Mwa, mijn broer is gescheiden, hij woont 200 km van z'n 3 kids vandaan, hij heeft de 2 oudste (10 en 12) een mobieltje met prepaid gegeven, zodat hij ze kan bellen en zij hem kunnen bellen.quote:Op maandag 8 november 2004 11:55 schreef Roellio het volgende:
Niks 'geven'. Als ze een mobieltje willen sparen ze er maar voor!
En omdat het voor jouw schlechts voor het werck dient, dient het voor iedereen slechts voor het werck gebruickt ten worden.quote:Op maandag 8 november 2004 11:48 schreef RonaldV het volgende:
Refo? ik?
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet alles als vooruitgang zie. Ik was in '94 al voorzien van GSM. Dat was de tijd dat mensen je nog raar aankeken als je op straat liep te bellen. Voor mij is het geen leuke gadget meer, maar gereedschap. En gereedschap gebruik ik alleen om een klus te klaren, niet om lekker luid in de tram een gesprek over niks te hebben.##
Hmmmz, min of meer grappig maar verder eigenlijk alleen maar een flame. Kids die een mobiele telefoon willen moeten er maar gewoon voor werken. Van mij zouden ze hem niet krijgen voor ze mij aannemelijk kunnen maken dat ze hem echt nodig hebben.quote:Op maandag 8 november 2004 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En omdat het voor jouw schlechts voor het werck dient, dient het voor iedereen slechts voor het werck gebruickt ten worden.
Openbaringen 21:10
En de Heere sprak, zij die een mobiele telefoon voor wat anders gebruiken dan om in het zweets des aanschijns zijn schamel brood te verdienen, zijn mij een gruwel
Dat staat er ff los van, gebruiker waar ik op reageerde sprak zijn afschuw uit over alle GSM gebruikers die de telefoon voor wat anders gebruiken dan hun werk.quote:Op maandag 8 november 2004 12:27 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hmmmz, min of meer grappig maar verder eigenlijk alleen maar een flame. Kids die een mobiele telefoon willen moeten er maar gewoon voor werken. Van mij zouden ze hem niet krijgen voor ze mij aannemelijk kunnen maken dat ze hem echt nodig hebben.
Er is een verschil tussen het passieve "blootgesteld worden aan" en het actieve "Ik duw een zender tegen mijn hoofd"quote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef wegwerp2004 het volgende:
In veel landen is het verboden om kinderen tot hun 16de een mobieltje te laten gebruiken, dit omdat de hersenen dan nog in ontwikkeling zijn.
Maar het maakt geen fuck uit, omdat waar je ook bent in Nederland je toch altijd bloot word gesteld aan gigantisch veel straling :S
Ik zou het toch maar op 16 houden
Iets wat wetenschappelijk bijzonder slecht onderbouwt is, en meer ingegeven door een wil tot handelen voordat we er achter komen dat het slecht is (als dat al zo is) dan door harde feiten over de gevaren van zenders met een gering vermogen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef wegwerp2004 het volgende:
In veel landen is het verboden om kinderen tot hun 16de een mobieltje te laten gebruiken, dit omdat de hersenen dan nog in ontwikkeling zijn.
Reken dat eens voor wat het verschil is?quote:Op maandag 8 november 2004 12:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het passieve "blootgesteld worden aan" en het actieve "Ik duw een zender tegen mijn hoofd"
http://www.webwereld.nl/nieuws/19692.phtmlquote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef wegwerp2004 het volgende:
Maar het maakt geen fuck uit, omdat waar je ook bent in Nederland je toch altijd bloot word gesteld aan gigantisch veel straling :S
Ik zou het toch maar op 16 houden
quote:De stralingsniveaus van de toestellen die op de website zijn vermeld varieert van 0,12 watt per kilogram (w/kg) tot ongeveer 1,5 w/kg hetgeen ruimschoots ligt onder de limiet van twee w/kg die door deInternational Commission on Non-Ionizing Radiation Protection als veilig wordt aangemerkt.
Precies!!quote:Op maandag 8 november 2004 12:37 schreef Stievus het volgende:
werk zelf in naschoolse opvang en zie kinderen uit groep 8 met een mobieltje. Dat vind ik best wel kunnen, ze weten vaak beter dan hun ouders hoe ze ermee omgaan. Zelfs weten ze dat het "duur" is om te bellen, dus dat laten ze vaak achterwege. Vaak bellen ouders zelf.
Zolang een kind dat begrijpt vind ik het prima voor ouders full-time werken en op deze manier extra contact met hun kind kunnen hebben vindt ik het echt een goede oplossing
quote:Op maandag 8 november 2004 12:37 schreef Stievus het volgende:
werk zelf in naschoolse opvang en zie kinderen uit groep 8 met een mobieltje. Dat vind ik best wel kunnen, ze weten vaak beter dan hun ouders hoe ze ermee omgaan. Zelfs weten ze dat het "duur" is om te bellen, dus dat laten ze vaak achterwege. Vaak bellen ouders zelf.
Zolang een kind dat begrijpt vind ik het prima voor ouders full-time werken en op deze manier extra contact met hun kind kunnen hebben vindt ik het echt een goede oplossing
denk eerst na man voordat je begint te blehren. Een kind uit groep 7 of 8 laat je niet in een supermarkt werken of je bent wel heel erg fout bezig. mag uberhaubt niet eens... vanaf 15 d8 ikquote:Op maandag 8 november 2004 12:38 schreef Wolter het volgende:
Ik zou ze ervoor laten sparen. Leren ze meteen een keuze te maken. Want ze kunnen vaak niet voor het duurste toestel gaan. Verder zie ik het nut van een telefoon niet in. Ze bellen maar met de vaste telefoon. Heb je meteen een beetje controle erover.
Dat GSM's met een laag vermogen uitzenden komt meer door de frequentie band dan door de nieuwe technologie. En de vraag is juist of die frequenties zo'n goede invloed op je hebben.quote:Op maandag 8 november 2004 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Let wel, een GSM is gebruikt kleine cellen, en een gering vermogen die net spraak kunnen overbrengen (dit met de moderste laag vermogens technologie om maar zo min mogelijk de batterij te belasten). TV antennes gebruiken in vergelijking bijna astronomische vermogens om beeld en geluid te versturen (met veeel oudere technologie)
lekker sarcastisch, denk dat je ff een verkeerd beeld hebt van ouders die hun kinderen de hele dag moeten missen omdat beide ouders werken. Veel ouders zijn blij genoeg als ze uit hun werk even hun kind kunnen bellen als ze onderweg zijn om hun kind bij de kinderopvang af te halen... maarja suc6 met je koppie theequote:Op maandag 8 november 2004 12:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Hallo dochter, hoe gaat het met je? Ja sorry dat ik elke dag bel, maar ja centjes zijn net even wat belangrijker...![]()
Ik ben voor de mobiele telefoon, ook bij jonge kids, maar niet om dagelijks contact mee te houden.
Dat doe ik wel thuis gezellig met een kopje thee.
Heerlijk joh, en je krijgt er gratis een leuk verhaal bij + een guitig koppie dat verteld hoe het was op school!quote:Op maandag 8 november 2004 12:52 schreef Stievus het volgende:
lekker sarcastisch, denk dat je ff een verkeerd beeld hebt van ouders die hun kinderen de hele dag moeten missen omdat beide ouders werken. Veel ouders zijn blij genoeg als ze uit hun werk even hun kind kunnen bellen als ze onderweg zijn om hun kind bij de kinderopvang af te halen... maarja suc6 met je koppie thee
quote:Op maandag 8 november 2004 12:48 schreef Stievus het volgende:
[..]
denk eerst na man voordat je begint te blehren. Een kind uit groep 7 of 8 laat je niet in een supermarkt werken of je bent wel heel erg fout bezig. mag uberhaubt niet eens... vanaf 15 d8 ik
En ja kinderen boven groep 8 moeten er inderdaad zelf maar voor werken. Middelbare school... nieuw uitzicht in je leven....en werken voor je spullen
Nuance: gebruiker (ik dus) sprak zijn afschuw uit over alle GSM gebruikers die de telefoon voor wat anders gebruiken dan een zinvol gesprek. En vertellen dat je nog maar 20 haltes te gaan hebt, om vervolgens het gesprek vol te houden, meldend bij welke halte je nu bent tot je uitstapt ("Ik ben bj de laatste nu, zie je zo!!"), valt daar niet onder.quote:Op maandag 8 november 2004 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat staat er ff los van, gebruiker waar ik op reageerde sprak zijn afschuw uit over alle GSM gebruikers die de telefoon voor wat anders gebruiken dan hun werk.
Zuurpruim.quote:Op maandag 8 november 2004 13:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nuance: gebruiker (ik dus) sprak zijn afschuw uit over alle GSM gebruikers die de telefoon voor wat anders gebruiken dan een zinvol gesprek. En vertellen dat je nog maar 20 haltes te gaan hebt, om vervolgens het gesprek vol te houden, meldend bij welke halte je nu bent tot je uitstapt ("Ik ben bj de laatste nu, zie je zo!!"), valt daar niet onder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |