abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28681740
Ze woont trouwens in Belgie, bij Antwerpen tegenwoordig..
pi_28697061
Ik dacht dat Himmler al zijn kinderen had omgelegd.
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:56 schreef Steeven het volgende:
Die zoon van Erwin Rommel leeft toch ook nog? Volgens mij heb ik die eens in een docu gezien.
Erwin Rommel was nu niet echt een nazi-topstuk, maar een normale generaal.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:41 schreef -DailaLama- het volgende:
De zoon van Eichman vond dat zijn vader alleen maar deed wat hem opgedragen werd.
Dat zei Eichman zelf ook altijd.
pi_28697165
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:58 schreef vipergts het volgende:

De meeste kinderen hebben mijns in ziens een rotleven gehad. Probeer je eens voor te stellen dat je vader zulke misdaden begaan heeft
Wat denk je van de kinderen van Duiste soldaten in de toen bezette gebieden. Die hebben het waarschijnlijk net zo erg, zo niet nog erger gehad.
  maandag 11 juli 2005 @ 07:46:28 #79
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28698844
quote:
Op maandag 11 juli 2005 01:08 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Ik dacht dat Himmler al zijn kinderen had omgelegd.
Himmler had slechts 1 kind, zijn dochter Gudrun (officieel dan; als ik het goed heb, had hij bij zijn minnares ook 2 kinderen).

Goebbels heeft zijn kinderen vermoord, Himmler niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_28714689
De Nederlandse Jonkvrouwe en NSBér Julia Op ten Noort zou een relatie met Himmler hebben gehad. In 1943 beviel Op ten Noort (ongehuwd) van een zoon, die ze Heinrich noemde.

Er werd toen gespeculeerd dat Himmler wel eens de vader zou kunnen zijn... Op ten Noort heeft dat altijd ontkent en gezegd dat de vader een gelukkig getrouwde legerarts zou zijn.

De zoon woont in Baarn of Doorn...
  maandag 11 juli 2005 @ 20:30:27 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_28716573
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:27 schreef _The_General_ het volgende:
De Nederlandse Jonkvrouwe en NSBér Julia Op ten Noort zou een relatie met Himmler hebben gehad. In 1943 beviel Op ten Noort (ongehuwd) van een zoon, die ze Heinrich noemde.

Er werd toen gespeculeerd dat Himmler wel eens de vader zou kunnen zijn... Op ten Noort heeft dat altijd ontkent en gezegd dat de vader een gelukkig getrouwde legerarts zou zijn.

De zoon woont in Baarn of Doorn...
Voor zover ik weet spreken de biografieën van Himmler slechts over één officiele minnares: Zijn secretaresse
pi_28716621
Dat verhaal over Mengele is ook interessant,...hoe kan iemand zo zijn

Ik heb niet het idee dat hij nou echt spijt van zijn daden had....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_28739960
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:31 schreef vdo28 het volgende:

Helaaasss zijn er heeel veel van die "witte engelen" in de wereld
"Out for my own, out to be free
One with my mind, they just can't see
No need to hear things that they say
Life's for my own to live my own way"
pi_28744925
quote:

Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is. Je waant je zo in je eigen wereld en dan zul je echt geen spijt van je daden krijgen. Tenzij je inziet dat je fout zit... Zie bijvoorbeeld Mohammed Beyouri.
pi_28745209
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is. Je waant je zo in je eigen wereld en dan zul je echt geen spijt van je daden krijgen. Tenzij je inziet dat je fout zit... Zie bijvoorbeeld Mohammed Beyouri.
Okaj, maar na die tijd zul je toch wel ooit uit die droom wakker worden
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 18:49:59 #86
33189 RM-rf
1/998001
pi_28745432
quote:

[..]

Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is.
Mengele was naar ik meen geen ideoloog, ik dacht dat hij niet eens bekend stond als een overtuigd nazi ...
het was wel een typische wetenschapper, die zijn wetenschap voorop stelde en handelde naar de moraal en ethiek van de twintiger/dertiger jaren, een wetenschappelijke ethiek die veruit onder ontwikkeld was ..., dat speelde niet enkel in duitsland, maar ook in amerika of in koloniale mogenheden was het de gewoonte om medische experimenten op mensen uit te voeren, op gehandicapten, geestelijk gestoorden of gevangenen, de koloniale mogenheden gebruikte de mogelijkheid om deze op inboorlingen uit te voeren.

Ook binnen de duitse wetenschap is er lange tijd zeer moeizaam met die periode omgegaan, er bestonden meerdere hooggeeerde wetenschappers die op zijn minste meegeprofiteerd ghadden of zelf experimenten op gevangenen hadden uitgevoerd.
Naar ik meen was de superieur van mengele, die hem mogelijk had aangezet tot zijn methode ook na de oorlog leider van het aanzienrijke Max Planck-instituut, zonder dat hierbij duidelijkheid kwam over hun wetenschappelijke ethiek (overigens, die man heeft daarna wel veel moeite gedaan om de wetenschappelijk ethiek te ontwikkelen en te ondersteunen)..

Om niet te spreken van de vele wetenschappers die na de oorlog door de amerikanen werden overgenomen, waarbij soms ook de eventuele oorlogsmisdaden werden weggemoffeld....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:48:31 #87
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28775432
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:09 schreef Miesjemies het volgende:
Ik heb pas het boek "Fout Geboren" van Kromhout gelezen. Over onderzoek naar kinderen van NSB'ers, er worden er ook een paar geinterviewd. Best interessant, want wat een kútleven hebben de meesten gehad.
Naar aanleiding van deze post heb ik vandaag het boek maar eens uit de bieb meegenomen. Ik ben op het moment ongeveer halverwege en vind het best interessant . Jammer dat Kromhout met voorbeelden werkt en dan pas verschillende personen belicht, in plaats van de personen afzonderlijk te beschrijven. Nu spring je steeds van situatie naar situatie en moet je je telkens weer herinneren wie Ekke of Petra nou ook alweer was (er worden namelijk weinig tot geen achternamen gegeven). Maar het is toch erg "leuk" om te lezen, bedankt voor de tip .
pi_28815586
quote:

[..]

Mengele was helemaal geen die-hard nazi hoor.
pi_28836604
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Heb je haar wel eens op gezocht. Of weet je dat van d´r interviews.

Ze is maar een jaar jonger dan mijn oma, ze heeft geloof ik eens gezegd dat ze snoepjes voor haar kleinkinderen bewaarde in een buste van Hitler
Tis een ziek mens

En even over Mengele, die is niet verdronken voor zover ik weet maar aan een hartaanval gestorven op het strand (tijdens het zwemmen ofzo) in Brazilie. Overigens was hij WEL een nazi, was langdurig lid van de SS (waar hij zelf voor koos) en was voor Birkenau actief op het Oostfront.

Tot slot over Rommel, was idd geen nazi, maar wel hele goede generaal (uit strategisch oogpunt). Dit klnkt raar moet ik zeggen, Rommel goed vinden.. . Ik bedoel niet dat ik het met zijn acties eens ben, maar uit militair oogpunt bekeken had ie wel kennis van zaken. Ging alleen de mist in bij El Alamein, waarna de rol van nazi's in Noordfrika feitelijk was verkeken.
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_28838485
"Op 7 februari 1979 krijgt Jozef Mengele tijdens een vakantie met Oostenrijkse vrienden een beroerte toen hij aan het zwemmen was in Bertioga ten zuiden van São Paulo. Hij wordt nog uit het water getrokken en krijgt mond-op-mond beademing maar alle hulp kwam te laat. Een van 's werelds meest gezochte nazi stierf op zevenenzestigjarige leeftijd. Zijn stoffelijk overschot werd onder een valse naam van één van zijn voormalige beschermers, nl. Wolfgang Gerhard, begraven op het kerkhof van 'Onze Lieve Vrouwe van de Rozenkrans' te Embu in Brazilië. "
pi_28880641
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:57 schreef _The_General_ het volgende:
"Op 7 februari 1979 krijgt Jozef Mengele tijdens een vakantie met Oostenrijkse vrienden een beroerte toen hij aan het zwemmen was in Bertioga ten zuiden van São Paulo. Hij wordt nog uit het water getrokken en krijgt mond-op-mond beademing maar alle hulp kwam te laat. Een van 's werelds meest gezochte nazi stierf op zevenenzestigjarige leeftijd. Zijn stoffelijk overschot werd onder een valse naam van één van zijn voormalige beschermers, nl. Wolfgang Gerhard, begraven op het kerkhof van 'Onze Lieve Vrouwe van de Rozenkrans' te Embu in Brazilië. "
Een hartaanval is een beroerte toch?
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_28882935
beroerte is een hersenbloeding dacht ik
pi_28883133
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Billy_Mack het volgende:
beroerte is een hersenbloeding dacht ik
Nou ja... hij is dood in ieder geval. Bastardo....
pi_28892465
Zijn zoon heeft het verzwegen en later pas gezegd waar het graf was. Toen DNA onderzoek gedaan op de botten van Mengele en bleek hij daar begraven te zijn ja. Zelfs in de jaren '80 zijn ze nog op zoek geweest naar Mengele omdat men nog niet wist dat hij 'allang' dood was.
  Voormalig Sport Koningin maandag 18 juli 2005 @ 12:04:34 #95
35237 Nuongirl
pi_28905937
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:50 schreef Laurena.B het volgende:
Zijn zoon heeft het verzwegen en later pas gezegd waar het graf was. Toen DNA onderzoek gedaan op de botten van Mengele en bleek hij daar begraven te zijn ja. Zelfs in de jaren '80 zijn ze nog op zoek geweest naar Mengele omdat men nog niet wist dat hij 'allang' dood was.
Rolf Mengele trekt negen maanden na de dood van zijn vader terug naar Brazilië om er de persoonlijke spullen van zijn vader op te halen. Omdat de dood van Jozef Mengele door de familie werd geheim gehouden ging de jacht op Mengele onverminderd door. Vooral tussen de jaren 1984 en 1986 haalt Mengele de internationale pers en werd zo ´n bekende persoonlijkheid dat hij zelfs op de omslag van People staat. Er worden beloningen uitgereikt voor informatie die tot zijn aanhouding zouden kunnen leiden, dood of levend, en die lopen op tot zo'n 3.5 miljoen dollar.

Op 6 juni 1985 worden eindelijk zijn beenderen gevonden op het kerkhof van Embu in Brazilië en zou het nog geruime tijd duren vooraleer pathologen tot de conclusie kwamen dat dit Jozef Mengele was. Op 7 juni 1986 werd het nieuws van de dood (en het einde van de speurtocht) van Jozef Mengele openbaar. Rolf Mengele besloot om in de openbaarheid te treden en overhandigde zijn vaders persoonlijke brieven en ook een dagboek aan het Münchener tijdschrift Bunte en gaf hen toestemming om een reeks artikelen te wijden aan Mengele.
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_28908131
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:04 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Rolf Mengele trekt negen maanden na de dood van zijn vader terug naar Brazilië om er de persoonlijke spullen van zijn vader op te halen. Omdat de dood van Jozef Mengele door de familie werd geheim gehouden ging de jacht op Mengele onverminderd door. Vooral tussen de jaren 1984 en 1986 haalt Mengele de internationale pers en werd zo ´n bekende persoonlijkheid dat hij zelfs op de omslag van People staat. Er worden beloningen uitgereikt voor informatie die tot zijn aanhouding zouden kunnen leiden, dood of levend, en die lopen op tot zo'n 3.5 miljoen dollar.

Op 6 juni 1985 worden eindelijk zijn beenderen gevonden op het kerkhof van Embu in Brazilië en zou het nog geruime tijd duren vooraleer pathologen tot de conclusie kwamen dat dit Jozef Mengele was. Op 7 juni 1986 werd het nieuws van de dood (en het einde van de speurtocht) van Jozef Mengele openbaar. Rolf Mengele besloot om in de openbaarheid te treden en overhandigde zijn vaders persoonlijke brieven en ook een dagboek aan het Münchener tijdschrift Bunte en gaf hen toestemming om een reeks artikelen te wijden aan Mengele.
Interessant! Weet je dit allemaal uit je hoofd!?
  Voormalig Sport Koningin maandag 18 juli 2005 @ 14:53:43 #97
35237 Nuongirl
pi_28910470
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:31 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Interessant! Weet je dit allemaal uit je hoofd!?
De belangrijkste feiten wel, maar heb ook via internet gezocht
  Voormalig Sport Koningin maandag 18 juli 2005 @ 14:57:46 #98
35237 Nuongirl
pi_28910583
Weet iemand trouwens hoe het met de kinderen van Arthur Seyss-Inquart is afgelopen ? Ik weet dat hun namen Ingeborg Caroline Auguste, Richard en Dorothea waren.
pi_28913619
Zie verder trouwens ook nog :

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1536
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8634
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=31115&start=0

[ Bericht 23% gewijzigd door _The_General_ op 18-07-2005 16:50:27 ]
pi_28913838
Over Emmy en Edda Goring trouwens, ik heb contact met de 4.K.S.L.I veteraan die als lid van de IC Emmy Goring ondervraagt heeft na hun gevangenname,
pi_28915956
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:53 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

De belangrijkste feiten wel, maar heb ook via internet gezocht
Ik wist het nog van mijn geschiedenisleraar....
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 19 juli 2005 @ 11:17:38 #102
35237 Nuongirl
pi_28937757
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:00 schreef Laurena.B het volgende:

[..]

Ik wist het nog van mijn geschiedenisleraar....
Voor mij is geschiedenis al weer een jaartje of 10 geleden

Btw thanks voor de linkjes The_General erg boeiend
pi_29062030
-offtopic-

[ Bericht 39% gewijzigd door Nuongirl op 23-07-2005 14:02:41 ]
pi_34492987
Weet iemand of de zoon van Mengele in Duitsland of in Zuid Amerika wonen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36903191
-Edit LV-

Ik heb je post al eerder verwijder. Ik raad je aan hem niet nog een keer te plaatsen...

[ Bericht 84% gewijzigd door Lord_Vetinari op 13-04-2006 12:53:45 ]
pi_36905190
- Reactie op edit -

[ Bericht 95% gewijzigd door Lord_Vetinari op 13-04-2006 12:54:12 ]
pi_36907509
Bij de film Speer and Hitler zijn er interviews met de kinderen van Speer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:28:57 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_36957604
Ooit een keer samengewerkt met iemand die de kleinzoon was van de secretaris van de nederlandse bank in oorlogstijd. zijn opa is op het laatst, toen Rost van Tonningen tegen de commies ging vechten, nog even directeur van DNB geweest.

Zijn vader was omgekomen in Rusland en zelf waren ze na de oorlog in duitsland gaan wonen.

Hij gaf ook zelf aan dat zijn familie goed fout was geweest in de oorlog. En dat een oorlog alleen maar verliezers kent. Op details had hij inderdaad ook een andere blik dan dat er in de boekjes staat.

Ik meende dat hij of een broer/zus als peettante Florrie RvT heeft. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Was trouwens erg interessant om dit verhaal te horen. Gesprek was aangezwengeld door mijn aankoop van het "steel"meester tientje uit WW2, waar zijn opa's krabbel op stond.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_37061181
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:55 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hebben ze ook niet. Hij is in (dacht ik) 1979 verdronken tijdens het zwemmen. Desondanks heeft de Mossad wel verbeten jacht op hem gemaakt.
"Verdronken tijdens een zwemmen" zou verzonnen kunnen zijn door de Mossad om geen gezeik te krijgen van allemaal jankerds die vinden dat dat monster een eerlijk proces zou moeten hebben gekregen.
pi_65765796
enigszins een kick..

Ik heb kort geleen een erg interessante radiodocumentaire (in het duits) gehoord over Heilwig Weger
http://www.swr.de/swr2/pr(...)8/18glkeb/index.html
andere link met haar levensverhaal:
http://www.stern.de/panor(...)n-Kindes/597542.html

Ze was geboren in een SS-instelling 'Lebensborn', waar de nazi's probeerden 'voorbeeld-ariers' te 'fokken'..
Daar leerde haar moeder ook Heinrich Himmler kennen die zich ook persoonlijk inzet voor de vrouw en haar kopelt met een van zn assistenten: SS-generaal Oswald Pohl ( http://de.wikipedia.org/wiki/Oswald_Pohl ), die de leiding had over het 'SS-Wirtschaftsverwaltungs-Hauptamt'.

Tijdens de oorlog wordt juist die insteling verantwoordelijk voor de arbeids-inzet van gevangenen in concentratiekampen, zelf wonen ze direkt in de buurt van concentratiekamp Ravensbrück en gevangenen deden veel werkzaamheden op hun landgoed....
Hij was ook een van de hoofdverantwoordelijken voor het vernietigingskamp Auschwitz en direkt verantwoordelijk voor een aantal specifieke vernitingsactionen (specifiek de vergassing van 350.000 hongaarse joden direkt na aankomst is in het neurenberger-tribunaal een van de hoofdaanklagen geweets waarvoor hij ter dood veroordeeld is)

Interessant is hierbij te merken dat zin adoptief-dochter het erg moeilijk heeft om werkelijk in te zien waarvoor 'vati', zoals ze hem nog noemt, verantwoordelijk is geweest;
en evenzeer lijkt ze niet in te zien dat de dwangarbeiders die ze in haar eigen jeugd ook meegemaakt heeft zwaar mishandeld werden ...
aan haar beschrijving is te merken dat ze zelf juist haar jeugd als erg 'gelukkig' ervaren heeft (zeker in contrast tot de tijd na de oorlog toen ze als 'verbrecher-kind' het erg zwaar kreeg) en een grote bewondering koesterde voor de man die Pohl was.

Anderszijds is ze ook enorm getekend door de omstandigheden, achtervolgd door de misdaden van haar vader, maar misschien ook een 'afrekenings-waan' door groepen die zelf ook tot de meelopers behooren en achteraf dit afreageren op personen die net een stapje hoger op die ladder van de 'meeloperij' stonden naar hun mening.

Eveneens blijkt uit de documentaire hoe het netwerk van 'leugens' om de geschiedenis de mensen sterk beinvloed.. zelf is ze ook lange tijd voorgelogen over haar preciese afkomst, wist erg lang niet dat ze als onwettig kind in een lebensborn-instelling ter wereld kwam en dat haar echte vader een andere dan oswald Pohl was.
haar eigen zoon is uiteindelijk geschiedenis gaan studeren en heeft juist ook veel moeite gedaan de ware geschiedenis naar boven te krijgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_65769266
Het is verdomd jammer dat de mossad Mengele nooit te pakken heeft gekregen. De schoft verdiende het om te hangen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:14:37 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_65778581
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Het is verdomd jammer dat de mossad Mengele nooit te pakken heeft gekregen. De schoft verdiende het om te hangen.
Bedank de Katholike kerk en de OSS / CIA maar. Die hebben na de oorlog via het vaticaan vele oorlogsmisdadigers helpen ontsnappen.
pi_65788826
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:53 schreef fratsman het volgende:

[..]

Journalisten van de Nieuwe Revu hadden haar vorig jaar december meegenomen naar "Der Untergang." Was een interessant artikel, want mevrouw kon het natuurlijk niet hebben dat Hitler zo kwetsbaar werd geportretteerd.
Ja ik weet dat ik een gruwelijk oude post quote maar ik heb het artikel even opgezocht, en gevonden (op stormfront ). Ik vond het zelf wel interessant om te lezen hoe fanatiek zij Hitler op hoge leeftijd nog vereerde
quote:
Naar de film met Hitlers grootste fan de zwarte weduwe en der Untergang
Nieuwe Revu, nr 51 dec 2004, Door Ellen de Ruiter en Karin Sitalsing

Hitler was menselijk, als we de film Der Untergang van Oliver
Hischbiegel mogen geloven.
Klopt de film-Hitler een beetje? Er is één iemand die het kan weten:
nazi-weduwe Florentine Rost van Tonningen. We namen haar mee naar de
bioscoop.
"Pfff, onstellend zeg!"

Adolf HitIer, Eva Braun, Heinrich Himmler en andere kopstukken: lijken
ze, in de film? De Zwarte Weduwe vindt van niet. "Een lachertje," gromt
ze als de film voorbij rolt. "Werkelijk schandálig."
Naar Der Untergang kijken met het icoon van de hedendaagse neo-nazi's,
één van de weinig nog levende personen die de Führer persoonlijk hebben
gekend. Een briljant idee, al zeggen we het zelf. De werkelijkheid
blijkt een stuk ingewikkelder. Ten eerste: de weduwe komt nauwelijks
haar stoel nog uit. Ten tweede: Der Untergang draait nog niet in België,
waar Rost tegenwoordig woont. Daarom moeten we haar meenemen naar
Nederland, het land waar ze allesbehalve welkom is. Bovendien willen
bioscopen niet meewerken als verteld wordt wie op bezoek komt. Geen
bioscoophouder wil geassocieerd worden met Rost van Tonningen. Bang voor
de slechte naam die het zal opleveren en voor eventuele 'stennis' die de
90-jarige zou kunnen gaan schoppen. Alsof ze dat nog kan. Marcheren kan
ze niet meer, haar stem is zacht gemompel en de Hitlergroet vindt ze
allang niet meer van deze tijd. Niemand kan ons weigeren. De bios is
openbaar, ook voor de NSB-weduwe.

Dan is er nog haar eigen nukkigheid, ook niet te verwaarlozen. Ze heeft
er helemaal geen zin in, moppert ze. De eerste afspraak wordt afgezegd.
Een week later proberen we het opnieuw. Dat lijkt te lukken. Keurig in
haar zondagse outfit zit ze klaar als we de bungalow binnenstappen. Ook
kennis Chris, een zonderlinge Vlaming die haar naar de bioscoop zal
rijden, is mooi op tijd. Chris vertelt trots lid te zijn van een
spiritueel schuttersgilde waarbij de pijl in verbinding staat met het
goddelijke. Het belooft een memorabele dag te worden. Sinds enkele jaren
woont Florentine Rost van Tonningen in een klein plaatsje bij
Antwerpen. In een chique wijk slijt de weduwe van NSB-voorman Meinoud
Rost van Tonningen haar laatste dagen. Na de verkoop van haar kapitale
villa in Velp, volgens de geruchten noodgedwongen, wilde de Zwarte
Weduwe een huurwoning. Zodra echter de ware identiteit van de nieuwe
buurvrouw ontdekt werd, kwam de buurt in opstand. De waarschijnlijk
meest gehate vrouw van Nederland zocht haar toevlucht in België, tussen
de aanhangers van het Vlaams Blok. Hier voelt ze zich thuis. "Ik was
liever in Nederland gebleven. Maar achteraf gezien krijg ik hier veel
meer rust. Mijn ramen worden niet meer ingegooid.
Ik word niet langer met de dood bedreigd. "
Al sinds de dood van haar man Meinoud, in 1945 in de gevangenis van
Scheveningen, strijdt Florentine Rost van Tonningen tegen "de leugens
van de onderwereld". 'Zelfmoord', luidt de officiële lezing over de dood
van haar
man. "Moord," zegt ze. "Hij is geduwd." Nog altijd vecht zij voor zijn
rehabilitatie. En volgens de weduwe staat de Nederlandse staat nu op het
punt de moord op haar man te erkennen en het predikaat 'zelfmoord' te
laten vallen. Pas dan zal zij van deze zelfde staat een weduwepensioen
ontvangen. "Zestig jaar te laat. "
Haar huis is als een museum. Waar je ook kijkt, Hitler kijkt terug.
Overal hangt de beeltenis van de Führer. Ook andere nazi-relikwieën zijn
rijkelijk vertegenwoordigd.
Kaarsen met hakenkruizen, het logo van de Totenkopf-division in
glas-in-Iood. "Kijk eens," kirt de dame. "Heb ik voor mijn verjaardag
gekregen." Trots laat ze een teddybeertje zien. Het beertje heeft een
jasje aan waarop een swastika zit vastgespeld. Om zijn hals schittert
een medaillon met opnieuw een portret van Hitler erin. Boven de kast
hangt een ander verjaardagscadeau. Een plaquette met de tekst 'Heil Dir
Florrie' erop, en de datum
14 november 2004. Op die dag vierde ze, onder grote belangstelling, haar
90ste verjaardag. Maar blij is ze allang niet meer. "Ik hoop dat het de
laatste was. Ik wil naar mijn man toe, liever vandaag dan morgen. "
Rost van Tonningen mag het hier dan wel gezien hebben, ánderen blijven
nog iedere dag haar aandacht vragen. Vooral jongeren, die 'de waarheid'
willen weten, zegt ze. Wat rest je dan, als moeder-overste van het
nazisme? Doorgaan, net zo lang tot die waarheid boven tafel is. Via haar
consortium De Levensboom brengt ze haar boodschap naar buiten. "Jongeren
worden verkeerd voorgelicht, " moppert de weduwe. "Stelselmatig wordt
verkondigd dat Hitler de duivel is. Schandálig. Slechts enkelen hebben
het begrepen. " We confronteren haar met extreem-rechtse internetsites.
Jongeren die voorstander zijn van aanslagen op moslims, dwepen met haar.
Florentine Rost van Tonningens handtekening is een veelgevraagd item op
deze sites. Ze wil er, merkwaardig genoeg, niets van weten. "Dat zijn
mijn fans niet. Die mensen wil ik niet eens ontvangen."
Het nieuws volgt ze op de voet. "Verschrikkelijk," noemt ze de moord op
Theo van Gogh. Maar hoe extreem-rechts ze ook mag zijn, aanslagen op
islamitische doelwitten keurt ze af. "Moskeeën, begraafplaatsen,
scholen, die steek je niet in brand. Mensen hebben geen respect meer
voor elkaar. We moeten veel strenger worden en niet iedereen zomaar
binnenlaten." Ze wenst ons geen Marokkaanse man toe, zegt ze. "Dat geeft
alleen maar problemen. Kinderen die niet weten waar ze thuishoren. Ieder
moet bij z'n eigen cultuur blijven. Ik maak me ernstige zorgen, over
Nederland en over heel Europa.
We lijken verloren. Vooral het blanke ras." Rassenvermenging is niet
juist, zoals ook homoseksualiteit dat niet is, vindt Rost van Tonningen.
Het is niet natuurlijk. "Correct is dat je elkaar accepteert, niet
vermengt. "
Geert Wilders vindt ze "een aardige vent"; de doodswens aan diens adres
van Abdul-Jabbar van de Ven "een schande." Ze maakt zich grote zorgen om
Wilders. "Die gaat eraan, en snel ook. Ik ben ervan overtuigd dat hij
binnenkort vermoord wordt. Hij zit ondergedoken en slaapt elke nacht
ergens anders. Zijn angst lokt de tegenstanders uit." Of ze op de
oud-VVD'er zou stemmen, weet ze niet. "Daarvoor heb ik me niet goed
genoeg in zijn ideeën verdiept. Wilders lijkt me geen leidinggevend
figuur. Maar aardig is hij zeker." Hij moet wel een andere kapper zoeken
zeker? Ze schiet in de lach. "Ja, dat lijkt me wel een goed idee."
Balkenende? "Een slappeling. Dat is geen figuur. Miserabel die man. Die
zorgt voor de ondergang van óns land. " Hitler, oreert ze, dát was
tenminste een man van het volk. Geen professor, geen academicus. Hij gaf
het volk wat het nodig had. HitIer zorgde voor zijn volk, en dat kun je
van Balkenende niet zeggen, aldus de weduwe. Fortuyn was ook een goeie.
"Zonde dat-ie dood is," verzucht de oude dame. "Hij zorgde tenminste
voor een frisse wind in Nederland. "

Als we dan eindelijk de rolstoel-met-Rost het gebouw in rollen, kijkt de
bioscoopeigenaar ons benauwd aan. Nogmaals herinnert hij ons aan de
afspraak: geen foto's in de bioscoop. We knikken en schuiven Florentine
Rost van Tonningen de donkere, benauwde zaal in. It's showtime. Gretig
hapt Rost in het voor haar meegebrachte broodje terwijl de eerste
bombardementen het doek over denderen. "Dat lijkt helemaal niet," sist
ze bij de aanblik van HitIer, vertolkt door Bruno Ganz. "Veel te oud. En
zo krom. Hij was juist een mooie, stramme figuur." Ook over het karakter
van de film- HitIer is de weduwe weinig te spreken. Als hij een driftbui
krijgt en zijn potlood in tweeën breekt, schudt ze het hoofd. "Wat een
lachertje. En hij daar, moet hij Himmler voorstellen? Die lijkt ook
niet. Pfff, ontstellend zeg. Dat lijkt natuurlijk nergens op." Als er
een groepje kinderen in beeld verschijnt met hakenkruizen op de mouwen
verschijnt er een flauwe glimlach op haar gezicht. Voor het eerst lijkt
Florrie Rost van Tonningen in haar nopjes.
Der Untergang, het is niks, oordeelt ze even later. "Dit lijkt nergens
op. Een belachelijke film. Sorry hoor. Heb je nog een broodje?" Chocola
is ook goed. Tevreden werkt ze een Milky Way naar binnen. "Hoe lang
duurt het allemaal nog?" vraagt ze even later ongeduldig. "Ik vind het
verschrikkelijk." We proberen haar te sussen met de belofte dat het vast
zo pauze is. Ze vertrouwt ons maar matig. De enige geruststelling die we
hebben is dat ze niet zo maar de zaal uit kan wandelen. Ze rochelt nog
even als Hitler en zijn mannen de toekomst bespreken. De geallieerden
komen van alle kanten, de oorlog is verloren. Rost wappert met haar
programmaboekje en zucht ten slotte dat ze het benauwd heeft. Om een
hartaanval of beroerte te voorkomen, duwen we haar -met nog drie
kwartier film te gaan - de zaal weer uit.
"Puur belachelijk," mompelt ze als ze weer op adem is gekomen. "Er
klopt niets van." De bombardementen zijn wél waarheidsgetrouw, gebiedt
de eerlijkheid haar te zeggen. "Je krijgt een goede indruk van een
oorlog.
Ik heb er middenin gezeten en zelfs nu nog roept de sfeer nare
herinneringen bij me op. Maar de figuren; die kloppen niet. Hitler was
een heel sympathieke man. Uiterst correct, goed uitziend en zeer
menselijk. Hier wordt hij een beetje belachelijk gemaakt en ik vind niet
dat hij dat verdient." Zo driftig als Hitler in de film reageert als hij
verraden wordt, zo heeft Rost hem nooit meegemaakt. Maar ze snapt de
reactie wel: trouw is zo'n beetje het grootste goed in de wereld van de
nazi's. Niet voor niets luidt de SS-eed 'Unsere Ehre heisst Treue',
waarmee ook het huwelijk van Florrie en Meinoud werd beklonken. Ze
zucht. "En wat moet het erg zijn voor Gudrun Himmler dat haar vader zo
negatief wordt uitgebeeld. "
In de film zien we hoe Magda Goebbels één voor één haar kinderen doodt.
De wereld is ten einde, aldus Goebbels, want "zonder
nationaal-socialisme is er geen toekomst." Dat begrijpt Rost van
Tonningen best. Maar het nationaal-socialistische gedachtegoed is niet
vergeten. "Nooit." Sterker nog: "Het is nog steeds aanwezig."
Hitler? "Die heeft geen zelfmoord gepleegd. Dacht je nu echt dat zo'n
geniaal man zo simpel was om geen dubbelgangers te hebben? Kind, er
liepen wel tien Hitlers rond."
Waar de Führer dan wél is gebleven wil de weduwe nog altijd niet zeggen.
Ook tijdens een eerder bezoek wilde ze dit geheim niet kwijt. Ooit
krijgen we de waarheid van haar te horen, belooft ze. "Ik vergeet jullie
niet hoor. Zodra ik iets bekendmaak, mogen jullie erover publiceren."
Toch zijn we niet tevreden. We willen het weten. Nu. "Antarctica,"
mompelt ze voorzichtig. "De nazi-basis die we daar hadden. Ga maar na:
Amerika wilde het aanvallen." Inderdaad ging in de jaren vijftig het
gerucht dat Hitler naar de Zuidpool was vertrokken. Verschillende
kopstukken gaven toe niet met zekerheid te kunnen zeggen dat de Führer
dood was. Onder hen Stalin, maarschalk Gregory Zhukov wiens troepen
Berlijn binnenvielen, en Thomas J. Dodd, kopstuk van de Neurenberger
processen. Het blad Bonjour schreef dat nazi-techneuten al in 1940
gebouwen ontwikkelden die bestand waren tegen een temperatuur tot 60
graden onder nul. "Meer kan ik niet zeggen," zegt Rost van Tonningen
dan: "De complete waarheid komt later. Ik vergeet jullie niet. Jullie
doen zo veel moeite voor me." Ook Florrie lijkt menselijk, net als
Hitler.

Inmiddels is de film afgelopen en loopt de zaal leeg. De bioscoopgangers
kijken niet op of om, niemand lijkt haar te herkennen. De fotograaf en
Vlaming Chris komen de zaal uit, het is tijd om te gaan. Chris haalt de
auto op en we hijsen de weduwe de rolstoel uit en de auto in. Dan
vertrekt het duo, de koude nacht
in. Florentine Rost van Tonningen heeft nog maar één wens: sterven.
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_65823310
Pas nog eens dat laatste interview met de zwarte weduwe in een of andere talkshow zitten kijken op youtube. Juist voor haar dood.

Dat wijf spuugt vergif zeg..bah. Ze vertelde inderdaad intensief contact te hebben met die dochter van Himmler. Die dochter woont trouwens nog steeds die SS bijeenkomsten in Oost-Oostenrijk bij en is daar het boegbeeld.

Onderwerp spreekt me ook enorm aan moet ik zeggen.

Er is trouwens een fictief boek over een vermeende zoon van Hitler. Erg interessant verhaal, het heet geloof ik Sigmund.
pi_65823404
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ze konden Mengele echt wel pakken, maar de staat Israël was er niet structureel op uit om voormalige hoge Nazi's uit te schakelen; Eichmann diende slechts als voorbeeld en daar bleef het bij.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_65823931
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 07:59 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ze konden Mengele echt wel pakken, maar de staat Israël was er niet structureel op uit om voormalige hoge Nazi's uit te schakelen; Eichmann diende slechts als voorbeeld en daar bleef het bij.
Ik heb 2 weken terug die Eichmann docu nog eens gezien. Die knakker die hem gespot heeft die werd niet serieus genomen en later verdween het nog een keer in de doofpot. De Mosad liep niet echt warm maar toen het via Simon Wiesenthal toch in het openbaar is gebracht moesten ze wel voor de publieke opinie. Jammer genoeg heeft Simon Wiesenthal daar weer erg veel eer toe geeist dan hij in werkelijkheid had bijgedragen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:55:33 #117
138914 Slappy
ambtenaar
pi_66650995
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:29 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nee, niet helemaal. Hij was tegen het plan om Hitler te vermoorden, omdat hij bang was dat Hitler voor zijn volgelingen een martelaar zou worden. Hij wilde echter wel op andere manieren meewerken. Het was zijn plan om in één keer Frankrijk over te laten geven aan de Amerikanen, zodat zij direct door konden stoten naar Berlijn. Zijn grootste angst was dat de Russen het eerst in Berlijn zouden zijn (en terecht). Voor mensen als Rommel en een groot deel van de Wehrmacht overigens, waren de Joden totaal niet van belang, maar waren de communisten de grootste vijand van Duitsland.

Rommel mocht overigens kiezen tussen zelfmoord of de executie van zijn gezin.

Weet men ook waar de kinderen van Von Stauffenberg vertoeven? Zij moeten vast trots zijn op hun papa. Zou ik wel zijn.
Die van Von Stauffenberg leeft nog?was een zoon die was vond het belachelijk dat Tom Cruise in die film ging spellen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:46:18 #118
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66652593
quote:
Kaarsen met hakenkruizen, het logo van de Totenkopf-division in
glas-in-Iood. "Kijk eens," kirt de dame. "Heb ik voor mijn verjaardag
gekregen." Trots laat ze een teddybeertje zien. Het beertje heeft een
jasje aan waarop een swastika zit vastgespeld. Om zijn hals schittert
een medaillon met opnieuw een portret van Hitler erin. Boven de kast
hangt een ander verjaardagscadeau. Een plaquette met de tekst 'Heil Dir
Florrie' erop, en de datum
Extreem-rechts in Nederland: een verbitterde ouwe tang met een nazibeer en een stel debielen dat ''Wir sind zuruck'' op een grafsteen spuit.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_86643004
een kick in dit topic...

recentelijk zag ik een interview met strafadvocaat (strafverdediger) Ferdinand von Schirach, welke ook een succesvol boek-auteur is die een boek met korte verhalen over misdadigers en hun motieven maar ook over de morele afwegingen van de 'schuldvraag' schreef:

"Verbrechen", in 2009 verschenen bij PIPER Verlag, er zijn ook plannen een film te maken (Constantin Film heeft de rechten op het boek)
in nederland is het vertaald als "Misdaden"

http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-66436899.html
http://www.athenaeum.nl/i(...)-misdaden-verbrechen

Vanaf 7:20 gaat het ook over het 'nalatenschap', om een nakomeling van een nazi-misdadiger te zijn (en ook heel genuanceerde ideeen over de moraal van zulke strafprocessen tegen misdadigers na oorlogen en 'gevallen staten')

Ferdinand van Schirach is kleinzoon van Baldur van Schirach, Hoofd van de Hilterjugend en voor oorlogsmisdaden veroordeld gedurende het Neurenberger Tribunaal (alhoewel slechts tot 20 jaar, hij behoorde wel tot de 'drie van Spandau', zat samen met Speer en Hess gevangen).

Ferdidand von Schirach is zelf een beetje duitse geschiedenis in levende lijve... hij was bv ook verdediger van Politburo-leden van de SED na de val van de DDR (specifiek Günther Schabowski, juist een van de imho meest sympathieke ex-SED-ers uit die tijd, en een vand e meeste berouwvolle en openlijke )

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 20-09-2010 18:06:41 ]
pi_86643781
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:55 schreef Slappy het volgende:

[..]

Die van Von Stauffenberg leeft nog?was een zoon die was vond het belachelijk dat Tom Cruise in die film ging spellen ^O^
De huidige graaf was er idd niet echt gelukkig mee dat zijn vader gespeeld werd door Tom Cruise.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_86670306
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:55 schreef Slappy het volgende:

[..]

Die van Von Stauffenberg leeft nog?was een zoon die was vond het belachelijk dat Tom Cruise in die film ging spellen ^O^
Tom Cruise deed het desondanks niet slecht en het was ook een behoorlijk verantwoorde film.
  dinsdag 21 september 2010 @ 13:36:32 #122
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_86672286
De huidige Duitse minister van defensie, Karl-Theodor zu Guttenberg, is deels opgevoed door zijn stiefvader Adolf von Ribbentrop, de zoon van Joachim von Ribbentrop.

Karl-Theodor zu Guttenberg (een foto van Adolf von Ribbentrop kon ik niet vinden)

[ Bericht 2% gewijzigd door Johannes_Klabanus op 21-09-2010 16:00:07 (Ribbentrop met 1 p!) ]
pi_86672391
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tom Cruise deed het desondanks niet slecht en het was ook een behoorlijk verantwoorde film.
De kritiek ging meer over sciencetology dan acteerkunsten.
pi_86672513
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:36 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
De huidige Duitse minister van defensie, Karl-Theodor zu Guttenberg, is deels opgevoed door zijn stiefvader Adolf von Ribbentropp, de zoon van Joachim von Ribbentropp.

[ afbeelding ]
Karl-Theodor zu Guttenberg (een foto van Adolf von Ribbentrop kon ik niet vinden)
Vind ik een charismatisch man. Die gaat het politiek nog ver schoppen.
pi_86672976
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:36 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
De huidige Duitse minister van defensie, Karl-Theodor zu Guttenberg, is deels opgevoed door zijn stiefvader Adolf von Ribbentropp, de zoon van Joachim von Ribbentropp.

[ afbeelding ]
Zijn grootvader zelf, Karl Theodor Freiherr von und zu Guttenberg (http://de.wikipedia.org/w(...)on_und_zu_Guttenberg) was echter ook een deelnemer aan de Officierenopstand van 20 juli 1944, en een oom van hem behoorde tot de geexecuteerde officieren: Karl Ludwig Freiherr von und zu Guttenberg http://de.wikipedia.org/w(...)on_und_zu_Guttenberg
  dinsdag 21 september 2010 @ 17:57:09 #126
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86681779
Er zitten er natuurlijk altijd tussen die goed terecht komen.

Of het gewoon goed doen.

Floris Rost van Tonningen, kleinzoon van, is één van de oprichters van Hyves.

:P
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_86682273
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:57 schreef Ensaf het volgende:

Of het gewoon goed doen.

Nazi's waren wel goed in infomatie verzamelen :X
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:15:19 #128
66444 Lord_Vetinari
pi_86682314
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Duitsers horen geen Amerikaans te spreken :N
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:30:14 #129
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86689869
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Duitsers horen geen Amerikaans te spreken :N
Goede Duitsers wel.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:38:46 #130
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86690273
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:57 schreef Ensaf het volgende:

Of het gewoon goed doen.

Overigens hebben de drie kinderen van 'de Zwarte Weduwe' en Van Tonningen nadrukkelijk afstand genomen van de denkbeelden van hun ouders; ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de kleinkinderen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:25:56 #131
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86818617
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:38 schreef Ensaf het volgende:

[..]

Overigens hebben de drie kinderen van 'de Zwarte Weduwe' en Van Tonningen nadrukkelijk afstand genomen van de denkbeelden van hun ouders; ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de kleinkinderen.
Want :') die zijn weer streng in de leer net als hun grootmoeder 'de Zwarte Weduwe' (doordenkertje)
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:31:21 #132
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86818651
quote:
Dat verhaal over Mengele is ook interessant,...hoe kan iemand zo zijn :X

Ik heb niet het idee dat hij nou echt spijt van zijn daden had.... :{
lost in science, om het zo maar eens te zeggen.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 25 september 2010 @ 03:40:59 #133
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86818714
Lijkt me echt erg om zo een vader te hebben......
maar ja ach..
Snollebolt
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:44:41 #134
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86824273
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:25 schreef Outlined het volgende:

[..]

Want :') die zijn weer streng in de leer net als hun grootmoeder 'de Zwarte Weduwe' (doordenkertje)
Bron?
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:44:52 #135
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_86824281
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:40 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
maar ja ach..
Goeie bijdrage.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:48:45 #136
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86824424
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nazi's waren wel goed in infomatie verzamelen :X
Ik zou zeggen meer in het gebruik er van. Denk maar aan zaken als een bevolkingsregister de nazi's hoefden in Nederland op dat gebied niks te doen het voorwerk werd door de Nederlandse overheid zelf gedaan. En dat gebeurd nog steeds. Wat maar weer eens aantoont dat van fouten in het verleden men niks leert in het heden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:50:15 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86824480
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:40 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
maar ja ach..
Jij kon je vader kiezen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:06:33 #138
33189 RM-rf
1/998001
pi_129214178
Vanavond op Arte (20.15) en morgen op de ARD...

een dokudrama van Götz George, beter bekend als Schimanski de tatort-commissaris, over zijn eigen vader Heinrich George, die een hoog aangezien acteur was onder de nazi's en een grote rol in hun propaganda speelde en die in 1946 in Sachsenhausen, gevangen gehouden door de Russen aan uitputting overleed.

de documentaire , waarin Götz zijn eigen vader speelt, roept ook controverse op omdat volgens critici Götz George zijn vader teveel zou 'verheerlijken' en diens propaganda-bezigheden voor de nazi's niet wil inzien of afkeuren.

http://www.focus.de/kultu(...)ren_aid_1049428.html
pi_129217472
Op het NL documentairefestival ofzo laatst in Amsterdam was een, ik dacht Israelische, docu over zon documaker die langs verschillende kinderen en ook een kleinkind van topnazis gaat. Even op de site van IDF kijken heel indrukwekkend wanneer hij de kleinzoon van Hoss meeneemt naar Auschwitz en ze daar een groep Israelische jongeren ontmoeten en zelfs een overlevende.
  maandag 22 juli 2013 @ 17:46:58 #140
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  dinsdag 23 juli 2013 @ 00:28:16 #141
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_129240025
Indrukwekkende docu. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_129252907
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2005 20:03 schreef -DailaLama- het volgende:
Lijkt me sterk. Is hij eigenlijk wel eens in ons landje geweest?
Hitler niet Himmler wel.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')