quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:33 schreef GLO het volgende:Dat bedoel ik nou. Natuurlijk hoeft niet elke vraag in no time opgelost te zijn. Daar gaat het ook helemaal niet om. Maar een vraag stellen en dan maar afwachten of er nog 's iemand het antwoord weet is het andere uiterste. Nogmaals: wat is daar de lol van?
Daar zit 'm ook net de kneep in mijn optiek. Ik kan, net als een paar jaar terug in deze reeks, heel erg veel vragen stellen over nieuwe, 'hippe' indiebandjes waar hooguit een select aantal spelers ooit van gehoord zullen hebben en wellicht ook ooit van zullen horen - en wat toen een soort incestueuze situatie creëerde waarin slechts 3 of 4 man continu elkaars vragen kon beantwoorden, maar verder helemaal niemand. Dat stuitte (enigszins terecht) echter op redelijk wat kritiek (en nu nog steeds af en toe, als het woord 'indie' in een vragenstelling valt
![]()
),en ik heb sinds die tijd mijn eigen manier van vragenstelling ook zoveel mogelijk proberen te herzien zodat het antwoord niet direct meer uit slechts 1 hoek hoeft te komen.
En dat hele "gooi maar een vraag op en ik zie wel of iemand die binnen 24 uur kan oplossen" principe vind ik om die reden ook erg link - het gaat niet meer zozeer om het testen van een triviaspelers daadwerkelijke muzikale kennis, maar meer om het toevallig en per ongeluk kennen van een dusdanig onbekend bandje dat misschien twee of drie Fok!kers er ooit van gehoord hebben; een attitude die wat mij betreft op dezelfde manier bejegend hoort te worden (of misschien wel erger) dan het hele indie-gebeuren wat ik hierboven aangaf (grappig dat juist ranja een van degenen was die meerdere malen kritiek had over bovenstaande situatie
![]()
).
Holly Golightly herkende ik ook alleen maar aan die ene albumhoes - tevens het enige van haar werk dat ik ken, en de enige pose, kapsel en kleding dat ik aan haar zou verbinden. Dat ik een paar dagen terug zo chagrijnig werd over die Lulabellesvraag, was met name om de opmerking dat we ze wel hadden moeten kennen van één geplaatste opmerking in het Riplets-topic, omdat die band bij the Riplets (oh jeetje toch, the Riplets nog wel
![]()
) in het voorprogramma gespeeld hadden. Vind ik het erg dat spelers een lastige vraag proberen op te gooien in de hoop dat het blijft hangen? Natuurlijk niet, er is wel iets van een uitdaging aan verbonden. Maar als je week in week uit dergelijke vragen blijft stellen en maar weinig succes oogst wat antwoorden betreft, en veel kritiek over je heen krijgt daarover, dan zou er toch zo langzamerhand een belletje moeten gaan rinkelen dat je vragen misschien toch van een iets te lastig niveau zijn of dat je iets toegeeflijker kan zijn met je hints.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 08:45 schreef dolle_hond het volgende:[..]
in deze ben ik t wel met ranja eens.
het is toch geen wedstrijd wie t meest online is.
zeker hier in MUZ-triv gaat t al zo snel omdat er veel vaste spelers zijn, dat het erdoorheen jagen van de vragen niet hoeft.
Wat het hele "vragen moeten opgelost worden binnen 5 minuten" debat betreft, dat is in mijn optiek een persoonlijke voorkeur, maar uiteraard altijd afhankelijk van andere spelers die online zijn. Persoonlijk vind ik het fijn om het stokje snel weer door te kunnen geven, omdat ik niet in staat ben om continu online te zijn om dit topic in de gaten te kunnen houden, en het eigenlijk ook niet wil (dus het hele "het is toch geen wedstrijd wie t meest online is" tegenargument snijdt in mijn geval geen hout). Maar voor de rest maakt het me niet echt veel uit, behalve dan als het een structureel probleem begint te worden.