abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2005 @ 00:49:54 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_28873130
Ik lach me dood. Hoe stom kunnen die politici zijn.

ALLES, maar dan ook ALLES, wordt jaar in jaar uit duurder. De gemeenten en overheid geven geld uit alsof het water is, waardoor jaarlijks alle lasten stijgen. Overal wordt belasting en accijns over geheven. Er is nu zelfs een energiebelasting!

Ondertussen preken de sukkels over loonmatiging, dat het zo slecht gaat, dat de economie niet goed loopt, kortom ze praten de economie helemaal de put in.

Resultaat: niemand heeft meer geld omdat alles afgepakt wordt, en datgene wat ze nog wel hebben, wordt niet uitgegeven. Bedrijfjes gaan failliet, de economie draait nog slechter, enz.

Ondertussen draait de economie van de VS als nooit tevoren, omdat de overheid hier wél het bedrijfsleven en uitgaven stimuleert.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28873646
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:49 schreef StefanP het volgende:
Ik lach me dood. Hoe stom kunnen die politici zijn.
* Tijger_m denkt dat Stefan nog niet helemaal begrepen heeft dat geleend geld terugbetaalt moet worden.

Ik kreeg steeds meer het idee dat Stefan een 15 jarig pubertje is wat bij zijn ouders woont

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2005 01:25:26 ]
pi_28949849
2vandaag zo:
quote:
Wellink over dalende economie
De Nederlandse economie verkeert steeds meer in een recessie en draait het slechtste van alle 25 landen in de Europese Unie. In het eerste kwartaal van dit jaar kromp de economie met 0,5 procent en naar verwachting zal dit alleen nog maar toenemen. In TweeVandaag reageert president Nout Wellink van de Nederlandsche Bank op de toestand van de economie in ons land.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:55:35 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28950013
quote:
In het eerste kwartaal van dit jaar kromp de economie met 0,5 procent en naar verwachting zal dit alleen nog maar toenemen.
Wie heeft die verwachting uitgesproken? De meest recente schatting van het CPB zegt iets anders, met een groei van het BBP van 0.5% in 2005 en 2% in 2006.
pi_28950384
Wellink zei in het voorfilmpje dat het aan de nieuwe rekenmethodes ligt... right .
  woensdag 20 juli 2005 @ 05:20:04 #106
46960 StefanP
polemicist
pi_28966039
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

* Tijger_m denkt dat Stefan nog niet helemaal begrepen heeft dat geleend geld terugbetaalt moet worden.

Ik kreeg steeds meer het idee dat Stefan een 15 jarig pubertje is wat bij zijn ouders woont
Pfrt, weer zoeentje die denkt dat de staatschuld alles is wat telt. Ondertussen heeft niemand meer een rooie rotcent in Nederland omdat de overheid alles inpikt, staat NL op de vooravond van een officiële recessie, maar de staatschuld is heilig dus zuig die burgers nog maar verder uit en vertik het vooral om de lasten te verlichten! Dat beleid werkt immers zo goed Om maar niet te spreken van het feit dat er geld ZAT is, ja ZAT, om dat met de helft van de huidige inkomsten te doen, maar dat de prioriteiten gewoon verkeerd liggen.

Zullen we trouwens "zakgeld" vergelijken?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28966984
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 05:20 schreef StefanP het volgende:

Pfrt, weer zoeentje die denkt dat de staatschuld alles is wat telt. Ondertussen heeft niemand meer een rooie rotcent in Nederland omdat de overheid alles inpikt, staat NL op de vooravond van een officiële recessie, maar de staatschuld is heilig dus zuig die burgers nog maar verder uit en vertik het vooral om de lasten te verlichten! Dat beleid werkt immers zo goed Om maar niet te spreken van het feit dat er geld ZAT is, ja ZAT, om dat met de helft van de huidige inkomsten te doen, maar dat de prioriteiten gewoon verkeerd liggen.
Nee, de staatsschuld is niet het enige wat telt, de mogelijkheid om de staatsschuld af te betalen is echter wel relevant en dat moet komen uit de handelsbalans, en ja hoor, je raad het vast al, die is in hoge mate negatief voor de VS. Staatsschuld is geleend geld, leningen moeten terugbetaald worden en wel met rente.
quote:
Zullen we trouwens "zakgeld" vergelijken?
Da's goed, joh, kan je goed tegen je verlies? Overigens wel grappig dat dezelfde persoon dit post:
quote:
Godverdomme, ik heb dit hele jaar pas 2 vakantiedagen kunnen opnemen, fucking drukte op het werk, continu onbetaald overwerk en sowieso maar 3 weken vakantie.

WAAAAAAH ik heb zelfs vandaag gewerkt. Wee de gebeente als ik geen vette raise krijg aan het eind van het jaar.

Was ik maar ambtenaar in NL geworden of zo, of bij een bank o.i.d. gaan werken. Als je daar om 17:01 belt zijn ze al naar huis, overwerk ho maar, koffie zuipen en niks doen, lekker toch zo'n relaxt baantje bij een bedrijf dat een monopoliepositie heeft! Ik werk me de pleuris en heb nergens tijd voor, wat nou werken van 9 tot 5, mocht ik willen!

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2005 09:29:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')