote:
Laten we het hopenquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Vlaar komt dinsdag.
Bron?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Vlaar komt dinsdag.
Geen, gewoon een gok.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bron?
Zou wel erg erg okay zijn trouwens..
Nr. 13 mis ik nog in dit rijtje? - Nieuwe linksback? Of evt. Vlaar? Of bijgeloof en krijgt niemand dat nummerquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:22 schreef ThomasBerge het volgende:
De volledige lijst met rugnummers dit seizoen:
1 Maarten Stekelenburg
2 Hatem Trabelsi
3 Zdenek Grygera
4 John Heitinga
5 Julien Escudé
6 Tomás Galásek
7 Mauro Rosales
8 Hedwiges Maduro
9 Angelos Charisteas
10 Steven Pienaar
11 Ryan Babel
12 Hans Vonk
14 Maxwell
15 Thomas Vermaelen
16 Nigel de Jong
17 Yannis Anastasiou
18 Wesley Sneijder
19 Urby Emanuelson
20 Daniël de Ridder
21 Olaf Lindenbergh
22 Rasmus Lindgren
23 Tom de Mul
24 Markus Rosenberg
25 Anthony Obodai
26 Bogdan Lobont
27 Edgar Manucharyan
28 Nourdin Boukhari
29 Nicolae Mitea
30 Kenneth Vermeer
Maxwell heeft hem een tijdje gedragen, maar ik weet niet waarom de nummer 13 nog niet weggegeven is. Ik hoop stiekem op de Vlaar-theoriequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:32 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Nr. 13 mis ik nog in dit rijtje? - Nieuwe linksback? Of evt. Vlaar? Of bijgeloof en krijgt niemand dat nummer![]()
Yep, ik kon bij hoge uitzondering nog een weekje later....quote:
Ik denk dat Edgar Davids het wordt...quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:33 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Maxwell heeft hem een tijdje gedragen, maar ik weet niet waarom de nummer 13 nog niet weggegeven is. Ik hoop stiekem op de Vlaar-theorie
quote:Charisteas en Trabelsi wel in trainingskamp
(Verslaggever SV, Amsterdam, 13.47u GMT+01.00, Sportweek)
De Confederations Cup-gangers Angelos Charisteas en Hatem Trabelsi zullen zich volgende week, als Ajax op trainingskamp gaat naar De Lutte, melden bij de selectie van Danny Blind.
Dit weet De Sportweek te melden. Degene die deelnamen aan het WK U-20, Kenneth Vermeer, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson voegen zich pas na het trainingskamp bij de A-selectie.
quote:Lindenbergh moet vooral rust gaan brengen
(Verslaggever SV, Amsterdam, 13.40u GMT+01.00, VI)
Olav Lindenberg zegt in een gesprek met de Voetbal International dat hij bij Ajax vooral rust moet gaan brengen. De 31-jarige voetballer sprak vertrouwen uit in een basisplaats.
Lindenbergh: 'Ik kan rust brengen op het middenveld, ben sterk in de coaching en kan het wel neerzetten', aldus de ex-AZer.
Hij ziet zijn toekomst bij Ajax met vertrouwen tegemoet. 'Ik verwacht dat als ik genoeg speelminuten krijg in de voorbereiding, ik wel een basisplaats kan afdwingen'.
Simons is een zekerheidje, maar Ferreyra, Väyrinen toch zeker niet. Van Bommel vervangen is geen eitje hoor. En de manier waraop Park speelde de laatste maanden vond ik gewoonweg indrukwekkend.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:50 schreef ChAoZ het volgende:
vind je? ik totaal niet. psv heeft toch redelijke aankopen gedaan ter vervanging van Bommel, Park en Vogell en ik zie bij ons weinig kwalitatieve injecties die doorslaggevend gaan zijn.
hmmm Simons is een belg dus dat blijft altijd maar afwachten. Tenminste wel de belgen die in het ajaxtopic over het algemeen worden besprokenquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:35 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Simons is een zekerheidje, maar Ferreyra, Väyrinen toch zeker niet. Van Bommel vervangen is geen eitje hoor. En de manier waraop Park speelde de laatste maanden vond ik gewoonweg indrukwekkend.
Ook dit jaar weer aanwezig....dit jaar in Vak413.quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:11 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Ferreyra was bankzitter bij CSKA Moskou (afwachten dus), Väyrinen moet zich nu gaan bewijzen en Simons ken ik niet echt, nooit zien spelen eigenlijkquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:35 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Simons is een zekerheidje, maar Ferreyra, Väyrinen toch zeker niet. Van Bommel vervangen is geen eitje hoor. En de manier waraop Park speelde de laatste maanden vond ik gewoonweg indrukwekkend.
Ligt er totaal aan wanneer je de post krijgt. Heb hem net aan laten maken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:08 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
idd, deadline ligt toch op 1 juni?
Volgens mij is er de laatste paar jaar geen #13 meer uitgegeven bij Ajax. Daarvoor hebben Knopper en Maxwell het nog wel gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:32 schreef BadRabbit het volgende:
Nr. 13 mis ik nog in dit rijtje? - Nieuwe linksback? Of evt. Vlaar? Of bijgeloof en krijgt niemand dat nummer![]()
Kan ookquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:26 schreef P0RN0STAR het volgende:
Ron Vlaar wel (goedkoop) aantrekken, maar meteen een jaar verhuren aan AZ...
Bergdolmo had ook 13 in zijn laatste seizoen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:07 schreef keeper het volgende:
[..]
Volgens mij is er de laatste paar jaar geen #13 meer uitgegeven bij Ajax. Daarvoor hebben Knopper en Maxwell het nog wel gehad.
Zoet bedoel je?quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:45 schreef sqlsmurft het volgende:
[..]
hmmm Simons is een belg dus dat blijft altijd maar afwachten. Tenminste wel de belgen die in het ajaxtopic over het algemeen worden besproken
Väyrinen komt er wel. Dat vind ik persoonlijk wel een erg goede speler.
Na afgelopen seizoen probeer ik die eindhovense club niet meer te onderschatten. De verrassing aan het eind smaakt nog bitter na![]()
mitea krijgt die nog een nummerquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:32 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Vorig jaar was ie van niemand, als het goed is. Bijgeloof.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Bergdolmo had ook 13 in zijn laatste seizoen.
Ja, 29.quote:
Dan zou ik het juist willen hebben als ik een hoger rugnummer had.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorig jaar was ie van niemand, als het goed is. Bijgeloof.
Barcelona heeft afgezien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:07 schreef Radegast het volgende:
Gaat Galasek nou nog weg? Er was toch interesse uit Spanje?
Net als Harry die nummer 9 houdt, pure cult! Wát een marketing-actie van Ajax!quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:16 schreef Bjoro het volgende:
en toch snap ik Babel niet, als ik hem was had ik gewoon de rest van mijn carriere met nr 49 rondgelopen !
Boeien dat het geen nummer van de 1e 11 is, dat telt toch nergens meer !
En zo maak je jezelf als marketing-ding wat meer herkenbaar !
Wie vallen er buiten de boot? Ik denk Lindgren, De Mul, Obodai, Manucharyan en Emanuelson.quote:Blind gaat in augustus snijden in Ajax-groep
7/7/2005 14:16
Ajax is de voorbereiding gestart met een imposante groep van 29 spelers, maar trainer Danny Blind wil daar begin augustus in snijden. De huidige groep is in ieder geval te groot om de competitie mee in te gaan.
'Alle 29 spelers hebben volgens ons de potentie in Ajax 1 te spelen', zegt Blind in VI, 'dat mogen ze de komende weken laten zien. Uiterlijk begin augustus wil ik de groep inkrimpen, maar met hoe veel spelers ik straks verder ga weet ik nog niet.'
Ik denk A-selectie AJAX:quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wie vallen er buiten de boot? Ik denk Lindgren, De Mul, Obodai, Manucharyan en Emanuelson.
Zolang Edgar Davids nergens anders heeft getekend, hoop ik op een onverwachte move van Ajax (Arie van Eijden en Martin van Geel mogen mij verrassen!) maar als ik het een beetje realistisch bekijk, is de kans slechts zo'n 0,01%...quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:12 schreef Nashje het volgende:
Davids komt echt niet meer hoor P0RN0STAR.
Nieuw nummer -> nieuwe shirts -> meer verkoop.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:16 schreef Bjoro het volgende:
en toch snap ik Babel niet, als ik hem was had ik gewoon de rest van mijn carriere met nr 49 rondgelopen !
Boeien dat het geen nummer van de 1e 11 is, dat telt toch nergens meer !
En zo maak je jezelf als marketing-ding wat meer herkenbaar !
het zal wel zo zijn dat de spelers (onder invloed van hun zaakwaarnemers) zelf niet tot 2009/2010 willen verlengenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:10 schreef twi het volgende:
Davids komt niet naar Ajax, natuurlijk. Voor de rest denk ik dat Lindgren bij de groep blijft, en Lobont niet teruggeplaatst wordt naar Jong Ajax maar gewoon wordt verkocht. Wellicht dat Boukhari wordt verhuurd, maar denk dat ook hij gewoon bij de selectie blijft.
Babel heeft zijn contract verlengd. En persoonlijk ben ik daar (natuurlijk) wel blij mee, maar waarom worden al die contracten "maar" tot 2008 verlengt? Babel, Emanuelson, Vermeer en Maduro zijn toch spelers die nog minstens 2 jaar bij Ajax zullen blijven voetballen. Dan zit je tegen die tijd dus weer in dezelfde situatie als nu met De Jong etc.
Maak daar gewoon 2009 of 2010 van, die jongens hebben de potentie, verdienen niet eens zo gigantisch veel dus Ajax kan zich het permitteren, en je bent in elk geval verzekerd van een goede transferprijs, wanneer ze het buitengewoon goed doen en al vroeg zullen worden overgenomen.
die zaakwaarnemers zijn ook niet gekquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:10 schreef twi het volgende:
Babel heeft zijn contract verlengd. En persoonlijk ben ik daar (natuurlijk) wel blij mee, maar waarom worden al die contracten "maar" tot 2008 verlengt? Babel, Emanuelson, Vermeer en Maduro zijn toch spelers die nog minstens 2 jaar bij Ajax zullen blijven voetballen. Dan zit je tegen die tijd dus weer in dezelfde situatie als nu met De Jong etc.
Maak daar gewoon 2009 of 2010 van, die jongens hebben de potentie, verdienen niet eens zo gigantisch veel dus Ajax kan zich het permitteren, en je bent in elk geval verzekerd van een goede transferprijs, wanneer ze het buitengewoon goed doen en al vroeg zullen worden overgenomen.
deze reactie had ik nog niet gelezenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
het zal wel zo zijn dat de spelers (onder invloed van hun zaakwaarnemers) zelf niet tot 2009/2010 willen verlengen
Zo slecht was ie bij Rostock niet eens.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:12 schreef Nashje het volgende:
Ik vind er weinig aan om te zien hoe Litmanen zo'n mooie carriere verprutst door nu bij clubjes als Hansa Rostock te gaan spelen.
quote:Betis: 'Liever geen Ajax in voorronde van CL'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 15.53u GMT+01.00, Marca)
De technisch directeur van Real Betis, Lorenzo Serra Ferrer, zegt in de Spaanse krant Marca dat zijn club het beste 'grote ploegen als Ajax' maar niet kan treffen.
'Het zou mooi zijn als we de grote ploegen als Monaco, Manchester, Inter Milan en Ajax zouden kunnen ontlopen', aldus Ferrer in het dagblad.
Op 29 juli vindt door de UEFA de loting voor de derde (en laatste) voorronde van de Champions League plaats, dat in augustus over twee wedstrijden wordt afgelegd.
Nee, daar was hij de man die ze bijna nog in de Bundesliga hield, hij speelde fantastisch.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo slecht was ie bij Rostock niet eens.
En ik heb liever geen Betis; komt dat even mooi uitquote:
Wat weten we nu van Markus Rosenberg??? Scoort niet overdreven veel (heb wel een paar goeie kopgoals van hem gezien) is het 4-3-3-systeem niet gewend en is al aardig op leeftijd als je hem vergelijkt met Zlatan, ik moet het allemaal eerst nog zien...quote:
Jawel daar heb je idd gelijk in. Maar wat heeft Harry tot nu toe gepresteerd? Helemaal niets. Ik geef Harry ook nog steeds het voordeel van de twijfel hoor, maar ik heb het idee dat het met hem niet gaat lukken. Daarnaast denk ik dat Ajax Rosenberg niet heeft gehaald om lekker op de bank te gaan zitten, en ik denk dat Blind hem daarom wel op zal stellen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:04 schreef P0RN0STAR het volgende:
[..]
Wat weten we nu van Markus Rosenberg??? Scoort niet overdreven veel (heb wel een paar goeie kopgoals van hem gezien) is het 4-3-3-systeem niet gewend en is al aardig op leeftijd als je hem vergelijkt met Zlatan, ik moet het allemaal eerst nog zien...
Ik denk dat Harry ons nog gaat verrassen, komend seizoen!![]()
Ook Harry zal niet gehaald zijn om lekker op de bank te gaan zitten!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:12 schreef S-Two het volgende:
[..]
Jawel daar heb je idd gelijk in. Maar wat heeft Harry tot nu toe gepresteerd? Helemaal niets. Ik geef Harry ook nog steeds het voordeel van de twijfel hoor, maar ik heb het idee dat het met hem niet gaat lukken. Daarnaast denk ik dat Ajax Rosenberg niet heeft gehaald om lekker op de bank te gaan zitten, en ik denk dat Blind hem daarom wel op zal stellen.
Als er iemand moet opzouten is het die pauper van een Mitea wel!!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:18 schreef sqlsmurft het volgende:
Babel in de spits en Mitea lekker linksbuiten.
dan moet ik me dus weer 17 wedstrijden kapot ergeren aan die sukkel..........quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Laat Mitea het dit seizoen nog maar proberen, is het dan niks dan mag hij weg.
Blind zal hem als hij niet presteert wel snel slachtofferen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
dan moet ik me dus weer 17 wedstrijden kapot ergeren aan die sukkel..........![]()
Ik snap ook niet waarom iedereen die Manu alweer aanprijst terwijl niemand'em nog écht aan het werk heeft gezien.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Volgens mij is het allebei niks, Manuchie in de spits of anders Babel
Ik heb ook wel vertrouwen in hem, alleen tijdens die wedstrijd tegen Barcelona liet hij nog wat weinig zien. Kwam natuurlijk ook vanwege het feit dat hij voortijdig het veld moest verlaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:01 schreef Nashje het volgende:
Ik heb 'm even zien spelen met Barcelona - Ajax. Verder is ie Armeens talent van het jaar, zegt toch wel wat.
Nou ja, fantastisch... Hij had wel een aanloopje nodig voor hij de kwaliteiten van zijn teamgenoten op waarde wist te schatten en andersom. Zoals ze in "Der Kicker" schreven, had Rostock een Jari in de heenronde ook goed kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Nee, daar was hij de man die ze bijna nog in de Bundesliga hield, hij speelde fantastisch.
Dat laatste zegt me, gezien de kwaliteiten van het Armeense voetbal, niet al te veel.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:01 schreef Nashje het volgende:
Ik heb 'm even zien spelen met Barcelona - Ajax. Verder is ie Armeens talent van het jaar, zegt toch wel wat.
Lijkt me niet dat je zomaar Armeens talent van het jaar wordt. Die jongen moet wel talent hebben. Oke, het niveau is wel een stuk lager.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat laatste zegt me, gezien de kwaliteiten van het Armeense voetbal, niet al te veel.
Voorzover ik weet kunnen Rosales en De Ridder niet uit de voeten op de linkerzijde. Dus zij moeten strijden om de rechtsbuiten positie. Ik gun De Ridder die plek wel, ik hoop dat hij in de voorbereiding ook de kans krijgt zich in de basis te spelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is een aanval met Babel-De Ridder-Rosales niet wat, met positiewisselingen?
Tsja dan heb je 5 spitsen en gebruik je er maar een als linkeraanvaller.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is een aanval met Babel-De Ridder-Rosales niet wat, met positiewisselingen?
Enig talent moet je dan wel hebben, maar echt veel?? Lijkt me niet echt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je zomaar Armeens talent van het jaar wordt. Die jongen moet wel talent hebben. Oke, het niveau is wel een stuk lager.
Positiewisselingen, dus Babel staat niet als linkeraanvaller. Daarbij: je moet toch geen spitsen gebruiken ómdat je ze hebt? Als ze niet goed genoeg zijn, komen ze er gewoon niet in...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:04 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Tsja dan heb je 5 spitsen en gebruik je er maar een als linkeraanvaller.
schrijf het er gewoon met een benzinestift opquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Net het nieuwe uitshirt gekochjt bij Aktiesport voor 59 euro [14.gif]
Wil hem nu nog laten bedrukken
Doen ze dat ook in sportwinkels?
het is geen feyenoord shirtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
schrijf het er gewoon met een benzinestift op
In de fanshop van de arena maar dan had je het daar moeten kopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Net het nieuwe uitshirt gekochjt bij Aktiesport voor 59 euro [14.gif]
Wil hem nu nog laten bedrukken
Doen ze dat ook in sportwinkels?
Armeense competitie is niveau hoofdklasse, denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je zomaar Armeens talent van het jaar wordt. Die jongen moet wel talent hebben. Oke, het niveau is wel een stuk lager.
Het "grootste talent uit de Hoofdklasse" dus, zegt dat wat?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Armeense competitie is niveau hoofdklasse, denk ik.
quote:8/7/2005 - Dacht Ajax aan Delano Hill?
(Gepost door RvN)
De Nederlandse linksback/voorstopper Delano Hill heeft een contract ondertekend bij het Oostenrijkse Austria Wien. De club betaalde 400.000 euro voor de speler van het gedegradeerde Hansa Rostock. Volgens het Oostenrijkse Kurier was de speler ook bij Ajax onderwerp van gesprek. De krant legt daarbij ook de link met de nieuwe technisch directeur van Ajax Martin van geel, die hem nog kent van Willem II. In hoeverre de interesse serieus was, is natuurlijk de vraag. Ajax is wel op zoek naar versterking voor de linksbackpositie.
NEE hequote:Vrijdag 8 juli - Verdediger Delano Hill bij Ajax aan bod geweest
(Verslaggever SV, Amsterdam, 20.32u GMT+01.00, Kurier)
Volgens het Oostenrijkse Kurier is de 30-jarige Delano Hill bij Ajax onderwerp van gesprek geweest om aan te trekken. Het medium publiceert echter dat hij zojuist tekende bij Austria Wien.
De Nederlander Hill had vroeger een goede relatie met de nieuwe technisch directeur van Ajax, Martin van Geel, bij Willem II. Het is goed mogelijk dat op deze manier ook ex-Ajacied Tim de Cler van AZ besproken is of wordt.
Danny Blind heeft momenteel met Julien Escude, Olaf Lindenbergh, Thomas Vermaelen en de zwaar geblesseerde Maxwell genoeg opties voor de linksbackpositie, maar wil zich daar toch graag nog versterken.
Ja en daarna neemt v Gaal ontslag, z'n taak zit eropquote:Op zaterdag 9 juli 2005 01:45 schreef Nashje het volgende:
Ron Vlaar zal komende week bij Ajax tekenen, met dank aan Van Gaal.
quote:Vanmiddag eerste oefenwedstrijd tegen DWV
Ajax speelt zaterdagmiddag 16.00 uur de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding tegen DWV. Op Sportpark Elzenhagen in Amsterdam-Noord wordt de wedstrijd tegen de Hoofdklasser a.s.v. DWV afgewerkt. Er zijn nog kaarten te koop, maar de club verwacht met zo'n 5000 toeschouwers een uitverkocht huis te krijgen.
Dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:15 schreef methodmich het volgende:
De gesprekken met Steven Pienaar en diens zaakwaarnemer over contractverlenging worden binnenkort heropend.
Ajax is van 12 t/m 15 juli in De Lutte. Iedere dag wordt er om 10.30 uur getraind en op 13 en 15 juli ook 's middags om 17.00 uur.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:07 schreef Saekerhett het volgende:
Weet iemand de trainingstijden in De Lutte aanstaande week? Wil wel een keer gaan kijken
quote:Zaterdag 9 juli - Drie aankopen staan in de basis tegen DWV
(Verslaggever PP, Amsterdam, 15.39u GMT+01.00, Redactie AS)
Vanmiddag geven wij u een live-verslag van de eerste wedstrijd van Ajax tegen DWV. Van onze verslaggever ter plaatse hebben wij vernomen dat de drie aankopen: Rosenberg, Manchuryan en Lindenberg in de basis staan.
Opstelling Ajax:
Doel: Stekelenburg
Verdediging: Heitinga, Escude, Vermaelen
Middenveld: De Jong, Galasek, Manchuryan, Lindenberg
Aanval: De Ridder, Rosenberg, Boukhari
Edit: laat maar, blijkt niet waar te zijnquote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:47 schreef Nashje het volgende:
Hoeveel staat het?
Het liveverslag van Ajax Showtime werkt is in ieder geval niet geupdatequote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:47 schreef Nashje het volgende:
Hoeveel staat het?
quote:De rustand mag terleurstellend genoemd worden: 0-0. Ajax, dat wel enkele goede kansen kreeg via Rosenberg en Boukhari, was nog niet scherp genoeg voor het doel van de tegenstander. DWV creerde ook twee kansen, maar ook zei zij wisten de doelman niet te verschalken.
http://www.ajaxshowtime.com/quote:Blind heeft waarschijnlijk wat recht gezet in de rust, want na de theepauze kwam er al snel verandering op het scorebord. Wesley Sneijder opent de score in de 48e minuut. Anastasiou, of hij zich zelf noemt 'papa', scoort binnen drie minuten de tweede en de derde voor Ajax. Mitea verschalkt niet veel later ook de keeper van DWV enverhoogd de score tot 0-4.
Het is maar de voorbereiding hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:36 schreef TimmyAsd het volgende:
Die opstelling is idd bagger. Daar hoef je in de CL niet mee aan te komen.
ach ja de voorbereiding va psv was vorig jaar ook niet erg goed...quote:
Ach niet teveel op ingaan, wij lachen voorlopig om de leegloop bij Psv.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
ach ja de voorbereiding va psv was vorig jaar ook niet erg goed...
het zegt allemaal niet zo veel, aangezien de selectie niet eens compleet is
Tsja hebben we niet voor niks het contract met Anastasiou verlengtquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:10 schreef ThomasBerge het volgende:
Sneijder, Yannis en Mitea zijn op dreef.
"...De manschappen van Blind hadden het na rust zeker te pakken. Sneijder maakte de 5-0, Anastasiou maakt zijn hattrick compleet door de 0-6 te maken en Mitea maakt de zevende voor Ajax..."
0-7 dus
quote:Misschien begrijpelijk, omdat eerder Tom de Mul op zijn plek speelde. Deze Belgische A-junior dartelde vrolijk langs de goedwillende amateurs gedurende de voorbereiding, maar op een zondagsschot tegen FC Twente na heeft hij tegen serieuze tegenstanders nog geen moment kunnen imponeren.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Julien Escude wordt trouwens de aanvoerder het komend seizoen.
Was op AT5, Danny Blind had het bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:52 schreef Jajong het volgende:
waar maak je dat uit op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |