abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28439360
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:03 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Prima, als dan ook de prijzen op hetzelfde niveau als toen komen te liggen zie ik geen problemen, aangezien salarissen zijn gestegen tgv inflatie. en die 6-daagse werkweek die bestaat voor sommige mensen gewoon nog steeds hoor, dat was vroeger al beroeps gebonden en nu nog steeds.

OT:
[..]

Anders ga je er even serieus op in
pi_28439365
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wahahah, we zitten midden in een technologie revolutie, heb je dat wel door?
ik snap dat conservatievelingen gelijk jou er moeite mee hebben dat technologie doordringt in alle lagen van de samenleving... maar wat ik niet snap is dat je er tegen AFZET ipv er in meegaat... als je niet mee wil gaan in het vormen van de toekomst, dan lijkt het me beter dat je gewoon nu ff sterft, hoef je je nooit meer druk te maken om deze moderne veranderingen van de samenleving

zucht...

kinderen van 9 hebben geen mobiel nodig
en een argument als:
wanneer ze een inbraak zien kunnen ze 112 bellen : yeah right en jij denk dat ze die tijd gaan nemen nee hoor
en bereiknbaar zijn????
ikzelf was ook nooit bereikbaar maar mijn moeder wilde altijd weten waar ik heen was dus dat zei ik ook gewoon, en als ik daar niet was zou er wat zwaaien, geloof mij maar..
en ja ik heb een mobieltje op me 15de gekregen: waarom, in een noodgeval kon ik dan naar huis bellen, maar daarvoor vonden me moeder en vader het rond uitbelachelijk om een mobieltje aan iemand te geven...
quote:
De mensen die tegen kinderen met gsm's zijn zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in 1997 het hardste riepen dat ze het maar onzin vonden. Maar ondertussen in 2005 hebben diezelfde mensen allemaal een gsm.
helaas dit is er een niet dat niet vond...
  zondag 3 juli 2005 @ 11:45:07 #33
39581 Salvad0R
universal
pi_28439369
Ixnay
  zondag 3 juli 2005 @ 11:46:39 #34
39581 Salvad0R
universal
pi_28439406
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:44 schreef mschol het volgende:

[..]

zucht...

en een argument als:
wanneer ze een inbraak zien kunnen ze 112 bellen : yeah right en jij denk dat ze die tijd gaan nemen nee hoor
je praat onzin, ik ga niet meer met jou in discussie .
quote:
en bereiknbaar zijn????
ikzelf was ook nooit bereikbaar maar mijn moeder wilde altijd weten waar ik heen was dus dat zei ik ook gewoon, en als ik daar niet was zou er wat zwaaien, geloof mij maar..
en ja ik heb een mobieltje op me 15de gekregen: waarom, in een noodgeval kon ik dan naar huis bellen, maar daarvoor vonden me moeder en vader het rond uitbelachelijk om een mobieltje aan iemand te geven...
tja, het accepteren van nieuwe mogelijkheden is voor kortzichtigen altijd lastig. Snap ik best hoor.
Ga nu maar weer terug naar je conservatieve kutgrot en hou je muil .
  zondag 3 juli 2005 @ 11:47:01 #35
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28439410
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

verantwoordelijkheid is aan te leren.
ik hoef niets te leren, ben zelf volwassen, en ben al een decennia verantwoordelijk voor alles in dit huis .
ik weet zeker dat kinderen een telefoon op waarde weten te schatten en er voorzichtig mee omgaan...blijkbaar heb je niet zoveel vertrouwen in je eigen kinderen daarvoor.....
dan haal je toch een fuckin nokia 3310 van 10 euro, als jouw kinderen de verantwoordelijkheid missen die nodig is?
Tuurlijk is verantwoordelijkheid aan te leren, maar in hoeverre is dit wenselijk en bevoordelijk voor een kind onder de 10 jaar.
De zogenaamde verantwoordelijke kinderen die ik ken kunnen zichzelf nauwelijks vermaken en hebben een chronisch gebrek aan fantasie en creativiteit, wat nu net een hele belangrijke eigenschap is die juist door de speelsheid van kinderen wordt gevormd en waar ze later in het volwassen leven veel profijt van kunnen hebben.
Ik heb voldoende vertrouwen in mijn kinderen, maar ik heb liever dat ze kind zijn dan dat ze op hun (veel te) dure spullen moeten blijven letten.
Elke maand een telefoon van ¤10 is ook ¤120 per jaar.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 11:47:56 #36
39581 Salvad0R
universal
pi_28439432
quote:

helaas dit is er een niet dat niet vond...
hehehehe, oke joh... is goed, whatever u say
pi_28439451
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

je praat onzin, ik ga niet meer met jou in discussie .
[..]

tja, het accepteren van nieuwe mogelijkheden is voor kortzichtigen altijd lastig. Snap ik best hoor.
Ga nu maar weer terug naar je conservatieve kutgrot en hou je muil .

ongeloofelijk, volgens mij ga jij je kinderen als een mobieltje geven als ze kunnen lopen
  zondag 3 juli 2005 @ 11:50:49 #38
39581 Salvad0R
universal
pi_28439511
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:47 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Tuurlijk is verantwoordelijkheid aan te leren, maar in hoeverre is dit wenselijk en bevoordelijk voor een kind onder de 10 jaar.
De zogenaamde verantwoordelijke kinderen die ik ken kunnen zichzelf nauwelijks vermaken en hebben een chronisch gebrek aan fantasie en creativiteit, wat nu net een hele belangrijke eigenschap is die juist door de speelsheid van kinderen wordt gevormd en waar ze later in het volwassen leven veel profijt van kunnen hebben.
Ik heb voldoende vertrouwen in mijn kinderen, maar ik heb liever dat ze kind zijn dan dat ze op hun (veel te) dure spullen moeten blijven letten.
dus jij beweert dat het hebben van verantwoordelijkheid over een mobiele telefoon, zorgt voor de achteruitgang van fantasie en speelsheid ?
denk dat die kinderen ook zonder mobiele telefoon weinig creativiteit hebben hoor ...
lees de post van ixnay eens, hij zet alle voordelen van een mobiele telefoon voor kids op een rij
  zondag 3 juli 2005 @ 11:51:38 #39
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28439529
quote:

[..]

zucht...

en een argument als:
Stel dat 1 op de 10 kinderen die tijd zouden nemen, dan zou er nog een misdrijf opgelost kunnen worden dankzij een kind.
quote:
en bereiknbaar zijn????
Maar die moeder en vader hebben ondertussen allebei zo'n belachelijk ding.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:51:52 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28439533
ik heb al een grafhekel aan mensen met een mobieltje, voor kindveiligheid is nog wat te zeggen, maar verder OPHOEREN met die kutmobieltjes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28439552
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:51 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Stel dat 1 op de 10 kinderen die tijd zouden nemen, dan zou er nog een misdrijf opgelost kunnen worden dankzij een kind.
[..]

Maar die moeder en vader hebben ondertussen allebei zo'n belachelijk ding.
omdat werk het vereist..
  zondag 3 juli 2005 @ 11:52:44 #42
39581 Salvad0R
universal
pi_28439555
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:48 schreef mschol het volgende:

[..]

ongeloofelijk, volgens mij ga jij je kinderen als een mobieltje geven als ze kunnen lopen
wat zei ik nou, ik ga niet meer met jou in discussie. je argumenten slaan kant nog wal en je blaat maar wat .
"blabla als een kind een inbraak ziet, gaat ie heus niet 112 bellen als hij een mobiele telefoon heeft hoor"
Als jij daarin gelooft, goed, maar quit buggin me daarmee, het slaat nl. nergens op .
  zondag 3 juli 2005 @ 11:55:08 #43
39581 Salvad0R
universal
pi_28439607
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb al een grafhekel aan mensen met een mobieltje, voor kindveiligheid is nog wat te zeggen, maar verder OPHOEREN met die kutmobieltjes.
hehehe
jij gaat je nog vermaken als die nanotechnologie zn intrede doet in de commerciele wereld
polsbandjes met ingebouwde telefoon + videoconversations.. enz enz.
is toch geweldig, zulk spul ?!
waarom heb je zo'n hekel aan mobiele telefoons?
  zondag 3 juli 2005 @ 11:56:26 #45
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28439637
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:43 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
Ja, allemaal ophangen
*klik*
  zondag 3 juli 2005 @ 11:57:52 #46
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28439682
Als ik later kinderen krijg, zal ik ze niet vaccineren. Hadden ze vroeger ook niet nodig.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:58:43 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28439703
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

hehehe
jij gaat je nog vermaken als die nanotechnologie zn intrede doet in de commerciele wereld
ik heb een hekel aan het idee dat iedereen verwacht dat je altijd bereikbaar bent. dat geeft mij een heel erg eng gevoel. ik hou niet van 24-7 communicatie.
pi_28439748
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb een hekel aan het idee dat iedereen verwacht dat je altijd bereikbaar bent. dat geeft mij een heel erg eng gevoel. ik hou niet van 24-7 communicatie.
Kijk, dat jij niet sterk in je schoenen staat en vandaaruit de 'verwachting' van anderen als beklemmend ervaart moet je niet afschuiven op een voortgang in techniek. De oorzaak van dat onbehagelijke gevoel moet je bij jezelf zoeken.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:01:39 #49
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28439779
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:47 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom een telefoon zo veel invloed op een kind kan hebben dat het de ontwikkeling op gebied van creativiteit/fantasie remt. Het hoeven niet dure spullen te zijn je geeft ze gewoon zo'n oud ding er hoeft geen camera etc. op.
Je geeft je kinderen toch ook een fiets, kleren, schoenen en meer die meer waard zijn dan een telefoon, en daar wordt ook niet altijd voorzichtig mee omgegaan. Wat is het verschil met een telefoon dan?
quote:
Die telefoon die je eigenlijk weg wilde gooien geef je aan je kind ¤0, je zet er geen beltegoed op, of 1 keer per jaar ¤10. Dat is ¤10 per jaar en als je dat nog niet voor je kind over hebt moet je gewoon niet aan kinderen beginnen.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:01:45 #50
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28439781
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:37 schreef Ixnay het volgende:
Even wat voorbeelden:
1. Ouder wil weten waar het kind uithangt, en kan zo het kind bereiken.
Niet als het kind de telefoon kwijt is, en in de eerste plaats hoort een kind onder de 10 niet erg ver van huis te zijn, zeker niet in deze tijd (denk maar aan Nienke Kleiss in het beatrixpark in schiedam). Op je kinderen letten dus.
quote:
2. Ouder wil weten of het kind thuis komt eten of bij een vriendje blijft eten.
Kind is dus bij een vriendje thuis, kind kan dus met de vaste telefoon laten weten waar het uithangt.
quote:
3. Kind ziet een overval of inbraak, durft natuurlijk niks te doen en belt 112 of de ouders.
Yeah, right. Daar geloof je zelf in?
quote:
4. Kind is ontvoerd en zit bij een of andere vent in de kelder opgersloten en kan de ouders bellen. (Ik verzin maar wat)
Dat blijkt wel ja.]
quote:
5. Kind loopt van school naar huis en voelt zich ineens slecht of krijgt geen lucht meer etc.
Tuurlijk, bellen gaat ook erg goed zonder lucht. Alsof een kind in paniek de telefoon pakt.
quote:
6. Kind loopt van school naar huis en komt vast te zitten in een put.
Zelfde reactie als in het andere topic, gewoon opletten dus.
quote:
In deze situaties zit jij als ouder thuis ongerust te wachten, behalve de ouders die zo slim waren om hun kind zo'n ding mee te geven.
Vooral de ouders die gewoon op hun kinderen letten hoeven niet ongerust thuis te zitten wachten omdat ze gewoon weten waar ze zitten.
quote:
En nog even op het argument: "Vroeger kon je ook zonder"
1. Vroeger is niet nu, we leven in een hele andere tijd, 10 jaar geleden lijkt misschien dichtbij maar dat is het niet.
2. Natuurlijk kun je nu ook zonder, maar het maakt het leven alleen maar handiger.
Vroeger is geweest, dat ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat je alles moet aanwenden om vooral maar niet op je kinderen te hoeven letten.
Als je geen tijd voor kinderen hebt moet je ze gewoon niet nemen.
quote:
De mensen die tegen kinderen met gsm's zijn zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in 1997 het hardste riepen dat ze het maar onzin vonden. Maar ondertussen in 2005 hebben diezelfde mensen allemaal een gsm.
Toen had ik mijn 2e GSM al.
quote:
Ik zeg niet dat dit het ouderlijk toezicht moet vervangen, maar er zijn nou eenmaal situaties waarin er geen ouderlijk oog in de buurt is.

Nog steeds heeft niemand (net als in dat andere topic) kunnen zeggen wat er schadelijk aan is.
Dan moet je beter lezen.
rechts op de roltrap
pi_28439790
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:55 schreef Salvad0R het volgende:
hehehe
Ze worden gebruikt omdat het kan, niet omdat het moet. Dat maakt ze nog geen essentieel iets in onze samenleving. En bovendien: ms hebben we over 10 jaar wel 44764207 verschillende communicatiemogelijkheden, maar hebben we dan ook evenredig veel meer te communiceren dan nu? Lijkt me niet.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:03:53 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28439838
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:00 schreef Redux het volgende:

[..]

Kijk, dat jij niet sterk in je schoenen staat en vandaaruit de 'verwachting' van anderen als beklemmend ervaart moet je niet afschuiven op een voortgang in techniek. De oorzaak van dat onbehagelijke gevoel moet je bij jezelf zoeken.
muts.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:03:55 #53
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28439839
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:52 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat werk het vereist..
En van 17:00 tot 9:00 en in het weekend zetten ze hem zeker uit?
Ze hebben jou er nog nooit mee gebeld?
Ze bellen alleen collega's en klanten ermee, geen vrienden etc.?

Geloof ik niet.
pi_28439906
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:01 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Niet als het kind de telefoon kwijt is, en in de eerste plaats hoort een kind onder de 10 niet erg ver van huis te zijn, zeker niet in deze tijd (denk maar aan Nienke Kleiss in het beatrixpark in schiedam). Op je kinderen letten dus.
Dan moet je beter lezen.
Precies, bedankt voor je voorbeeld. Er was in geval nienke een mobiel bij zich had een kans dat ze haar ouders of wie dan ook had kunnen bereiken. Een mobiel zou haar leven dus gered kunnen hebben. Bedankt dat je zelf met een voorbeeld komt waarom een mobiel heel handig kan zijn.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:06:22 #55
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28439907
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:50 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

dus jij beweert dat het hebben van verantwoordelijkheid over een mobiele telefoon, zorgt voor de achteruitgang van fantasie en speelsheid ?
denk dat die kinderen ook zonder mobiele telefoon weinig creativiteit hebben hoor ...
lees de post van ixnay eens, hij zet alle voordelen van een mobiele telefoon voor kids op een rij
kinderen worden creatief geboren, maar geremd omdat ze steeds meer dingen moeten onthouden, en voor steeds meer dingen verantwoordelijk moeten worden.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 12:07:01 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28439927
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je kunt hem uitzetten, echt waar. Je kunt ook gewoon niet opnemen als je er geen zin in hebt.
pi_28439949
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

wat zei ik nou, ik ga niet meer met jou in discussie. je argumenten slaan kant nog wal en je blaat maar wat .
"blabla als een kind een inbraak ziet, gaat ie heus niet 112 bellen als hij een mobiele telefoon heeft hoor"
Als jij daarin gelooft, goed, maar quit buggin me daarmee, het slaat nl. nergens op .
Je schrijft steeds dat je niet mer met iemand discussieert, maar je blijft maar reageren en zeggen dat de argumenten die niet in jouw straatje passen nergens op slaan.

Wees dan een man en reageer niet meer.

"quit bugging" me schrijf je zelfs.
Staar er iemand achter je ofzo die je dwingt dit topic telkens te bekijken en refreshen?
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 3 juli 2005 @ 12:10:27 #58
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28440011
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom een telefoon zo veel invloed op een kind kan hebben dat het de ontwikkeling op gebied van creativiteit/fantasie remt. Het hoeven niet dure spullen te zijn je geeft ze gewoon zo'n oud ding er hoeft geen camera etc. op.
Je geeft je kinderen toch ook een fiets, kleren, schoenen en meer die meer waard zijn dan een telefoon, en daar wordt ook niet altijd voorzichtig mee omgegaan. Wat is het verschil met een telefoon dan?
[..]

Die telefoon die je eigenlijk weg wilde gooien geef je aan je kind ¤0, je zet er geen beltegoed op, of 1 keer per jaar ¤10. Dat is ¤10 per jaar en als je dat nog niet voor je kind over hebt moet je gewoon niet aan kinderen beginnen.
Kleren en schoenen houden ze aan tijdens het spelen en een fiets zie je vanaf een afstand liggen, zelfs in de bosjes of een zandbak, die vergeten ze dus ook niet zo snel.

dat 2e gedeelte was een reactie op Salvador en dus geen punt op zich om mijn kinderen geen telefoon te geven.
rechts op de roltrap
pi_28440017
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En van 17:00 tot 9:00 en in het weekend zetten ze hem zeker uit?
Ze hebben jou er nog nooit mee gebeld?
Ze bellen alleen collega's en klanten ermee, geen vrienden etc.?

Geloof ik niet.
dat heb ik niet gezegd, ze vinden hetzelf in princiep onnodig, maar aangezien het goedkoper is om mobiel<-> mobiel te bellen, bellen ze bijvoorbeeld mij sneller met hun mobiel..
  zondag 3 juli 2005 @ 12:12:33 #60
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28440066
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:06 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies, bedankt voor je voorbeeld. Er was in geval nienke een mobiel bij zich had een kans dat ze haar ouders of wie dan ook had kunnen bereiken. Een mobiel zou haar leven dus gered kunnen hebben. Bedankt dat je zelf met een voorbeeld komt waarom een mobiel heel handig kan zijn.
Ja, tuurlijk, en jij denkt dat die klootzak rustig had staan wachten tot ze klaar was met bellen?
rechts op de roltrap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')