abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28536304
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon een voortzetting van 60pop zonder 20 minuten gefröbel zoals vanaf 68 de norm was. The Sonics waren de eerste punkband in 1964. En zelf zij waren niet eens de eersten.
Twist & Shout?
pi_28536345
quote:

[..]

Eigenlijk gewoon een voortzetting van 60pop zonder 20 minuten gefröbel zoals vanaf 68 de norm was. The Sonics waren de eerste punkband in 1964. En zelf zij waren niet eens de eersten.
Uiteraard had punk nooit kunnen ontstaan zonder Link Wray .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2005 @ 01:29:47 #178
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_28536348
quote:

[..]

The Sonics!!!

Psycho! Was inderdaad de eerste punkband. Ulx, je kent vast de Nuggets box wel Dat is pas echte rauwe punk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_28536362
ik ook , iedere dag weer.
De Puta Madre
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2005 @ 01:32:07 #180
95179 TheGrandWazoo
pi_28536419
Zie je wel, ik ben geen symfo nerd Ik ben dol op potten en pannenmuziek, avant garde, jazz, hard rock en ga zo maar door.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:32:31 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28536432
quote:

[..]

ja, dat waren zeker voorgangers, maar ik denk dat de "beweging" eigenlijk echt begon met NY Dolls, die waren de inspiratie voor een echte subcultuur, en daar jatte Malcolm Mcclaren het van toen ie na zijn verblijf in NY in Engeland terugkwam en daar de Sex Pistols bedacht als een soort "boy band" om er knaken mee te maken, wat straattuig neerzette en die met studio muzikanten een plaat voor ze in elkaar zette. Ja jongens en meisjes, de Sex Pistols waren net zo nep als Milli Vanilli
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:32:36 #182
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_28536436
Er was begin jaren 70 geen punk-stroming. Dat was pas vanaf 76 ( Ramones ) .
Uiteraard was er ook begin jaren 70 muziek die er op leek, maar dat bewijst alleen maar dat de punk (muzikaal gezien) niet erg vernieuwend was
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_28536491
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja, dat waren zeker voorgangers, maar ik denk dat de "beweging" eigenlijk echt begon met NY Dolls, die waren de inspiratie voor een echte subcultuur, en daar jatte Malcolm Mcclaren het van toen ie na zijn verblijf in NY in Engeland terugkwam en daar de Sex Pistols bedacht als een soort "boy band" om er knaken mee te maken, wat straattuig neerzette en die met studio muzikanten een plaat voor ze in elkaar zette. Ja jongens en meisjes, de Sex Pistols waren net zo nep als Milli Vanilli
'Nevermind' zouden zij zeggen Het resultaat heeft er mogen zijn. Het is natuurlijk wel lullig voor de echte eerstelingen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:37:24 #184
45206 Pietverdriet
pi_28536557
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

'Nevermind' zouden zij zeggen Het resultaat heeft er mogen zijn. Het is natuurlijk wel lullig voor de echte eerstelingen.
Pioneers get arrows in their back
Settlers get the land and make all the money
  woensdag 6 juli 2005 @ 01:55:15 #185
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28536913
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:32 schreef fripper het volgende:
Er was begin jaren 70 geen punk-stroming. Dat was pas vanaf 76 ( Ramones ) .
Uiteraard was er ook begin jaren 70 muziek die er op leek, maar dat bewijst alleen maar dat de punk (muzikaal gezien) niet erg vernieuwend was
Vernieuwend is niet altijd een criterium voor goed... bovendien hebben the stones en the beatles ook het hele blues-register geplunderd om er hun liedjes op te baseren, what's your point?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2005 @ 02:00:53 #186
95179 TheGrandWazoo
pi_28537007
Dat staat er toch ook niet Kamagurka? Waren je ouders toevallig symfo fans? Je bent zo heelrijk agressief
(Superworm)
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:03:22 #187
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_28537051
Mijn punt was vooral dat als punk een reactie is op jaren 70 muziek van Pink Floyd, Yes , Genesis , King Crimson , Emerson Lake & Palmer .... het niet waarschijk is dat deze reactie al begin jaren 70 kwam.
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Punk begon in NY begin jaren 70
Als dat zo zou zijn , dan lijkt het mij niet zo waarschijnlijk dat we punk hebben als reactie op Pink Floyd.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:15:39 #188
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_28537263
punk
pink floyd
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2005 @ 02:18:10 #189
95179 TheGrandWazoo
pi_28537301

Kijk zo hoort het.

Zie je wel Kamagurka, het kan dus wel.
(Superworm)
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:48:42 #190
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28537710
Het probleem van dit soort discussies is dat ze gebaseerd zijn op dogma's die al dertig jaar door de "kritische pop-pers" worden overgedragen.

Als de critici hier mij nu vijf titels van nummers van Yes, Jethro Tull, King Crimson etc. kunnen geven (zonder Google te gebruiken) die als voorbeeld kunnen dienen voor alle bezwaren, dan kan ik deze discussie weer serieus nemen,en dan hebben we het ook echt ergens over. Tot die tijd blijft het na-papagaaien van cliches, terwijl je eigenlijk niet echt bekend bent met de muziek zelf..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28538700
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 02:15 schreef fs180 het volgende:
punk
pink floyd
pi_28540135
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig hoeveel mensen er zijn die menen dat als je de ene muziek"soort" luistert, die beter is dan een ander, en de mensen die naar die andere muziek luisteren minderwaardig zijn.
Als ik naar mijn platenkast kijk loopt dat van gregoriaans tot techno, van Heino tot Rammstein, van Bach tot Wiseblood, Streisand tot sexpistols
Bite me!
Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie". . En iedereen die óf Streisand óf 'vanalles' in z'n kast heeft staan heeft geen eigen smaak. Je zal dat soort lui nooit betrappen op een volstrekt ongeoorloofd waarde-oordeel. Het zal altijd glijerig en correct blijven: 'Ja, ieder z'n smaak he' of 'Het is niet helemaal mijn ding'. Zeg dan gewoon, voor de lol: "het is KUT, hier marcheerden NSB-ers op, dit is muziek voor fluffers, dit veroorzaakt tumoren, dit is NIET muzikaal." Dat happyhappyholdhands-gedoe van muziekomnivoren hangt me echt mijlenver de keel uit. Ik vind 90% van de muziek gewoon TROEP en daar kom ik eerlijk voor uit.
pi_28540375
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:36 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie". . En iedereen die óf Streisand óf 'vanalles' in z'n kast heeft staan heeft geen eigen smaak. Je zal dat soort lui nooit betrappen op een volstrekt ongeoorloofd waarde-oordeel. Het zal altijd glijerig en correct blijven: 'Ja, ieder z'n smaak he' of 'Het is niet helemaal mijn ding'. Zeg dan gewoon, voor de lol: "het is KUT, hier marcheerden NSB-ers op, dit is muziek voor fluffers, dit veroorzaakt tumoren, dit is NIET muzikaal." Dat happyhappyholdhands-gedoe van muziekomnivoren hangt me echt mijlenver de keel uit. Ik vind 90% van de muziek gewoon TROEP en daar kom ik eerlijk voor uit.
En dat is dan weer jouw mening...

Tuurlijk is er veel troep, maar het is toch onzin dat je, omdat je punk leuk vindt, Pink Floyd of the Beach Boys niet meer leuk mag vinden?
pi_28540771
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:50 schreef cafca het volgende:

En dat is dan weer jouw mening...
. Ok, deze is te mooi om niet op te happen, . Zo'n opmerking, naast het feit dat ze verrukkelijk irritant zijn is net als zeggen: 'jouw stem is minder mooi, omdat er ook andere stemmen zijn'. Alsof mijn woorden kracht hebben verloren om het mijn mening is. Ik spuug op mensen die te pas en te onpas 'Ja da's jouw mening' zeggen (hoofdzakelijk zijn dat altijd van die patjepeeers, mensen als René Froger, Marco Borsato en Allard Kalf)
quote:
Tuurlijk is er veel troep, maar het is toch onzin dat je, omdat je punk leuk vindt, Pink Floyd of the Beach Boys niet meer leuk mag vinden?
Ik weet niet hoe dat in dit specifieke geval zit (dat laat ik over aan de vele nageboortes in dit topic die niet verder dan 1982 kunnen kijken), maar er is best muziek die elkaar uitsluit. Als je het dan allebei leuk vindt dan is de urgentie van de muziek weg, dan is het geperverteerd, niet oprecht. Het is alsof je de muziek dan in een glazen pot op sterk water zet en er naar gaat kijken. .

