H10's uit Amerika hebben volgens mij geen UMS....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
idd
Mogelijk toch maar ff die 20gb H10 uit amerika halen. Of word dat met garantie heel kut?
Heb het ff gefix't, maar ik weet ook nooit wanneer je nu links krijgt en wanneer de namen van de topic's... Maar op deze manier krijg je altijd de topicnamen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:31 schreef blrrrt het volgende:
Waarom krijg ik in de OP niet mooi de titels van de oude topics maar die lelijke links?
Wat is dat dan precies?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:31 schreef tonks het volgende:
Die podcast functie is echt gaaf in itunes (maarja je moet wel van podcasting houden)
quote:
quote:De term podcasting is een samentrekking van iPod, de draagbare MP3-speler van Apple, en broadcasting. Alhoewel de technologie niet alleen bruikbaar is met de iPod, was het succes ervan een belangrijke stap in de ontwikkeling ervan. Podcasting staat, in de meest strikte zin, voor een systeem waarin podcasters audio(MP3)-bestanden met discussies, radioshows, muziekprogramma’s, beschikbaar stellen via Internet, en tevens een news feed in RSS-formaat creëren, die een verwijzing bevat naar de MP3-bestanden, en die automatisch verwerkt kan worden door podcast-aggregators of podcatchers. Deze laatste gaan die audio files dan automatisch downloaden en ze ofwel onmiddellijk op een MP3-speler kopiëren, ofwel aan de gebruiker melden dat hij ze op de PC kan beluisteren.
In de breedste zin staat podcasting voor het verspreiden van digitale bestanden die door speciale programma’s afgehaald worden om ze later te gebruiken. Dus dit kan audio zijn (MP3, Windows Media, Real Media), video (MPEG, DivX,QuickTime, …) of software. De huidige podcastscene heeft iets van de geest en het enthousiasme van de eerste radiopiraten, en gebruikt als lijfspreuk de term ‘Almost Live Radio’.
iPod:quote:LCD met 260.000 kleuren
Verschil moet er blijven hè.quote:65,536-color liquid crystal display
Of downloadbare webradio.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Dus een soort van weblog met mp3tjes die je naar je iPod of iriver kan slepen? Leuk
BNN cast al een tijdje pod ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of downloadbare webradio.
538, BNN en NU.nl hebben ook een podcast zie ik nu.
Ja klopt hij is daardoor wel in prijs gedaalt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:59 schreef Geqxon het volgende:
Klopt het overigens dat de iPod 20GB voorheen wel een firewire kabel meeleverde? Nu niet meer
kloptquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:59 schreef Geqxon het volgende:
Klopt het overigens dat de iPod 20GB voorheen wel een firewire kabel meeleverde? Nu niet meer
Die kreeg je er al niet bij volgens mijquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:59 schreef Geqxon het volgende:
Jewel ik heb een oude mini, en daar zat zowel een firewire als een usb kabel bij.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:00 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Die kreeg je er al niet bij volgens mij
Dat was bij de mini![]()
Bij de nieuwe niet meer:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:07 schreef Remzz het volgende:
[..]
Jewel ik heb een oude mini, en daar zat zowel een firewire als een usb kabel bij.
quote:USB 2.0 and FireWire 400 (with FireWire cable, sold separately)
Nog steeds 309 euro hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:59 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja klopt hij is daardoor wel in prijs gedaalt.
Het grijze clickwheel is er nog geen jaar hoor?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:05 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan dat grijze clickwheel.
Als ze nou eens een vernieuwd design hadden gemaakt na 3/4 jaar.
Sja, ik vind het design nog steeds prachtigquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:05 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ik kan maar niet wennen aan dat grijze clickwheel.
Als ze nou eens een vernieuwd design hadden gemaakt na 3/4 jaar.
3/4 jaar bedoel, driekwart jaar. De 3e generatie vond ik echt prachtig en had ik ook gelijk gekocht, en was daar later ook blij om nadat ik de 4e generatie zag.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:15 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het grijze clickwheel is er nog geen jaar hoor?
En ik vraag me af wat er nu nog echt aan het design verbeterd zou moeten worden..
Overigens maakt het uitfaseren van de 'gewone' iPod met monochroom scherm nu natuurlijk wel ruimte voor een nieuw 'high end' product. Dus ik vraag me af wat Apple nog in de pipeline heeft zitten.
ums-device = universal mass storage device (als ik mij niet vergis)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:23 schreef Geqxon het volgende:
Wat is UMS?
Inderdaad, dat heeft Apple dan beter opgelost door het aan iTunes te koppelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:54 schreef Geqxon het volgende:
OMG, als het idd UMS mist, zou dat een enorme blunder zijn
Heb je ervaring dan met het koppelen van de H10 aan WMP?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Inderdaad, dat heeft Apple dan beter opgelost door het aan iTunes te koppelen.
Wat heeft dat met DRMoplossingen te maken?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:02 schreef blrrrt het volgende:
Heb je ervaring dan met het koppelen van de H10 aan WMP?
Kun je met iTunes bestaande liedjes van je iPod aftrekken dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Inderdaad, dat heeft Apple dan beter opgelost door het aan iTunes te koppelen.
Dat kan met de Amerikaanse iriver kennelijk niet, in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:05 schreef Geqxon het volgende:
Kun je met iTunes bestaande liedjes van je iPod aftrekken dan?
ja, en dat is dus precies hetzelfde probleem als de amerikaans h10 heeft en de europese niet, ik kan gewoon met de windows verkenner mzuiek eraf halenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat kan met de Amerikaanse iriver kennelijk niet, in ieder geval.
En ja, dat kan ik wel.
Ik heb gewoon een programmaatje op m'n iPod gezet. Als ik bij iemand anders zit en ik wil muziek uitwisselen draai ik gewoon dat programma en kan ik alles wel van m'n iPod trekken.
Dat is als iPod bezitter toch wel veruit het grootste minpunt aan de iPod vind ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:13 schreef Geqxon het volgende:
Maar als je bij iemand anders je iPod erin hangt, kun je dan met iTunes de door jouw erop gezette MP3's er vanaf halen?
ik snap je nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:15 schreef Geqxon het volgende:
Nou, wat is dan het (qua MP3) verschil met de amerikaanse H10? Volgens mij vrij weinig
Nee, dat is ook een DRMtechnische oplossing. Maar daar kun je je wel omheen wurmen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:13 schreef Geqxon het volgende:
Maar als je bij iemand anders je iPod erin hangt, kun je dan met iTunes de door jouw erop gezette MP3's er vanaf halen?
Gelukkig ben ik nog nooit in een situatie gekomen dat ik dat nodig had.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:15 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat is als iPod bezitter toch wel veruit het grootste minpunt aan de iPod vind ik.
De mijne trekken het gewoon van Soulseek af.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:23 schreef Geqxon het volgende:
Dus jij hebt geen vrienden die jouw mp3 muziek ook willen hebben?
Kansloos
Wat is daar nou kansloos aan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:23 schreef Geqxon het volgende:
Dus jij hebt geen vrienden die jouw mp3 muziek ook willen hebben?
Kansloos
Het kan dus wél. Tenminste, op de Mac hebben we daarvoor iPodRip, op Windows zoeken ze het maar uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:25 schreef Geqxon het volgende:
Nou, ik vind het kunnen downloaden van mp3-muziek van je iPod af een enorme basis-functie. Als dat niet eens kan, vind ik het een enorm gemis
nee met een H10 kun je geen muziek van de Ipod afhalenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik duide het op feit dat zowel de iPod als de Amerikaanse H10 niet de mogelijkheid hebben MP3 muziek van de iPod af te halen
Welke autoriteit heeft dat bepaald.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:29 schreef Geqxon het volgende:
Maar een mp3-speler heeft 3 basis-functies:
-Muziek erop zetten
-Muziek eraf halen
-Muziek afspelen
De iPod mist er gewoon 1
Ik kan gewoon via windows verkenner muziek eraf halen hoor?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:29 schreef Geqxon het volgende:
Maar een mp3-speler heeft 3 basis-functies:
-Muziek erop zetten
-Muziek eraf halen
-Muziek afspelen
De iPod mist er gewoon 1
waarom? dit is toch gewoon een argument voor de H10? ik snap het probleem niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Wat is daar nou kansloos aan?
Iedereen zijn eigen smaak hoor.. en als iemand mijn muziek wilt mail ik hem dat wel of ze kopen het maar.
Jezus geqxon wat een kneuzige opmerking
Daar heb je toch iTunes voor nodig?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:29 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik kan gewoon via windows verkenner muziek eraf halen hoor?
Tegen die tijd koop ik gewoon een nieuwe iPodquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:30 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
waarom? dit is toch gewoon een argument voor de H10? ik snap het probleem niet.
dit argument moet dus worden toegevoegd aan het plus lijstje van de H10 en dat deze almaar langer wordt is niet ellendig hoor, jouw ipod gaat ook ooit stuk (18 maanden) en dan kun je alsnog een mooie H10 kopen
Oh shit, ik ben al over m'n deadline heen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:30 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
waarom? dit is toch gewoon een argument voor de H10? ik snap het probleem niet.
dit argument moet dus worden toegevoegd aan het plus lijstje van de H10 en dat deze almaar langer wordt is niet ellendig hoor, jouw ipod gaat ook ooit stuk (18 maanden) en dan kun je alsnog een mooie H10 kopen
niemand dat is gewoon handig, vind je zelf ook niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:29 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Welke autoriteit heeft dat bepaald..
Inderdaad, anders komt er nog zo'n gozer met zo'n grote haak om je van het podium te sleuren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:33 schreef Geqxon het volgende:
ik zal het niet meer doen... hou je in geqxon... hou je in geqxon..
Ik kan alles wat jij daar opnoemt hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:32 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
niemand dat is gewoon handig, vind je zelf ook niet?
en waarom die smiley, vindt je jezelf soms een autoriteit?
jezus jongen heb je nu zelf niet door dat je dat ding verafgod?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:34 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik kan alles wat jij daar opnoemt hoor.
En ik ben geen autoriteit, de iPod wel.
-edit-quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:33 schreef Geqxon het volgende:
En besides, wss kan die iPod een stuk minder tegen het gehobbel van je vrachtwagen
ik zal het niet meer doen... hou je in geqxon... hou je in geqxon..
gelukkig bevatten de posts van Walfred genoeg onvermoede humor dat ik blijf lachen, mag deze op het podium blijven?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:34 schreef nietzman het volgende:
[..]
Inderdaad, anders komt er nog zo'n gozer met zo'n grote haak om je van het podium te sleuren.
Nee dat op de man afspelen van jou.. dat is volwassenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:40 schreef Geqxon het volgende:
Opnieuw > Als de iPod gebruikers zonder argumenten zitten, dan komt de scheld-orkaan er weer aan
wel de bestequote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:37 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
jezus jongen heb je nu zelf niet door dat je dat ding verafgod?
word je betaald om dit te zeggen, want ik neem aan dat je dit niet meent
de I-pod een autoriteit kap nu toch, ze waren noch eerste noch laatse (alpha et omega)
Voor een autoriteit hoef je eerste noch laatste te zijn! 82% marktaandeel helpt echter wél.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:37 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
jezus jongen heb je nu zelf niet door dat je dat ding verafgod?
word je betaald om dit te zeggen, want ik neem aan dat je dit niet meent
de I-pod een autoriteit kap nu toch, ze waren noch eerste noch laatse (alpha et omega)
Nee hoor als had het wel gekund maar het zit je zo te lezen allemaal erg hoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:38 schreef tonks het volgende:
[..]
En als ik hier een ban voor krijg voor deze post kan het me geen ene fuck meer schelen
het staat nog in alle quotes maar okeeequote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee hoor als had het wel gekund maar het zit je zo te lezen allemaal erg hoog.
Gelukkig heeft Geqxon een beetje verstandig(niet) gereageert.
Wat zei ik nou het is best leuk als jullie maar niet te veel op elkaar reageren.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg laag vind er een ander topic bij te halen en iemand te beoordelen op zijn opleiding(al is het juist positief).
Dus edit ik je reactie wel omdat het eigenlijk gewoon nergens op slaat.
Dat is een mening.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:52 schreef DeDooieVent het volgende:
met een H10 kun je met de windows verkenner muziek van en naar de H10 kopieren zonder meteen een proprietair programma te instaleren bij een eventuele gastheer/vrouwdit is een voordeel
Dat voordeel is even groot als het niet hoeven opstarten van de iPod.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:52 schreef DeDooieVent het volgende:
jongens relax en chill.
zijn we het erover eens dat een H10 wel UMS is zoals UMS is bedoeld en de Ipod niet? of is er nog iemand met opmerkingen?
met een H10 kun je met de windows verkenner muziek van en naar de H10 kopieren zonder meteen een proprietair programma te instaleren bij een eventuele gastheer/vrouwdit is een voordeel
Ja maar het zou wel handig zijn als je er geen extern programma voor nodig had (zo begreep ik zijn post).quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Ik vind iTunes vele malen prettiger dan mijn oude speler die met mappen ed werkte.
dat het een voordeel is is een mening ja, maar wel een vrij algemene denk ik en de H10 werkt ook niet met mappen ofzo maar gewoon met ID3 album /artiest en weet ik alniet meerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Ik vind iTunes vele malen prettiger dan mijn oude speler die met mappen ed werkte.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:59 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
dat het een voordeel is is een mening ja, maar wel een vrij algemene denk ik en de H10 werkt ook niet met mappen ofzo maar gewoon met ID3 album /artiest en weet ik alniet meer
kunnen we het dan zo stellen:
het is geen nadeel dat de H10 een UMS device is
Que??quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:54 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dat voordeel is even groot als het niet hoeven opstarten van de iPod.
Lees je eigen reactie nog eens:quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:02 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
jongen wat is er nu, en waarom die smiley steeds? vind je die mooi?
Zo kan je natuurlijk ook discussieren.quote:het is geen nadeel dat blabla
82% onder die hersenloze amerikanen ja...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Voor een autoriteit hoef je eerste noch laatste te zijn! 82% marktaandeel helpt echter wél.
en jouw eventuele gastheer/vrouw stel dat die itunes niet op prijs stelt? dat jij itunes biven een verkenner prefereert is ook weer een mening net als ik toegankelijk met de verkenner als voordeel zie we praten in rondjes ik stop ermeequote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:54 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ja maar het zou wel handig zijn als je er geen extern programma voor nodig had (zo begreep ik zijn post).
edit: ik heb liever iTunes dan Windows Verkenner!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |