abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28453437
Zelf kan ik weinig info en verhalen vinden over de kinderen van voormalig top-nazi's Heeft iemand hier wellicht meer info/verhalen over? Ik heb wel eens gehoord dat met name de dochter van Himmler nog erg betrokken is bij (neo)nazi's en dat ze oud SS'ers steunt Maar nogmaals: alle verhalen en informatie zijn/is welkom!

Enkele die ik kon vinden op internet:

Gudrun Himmler (b. 1929)

Dochter van Heinrich Himmler

Martin Bormann jr.

Zoon van Martin Bormann (duh)

Wolf Hess

Zoon van Rudolf Hess

links
  Trouwste user 2022 zondag 3 juli 2005 @ 20:19:18 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_28453609
Ik weet wel dat de kleindochter van Mussolini in het Italiaanse kabinet kwam. Maar dat is geen Nazi.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 3 juli 2005 @ 20:23:02 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28453738
Ze werd toch op een of andere manier geweigerd in het kabinet, die Mussolini? En volgens mij is ze wel extreem rechts.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 3 juli 2005 @ 20:28:23 #4
95415 Bullpit
hangoudere
pi_28453931
De engel des doods Josef Mengele met zijn zoon Rolf
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_28455851
ben eigenlijk benieuwd of die mensen worden lastiggevallen? Of of er wel eens een aanslag op ze is gepleegd? Deze personen zeulen een hele last met zich mee lijkt me
pi_28456140
Kijk eens naar de vader van de huidige koningin, dat was ook een soort van top-nazi maar dan in Argentinië. Je kunt het haar niet kwalijk nemen maar dat haar vader nu hier zit kun je wel kwalijk nemen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:54:51 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_28456910
Was er niet laatst iets op BNN over familie van Hitler? Katja Schuurman (of all human beings) ging in de VS op zoek naar drie neven van Herr Adolf (Hitler had een oudere half-broer). Ze heeft de personen in kwestie gevonden maar die hebben hun achternaam veranderd...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 3 juli 2005 @ 21:56:25 #8
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28456963
Die zoon van Erwin Rommel leeft toch ook nog? Volgens mij heb ik die eens in een docu gezien.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_28457784
ja die is burgemeester van een duits dorpje dacht ik
pi_28457839
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:54 schreef AgLarrr het volgende:
Was er niet laatst iets op BNN over familie van Hitler? Katja Schuurman (of all human beings) ging in de VS op zoek naar drie neven van Herr Adolf (Hitler had een oudere half-broer). Ze heeft de personen in kwestie gevonden maar die hebben hun achternaam veranderd...
heb ik een keer een voorstukje van gezien. Heb tot mijn grote spijt nooit het hele programma gezien!
  maandag 4 juli 2005 @ 00:29:02 #11
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_28462819
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:56 schreef Steeven het volgende:
Die zoon van Erwin Rommel leeft toch ook nog? Volgens mij heb ik die eens in een docu gezien.
Topic heet kinderen van top-nazi's
  maandag 4 juli 2005 @ 00:31:21 #12
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28462891
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:29 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

Topic heet kinderen van top-nazi's
Ja, nou, hij was een topgeneraal van de nazi's . Zelf was ie niet zo overtuigd van het nazi-gedachtengoed geloof ik, dus wat dat betreft heb je gelijk.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 4 juli 2005 @ 00:34:53 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28462999
Rommel deed mee aan het complot van Von Staufenberg om Hitler te vermoorden. Maar omdat Rommel zo populiar was mocht hij zelfmoord plegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 juli 2005 @ 00:36:50 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28463054
En Wolf Hess geeft les op scholen over de oorlog met de insteek dat het nooit meer mag gebueren even als de zoon van Martin Bormann.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_28464508
De zoon van Martin Bormann heeft ook aan meerdere documentaires meegedaan over het leven van Bormann. Ik heb er hier 3 in de kast staan over Bormann en in elke zitten andere interviews met zijn zoon.
  maandag 4 juli 2005 @ 01:41:12 #16
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_28464558

Eddie hitler niet te vergeten.

nee ik kom niet van ONZ vandaan
Noise is all relative to the silence preceding it
  maandag 4 juli 2005 @ 07:48:38 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28465959
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:31 schreef longinus het volgende:
Kijk eens naar de vader van de huidige koningin, dat was ook een soort van top-nazi maar dan in Argentinië. Je kunt het haar niet kwalijk nemen maar dat haar vader nu hier zit kun je wel kwalijk nemen.
Sorry? Prins Bernhard was een soort top-nazi in Argentinië? Hoebedoelu?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 4 juli 2005 @ 10:29:13 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28467865
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef Megumi het volgende:
Rommel deed mee aan het complot van Von Staufenberg om Hitler te vermoorden. Maar omdat Rommel zo populiar was mocht hij zelfmoord plegen.
Nee, niet helemaal. Hij was tegen het plan om Hitler te vermoorden, omdat hij bang was dat Hitler voor zijn volgelingen een martelaar zou worden. Hij wilde echter wel op andere manieren meewerken. Het was zijn plan om in één keer Frankrijk over te laten geven aan de Amerikanen, zodat zij direct door konden stoten naar Berlijn. Zijn grootste angst was dat de Russen het eerst in Berlijn zouden zijn (en terecht). Voor mensen als Rommel en een groot deel van de Wehrmacht overigens, waren de Joden totaal niet van belang, maar waren de communisten de grootste vijand van Duitsland.

Rommel mocht overigens kiezen tussen zelfmoord of de executie van zijn gezin.

Weet men ook waar de kinderen van Von Stauffenberg vertoeven? Zij moeten vast trots zijn op hun papa. Zou ik wel zijn.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:31:59 #19
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_28467935
stiekem een tvp
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_28468080
quote:
Die aflevering heb ik wel gezien, maar er was niet veel aan.

Blije huppelkatja had via via via ontdekt dat de broer van Hitler in Londen had gewoond en een aantal zoons had, die inmiddels in Amerika woonden. Via een of andere schrijver kwamen ze aan de achternaam van deze mannen, maar eerst gingen ze nog ff naar een begraafplaats om daar een graf te zoeken en verder heel blij te doen.

Maar toen kwamen we dus eindelijk bij die drie neven Waarvan er één de deur open was, maar hij zei dat hij het niet was en deed de deur dicht. En Katja had de man willen filmen (stiekem), maar juist op dat moment wou de camera niet meer

Tot zover Katja, nu het verhaal dat leuker was: deze vier (dacht ik) broers hadden hun achternaam veranderd omdat ze niet met een naam als Hitler wilden rondlopen (begrijpelijk). Deze naam werd angstvallig geheim gehouden, maar zou zonder al te veel speurwerk op het internet te vinden zijn. Daarnaast hadden de broers afgesproken kinderloos te blijven omdat ze Hitlers genen niet wilden voortzetten. Bizar was dat juist de ene broer die deze belofte wilde breken omdat hij een leuk meisje had gevonden, nog stierf voordat hij kinderen kreeg. De mannen zijn nu al flink bejaard en de betreffende Hitler-tak zal dus binnen nu en twintig jaar uitsterven.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:30:52 #21
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_28471609
Heej, dat van Rommel wist ik niet. Ik wist wel dat het een verdomd goed strateeg was maar niet dat hij geen "Die hard nazi" was... Een goede zaak.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_28478859
quote:
Hitler had een neef die in Liverpool geboren is, William Patrick Hitler. Die is in 1987 overleden en had volgens mij 4 zoons
  maandag 4 juli 2005 @ 18:04:55 #23
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_28483864
quote:
Op maandag 4 juli 2005 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry? Prins Bernhard was een soort top-nazi in Argentinië? Hoebedoelu?
Volgens mij bedoeld hij de vader van maxima. Wist overigens ook niet dat Beatrix inmiddeld afgetreden was
  maandag 4 juli 2005 @ 18:05:16 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_28483874
Albert Speer Jr. is net als pappa architect:

http://www.floornature.com/worldaround/articolo.php/art247/1/en
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:21:23 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_28484301
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hitler had een neef die in Liverpool geboren is, William Patrick Hitler. Die is in 1987 overleden en had volgens mij 4 zoons
Eigenlijk een half-neef. Hij was de zoon van Alois Hitler en dat was een halfbroer van Adolf. Alois had overigens in de jaren 30 en 40 een cafe in Berlijn.

In 1 biografie (een wat oudere weliswaar) ben ik zelfs tegengekomen dat Hitler ooit Alois in Liverpool zou hebben bezocht. Latere biografieën vermelden dit echter niet, dus ik neem aan dat het niet waar is.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:25:23 #26
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28484426
Ik ken wel een vrouw van een hoge NSB'er.
pi_28484428
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:04 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld hij de vader van maxima. Wist overigens ook niet dat Beatrix inmiddeld afgetreden was
Je hebt gelijk, Bea is nog koningin en Maxima moet het nog worden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28484439
resp. Speer sr en Speer jr

pi_28484827
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ken wel een vrouw van een hoge NSB'er.
Florrie Rost van Tonningen zeker.... Die vervolgens ook dik bevriend is met Gudrun Himmler...
  maandag 4 juli 2005 @ 18:41:37 #30
95998 -DailaLama-
pi_28484895
De zoon van Eichman vond dat zijn vader alleen maar deed wat hem opgedragen werd.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:45:46 #31
95998 -DailaLama-
pi_28485043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef fratsman het volgende:

[..]

Florrie Rost van Tonningen zeker.... Die vervolgens ook dik bevriend is met Gudrun Himmler...
Precies.

Las laatst een stukje in de Telegraaf over een Friese nazi-jager die met een vriend op visite was bij haar. Ze zeiden dat ze bij de Hitlerjugend hadden gezeten en ze konden zo naar binnen lopen. Lekker kletsen met oma Florrie. Ging die vriend koffie halen en toen hij terug kwam zei hij tegen die Fries: "Je hebt last van je maag he? Het lijkt me beter dat jij geen koffie neemt." Toen wist die Fries al hoe laat het was, z'n vriend had er in gepist in de keuken. Mevrouw Rost van Tonningen luste echter wel 3 kopjes koffie.

Kan ook een sterk verhaal van die man zijn natuurlijk.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:51:26 #32
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_28485208
die zoon van Martin Bormann komt in bijna iedere docu wel eens voorbij...
Nobody fucks with The Jesus
  maandag 4 juli 2005 @ 18:53:16 #33
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_28485262
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:30 schreef AgLarrr het volgende:
Heej, dat van Rommel wist ik niet. Ik wist wel dat het een verdomd goed strateeg was maar niet dat hij geen "Die hard nazi" was... Een goede zaak.
Heel veel binnen de Wehrmacht waren dat niet, maar in het begin hoopten de meesten op een wederkering van de grootsheid van het Duitsland van begin 20ste eeuw, bij gebrek aan beter dan maar met behulp van Hitler. Na zijn geneuzel in Tjechoslowakije in '38 haakten er een aantal af, waaronder generaal Ludwig Beck, later de leider van het verzet vanuit de Wehrmacht.

Een hoop (hoge) officieren (Beck dan net niet, maar Von Stauffenberg weer wel) waren van adel en kwamen uit zeer prominente families. Zij keken erg neer op een mannetje als Hitler. Door een keizer zouden zij zich wel laten leiden, maar niet door een mislukte schilder, zoon van een douanier. Maar ja, bij gebrek aan beter... Zelfs de zonen van de voormalige keizer sloten zich aan bij Hitler, in de hoop dat zij snel de kans zouden krijgen hun voormalige macht weer terug te krijgen. Hitler had dit ook door en na een tijd werden alle Hohenzollerns verbannen uit het leger, in de angst dat zij de edelen achter zich zouden scharen tégen Hitler.

Als je ook kijkt naar de mensen die betrokken waren bij Operatie Walkure en aanverwanten, dan vind je daar een niet gering aantal graven, baronnen, jonkheren e.d.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_28485282
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:28 schreef Bullpit het volgende:
De engel des doods Josef Mengele met zijn zoon Rolf
[afbeelding]
Ik dacht dat ze die Mengele nooit gevonden hadden!
pi_28485315
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:53 schreef Snol1ner het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze die Mengele nooit gevonden hadden!
Hebben ze ook niet. Hij is in (dacht ik) 1979 verdronken tijdens het zwemmen. Desondanks heeft de Mossad wel verbeten jacht op hem gemaakt.
pi_28486028
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

In 1 biografie (een wat oudere weliswaar) ben ik zelfs tegengekomen dat Hitler ooit Alois in Liverpool zou hebben bezocht. Latere biografieën vermelden dit echter niet, dus ik neem aan dat het niet waar is.
Dat schijnt inderdaad een fabeltje te zijn
pi_28486793
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Precies.

Las laatst een stukje in de Telegraaf over een Friese nazi-jager die met een vriend op visite was bij haar. Ze zeiden dat ze bij de Hitlerjugend hadden gezeten en ze konden zo naar binnen lopen. Lekker kletsen met oma Florrie. Ging die vriend koffie halen en toen hij terug kwam zei hij tegen die Fries: "Je hebt last van je maag he? Het lijkt me beter dat jij geen koffie neemt." Toen wist die Fries al hoe laat het was, z'n vriend had er in gepist in de keuken. Mevrouw Rost van Tonningen luste echter wel 3 kopjes koffie.

Kan ook een sterk verhaal van die man zijn natuurlijk.
klopt. stond zaterdag in de telegraaf. Een beetje een wannabe Simon Wiesenthal als je het mij vraagt
pi_28486831
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef fratsman het volgende:

[..]

en met willem oltmans

leeft De Zwarte Weduwe eigenlijk nog? Vreemde vrouw, portretten van Hitler thuis enzo
  maandag 4 juli 2005 @ 19:49:01 #39
95998 -DailaLama-
pi_28487029
Volgens mij leeft ze nog wel ja. Anders hadden we het wel gehoord op het journaal denk ik.
pi_28487148
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat schijnt inderdaad een fabeltje te zijn
Maar is Hitler wel ooit in Engeland geweest?

Ik kwam laatst ergens tegen dat hij wel in Oxford (geloof ik) is geweest..geen idee waar ik dat gelezen heb.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:03:16 #41
95998 -DailaLama-
pi_28487561
Lijkt me sterk. Is hij eigenlijk wel eens in ons landje geweest?
pi_28487795
Ik heb pas het boek "Fout Geboren" van Kromhout gelezen. Over onderzoek naar kinderen van NSB'ers, er worden er ook een paar geinterviewd. Best interessant, want wat een kútleven hebben de meesten gehad.
ovide - Ovide - viOde - videO - video
  maandag 4 juli 2005 @ 20:18:10 #43
95998 -DailaLama-
pi_28488148
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:09 schreef Miesjemies het volgende:
Ik heb pas het boek "Fout Geboren" van Kromhout gelezen. Over onderzoek naar kinderen van NSB'ers, er worden er ook een paar geinterviewd. Best interessant, want wat een kútleven hebben de meesten gehad.
Ik denk dat familieleden van NSB'ers die extreem-rechtse activiteiten door zetten (zoals R. v T. en de dochter van Himmler) ook gewoon psychisch in de war zijn ipv ze er echt honderd procent achter staan.

"Jullie denken nu zo over mij? JULLIE DENKEN ZO OVER MIJ!?! Nou dan gedraag ik me ook zo!"
pi_28488476
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Hey; die heb ik laatst nog geraden in RJP...
pi_28488581
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:26 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hey; die heb ik laatst nog geraden in RJP...
Daar doe ik al een tijdje niet meer aan mee.

alsnog van harte met je verjaardag
  maandag 4 juli 2005 @ 20:30:36 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_28488648
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:03 schreef -DailaLama- het volgende:
Lijkt me sterk. Is hij eigenlijk wel eens in ons landje geweest?
Nee. Voor zover ik kan nagaan heeft Hitler in zijn leven slechts Oostenrijk, Duitsland, België, Frankrijk, Tsjechoslowakije en Italië gezien, waarvan België (Bruly le Peche) als tijdelijk hoofdkwartier, Tsjechoslowakije (toen nog zonder streepje) bij de capitulatie (24 uur in Praag) en Frankrijk alleen bij de capitulatie en voor een eendaags bezoek aan Parijs. De Wolfsschanze lag in Oost Pruisen (meen ik) en dat was toen Duits gebied. Bovendien lag het in the middle of nowhere dus heeft hij er weinig van het landschap gezien.
pi_28488771
Volgens de overlevering had oom Adolf ook te weinig kaas gegeten van de Engelse taal om ook maar de weg te vragen of een treinkaartje te kunnen kopen.
pi_28493968
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Daar doe ik al een tijdje niet meer aan mee.
't was dan ook RJP bij de buren...
quote:
alsnog van harte met je verjaardag
pi_28494323
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:43 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

en met willem oltmans

leeft De Zwarte Weduwe eigenlijk nog? Vreemde vrouw, portretten van Hitler thuis enzo
Journalisten van de Nieuwe Revu hadden haar vorig jaar december meegenomen naar "Der Untergang." Was een interessant artikel, want mevrouw kon het natuurlijk niet hebben dat Hitler zo kwetsbaar werd geportretteerd.
pi_28494565
Dat dorpje waar Manfred Rommel burgemeester was Stuttgart

En de oudste Stauffenberg was allerminst blij hij kon het niet geloven toen hij voor het eerst hoorde dat zijn vader een aanslag op Hitler gepleegd had. Maar ja hij was een kind van zijn tijd. De hele familie werd op bevel van Hitler opgepakt en moest dood. Gelukkig zijn ze na de oorlog weer herenigd.

Nu is hij trots op zijn vader zag ik laatst. Er staat een monument voor o.a. Stauffenberg in de huidige bendlerstrasse in Berlijn

Florrie Rost van Tonningen leeft nog steeds 92 als ik het goed heb en is nog steeds overtuigd van haar gelijk. Ze geeft nog regelmatig interviews waar ze haar gedachtegoed tot uiting brengt Ze woont dacht ik in Velp

De meeste kinderen hebben mijns in ziens een rotleven gehad. Probeer je eens voor te stellen dat je vader zulke misdaden begaan heeft

Het boek Wanneer jij mijn naam draagt gaat over nazi kinderen. Lebert is de schrijver

De kinderen Hess, Bormann, Frank en Himmler komen aan het woord

De dochter Van Goering deed niet mee zij heeft geloof ik nog nooit een interview gegeven. In het boek staat als ik het goed herinner dat ze in munchen ofAfrika woont.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')