Twist & Shout?quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon een voortzetting van 60pop zonder 20 minuten gefröbel zoals vanaf 68 de norm was. The Sonics waren de eerste punkband in 1964. En zelf zij waren niet eens de eersten.
Uiteraard had punk nooit kunnen ontstaan zonder Link Wrayquote:Op woensdag 6 juli 2005 01:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon een voortzetting van 60pop zonder 20 minuten gefröbel zoals vanaf 68 de norm was. The Sonics waren de eerste punkband in 1964. En zelf zij waren niet eens de eersten.
The Sonics!!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
ja, dat waren zeker voorgangers, maar ik denk dat de "beweging" eigenlijk echt begon met NY Dolls, die waren de inspiratie voor een echte subcultuur, en daar jatte Malcolm Mcclaren het van toen ie na zijn verblijf in NY in Engeland terugkwam en daar de Sex Pistols bedacht als een soort "boy band" om er knaken mee te maken, wat straattuig neerzette en die met studio muzikanten een plaat voor ze in elkaar zette. Ja jongens en meisjes, de Sex Pistols waren net zo nep als Milli Vanilliquote:Op woensdag 6 juli 2005 01:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
'Nevermind' zouden zij zeggenquote:Op woensdag 6 juli 2005 01:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja, dat waren zeker voorgangers, maar ik denk dat de "beweging" eigenlijk echt begon met NY Dolls, die waren de inspiratie voor een echte subcultuur, en daar jatte Malcolm Mcclaren het van toen ie na zijn verblijf in NY in Engeland terugkwam en daar de Sex Pistols bedacht als een soort "boy band" om er knaken mee te maken, wat straattuig neerzette en die met studio muzikanten een plaat voor ze in elkaar zette. Ja jongens en meisjes, de Sex Pistols waren net zo nep als Milli Vanilli
Pioneers get arrows in their backquote:Op woensdag 6 juli 2005 01:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
'Nevermind' zouden zij zeggenHet resultaat heeft er mogen zijn. Het is natuurlijk wel lullig voor de echte eerstelingen.
Vernieuwend is niet altijd een criterium voor goed... bovendien hebben the stones en the beatles ook het hele blues-register geplunderd om er hun liedjes op te baseren, what's your point?quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:32 schreef fripper het volgende:
Er was begin jaren 70 geen punk-stroming. Dat was pas vanaf 76 ( Ramones ) .
Uiteraard was er ook begin jaren 70 muziek die er op leek, maar dat bewijst alleen maar dat de punk (muzikaal gezien) niet erg vernieuwend was
Als dat zo zou zijn , dan lijkt het mij niet zo waarschijnlijk dat we punk hebben als reactie op Pink Floyd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Punk begon in NY begin jaren 70
Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie".quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig hoeveel mensen er zijn die menen dat als je de ene muziek"soort" luistert, die beter is dan een ander, en de mensen die naar die andere muziek luisteren minderwaardig zijn.
Als ik naar mijn platenkast kijk loopt dat van gregoriaans tot techno, van Heino tot Rammstein, van Bach tot Wiseblood, Streisand tot sexpistols
Bite me!
En dat is dan weer jouw mening...quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:36 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie".. En iedereen die óf Streisand óf 'vanalles' in z'n kast heeft staan heeft geen eigen smaak. Je zal dat soort lui nooit betrappen op een volstrekt ongeoorloofd waarde-oordeel. Het zal altijd glijerig en correct blijven: 'Ja, ieder z'n smaak he' of 'Het is niet helemaal mijn ding'. Zeg dan gewoon, voor de lol: "het is KUT, hier marcheerden NSB-ers op, dit is muziek voor fluffers, dit veroorzaakt tumoren, dit is NIET muzikaal." Dat happyhappyholdhands-gedoe van muziekomnivoren hangt me echt mijlenver de keel uit. Ik vind 90% van de muziek gewoon TROEP en daar kom ik eerlijk voor uit.
quote:
Ik weet niet hoe dat in dit specifieke geval zit (dat laat ik over aan de vele nageboortes in dit topic die niet verder dan 1982 kunnen kijken), maar er is best muziek die elkaar uitsluit. Als je het dan allebei leuk vindt dan is de urgentie van de muziek weg, dan is het geperverteerd, niet oprecht. Het is alsof je de muziek dan in een glazen pot op sterk water zet en er naar gaat kijken.quote:Tuurlijk is er veel troep, maar het is toch onzin dat je, omdat je punk leuk vindt, Pink Floyd of the Beach Boys niet meer leuk mag vinden?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef zodiakk het volgende:
[..]. Ok, deze is te mooi om niet op te happen,
. Zo'n opmerking, naast het feit dat ze verrukkelijk irritant zijn is net als zeggen: 'jouw stem is minder mooi, omdat er ook andere stemmen zijn'. Alsof mijn woorden kracht hebben verloren om het mijn mening is. Ik spuug op mensen die te pas en te onpas 'Ja da's jouw mening' zeggen (hoofdzakelijk zijn dat altijd van die patjepeeers, mensen als René Froger, Marco Borsato of Allard Kalf ofzo).
[..]
Ik weet niet hoe dat in dit specifieke geval zit (dat laat ik over aan de vele nageboortes in dit topic die niet verder dan 1982 kunnen kijken), maar er is best muziek die elkaar uitsluit. Als je het dan allebei leuk vindt dan is de urgentie van de muziek weg, dan is het geperverteerd, niet oprecht. Het is alsof je de muziek dan in een glazen pot op sterk water zet en er naar gaat kijken..
mijn mening over Avo Part gelezen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:36 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie".. En iedereen die óf Streisand óf 'vanalles' in z'n kast heeft staan heeft geen eigen smaak. Je zal dat soort lui nooit betrappen op een volstrekt ongeoorloofd waarde-oordeel. Het zal altijd glijerig en correct blijven: 'Ja, ieder z'n smaak he' of 'Het is niet helemaal mijn ding'. Zeg dan gewoon, voor de lol: "het is KUT, hier marcheerden NSB-ers op, dit is muziek voor fluffers, dit veroorzaakt tumoren, dit is NIET muzikaal."
Je zegt het korrect, jij vind het..quote:Dat happyhappyholdhands-gedoe van muziekomnivoren hangt me echt mijlenver de keel uit. Ik vind 90% van de muziek gewoon TROEP en daar kom ik eerlijk voor uit.
Willem Alexander en Maxima over een onderzoek naar pappie Zorigietaquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef zodiakk het volgende:
[..]. Ok, deze is te mooi om niet op te happen,
. Zo'n opmerking, naast het feit dat ze verrukkelijk irritant zijn is net als zeggen: 'jouw stem is minder mooi, omdat er ook andere stemmen zijn'. Alsof mijn woorden kracht hebben verloren om het mijn mening is. Ik spuug op mensen die te pas en te onpas 'Ja da's jouw mening' zeggen (hoofdzakelijk zijn dat altijd van die patjepeeers, mensen als René Froger, Marco Borsato en Allard Kalf)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |