ik neem aan dat je hier prikkels mee bedoeld (info) en niet alles (denk aan de kwal in de zee, een zakje zeewater, een afperking van de buitenwereld, als de kwal de zee binnenlaat wordt de kwal de zee. Niet dat ik je een kwal vindt hoorquote:Op zondag 3 juli 2005 07:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee, een complot in het algemeenHoe alles is ontstaan en hoe alles in stand wordt gehouden. Misschien ben ik aan het doordraven dat ik denk dat mensen proberen iets in stand te houden wat niet goed is. Maar dat zit in de aard van het beestje en heeft te maken met mijn opleiding.
Ik hou zo min mogelijk buiten de deurIk laat alles binnen en niet alleen wat op aarde gebeurt. Ik wil niet gesloten zijn, ik wil me open stellen voor alles.
Dat zou je echt niet aankunnen geloof me, een autist si iemand die de signalen niet kan filteren en die worden al half gekquote:Op zondag 3 juli 2005 07:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik laat alles binnen en niet alleen wat op aarde gebeurt. Ik wil niet gesloten zijn, ik wil me open stellen voor alles. Het liefst heb ik een grote schotel-antenne op mijn hoofd zodat ik nog meer registreer
Ik wil alles weten, alles verklaren dus
Je blijft een kuddedier :p (alleen al het feit dat je hier kletst bewijst dat, kletsen is net zoiets als vlooien bij chimpansees)quote:Op zondag 3 juli 2005 07:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Bestaande theorien zijn ook maar gedaan door mensen. En ik ben geen kudde-dier. Ik weiger een kudde dier te zijn, ik zweef het liefst boven de kudde uit. Ik loop ook niet graag mee met de rest. Dat andere mensen wel graag tot een kudde behoren moeten ze helemaal zelf weten. Ik ben het van nature niet, nooit geweest ook. Hoewel ik een tijdje van mijn leven als een zielig mensje wel achter anderen aanliep. Doe ik niet meer.
Ik kijk zeker uit maar ik ga door en door. Hoe meer ik schrijf des te vrijer ik me voel. Het getal 4 bijvoorbeeld, het getal. Staat in mijn handen gegraveerd. Rechts een 4 normaal, links een 4 in spiegelschrift.
Zoek maar eens bij wiki op het getal 4.
Ik ben op aarde met een taak en zal die volbrengen
Ik schrijf door totdat ik klaar ben met schrijven en dat is misschien als ik 120 ben. Wie weet eerder. Wie weet later.
dus jij denkt dat jij met je beperkte kennis beter in staat bent het heelal te verklaren dan generaties van wetenschappers?quote:Op zondag 3 juli 2005 07:39 schreef dl3b het volgende:
Ha, ga eens probeeren het heelal te verklaren.
Sommige mensen doen een poging, gebaseerd op wiskundige modellen.
De werkelijkheid is zoals ik die ervaar, waar ik dat aan toets, is mijn pakkie an.
gelukkig ben jij geen mafketelquote:Op zondag 3 juli 2005 08:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Prince is een lachertje. Heeft zichzelf symbol genoemd. Wat nou symbol. Zo goed is die muziek niet te noemen. Prince is een mafketel.
Net trouwens weer contact gehad, een strijd. We krijgen je wel hoorde ik, je wint dit niet. Ik terug van, ik ben sterker je weet niet wie je tegenover je hebt staan. Zij van, let maar op dat wij winnen. Ik van, laat me niet lachen zeg. Je kunt niet met de opper God klooien.
De oppergod is degeen die alles kan veranderen. Hoeft geen God te zijn, kan ook met menselijke capaciteiten gedaan worden, in ieder geval met een flinke dosis humor en fantasie en met geschreven taal en nummers. Met sterke programmeertaal. Vul het verhaal naar wens in. De mensheid zal meer en meer zelf voor God gaan spelen. Uiteindelijk heb je 6 miljard goden bij elkaar. Die een voor een onsterfelijk zijn en capaciteiten hebben waar je ooit van droomde. Maar er blijft maar 1 opperGod die alles voor elkaar heeft gespeeld.quote:Op zondag 3 juli 2005 08:07 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
gelukkig ben jij geen mafketel
enne die oppergod, wie is dat? ik heb wel een vermoeden........maar ik hoop dat de megalomanie nog niet zover is doorgeslagen
Wel een interessante theorie, maar ik denk hier een beetje offtopicquote:Op zondag 3 juli 2005 09:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je dat de aanslag op het world trade centre door buitenaardse wezens is gedaan? Wegens het oneerlijke karakter van de handel en vanwege het feit dat de twin towers niet echte twin towers waren maar verschilden in grootte.
Amerika is op zoek naar de foute dader, ze zijn zelf de dader van die ramp.
@Mirage, ik ben ook behoorlijk medelevend maar niet bang. Ik ben nergens bang voor. Omdat ik het idee heb dat het toch allemaal goed komt. Ik was vroeger wel bang voor bepaalde mensen enzo, maar tegenwoordig niet meer.
Ooit wilden ze me beroven, heb toen uit principe mijn beurs niet afgegeven. Groot risico genomen want ze hadden een mes. Toch geredt door een beschermengel. Dus waar moet ik me nog druk om maken in het leven?
Het enige dat ik moet doen is rustig blijven en niet forceren en bepaalde mensen kan ik beter negeren inplaats van tegen ze in te gaan.
Ik zal het in het ouwehoer topic proberen uit te leggen hoewel ik niet over alle informatie beschik nu. Ik weet niet alles tegelijk en dat kan ook niet. Het loopt als een kraan en niet als een bak water dat naar beneden valt met alles in een keer erin. Dan zou ik weer doordraaienquote:Op zondag 3 juli 2005 09:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wel een interessante theorie, maar ik denk hier een beetje offtopic
Kan jij me in een ander topic uitleggen waarom de aliens het zich aantrekken als hier zaken unfair gaan ?
in wat voor opzicht hebben ze er baat bij dat dit soort zaken aangepakt worden.
En hoe maken ze de balans op van waar ze wel tussen komen en waar niet ?
Want eerlijk gezegd, als ik om mij heen kijk, vind ik het overgrote deel van de wereld niet fair.....
Het is een puinhoop !
ik kan mij inderdaad voorstellen dat je daar dood aan irriteert als alien, ik bedoel reis je miljoenen lichtjaren naar een planeet met een "intelligente" beschaving, krijg je zoiets........quote:Op zondag 3 juli 2005 09:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je dat de aanslag op het world trade centre door buitenaardse wezens is gedaan? Wegens het oneerlijke karakter van de handel en vanwege het feit dat de twin towers niet echte twin towers waren maar verschilden in grootte.
Ik ben benieuwd naar je ontopic reactie...quote:Op zondag 3 juli 2005 09:16 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
ik kan mij inderdaad voorstellen dat je daar dood aan irriteert als alien, ik bedoel reis je miljoenen lichtjaren naar een planeet met een "intelligente" beschaving, krijg je zoiets........
nog best vriendelijk opgelost, ik had de gehele planeet verdampt
heb al uren geleden gedaanquote:Op zondag 3 juli 2005 09:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je ontopic reactie...
Zou jij een reactie op de post van TS kunnen geven ?
om precies te zijnquote:Op zondag 3 juli 2005 06:46 schreef DeDooieVent het volgende:
ach, een deja vu is een illusie in mijn ogen. Ik heb ze zelf ook wel eens maar volgens mij heeft het meer met de manier van registreren te maken. Je hebt een gedeelte van het geheugen dat je gebruikt voor herinneringen en een gedeelte voor actuele 'herinneringen' ofwel korte en lange termijn geheugen.
Wanneer er nu perongeluk meteen geregistreerd word in het langetermijn geheugen, zonder het kortetermijn als filter voelt dat als een deja vu, omdat het uit je herinneringen gedeelte lijkt te komen
een soort spasme dus, maar dat is wat ik denk, ik rationaliseer graag
Als je het hele topic door leest kom je die vanzelf tegen.quote:Op zondag 3 juli 2005 09:26 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
heb al uren geleden gedaan
ik heb mijn idee over deja vu dacht ik duidelijk onder woorden gebracht
wat is jouw reactie precies?
quote:Op zondag 3 juli 2005 09:34 schreef DeDooieVent het volgende:
je bedoelt, ik ga niet genoeg mee in zweverigheid?
maar het is al goed, ik wens jullie succes met de strijd, het contact met Albert Einstein, de oppergod en de meetkundig gefrustreerde aliens. Met rationeel handelen en denken heeft het iig niets van doen. Dus zelfs wat on of offtopic is is hier dus vaag
quote:Op zondag 3 juli 2005 09:39 schreef Mirage het volgende:
Jou heb ik op politiek correcte manier iemand voor "gestoorde maniak" uit zien maken.
quote:Op zondag 3 juli 2005 10:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Dedooievent is trouwens een aparte naam. Hoe kom je daaraan? Ben je dood?
Jouw deja-vu verklaring is bijna een verlegenheidsreactiequote:Op zondag 3 juli 2005 09:26 schreef DeDooieVent het volgende:
heb al uren geleden gedaan
ik heb mijn idee over deja vu dacht ik duidelijk onder woorden gebracht
wat is jouw reactie precies?
