abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28617536
Mijn sollicitatie gisteren was echt erg!! Ik kon de weg niet vinden ondanks mijn uitgeprintte route, en kwam ook nog in een file terecht, dus was 10 min. te laat, ondanks dat ik 20 min. speling in had gecalculeerd. Drama natuurlijk, gelukkig heb ik ze wel op tijd ingelicht.

Gesprek ging helemaal nergens over. Vreemde vragen van hun kant wat duidde op onduidelijke antwoorden van mijn kant. Het bedrijf en zijn medewerkers straalden op mij arrogantie uit en het enige wat ik dacht was: hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg Beetje jammer.

Nog 2 weekjes en dan ga ik lekker op vakantie! Whohoo

Maandag heb ik een kennismakingsgesprek bij een ander bedrijf in Eindhoven, ben erg nieuwsgierig. Functie lijkt me leuk, veel Spaans- en Franstalig, en de lokatie is Eindhoven Airport, ook niet verkeerd.

Ik ga maar weer eens verder werken
pi_28619842
Of je gaat op je regenachtige vrije dag aan de slag met vakantiefoto's en fotolijst. Zorgt ervoor dat alles perfect in het lijstje zit voordat je het aan de muur hangt.... en als je dan 10 minuten later nog eens kijkt ziet het er zo uit:

Typisch geval van: idee een 8, uitvoering een 4

* gaat zich verdiepen in het Klusforum
pi_28621056
pi_28621171
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:17 schreef Vogue het volgende:
Is dat de *lacht toe - smilie of de *lacht uit -smilie ?

Ik denk overigens dat ik het maar zo laat hangen, gegarandeerd dat iedereen die binnenkomt er wat van zegt
pi_28621440
De toe-lach smiley natuurlijk

Waarom hang je trouwens zoveel van dezelfde foto's in één ljist?

Het hagelt hier!!
pi_28621905
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:27 schreef Vogue het volgende:
De toe-lach smiley natuurlijk

Waarom hang je trouwens zoveel van dezelfde foto's in één ljist?
Dat is op deze foto niet goed te zien; maar het zijn allemaal foto's met een verschillende camera-instelling (sluitertijd, filter etc.) waardoor ze dus allemaal net iets anders zijn; een soort postmodernistische kunst dus; er is geen één foto die precies zo is als het origineel, waardoor de kijker dus (onbewust) het beeld zoekt dat het dichtst bij zijn beleving van het origineel past.

Hier is het bijna droog gelukkig, moet zo nog naar Amsterdam voor een feestje..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:59:01 #107
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28622594
Filosofisch fotograferen, heet dat...
Kom nou maar gewoon foto's nemen op het zomercarnaval!

Volgende week ga ik zeilen met vrienden. Op valkjes. Als het dan nog zulk weer is heb ik aan het eind van het weekend een stel vrienden uitgemoord waarschijnlijk...
Maar het wordt vast prachtig!

Morgen heb ik een feest op de pier in Scheveningen. Dus vanavond ga ik maar eens een avondje op de bank liggen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:01:18 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28622664
Voor k_man:
quote:
Noord-korea
Een dag uit het leven..
zondag 10 juli 2005 21:00 Net 3
Documentairemaker Pieter Fleury kreeg na maanden onderhandelen toestemming om in Noord Korea te mogen filmen. De Democratische Volksrepubliek van Korea kennen we alleen als de schurkenstaat, met een beducht kernwapenprogramma en het stalinistische regime van Kim Jong-il, vijand van het Westen. Uniek aan de toestemming was dat Fleury mocht filmen op het niveau van het dagelijks leven, de familie, leven en werken. Ondanks het toeziend oog van de censor maakte Fleury daar op de vierkante milimeter een nooit eerder vertoond portret van een zwijgende, protestloze samenleving.
Fleury maakte een beeld van het leven in een land waar nog altijd een totalitair regime het dagelijks leven bepaald. Over de mechanieken die worden aangewend om de bevolking te beheersen, over een zwijgende, protestloze samenleving, over de gehoorzaamheid. En over het grootste verschil tussen onze en hun maatschappij: individuele vrijheid. In Noord-Korea is die er niet.

In de film zijn de hoofdpersonen nauwelijks pratende personages: Hong Sun Hui, arbeidster in een textielfabriek, brengt 's ochtends haar dochtertje naar de kleuterschool en zingt een daarbij liedje: "...de monsterlijke Amerikanen knielen en smeken om genade.... ". Het kindje blijkt de tekst al te kennen.

In de fabriek waar Hong werkt, wordt met een niet aflatende ijver alles door iedereen in schriftjes genoteerd: van aantallen geproduceerde broeken tot hoeveel fouten er op een dag zijn begaan. Iedereen is controleur en iedereen controleert elkaar en wordt op zijn beurt gecontroleerd door superieuren.

Bij Hong in huis woont behalve haar moeder ook haar jongere broer. Die gaat naar Engels talenpracticum. En opeens blijkt dat Noord Koreanen ook gewone mensen zijn, die lachen om een lolletje of uit schaamte, elkaar helpen bij het zoeken naar een moeilijk woord ('Internet') en schrikken van het oorlogsleed wat en passant voorbijkomt in de les.

Maar hoe ontwapenend en naďef dat 'gewone' ook overkomt, het ontzag voor de Grote Generaal is allesoverweldigend. Zelfs de zwijgzame, uiterlijk zo zachte Hong blijkt aan het einde toch een trouwe discipel - voor haar is het een plicht om alle Amerikaanse honden uit te roeien. Voor de kinderen is hij de zon ("bloemen hebben de zon nodig om te kunnen groeien, en zij de liefde van de Grote Leider"). En voor de fabrieksarbeiders is hij het Grote Grote Geluk.

Regie: Pieter Fleury
Eindredactie: Roel van Broekhoven/Hans Keller/Doke Romeijn
Tegenlicht
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:17:26 #109
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28623142
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

er is geen één foto die precies zo is als het origineel, waardoor de kijker dus (onbewust) het beeld zoekt dat het dichtst bij zijn beleving van het origineel past.
Persoonlijk mis ik de smogversie nog.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_28623579
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:59 schreef Hik het volgende:
Uiteraard ben ik daar ook bij voor de foto's
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:36:28 #111
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28623845
Over zeilen gesproken: gisteren stond er een prachtig tragisch verhaal in de Times over een 82-jarige Japanse avonturier: (verkapte vrijdagmiddagpost )
quote:
Tragic final chapter in adventure of the old man and the sea
From Richard Lloyd Parry in Tokyo

WHEN Sakae Hatashita landed on the shores of Japan last December, bruised, bleeding and malnourished, his story was told and retold in the media.

He described how, after decades living in the United States, his Japanese wife had died, and how he had sworn to take her ashes back to her native land. How he had sailed for seven months and 10,000 miles across the Pacific, and fulfilled his promise. And, how he had done this alone, and at 81.

Yesterday the story reached its sad, but still romantic, conclusion. Three weeks after he set out on the return journey, his boat was spotted drifting more than 800 miles off the Japanese coast. Coastguards boarded it and found the body of Mr Hatashita, dead from causes still to be determined.

They identified him from the scars on his arms that he had sustained on his way from America when a Japanese fishing boat crashed accidentally into his yacht. During the six months he spent in Japan, before setting out on the return journey, coastguards and friends begged him to fly home rather than sail — but in vain. “Planes fall,” he said. “They’re very dangerous. Boats don’ t fall.”

Mr Hatashita was born in California in 1924 to Japanese immigrants who moved back home when he was a child. In 1970, after decades as a fisherman, he went back to the US with his wife, Shizuko, and became an American citizen.

He admitted that he had neglected his wife, sometimes spending years away as a captain of tuna-fishing boats that operated thousands of miles from the Pacific.

In California they were together, running a small nursery in the town of Corona, but Shizuko was never happy there. “America was not good for her,” he said. “She always said: ‘Why did we have to come to America?’ Before she died she always said: ‘I’m not American. Even if it’s after I die, I want to go back to Japan.’ ”

Eight years ago Mr Hatashita was driving when his car struck a pothole, burst a tyre and crashed. He survived with concussion; his wife died instantly. He lived on alone and sold his business last year. He bought a 39-foot yacht, Miya, after his wife’s maiden name, Miyasaka. From San Diego he sailed to Tahiti, then Hawaii and Japan. He installed Shizuko’s ashes in a small Buddhist altar in the cabin, and put her photograph on the wall. “That way I could spend time with thoughts of my late wife.”

He survived typhoons, capsizing and the collision with the fishing boat, which left him with a wound down to the bone, a collapsed sail and a hole in the hull. He had had so little exercise during his seven-month voyage that his legs atrophied and for a while he was unable to walk.

There had been no word from Mr Hatashita since he sailed from Miura on June 15. “The Pacific Ocean is my sea,” he said before he sailed. “I know I won’t get in trouble here . . . Life is a gamble. You could have had a car crash. If people think too much they won’t move a single step.”
kaartje:

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:46:13 #112
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28624236
Sorry. Ik ben al uren verdiept in een stel oude topics:
ONZIN TopTipTopic! en Het Officiële Fok!woordenboek

Ook goed vrijdagmiddagvermaak!
pi_28624382
Het verhaal over Noord-Korea zag ik ook net in m'n mailbox verschijnen.

In m'n mailbox vond ik echter ook een ander bericht van een kennis uit London:
quote:
I'm fine. Everyone I know is fine. There are plenty of stories of
what if's, near misses and the like. If I was 10 minutes later on
my journey I'd have passed the bus blast on my bike. Things happen.
Life goes on and especially in this city people put things swiftly
behind them and get on with daily life, slightly shaken, but
triumphant. Went to my local pub last night on the thames
overlooking the city. Beautiful sunset and a defiant silver lining.

take care.

with much love
Vrijwel zo'n zelfde bericht kreeg ik op 11 september 2001 van een vriend uit New York.

De mens blijft toch een vreemd wezen...

einde filosofische bui voor vandaag
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:54:26 #114
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28624531
Mooi.
pi_28628929
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Waarom zo lang wachten?
Hé, m'n titel is weg.

pi_28629164
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:59 schreef Hik het volgende:
Die dag is de ruenie van mijn Jemen reis...

Oh, en komend weekend vertoef ik in Keulen.
pi_28629208
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:01 schreef Hik het volgende:
Voor k_man:
[..]

Tegenlicht
De filmposter hangt hier op de wc...
pi_28629264
Ik ben ook weer een paar dagen terug, voor de geinteresseerden:

Reisverslag Zuid-Oost Azie
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:31:01 #119
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28633648
ow ik zie dat ik weer wat moet bijlezen hier. Leuke titel trouwens weer van CMT!

Mijn reis van 5-6 weken die ik in gedachte had aankomende winterperiode gaat niet door trouwens... De reden is echter vrolijk, ik ben nl toegelaten tot de HEAO opleiding BI in Sittard dus ik zal niet zolang van school weg kunnen blijven. Voordeel is dat ik daarom wat vakantiedagen heb om ook deze zomer nog wat te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28634024
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Leuke titel trouwens weer van CMT!

gefeliciteerd met je toelating, moest je een toelatingstoets doen?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:58:50 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28634424
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:43 schreef k_man het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je toelating, moest je een toelatingstoets doen?
tnx en yep, ik heb geen compleet mbo-4 diploma, omdat ik alleen de voor mij relevante vakken op mbo-4 niveau heb gedaan. Ik had wel gehoopt direct toegelaten te worden omdat ik op saxion in Enschede al was toegelaten en de toelatingsbrief al had. Maar de HBO instelling in Sittard is wat meer op de regeltjes vwb aannames van studenten, dus moest ik alsnog de toelatingstoets doen.

Deze toetsen waren overigens niet erg moeilijk. gewoon een soort IQ/kennis test. reeksen oplossen en taalprobleempjes/eneagrammen. en dit alles onder een bepaalde tijdsdruk. (bijv. 20 minuten voor 100 vragen)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28635270
Lijkt me een vrij logische test voor een BI opleiding
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28635302
Wie heeft de titel zomaar even veranderd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28635777
BI is bedrijfskundige informatica?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:44:44 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28635818
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:43 schreef k_man het volgende:
BI is bedrijfskundige informatica?
Ja, sorry, was niet helemaal duidelijk uit mijn post..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28636494
Wie heeft die titel veranderd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:11:10 #127
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28636601
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:06 schreef k_man het volgende:

[..]

De filmposter hangt hier op de wc...
Die wil ik zeker zien! Ik heb ooit een erg indukwekkende bbc reportage gezien over NK , ben ook wel benieuwd naar deze.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28639216
Deze kan dicht.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:48:04 #129
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28639356
Pcies
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28639484
En dan HK meteen op mijn topic reageren over een app in BsAS
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:01:08 #131
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28639869
Umm liever niet, de vragen die je stelt daar kan ik niet zoveel mee.
Ze spreken nogal voor zichzelf denk ik
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:27:00 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28640892
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wie heeft die titel veranderd?
De vrolijke drieling. Met hun gezeik.
pi_28641262
quote:
Umm liever niet, de vragen die je stelt daar kan ik niet zoveel mee.
Ze spreken nogal voor zichzelf denk ik
Dat mag je ook plaatsen

De vraag waaruit de investeringsbescherming in Uruguay bestaat is dat zeker niet naar mijn mening
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:43:01 #134
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28641458
Gefeliciteerd BHFH, dat klinkt leuk!
Maar blijf je nu gewoon Belg, of word je nu Limbo?
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 01:31:58 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28644344
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:08 schreef Mereltje het volgende:
Ik ben ook weer een paar dagen terug, voor de geinteresseerden:

Reisverslag Zuid-Oost Azie
Leuk verslag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 08:47:32 #136
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28646640
Goed dat je bent toegelaten BHFH! Ga je voltijd of deeltijd naar school? En je kopieert studieboekenk toch wel he? Of leen je ze in de bieb? Is een stuk goedkoper.

Leuk stuk Mereltje! Vooral over Peking, als het mee zit, gaan wij daar volgend jaar heen.

Vandaag de hele shoppen in Den Bosch. Als ik thuis kom, ben ik vast blut. Het is maar goed dat ik pas een gedeelte van de komende vakantie heb hoeven betalen.;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28647204
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:47 schreef YPPY het volgende:

Vandaag de hele shoppen in Den Bosch. Als ik thuis kom, ben ik vast blut. Het is maar goed dat ik pas een gedeelte van de komende vakantie heb hoeven betalen.;)
Misschien kom ik je nog wel tegen.

Die topictitel mag wel weer veranderd worden.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 10:50:05 #138
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28647826
Ik ga zo maar eens even buitenspelen... het weer ziet er heel mooi uit hier!
Bovendien gaat mijn repetitie niet door. Mijn dansleraar was gisteren ineens bij een concert in Duitsland... Dan vindt-ie het vast ook niet erg als ik volgende week ineens zeilen ben...

Terrasje met nieuw boekje dus... (ik kan echt zo blij worden als Bol mijn bestelde boeken bezorgd! )
pi_28647892
Ik heb 29 juli een examen, alleen ga ik vandaag niet leren. Vanmiddag lekker op een terrasje zitten in Den Bosch.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:55:09 #140
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28659996
Ok, ik ga zo uit, maar weet niet wat ik aan moet.

Ik ben een wijf.
pi_28660011
Anders doe je niks aan.
pi_28661043
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:55 schreef Hik het volgende:
Ok, ik ga zo uit, maar weet niet wat ik aan moet.
Misschien deze website eens proberen?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:33:09 #143
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28661221
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien kom ik je nog wel tegen.
Zou goed kunnen, alleen herken ik je toch niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_28661242
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, alleen herken ik je toch niet.
Hoe was het in Den Bosch?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:37:51 #145
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28661369
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoe was het in Den Bosch?
Erg gezellig en vermoeiend. Jammer dat om 5 uur de winkels dichtgingen. Maar daardoor kregen we nog wel een gratis ananas van de groenteboer op de markt. Op het terras was het ook lekker zonnig.
*OUD heilige*
pi_28661547
Welk terras heb je gezeten? Het was inderdaad redelijk weer.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:23:39 #147
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28665666
Wie heeft er vandaag nog appeltaart gegeten?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28665814
Nee, ik heb rattengif gestrooid op de appeltaart hier.
pi_28665839
Ik niet gelukkig.

Waren de appels toevallig niet rot?
pi_28666314
Vandaag wel 'huisgemaakte appelmoes' gegeten bij Dizzy

En deze week ook Romige kwarkyoghurt met appeltaart

Maar das echt smerig als je er een halve liter van probeert op te eten; lijkt een beetje op slagroom met appeltaart (in plaats van andersom)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')