heb ik een keer een voorstukje van gezien. Heb tot mijn grote spijt nooit het hele programma gezien!quote:Op zondag 3 juli 2005 21:54 schreef AgLarrr het volgende:
Was er niet laatst iets op BNN over familie van Hitler? Katja Schuurman (of all human beings) ging in de VS op zoek naar drie neven van Herr Adolf (Hitler had een oudere half-broer). Ze heeft de personen in kwestie gevonden maar die hebben hun achternaam veranderd...
Topic heet kinderen van top-nazi'squote:Op zondag 3 juli 2005 21:56 schreef Steeven het volgende:
Die zoon van Erwin Rommel leeft toch ook nog? Volgens mij heb ik die eens in een docu gezien.
Ja, nou, hij was een topgeneraal van de nazi'squote:
Sorry? Prins Bernhard was een soort top-nazi in Argentinië? Hoebedoelu?quote:Op zondag 3 juli 2005 21:31 schreef longinus het volgende:
Kijk eens naar de vader van de huidige koningin, dat was ook een soort van top-nazi maar dan in Argentinië. Je kunt het haar niet kwalijk nemen maar dat haar vader nu hier zit kun je wel kwalijk nemen.
Nee, niet helemaal. Hij was tegen het plan om Hitler te vermoorden, omdat hij bang was dat Hitler voor zijn volgelingen een martelaar zou worden. Hij wilde echter wel op andere manieren meewerken. Het was zijn plan om in één keer Frankrijk over te laten geven aan de Amerikanen, zodat zij direct door konden stoten naar Berlijn. Zijn grootste angst was dat de Russen het eerst in Berlijn zouden zijn (en terecht). Voor mensen als Rommel en een groot deel van de Wehrmacht overigens, waren de Joden totaal niet van belang, maar waren de communisten de grootste vijand van Duitsland.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef Megumi het volgende:
Rommel deed mee aan het complot van Von Staufenberg om Hitler te vermoorden. Maar omdat Rommel zo populiar was mocht hij zelfmoord plegen.
Die aflevering heb ik wel gezien, maar er was niet veel aan.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:54 schreef AgLarrr het volgende:
Was er niet laatst iets op BNN over familie van Hitler? Katja Schuurman (of all human beings) ging in de VS op zoek naar drie neven van Herr Adolf (Hitler had een oudere half-broer). Ze heeft de personen in kwestie gevonden maar die hebben hun achternaam veranderd...
Hitler had een neef die in Liverpool geboren is, William Patrick Hitler. Die is in 1987 overleden en had volgens mij 4 zoonsquote:Op zondag 3 juli 2005 21:54 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mij bedoeld hij de vader van maxima. Wist overigens ook niet dat Beatrix inmiddeld afgetreden wasquote:Op maandag 4 juli 2005 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry? Prins Bernhard was een soort top-nazi in Argentinië? Hoebedoelu?
Eigenlijk een half-neef. Hij was de zoon van Alois Hitler en dat was een halfbroer van Adolf. Alois had overigens in de jaren 30 en 40 een cafe in Berlijn.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hitler had een neef die in Liverpool geboren is, William Patrick Hitler. Die is in 1987 overleden en had volgens mij 4 zoons
quote:Op maandag 4 juli 2005 18:04 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Volgens mij bedoeld hij de vader van maxima. Wist overigens ook niet dat Beatrix inmiddeld afgetreden was![]()
Florrie Rost van Tonningen zeker.... Die vervolgens ook dik bevriend is met Gudrun Himmler...quote:Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ken wel een vrouw van een hoge NSB'er.
Precies.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef fratsman het volgende:
[..]
Florrie Rost van Tonningen zeker.... Die vervolgens ook dik bevriend is met Gudrun Himmler...
Heel veel binnen de Wehrmacht waren dat niet, maar in het begin hoopten de meesten op een wederkering van de grootsheid van het Duitsland van begin 20ste eeuw, bij gebrek aan beter dan maar met behulp van Hitler. Na zijn geneuzel in Tjechoslowakije in '38 haakten er een aantal af, waaronder generaal Ludwig Beck, later de leider van het verzet vanuit de Wehrmacht.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:30 schreef AgLarrr het volgende:
Heej, dat van Rommel wist ik niet. Ik wist wel dat het een verdomd goed strateeg was maar niet dat hij geen "Die hard nazi" was... Een goede zaak.
Ik dacht dat ze die Mengele nooit gevonden hadden!quote:Op zondag 3 juli 2005 20:28 schreef Bullpit het volgende:
De engel des doods Josef Mengele met zijn zoon Rolf
[afbeelding]
Hebben ze ook niet. Hij is in (dacht ik) 1979 verdronken tijdens het zwemmen. Desondanks heeft de Mossad wel verbeten jacht op hem gemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:53 schreef Snol1ner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze die Mengele nooit gevonden hadden!
Dat schijnt inderdaad een fabeltje te zijnquote:Op maandag 4 juli 2005 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In 1 biografie (een wat oudere weliswaar) ben ik zelfs tegengekomen dat Hitler ooit Alois in Liverpool zou hebben bezocht. Latere biografieën vermelden dit echter niet, dus ik neem aan dat het niet waar is.
klopt. stond zaterdag in de telegraaf. Een beetje een wannabe Simon Wiesenthal als je het mij vraagtquote:Op maandag 4 juli 2005 18:45 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Precies.
Las laatst een stukje in de Telegraaf over een Friese nazi-jager die met een vriend op visite was bij haar. Ze zeiden dat ze bij de Hitlerjugend hadden gezeten en ze konden zo naar binnen lopen. Lekker kletsen met oma Florrie. Ging die vriend koffie halen en toen hij terug kwam zei hij tegen die Fries: "Je hebt last van je maag he? Het lijkt me beter dat jij geen koffie neemt."Toen wist die Fries al hoe laat het was, z'n vriend had er in gepist in de keuken.
Mevrouw Rost van Tonningen luste echter wel 3 kopjes koffie.
![]()
Kan ook een sterk verhaal van die man zijn natuurlijk.
en met willem oltmansquote:Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef fratsman het volgende:
[..]
Florrie Rost van Tonningen zeker.... Die vervolgens ook dik bevriend is met Gudrun Himmler...
Maar is Hitler wel ooit in Engeland geweest?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat schijnt inderdaad een fabeltje te zijn
Ik denk dat familieleden van NSB'ers die extreem-rechtse activiteiten door zetten (zoals R. v T. en de dochter van Himmler) ook gewoon psychisch in de war zijn ipv ze er echt honderd procent achter staan.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:09 schreef Miesjemies het volgende:
Ik heb pas het boek "Fout Geboren" van Kromhout gelezen. Over onderzoek naar kinderen van NSB'ers, er worden er ook een paar geinterviewd. Best interessant, want wat een kútleven hebben de meesten gehad.
Hey; die heb ik laatst nog geraden in RJP...quote:Op maandag 4 juli 2005 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Hitler had een neef die in Liverpool geboren is, William Patrick Hitler. Die is in 1987 overleden en had volgens mij 4 zoons
Daar doe ik al een tijdje niet meer aan mee.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:26 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hey; die heb ik laatst nog geraden in RJP...![]()
Nee. Voor zover ik kan nagaan heeft Hitler in zijn leven slechts Oostenrijk, Duitsland, België, Frankrijk, Tsjechoslowakije en Italië gezien, waarvan België (Bruly le Peche) als tijdelijk hoofdkwartier, Tsjechoslowakije (toen nog zonder streepje) bij de capitulatie (24 uur in Praag) en Frankrijk alleen bij de capitulatie en voor een eendaags bezoek aan Parijs. De Wolfsschanze lag in Oost Pruisen (meen ik) en dat was toen Duits gebied. Bovendien lag het in the middle of nowhere dus heeft hij er weinig van het landschap gezien.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:03 schreef -DailaLama- het volgende:
Lijkt me sterk. Is hij eigenlijk wel eens in ons landje geweest?
't was dan ook RJP bij de buren...quote:Op maandag 4 juli 2005 20:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Daar doe ik al een tijdje niet meer aan mee.
quote:alsnog van harte met je verjaardag
Journalisten van de Nieuwe Revu hadden haar vorig jaar december meegenomen naar "Der Untergang." Was een interessant artikel, want mevrouw kon het natuurlijk niet hebben dat Hitler zo kwetsbaar werd geportretteerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:43 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
en met willem oltmans
leeft De Zwarte Weduwe eigenlijk nog? Vreemde vrouw, portretten van Hitler thuis enzo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |