abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28430103
Wat is er nou in hemelsnaam mis met deze vorm van communicatie?
Zit het mentaal niet helemaal snor bij zulke mensen?
pi_28430158
Ja, allemaal ophangen
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 23:43:43 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_28430159
boven de 9 jaar vind ik het geen bullshit meer
:')
pi_28430183
Bleh.. Hun instelling;

Whejoow ik heb een vet nieuwe nokia man, met camera etc.

Dus allemaal gebluf, en geldverspilling..
pi_28430216
FLIKKER NOU EENS OP MET DIE KUT LEMMINGS!

Of is het een look-a-like?
Ik post om het posten.
pi_28430280
Het 'hoort' niet maar tegelijkertijd is het een logische ontwikkeling. Ik snap de commotie ook niet eigenlijk.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_28430523
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:46 schreef nozem het volgende:
Het 'hoort' niet maar tegelijkertijd is het een logische ontwikkeling. Ik snap de commotie ook niet eigenlijk.
Ik haat dus die mensen met een kortzichtige beredenering van: "Vroeger kon ik ook zonder"
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:54:14 #8
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_28430575
vroegah was allus betah
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_28431132
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

Ik haat dus die mensen met een kortzichtige beredenering van: "Vroeger kon ik ook zonder"
Want?
  zondag 3 juli 2005 @ 00:10:11 #10
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28431180
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:09 schreef Rouser het volgende:

[..]

Want?
Vroeger konden ze ook met de helft van hun salaris en met 6 werkdagen. Zullen we maar weer teruggaan?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28431471
Ik vind het niet zo erg dat ze mobieltjes hebben maar de manier waarop ze er mee omgaan vind ik diep triest, ik gebruik een mobiel voor communicatie niet om 50 "hoe issie" smsjes te sturen per dag.
Koeien loeien.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:09:26 #12
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28433367
Hoi.

Ik vind dat ook nergens op slaan. Ik vind mobiele telefoons ook zeer tof, maar het is niet eens zo'n slecht idee om kinderen een beetje eigen verantwoordelijkheid te geven in plaats van bij het minste geringste papa of mama te bellen.

Een telefoon waarmee je alleen gebeld kan worden vind ik wel puik .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28435850
m'n neefje van 8 is ook al zo OH die moet ik hebben, die is mooi man.
Echter heeft hij geen idee waar hij het over heeft en wijst een toestel uit de 'oude' serie aan.
Ik bedoel maar
pi_28437903
Het gaat er niet om dat kinderen niet op een moderne manier mogen communiceren.
Het gaat er om dat kinderen op zeer jonge leeftijd al mee gaan doen met een race om de status.

Vroeger waren kinderen nog kinderen, nu moeten ze mini volwassenen zijn.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 3 juli 2005 @ 10:03:05 #15
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28438111
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:10 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Vroeger konden ze ook met de helft van hun salaris en met 6 werkdagen. Zullen we maar weer teruggaan?
Prima, als dan ook de prijzen op hetzelfde niveau als toen komen te liggen zie ik geen problemen, aangezien salarissen zijn gestegen tgv inflatie. en die 6-daagse werkweek die bestaat voor sommige mensen gewoon nog steeds hoor, dat was vroeger al beroeps gebonden en nu nog steeds.

OT:
quote:
Op zondag 26 juni 2005 10:48 schreef rucksichlos het volgende:

Er zullen vast kinderen van 7 zijn die met een GSM kunnen omgaan, maar ik vind de noodzaak daarvoor ontbreken. Behalve dat er gewoon verwacht mag worden dat de ouder op zijn kind let, als ouder is dat nou eenmaal je verantwoordelijkheid om op je kinderen te letten en als je dat niet wilt moet je maar zorgen dat je geen ouder wordt, is de kans ook levensgroot aanwezig dat de mobiel ergens op een speelplaats oid blijft liggen, om maar niet te spreken van overvallen om een mobiele telefoon van kinderen, die je op deze manier in de hand werkt, je brengt je kind dus feitelijk indirect in gevaar om een traumatische ervaring, of erger, op te doen.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 10:04:20 #16
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28438118
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:24 schreef Balthar het volgende:
Het gaat er om dat kinderen op zeer jonge leeftijd al mee gaan doen met een race om de status.

idd. ze krijgen de verantwoordelijkheid over spullen waarvan ze de waarde absoluut niet beseffen.
rechts op de roltrap
pi_28438154
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:09 schreef TC03 het volgende:

Een telefoon waarmee je alleen gebeld kan worden vind ik wel puik .
En zo is het.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 3 juli 2005 @ 10:23:26 #18
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28438261
En dan zijn ze druk aan het spelen, zit dat ding in de weg en leggen ze hem even neer, dan vergeten ze hem en zijn ze hem kwijt.
Dan zijn ze nog niet bereikbaar en zijn de ouders boos op iets waar de kinderen eigenlijk niks aan kunnen doen, puur omdat kinderen zo nou eenmaal in elkaar zitten.
Laat kinderen lekker kind blijven ze hebben later tijd zat om volwassen te doen.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 10:53:04 #19
39581 Salvad0R
universal
pi_28438595
mensen die zeiken op kinderen met mobieltjes zijn gewoon te schooier om er zelf 1 te halen.
waarom zou je uberhaupt last hebben van het consumerende gedrag van derden.
komt bij mij gewoon over als pure jaloezie
  zondag 3 juli 2005 @ 10:54:20 #20
39581 Salvad0R
universal
pi_28438612
het is echt wel noodzakelijk voor een kind om een mobieltje te hebben... bereikbaarheid is een zegen voor ouders & kinderen !
stelletje haters, jullie leven moet haast wel Kut zijn .
  zondag 3 juli 2005 @ 11:09:45 #21
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28438820
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:53 schreef Salvad0R het volgende:
mensen die zeiken op kinderen met mobieltjes zijn gewoon te schooier om er zelf 1 te halen.
waarom zou je uberhaupt last hebben van het consumerende gedrag van derden.
komt bij mij gewoon over als pure jaloezie
Mijn kinderen krijgen er gewoon geen een, ondanks dat ik er zelf wel een heb.
Het consumerende gedrag van mijn kinderen kost mij geld en ze raken die dingen alleen maar kwijt.
Jaloers hoef ik ook niet te zijn want alles wat ze krijgen, komt uit mijn portomonaie.

Maar dat leer je nog wel, als je zelf volwassen wordt en verantwoordelijk moet zijn voor wat je hebt.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 11:14:58 #22
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28438904
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:54 schreef Salvad0R het volgende:
het is echt wel noodzakelijk voor een kind om een mobieltje te hebben... bereikbaarheid is een zegen voor ouders & kinderen !
stelletje haters, jullie leven moet haast wel Kut zijn .
Kinderen moet je bij je houden en er op te letten, als je gewoon een goede ouder bent is een keertje flink roepen voldoende bereik, omdat ze niet ver weg zijn.

Waarom haters? Verduidelijk jezelf, of is dit gewoon een loze kreet in de ruimte die nergens op slaat.

Mijn leven is goed hoor dank je voor je belangstelling.
rechts op de roltrap
  zondag 3 juli 2005 @ 11:21:51 #23
39581 Salvad0R
universal
pi_28438996
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:09 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Mijn kinderen krijgen er gewoon geen een, ondanks dat ik er zelf wel een heb.
Het consumerende gedrag van mijn kinderen kost mij geld en ze raken die dingen alleen maar kwijt.
Jaloers hoef ik ook niet te zijn want alles wat ze krijgen, komt uit mijn portomonaie.

Maar dat leer je nog wel, als je zelf volwassen wordt en verantwoordelijk moet zijn voor wat je hebt.
verantwoordelijkheid is aan te leren.
ik hoef niets te leren, ben zelf volwassen, en ben al een decennia verantwoordelijk voor alles in dit huis .
ik weet zeker dat kinderen een telefoon op waarde weten te schatten en er voorzichtig mee omgaan...blijkbaar heb je niet zoveel vertrouwen in je eigen kinderen daarvoor.....
dan haal je toch een fuckin nokia 3310 van 10 euro, als jouw kinderen de verantwoordelijkheid missen die nodig is?
  zondag 3 juli 2005 @ 11:24:10 #24
39581 Salvad0R
universal
pi_28439028
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:14 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Kinderen moet je bij je houden en er op te letten, als je gewoon een goede ouder bent is een keertje flink roepen voldoende bereik, omdat ze niet ver weg zijn.

Waarom haters? Verduidelijk jezelf, of is dit gewoon een loze kreet in de ruimte die nergens op slaat.

Mijn leven is goed hoor dank je voor je belangstelling.
de wereld wordt kleiner.
ik ging toen ik 10 was alleen naar amsterdam met de trein, op bezoek bij oude oppas enzo ... weet wel dat als ik in die tijd een mobiel had, dat er veel minder vantevoren geregeld hoefde te worden.
het feit dat jij zo anti-telefoon voor kinderen bent... vind ik gewoon een beetje overtrokken, het lijkt net of je technologie haat ofzo .
  zondag 3 juli 2005 @ 11:25:17 #25
39581 Salvad0R
universal
pi_28439045
kinderen die te beschermd opgevoed worden, vertonen juist meer buitensporig gedrag wanneer zij geen verantwoording meer hebben af te leggen aan hun ouders.
pi_28439162
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

jij bent gewoon kortzichtig..

waarom zouden kinderen van 9 nu al een mobiel nodig hebben terwijl wij dat vroeger niet nodig hadden
ga me dat maar eens uitleggen
  zondag 3 juli 2005 @ 11:35:07 #27
39581 Salvad0R
universal
pi_28439179
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:24 schreef Balthar het volgende:

dit is een Bullshit stelling.
vroegah werden ladies op hun 13e uitgehuwelijkt aan een vent van 35 en hadden ze 9 maanden later een kind.
en dat hele status-idee van je.... heb je wel eens stilgestaan bij de voordelen van een mobiele telefoon, zeker bij kinderen ?
  zondag 3 juli 2005 @ 11:37:31 #28
39581 Salvad0R
universal
pi_28439217
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:34 schreef mschol het volgende:

[..]

jij bent gewoon kortzichtig..

waarom zouden kinderen van 9 nu al een mobiel nodig hebben terwijl wij dat vroeger niet nodig hadden
ga me dat maar eens uitleggen
wahahah, we zitten midden in een technologie revolutie, heb je dat wel door?
ik snap dat conservatievelingen gelijk jou er moeite mee hebben dat technologie doordringt in alle lagen van de samenleving... maar wat ik niet snap is dat je er tegen AFZET ipv er in meegaat... als je niet mee wil gaan in het vormen van de toekomst, dan lijkt het me beter dat je gewoon nu ff sterft, hoef je je nooit meer druk te maken om deze moderne veranderingen van de samenleving
  zondag 3 juli 2005 @ 11:37:57 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28439222
Even wat voorbeelden:
1. Ouder wil weten waar het kind uithangt, en kan zo het kind bereiken.
2. Ouder wil weten of het kind thuis komt eten of bij een vriendje blijft eten.
3. Kind ziet een overval of inbraak, durft natuurlijk niks te doen en belt 112 of de ouders.
4. Kind is ontvoerd en zit bij een of andere vent in de kelder opgersloten en kan de ouders bellen. (Ik verzin maar wat)
5. Kind loopt van school naar huis en voelt zich ineens slecht of krijgt geen lucht meer etc.
6. Kind loopt van school naar huis en komt vast te zitten in een put.

In deze situaties zit jij als ouder thuis ongerust te wachten, behalve de ouders die zo slim waren om hun kind zo'n ding mee te geven.

En nog even op het argument: "Vroeger kon je ook zonder"
1. Vroeger is niet nu, we leven in een hele andere tijd, 10 jaar geleden lijkt misschien dichtbij maar dat is het niet.
2. Natuurlijk kun je nu ook zonder, maar het maakt het leven alleen maar handiger.

De mensen die tegen kinderen met gsm's zijn zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in 1997 het hardste riepen dat ze het maar onzin vonden. Maar ondertussen in 2005 hebben diezelfde mensen allemaal een gsm.

Ik zeg niet dat dit het ouderlijk toezicht moet vervangen, maar er zijn nou eenmaal situaties waarin er geen ouderlijk oog in de buurt is.

Nog steeds heeft niemand (net als in dat andere topic) kunnen zeggen wat er schadelijk aan is.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:38:04 #30
39581 Salvad0R
universal
pi_28439225
en dan iemand anders voor kortzichtig uitmaken ...... .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')