abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:16:42 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28423144
Ik lees altijd met veel interesse alle topics in Truth. Helaas ben ik zelf altijd van mening dat je eerst dingen ervaren moet hebben voordat ik je ze voor waar aan kan nemen. Dit komt omdat er ontzettend veel mensen zijn die fabeltjes lopen rond te strooien, waardoor je nooit meer kan achterhalen of iets waar is of niet. Dit betekend niet dat ik meteen alle ideeën en ervaringen van iedereen hier als niet waar bestempel, ik kan daar simpelweg geen oordeel overgeven.

Nu is mijn vraag/boodschap eigenlijk, dat ik misschien wel te rationeel denk en handel. Zijn er mensen hier die dit herkennen en hoe ben je daar van af gestapt? Ik ben namelijk razend benieuwd naar of het werkelijk mogelijk is om uit te treden. En ik las net een verhaal over gidsen en ook dat vond ik zeer interessant. Hoe kan ik van mijn ietwat overdreven rationele gedachte afstappen en ook eens andere dingen proberen te ontdekken?

Verder nog een puntje, wat misschien wel niet zo rationeel is en waar ik best vaak last van heb: Als ik ergens anders heen ga, waar ik nooit ben geweest, dan herken ik heel vaak bepaalde situaties. Dan denk ik van: "Goh, hier ben ik al een keer geweest" of "Goh, dit is al een keer gebeurd" Ook de personen die ik dan zie lijk ik te herkennen. Ik vind het zo vreemd, want hoe kan ik iets herkennen als ik er nooit geweest ben? Of zou ik gewoon voor de 2e keer hetzelfde leven lijden ofzo
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 3 juli 2005 @ 03:28:36 #2
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28436584
Heeft niets met rationaliteit te maken, maar meer met open staan voor?

Sommigen staan wellicht te open voor van alles en nog wat (zoals ik), anderen zijn misschien te sceptisch, maar rationeel kunnen ze allen zijn.

Dingen ontdekken kan op vele manieren.

1. Lezen
2. Voelen (meditatie)
3. Ervaren (ga eens op vakantie in een vreemd, ver land)

Manier 1 is denk ik het makkelijkst, dat kan tenminste vanuit je luie stoel
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 3 juli 2005 @ 06:39:55 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437588
Ze zeggen dat je steeds opnieuw wordt geboren. Dus heb je een zwaar klote leven en ga je dood dan wordt je daarna weer geboren op dezelfde manier en zo blijft dat doorgaan en doorgaan. Dat bedoel ik met de kooi en de hel of noem het hemel of wat dan ook. Of reincarnatie daadwerkelijk bestaat? Ik kan me weinig herinneren van mijn vorige leven, helemaal niets, dus misschien heb ik alleen dit leven gehad en ben ik nu voor de 1000ste keer bezig hier, of misschien ben ik een stap verder en doorbreek ik mijn eigen circel. Dat is voor ieder mens anders ook. Hoewel die circel door samenwerking beter doorbroken wordt.

Zo kan ik ook alleen die deja vus verklaren. Je hebt een bepaalde situatie al vaker meegemaakt omdat je leven gewoon steeds van voren af aan begint. Vraag me niet waarom dat zo is want dat weet ik nu niet. En ik weet het ook niet 100 procent zeker.

Over het rationele denken. Ik probeer helemaal niet te denken in aardse termen. Ik laat mijn gedachtes gaan en probeer gewoon alles anders te benaderen. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te denken over hoe en wat, het is niet denken het is voelen en weten vaak, ik heb vaak het idee dat ik weet zonder te denken en wat ik dan denk te weten komt bij mij erg overtuigend over voor mezelf, dat andere mensen dat als onzin aankaarten boeit me vrij weinig, het gaat om mijn eigen gevoel.

Ik ga niet weer herhalen want ik vertel het te vaak, ik val nog wel eens in de herhaling maar dat komt omdat vele topics dezelfde boodschap hebben. En als de openingspost een boodschap heeft die lijkt op een ander topic dan komt bij mij vanzelf een deel terug van dat andere topic.

Google kun je gebruiken, Google heeft antwoord op vele vragen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_28437590
ach, een deja vu is een illusie in mijn ogen. Ik heb ze zelf ook wel eens maar volgens mij heeft het meer met de manier van registreren te maken. Je hebt een gedeelte van het geheugen dat je gebruikt voor herinneringen en een gedeelte voor actuele 'herinneringen' ofwel korte en lange termijn geheugen.

Wanneer er nu perongeluk meteen geregistreerd word in het langetermijn geheugen, zonder het kortetermijn als filter voelt dat als een deja vu, omdat het uit je herinneringen gedeelte lijkt te komen

een soort spasme dus, maar dat is wat ik denk, ik rationaliseer graag

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2005 06:46:44 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 06:51:43 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437592

weet je hoe ik de wereld benader? Als een grote complot-theorie. Ik hou alles en dan ook alles in de gaten. Een streepjescode bijvoorbeeld, die bekijk ik of daar niet iets mee aan de hand is. Kleurcombinaties, instellingen en nog meer.

Ik neem de wereld niet zoals hij is, nou ik neem de wereld wel zoals hij is maar stel vraagtekens aan de verschijning ervan. Ik vertrouw het allemaal niet. Ik kan er goed mee omgaan dat wel, ik draai niet meer door gelukkig maar nog steeds ben ik alert en oplettend met wat ik zie.

Er is iets gaande gewoon, dat weet ik 100 procent zeker. En wie of wat en hoe en wanneer en nog meer is voor mij de hamvraag op dit moment.

Over lange termijn en korte termijn geheugen, dat zou ook kunnen maar ik ben daar niet mee bezig geweest. Ik doe wat het eerst in me opkomt en probeer zo impulsief mogelijk te denken/zien en horen. Bij het impulsieve denken zien en horen komt vanzelf een gedachte en idee naar boven hier, dan heb ik het geanalyseerd en komt er iets uitgerold over hoe ik denk dat het in elkaar steekt.

In mijn eigen geval ben ik niet meer het slachtoffer maar speel ik zelf het spel. Het lot schudt de kaarten en wij spelen. Ik speel het spel gewoon. En het spel speelt mij niet meer. Mijn hele leven heb ik geen leven gehad en ben ik geleefd geworden. Nu is het tijd om het hef in eigen hand te nemen. Ik heb nooit vrijheid ervaren dus, en nog steeds vaker lijkt iets mijn vrijheid te willen wegnemen, dat hoeven niet eens mensen te zijn dat komt elders vandaan. Ik nodig die krachten of wezens uit, ze zijn mijn gast maar ik krijg ze toch te pakken. Ze mogen alles proberen maar zullen het gevecht niet winnen

Pffff tijd voor koffie. Ben nog niet helemaal wakker.

Ben ik weer ff

Het moet volgens mij een rechte weg zijn inplaats van een circel of vierkant. Mijn provider heet cubic circle en of dat nu de juiste naam is om het internet op te gaan Wellicht is chello of xs4all beter. Bel ik de helpdesk dan krijg ik een zombie aan de telefoon die niet eens tonatie in zijn stem heeft.

En zo gaat dat door. Een rechte weg waar geen eind aan komt. Is het een circel dan begin je steeds weer opnieuw en zit je vast in je denken en handelen en leven en wellicht ook de dood. Ga je rechtdoor dan is er geen einde aan alles.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-07-2005 07:09:33 ]
pi_28437595
Een complot? tegen wie, jou?

welnee, je hebt gelijk als je denkt dat je de helft van alles mist, wel meer, van alle prikkels en informatie die je zou kunnen opnemen neem je maar een fractie op, neem bijvoorbeeld het voor ons zichtbare licht.

Het eerste doel van een levend organisme is namelijk zoveel mogelijk van de buitenwereld buiten de deur houden en alleen het hoogst noodzakelijke toelaten, dat begint bij bijvoorbeeld de huid en gaat door tot het verwerken van signalen.

De reden dat wij bijvoorbeeld kleuren zien is omdat we omnivoor zijn en vruchten tot ons belangrijkste voedingsbestanddeel zouden moeten rekenen. Een rode vrucht in een groene struik valt op door alleen kleur en niet door zijn snelheid

Terwijl dit met een kikker die een bromvlieg lust omgedraaid is, hier is kleur niet nuttig als info, een kikker ziet dus ook alleen beweging
  zondag 3 juli 2005 @ 07:11:17 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437598
Nee, een complot in het algemeen Hoe alles is ontstaan en hoe alles in stand wordt gehouden. Misschien ben ik aan het doordraven dat ik denk dat mensen proberen iets in stand te houden wat niet goed is. Maar dat zit in de aard van het beestje en heeft te maken met mijn opleiding. Ik vertrouw genoeg mensen dat wel maar ik ga niet alles en iedereen vertrouwen ook al zeggen ze dat wantrouwen een teken van zwakte is. Als je alles en iedereen vertrouwd ben je naief.

Ik hou zo min mogelijk buiten de deur Ik laat alles binnen en niet alleen wat op aarde gebeurt. Ik wil niet gesloten zijn, ik wil me open stellen voor alles. Het liefst heb ik een grote schotel-antenne op mijn hoofd zodat ik nog meer registreer

Ik wil alles weten, alles verklaren dus
pi_28437604
quote:
Op zondag 3 juli 2005 07:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee, een complot in het algemeen Hoe alles is ontstaan en hoe alles in stand wordt gehouden. Misschien ben ik aan het doordraven dat ik denk dat mensen proberen iets in stand te houden wat niet goed is. Maar dat zit in de aard van het beestje en heeft te maken met mijn opleiding.

Ik hou zo min mogelijk buiten de deur Ik laat alles binnen en niet alleen wat op aarde gebeurt. Ik wil niet gesloten zijn, ik wil me open stellen voor alles.
ik neem aan dat je hier prikkels mee bedoeld (info) en niet alles (denk aan de kwal in de zee, een zakje zeewater, een afperking van de buitenwereld, als de kwal de zee binnenlaat wordt de kwal de zee. Niet dat ik je een kwal vindt hoor )

ik denk dat je alles iets te dramatisch opvat zowel dat gedoe met die wezens/krachten als met het toelaten van prikkels. ik zou ook uitkijken met het verklaren van onverklaarbare dingen met nog minder verklaarbare dingen

zoals het wedergeboren verhaal om deja vu's te verklaren.

Wat jij zegt is ik ontvang prikkels, ik analyseer ze en daar rolt dan uit hoe volgens jou de wereld in elkaar steekt. Dat is lovenswaardig maar vergeet nooit je conclusie te toetsen aan bijvoorbeeld een andere theorie of bijvoorbeeld de werkelijkheid. Zeker als er conclusies uit gaan rollen in de trant van complottheorie-en etc

dat kan zeer ongezond voor je geest blijken uiteindel;ijk

we zijn niet voor niets kuddedieren

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2005 07:20:55 ]
pi_28437611
quote:
Op zondag 3 juli 2005 07:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik laat alles binnen en niet alleen wat op aarde gebeurt. Ik wil niet gesloten zijn, ik wil me open stellen voor alles. Het liefst heb ik een grote schotel-antenne op mijn hoofd zodat ik nog meer registreer

Ik wil alles weten, alles verklaren dus
Dat zou je echt niet aankunnen geloof me, een autist si iemand die de signalen niet kan filteren en die worden al half gek

En je hoeft niet alles te verklaren, voor de meeste dingen bestaan reeds heel plausibele en getoetste verklaringen. Het volstaat vaak om gewoon waar te nemen, daar kun je al genoeg plezier aan beleven.

Neem het getal Pi. Stel jij wil voorjezelf verklaren hoe je vanuit een diameter het oppervlak van een cirkel kunt berekenen. Grote kans dat je dat nooit zal kunnen (of je bent een groot wiskundige, of je gebruikt kennis die je niet zelf hebt ontwikkeld maar slechts tot je hebt genomen)

Zo werkt alles, Newton zei al: "ik sta op de schouders van reuzen"

Je moet eerst zo vreselijk veel kennis hebben wil je kans maken een echte verklaring voor iets te vinden zoals een deja vu, gewoon een beetje filosoferen is alleen maar tijdverdrijf, vat het ook zo op en maak nooit je eigen religie
  zondag 3 juli 2005 @ 07:31:03 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437615
Bestaande theorien zijn ook maar gedaan door mensen die dachten te weten hoe het in elkaar steekt, Einstein neem ik op dit moment als enige serieus . En ik ben geen kudde-dier. Ik weiger een kudde dier te zijn, ik zweef het liefst boven de kudde uit. Ik loop ook niet graag mee met de rest. Dat andere mensen wel graag tot een kudde behoren moeten ze helemaal zelf weten. Ik ben het van nature niet, nooit geweest ook. Hoewel ik een tijdje van mijn leven als een zielig mensje wel achter anderen aanliep. Doe ik niet meer.

Ik kijk zeker uit maar ik ga door en door. Hoe meer ik schrijf des te vrijer ik me voel. Het getal 4 bijvoorbeeld, het getal. Staat in mijn handen gegraveerd. Rechts een 4 normaal, links een 4 in spiegelschrift.

Zoek maar eens bij wiki op het getal 4.

Ik ben op aarde met een taak en zal die volbrengen Ben niet de enige met een taak, er zijn genoeg anderen met een taak. En er zijn ook genoeg mensen die niet weten wat hun taak is. En je hebt mensen die zich niet houden aan hun taak, zoals Bush, of zet Bush zijn eigen taken op en houdt hij zich niet aan de regels? Wellicht houdt Amerika zich niet aan de regels.

Ik schrijf door totdat ik klaar ben met schrijven en dat is misschien als ik 120 ben. Wie weet eerder. Wie weet later. De root-directory Zou dat het zijn? Dat is niet zeker.

Amerika moet ook eens onder handen genomen worden. Daarmee bedoel ik geanalyseerd tot het bot.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-07-2005 07:36:14 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 07:39:11 #11
121555 dl3b
Proost!
pi_28437621
Ha, ga eens probeeren het heelal te verklaren.

Sommige mensen doen een poging, gebaseerd op wiskundige modellen.
De werkelijkheid is zoals ik die ervaar, waar ik dat aan toets, is mijn pakkie an.
Karper diem, vis van de dag
pi_28437624
quote:
Op zondag 3 juli 2005 07:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Bestaande theorien zijn ook maar gedaan door mensen. En ik ben geen kudde-dier. Ik weiger een kudde dier te zijn, ik zweef het liefst boven de kudde uit. Ik loop ook niet graag mee met de rest. Dat andere mensen wel graag tot een kudde behoren moeten ze helemaal zelf weten. Ik ben het van nature niet, nooit geweest ook. Hoewel ik een tijdje van mijn leven als een zielig mensje wel achter anderen aanliep. Doe ik niet meer.

Ik kijk zeker uit maar ik ga door en door. Hoe meer ik schrijf des te vrijer ik me voel. Het getal 4 bijvoorbeeld, het getal. Staat in mijn handen gegraveerd. Rechts een 4 normaal, links een 4 in spiegelschrift.

Zoek maar eens bij wiki op het getal 4.

Ik ben op aarde met een taak en zal die volbrengen

Ik schrijf door totdat ik klaar ben met schrijven en dat is misschien als ik 120 ben. Wie weet eerder. Wie weet later.
Je blijft een kuddedier :p (alleen al het feit dat je hier kletst bewijst dat, kletsen is net zoiets als vlooien bij chimpansees)

En het is mooi dat je gelooft dat je hier met een taak bent, maar beoordeel mensen pas op hun gedrag nadat je zelf bent beoordeeld, je kunt mensen niet zielige mensjes noemen omdat ze anders leven dan jij dat wil.

Jij ziet een vier in je handpalm en je verbind daar ik weet niet wat aan, dat is prima maar verwacht niet zulk gedrag van iedereen. En bestaande verklaringen afdoen met de (drog)reden dat ze ook maar door mensen verzonnen zijn, ja en nee

iemand verzint een theorie en de gemeenschap toetst, beoordeelt en schaaft zonodig bij. Wanneer de theorie voldoet en inderdaad in staat is een deel van de werkelijkheid te beschrijven dan gebruiken we zo'n theorie. Tot er een betere komt. Wat nooit gebeurt is dat een theorie wordt vervangen door een slechtere.

En sorry dat ik zo hard moet zijn tegen je, maar je vertoont in deze posts wel een aantal veelbeschreven trekjes van bekende psychische afwijkingen.

- Complottheorie denken
- Krachten/ wezens zien
- Denken dat je een belangrijke taak hebt (messias denken)

Het klinkt alsof je denkt in een soort Matrix scenario te zitten, en dan ben je in die fantasie natuurlijk Neo zelf.
pi_28437626
quote:
Op zondag 3 juli 2005 07:39 schreef dl3b het volgende:

De werkelijkheid is zoals ik die ervaar, waar ik dat aan toets, is mijn pakkie an.
dus jij denkt dat jij met je beperkte kennis beter in staat bent het heelal te verklaren dan generaties van wetenschappers?

Waar je aan toetst en hoe je de werkelijkheid opvat moet je inderdaad zelf weten, maar als er zorgwekkende conclusies uitrollen kan het geen kwaad om die te toetsen aan die van anderen
  zondag 3 juli 2005 @ 07:50:26 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437632
Ach Ik weet beter en ga me niet verdedigen. Ik weet wel dat de wereld gaat veranderen nog. En dat mijn schrijven eraan bijdraagt. Alles dat gedaan wordt draagt bij. En UFO's gaan nog landen, en 2012 komt in zicht en de wereld zal vrij worden en oorlog zal verdwijnen en en en.

Noem me maar psyhisch gestoord als je wilt. Dat is jou mening maar. Zoals in the big lebowski gezegd wordt : "That's just your opinion man".

Ik word hier iedere dag voor gek uitgemaakt en dat boeit me niet. Ik laat me niet bestempelen en in een hoekje drukken en vooral niet de vrijheid wegnemen. Gelukkig dat er genoeg mensen zijn die me wel respecteren hier, anders was ik elders heen gegaan.

Noem me maar gek als je wilt. Doe wat je niet laten kan

AB Rhesus anti-d negatief. Mijn bloedgroep is dat. Misschien kom ik wel van de 12e planeet Heb ook boodschappen gehad voorheen, symbolen en nog meer. En zo gaan we vrolijk verder.

Wetenschappers, ik ben ook een wetenschapper maar op mijn eigen manier. En ik krijg hulp van Einstein en Aliens en nog meer. Dus wie weet meer. Een wetenschapper die aardse technieken gebruikt of ik met oneindig veel informatiebronnen?

Misschien sta ik over 20 jaar in de geschiedenisboeken. Je weet maar nooit.
pi_28437639
je vat mij verkeerd op, ik waarschuw je allen maar voor wat ik lees uit je posts, en daar hoef ik geen waarzegger voor te zijn

En met die Ufo's en die jaartallen, jaarwisseling 2000, iedereen bleef thuis angst voor "the milleniumbug"

in het Jaar 1000 was de jaarwisseling nog veel chaotischer, mensen pleegden zelfmoord omdat de wereld zou eindigen.

Ufo's hetzelfde elke twee maanden een aankondiging van een willekeurige expert dat de comming out over een maand zal plaatsvinden. Laatst nog een profeet die ufo's liet verschijnen en voorspelde dat er vorige maand ufo's boven de grote amerikaanse steden zouden hangen, allemaal heel vermakelijk om te volgen maar gewoon niet waar

in 2012 hebben we inmiddels een nieuw jaartal waarop de wereld eindigt

in mijn jeugd zongen we de tekst van prince's 1999 met veel weemoed......tonight i am gonna party like its 1999......nou niets einde....de bom van doemaar, dat kreng is helemaal nooit gevallen, ondanks de tekst "laat maar vallen want het komt er toch wel van het geeft niet of je rent"

edit:
wat ik aangeef is dat je niet origineel bent, ik heb genoeg onheilsprofeten gezien om er een te herkennen.

enne doe einstein de groeten van me

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2005 08:01:41 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 08:02:43 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437643
Prince is een lachertje. Heeft zichzelf symbol genoemd. Wat nou symbol. Zo goed is die muziek niet te noemen. Prince is een mafketel.

Net trouwens weer contact gehad, een strijd. We krijgen je wel hoorde ik, je wint dit niet. Ik terug van, ik ben sterker je weet niet wie je tegenover je hebt staan. Zij van, let maar op dat wij winnen. Ik van, laat me niet lachen zeg. Je kunt niet met de opper God klooien.

En zo gaat dat vaker. Wie of wat het is? Kom ik nog wel achter.

Ik ga met de hond lopen nu. Kijken of mijn hond nog iets kan opspeuren

Leuk met je gepraat te hebben
  zondag 3 juli 2005 @ 08:05:39 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437651
It's just a game.
pi_28437652
quote:
Op zondag 3 juli 2005 08:02 schreef Dromenvanger het volgende:

Prince is een lachertje. Heeft zichzelf symbol genoemd. Wat nou symbol. Zo goed is die muziek niet te noemen. Prince is een mafketel.

Net trouwens weer contact gehad, een strijd. We krijgen je wel hoorde ik, je wint dit niet. Ik terug van, ik ben sterker je weet niet wie je tegenover je hebt staan. Zij van, let maar op dat wij winnen. Ik van, laat me niet lachen zeg. Je kunt niet met de opper God klooien.
gelukkig ben jij geen mafketel

enne die oppergod, wie is dat? ik heb wel een vermoeden........maar ik hoop dat de megalomanie nog niet zover is doorgeslagen
  zondag 3 juli 2005 @ 08:42:07 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437728
quote:
Op zondag 3 juli 2005 08:07 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

gelukkig ben jij geen mafketel

enne die oppergod, wie is dat? ik heb wel een vermoeden........maar ik hoop dat de megalomanie nog niet zover is doorgeslagen
De oppergod is degeen die alles kan veranderen. Hoeft geen God te zijn, kan ook met menselijke capaciteiten gedaan worden, in ieder geval met een flinke dosis humor en fantasie en met geschreven taal en nummers. Met sterke programmeertaal. Vul het verhaal naar wens in. De mensheid zal meer en meer zelf voor God gaan spelen. Uiteindelijk heb je 6 miljard goden bij elkaar. Die een voor een onsterfelijk zijn en capaciteiten hebben waar je ooit van droomde. Maar er blijft maar 1 opperGod die alles voor elkaar heeft gespeeld.

Ik verlaat het topic omdat dit verre van ontopic is.

Gisteren zei ik tegen mijn Pa van. Binnenkort hoef je maar te wijzen naar de muur en er staat een beertender klaar met 20 vaatjes bier naar keuze. Dat speelt in mijn hoofd dus. Het ultieme!!! Ik ben dus ervan overtuigd dat het mogelijjk is allemaal.

Dat heeft ook te maken met rationeel denken, je moet eens je fantasie laten werken gewoon. Inplaats van vast te houden aan de regels. Je fantasie is gigantisch groot als je wilt. En met fantasie valt alles te bereiken. Zodra fantasie kan worden omgezet in een product of programma is de missie geslaagd.

Creatief denken dus

Ik ben wel een mafketel misschien en ben er blij om Toch heb ik nog steeds een droom en dat is niet de Amerikaanse droom.

Mijn droom is dromen realiseren. Die van mezelf en van anderen. Mocht het bij anderen niet lukken dus. Als mensen zelf hun eigen dromen kunnen realiseren hoef ik zelf weinig toe te voegen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-07-2005 08:50:19 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 08:50:41 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28437759
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 3 juli 2005 @ 09:02:51 #21
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28437798
Ik denk niet dat je rationeel denken en handelen je "struikelblok" is.

Ikzelf handel ook rationeel.
Zelfs in onvoorstelbare situaties.

ra·ti·o·neel (bn.)
1 d.m.v. het verstand => verstandelijk; <=> irrationeel
2 doordacht
3 [wisk.] rationaal
4 [scheik.] logisch en systematisch opgebouwd

ik heb het allemaal al gehad.... bloedend naveltje bij een baby, stikkend kind (dop van potje), aangevallen worden door een idioot met een mes (meer van dit soort voorvallen trouwens) en ander situaties waarbij het eigenlijk redelijk normaal is hysterisch en vol emotie te reageren en te handelen.

Sommige mensen zeggen dat ze me niet kunnen bevatten.
Ik ben heel gevoelig, heel medelevend.. en toch heb ik mijn emoties volledig onder controle.
In situaties zoals hierboven beschreven laat ik geen traan, ik schreeuw niet... ik paniek niet... ik val redelijk stil en doe mijn ding. (achteraf komen de emoties wel trouwens.. maar pas op het moment dat alles weer "stabiel" is)

Dát lijkt mij heel rationeel.

Daarnaast ben ik ook van de logische verklaringen.
Ieder voorval (zoals in truth beschreven kan worden) bekijk ik best nuchter.
Ik denk alleen dat doordat sommige dingen gewoonweg niet anders kán zien doordat ik dingen gewoon ervaren heb op een bepaalde manier ik gewoon zaken als "logisch" zie die anderen misschien (nog) niet als "logisch" zien.

En wat mijn theorien betreft over wat/wie ik denk dat wij zijn... ik denk niet dat dat met rationeel denken of niet te maken heeft.
Iedereen heeft theoriën, gewoonweg omdat ze zaken zo voelen.
De één creëert theoriën over wat de buurman in zijn huis uitspookt als je midden in de nacht naaldhakjes op het laminaat hoort tikken.
De ander maakt theoriën over het leven zelf.

Alleen het onderwerp is in dit geval anders, maar de werkwijze hetzelfde.

misschien dat jij een andere betekenis aan "rationeel" toekent ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 3 juli 2005 @ 09:03:53 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437804
Weet je dat de aanslag op het world trade centre door buitenaardse wezens is gedaan? Wegens het oneerlijke karakter van de handel en vanwege het feit dat de twin towers niet echte twin towers waren maar verschilden in grootte.

Amerika is op zoek naar de foute dader, ze zijn zelf de dader van die ramp.

@Mirage, ik ben ook behoorlijk medelevend maar niet bang. Ik ben nergens bang voor. Omdat ik het idee heb dat het toch allemaal goed komt. Ik was vroeger wel bang voor bepaalde mensen enzo, maar tegenwoordig niet meer.

Ooit wilden ze me beroven, heb toen uit principe mijn beurs niet afgegeven. Groot risico genomen want ze hadden een mes. Toch geredt door een beschermengel. Dus waar moet ik me nog druk om maken in het leven?

Het enige dat ik moet doen is rustig blijven en niet forceren en bepaalde mensen kan ik beter negeren inplaats van tegen ze in te gaan.

Wat heeft het voor zin om steeds weer tegen mensen in te gaan? Kost alleen maar veel energie en is zonde van de tijd. Hoewel het discussieren met andersdenkenden ook leuk is. Maar dan moeten ze niet komen aanzetten van, zoek hulp en je bent gek. Want met zulke mensen valt niet te praten. Die mensen leven op een ander niveau. Op een andere wereld. Een wereld waar het in hokjes plaatsen de bovenhand viert en het bestempelen van alles dat afwijkt van het eigen idee dat ze hebben.

[ Bericht 25% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-07-2005 09:11:13 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 09:11:11 #23
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28437833
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je dat de aanslag op het world trade centre door buitenaardse wezens is gedaan? Wegens het oneerlijke karakter van de handel en vanwege het feit dat de twin towers niet echte twin towers waren maar verschilden in grootte.

Amerika is op zoek naar de foute dader, ze zijn zelf de dader van die ramp.

@Mirage, ik ben ook behoorlijk medelevend maar niet bang. Ik ben nergens bang voor. Omdat ik het idee heb dat het toch allemaal goed komt. Ik was vroeger wel bang voor bepaalde mensen enzo, maar tegenwoordig niet meer.

Ooit wilden ze me beroven, heb toen uit principe mijn beurs niet afgegeven. Groot risico genomen want ze hadden een mes. Toch geredt door een beschermengel. Dus waar moet ik me nog druk om maken in het leven?

Het enige dat ik moet doen is rustig blijven en niet forceren en bepaalde mensen kan ik beter negeren inplaats van tegen ze in te gaan.
Wel een interessante theorie, maar ik denk hier een beetje offtopic
Kan jij me in een ander topic uitleggen waarom de aliens het zich aantrekken als hier zaken unfair gaan ?
in wat voor opzicht hebben ze er baat bij dat dit soort zaken aangepakt worden.
En hoe maken ze de balans op van waar ze wel tussen komen en waar niet ?
Want eerlijk gezegd, als ik om mij heen kijk, vind ik het overgrote deel van de wereld niet fair.....
Het is een puinhoop !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 3 juli 2005 @ 09:12:54 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28437842
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:11 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wel een interessante theorie, maar ik denk hier een beetje offtopic
Kan jij me in een ander topic uitleggen waarom de aliens het zich aantrekken als hier zaken unfair gaan ?
in wat voor opzicht hebben ze er baat bij dat dit soort zaken aangepakt worden.
En hoe maken ze de balans op van waar ze wel tussen komen en waar niet ?
Want eerlijk gezegd, als ik om mij heen kijk, vind ik het overgrote deel van de wereld niet fair.....
Het is een puinhoop !
Ik zal het in het ouwehoer topic proberen uit te leggen hoewel ik niet over alle informatie beschik nu. Ik weet niet alles tegelijk en dat kan ook niet. Het loopt als een kraan en niet als een bak water dat naar beneden valt met alles in een keer erin. Dan zou ik weer doordraaien

Ik verlaat deze topic nu. Dan kan het weer ontopic gaan
pi_28437860
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:03 schreef Dromenvanger het volgende:
ik kan mij inderdaad voorstellen dat je daar dood aan irriteert als alien, ik bedoel reis je miljoenen lichtjaren naar een planeet met een "intelligente" beschaving, krijg je zoiets........

nog best vriendelijk opgelost, ik had de gehele planeet verdampt
  zondag 3 juli 2005 @ 09:23:09 #26
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28437894
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:16 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

ik kan mij inderdaad voorstellen dat je daar dood aan irriteert als alien, ik bedoel reis je miljoenen lichtjaren naar een planeet met een "intelligente" beschaving, krijg je zoiets........

nog best vriendelijk opgelost, ik had de gehele planeet verdampt
Ik ben benieuwd naar je ontopic reactie...

Zou jij een reactie op de post van TS kunnen geven ?
Sir Winston Churchill
pi_28437919
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je ontopic reactie...

Zou jij een reactie op de post van TS kunnen geven ?
heb al uren geleden gedaan

ik heb mijn idee over deja vu dacht ik duidelijk onder woorden gebracht

wat is jouw reactie precies?
pi_28437924
quote:
Op zondag 3 juli 2005 06:46 schreef DeDooieVent het volgende:
ach, een deja vu is een illusie in mijn ogen. Ik heb ze zelf ook wel eens maar volgens mij heeft het meer met de manier van registreren te maken. Je hebt een gedeelte van het geheugen dat je gebruikt voor herinneringen en een gedeelte voor actuele 'herinneringen' ofwel korte en lange termijn geheugen.

Wanneer er nu perongeluk meteen geregistreerd word in het langetermijn geheugen, zonder het kortetermijn als filter voelt dat als een deja vu, omdat het uit je herinneringen gedeelte lijkt te komen

een soort spasme dus, maar dat is wat ik denk, ik rationaliseer graag
om precies te zijn
  zondag 3 juli 2005 @ 09:28:33 #29
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28437931
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:26 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

Als je het hele topic door leest kom je die vanzelf tegen.

En persoonlijk vond ik de reactie die je nu aanhaalt niet echt een reactie op de vraag/stelling van TS.
Sir Winston Churchill
pi_28437969
je bedoelt, ik ga niet genoeg mee in zweverigheid?

maar het is al goed, ik wens jullie succes met de strijd, het contact met Albert Einstein, de oppergod en de meetkundig gefrustreerde aliens. Met rationeel handelen en denken heeft het iig niets van doen. Dus zelfs wat on of offtopic is is hier dus vaag
  zondag 3 juli 2005 @ 09:39:28 #31
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28437991
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:34 schreef DeDooieVent het volgende:
je bedoelt, ik ga niet genoeg mee in zweverigheid?

maar het is al goed, ik wens jullie succes met de strijd, het contact met Albert Einstein, de oppergod en de meetkundig gefrustreerde aliens. Met rationeel handelen en denken heeft het iig niets van doen. Dus zelfs wat on of offtopic is is hier dus vaag

Ik denk dat jij niet leest.
Ik vroeg jouw reactie op de vraag/stelling van TS.

Hij vraagt zich af of rationeel denken en handelen hem beperkt.
En als dat zo is.. hoe hij daar van af kan stappen.

Ik vind dat dat niet nodig is en dat dat geen beperking hoeft te zijn.
Ik heb een uitgebreide post gemaakt hierover.

Jou heb ik op politiek correcte manier iemand voor "gestoorde maniak" uit zien maken.

Op een eveneens politiek correcte manier probeerde ik je weer ontopic te krijgen vorodat zaken uit de hand lopen.
Als je je in had gelezen in het truth forum zou je dit begrijpen.
Sir Winston Churchill
pi_28438165
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:39 schreef Mirage het volgende:
Jou heb ik op politiek correcte manier iemand voor "gestoorde maniak" uit zien maken.
ik ben geen aardige vent idd

en over inlezen...ik kom hier al tijden...of als TheDeadGuy of als DeDooieVent

hele discussies hier gehad over chemtrails etc

als je wat terugleest van me zul je merken dat ik dingen altijd probeer te rationaliseren, wees blij dat er ook nog mensen in tru komen die niet gelijk reageren "wow man, dat moeten aliens zijn"
  zondag 3 juli 2005 @ 10:23:31 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28438262
Thruth is bedoeld voor mensen die geloven en zich interesseren in bepaalde zaken. Wat doe je hier als je niet gelooft? Tuurlijk mag je een andere mening hebben maar het voegt niet veel toe aan de intrinsieke waarde van het topic als je steeds alles naar beneden haalt. Dan kun je beter een eigen topic openen in klaagbaak of elders.

Dedooievent is trouwens een aparte naam. Hoe kom je daaraan? Ben je dood?

Ik ben van mening dat topics een opbouwend karakter dienen te hebben. Jij voegt dus weinig toe hier Als je nu zelf een topic opent en op zoek gaat naar mensen met jouw mening, bouw je zelf wat op, inplaats van af te bouwen van andermans pret.
  zondag 3 juli 2005 @ 10:39:18 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28438418
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:23 schreef Dromenvanger het volgende:

Dedooievent is trouwens een aparte naam. Hoe kom je daaraan? Ben je dood?
  zondag 3 juli 2005 @ 10:59:41 #35
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28438687
Whehehehe, wat een topic

De reacties van Mirage en Dromenvanger zijn daar kan ik tenminste wat mee.... ik denk dat ik er meer open voor moet staan, maar ik denk ook dat ik een andere betekenis aan het woord rationeel toeken. Ik koppel rationeel nogal sterk aan bewijzen met wiskundige en natuurkundige formules.... (goh, raar he als je natuurkunde studeert ) en rationeel hoeft helemaal niet zo te zijn, zie ik nu. Ik ga me dus gewoon eens verdiepen in de dingen die mij interessant lijken en misschien die 9 weekse cursus uittreden eens testen en dan zal ik mijn bevindingen hier posten.... Ik moet het toch echt eerst ervaren voordat ik het geloof

Vroeger dacht ik trouwens dat al die landen in de atlas helemaal niet bestonden, allemaal fictie dacht ik, want ik was er nog nooit geweest. Nu weet ik inmiddels dat een behoorlijk deel van Europa in ieder geval wel bestaat Nu de andere werelddelen nog
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:30:14 #36
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28439110
Heel interessant topic inderdaad..ik heb wel een paar tips voor je maniack28..kort in een nutshell:

1.-denken dat grenzen niet bestaan(laat alles los en geloof in je eigen fantasie)

Misschien een extreme klus, hoe doe je dit zo 1, 2, 3? Ikzelf had gekozen voor drugs. Sommige doen het middels meditatie anderen weer een combinatie ervan. Met drugs(paddo's en blowen) vervagen je grenzen heel erg. Er zijn bepaalde dingen die je wel in acht moet nemen anders kom je jezelf bij de grens tegen: kijk uit met drugs en weet ook dat het zo niet altijd kan zijn dus je zult ook over de kracht moeten beschikken om er weer mee te stoppen. Dit kan namens de zogenaamde drugssessies(denk aan een trance van paddo's) of door overmatige bewustwoording bij blowen. Ik wil je niet aan de drugs helpen maar het kan een optie zijn.

2.-Een spirituele hobbie zoeken

Dit kan tarot leggen zijn. In hoeverre kun je op een gegeven moment je geloof in de kaarten projecteren? Hoe sterk is je geloof en in hoeverre denk je op dat moment dat er geen grenzen zijn. Dit kan bijv. door van elke legging een speciale gebeurtenis te maken of eens lekker een kaartje voor jezelf te trekken en een lekkere positieve wending aan een bepaalde kaart geven die op het eerste gezicht heel erg negatief leek. Vergeet bij kaarten niet dat ze nooit "de weg" vormen voor je..je creeert je eigen weg.

Andere opties kunnen pendellen zijn. Boeken over atlantis. Rare fantasieboeken zijn ook opties..probeer jezelf niet zomaar in een kader te plaatsen als anderen dit wel voor jouw zouden doen.

3.-Mocht je ooit zover komen voor "de aanloop en de doorbraak"?? If this was the middle there would be a big hole by now..ontwaak eerst..ga psychisch dood..verneuk jezelf aan alle kanten..weet wat het is om te zwerven(heel erg extreem)en wordt weer wakker en werk aan jezelf..dat zijn opties die je hebt..

Als je vragen hebt hierover hoor ik ze..k laten we dat afspreken
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  Admin zondag 3 juli 2005 @ 13:17:51 #37
2222 crew  iteejer
pi_28441885
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:26 schreef DeDooieVent het volgende:

Jouw deja-vu verklaring is bijna een verlegenheidsreactie

Korte- en lange-termijn geheugen zijn slechts functionele concepten, waarmee ik bedoel dat die niet fysiek aantoonbaar zijn.
Kort en ongenuanceerd gezegd, zijn ze aldus ontstaan:

- iemand krijgt een déja-vu
- de wetenschap wordt om een verklaring gevraagd. dat vindt de wetenschap niet leuk, je kunt er immers geen draadjes op aansluiten, en men mompelt wat over 'toeval'.
- er zijn echter dermate veel déja-vu fenomenen, dat de wetenschap ófwel de statistiek moet herzien, ófwel het iets serieuzer moet nemen.
- dus men gaat denken: hoe is dit te verklaren? iets eerder gezien hebben dan je het gezien hebt?
- das moeilijk. het uitgangspunt is immers een objectieve materiele realiteit, met een tijdsfactor die constant en in één richting loopt.
- met deze uitgangspunten, móet men dus wel een construct gaan verzinnen: 'Kennelijk is er een geheugen waar alle oude waarnemingen in staan, en een apart geheugen waarin de recente waarnemingen komen. Die noemen we lange-termijn resp korte-termijn geheugen'
- en zo is de énige mogelijkheid om dit fenomeen onder ogen te komen zónder aan 'het paranormale' te komen, een veronderstellen van die geheugentypes.

En zie, nu wordt er gezegd:
'deja-vu's hebben niets spiritueels, dat is gewoon een foutje in je geheugen, korte en lange termijn, etc'.

Alsof het korte- en lange termijn geheugen een vaststaand feit is! Het is echter juist omgekeerd: het is een functionaliteit die bedacht is, juist OM deja-vu's rationeel verklaarbaar te maken.
De veronderstelde geheugentypes worden nu dus ineens als middel gebruikt om het eventueel spirituele aan deja-vu's te ontkrachten.

Dat is dus een perfecte cirkel-redenatie: eerst iets veronderstellen om iets te ontkachten, en daarna het veronderstelde als bewijs gebruiken om datgene te ontkennen.

Al met al is het enige wat als concreet gegeven overeind blijft, het deja-vu zelf
  zondag 3 juli 2005 @ 15:18:37 #38
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28445587
met andere woorden, je geeft dus aan dat een deja vu niet een foutje is, maar iets anders wat op het moment misschien wel onverklaarbaar is?
  Admin zondag 3 juli 2005 @ 15:23:29 #39
2222 crew  iteejer
pi_28445751
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:18 schreef maniack28 het volgende:
met andere woorden, je geeft dus aan dat een deja vu niet een foutje is, maar iets anders wat op het moment misschien wel onverklaarbaar is?
Nee, ik geef aan dat het simpelweg benoemen van iets nog geen verklaren is, én dat het aldus benoemen van iets ook geen reden is om het spirituele/paranormale te ontkennen.

Ik denk dat er vele soorten deja-vu's zijn, en dat er zeker ook gevallen zijn die volgens de klassieke tijdlijnen niet 'kunnen'.
  zondag 3 juli 2005 @ 15:54:15 #40
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28446742
ah ok interessant Ik ga me eens verdiepen in het kaartje leggen, dat lijkt me wel leuk om te zien of het ook werkelijk uitkomt enzo
  zondag 3 juli 2005 @ 19:21:26 #41
121555 dl3b
Proost!
pi_28451938
quote:
Op
zondag 3 juli 2005 07:39 schreef dl3b het volgende:

quote:
Op zondag 3 juli 2005 07:45 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

dus jij denkt dat jij met je beperkte kennis beter in staat bent het heelal te verklaren dan generaties van wetenschappers?
Zucht...lezen is so not done hier vaak.

Waar staat dat IK zeg daartoe in staat te zijn, jij concludeert dat.
Wie ben jij, om over mijn kennis niveau een oordeel te hebben, kennen wij mekaar?
En inderdaad, hele generaties wetenschappers hebben de oplossing nog steeds niet, wat er per saldo op neerkomt dat elk individu zijn beperkingen heeft.
Karper diem, vis van de dag
  zondag 3 juli 2005 @ 21:41:12 #42
92486 FatalException
Take a breath
pi_28456468
quote:
Op zondag 3 juli 2005 08:02 schreef Dromenvanger het volgende:

En zo gaat dat vaker. Wie of wat het is? Kom ik nog wel achter.
De wetenschap zou zeggen dat je "schizofreen bent", ook gezien het feit dat je je in een andere wereld schijnt te begeven.

Echter, ik vind dat juist dat overrationele mensen een afwijking hebben, de die-hard sceptici, de overcritici. Je hebt geen afwijking, je staat dichter in de buurt van hoe mensen op Aarde zijn geplaatst dan hoe 99% van de mensen nu tegen de wereld aankijkt. God bless you.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  zondag 3 juli 2005 @ 22:01:17 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_28457143
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef iteejer het volgende:
Alsof het korte- en lange termijn geheugen een vaststaand feit is! Het is echter juist omgekeerd: het is een functionaliteit die bedacht is, juist OM deja-vu's rationeel verklaarbaar te maken.
Eerder om ziektes zoals anterograde amnesie te verklaren. Als we het dan toch over vaststaande feiten hebben. Er lijkt wel heel degelijk een fysiologisch verschil tussen korte en lange termijn geheugen te zijn.
Neem het beroemde geval van 'HM' (Milner 1969):
quote:
Milner and colleagues claimed that the hippocampus (which forms a major part of the medial temporal lobe) is involved in converting immediate (short-term) memories into long-term memories, but not in the storage and retrieval of long-term memories (HM can still remember events from his early life), and not in short-term memories (HM can still carry out STM tasks, and can carry on conversations). This position is still highly debatable, but provides the initial basis for the consolidation theory of memory (discussed below).
Je kent het waarschijnlijk wel van de film Memento.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 juli 2005 @ 22:21:51 #44
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28457962
om het al te begrijpen moet je wel los van de wereldse realiteit zijn
  zondag 3 juli 2005 @ 22:44:50 #45
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28458993
En ZELFS dan...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_28465698
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:17 schreef iteejer het volgende:

[..]

Jouw deja-vu verklaring is bijna een verlegenheidsreactie

Korte- en lange-termijn geheugen zijn slechts functionele concepten, waarmee ik bedoel dat die niet fysiek aantoonbaar zijn.
Kort en ongenuanceerd gezegd, zijn ze aldus ontstaan:

- iemand krijgt een déja-vu
- de wetenschap wordt om een verklaring gevraagd. dat vindt de wetenschap niet leuk, je kunt er immers geen draadjes op aansluiten, en men mompelt wat over 'toeval'.
- er zijn echter dermate veel déja-vu fenomenen, dat de wetenschap ófwel de statistiek moet herzien, ófwel het iets serieuzer moet nemen.
- dus men gaat denken: hoe is dit te verklaren? iets eerder gezien hebben dan je het gezien hebt?
- das moeilijk. het uitgangspunt is immers een objectieve materiele realiteit, met een tijdsfactor die constant en in één richting loopt.
- met deze uitgangspunten, móet men dus wel een construct gaan verzinnen: 'Kennelijk is er een geheugen waar alle oude waarnemingen in staan, en een apart geheugen waarin de recente waarnemingen komen. Die noemen we lange-termijn resp korte-termijn geheugen'
- en zo is de énige mogelijkheid om dit fenomeen onder ogen te komen zónder aan 'het paranormale' te komen, een veronderstellen van die geheugentypes.

En zie, nu wordt er gezegd:
'deja-vu's hebben niets spiritueels, dat is gewoon een foutje in je geheugen, korte en lange termijn, etc'.

De veronderstelde geheugentypes worden nu dus ineens als middel gebruikt om het eventueel spirituele aan deja-vu's te ontkrachten.

Dat is dus een perfecte cirkel-redenatie: eerst iets veronderstellen om iets te ontkachten, en daarna het veronderstelde als bewijs gebruiken om datgene te ontkennen.

Al met al is het enige wat als concreet gegeven overeind blijft, het deja-vu zelf
nee duidelijk dat een paranormale verklaring veel verklarender is...........

ik kan hier nog een heel verhaal typen maar dat heeft geen zin, jullie willen nu eenmaal geloven dat je leeft in een sf-roman, of dat ze de messias zelf zijn

als je de topics hier analytisch doorneemt moet je wel tot de conclusie komen dat dit het sanatorium van fok moet zijnt...... Hier is schizofrenie, megalomanie en messias denken de norm

relativeren en rationele verklaringen bedreigen jullie te veel in het toch reeds wankele wereldbeeld en dan krijg je reacties als "goh wat een gekke nick heb jij" bwahahahaha

en dus reageer ik voor de laatste keer in dit topic: Wat een rare denkkronkels hebben jullie!

edit:

beetje vergelijkbaar met jomanda en silvia, als je schizo bent en je komt perongeluk hier dan krijg je de tip om je er helemaal in onder te dompelen, in de trant van je bent niet ziek, je bent anders.........

totdat je jezelf op straat terugvind met de huid van je moeder als jas, omdat de stemmen het je opdroegen.

edit2

bij de weg, je weet dat je onzin uitkraamt over dat korte en lange termijn geheugen hoop ik? Dta is weldegelijk aangetoont, je kunt dat natuurlijk negeren en de aliens preferen als plausibele verklaring, maar of het overtuigend overkomt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2005 06:12:43 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 06:34:21 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28465751
quote:
en dus reageer ik voor de laatste keer in dit topic: Wat een rare denkkronkels hebben jullie!
reageer ook maar niet meer in dit subforum.
  maandag 4 juli 2005 @ 07:00:32 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_28465803
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:06 schreef DeDooieVent het volgende:
Dat neem ik mezelf ook altijd voor, maar soms wil je gewoon even flink schrikken .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28472121
@DeDooievent

Het lijkt er inderdaad op de Dromenvanger een bepaalde vorm van Schizofrenie heeft. Maar wie zegt dat dit abnormaal is? Misschien is dit wel normaal en biedt dit de sleutel tot controle over het buitenwerkelijke.

Zijn ervaringen lijken erg op telepathie. Wie zijn wetenschappers om te zeggen dat hij het zelf bedenkt en het in zijn hoofd zit? Misschien krijgt hij de woorden wel telepatisch door Grey (de satan) toegezonden en hoort hij dat in zijn hoofd. Dat betekent dat hij paranormaal begaafd is.

Als de Dromenvanger zijn "disorder" (ik vind het geen disorder) onder controle heeft en zelf de baas blijft, en als hij maar sterk genoeg gelooft dat wat hij ziet slecht een projectie is, dan zou hij inderdaad een treetje met blikjes kunnen laten verschijnen.

Dromenvanger moet zich niet laten opnemen, hij moet er juist dieper ingaan, hij moet zich laten meeslepen. Hij moet overtuigd raken van het idee dat alle materie slechts een brij van golven is die een staat aannemen als je er naar kijkt. Elke meting veroorzaakt een afwijking in het resultaat. Aangezien alle golven alles staten tegelijkertijd zijn, veroozaakt JOUW waarneming ook een afwijking in het resultaat. JOUW bewustzijn veroorzaakt hetgeen je waarneemt of hetgeen gebeurt.

Dromenvanger heeft geen afwijking, hij mag wetenschappelijk gezien het label "schizofreen" krijgen, maar zo lang hij het onder CONTROLE heeft mag het zeker als een gave gezien worden. Dromenvanger is heel speciaal.

Het enige waar Dromenvanger voor op moet letten is dat hij geen grootheidswaanzin krijgt en zich boven God stelt, want degene die dit alles mogelijk heeft gemaakt is nog altijd de Schepper van de matrix, God.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
pi_28472485
Ik wil een voorbeeld uit de Bijbel geven wat wetenschappers nu als "Schizofreen" zouden bestempelen:

1 Samuel 3
1 De jonge Samuël was in de dienst des HEREN onder toezicht van Eli. Nu was in die dagen het woord des HEREN schaars; gezichten waren niet talrijk.
2 In die tijd had Eli zich eens op zijn gewone plaats te ruste begeven – zijn ogen begonnen zwak te worden, hij kon niet meer zien. 3 Nog was de lamp Gods niet uitgegaan. Samuël had zich te ruste begeven in de tempel des HEREN waar de ark Gods was. 4 Toen riep de HERE Samuël, en hij zeide: Hier ben ik. 5 Toen snelde hij naar Eli en zeide: Hier ben ik, gij hebt mij immers geroepen. Doch deze zeide: Ik heb niet geroepen, leg u weer neer. Toen ging hij heen en legde zich weer neer. 6 En de HERE riep Samuël opnieuw. Toen stond Samuël op, ging naar Eli en zeide: Hier ben ik, gij hebt mij immers geroepen. Doch deze zeide: Ik heb niet geroepen, mijn zoon; leg u weer neer. 7 Samuël nu kende de HERE nog niet; nog nooit was hem een woord des HEREN geopenbaard. 8 En de HERE riep Samuël nog eens, voor de derde maal. Toen stond hij op, ging naar Eli en zeide: Hier ben ik, gij hebt mij immers geroepen. Toen begreep Eli, dat de HERE de jongen riep. 9 Daarom zeide Eli tot Samuël: Ga heen, leg u weer neer, en als Hij u roept, zeg dan: spreek HERE, want uw knecht hoort. En Samuël ging heen en legde zich weer op zijn plaats neer. 10 Toen kwam de HERE, bleef daar staan en riep als de vorige keren: Samuël, Samuël! En Samuël zeide: Spreek, want uw knecht hoort.

Wetenschappers zouden zeggen dat Samuel schizofreen zou zijn omdat hij stemmen hoorde. Maar is dat werkelijk een disorder? Misschien is, wat er WERKELIJK gebeurde, dat hij telepatisch een bericht doorkreeg, die hij als stemmen in zijn hoofd hoorde. Een soort GAVE dus.

Alleen Dromenvanger moet oppassen dat de Grey aliens, satan hem ook telepatische berichten kunnen sturen. Hij moet telepatisch contact met Jezus opnemen (bidden) en erom vragen hem te helpen deze grey aliens te kunnen weerstaan.
pi_28473426
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:44 schreef FatalException het volgende:
@DeDooievent

Het lijkt er inderdaad op de Dromenvanger een bepaalde vorm van Schizofrenie heeft. Maar wie zegt dat dit abnormaal is? Misschien is dit wel normaal en biedt dit de sleutel tot controle over het buitenwerkelijke.

Zijn ervaringen lijken erg op telepathie. Wie zijn wetenschappers om te zeggen dat hij het zelf bedenkt en het in zijn hoofd zit? Misschien krijgt hij de woorden wel telepatisch door Grey (de satan) toegezonden en hoort hij dat in zijn hoofd. Dat betekent dat hij paranormaal begaafd is.

Als de Dromenvanger zijn "disorder" (ik vind het geen disorder) onder controle heeft en zelf de baas blijft, en als hij maar sterk genoeg gelooft dat wat hij ziet slecht een projectie is, dan zou hij inderdaad een treetje met blikjes kunnen laten verschijnen.

Dromenvanger moet zich niet laten opnemen, hij moet er juist dieper ingaan, hij moet zich laten meeslepen. Hij moet overtuigd raken van het idee dat alle materie slechts een brij van golven is die een staat aannemen als je er naar kijkt. Elke meting veroorzaakt een afwijking in het resultaat. Aangezien alle golven alles staten tegelijkertijd zijn, veroozaakt JOUW waarneming ook een afwijking in het resultaat. JOUW bewustzijn veroorzaakt hetgeen je waarneemt of hetgeen gebeurt.

Dromenvanger heeft geen afwijking, hij mag wetenschappelijk gezien het label "schizofreen" krijgen, maar zo lang hij het onder CONTROLE heeft mag het zeker als een gave gezien worden. Dromenvanger is heel speciaal.

Het enige waar Dromenvanger voor op moet letten is dat hij geen grootheidswaanzin krijgt en zich boven God stelt, want degene die dit alles mogelijk heeft gemaakt is nog altijd de Schepper van de matrix, God.
Voor een groot gedeelte heb je hier best gelijk naar mijn mening.

Ik zie alleen een probleempje.

Jezelf laten meeslepen in het paranormale.........Dan moet je verdomd stevig in je schoenen staan om machten niet te gaan misbruiken. Om niet te spelen met de levens van andere wezens.

Zolang hij of wie dan ook dat aankan is er niet zoveel aan de hand. Het moet niet zo zijn dat iemand gaat zeggen: ik ben God en dus heb ik het recht om met levens te spelen want ik heb de macht en die heb ik niet voor niets.

Ergens was er iets over hypnose en een vlieg in een ander topic. Weet niet meer welke. Dat kan naar mijn inzicht niet.

Stel nou dat een stem opdrachten geeft die levens van anderen beinvloeden...... Stel dat die stem hem zegt jou.... noem eens iets..... net als die vlieg tegen de spiegel te laten lopen. Keer op keer op keer. En hij vindt dat ie dat mag doen omdat de stem het zegt en omdat hij het kan. Zou je deze mening dan nog toegedaan zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 19:54:51 #52
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28487239
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:06 schreef DeDooieVent het volgende:
nee duidelijk dat een paranormale verklaring veel verklarender is...........
Misschien is er simpelweg nog geen afdoende verklaring. We weten nog niet alles.
quote:
ik kan hier nog een heel verhaal typen maar dat heeft geen zin, jullie willen nu eenmaal geloven dat je leeft in een sf-roman, of dat ze de messias zelf zijn
ik kan hier nog een heel verhaal typen maar dat heeft idd geen zin
quote:
beetje vergelijkbaar met jomanda en silvia, als je schizo bent en je komt perongeluk hier dan krijg je de tip om je er helemaal in onder te dompelen, in de trant van je bent niet ziek, je bent anders.........

totdat je jezelf op straat terugvind met de huid van je moeder als jas, omdat de stemmen het je opdroegen.
Wij brengen mensen ertoe om hele zieke dingen te doen? Oh? Link? Bron? Quote? Overigens kun je bij zo'n beetje elke overtuiging slechte voorbeelden geven dus die vlieger gaat niet op lijkt me.
quote:
bij de weg, je weet dat je onzin uitkraamt over dat korte en lange termijn geheugen hoop ik? Dta is weldegelijk aangetoont
Volgens wikipedia nog niet. Slechts een theorie die heel goed waar KAN zijn. Hej die hebben wel bronnen. Ook over deja vu's bestaan tig theorieen en tis maar de vraag welke waar is en of de juiste er uberhaupt bij zit. En dan nog kun je je afvragen of elke deja vu dezelfde oorzaak heeft. Zie voor bronnen o.a. de site van Sientific American.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28501695
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:54 schreef livEliveD het volgende:

Wij brengen mensen ertoe om hele zieke dingen te doen? Oh? Link? Bron? Quote? Overigens kun je bij zo'n beetje elke overtuiging slechte voorbeelden geven dus die vlieger gaat niet op lijkt me.
Deze hoogvlieger wat?
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:44 schreef FatalException het volgende:
Dromenvanger moet zich niet laten opnemen, hij moet er juist dieper ingaan, hij moet zich laten meeslepen.
Iemand die beweert dat hij contact heeft met albert einstein, aliens en de oppergod, iemand die denkt dat ie door iets te denken materie kan scheppen, zonder dat dit ook maar 1 keer werkelijk gebeurt is in mijn ogen ziek in het koppie, succes er verder mee

enne Baaj, wordt eens volwassen, je lijkt nu wel zo'n lagereschoolventje, te bang om te vechten, dan maar meeroepen en 'snedige' opmerkingen plaatsen, achterbaks en offtopic gedrag. Ik weet wel waarom, een half jaar terug kon je me ook niet aan met je chemtrails.....Te weinig basiskennis en toch willen verklaren, het recept voor een falende onderzoeker....algemene tru kwaliteiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2005 06:14:20 ]
pi_28501703
overigens, iemand zich hier al eens verdiept in Charles Manson en andere sekteleiders uit het verleden? zien jullie niet dat deze labiele personen dezelfde argumentatie hanteren als jullie op dit moment? Dit is zo van alle tijden..........en zo gevaarlijk voor mensen die niet de mentale kwaliteiten hebben om de realiteit van fictie te onderscheiden
pi_28501776
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 06:13 schreef DeDooieVent het volgende:
Iemand die beweert dat hij contact heeft met albert einstein, aliens en de oppergod, iemand die denkt dat ie door iets te denken materie kan scheppen, zonder dat dit ook maar 1 keer werkelijk gebeurt is in mijn ogen ziek in het koppie, succes er verder mee
De online psychiatrie is nog onvoldoende gevorderd om zomaar a prima vista op een forum even een diagnose te kunnen stellen.
Tenzij je zelf ook paranormaal bent natuurlijk.
Het is uberhaupt de vraag of een psychose een ziekte is, het is in ieder geval een 'state of mind' waartoe het menselijk organisme in staat is.
Maar wél een 'state of mind' die een veranderde perceptie van de wereld en van zichzelf met zich mee brengt. Ongeacht of deze nou wel of niet juist is, deze is in ieder geval ánders. Zo anders, dat taal en woorden, uiteindelijk ook bij ons allemaal metaforen, in dit soort situaties een totaal andere betekenis kunnen krijgen.
Moeilijk voor te stellen wellicht, maar het ligt zo toch echt wel zo. Als men zegt 'contact met Einstein' moet je dat ook zien als gezegd vanuit hun wereld en beleving, en niet als veronderstelde objectieve waarheid.
quote:
enne Baaj, wordt eens volwassen, je lijkt nu wel zo'n lagereschoolventje, te bang om te vechten, dan maar meeroepen en 'snedige' opmerkingen plaatsen, achterbaks en offtopic gedrag. Ik weet wel waarom, een half jaar terug kon je me ook niet aan met je chemtrails.....Te weinig basiskennis en toch willen verklaren, het recept voor een falende onderzoeker....algemene tru kwaliteiten?
Mensen als BG hebben in hun leven meer ellende en problemen moeten overwinnen dan de meeste anderen. Het kost ze soms moeite zich staande te houden. Maar een lagereschoolventje of een falende onderzoeker is hij absoluut niet.
Als je deze mensen inderdaad zo inferieur vindt, en ze kennelijk niet toerekeningsvatbaar acht, is het dan niet wat erg makkelijk om ze op deze manier onderuit te halen? Naar iemand trappen die, zeker in jouw perceptie, mentaal toch al op de grond ligt?

Truth is absoluut geen verzamelplek voor psychopathen, en wil dat niet worden ook. Wel hebben we onder onze users een paar mensen die bij tijden die kant op glibberen. DAt zijn niettemin, en ook dan ónze users. Mede-fokkers. En ik zou het zeer op prijs stellen als je je opmerkingen in het vervolg iets minder beledigend zou kunnen formuleren: dit draagt nergens iets toe bij, verscherpt situaties en is voor iedereen slecht.
pi_28501792
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 06:19 schreef DeDooieVent het volgende:
overigens, iemand zich hier al eens verdiept in Charles Manson en andere sekteleiders uit het verleden? zien jullie niet dat deze labiele personen dezelfde argumentatie hanteren als jullie op dit moment? Dit is zo van alle tijden..........en zo gevaarlijk voor mensen die niet de mentale kwaliteiten hebben om de realiteit van fictie te onderscheiden
Ja, daar heb je gelijk in. Maar is iedere vorm van opruiing niet een soort massa-psychose? Er zijn ook mensen geweest die vonden dat alle zwarten dood moesten. Er zijn nog veel meer mensen geweest die vonden dat alle 'gekken', alle homo's, alle zigeuners dood moesten.
Die mensen gebruikten dezelfde argumenten als jij dat doet.

Een manke vergelijking ja, ik kan jou natuurlijk niet met Hiter vergelijken, en wil dat ook absoluut niet insinueren. Net zo mank als het vergelijken van Manson met BG.

De menselijke geest is een enorm zijwindgevoelig bouwseltje, soms lijkt het erop dat het slechts een bepaalde vorm kan houden alleen maar omdat die ingebed zit tussen allerlei andere mensen, conventies en instituties.
Mensen die wat minder ingebed zijn, hebben daar dus wat meer moeite mee: hun geest en denken kan alle vormen aannemen.

Hoe dan ook, die zijwindgevoeligheid is iets waar we allemaal last van hebben. En daarom is zorgvuldigheid in formulering en het voorkomen van excessen belangrijk.
pi_28510775
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 06:13 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

Deze hoogvlieger wat?
[..]

Wie zegt dat het een ziekte is? Dat zeggen wetenschappers omdat het niet 'gebruikelijk' is, ze noemen het een 'disorder'.
Hetzelfde met autisme. Is dit een ziekte? Nee, het is in mijn ogen gewoon "another mind".

Dat het gevaarlijk kan zijn is een tweede.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:04:11 #58
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28510830
Misschien zijn alle "gewone" mensen wel gevaarlijk.. die denken nooit over andere dingen na en laten zich misschien wel ontzettend in de luren leggen
pi_28511184
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:02 schreef FatalException het volgende:

[..]

Wie zegt dat het een ziekte is? Dat zeggen wetenschappers omdat het niet 'gebruikelijk' is, ze noemen het een 'disorder'.
Hetzelfde met autisme. Is dit een ziekte? Nee, het is in mijn ogen gewoon "another mind".

Dat het gevaarlijk kan zijn is een tweede.
Het is enkel gevaarlijk als het grenzeloos is. Een mens wil wel onbeperkt denken maar beperkingen zijn er niet voor niets. Zie voorbeeld uit mijn vorige post in dit topic over het gebruik van macht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_28517821
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 07:01 schreef iteejer het volgende:
De online psychiatrie is nog onvoldoende gevorderd om zomaar a prima vista op een forum even een diagnose te kunnen stellen.
Tenzij je zelf ook paranormaal bent natuurlijk.
Het is uberhaupt de vraag of een psychose een ziekte is, het is in ieder geval een 'state of mind' waartoe het menselijk organisme in staat is.
heb jij wel eens iemand meegemaakt in een psychose? Ik wel, een vriend van mij ging op een gegeven moment bijbelcitaten reciteren want zo zei hij, HIJ stond in contact met God. Hij verkondigde luid bijbelteksten luid uit zijn slaapkamerraam en voorspelde het einde van de wereld. Op zich niet zo erg tot hij probeerde zijn zusje te vermoorden (offeren in zijn ogen) toen konden zijn ouders hem godzijdank gedwongen op laten nemen, hij zit er nu nog......

Ik herken een hoop van deze jongen in de texten van dromenvanger, daarom waarschuw ik hem zoals ik dat destijds ook heb gedaan met de bovenbesproken persoon, niet dat het helpt. Maar roepen dat hij zich moet onderdompelen? kom op. Jij weet net zo goed als ik dat schizofrenie wel een ziekte is die kan leiden tot dramatische situaties.

Dat je opkomt voor je medefokker lijkt heel heroisch maar is dat niet in mijn ogen
quote:
Mensen als BG hebben in hun leven meer ellende en problemen moeten overwinnen dan de meeste anderen. Het kost ze soms moeite zich staande te houden. Maar een lagereschoolventje of een falende onderzoeker is hij absoluut niet.
Wat weet jij van mij, over mijn rozenpad? (it could make a glass eye tear)

Als BG het zich kan permiteren als een schoolventje mee te replyen in een topic kan hij dit verwachten, heb je gelezen wat hij toevoegt aan de discussie? En ik ben genoeg met Baaj in discussie geweest over chemtrails, maar iemand die altocumulus niet kent en dit daarom verwart met chemtrails is wat mij betreft geen goede onderzoeker, meer een roeper, kijk eens wat mijn brein uitpoept......
quote:
Truth is absoluut geen verzamelplek voor psychopathen, en wil dat niet worden ook. Wel hebben we onder onze users een paar mensen die bij tijden die kant op glibberen. DAt zijn niettemin, en ook dan ónze users. Mede-fokkers. En ik zou het zeer op prijs stellen als je je opmerkingen in het vervolg iets minder beledigend zou kunnen formuleren: dit draagt nergens iets toe bij, verscherpt situaties en is voor iedereen slecht.
Ik reageer op de reakties die je krijgt wanneer je een bepaald verschijnsel relativeert en niet meteen grijpt naar 'het onverklaarbare'. MIjn eerste reactie sloeg op de verklaring die werd gegeven voor een Deja-Vu, en omdat dit niet past in het straatje van tru is het meer oftopic dan de opmerking van BG over mijn nick....ok objectief is anders, maar dat is iets waar het hier chronisch aan ontbreekt.

En dan over medefokkers, je doet het voorkomen of dat een groep is waar ik niet toe behoor, dat boeit mij verder niets, maar ik wist niet dat jij dat was, diegene die dat bepaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')