[ Bericht 1% gewijzigd door zodiakk op 06-07-2005 10:16:13 ]
pi_28540941
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef zodiakk het volgende:

[..]

. Ok, deze is te mooi om niet op te happen, . Zo'n opmerking, naast het feit dat ze verrukkelijk irritant zijn is net als zeggen: 'jouw stem is minder mooi, omdat er ook andere stemmen zijn'. Alsof mijn woorden kracht hebben verloren om het mijn mening is. Ik spuug op mensen die te pas en te onpas 'Ja da's jouw mening' zeggen (hoofdzakelijk zijn dat altijd van die patjepeeers, mensen als René Froger, Marco Borsato of Allard Kalf ofzo).
[..]

Ik weet niet hoe dat in dit specifieke geval zit (dat laat ik over aan de vele nageboortes in dit topic die niet verder dan 1982 kunnen kijken), maar er is best muziek die elkaar uitsluit. Als je het dan allebei leuk vindt dan is de urgentie van de muziek weg, dan is het geperverteerd, niet oprecht. Het is alsof je de muziek dan in een glazen pot op sterk water zet en er naar gaat kijken. .
hij hapt

Maar serieus: Muziek zet je niet op sterk water. Muziek is emotie, en ik geef toe dat er in sommige muziek weinig emotie zit, en als je muziek alleen maar mooi vindt omdat het muzikaal-technisch goed in elkaar zit, zit er iets fout.
Maar dat neemt niet weg dat je verschillende soorten muziek, op verschillende momenten, goed kunt vinden.
En als je bij voorbaat al gaat roepen dat je bepaalde muziek niet leuk vindt, omdat je die andere muziek wél leuk vindt (en vaak doen mensen dat juist omdat de grote groep die muziek A leuk vindt, roept dat muziek B kut is), dan doe je m.i. ook iets fout.

Maar dat is dan weer mijn mening
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:04:03 #196
45206 Pietverdriet
pi_28542114
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:36 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Dit is wel een verkapte patspost, hoor: "kijk mij muzikaal divers zijn, ik ben beter dan jullie". . En iedereen die óf Streisand óf 'vanalles' in z'n kast heeft staan heeft geen eigen smaak. Je zal dat soort lui nooit betrappen op een volstrekt ongeoorloofd waarde-oordeel. Het zal altijd glijerig en correct blijven: 'Ja, ieder z'n smaak he' of 'Het is niet helemaal mijn ding'. Zeg dan gewoon, voor de lol: "het is KUT, hier marcheerden NSB-ers op, dit is muziek voor fluffers, dit veroorzaakt tumoren, dit is NIET muzikaal."
mijn mening over Avo Part gelezen?
quote:
Dat happyhappyholdhands-gedoe van muziekomnivoren hangt me echt mijlenver de keel uit. Ik vind 90% van de muziek gewoon TROEP en daar kom ik eerlijk voor uit.
Je zegt het korrect, jij vind het..
pi_28542156
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:

mijn mening over Avo Part gelezen?
Ja, maar dat is jouw mening.
quote:
Je zegt het korrect, jij vind het..
Dat vind jij ja.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:10:23 #198
45206 Pietverdriet
pi_28542310
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef zodiakk het volgende:

[..]

. Ok, deze is te mooi om niet op te happen, . Zo'n opmerking, naast het feit dat ze verrukkelijk irritant zijn is net als zeggen: 'jouw stem is minder mooi, omdat er ook andere stemmen zijn'. Alsof mijn woorden kracht hebben verloren om het mijn mening is. Ik spuug op mensen die te pas en te onpas 'Ja da's jouw mening' zeggen (hoofdzakelijk zijn dat altijd van die patjepeeers, mensen als René Froger, Marco Borsato en Allard Kalf)
Willem Alexander en Maxima over een onderzoek naar pappie Zorigieta
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2005 @ 11:53:03 #199
95179 TheGrandWazoo
pi_28543704
Grappig, na het commentaar van Zander kan inderdaad niemand een track van genoemde bands opnoemen.

Leuk toch dat geblaat

In prog we trust!!

(Superworm)
pi_28544738
Hier komt duidelijk geen deeltje 2 van als die tracks niet worden genoemd voordat deze bij 300 posts gesloten is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')