Nee, ik geef aan dat het simpelweg benoemen van iets nog geen verklaren is, én dat het aldus benoemen van iets ook geen reden is om het spirituele/paranormale te ontkennen.quote:Op zondag 3 juli 2005 15:18 schreef maniack28 het volgende:
met andere woorden, je geeft dus aan dat een deja vu niet een foutje is, maar iets anders wat op het moment misschien wel onverklaarbaar is?
quote:Op
zondag 3 juli 2005 07:39 schreef dl3b het volgende:
Ha, ga eens probeeren het heelal te verklaren.
Sommige mensen doen een poging, gebaseerd op wiskundige modellen.
Zucht...lezen is so not done hier vaak.quote:Op zondag 3 juli 2005 07:45 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
dus jij denkt dat jij met je beperkte kennis beter in staat bent het heelal te verklaren dan generaties van wetenschappers?
De wetenschap zou zeggen dat je "schizofreen bent", ook gezien het feit dat je je in een andere wereld schijnt te begeven.quote:Op zondag 3 juli 2005 08:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Net trouwens weer contact gehad, een strijd. We krijgen je wel hoorde ik, je wint dit niet. Ik terug van, ik ben sterker je weet niet wie je tegenover je hebt staan. Zij van, let maar op dat wij winnen. Ik van, laat me niet lachen zeg. Je kunt niet met de opper God klooien.
En zo gaat dat vaker. Wie of wat het is? Kom ik nog wel achter.
Eerder om ziektes zoals anterograde amnesie te verklaren. Als we het dan toch over vaststaande feiten hebben. Er lijkt wel heel degelijk een fysiologisch verschil tussen korte en lange termijn geheugen te zijn.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef iteejer het volgende:
Alsof het korte- en lange termijn geheugen een vaststaand feit is! Het is echter juist omgekeerd: het is een functionaliteit die bedacht is, juist OM deja-vu's rationeel verklaarbaar te maken.
Je kent het waarschijnlijk wel van de film Memento.quote:Milner and colleagues claimed that the hippocampus (which forms a major part of the medial temporal lobe) is involved in converting immediate (short-term) memories into long-term memories, but not in the storage and retrieval of long-term memories (HM can still remember events from his early life), and not in short-term memories (HM can still carry out STM tasks, and can carry on conversations). This position is still highly debatable, but provides the initial basis for the consolidation theory of memory (discussed below).
nee duidelijk dat een paranormale verklaring veel verklarender is...........quote:Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Jouw deja-vu verklaring is bijna een verlegenheidsreactie
Korte- en lange-termijn geheugen zijn slechts functionele concepten, waarmee ik bedoel dat die niet fysiek aantoonbaar zijn.
Kort en ongenuanceerd gezegd, zijn ze aldus ontstaan:
- iemand krijgt een déja-vu
- de wetenschap wordt om een verklaring gevraagd. dat vindt de wetenschap niet leuk, je kunt er immers geen draadjes op aansluiten, en men mompelt wat over 'toeval'.
- er zijn echter dermate veel déja-vu fenomenen, dat de wetenschap ófwel de statistiek moet herzien, ófwel het iets serieuzer moet nemen.
- dus men gaat denken: hoe is dit te verklaren? iets eerder gezien hebben dan je het gezien hebt?
- das moeilijk. het uitgangspunt is immers een objectieve materiele realiteit, met een tijdsfactor die constant en in één richting loopt.
- met deze uitgangspunten, móet men dus wel een construct gaan verzinnen: 'Kennelijk is er een geheugen waar alle oude waarnemingen in staan, en een apart geheugen waarin de recente waarnemingen komen. Die noemen we lange-termijn resp korte-termijn geheugen'
- en zo is de énige mogelijkheid om dit fenomeen onder ogen te komen zónder aan 'het paranormale' te komen, een veronderstellen van die geheugentypes.
En zie, nu wordt er gezegd:
'deja-vu's hebben niets spiritueels, dat is gewoon een foutje in je geheugen, korte en lange termijn, etc'.
Alsof het korte- en lange termijn geheugen een vaststaand feit is! Het is echter juist omgekeerd: het is een functionaliteit die bedacht is, juist OM deja-vu's rationeel verklaarbaar te maken.
De veronderstelde geheugentypes worden nu dus ineens als middel gebruikt om het eventueel spirituele aan deja-vu's te ontkrachten.
Dat is dus een perfecte cirkel-redenatie: eerst iets veronderstellen om iets te ontkachten, en daarna het veronderstelde als bewijs gebruiken om datgene te ontkennen.
Al met al is het enige wat als concreet gegeven overeind blijft, het deja-vu zelf
reageer ook maar niet meer in dit subforum.quote:en dus reageer ik voor de laatste keer in dit topic: Wat een rare denkkronkels hebben jullie!
Dat neem ik mezelf ook altijd voor, maar soms wil je gewoon even flink schrikkenquote:Op maandag 4 juli 2005 06:06 schreef DeDooieVent het volgende:
en dus reageer ik voor de laatste keer in dit topic: Wat een rare denkkronkels hebben jullie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |