quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:20 schreef Gert het volgende:Waar jij ook mee bezig denkt te zijn, het is niét met het ontrachten van iets.
![]()
Je spreekt jezelf tegen. Je bent begonnen met het nawauwelen van typisch OOR-jargon, over muziek die "urgentie" zou bezitten en dergelijke, maar als iemand doorvraagt over wat je nu eigenlijk bedoélt, kom je in de knoei en begin je tegenstrijdigheden te verkondigen.
Je beweert eerst dat je ook zou moeten luisteren naar bepaalde muziek als je er niet voor in de stemming bent (met als voorbeeld: het draaien van de Sex Pistols terwijl je in een Streisand-mood bent). En daarna beweer je dat je nóóit muziek draait waar je geen zin in hebt. Snap je zélf eigenlijk wel wat je bedoelt?
![]()
Ik heb nergens beweerd dat je ook zou moeten luisteren naar bepaalde muziek als je er niet in de stemming voor bent, dat blijft maar in jouw kop zitten. Dit is wat ik zei "
De Sex Pistols willen blijkbaar gewoon iets kwijt en willen dat je luistert, ongeacht of jij in je Streisand-mood bent." Dat is dus iets anders. Wat ik dus bedoelde (en heb proberen uit te leggen) is dat de zin "De Sex Pistols willen blijkbaar gewoon iets kwijt en willen dat je luistert, ongeacht of jij in je Streisand-mood bent," gebaseerd is op een enigzins romantische en escapistische gedachte, en die gedachte is dat je gelooft in wat de Sex Pistols zeggen. Dus hoe meer je erin gelooft, hoe slechter Pink Floyd wordt. Ik heb ook gezegd dat dit één van twee extremen is. Het ene extreem is dus het compleet in de Sex Pistols geloven en
dus Pink Floyd absoluut slecht vinden, ongeacht de context van je stemming, en het andere uiterste is alleen maar
ironisch naar de Sex Pistols kunnen luisteren en alles wat zij zeggen in de context van jouw stemming plaatsen.
Ik heb ook gezegd dat de meeste mensen tussen deze twee uitersten zitten en dat ik wat dichter bij het geloven in de Sex Pistols zit dan alles ironiseren. Maar die nuance is aan je verspilt want je hebt het te druk met mij wegzetten als jankende OOR-kleuter wiens oren gewassen moeten worden of als gelovige sukkel die niet weet waar hij het over heeft. Ik heb het wel weer gezien, ik gun jou het laatste woord, dus make it count: je laatste kant om duidelijk te maken (aan wie eigenlijk?) dat ik echt maar wat in de ruimte lul.