Dat is waar, maar alles met mate.. alles met mate.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:59 schreef BBQ-kip het volgende:
Omdat je dan niets meer proeft van je rozemarijn en olijfolie, doordat de tzatziki over alles heen walst.
Toch wel hoor. En het feit dat je op de man af gaat spelen is geen discussie voeren.quote:En dat slaat werkelijk nergens op... loser
He jullie! Kom helpen!quote:Op maandag 4 juli 2005 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
He jullie twee, ga ff elders lopen ruzien.
Ontopic dan maar:quote:Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga vandaag ook gepofte aardappel eten
Maar nu nog iets erbij.
En over smaak valt niet te twisten, ook niet in CUL
Nee, ik zou het niet bestellen, maar ik zou wel een hapje van jou willen schooien om het te proberen, om te kijken hoe het smaakte...quote:Op maandag 4 juli 2005 16:28 schreef Puckzzz het volgende:
Toen ik in Engeland woonde was er een soort van kraampje vlakbij mijn werk, die verkocht gepofte aardappelen (Jacket Potato) op straat, in een heuse oven/kar. heerlijk met witte bonen in tomatensaus, klontje boter en cheddar![]()
Te laat gelezen dit lekkere idee.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Een lekkere sappige steak, Bluezz, en daarbij wat gewokte spinazie, met wat oestersaus en van die krokant gebakken uitjes erdoor?
Ik voel me vereerd!quote:Op maandag 4 juli 2005 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
ho ho ho Dutch Mama, Culi is wel een religie, en ik ben een jonge god
Maar goed
Pommes Dutch Mama
500 gram heel bloemige aardappels
Zout
1/4 liter melk
klein beetje boter
Aardappels in de schil gaarstomen, en dan pellen.
door de aardappel pers halen en dan met een sneeuwbezem in een grote ronde schaal met een klein beetje boter slaan tot het een puree wordt.
Wat zout en de hete melk er bij toevoegen en opslaan met de sneeuwbezem luchtig slaan tot ie wit wordt en heel luchtig is.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:19 schreef RoaRRR het volgende:
Na 24 jaar aardappelen gegeten te hebben gaat het me de laatste tijd steeds meer tegen staan om gekookte aardappels te eten...
Dus mijn vraag ? Wat te doen met de aardappels ? Natuurlijk ben ik op de hoogte van de meest standaard bereidingswijzes
* Patat bakken is natuurlijk een goede opties maar helaas niet zo goed voor de zwemband die ik juist probeer kwijt te raken![]()
* Aardappelpuree is lekker maar alleen bij sommige gerechten
Maar ik ben juist op zoek naar bereidingswijzes die mij niet bekend zijn
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:23 schreef Bayer het volgende:
Aardappelgratin.
Benodigdheden: 600 gr aardappels, 100 gr geraspte gruyère kaas, 1 ei, ½ l melk, nootmuskaat, peper en zout, 50 gr boter, 1 teentje knoflook
Keukengerei: ovenvaste schaal, aluminiumfolie, oven (180 graden)
Schil de aardappels en snijd ze in schijfjes van enkele millimeters dikte. Meng de helft van de kaas met de melk, de kruiden, zout en het ei. Schuif het rooster in het midden van de oven en verwarm deze voor. Snijd het knoflookteentje door, wrijf daar een schaal, die bij voorkeu aardewerk moet zijn, mee in en beboter de schaal. Leg de aardappelschijfjes er dakpansgewijs in. Giet het melkmengsel in de schaal, strooi de resterende gruyère kaas erover en leg er hier en daar een stukje boter op. Zet de schaal in de oven. Dek de schaal af met aluminiumfolie. Verwijder dit na ca. 20 minuten als de aardappels gaar zijn en laat ze nog 10 minuten in de oven staan om mooi van kleur te worden. Naar eigen smaak en fantasie kunnen variaties worden aangebracht, door bijvoorbeeld fijngesnipperde ham of een fijngehakt uitjes tussen de schijfjes te strooien.
Eet ze.
Helemaal mee eens. Vooral de Pommes dauphinoise, waar ik nog wel eens uien of kaas doorheen wil gooien als ik nog wat over heb van de dag ervoor. Héérlijk bij bloemkool en verse worstquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:34 schreef Oblivion het volgende:
Goed topic, staan leuke tips in....
Die ik ook wel eens wil gaan gebruiken.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:32 schreef HerrWinschen het volgende:
Heerlijk zijn die dingen toch, lekker knapperig, makkelijk te maken, en heerlijk qua smaak.
Hebben jullie nog andere culinaire hoogstandjes met aardappelen, dan hoor ik het graag!
Uit Aardappelkroketjesquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:40 schreef Klonk het volgende:
aardappels raspen, in een kom donderen, eieren, peper, zout en bloem erbij, evt spekjes ofzo, prutje roeren en bakken in de koekenpan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |