abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2005 @ 16:02:52 #51
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28479829
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:59 schreef BBQ-kip het volgende:
Omdat je dan niets meer proeft van je rozemarijn en olijfolie, doordat de tzatziki over alles heen walst.
Dat is waar, maar alles met mate.. alles met mate.
quote:
En dat slaat werkelijk nergens op... loser
Toch wel hoor. En het feit dat je op de man af gaat spelen is geen discussie voeren.
it takes one to know one
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 4 juli 2005 @ 16:06:51 #52
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28479975
Dat jij niet tegen een geintje kunt of wel een heel "aparte" humor hebt, vind ik zelf erger eigenlijk...
Waarom moet je toch altijd en overal een discussie van maken hier, er zijn meer dingen in het leven hoor... in case you haven't noticed...

Oh, vergeet ik nog bijna er een leuke PI bij uit te zoeken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 4 juli 2005 @ 16:15:09 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28480287
He jullie twee, ga ff elders lopen ruzien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:16:45 #54
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28480352
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
He jullie twee, ga ff elders lopen ruzien.
He jullie! Kom helpen!

sorry kon het niet laten, ben alweer weg
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28480359
Ik ga vandaag ook gepofte aardappel eten
Maar nu nog iets erbij.
En over smaak valt niet te twisten, ook niet in CUL
  maandag 4 juli 2005 @ 16:21:29 #56
45206 Pietverdriet
pi_28480540
Een lekkere sappige steak, Bluezz, en daarbij wat gewokte spinazie, met wat oestersaus en van die krokant gebakken uitjes erdoor?
  maandag 4 juli 2005 @ 16:28:54 #57
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28480865
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga vandaag ook gepofte aardappel eten
Maar nu nog iets erbij.
En over smaak valt niet te twisten, ook niet in CUL
Ontopic dan maar:

Toen ik in Engeland woonde was er een soort van kraampje vlakbij mijn werk, die verkocht gepofte aardappelen (Jacket Potato) op straat, in een heuse oven/kar. heerlijk met witte bonen in tomatensaus, klontje boter en cheddar
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 4 juli 2005 @ 16:38:47 #58
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28481222
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:28 schreef Puckzzz het volgende:
Toen ik in Engeland woonde was er een soort van kraampje vlakbij mijn werk, die verkocht gepofte aardappelen (Jacket Potato) op straat, in een heuse oven/kar. heerlijk met witte bonen in tomatensaus, klontje boter en cheddar
Nee, ik zou het niet bestellen, maar ik zou wel een hapje van jou willen schooien om het te proberen, om te kijken hoe het smaakte...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28485364
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een lekkere sappige steak, Bluezz, en daarbij wat gewokte spinazie, met wat oestersaus en van die krokant gebakken uitjes erdoor?
Te laat gelezen dit lekkere idee.
We hebben een runderworssie en een uitgebreide salade erbij.... maar dit staat genoteerd
  maandag 4 juli 2005 @ 19:13:47 #60
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28485872
Kipje, Haaienhapje... Culi is geen religie, waarin men denkt dat hún waarheid De Enige Waarheid is...

Integendeel! Kijk maar naar mijn sig hieronder: onderzoekt alle dingen... Precies!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 4 juli 2005 @ 19:47:43 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28486984
Ingrediënten

1 kropsla
2 hardgekookte eieren
1 EL mosterd
1 gesnipperd uitje
3 EL azijn
5 EL olijfolie
500 gr gekookte aardappels
2 zure appels in blokjes gesneden
3 augurken in reepjes gesneden
1 EL gehakte peterselie
zout
peper

Bereidingswijze

Pluk en was de kropsla zo dat er geen zand meer in zit.
Maak de sla goed droog.
Halveer de hardgekookte eieren en doe de dooiers in een kom.
Hak de eiwitten klein.
Maak de eidooiers fijn met een lepel.
Roer er de mosterd, ui en de azijn door.
Klop er in een dun straaltje de olie door.
Breng de dressing verder op smaak met zout en peper.
Doe de blokjes aardappel,appel en de reepjes augurk in een grote kom.
Schep hier de zo net gemaakte dressing door.
de peterselie toevoegen en op smaak brengen met peper en zout, goed door scheppen.
Verdeel de sla over 4 borden, schep hier op de aardappelsalade
garneren met de gehakte eiwit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 4 juli 2005 @ 19:47:51 #62
45206 Pietverdriet
pi_28486989
ho ho ho Dutch Mama, Culi is wel een religie, en ik ben een jonge god

Maar goed

Pommes Dutch Mama

500 gram heel bloemige aardappels
Zout
1/4 liter melk
klein beetje boter
Aardappels in de schil gaarstomen, en dan pellen.
door de aardappel pers halen en dan met een sneeuwbezem in een grote ronde schaal met een klein beetje boter slaan tot het een puree wordt.
Wat zout en de hete melk er bij toevoegen en opslaan met de sneeuwbezem luchtig slaan tot ie wit wordt en heel luchtig is.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:30:59 #63
66422 dutch-mamma
pi_28529264
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
ho ho ho Dutch Mama, Culi is wel een religie, en ik ben een jonge god

Maar goed

Pommes Dutch Mama

500 gram heel bloemige aardappels
Zout
1/4 liter melk
klein beetje boter
Aardappels in de schil gaarstomen, en dan pellen.
door de aardappel pers halen en dan met een sneeuwbezem in een grote ronde schaal met een klein beetje boter slaan tot het een puree wordt.
Wat zout en de hete melk er bij toevoegen en opslaan met de sneeuwbezem luchtig slaan tot ie wit wordt en heel luchtig is.
Ik voel me vereerd!

En het past zo verschrikkelijk goed binnen mijn streven "lekker en lowbudget"!!!

Je bent een kanjer culi-god!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28535856
Gaarstomen
Aardappelpers, sneeuwbezem
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:14:04 #65
45206 Pietverdriet
pi_28535962
Gaarstomen -> In een stomer tot gaar
Aardappelpers, pureepers

Sneeuwbezem (Schneebesen, ik zit te lang in Duitsland) -> AKA Garde
pi_28536056
Aah dank Piet!
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:59:36 #67
66422 dutch-mamma
pi_28537819
Zo'n aardappelpers in het Duits, daar bestaat een aparte term voor... wordt ook gebruikt om een megagrote knoflookpersachtige knijper mee aan te duiden die in Duitstalige gebieden wordt gebruikt om pasta-deeg-achtige sliertjes mee te knijpen...

Kom, Piet, je weet vast wel wat ik bedoel... Ik ben het woord kwijt! Hoe heet zo'n ding in het Germaans?

ja, op puntje van tong...
pi_34023338
Uit een gesloten topic :
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:19 schreef RoaRRR het volgende:
Na 24 jaar aardappelen gegeten te hebben gaat het me de laatste tijd steeds meer tegen staan om gekookte aardappels te eten...

Dus mijn vraag ? Wat te doen met de aardappels ? Natuurlijk ben ik op de hoogte van de meest standaard bereidingswijzes

* Patat bakken is natuurlijk een goede opties maar helaas niet zo goed voor de zwemband die ik juist probeer kwijt te raken
* Aardappelpuree is lekker maar alleen bij sommige gerechten

Maar ik ben juist op zoek naar bereidingswijzes die mij niet bekend zijn
pi_34023366
En:
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:23 schreef Bayer het volgende:
Aardappelgratin.

Benodigdheden: 600 gr aardappels, 100 gr geraspte gruyère kaas, 1 ei, ½ l melk, nootmuskaat, peper en zout, 50 gr boter, 1 teentje knoflook

Keukengerei: ovenvaste schaal, aluminiumfolie, oven (180 graden)

Schil de aardappels en snijd ze in schijfjes van enkele millimeters dikte. Meng de helft van de kaas met de melk, de kruiden, zout en het ei. Schuif het rooster in het midden van de oven en verwarm deze voor. Snijd het knoflookteentje door, wrijf daar een schaal, die bij voorkeu aardewerk moet zijn, mee in en beboter de schaal. Leg de aardappelschijfjes er dakpansgewijs in. Giet het melkmengsel in de schaal, strooi de resterende gruyère kaas erover en leg er hier en daar een stukje boter op. Zet de schaal in de oven. Dek de schaal af met aluminiumfolie. Verwijder dit na ca. 20 minuten als de aardappels gaar zijn en laat ze nog 10 minuten in de oven staan om mooi van kleur te worden. Naar eigen smaak en fantasie kunnen variaties worden aangebracht, door bijvoorbeeld fijngesnipperde ham of een fijngehakt uitjes tussen de schijfjes te strooien.

Eet ze.
pi_34023803
Goed topic, staan leuke tips in....
Die ik ook wel eens wil gaan gebruiken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34133379
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:34 schreef Oblivion het volgende:
Goed topic, staan leuke tips in....
Die ik ook wel eens wil gaan gebruiken.
Helemaal mee eens. Vooral de Pommes dauphinoise, waar ik nog wel eens uien of kaas doorheen wil gooien als ik nog wat over heb van de dag ervoor. Héérlijk bij bloemkool en verse worst Krijg er weer honger van..

Tip : http://www.aardappel.be/
pi_34134170
Ik heb vanmiddag iets aardappeligs in de supermarkt gekocht :
Potato cream gratins (diepvries) binnenkort maar even maken en op de foto zetten, ik had er nog nooit van gehoord
4 in een pak, het zijn ronde kleine taartjes om te zien.
pi_34149874
Aardappelschijfjes (kruimige) even laten koken in een pannetje met room , uitgeperste knoflook en zout en peter. Alles in een overschaal kiepen gerasptekaas erover en laten garen in de oven mjammmieee
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:17:07 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39165404
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:32 schreef HerrWinschen het volgende:
Heerlijk zijn die dingen toch, lekker knapperig, makkelijk te maken, en heerlijk qua smaak.

Hebben jullie nog andere culinaire hoogstandjes met aardappelen, dan hoor ik het graag!
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:40 schreef Klonk het volgende:
aardappels raspen, in een kom donderen, eieren, peper, zout en bloem erbij, evt spekjes ofzo, prutje roeren en bakken in de koekenpan
Uit Aardappelkroketjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')