abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28473426
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:44 schreef FatalException het volgende:
@DeDooievent

Het lijkt er inderdaad op de Dromenvanger een bepaalde vorm van Schizofrenie heeft. Maar wie zegt dat dit abnormaal is? Misschien is dit wel normaal en biedt dit de sleutel tot controle over het buitenwerkelijke.

Zijn ervaringen lijken erg op telepathie. Wie zijn wetenschappers om te zeggen dat hij het zelf bedenkt en het in zijn hoofd zit? Misschien krijgt hij de woorden wel telepatisch door Grey (de satan) toegezonden en hoort hij dat in zijn hoofd. Dat betekent dat hij paranormaal begaafd is.

Als de Dromenvanger zijn "disorder" (ik vind het geen disorder) onder controle heeft en zelf de baas blijft, en als hij maar sterk genoeg gelooft dat wat hij ziet slecht een projectie is, dan zou hij inderdaad een treetje met blikjes kunnen laten verschijnen.

Dromenvanger moet zich niet laten opnemen, hij moet er juist dieper ingaan, hij moet zich laten meeslepen. Hij moet overtuigd raken van het idee dat alle materie slechts een brij van golven is die een staat aannemen als je er naar kijkt. Elke meting veroorzaakt een afwijking in het resultaat. Aangezien alle golven alles staten tegelijkertijd zijn, veroozaakt JOUW waarneming ook een afwijking in het resultaat. JOUW bewustzijn veroorzaakt hetgeen je waarneemt of hetgeen gebeurt.

Dromenvanger heeft geen afwijking, hij mag wetenschappelijk gezien het label "schizofreen" krijgen, maar zo lang hij het onder CONTROLE heeft mag het zeker als een gave gezien worden. Dromenvanger is heel speciaal.

Het enige waar Dromenvanger voor op moet letten is dat hij geen grootheidswaanzin krijgt en zich boven God stelt, want degene die dit alles mogelijk heeft gemaakt is nog altijd de Schepper van de matrix, God.
Voor een groot gedeelte heb je hier best gelijk naar mijn mening.

Ik zie alleen een probleempje.

Jezelf laten meeslepen in het paranormale.........Dan moet je verdomd stevig in je schoenen staan om machten niet te gaan misbruiken. Om niet te spelen met de levens van andere wezens.

Zolang hij of wie dan ook dat aankan is er niet zoveel aan de hand. Het moet niet zo zijn dat iemand gaat zeggen: ik ben God en dus heb ik het recht om met levens te spelen want ik heb de macht en die heb ik niet voor niets.

Ergens was er iets over hypnose en een vlieg in een ander topic. Weet niet meer welke. Dat kan naar mijn inzicht niet.

Stel nou dat een stem opdrachten geeft die levens van anderen beinvloeden...... Stel dat die stem hem zegt jou.... noem eens iets..... net als die vlieg tegen de spiegel te laten lopen. Keer op keer op keer. En hij vindt dat ie dat mag doen omdat de stem het zegt en omdat hij het kan. Zou je deze mening dan nog toegedaan zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 19:54:51 #52
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28487239
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:06 schreef DeDooieVent het volgende:
nee duidelijk dat een paranormale verklaring veel verklarender is...........
Misschien is er simpelweg nog geen afdoende verklaring. We weten nog niet alles.
quote:
ik kan hier nog een heel verhaal typen maar dat heeft geen zin, jullie willen nu eenmaal geloven dat je leeft in een sf-roman, of dat ze de messias zelf zijn
ik kan hier nog een heel verhaal typen maar dat heeft idd geen zin
quote:
beetje vergelijkbaar met jomanda en silvia, als je schizo bent en je komt perongeluk hier dan krijg je de tip om je er helemaal in onder te dompelen, in de trant van je bent niet ziek, je bent anders.........

totdat je jezelf op straat terugvind met de huid van je moeder als jas, omdat de stemmen het je opdroegen.
Wij brengen mensen ertoe om hele zieke dingen te doen? Oh? Link? Bron? Quote? Overigens kun je bij zo'n beetje elke overtuiging slechte voorbeelden geven dus die vlieger gaat niet op lijkt me.
quote:
bij de weg, je weet dat je onzin uitkraamt over dat korte en lange termijn geheugen hoop ik? Dta is weldegelijk aangetoont
Volgens wikipedia nog niet. Slechts een theorie die heel goed waar KAN zijn. Hej die hebben wel bronnen. Ook over deja vu's bestaan tig theorieen en tis maar de vraag welke waar is en of de juiste er uberhaupt bij zit. En dan nog kun je je afvragen of elke deja vu dezelfde oorzaak heeft. Zie voor bronnen o.a. de site van Sientific American.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28501695
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:54 schreef livEliveD het volgende:

Wij brengen mensen ertoe om hele zieke dingen te doen? Oh? Link? Bron? Quote? Overigens kun je bij zo'n beetje elke overtuiging slechte voorbeelden geven dus die vlieger gaat niet op lijkt me.
Deze hoogvlieger wat?
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:44 schreef FatalException het volgende:
Dromenvanger moet zich niet laten opnemen, hij moet er juist dieper ingaan, hij moet zich laten meeslepen.
Iemand die beweert dat hij contact heeft met albert einstein, aliens en de oppergod, iemand die denkt dat ie door iets te denken materie kan scheppen, zonder dat dit ook maar 1 keer werkelijk gebeurt is in mijn ogen ziek in het koppie, succes er verder mee

enne Baaj, wordt eens volwassen, je lijkt nu wel zo'n lagereschoolventje, te bang om te vechten, dan maar meeroepen en 'snedige' opmerkingen plaatsen, achterbaks en offtopic gedrag. Ik weet wel waarom, een half jaar terug kon je me ook niet aan met je chemtrails.....Te weinig basiskennis en toch willen verklaren, het recept voor een falende onderzoeker....algemene tru kwaliteiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2005 06:14:20 ]
pi_28501703
overigens, iemand zich hier al eens verdiept in Charles Manson en andere sekteleiders uit het verleden? zien jullie niet dat deze labiele personen dezelfde argumentatie hanteren als jullie op dit moment? Dit is zo van alle tijden..........en zo gevaarlijk voor mensen die niet de mentale kwaliteiten hebben om de realiteit van fictie te onderscheiden
pi_28501776
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 06:13 schreef DeDooieVent het volgende:
Iemand die beweert dat hij contact heeft met albert einstein, aliens en de oppergod, iemand die denkt dat ie door iets te denken materie kan scheppen, zonder dat dit ook maar 1 keer werkelijk gebeurt is in mijn ogen ziek in het koppie, succes er verder mee
De online psychiatrie is nog onvoldoende gevorderd om zomaar a prima vista op een forum even een diagnose te kunnen stellen.
Tenzij je zelf ook paranormaal bent natuurlijk.
Het is uberhaupt de vraag of een psychose een ziekte is, het is in ieder geval een 'state of mind' waartoe het menselijk organisme in staat is.
Maar wél een 'state of mind' die een veranderde perceptie van de wereld en van zichzelf met zich mee brengt. Ongeacht of deze nou wel of niet juist is, deze is in ieder geval ánders. Zo anders, dat taal en woorden, uiteindelijk ook bij ons allemaal metaforen, in dit soort situaties een totaal andere betekenis kunnen krijgen.
Moeilijk voor te stellen wellicht, maar het ligt zo toch echt wel zo. Als men zegt 'contact met Einstein' moet je dat ook zien als gezegd vanuit hun wereld en beleving, en niet als veronderstelde objectieve waarheid.
quote:
enne Baaj, wordt eens volwassen, je lijkt nu wel zo'n lagereschoolventje, te bang om te vechten, dan maar meeroepen en 'snedige' opmerkingen plaatsen, achterbaks en offtopic gedrag. Ik weet wel waarom, een half jaar terug kon je me ook niet aan met je chemtrails.....Te weinig basiskennis en toch willen verklaren, het recept voor een falende onderzoeker....algemene tru kwaliteiten?
Mensen als BG hebben in hun leven meer ellende en problemen moeten overwinnen dan de meeste anderen. Het kost ze soms moeite zich staande te houden. Maar een lagereschoolventje of een falende onderzoeker is hij absoluut niet.
Als je deze mensen inderdaad zo inferieur vindt, en ze kennelijk niet toerekeningsvatbaar acht, is het dan niet wat erg makkelijk om ze op deze manier onderuit te halen? Naar iemand trappen die, zeker in jouw perceptie, mentaal toch al op de grond ligt?

Truth is absoluut geen verzamelplek voor psychopathen, en wil dat niet worden ook. Wel hebben we onder onze users een paar mensen die bij tijden die kant op glibberen. DAt zijn niettemin, en ook dan ónze users. Mede-fokkers. En ik zou het zeer op prijs stellen als je je opmerkingen in het vervolg iets minder beledigend zou kunnen formuleren: dit draagt nergens iets toe bij, verscherpt situaties en is voor iedereen slecht.
pi_28501792
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 06:19 schreef DeDooieVent het volgende:
overigens, iemand zich hier al eens verdiept in Charles Manson en andere sekteleiders uit het verleden? zien jullie niet dat deze labiele personen dezelfde argumentatie hanteren als jullie op dit moment? Dit is zo van alle tijden..........en zo gevaarlijk voor mensen die niet de mentale kwaliteiten hebben om de realiteit van fictie te onderscheiden
Ja, daar heb je gelijk in. Maar is iedere vorm van opruiing niet een soort massa-psychose? Er zijn ook mensen geweest die vonden dat alle zwarten dood moesten. Er zijn nog veel meer mensen geweest die vonden dat alle 'gekken', alle homo's, alle zigeuners dood moesten.
Die mensen gebruikten dezelfde argumenten als jij dat doet.

Een manke vergelijking ja, ik kan jou natuurlijk niet met Hiter vergelijken, en wil dat ook absoluut niet insinueren. Net zo mank als het vergelijken van Manson met BG.

De menselijke geest is een enorm zijwindgevoelig bouwseltje, soms lijkt het erop dat het slechts een bepaalde vorm kan houden alleen maar omdat die ingebed zit tussen allerlei andere mensen, conventies en instituties.
Mensen die wat minder ingebed zijn, hebben daar dus wat meer moeite mee: hun geest en denken kan alle vormen aannemen.

Hoe dan ook, die zijwindgevoeligheid is iets waar we allemaal last van hebben. En daarom is zorgvuldigheid in formulering en het voorkomen van excessen belangrijk.
pi_28510775
quote:

[..]

Deze hoogvlieger wat?
[..]

Wie zegt dat het een ziekte is? Dat zeggen wetenschappers omdat het niet 'gebruikelijk' is, ze noemen het een 'disorder'.
Hetzelfde met autisme. Is dit een ziekte? Nee, het is in mijn ogen gewoon "another mind".

Dat het gevaarlijk kan zijn is een tweede.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:04:11 #58
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28510830
Misschien zijn alle "gewone" mensen wel gevaarlijk.. die denken nooit over andere dingen na en laten zich misschien wel ontzettend in de luren leggen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_28511184
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:02 schreef FatalException het volgende:

[..]

Wie zegt dat het een ziekte is? Dat zeggen wetenschappers omdat het niet 'gebruikelijk' is, ze noemen het een 'disorder'.
Hetzelfde met autisme. Is dit een ziekte? Nee, het is in mijn ogen gewoon "another mind".

Dat het gevaarlijk kan zijn is een tweede.
Het is enkel gevaarlijk als het grenzeloos is. Een mens wil wel onbeperkt denken maar beperkingen zijn er niet voor niets. Zie voorbeeld uit mijn vorige post in dit topic over het gebruik van macht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28517821
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 07:01 schreef iteejer het volgende:
De online psychiatrie is nog onvoldoende gevorderd om zomaar a prima vista op een forum even een diagnose te kunnen stellen.
Tenzij je zelf ook paranormaal bent natuurlijk.
Het is uberhaupt de vraag of een psychose een ziekte is, het is in ieder geval een 'state of mind' waartoe het menselijk organisme in staat is.
heb jij wel eens iemand meegemaakt in een psychose? Ik wel, een vriend van mij ging op een gegeven moment bijbelcitaten reciteren want zo zei hij, HIJ stond in contact met God. Hij verkondigde luid bijbelteksten luid uit zijn slaapkamerraam en voorspelde het einde van de wereld. Op zich niet zo erg tot hij probeerde zijn zusje te vermoorden (offeren in zijn ogen) toen konden zijn ouders hem godzijdank gedwongen op laten nemen, hij zit er nu nog......

Ik herken een hoop van deze jongen in de texten van dromenvanger, daarom waarschuw ik hem zoals ik dat destijds ook heb gedaan met de bovenbesproken persoon, niet dat het helpt. Maar roepen dat hij zich moet onderdompelen? kom op. Jij weet net zo goed als ik dat schizofrenie wel een ziekte is die kan leiden tot dramatische situaties.

Dat je opkomt voor je medefokker lijkt heel heroisch maar is dat niet in mijn ogen
quote:
Mensen als BG hebben in hun leven meer ellende en problemen moeten overwinnen dan de meeste anderen. Het kost ze soms moeite zich staande te houden. Maar een lagereschoolventje of een falende onderzoeker is hij absoluut niet.
Wat weet jij van mij, over mijn rozenpad? (it could make a glass eye tear)

Als BG het zich kan permiteren als een schoolventje mee te replyen in een topic kan hij dit verwachten, heb je gelezen wat hij toevoegt aan de discussie? En ik ben genoeg met Baaj in discussie geweest over chemtrails, maar iemand die altocumulus niet kent en dit daarom verwart met chemtrails is wat mij betreft geen goede onderzoeker, meer een roeper, kijk eens wat mijn brein uitpoept......
quote:
Truth is absoluut geen verzamelplek voor psychopathen, en wil dat niet worden ook. Wel hebben we onder onze users een paar mensen die bij tijden die kant op glibberen. DAt zijn niettemin, en ook dan ónze users. Mede-fokkers. En ik zou het zeer op prijs stellen als je je opmerkingen in het vervolg iets minder beledigend zou kunnen formuleren: dit draagt nergens iets toe bij, verscherpt situaties en is voor iedereen slecht.
Ik reageer op de reakties die je krijgt wanneer je een bepaald verschijnsel relativeert en niet meteen grijpt naar 'het onverklaarbare'. MIjn eerste reactie sloeg op de verklaring die werd gegeven voor een Deja-Vu, en omdat dit niet past in het straatje van tru is het meer oftopic dan de opmerking van BG over mijn nick....ok objectief is anders, maar dat is iets waar het hier chronisch aan ontbreekt.

En dan over medefokkers, je doet het voorkomen of dat een groep is waar ik niet toe behoor, dat boeit mij verder niets, maar ik wist niet dat jij dat was, diegene die dat bepaald.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:53:45 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28519029
quote:

[..]

Deze hoogvlieger wat?
[..]

de reden dt ik niet uitgebreid ga reageren is te danken aan stukken stront als jij
dat je dat even weet,
voor de rest maak je jezelf al behoorlijk belachelijk
dus ik heb er verder niks aan toe te voegen dan te zeggen dat je met dit soort mongolide flames op thin ice staat te springen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28519086
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de reden dt ik niet uitgebreid ga reageren is te danken aan stukken stront als jij
dat je dat even weet,
voor de rest maak je jezelf al behoorlijk belachelijk
dus ik heb er verder niks aan toe te voegen dan te zeggen dat je met dit soort mongolide flames op thin ice staat te springen.
over flames gesproken

enne mongolide wasda?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2005 17:56:37 ]
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:58:19 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28519157
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:18 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

heb jij wel eens iemand meegemaakt in een psychose? Ik wel, een vriend van mij ging op een gegeven moment bijbelcitaten reciteren want zo zei hij, HIJ stond in contact met God. Hij verkondigde luid bijbelteksten luid uit zijn slaapkamerraam en voorspelde het einde van de wereld. Op zich niet zo erg tot hij probeerde zijn zusje te vermoorden (offeren in zijn ogen) toen konden zijn ouders hem godzijdank gedwongen op laten nemen, hij zit er nu nog......

Ik herken een hoop van deze jongen in de texten van dromenvanger, daarom waarschuw ik hem zoals ik dat destijds ook heb gedaan met de bovenbesproken persoon, niet dat het helpt. Maar roepen dat hij zich moet onderdompelen? kom op. Jij weet net zo goed als ik dat schizofrenie wel een ziekte is die kan leiden tot dramatische situaties.

Dat je opkomt voor je medefokker lijkt heel heroisch maar is dat niet in mijn ogen
[..]

Wat weet jij van mij, over mijn rozenpad? (it could make a glass eye tear)

Als BG het zich kan permiteren als een schoolventje mee te replyen in een topic kan hij dit verwachten, heb je gelezen wat hij toevoegt aan de discussie? En ik ben genoeg met Baaj in discussie geweest over chemtrails, maar iemand die altocumulus niet kent en dit daarom verwart met chemtrails is wat mij betreft geen goede onderzoeker, meer een roeper, kijk eens wat mijn brein uitpoept......
[..]
trouwens waar heb je het over vent , ik heb nooit met jou gediscuseerd over chemtrails , aangezien dat mijn section niet is
ten tweede zei je ook ergens kijk eens wat BG zegt over mijn nick , bedoel je dat ik quote wat DROMENVANGER zei over je nick?
je bent hier echt dus met een ongefundeerde flame bezig , ik denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg dat je het beste kan optiefen uit truth.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28522283
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:18 schreef DeDooieVent het volgende:
Ja, ik heb die mensen meegemaakt, beroepsmatig (klinische psychologie), jaren lang.

Jij bent geen vaste user van de Truth, je gelooft er niet in, je vind het onzin, je komt hier maar even binnen je goddelijke oordeel te geven over mensen die je niet eens kent. Ondanks mijn verzoek je wat in te houden.
Waar haal je de arrogantie en de botte ongevoeligheid vandaan!

Nee, jij hoort niet bij de Truth users. En ja dat maak ik uit. We hebben geen behoefte aan amateur-psychiatertjes die anderen wel ff zullen analyseren. Zowel inhoudelijk, als de manier waarop, is het om te huilen. Wegwezen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 02:13:09 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28537220
Goed topic!
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:52 schreef FatalException het volgende:

Alleen Dromenvanger moet oppassen dat de Grey aliens, satan hem ook telepatische berichten kunnen sturen. Hij moet telepatisch contact met Jezus opnemen (bidden) en erom vragen hem te helpen deze grey aliens te kunnen weerstaan.
Alleen denk ik niet dat dromenvanger zich laat vangen door een specifieke geloofsovertuiging, als hij hulp nodig heeft en hij vraagt erom zal elke goeie [?] hem wel helpen, en dan dus niet specifiek Jezus, misschien zit ie er wel tussen hoor, maar okay
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_28547124
Dit topic is een zootje geworden, totaal afgeweken van de OP en verder ook niet erg samenhangend. Slotteke dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')