Het logische verband is heel duidelijk. Als de Afrikanen zelf niet vies waren van slavernij onderling moet er ook niet een schuldgevoel worden opgedrongen aan de grote boze Nederland.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
.... als er geen logisch verband is.
Dat hoe dan ook, maar ik zit niet in de slavernijherdenkingsbusiness, dus ik weet niet wat er zoal gezegd wordt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt. Maar ze zouden wellicht ook eens naar de Afrikanen van toentertijd kunnen wijzen ipv slechts de Europeanen een schuldgevoel aan te praten.
Nee, nee, dat zei je niet. Je stelde dat de Nederlandse inbreng overdreven wordt, doordát de Afrikaanse inbreng vergeten wordt. Even afgezien van de vraag of dat ook zo is, zit daar geen logisch verband tussen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het logische verband is heel duidelijk. Als de Afrikanen zelf niet vies waren van slavernij onderling moet er ook niet een schuldgevoel worden opgedrongen aan de grote boze Nederland.![]()
Geschiedvervalsing voor eigen politieke winst.
Wie vervalst? ..voor welke politieke winst.?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het logische verband is heel duidelijk. Als de Afrikanen zelf niet vies waren van slavernij onderling moet er ook niet een schuldgevoel worden opgedrongen aan de grote boze Nederland.![]()
Geschiedvervalsing voor eigen politieke winst.
En daarna moet de VVD in de ontstane chaos de macht grijpen!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:31 schreef Harry_Sack het volgende:
mensen, dit kabinet moet gewoon vallen en daarna vetrapt worden in de modder (die modder valt na de zure regen die de vertrappingsplek onherroepelijk weet te vinden)
Als zij vinden dat zij de recht daartoe hebben, zekers. Maar momenteel is het echt absolute bagger!!!!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
En daarna moet de VVD in de ontstane chaos de macht grijpen!
Oh please.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het is nu echt het kankergezwel in de samenleving.
weinig, ik ben vreselijk kwaad om de nova uitzending van vanavond. Ik heb het pas net gezien en vind het helemaal selectief en manipulatief wat er wordt uitgezonden..quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh please.![]()
wat heb je gedronken Harry?
Ik moet het nog zien, maar wat is het dan precies waar je boos over bent?quote:
de -zo duidelijke- andersnieuwsvoorziening dan dat je gewend bent van een X aantal jaren geleden. (=zo feitelijk mogelijk)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien, maar wat is het dan precies waar je boos over bent?
Het ging over de herdenking van de afschaffing van de slavernij en de cultuur die daar uit voortvloeide van nu. Zoals het hoort te zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:58 schreef kLowJow het volgende:
Vertel eens wat meer over hoe het er echt aan toeging dan.
Ohja, dat weet ik wel. Ik doelde meer of sfeer, impressies, aanleidingquote:Op zaterdag 2 juli 2005 03:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het ging over de herdenking van de afschaffing van de slavernij en de cultuur die daar uit voortvloeide van nu. Zoals het hoort te zijn.
Het is een cultureel festijn, geen politiek statement.
De sfeer was die van, feestvieren, weten dat je vrij bent, weten dat er nog werk te verzetten valt aan connecties, integratie en welzijn. Er waren een aantal optredens en lezingen, o.a door Cohen, Medy van der Laan en dus Verdonk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 03:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ohja, dat weet ik wel. Ik doelde meer of sfeer, impressies, aanleiding.
Hij heeft wel gelijk. Heb je de film "Duice Bigalow, European gigalo" gezien? Een neger zegt dat hij Nederlanders tof vindt waarop de hoofdpersoon zegt "wist je dat Nederlanders de slavenhandel hebben uitgevonden?" Waarop die neger zegt dat hij een hekel aan Nederlanders heeft.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beste Elf, je uitspraak klopt van geen kant. Je stelt dat de 'vermeende' slavernij per definitie overdreven is. Eén, je gaat niet in op de definitie van slavernij noch van Nederland, dus dat klopt al niet. Twéé, je andere redenen tonen niet aan dat de rol van Nederland overdreven is, maar slechts dat Afrikanen meegeholpen hebben in de industrie der slavernij. Drie, dit pure gescheidvervalsing noemen komt nogal onzinnig over als er geen logisch verband is.
Die de aanzet voor het huidige integratiebeleid heeft gegeven....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 03:04 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
De sfeer was die van, feestvieren, weten dat je vrij bent, weten dat er nog werk te verzetten valt aan connecties, integratie en welzijn. Er waren een aantal optredens en lezingen, o.a door Cohen, Medy van der Laan en dus Verdonk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |