Erwin Rommel was nu niet echt een nazi-topstuk, maar een normale generaal.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:56 schreef Steeven het volgende:
Die zoon van Erwin Rommel leeft toch ook nog? Volgens mij heb ik die eens in een docu gezien.
Dat zei Eichman zelf ook altijd.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:41 schreef -DailaLama- het volgende:
De zoon van Eichman vond dat zijn vader alleen maar deed wat hem opgedragen werd.
Wat denk je van de kinderen van Duiste soldaten in de toen bezette gebieden. Die hebben het waarschijnlijk net zo erg, zo niet nog erger gehad.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:58 schreef vipergts het volgende:
De meeste kinderen hebben mijns in ziens een rotleven gehad. Probeer je eens voor te stellen dat je vader zulke misdaden begaan heeft
Himmler had slechts 1 kind, zijn dochter Gudrun (officieel dan; als ik het goed heb, had hij bij zijn minnares ook 2 kinderen).quote:Op maandag 11 juli 2005 01:08 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Ik dacht dat Himmler al zijn kinderen had omgelegd.![]()
Voor zover ik weet spreken de biografieën van Himmler slechts over één officiele minnares: Zijn secretaressequote:Op maandag 11 juli 2005 19:27 schreef _The_General_ het volgende:
De Nederlandse Jonkvrouwe en NSBér Julia Op ten Noort zou een relatie met Himmler hebben gehad. In 1943 beviel Op ten Noort (ongehuwd) van een zoon, die ze Heinrich noemde.
Er werd toen gespeculeerd dat Himmler wel eens de vader zou kunnen zijn... Op ten Noort heeft dat altijd ontkent en gezegd dat de vader een gelukkig getrouwde legerarts zou zijn.
De zoon woont in Baarn of Doorn...
Helaaasss zijn er heeel veel van die "witte engelen" in de wereldquote:Op maandag 11 juli 2005 20:31 schreef vdo28 het volgende:
Dat verhaal over Mengele is ook interessant,...hoe kan iemand zo zijn
Ik heb niet het idee dat hij nou echt spijt van zijn daden had....
Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is. Je waant je zo in je eigen wereld en dan zul je echt geen spijt van je daden krijgen. Tenzij je inziet dat je fout zit... Zie bijvoorbeeld Mohammed Beyouri.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:31 schreef vdo28 het volgende:
Dat verhaal over Mengele is ook interessant,...hoe kan iemand zo zijn
Ik heb niet het idee dat hij nou echt spijt van zijn daden had....
Okaj, maar na die tijd zul je toch wel ooit uit die droom wakker wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is. Je waant je zo in je eigen wereld en dan zul je echt geen spijt van je daden krijgen. Tenzij je inziet dat je fout zit... Zie bijvoorbeeld Mohammed Beyouri.
Mengele was naar ik meen geen ideoloog, ik dacht dat hij niet eens bekend stond als een overtuigd nazi ...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is.
Naar aanleiding van deze post heb ik vandaag het boek maar eens uit de bieb meegenomen. Ik ben op het moment ongeveer halverwege en vind het best interessantquote:Op maandag 4 juli 2005 20:09 schreef Miesjemies het volgende:
Ik heb pas het boek "Fout Geboren" van Kromhout gelezen. Over onderzoek naar kinderen van NSB'ers, er worden er ook een paar geinterviewd. Best interessant, want wat een kútleven hebben de meesten gehad.
Mengele was helemaal geen die-hard nazi hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:28 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Als je zodanig overtuigt raakt van je eigen gelijk/ideologie, zie je niet in dat het fout is. Je waant je zo in je eigen wereld en dan zul je echt geen spijt van je daden krijgen. Tenzij je inziet dat je fout zit... Zie bijvoorbeeld Mohammed Beyouri.
Tis een ziek mensquote:Op zondag 10 juli 2005 14:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Heb je haar wel eens op gezocht. Of weet je dat van d´r interviews.
Ze is maar een jaar jonger dan mijn oma, ze heeft geloof ik eens gezegd dat ze snoepjes voor haar kleinkinderen bewaarde in een buste van Hitler
Een hartaanval is een beroerte toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:57 schreef _The_General_ het volgende:
"Op 7 februari 1979 krijgt Jozef Mengele tijdens een vakantie met Oostenrijkse vrienden een beroerte toen hij aan het zwemmen was in Bertioga ten zuiden van São Paulo. Hij wordt nog uit het water getrokken en krijgt mond-op-mond beademing maar alle hulp kwam te laat. Een van 's werelds meest gezochte nazi stierf op zevenenzestigjarige leeftijd. Zijn stoffelijk overschot werd onder een valse naam van één van zijn voormalige beschermers, nl. Wolfgang Gerhard, begraven op het kerkhof van 'Onze Lieve Vrouwe van de Rozenkrans' te Embu in Brazilië. "
Nou ja... hij is dood in ieder geval. Bastardo....quote:Op zondag 17 juli 2005 15:15 schreef Billy_Mack het volgende:
beroerte is een hersenbloeding dacht ik
Rolf Mengele trekt negen maanden na de dood van zijn vader terug naar Brazilië om er de persoonlijke spullen van zijn vader op te halen. Omdat de dood van Jozef Mengele door de familie werd geheim gehouden ging de jacht op Mengele onverminderd door. Vooral tussen de jaren 1984 en 1986 haalt Mengele de internationale pers en werd zo ´n bekende persoonlijkheid dat hij zelfs op de omslag van People staat. Er worden beloningen uitgereikt voor informatie die tot zijn aanhouding zouden kunnen leiden, dood of levend, en die lopen op tot zo'n 3.5 miljoen dollar.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:50 schreef Laurena.B het volgende:
Zijn zoon heeft het verzwegen en later pas gezegd waar het graf was. Toen DNA onderzoek gedaan op de botten van Mengele en bleek hij daar begraven te zijn ja. Zelfs in de jaren '80 zijn ze nog op zoek geweest naar Mengele omdat men nog niet wist dat hij 'allang' dood was.
Interessant! Weet je dit allemaal uit je hoofd!?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:04 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Rolf Mengele trekt negen maanden na de dood van zijn vader terug naar Brazilië om er de persoonlijke spullen van zijn vader op te halen. Omdat de dood van Jozef Mengele door de familie werd geheim gehouden ging de jacht op Mengele onverminderd door. Vooral tussen de jaren 1984 en 1986 haalt Mengele de internationale pers en werd zo ´n bekende persoonlijkheid dat hij zelfs op de omslag van People staat. Er worden beloningen uitgereikt voor informatie die tot zijn aanhouding zouden kunnen leiden, dood of levend, en die lopen op tot zo'n 3.5 miljoen dollar.
Op 6 juni 1985 worden eindelijk zijn beenderen gevonden op het kerkhof van Embu in Brazilië en zou het nog geruime tijd duren vooraleer pathologen tot de conclusie kwamen dat dit Jozef Mengele was. Op 7 juni 1986 werd het nieuws van de dood (en het einde van de speurtocht) van Jozef Mengele openbaar. Rolf Mengele besloot om in de openbaarheid te treden en overhandigde zijn vaders persoonlijke brieven en ook een dagboek aan het Münchener tijdschrift Bunte en gaf hen toestemming om een reeks artikelen te wijden aan Mengele.
De belangrijkste feiten wel, maar heb ook via internet gezochtquote:Op maandag 18 juli 2005 13:31 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Interessant! Weet je dit allemaal uit je hoofd!?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |