Precies.. die afgedragen look doet het sowieso altijd goedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:28 schreef JAY-T het volgende:
De collectie van D&G is zowals gewoonlijk weer erg vet
Eindelijk iemand waar ik het mee eens ben. Sorry hoor maar geen enkele kleding stuk van die hele collectie zou ik dragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:09 schreef Enyalius het volgende:
ik dacht het niet. ik hou me wel aan me eigen stijl en daar horen dat soort vage kleren niet in thuis
Nee & is er nog, das zeg maar de pauper versie voor wie wel wil showen met een merk maar niet het geld heeftquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:35 schreef JAY-T het volgende:
Je hebt Dolce&Gabbana, D&G en &.. alleen is & volgens mij al uit de collectie ofzo..
bronquote:Internationale ontwerpers presenteren in Milaan weer hun visie op de mode voor het zomerseizoen van volgend jaar. Over één ding lijken ze het met elkaar eens te zijn: wit wordt de nieuwe trend voor mannenkleding.
Volgens Dirk Bikkembergs straalt wit luxe uit. Mannen zouden volgens hem niet bang moeten zijn om wit te dragen. Vooral het mannenpak, dat in bijna iedere collectie centraal staat, heeft met wit een chique uitstraling.
smalle pijpenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:46 schreef Solitarias het volgende:
We zien: de pijpen worden weer smaller (godzijdank!), met vouw!!
quote:Milaan mannenmode zomer 2006
Koel & simpel
Weinig nieuws onder de loeihete zon
MILAAN - Een strak, getailleerd pak in poederige tinten, wat shirtjes en een nauwsluitende broek. Meer hebben mannen voor volgend jaar zomer niet nodig, zo blijkt tijdens de mannenmodeshows in Milaan die nu volop aan de gang zijn.
En kijkend naar het oververhitte publiek, dat met zweterige glimhoofden, opgezwollen enkels en klotsoksels zich in loom tempo van show naar show verplaatst, moet je ook niet meer willen dan eenvoudige T-shirts, singletjes, bermuda’s. Zelfs Colin McDowell, de op en top gesoigneerde Britse modehistoricus, liet zijn colbertje in de kast hangen.
Gelukkig zijn er toch ontwerpers die daar anders over denken, die onvermoeibaar eigenzinnige visies de wereld in blijven sturen. Zoals Alexander McQueen. De parachutes die aan het plafond van de karthal hingen waar hij showde, deden denken aan een scène uit de film Pearl Harbor. Gebruikten tieneridool Josh Hartnett en zijn tegenspeelster Kate Beckinsale de parachutes als het decor van hun liefdesnest, bij McQueen had het allemaal te maken met oorlog, camouflage en toekomstdromen. En dat leverde een bonte mix van typetjes op. Van Indiase strijders tot Harry Potter-achtige jongens met veren capes en het haar in twee staartjes. Dat soort vergezochte grapjes moeten fantasieloze ontwerpen blijkbaar verhullen. Vivienne Westwood zette haar mannen een diadeem op het hoofd. Maar welke man doet dat na?
Rode cijfers
Het is geen geheim dat het gros van de merken amper het hoofd boven water kan houden. Daarom is het zo verwonderlijk dat de labels die echt slecht gaan, niet veel moeite doen om daar verandering in te brengen. Versace bijvoorbeeld. Het merk moet in 2007 uit de rode cijfers zijn, maar met de zwart, blauw en witte pakken, die een comeback van de Miami Vice-look verbeelden, redden ze het niet. Ook de bonte mix van prints en kleur was een slap aftreksel van wat Gianni in de jaren tachtig voorschotelde en waar Versace zo beroemd mee is geworden. Maar misschien ligt de redding bij de nieuwe fans. Brooke Shields verruilde de Londense planken voor een front-rowplaatsje tussen de fragiele Allegra (dochter van Donatella en nichtje van wijlen Gianni Versace) en zanger Usher. Meteen gonsde de vraag door het publiek waarom hij er was. Ook toen hij een dag later opdook bij Dsquared. Wellicht dat hij in navolging van N.E.R.D.- frontman Pharrell Williams ook zonnebrillen gaat ontwerpen of zelfs een eigen kledinglijn gaat lanceren. Want welke ster doet dat nu niet? Of hij was gewoon oprecht geïnteresseerd naar wat Dan en Dean van DSquared in petto hadden. En dat was deze een keer een nieuwe cowboy, of Rough Rider en Ranch style dressing zoals zij het omschreven. Alles stond in het teken van country & western. De achtergrond was een ranch, compleet met hooibalen. Een zanderige strook vormde de catwalk, een compilatie van countryklassiekers afgewisseld met moderne zangers als Vince Gill en George Fenton begeleidde de modellen. Typische cowboyitems als spijkerbroeken, geblokte shirts en gleufhoeden waren gerestyled. Spijkerbroeken hingen zo laag op de heupen dat de modellen ze soms omhoog moesten hijsen en over tuinpakken werd een keurig jasje gedragen. Het leverde een staande ovatie van Usher op en Dolce & Gabbana hadden met hun lage jeans, waar de onderbroeken uitpuilden, strakke jasjes en boksbroeken het nakijken.
Dirk Bikkembergs, die waanzinnig scoort met zijn Tshirts waarop zijn logo (een gestileerde voetballer) prijkt, richt zich voor volgend jaar op het WK voetbal. Er waren leren tassen in de vorm van een voetbal, korte leren jacks in de kleuren van de Franse, Italiaanse en Belgische vlag. Niets stoers, maar koel en simpel was het sleutelwoord bij Prada. Nieuw zijn shirts met sterren en hartjes. Mooi was het kleurenpalet van Burberry dat bestond uit zand, caramel, zachtroze, vaal perzik en lichtgeel. Die tinten, in combinatie met accenten als nachtblauw, groen en purper, zien we voor volgend jaar overal terug. Net als kettingen, dunne katoenen petjes, ceintuurs, grote tassen en donkere, grote zonnebrillen. Broches en armbanden (op leren polsbandjes na) doen niet meer mee.
Andere decoratie komt in de vorm van stylingtrucjes. Omgeslagen manchetten, openhangende shirts (tot navelhoogte), krappe vestjes over een overhemd, mouwen van overhemden opgerold tot aan de bovenkant van je bovenarm geven de simpele ontwerpen een nieuw gezicht.
Dus jij koopt het ook?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef XiChico het volgende:
Wat een nerdkleding, voor tweakers gemaakt
quote:Heren, succes!
Gisteren vond in Milaan de aftrap van de Mens Fashion Week plaats. Met open mond en opgetrokken wenkbrauwen hebben we gekeken naar de gruwelcreaties voor zomer 2006.
De eerste shows waren in handen van topdesigners als Alexander McQueen, D&G, Jil Sander en Prada. Alexander McQueen ‘verwent’ de heren met donkere, grove jassen, het liefst gecombineerd met een ruig kapsel en schmink op het gezicht.
De vogelverschrikker bij Alexander McQueen
De designers van Bottega Veneta kiezen juist voor het tegenover-gestelde thema, een kleurexplosie, waarbij de heren werkelijk alle denkbare kleuren tegelijk aanhebben, in een preppy-achtige uitvoering met veel vestjes en overhemden.
Burberry combineert een te kort strandbroekje met een gek petje en zalmkleurige shirts. Het is allemaal veel te lieflijk en verre van mannelijk.
Ondanks deze verschrikkingen waren er ook nog designers die de heren in het volgende zomerseizoen niet voor schut willen zetten. Onze hulde gaat voor vandaag uit naar de ontwerpen van D&G. De strakke pakken met polkadot overhemden zijn gladjes, maar wel stijlvol.
De H&M is ongetwijfeld meteen begonnen met het maken van look-a-likes van deze kledingstukkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:01 schreef Jajong het volgende:
zit er ook toevallig iets tussen wat betaalbaar is?
Perfect!quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef FokLex het volgende:
[..]
De H&M is ongetwijfeld meteen begonnen met het maken van look-a-likes van deze kledingstukken![]()
zal er alleen niet zo mooi uitzienquote:
Zoek de mooie dingen eruit! Die zijn er wel degelijk! Zelf let ik wel degelijk op stoffen, afwerking, pasvorm etc. Hoe lang het meegaat maakt niet zoveel uit, omdat het toch goedkoop is. Soms heb je pech, soms heb je mazzel. Ik geniet nog van mijn schitterende, bruinvelourse pak (afgelopen winter)... echt geen geld: 69 voor het jasje, en later de broek erbij gekocht in de aanbieding voor 19.95. Mooi vrijetijdspak dat wel even meegaat..quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:44 schreef FokLex het volgende:
[..]
zal er alleen niet zo mooi uitzienlelijke stoffen, lelijke pasvorm en lelijke afwerking....maar wel hetzelfde idee
![]()
![]()
Draag je toevallig ook witte sokken?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:17 schreef Grimm het volgende:
Ik vind me 3 kwart broek van de WE voor 20 euro nu al lekkerder zitten dat die kleren.
Nope, kzie d'r wel "normaal uit hoor, maar je denkt toch niet dat ik met 40 graden met zo'n hoeveelheid kleren aanloop, tegen de avond heb ik nog wel wat linnen broeken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Draag je toevallig ook witte sokken?
Okéquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:27 schreef Grimm het volgende:
[..]
Nope, kzie d'r wel "normaal uit hoor, maar je denkt toch niet dat ik met 40 graden met zo'n hoeveelheid kleren aanloop, tegen de avond heb ik nog wel wat linnen broeken.
Ik ga namelijk 10 weken naar Italie, maar ik zie mijzelf echt niet in die kleren daar lopen.
De drager weet het alleen niet mooi te dragen.......quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:19 schreef ForumGek het volgende:
[afbeelding]
Dit Prada pak is zooo mooi !!![]()
Hip man dat je das een stuk uitsteekt aan de onderkantquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:19 schreef ForumGek het volgende:
[afbeelding]
Dit Prada pak is zooo mooi !!![]()
Komt ie.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:52 schreef itsontoday het volgende:
Waar is Dior?!
Meer collecties van de shows in Parijs volgen nogquote:Mannen showen zomer 2006
Mode temperament
PARIJS – Alleen de stier ontbrak. Verder waren alle ingrediënten voor een broeierige Spaanse zomer tijdens de mannenmodeshows in Parijs aanwezig. Van geborduurde matadorjasjes en zijden sjaaltjes tot bermuda's die werden gedragen met een keurig jasje of shirt en espadrilles die in geen enkele collectie ontbraken. En als klap op de vuurpijl had een filmhuis op boulevard Saint Germain de klassieker Matador, een film van Pedro Aldomovar uit 1986, weer van stal gehaald.
Naast Spaanse invloeden is een nonchalant chique stijl de grote lijn voor volgend jaar zomer. Maar wie nonchalant verwart met sjofel begaat een grove fout. Opvallend veel pakken, compleet met stopdas en terug van weggeweest, de dasspeld, passeerden de revue. En in tegenstelling tot de slank gesneden variant in Milaan, valt dit pak wat royaler om het lichaam.
Dries van Noten combineerde beide stijlen tot een samenhangend geheel. Vestjes van wit kant werden gecombineerd met een keurig pak. De Belgen waren net als de Japanners goed vertegenwoordigd op de modekalender.
Kris van Assche toonde vorig seizoen zijn eerste collectie die meteen door het publiek werd omarmd. Zijn tweede, een hommage aan Argentijnse mannen, was niet minder, maar met ingewikkelde broekspijpen iets te gezocht. Walter van Beirendonck, die ooit samen met onder meer Dries van Noten als de Zes van Antwerpen de modewereld bestormde, presenteerde voor het eerst sinds jaren weer in de modestad wat hysterische toestanden aan de deur opleverde.
"Volgend seizoen geef ik ook een mannenshow", zei de Belgische ontwerpster Veronique Branquinho tijdens de performance van haar landgenoot Xavier Delcour in de Belgische Ambassade. "Je kunt meer laten zien. Op de hanger komen sommige stukken niet tot hun recht." Dat juist meer mannenlabels de catwalk verruilen voor een showroom (een trend die ook in Milaan opgang maakt) hinderde haar niet.
Martin Margiela liet zijn werk zoals gewoonlijk in de showroom zien, waar hij deze keer opvallend 'veel jeans toonde. Ook Vuitton kwam naast glad gepoetste mannen in mohairpakken met jeans. Maar de nieuwe 'must have' is een shirt in een bloemenprint en een tas met een dessin van schakelkettingen die ook het decor van de show vormden. Paul Smith, altijd goed voor optimistische kleuren en dessins, was met zijn pasteltinten en soepele streepjestruien ingetogener. In tegenstelling tot Sonia Rykiel die naar hartelust ruiten afwisselde met felle strepen.
Laat het aan de in Gibraltar geboren en getogen John Galliano over om van een modeshow een toneelstuk te maken. In een studio in Saint Denis, een buitenwijk van Parijs, showden tachtig modellen een stuk Amerikaanse modegeschiedenis. Van een jazzband gekleed in zwarte pakken en witte shirts, tot Amerikaanse plattelandsjongens met gequilte jasjes en broeken. Galliano zelf, die vandaag de Dior coutureshow toont, kwam op in een hysterisch pak van patchwork.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:25 schreef SocialDisorder het volgende:
de hele collectie schreeuwt één ding;
GAY
ska!quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:58 schreef schatje het volgende:
[..]
Komt ie.
Parijs staat pas sinds enkele dagen online.
Dior spring/summer 2006 men's
quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef Seauphie het volgende:
Dit vind ik dan weer wat minder van 'm:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |