abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34021376
Na 24 jaar aardappelen gegeten te hebben gaat het me de laatste tijd steeds meer tegen staan om gekookte aardappels te eten...

Dus mijn vraag ? Wat te doen met de aardappels ? Natuurlijk ben ik op de hoogte van de meest standaard bereidingswijzes

* Patat bakken is natuurlijk een goede opties maar helaas niet zo goed voor de zwemband die ik juist probeer kwijt te raken
* Aardappelpuree is lekker maar alleen bij sommige gerechten

Maar ik ben juist op zoek naar bereidingswijzes die mij niet bekend zijn
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_34021473
De Aardappel

Een heel topic vol.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34021501
Aardappelgratin.

Benodigdheden: 600 gr aardappels, 100 gr geraspte gruyère kaas, 1 ei, ½ l melk, nootmuskaat, peper en zout, 50 gr boter, 1 teentje knoflook

Keukengerei: ovenvaste schaal, aluminiumfolie, oven (180 graden)

Schil de aardappels en snijd ze in schijfjes van enkele millimeters dikte. Meng de helft van de kaas met de melk, de kruiden, zout en het ei. Schuif het rooster in het midden van de oven en verwarm deze voor. Snijd het knoflookteentje door, wrijf daar een schaal, die bij voorkeu aardewerk moet zijn, mee in en beboter de schaal. Leg de aardappelschijfjes er dakpansgewijs in. Giet het melkmengsel in de schaal, strooi de resterende gruyère kaas erover en leg er hier en daar een stukje boter op. Zet de schaal in de oven. Dek de schaal af met aluminiumfolie. Verwijder dit na ca. 20 minuten als de aardappels gaar zijn en laat ze nog 10 minuten in de oven staan om mooi van kleur te worden. Naar eigen smaak en fantasie kunnen variaties worden aangebracht, door bijvoorbeeld fijngesnipperde ham of een fijngehakt uitjes tussen de schijfjes te strooien.

Eet ze.
pi_34021665
Aardappel Anders is ook weer eens wat anders
pi_34021835
stap over op rijst
pi_34021880
Schillen, in olie (halverwege een ovenschaal) leggen. En dan 2 of 3 uur in de oven leggen (wel elk half-uur even rond rollen). Krijg je een super lekker krokant laagje.
Ik post om het posten.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:39:43 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_34021975
Rijst is goed. Gebakken aardappeltjes? Dat is lekker
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_34021989
Of koken en frituren uiteraard.
Ik post om het posten.