Na Nederland waar de homoseksueelquote:Homo's kunnen trouwen in Canada
OTTAWA Het Canadese parlement heeft een wet aangenomen waardoor homo's kunnen trouwen. Daarmee is Canada na België en Nederland het derde land dat het homohuwelijk erkent.
In sommige Canadese provincies was het al langer mogelijk om met iemand van het eigen geslacht te trouwen. De wet is fel bekritiseerd door de conservatieve oppositie en kerkelijke groeperingen. Ze vrezen dat de wet de deur openzet voor de vervolging van gelovige ambtenaren die weigeren om homo's te trouwen.
De conservatieven hebben aangekondigd het onderwerp tot speerpunt te maken in de komende verkiezingscampagne.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:30 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Na Nederland waar de homoseksueel
Reeds langer trouwen kan zo hij wil
En België ons dierbaar buurland alwaar
De homo ook trouwen kan zowaar
Is Canada nu tevens overstag
homoseksueel zijn is cool en het mag
Alle protest van conservatieven ten spijt
En bezwaren van Kerk hebben niet geleid
Tot het toeroepen van een halt wat betreft
De inzegening van het mannelijk nest
Wat ik hiervan vind, een goede vraagquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:32 schreef woutabest het volgende:
Tsja, wat vind jij er nou van eigenlijk?
In ieder geval ben je wel weer een eeuwigdurende discussie gestart.
Ik vind iig dat het gewoon tussen man en vrouw moet blijven.
ben je altijd zo poetisch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind, een goede vraag
De hele discussie is godgeklaagd!
Een man een vrouw een man een man
Wie is hij die beslissen kan
Dat een man een vrouw mag huwen maar
Een man een man, nee dat is raar
Wie anders dan de man en man
Hoeft eigenlijk iets te vinden van
De vorm waarin zij leven tesaam
Als mannen voor het altaar staan
En zweren elkaar eeuwige trouw
Lukt dit toch prima zonder vrouw?
Die dr Seuss die kan best een mooim rijmpje leggenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind, een goede vraag
De hele discussie is godgeklaagd!
Een man een vrouw een man een man
Wie is hij die beslissen kan
Dat een man een vrouw mag huwen maar
Een man een man, nee dat is raar
Wie anders dan de man en man
Hoeft eigenlijk iets te vinden van
De vorm waarin zij leven tesaam
Als mannen voor het altaar staan
En zweren elkaar eeuwige trouw
Lukt dit toch prima zonder vrouw?
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jijquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn²
Ik vraag me oprecht af waarom mensen nog reageren op het uitlokken van BansheeBoy.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jij![]()
geloof me we zijn die termen van jouw allemaal zatquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen. Ik ben wederom sprakeloos. Mijn mening over dit soort zaken moet toch inmiddels bekend zijn bij het grote publiek van Fok! En ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat om telkens maar weer te strooien met termen als "thermen vullers", "bruinwerkstagaires" en "homo-isme".
Voor degenen die het ontgaan is: ik ben tegen alles wat maar de schijn heeft van homo-entertainment, en dus zeker tegen het homo-huwelijk, waar dan ook in de wereld²
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijkquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jij![]()
je hebt gelijk. Ik liet me even gaanquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:22 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af waarom mensen nog reageren op het uitlokken van BansheeBoy..
Je kunt wel beleefd blijven, maar je zult toch echt moeten accepteren dat we hier een homohuwelijk hebben en dat naar alle waarschijnlijk zullen blijven houden of er moeten nog meer conservatieve krachten opstaan in nederland.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijk²
Beleefd blijven is ok. Je mag best een andere mening hebben. Respect hebben is ook ok. Het is nou eenmaal zo dat wij nu ook mogen en kunnen trouwen. Kan je dan niet gewoon blij zijn voor een ander?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijk²
dan zouden fok-vervuilers zoals jij ook niet moeten trouwen... alleen is er bij jou de kans dat er nog meer komen die op hun vader gaan lijkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn²
och een huwelijk tussen mensen en dieren zie ik eigenlijk ook nog wel gebeuren hoor als je ziet wat sommige mensen voor hun huisdier doenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt wel beleefd blijven, maar je zult toch echt moeten accepteren dat we hier een homohuwelijk hebben en dat naar alle waarschijnlijk zullen blijven houden of er moeten nog meer conservatieve krachten opstaan in nederland.
Verder vind ik het nogal een trollerige opmerking die je eerder maakte dat het maar wachten is totdat huwelijken tussen mensen en dieren bij wet worden vastgelegd.
Dan wil ik er wel even invrijwen dat sommige imans hebben gezegd dat mannen het beter met schapen en geiten kunnen doen dan zich te vergrijpen aan andere mannen. Maar ze trouwen er dan niet mee dus dan is het goed?
dat is niet erg, want daar hebben wij geen troepen liggen ... maar zodra we die erheen sturen is het onze schuldquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:08 schreef CANARIS het volgende:
geweldig
In Canada mogen de nichten trouwen en in Soedan worden ze onthoofd
Och, daar twijfel ik absoluut niet over. Wat wel enigzins discutabel is is de termijn waarmee dit gaat gebeuren. Als ik soms de verhalen hoor van mensen die buursensuelen hebben die gewoon bepaalde taferelen uithalen met een pot Calvé en een ouderwetse bouvier, en het is absoluut geen toeval dat deze 2 woorden rijmen (op zich is dit al een argument !)quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
och een huwelijk tussen mensen en dieren zie ik eigenlijk ook nog wel gebeuren hoor als je ziet wat sommige mensen voor hun huisdier doen
Ok, wat als de ouder of de voogd een handtekening zet? Dan is het wel ineens rechtsgeldig, ben je het er dan wel mee eens?quote:dat volgens bansheeboy over pedo huwelijken stuit me meer tegen het borst, minderjarigen hebben niet het recht om te tekenen (en daarmee bedoel ik dus geen huisjes met schaapjes enzo maar wettelijk bindende contracten) daarmee is een huwelijk dus automatisch van de baan.
ik wat niet in wat voor buurt jij woont maar dit soort verhalen hoor ik nooitquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Och, daar twijfel ik absoluut niet over. Wat wel enigzins discutabel is is de termijn waarmee dit gaat gebeuren. Als ik soms de verhalen hoor van mensen die buursensuelen hebben die gewoon bepaalde taferelen uithalen met een pot Calvé en een ouderwetse bouvier, en het is absoluut geen toeval dat deze 2 woorden rijmen (op zich is dit al een argument !)
nee dan valt het onder kinderhandel of slavenhandel of hoe ze het noemen tegenwoordigquote:[..]
Ok, wat als de ouder of de voogd een handtekening zet? Dan is het wel ineens rechtsgeldig, ben je het er dan wel mee eens?²
Nee, dan wordt het ook niet rechtsgeldig omdat er in Nederland een minimum wettelijke leeftijd is waarop trouwen is toegestaan zelfs met toestemming van ouders of voogd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, wat als de ouder of de voogd een handtekening zet? Dan is het wel ineens rechtsgeldig, ben je het er dan wel mee eens?²
Het was maar een voorbeeld. Ik probeer een situatie te schetsen waarin alle argumenten tegen beesten/poedel en pedofiliehuwelijken worden weerlegd. Het gaat er mij nl. om dat de enige argumenten die sterk zijn gebaseerd zijn op etische gronden, en deze argumenten zijn zowel tegen het homo(huwelijk) als pedofilie en bestialiteitquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dan wordt het ook niet rechtsgeldig omdat er in Nederland een minimum wettelijke leeftijd is waarop trouwen is toegestaan zelfs met toestemming van ouders of voogd.
Niet mee eens noch is mijn dorst gelestquote:Kortom, in jouw nimmer aflatende kruistocht tegen homofilie zit je weer eens op het verkeerde spoor.
dat dacht ik ook meteenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:57 schreef sp3c het volgende:
en voor jouw doen is het feit dat de 2 woorden met elkaar rijmen idd een sterk argument ... voor de rest van de wereld slaat het nergens op maar dat doet er verder niet toe
quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef DrSeuss het volgende:
Het onderwerp is het homohuwelijk hier
Geen pedofilie, bestialiteit of ander vertier
Gelieve je tot dit onderwerp te beperken
En laat BSB niet de waan versterken
Dat hij hier slechts wil dat men focust op hem
In plaats van het onderwerp dus nogmaals met klem
Het topic is Canada en de homo's aldaar
En het huwelijk voor hen nu als mannelijk paar.
enkel als een kind volledig recht tot tekenen wordt gegeven ben ik voor en anders ben ik tegen, en daar ben ik zowieso tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld. Ik probeer een situatie te schetsen waarin alle argumenten tegen beesten/poedel en pedofiliehuwelijken worden weerlegd. Het gaat er mij nl. om dat de enige argumenten die sterk zijn gebaseerd zijn op etische gronden, en deze argumenten zijn zowel tegen het homo(huwelijk) als pedofilie en bestialiteit
Wat als de wet het toestaat dat een kind mag huwen met een oudere man/vrouw als er maar een handtekening gezet wordt door de ouder of de voogd. Wat doe je dan? Ben je het er dan wel mee eens ?
Ik ben eerlijk gezegd jouw gejeuzel ook wel een beetje zat .quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
En ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat om telkens maar weer te strooien met termen als "thermen vullers", "bruinwerkstagaires" en "homo-isme".
finequote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef DrSeuss het volgende:
Het onderwerp is het homohuwelijk hier
Geen pedofilie, bestialiteit of ander vertier
Gelieve je tot dit onderwerp te beperken
En laat BSB niet de waan versterken
Dat hij hier slechts wil dat men focust op hem
In plaats van het onderwerp dus nogmaals met klem
Het topic is Canada en de homo's aldaar
En het huwelijk voor hen nu als mannelijk paar.
En wat is dan de ethiek erachter dat een mens niet zijn eigen keus zou mogen maken met wie hij of zij zou willen trouwen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
. Het gaat er mij nl. om dat de enige argumenten die sterk zijn gebaseerd zijn op etische gronden, en deze argumenten zijn zowel tegen het homo(huwelijk) als pedofilie en bestialiteit
De mens is een kamikaze-apparaat, als elk mens in gaat op elke lusten en wensen die hem of haar te binnen schieten zullen we een waardeloze wereld tegemoet zien, een wereld waarin partner-ruil en dierenvertier common sense zal zijn, een wereld waarin een man elke vrouw op straat benadert voor een "gesprek", een wereld waarin kinderen worden gebaard enkel voor de lusten om ze vervolgens te begraven, een wereld waarin mensen een gewicht hebben van boven de 100 kg. omdat zij teveel eten. De mens moet grenzen worden opgelegd, anders krijg je chaosquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat is dan de ethiek erachter dat een mens niet zijn eigen keus zou mogen maken met wie hij of zij zou willen trouwen?
Dat is tegenwoordig de mening van janenallemanquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:08 schreef dVTB het volgende:
Wat ik mij elke keer weer afvraag is waarom zo veel mensen erop tegen zijn. Een huwelijk tussen twee mannen of twee vrouwen richt namelijk geen enkele schade aan. Ik kan me nog indenken dat een kerkelijk huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht niet mogelijk is, maar tegen een burgerlijk huwelijk zijn geen wezenlijke bezwaren in te brengen. Het hele instituut huwelijk vind ik trouwens maar grote onzin, maar dat terzijde.
Dit is echt pertinent onjuist mijn bestequote:Op woensdag 29 juni 2005 14:38 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig de mening van janenalleman
Niemand wil meer trouwen behalve nichten en priesters
een land vol nichten an ladyboys.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:45 schreef thabit het volgende:
Wel raar dat Nederland zichzelf profileert als het eerste land met homohuwelijk. In Cambodja kan het namelijk al veel langer dan hier.
Is dit echt waar en bewust zo gedaanquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:45 schreef thabit het volgende:
Wel raar dat Nederland zichzelf profileert als het eerste land met homohuwelijk. In Cambodja kan het namelijk al veel langer dan hier.
Ach, er trouwen nog zat mensen. Alleen houden ze het nooit zo lang met elkaar uit. Scheiden? Volgens de tien geboden mag het absoluut niet, maar geen haan (lees: gelovige) die daar nog naar kraait. Het huwelijk heeft als instituut al heel veel aan waarde ingeboet en dat komt vooral door al die mensen die elkaar eeuwige trouw beloven maar het niet nakomen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:38 schreef CANARIS het volgende:
Dat is tegenwoordig de mening van janenalleman
Niemand wil meer trouwen behalve nichten en priesters
Mjah ik begin die geiteneukers ook wel een beetje beuh te worden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
een wereld waarin partner-ruil en dierenvertier common sense zal zijn,²
Legt jou geloofsleer je ook al op wat je wel en niet zou mogen eten. Kun je me dan eens verklappen hoe het komt dat ik zoveel moslimvrouwen opeens zo zie uitdijen wanneer ze eenmaal getrouwd zijn, leven hun ook niet meer volgens hun geloof.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
, een wereld waarin mensen een gewicht hebben van boven de 100 kg. omdat zij teveel eten. De mens moet grenzen worden opgelegd, anders krijg je chaos
Mijn vrouw komt niet uit het RIF-gebergte, en waarom zou ik rustig aan gaan doen op Fok! wat kwantieit betreft als mijn vrouw hier zou zijn ?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:07 schreef Sickie het volgende:
Ik hoop dat je bruidje uit het rifgebergte vlot wordt ingevlogen, dan zijn wij iig van je geouwehoer af.![]()
ik denk niet dat het iets uithaalt, ook al vraag je het netjesquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:55 schreef desiredbard het volgende:
Maar laten we het alstjeblieft niet een huwelijk gaan noemen
Waarom?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:55 schreef desiredbard het volgende:
Trouwen is voor hetero's
Huwelijk is een religieus iets, met als doel voortplantingquote:
Hoezo is huwelijks iets religeus?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Huwelijk is een religieus iets, met als doel voortplanting
1) religie (maakt niet uit wat) keurt homosexualiteit af
2) Homo's kunnen zich <binnen hun relatie> niet voortplanten
Zoals ik al zei geef samenwoners (homo of hetero) dezelfde belastingtechnische voordelen als getrouwde stellen
Het burgerlijk huwelijk heeft niets met religie te maken. Dus of religie homosexualiteit afkeurt doet niet ter zake.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:43 schreef desiredbard het volgende:
In Nederland niet neequote:Op woensdag 29 juni 2005 17:51 schreef SG1 het volgende:
[..]
Hoezo is huwelijks iets religeus?
Mijn ouders hebben geen kerk gezien.
En dat huwelijk is gericht op voortplanten is ook al 50 jaar terug. Tegenwoordig neukt iedereen er vrij op los en is een ongetrouwde moeder allang geen schande meer.
Ik heb als nederlands burger met de staat te maken en niet met de kerk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:00 schreef desiredbard het volgende:
Burgelijk huwelijk is alleen maar daar omdat religie en staat nu gescheiden zijn
het is common law met een paar fratsen
Laat ze gewoon een samenwoning contract afsluiten
(Of hun lul in een kut stoppen of hun kut om een lul steken)
Ow, nu zijn er ineens normale homo's en abnormale homo's....quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:16 schreef desiredbard het volgende:
Als HOMO's zo graag gelijk willen zijn aan hetero's laten ze dan beginnen met hetzelfde te doen: hun lul in een kut stoppen of hun kut om een lul steken. Het afschaffen van die discriminerende gay-bars. (Nee je zal een heterobar openen, krijg je een proces aan je broek) en stoppen met die achterlijke gay parade. (Als je dat flikt als hetero wordt je opgepakt voor schending van de openbare eerbaarheid)
Een paar goede vrienden van me denken er precies zo over... er loopt letterlijk een paar hulnichten en jammerpotten te schreeuwen, terwijl de normale homosexuele mens hier geen behoefte aan heeft.
Waarom zegt die mening van vrienden zoveelquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:16 schreef desiredbard het volgende:
Een paar goede vrienden van me denken er precies zo over... er loopt letterlijk een paar hulnichten en jammerpotten te schreeuwen, terwijl de normale homosexuele mens hier geen behoefte aan heeft.
Wat hij zegtquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
Mooi voor de homos in Canada. Nu de overige 189 landen in de wereld nog.![]()
En aan al die bekrompen mensjes die tegen zijn: get a life. Jullie maken jezelf echt belachelijk.![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:16 schreef desiredbard het volgende:
Als HOMO's zo graag gelijk willen zijn aan hetero's laten ze dan beginnen met hetzelfde te doen: hun lul in een kut stoppen of hun kut om een lul steken.
Die mensen moeten altijd iets hebben om te provocerenquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:28 schreef el_hombre het volgende:
Ik vraag me af op welk gebied homo`s hiermee nou vooruitgaan ten opzichte van de situatie van voordat ze konden trouwen.
alsof die k-marokkanen niet altijd lopen te provoceren (jij, die hooligans in kerkrade gisteren en zal ik even de misdaadstatistieken erbij pakken?)quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die mensen moeten altijd iets hebben om te provoceren²
wat een onzin, we trouwen al sinds we kunnen denken, heeft helemaal nix met geloof te makenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zoals ik al zei geef samenwoners (homo of hetero) dezelfde belastingtechnische voordelen als getrouwde stellen
En zo is het! Waarom zou ik genoegen moeten nemen met het zetten van een handtekening onder een contractje? Daar is toch niets romantisch, intens liefdevols en feestelijks aan?quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:08 schreef sp3c het volgende:
het huwelijk is meer iets van 'JIJ BENT VAN MIJ!!' of als je romantisch aangelegd wil zijn een bevestiging van liefde tussen twee personen ... ik zie niet in waarom een homo's niet kunnen zeggen 'JIJ BENT VAN MIJ!!!!' of romantisch ingestelde homo's zo veel van elkaar kunnen houden dat ze dat graag bevestigd zien door de burgerlijke stand.
Klok klepel kip eiquote:Op donderdag 30 juni 2005 02:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een onzin, we trouwen al sinds we kunnen denken, heeft helemaal nix met geloof te maken
Waarna er wel zorg gedragen werd voor die ongetrouwde vrouwquote:sterker nog de bijbel staat vol prominente figuren die niet met elkaar waren getrouwd maar wel kinderen kregen of zijn geboren uit ongetrouwde ouders.
net zoals jij altijd iets moet hebben om te provocerenquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die mensen moeten altijd iets hebben om te provoceren²
Ja want op die manier plant je je voortquote:Op woensdag 29 juni 2005 20:14 schreef Prego het volgende:
[..]
en dat is dan volgens jou wel normaal?
![]()
Weten ze ook hoe je ze noemt?quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:49 schreef desiredbard het volgende:
En ik ken een aantal nichten en tapijtvreters die daar net zo over denken
Mee eens, laat de abnormale nu eens stoppen met te verklaren dat zij de wil van de rest van de homo's weten. (Het lijkt inderdaad dat er altijd een groep is die het onderste uit de kan wil)quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:18 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ow, nu zijn er ineens normale homo's en abnormale homo's....![]()
Is dat? zo, ben ik niet met je eens.quote:Hetero-bars zijn de norm. Er zijn plenty uitgaansgelegenheden waar de hetero's elkaar publiekelijk loopt op te geilen en af te lebberen en waar je dat als homo-koppel niet hoeft te proberen.
Minderheden moten niet profileren maar integrerenquote:De gay-parade is voor mij net zoiets als het Rotterdamse carnaval, een gelegenheid waar minderheden in de samenleving zich kunnen profileren en hun eigen feestje kunnen vieren.
Dit eigenlijk gelijk met die bar boven...quote:Wat betreft het schenden van de openbare eerbaarheid. In de afgelopen warme periode heb ik in het openbare zwembad weer zoveel miniem verpakte hetero's gezien, elkaar al dan niet semi-publiekelijk in de edele delen graaiend, dat daar wel een paar gay-parades tegenover mogen staan om dat nare beeld weer kwijt te raken.
ja hoor voor een dolletje natuurlijk....quote:
Nicht en pot heb ik persoonlijk geen bezwaar tegen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
ja hoor voor een dolletje natuurlijk....
Ik bedoelde trouwen te zeggen potten en nichten.... tapijtvreter is idd een verkeerde benaming die niet iedereen zo waardeert.....
Ik zie niets beledigends in nicht of pot?
nee hoor, je ziet mij nergens zeggen dat het homohuwelijk in de bijbel staat ... jij claimt dat het huwelijk iets religieus is en dat is gewoonweg onzin. Zo kun je als gelovige alles wel naar je toe trekken omdat er in de bijbel gebruik van gemaakt wordt (wijn bijvoorbeeldquote:Op donderdag 30 juni 2005 10:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Klok klepel kip ei
Zelfs de verschillende paganistische geloven keurden homosexualiteit af
De oude grieken tollereerde het net zoals de romeinen maar er waren geen gelijke sex huwelijken
[..]
Waarna er wel zorg gedragen werd voor die ongetrouwde vrouw
De bijbel heeft het ook over veelwijverij..
Waar heb je in de bijbel homosexuele huwelijken
Je bent het hier aan het omdraaien
Je hoeft niet te trouwen.... dat moet je zelf weten..... maar als je trouwt is het iets tussen man en vrouw
Ik ben niet gelovig zoals jij bedoelt, ik pas niet in een hokjequote:Op donderdag 30 juni 2005 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor, je ziet mij nergens zeggen dat het homohuwelijk in de bijbel staat ... jij claimt dat het huwelijk iets religieus is en dat is gewoonweg onzin. Zo kun je als gelovige alles wel naar je toe trekken omdat er in de bijbel gebruik van gemaakt wordt (wijn bijvoorbeeld)
Niet echt waar. De grieken en Romeinen waren niet moeilijk.... same sex huwelijken waren er (zover we weten echter niet)quote:je zou je hoogstens hard kunnen maken dat religie en homosexualiteit niet samengaan maar het huwelijk is echt niet iets religieus
OK (was ook niet bedoelt om te beledigen hoorquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:09 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Nicht en pot heb ik persoonlijk geen bezwaar tegen.
nee ook niet voor hetero'squote:De gelegenheden waar ik het over heb zijn gewoon kroegen, clubs en gemeentelijke zwembaden. Ik zie daar toch geregeld de hand- en spandiensten waar jij het over hebt tussen hetero's. Vind je dat dat wel normaal is, of moeten ook de hetero's stoppen met al te erotisch gegrabbel en gelebber in het openbaar?
Ik ook niet. Laat ze lekker. En dan al dat geouwehoer eroverquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:51 schreef Frollo het volgende:
Ik snap werkelijk niet waar iemand het recht vandaan meent te mogen halen om twee volwassen mensen die willen trouwen, dwars te zitten.
*kuch* Aïsha *kuch*quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe verklaar je dan al die trouwende Atheïsten? Een huwelijk is een wettelijke aangelegenheid. Waarom denk je anders dat voor de kerk trouwen een aparte ceremonie is?quote:Op donderdag 30 juni 2005 12:13 schreef desiredbard het volgende:
en ik geef hier alleen mijn mening over huwelijk: Het is een verbintenis tussen man en vrouw tov een opperwezen. (en staat is voor mij zeker geen operwezen)
Staatshuwelijk is voor mij geen huwelijk...moet je mijn eerdere posts eens doorlezenquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:11 schreef ethiraseth het volgende:
Nu haal je kerkelijk en burgerlijk huwelijk door elkaar. Dat de kerk geen twee mensen van hetzelfde geslacht wil trouwen prima, maar met het burgerlijk huwelijk heeft geen enkel opperwezen () wat te maken. Als dat opperwezen het echt zo erg zou vinden zou hij wel elke homo die gaat trouwen neerschieten met een bliksemschicht.
![]()
Heeft 'de religie' het patent op het huwelijk ofzo?quote:
Het huwelijk is pas in ongeveer de tiende eeuw verbonden met de Kerk, in Europa althans.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Staatshuwelijk is voor mij geen huwelijk...moet je mijn eerdere posts eens doorlezen
Huwelijk is altijd met religie verbonden geweest, totdat met kerk/religie en staat is gaan scheiden
Zie hierboven....quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan al die trouwende Atheïsten? Een huwelijk is een wettelijke aangelegenheid. Waarom denk je anders dat voor de kerk trouwen een aparte ceremonie is?
en handfastenning dan voor de germanen saksen etc.... en de grieken ...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het huwelijk is pas in ongeveer de tiende eeuw verbonden met de Kerk, in Europa althans.
Ik heb het gewoon over allerlei soorten atheïsten. Maar als een staatshuwelijk dan toch geen waarde voor je heeft, waar maak je je dan druk om?quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zie hierboven....
Samenlevingscontract is hetzelfde....
Heb jij het over Atheisten Polytheisten, agnosten?
En ook dat geldt weer alleen voor het kerkelijk huwelijk, waar we het hier dus niet over hebben. In het staatshuwelijk is kinderen krijgen lang niet voor iedereen een vereiste. Daarom is dit ook geen bezwaar ivm het homo(staats)huwelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Huwelijk is gericht op voortplanting: Er is een stabiele omgeving voor een kind. Zover ik weet kunnen twee kerels en twee vrouwen bij elkaar geen kinderen krijgen (met elkaar)
Waar haal je dat vandaan laat de kerk hier nu eens even buiten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
En ook dat geldt weer alleen voor het kerkelijk huwelijk, waar we het hier dus niet over hebben. In het staatshuwelijk is kinderen krijgen lang niet voor iedereen een vereiste. Daarom is dit ook geen bezwaar ivm het homo(staats)huwelijk.
Grieken accepteerden het Romeinen, Pagans accepteren het nog steeds (er vind geen handfastening plaats tussen het gelijke geslacht.Je moet entertainment en verbintenis even uit elkaar houden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Als een homo ervoor kiest om als homo door het leven te gaan, waarom dan gebruik willen maken van een religieus instituut als het huwelijk, geen enkele religie accepteert hun manier van entertainment en "gebondenheid". Het is tamelijk hypocriet, niet houden aan de regels van de Godsdiensten maar tegelijkertijd wel weer gebruik willen maken van het huwelijk (wat in principe religieus is ingegeven)²
Ben ik volledig met je eens, maar een staats ceremonie is voor mij geen huwelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heeft 'de religie' het patent op het huwelijk ofzo?
De staat heeft het concept 'huwelijk' overgenomen, en past gewoon wat regeltjes aan. De kerk doet maar wat het niet laten kan op dat gebied, maar gelukkig hebben we ook een scheiding van kerk en staat waardoor de kerk niet bepaalt hoe de staat om moet gaan met het huwelijk.
Je noemt het huwelijk religieusquote:Op donderdag 30 juni 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Als een homo ervoor kiest om als homo door het leven te gaan, waarom dan gebruik willen maken van een religieus instituut als het huwelijk, geen enkele religie accepteert hun manier van entertainment en "gebondenheid". Het is tamelijk hypocriet, niet houden aan de regels van de Godsdiensten maar tegelijkertijd wel weer gebruik willen maken van het huwelijk (wat in principe religieus is ingegeven)
²
Als u wat beter las wellichtquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:25 schreef desiredbard het volgende:
[knipper de knap oh wat een grap /]
Je zegt dat het doel van het huwelijk is om kinderen een veilige stabiele educerende omgeving te kunnen bieden en je zegt dat homo's kinderen dat kunnen bieden. Toch wil je niet dat homo's kunnen trouwen. Dat vind ik vreemd.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:25 schreef desiredbard het volgende:
De verbintenis lijkt ontstaan te zijn om kinderen in een veilige stabiele educerende omgeving op te brengen. En eenouderschap (zorgende moeders) te voorkomen.
Je hoort mij niet zeggen dat een homosexueel paar dat niet kan....ware het niet dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |