abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:54:17 #201
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30865840
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Welke stomme mongool neemt er uberhaupt een krant mee naar college, ga dan niet ofzo. Kansloos, college verpesten voor anderen.

Was trouwens ook een keer bij Sixpack, gingen ze kijken hoe ver je kon gaan met eten tijdens een college. Pizzakoerier kwam gewoon binnen, pizza eten mocht gewoon, alleen de bestelde rijsttafel ging iets te ver
Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.
In mijn jaartje economie dan hè, daarna bij rechten was ik uiteraard doodserieus.
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:31:31 #202
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30866787
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:48 schreef DonStefano het volgende:
Kennen de Utrechters hier toevallig ene Tonny Nijmijer? Grappig, gezet mannetje van bestuursrecht. Was tot afgelopen jaar werkzaam als docent in Utrecht, maar hij inmiddels heeft 'n mooie promotie naar de Nijmeegse uni gemaakt....
Ik heb vorig jaar voor Staats- en Bestuurs echt 100000 arresten met noten van Nijmijer gelezen (over permanente bewoning van vakantiehuisjes en handhavingsverplichtingen enzo..).
Maar wie de beste man is, ik zou het niet weten... De begeleider van ons 'onderzoek' was in elk geval fan van hem (en ook van Lex Michiels...)...
Nulla verba sed acta
pi_30871812
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:53 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Wanneer is de eerste SC Rechten-meeting? Allemaal Vermande-toga-shortjes om en rechtbankje spelen!

De oorspronkelijke ts is erg tevreden met Kluwer

(alleen beetje jammer dat Kluwer niet zo'n apart Strafrecht bundeltje heeft als de Vermande. Die dingen zijn zo handig en klein Maar ja, het papier van Kluwer is gewoon mooier en zo )

Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:13:42 #204
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30871885
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:

[..]

De oorspronkelijke ts is erg tevreden met Kluwer

(alleen beetje jammer dat Kluwer niet zo'n apart Strafrecht bundeltje heeft als de Vermande. Die dingen zijn zo handig en klein Maar ja, het papier van Kluwer is gewoon mooier en zo )

Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van
Goederenrecht Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters )
Nulla verba sed acta
pi_30872054
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Goederenrecht Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters )
Is dat te koop bij Scheltema?

Ik heb nog Brahn Reehuis liggen (contractenrecht/aansprakelijkheidsrecht/ beetje goederenrecht in een niet al te dik boek samen). Misschien moet ik dat eens gaan lezen of zo...
Want voor goederenrecht lezen we Pitlo .
1 bladzijde daarvan lezen kost mij al een dag of zo
En dat kreng is DIK!

En dat is dus een 5ec vak, dus tentamen is al over een maand
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:18:24 #206
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872066
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.
pi_30872074
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:
Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerd Niks geen gezever over 'redelijkheid en billijkheid' of 'zoals in het maatschappelijk verkeer betaamt', maar gewoon 'zo staat het in de wet'

Het is zo rechtlijnig, het lijkt de Awb wel
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:20:30 #208
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872141
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Andoire het volgende:

[..]

Is dat te koop bij Scheltema?

Ik heb nog Brahn Reehuis liggen (contractenrecht/aansprakelijkheidsrecht/ beetje goederenrecht in een niet al te dik boek samen). Misschien moet ik dat eens gaan lezen of zo...
Want voor goederenrecht lezen we Pitlo .
1 bladzijde daarvan lezen kost mij al een dag of zo
En dat kreng is DIK!

En dat is dus een 5ec vak, dus tentamen is al over een maand
Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.
Gelukkig hadden we voor goederenrecht het boek van Snijders & Rank-Berenschot uit de rode reeks. Die was wel te doen.
pi_30872154
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.
Jou wel, ja.
Mij totaaaaal niet. Op het eerste hoorcollege zeiden ze al dat dit een 'logica vak' is.
En nou heb ik de pech dat ik echt super onlogisch ben.
Что было, то прошло..
pi_30872235
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.
Gelukkig hadden we voor goederenrecht het boek van Snijders & Rank-Berenschot uit de rode reeks. Die was wel te doen.
Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekocht

Ik zal eens rondkijken naar dat boek wat Leonoor net noemde.
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:25:58 #211
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872328
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Andoire het volgende:

[..]

Jou wel, ja.
Mij totaaaaal niet. Op het eerste hoorcollege zeiden ze al dat dit een 'logica vak' is.
En nou heb ik de pech dat ik echt super onlogisch ben.
Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.
Succes in ieder geval.
pi_30872350
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerd Niks geen gezever over 'redelijkheid en billijkheid' of 'zoals in het maatschappelijk verkeer betaamt', maar gewoon 'zo staat het in de wet'

Het is zo rechtlijnig, het lijkt de Awb wel
De Awb is best wel rechtlijnig ja.

pi_30872480
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.
Succes in ieder geval.
Tnx, zal het nodig hebben

Strafrecht is btw leuk! Wij hebben zo'n boekje van Stolwijk en t beslissingsmodel van Koopmans. En dat leest op zich heel lekker!

Maar ja, vorig jaar heb ik de twee vakken die ik juist heel leuk vond moeten herren...dusch...
Что было, то прошло..
pi_30872489
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Andoire op 23-09-2005 22:30:50 ]
Что было, то прошло..
pi_30872562
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:23 schreef Andoire het volgende:

[..]

Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekocht

Ik zal eens rondkijken naar dat boek wat Leonoor net noemde.
Fesevur kan je hier kopen. Echter, goederenrecht is gewoon heavy shit maar wel onwijs gaaf als je 't snapt Het is een vak dat je niet makkelijk haalt maar dan moet je maar aan de slag met je luie reet!
pi_30872808
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:32 schreef The_Duce het volgende:

[..]

dan moet je maar aan de slag met je luie reet!
Joh, je meent het

Что было, то прошло..
pi_30874950
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.
In mijn jaartje economie dan hè, daarna bij rechten was ik uiteraard doodserieus.
Herkenbaar! In m'n eerste (anderhalf jaar?) van m'n studie was ik volgens mij echt een grote irritatiebron voor anderen tijdens hoorcollege's.
Toen ben ik er wel achter gekomen dat dat soort gekloot geen studiepunten oplevert .
pi_30875167
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:23 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ivo Giesen Die geeft pas Kernvak Privaat. Wat een schatje!
En als extra bonus geeft hij ook nog goede colleges!

En in de JB is geen bier, maar we ging toch rechtbankje spelen
We kunnen altijd nog doorschuiven naar De Luifel natuurlijk, of Hemingway of of of...
Ha! Rechtbankje spelen in de JB . Dan komt die nazi van een congierge langs: "Kein Geräusch machen bitte! "

Heerlijk ook hoe die gast mensen aanspreekt op ongeoorloofd drinken in de JB: "Drinken in de JB is niet toegestaan, behoudens een flesje water". Fantastisch die toon! Alsof ie een versje opleest .
  zaterdag 24 september 2005 @ 07:34:40 #219
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30879463
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ha! Rechtbankje spelen in de JB . Dan komt die nazi van een congierge langs: "Kein Geräusch machen bitte! "

Heerlijk ook hoe die gast mensen aanspreekt op ongeoorloofd drinken in de JB: "Drinken in de JB is niet toegestaan, behoudens een flesje water". Fantastisch die toon! Alsof ie een versje opleest .
Aaaah je kent Tony ook! Vandaar dat ik al zei, we nodigen hem ook gewoon uit... En ja, in de wandelgangen heet hij al de bibliotheek-gestapo...
Nulla verba sed acta
  maandag 26 september 2005 @ 18:55:55 #220
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30949021
Wat een stilte...

Maar goed, ik weet nu dus EINDELIJK hoe een verrekenbeding in elkaar steekt (see: Ineke de H. is wel cool!) maar het spot-de-fokker-gebeuren is een beetje in het water gevallen, waar was je nou met je hint...?
Nulla verba sed acta
pi_30956884
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:55 schreef Leonoor het volgende:
Wat een stilte...

Maar goed, ik weet nu dus EINDELIJK hoe een verrekenbeding in elkaar steekt (see: Ineke de H. is wel cool!) maar het spot-de-fokker-gebeuren is een beetje in het water gevallen, waar was je nou met je hint...?
Ik was te laat en moest achteraan zitten
  maandag 26 september 2005 @ 22:50:47 #222
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30957110
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:44 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik was te laat en moest achteraan zitten
Dan zaten we vlak bij elkaar, ik zat ook bijna achterin.. Maar goed, hier heb ik niks aan, achteraf hinten.. Volgende week geef je op zondag maar door wat je aandoet ofzo
Nulla verba sed acta
pi_30958818
ik weet niet of jullie het vanavond gezien hebben.. maar veronica's lekkerste meid vanavond studeerde ook rechten! toch niet toevallig in groningen??
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_30960749
Morgen Privaat. Dat wordt weer huilen met de pet op!

"wat is een zaak"

Edit: vandaag natuurlijk al...

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2005 00:52:47 ]
pi_30965180
Bestuursrecht . Gisteren tweede college gehad en vond het zelf erg interessant . Veel mensen zuchten en steunen tijdens het college door de ontzettend droge stof en dan hebben we nog niet eens europees recht gehad .
pi_30965243
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:44 schreef VrijeVal het volgende:
ik weet niet of jullie het vanavond gezien hebben.. maar veronica's lekkerste meid vanavond studeerde ook rechten! toch niet toevallig in groningen??
ehm, die uitzendingen mis ik structureel, maar ze zou zo in groningen kunnen studeren, genoeg 'schone' rechten-studentes hier..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_30965412
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
Morgen Privaat. Dat wordt weer huilen met de pet op!

"wat is een zaak"

Edit: vandaag natuurlijk al...
Veelal een winkel van een kleine middenstander; vgl "Ik heb een zaak".
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:59:37 #229
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30966592
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:41 schreef The_Duce het volgende:
DICK MOET VRIJ
http://www.dickmoetvrij.com/
Haha, jij hebt sowieso goed opgelet gisteren! Is Dicky-boy straks opeens (een veelvoud van) ¤400.000 rijker! Maar goed, ik ga de rest van de wg-opdrachten maar eens voorbereiden (nu ik eindelijk het Amsterdams verrekenbeding door heb moet dat wel lukken..).
Nulla verba sed acta
pi_31003639
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:59 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Haha, jij hebt sowieso goed opgelet gisteren! Is Dicky-boy straks opeens (een veelvoud van) ¤400.000 rijker! Maar goed, ik ga de rest van de wg-opdrachten maar eens voorbereiden (nu ik eindelijk het Amsterdams verrekenbeding door heb moet dat wel lukken..).
Mijn moeder kiest mijn kleren uit
pi_31034738
Waarom ontdek ik dit topic nu pas?!?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 29 september 2005 @ 21:33:34 #232
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31040361
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:56 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Mijn moeder kiest mijn kleren uit
Elke dag een retourtje naar je kamer, of doet ze dat via de webcam
Mietje!
Nulla verba sed acta
pi_31044191
Iemand hier ervaring met de studie 'Recht en Bestuur' in Groningen?

Volg je dan eigenlijk een volledige rechtenstudie (mr.)?
pi_31044258
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:18 schreef Airelle het volgende:
Iemand hier ervaring met de studie 'Recht en Bestuur' in Groningen?

Volg je dan eigenlijk een volledige rechtenstudie (mr.)?
Recht en Bestuur is HBO. Dus geen mr. voor je naam.
Die kan je alleen krijgen door rechten te studeren op de uni, en dan ook nog eens alleen als je afgestudeerd bent in een onderwerp wat onder Nederlands Recht valt (toch.. ?)

Anyway, dit zijn de titels:
1 ingenieur (ing.) hoger beroepsonderwijs op het gebied van techniek, of landbouw en natuurlijke omgeving
2 baccalaureus (bc.) hoger beroepsonderwijs dat niet valt onder 1
3 ingenieur (ir.) wetenschappelijk onderwijs op het gebied van techniek, of landbouw en natuurlijke omgeving
4 meester (mr.) wetenschappelijk onderwijs op het gebied van recht
5 doctorandus (drs.) wetenschappelijk onderwijs dat niet valt onder 3 en 4
6 doctor (dr.) wetenschappelijk onderzoek, inclusief promotie waarbij een doctoraat is ver-kregen

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2005 23:24:12 ]
pi_31044389
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:20 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Recht en Bestuur is HBO. Dus geen mr. voor je naam.
Die kan je alleen krijgen door rechten te studeren op de uni, en dan ook nog eens alleen als je afgestudeerd bent in een onderwerp wat onder Nederlands Recht valt (toch.. ?)
Recht en Bestuur is aan de RUG (universitaire studie dus).

http://www.rug.nl/Corpora(...)swetenschappen/index
pi_31044443
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:24 schreef Airelle het volgende:

[..]

Recht en Bestuur is aan de RUG (universitaire studie dus).

http://www.rug.nl/Corpora(...)swetenschappen/index
Ha, wat is dit dan: http://www.nti.nl/NTInternet/HBO/Recht+en+Bestuur/.
NTI maakt er gezellig HBO van .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2005 23:25:56 ]
pi_31044481
Ik doelde dus op die van RUG .

Maar iemand anders misschien?
pi_31044523
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:26 schreef Airelle het volgende:
Ik doelde dus op die van RUG .

Maar iemand anders misschien?
Tja, die RUG site die Airelle geeft is niet echt duidelijk als het gata om de titel die je kan krijgen... . Maar ben je laatste jaars van middelbare school? Of anders.. ?
pi_31044555
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:27 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Tja, die RUG site die Airelle geeft is niet echt duidelijk als het gata om de titel die je kan krijgen... . Maar ben je laatste jaars van middelbare school? Of anders.. ?
Nee, daar heb je volkomen gelijk in dus daarom vroeg ik het hier...

Ik zit in 6VWO inderdaad.
pi_31044659
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:28 schreef Airelle het volgende:

[..]

Nee, daar heb je volkomen gelijk in dus daarom vroeg ik het hier...

Ik zit in 6VWO inderdaad.
Ha, je weet in ieder geval de richting van wat je wil doen.

Hoeveel van de rechtenstudenten hier koos rechten "omdat je niet wist wat je moest kiezen" (cliché).
* MarkzMan_X wist het vanaf het moment dat ik een advocaat in een grote BMW zag rijden...
pi_31044697
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:31 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ha, je weet in ieder geval de richting van wat je wil doen.

Hoeveel van de rechtenstudenten hier koos rechten "omdat je niet wist wat je moest kiezen" (cliché).
* MarkzMan_X wist het vanaf het moment dat ik een advocaat in een grote BMW zag rijden...
Ik weet het eigenlijk nog helemaal niet .

Maar ik wil graag een dubbelstudie doen: Economie en Rechten (Rotterdam) bijvoorbeeld.
Alleen zal ik dan nog wat aan mijn dicipline moeten spijkeren.
pi_31044751
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:33 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk nog helemaal niet .

Maar ik wil graag een dubbelstudie doen: Economie en Rechten (Rotterdam) bijvoorbeeld.
Alleen zal ik dan nog wat aan mijn dicipline moeten spijkeren.
Ah, dat doet een vriend van mij. Vergt idd veel van je discipline. Wel zo mooi is dat je de verplichte werkgroepen van rechten niet hoeft te volgen.
Die knaap is gezegend met een briljant leervermogen. Hij leert z'n rechten tentamens paar dagen van te voren van lullige uittreksels. . Dus hem gaat het aardig af.
Heb je dat niet.. tja, dan kan je je vrije tijd gedag zeggen geloof ik .

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2005 23:35:05 ]
pi_31044896
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:34 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ah, dat doet een vriend van mij. Vergt idd veel van je discipline. Wel zo mooi is dat je de verplichte werkgroepen van rechten niet hoeft te volgen.
Die knaap is gezegend met een briljant leervermogen. Hij leert z'n rechten tentamens paar dagen van te voren van lullige uittreksels. . Dus hem gaat het aardig af.
Bied wel kansen voor je carriere later (zegt men). Maar ik moet er nog maar eens goed over nadenken, kan opzich wel makkelijk leren maartoch.
pi_31044976
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:38 schreef Airelle het volgende:

[..]

Bied wel kansen voor je carriere later (zegt men). Maar ik moet er nog maar eens goed over nadenken, kan opzich wel makkelijk leren maartoch.
Ach, als je zelfdiscpline geramd zit kan je iedere studie. Uiteindelijk komt het daar toch op neer. De eerste 2 jaar dat ik rechten deed zat ik meer in de kroeg dan in de bibliotheek. Heeft me heel wat punten gekost. Ben nu wel van die vermaledijde drankduivel af (... althans ).

En het biedt zéker kansen voor je carriere. Je kan op een gegeven moment ook in aanmerking komen voor een zgn. "masterclass" (bij Economie + Rechten), daar zitten de beste studenten van je leerjaar. Houdt je dat een tijdje vol, dan komen de bedrijven al minimaal een jaar voor je afstuderen op je af met aanbiedingen.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:53:33 #245
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31045349
Ik heb destijds ook over die dubbelstudie nagedacht. Je moet je wel goed bedenken of je dat echt wil en of je het één niet veel interessanter vindt dan het ander. Uiteindelijk heb ik me alleen ingeschreven voor economie. Dat vond ik een vrij saaie studie en na mijn propedeuse ben ik even mijn 2e jaar economie gaan combineren met het 1e jaar rechten.

Rechten was veel meer mijn ding, dus dan krijg je vanzelf dat je met tegenzin naar de economievakken gaat. Ik had misschien gewoon door kunnen blijven gaan en dan binnen een jaartje of zes met veel discipline beide titels binnen kunnen halen, met gemiddelde cijfers. Ik heb er echter voor gekozen om een goede rechtenstudent te worden, in plaats van een gemiddelde student in twee studies.

Na een half jaar combineren ben ik dus alleen met rechten doorgegaan. Met die keuze ben ik nog steeds erg tevreden. Als een studie je makkelijk afgaat, dan kun je je zelf ook uitdagen door voor hogere cijfers te gaan, actief te zijn bij verenigingen, student-assistent te worden en/of extra vakken te volgen.

Moraal van het verhaal: goede studenten kunnen ook binnen één studie genoeg uitdaging vinden. Het is maar net wat je wil worden:
-Een goede jurist
-Een goede econoom
-Een gemiddelde jurist-econoom
pi_31049507
quote:

Die knaap is gezegend met een briljant leervermogen. Hij leert z'n rechten tentamens paar dagen van te voren van lullige uittreksels.
Eh ? Als 'ie ''tentamens leert' ipv 'stof bestudeert' en daar ook nog eens uittreksels voor gebruikt is 'ie niet wellicht niet zo briljant als jij denkt

Bij 'briljant leervermogen' denk ik aan iemand die één keer de stof doorleest en dan een tentamen over die stof haalt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31051933
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:53 schreef Pool het volgende:
Ik heb destijds ook over die dubbelstudie nagedacht. Je moet je wel goed bedenken of je dat echt wil en of je het één niet veel interessanter vindt dan het ander. Uiteindelijk heb ik me alleen ingeschreven voor economie. Dat vond ik een vrij saaie studie en na mijn propedeuse ben ik even mijn 2e jaar economie gaan combineren met het 1e jaar rechten.

Rechten was veel meer mijn ding, dus dan krijg je vanzelf dat je met tegenzin naar de economievakken gaat. Ik had misschien gewoon door kunnen blijven gaan en dan binnen een jaartje of zes met veel discipline beide titels binnen kunnen halen, met gemiddelde cijfers. Ik heb er echter voor gekozen om een goede rechtenstudent te worden, in plaats van een gemiddelde student in twee studies.

Na een half jaar combineren ben ik dus alleen met rechten doorgegaan. Met die keuze ben ik nog steeds erg tevreden. Als een studie je makkelijk afgaat, dan kun je je zelf ook uitdagen door voor hogere cijfers te gaan, actief te zijn bij verenigingen, student-assistent te worden en/of extra vakken te volgen.

Moraal van het verhaal: goede studenten kunnen ook binnen één studie genoeg uitdaging vinden. Het is maar net wat je wil worden:
-Een goede jurist
-Een goede econoom
-Een gemiddelde jurist-econoom
Dat is natuurlijk ook wel zo... jeetje ik moet er echt nog goed over nadenken. Weet jij trouwens iets over de studie 'Recht en Bestuur' (RUG)?
pi_31052370
Hey..een Rechten-topic
Ik ben net een maandje bezig als eerstejaars Recht&Management aan de Uni van Tilburg.
Moet zeggen dat ik het alleen maar gekozen had omdat er geen wiskunde in zat, mijn vorige (economische) studie is daar namelijk op stukgelopen. Maar nu ik er een tijdje mee bezig ben bevalt het me heel goed, veel boeiender dan ik had gedacht....
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:42:28 #249
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31052388
quote:
Hij leert z'n rechten tentamens paar dagen van te voren van lullige uittreksels. . Dus hem gaat het aardig af.
Deed ik ook altijd, wat is daar bijzonder aan?
pi_31055148
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:42 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Deed ik ook altijd, wat is daar bijzonder aan?
Ik vind 't knap; met alleen uittreksels ben ik nergens; ik lees wel gewoon de boeken een keer door. Zit nu met Minkenhof op schoot. Overigens ook nog eens een boek dat prettig leest.
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:34:21 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31057740
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:24 schreef Airelle het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook wel zo... jeetje ik moet er echt nog goed over nadenken. Weet jij trouwens iets over de studie 'Recht en Bestuur' (RUG)?
Nee, ik ken die studie niet en weet sowieso niet goed welke juridische opleidingen er in Groningen zijn. Hier in dit topic komen af en toe wel een paar RUGgers, misschien weten die meer.

Ik weet eigenlijk alleen dat hier aan de UvT de opleiding Bestuurskunde heel juridisch georiënteerd is en dat je ook de overheidsvariant van Recht & Management kunt kiezen. In die richting zal de studie Recht en Bestuur in Groningen ook wel zitten.
pi_31063268
Ik zit in het eerste jaar rechten in Nijmegen. Nou heb je ook zo een onderdeel activiteiten TBR..

Nu houdt dat in dat je een keer naar Tutorgroep, Bibliotheek en een Rota moet.

Maar gisteren was dus die Tutorgroep, maar hier had ik helemaal geen notie van. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben allemaal zo een brief gehad, maar ik nog niet. Nu ben ik vandaag naar 'bureau onderwijs' geweest op de universiteit en daar zeiden ze me dat er gisteren al een bijeenkomst was van de tutorgroep.

Nu dat een verplicht onderdeel was voelde ik me wel een beetje rot. Maja ze zou kijken hoe het precies zat want er was ook nog een reservegroep.

Aangezien je die punten moet halen voor je P aan het eind van het jaar is het wel klote dat ik niet ben geweest, maar ik kon er dus niets aan doen.

Weet iemand hoe het precies zit met die reservegroep en hoe het bijvoorbeeld zat als je gisteren ziek was.. kun je dan gewoon je P niet meer halen ofzo?
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:59:41 #253
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31066620
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:57 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Ik zit in het eerste jaar rechten in Nijmegen. Nou heb je ook zo een onderdeel activiteiten TBR..

Maar gisteren was dus die Tutorgroep, maar hier had ik helemaal geen notie van. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben allemaal zo een brief gehad, maar ik nog niet. Nu ben ik vandaag naar 'bureau onderwijs' geweest op de universiteit en daar zeiden ze me dat er gisteren al een bijeenkomst was van de tutorgroep.

Nu dat een verplicht onderdeel was voelde ik me wel een beetje rot. Maja ze zou kijken hoe het precies zat want er was ook nog een reservegroep.

Aangezien je die punten moet halen voor je P aan het eind van het jaar is het wel klote dat ik niet ben geweest, maar ik kon er dus niets aan doen.

Weet iemand hoe het precies zit met die reservegroep en hoe het bijvoorbeeld zat als je gisteren ziek was.. kun je dan gewoon je P niet meer halen ofzo?
Eerst maar even het inkoppertje: De propedeuse bestaat natuurlijk niet meer met het mooie BaMa stelsel, maar alle punten in je 1e jaar halen is natuurlijk wel mooi.
Als er een inhaalgroep is en jij hebt door overmacht je eigen groep niet kunnen volgen lijkt het me geen probleem dat je daarheen gaat dan toch? (Ik studeer verder niet in Nijmegen, maar ik hou van logisch denken ).
Nulla verba sed acta
pi_31067775
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:59 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Eerst maar even het inkoppertje: De propedeuse bestaat natuurlijk niet meer met het mooie BaMa stelsel, maar alle punten in je 1e jaar halen is natuurlijk wel mooi.
Als er een inhaalgroep is en jij hebt door overmacht je eigen groep niet kunnen volgen lijkt het me geen probleem dat je daarheen gaat dan toch? (Ik studeer verder niet in Nijmegen, maar ik hou van logisch denken ).
hihi.. owh hoe gaat dat tegenwoordig dan met je P haha

ik heb vandaag dus die brief gehad.. hij kwam net binnen na deze post.. maar daar staat in dat de eerste bijeenkomst 27 oktober is .. Terwijl ze vandaag bij bureau onderwijs zeiden "gisteren was de eerste bijeenkomst voor jou" .. dus beetje klets allemaal
pi_31075228
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:40 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:

[..]

hihi.. owh hoe gaat dat tegenwoordig dan met je P haha

ik heb vandaag dus die brief gehad.. hij kwam net binnen na deze post.. maar daar staat in dat de eerste bijeenkomst 27 oktober is .. Terwijl ze vandaag bij bureau onderwijs zeiden "gisteren was de eerste bijeenkomst voor jou" .. dus beetje klets allemaal
Tsja, bureau onderwijs houdt ervan om je scherp te houden

Ik heb overigens de dubbelstudie Notarieel en NL recht gedaan. Met NL recht ben ik nu klaar, nog EEN loodje notarieel (puf steun kreun ) en het is weer gebeurd
pi_31076879
quote:

[..]

Valt wel mee met die discipline hoor, het gaat allemaal redelijk geleidelijk. In het 1e jaar volg je bv maar 1 rechtenvak en de rest hetzelfde als de economiestudenten(accent ligt in het begin op eco).
Bovendien zijn de rechtenwerkgroepen voor niemand verplicht.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:41:40 #257
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31080726
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:37 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Tsja, bureau onderwijs houdt ervan om je scherp te houden

Ik heb overigens de dubbelstudie Notarieel en NL recht gedaan. Met NL recht ben ik nu klaar, nog EEN loodje notarieel (puf steun kreun ) en het is weer gebeurd
Uitsloofster.
pi_31081121
Iemand hier die recht&management in nijmegen heeft gedaan of doet?

Ik wil dit misschien gaan doen maar ik vraag me een beetje af hoe zwaar deze studie is want ik wil niet beginnen en dan erachter komen dat het toch te zwaar is.
pi_31081248
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:56 schreef Gertjuhh het volgende:
Iemand hier die recht&management in nijmegen heeft gedaan of doet?

Ik wil dit misschien gaan doen maar ik vraag me een beetje af hoe zwaar deze studie is want ik wil niet beginnen en dan erachter komen dat het toch te zwaar is.
Tja, ik weet niet of je wel eens om je heen hebt gekeken naar de zwaarte van een rechtenstudie, maar daar zou ik me maar niet heel erg druk om maken. Je komt regelmatig verhalen tegen van mensen die naast een fulltime baan ook nog eens een deeltijdstudie rechten in 4 jaar afronden.
pi_31081393
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:02 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet of je wel eens om je heen hebt gekeken naar de zwaarte van een rechtenstudie, maar daar zou ik me maar niet heel erg druk om maken. Je komt regelmatig verhalen tegen van mensen die naast een fulltime baan ook nog eens een deeltijdstudie rechten in 4 jaar afronden.
Pff dat is dan zeker een fulltime baan vakkenvullen
pi_31081980
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Pff dat is dan zeker een fulltime baan vakkenvullen
Dan heb je wel een heel negatief beeld van de studielast

Niet zo lang geleden stond er in Modulair (blad van de OU) nog een verhaal van een ondernemer die binnen vier jaar een rechtenstudie had gedaan.

En mijzelf gaat 't niet meer lukken binnen vier jaar, maar ik heb nu nog goede hoop dat 5 jaar wel lukt

En laten we wel wezen: ook veel fulltime studenten besteden meer tijd aan bier & bijbaantjes dan aan hun studie en toch wordt die studie dan in vier jaar afgerond.
pi_31082115
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:57 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:

Heb in m'n eerste jaar hetzelfde probleem gehad. Ben toen ook naar bureau onderwijs geweest en die hebben me na-ingedeeld in een groep. Overigens stelt dat hele TBR bijzonder weinig voor, en kan ik me ook moeilijk voorstellen dat ze je alleen op basis daarvan geen P uitreiken, als je de rest wel allemaal gehaald hebt...
pi_31082179
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:31 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dan heb je wel een heel negatief beeld van de studielast

Niet zo lang geleden stond er in Modulair (blad van de OU) nog een verhaal van een ondernemer die binnen vier jaar een rechtenstudie had gedaan.

En mijzelf gaat 't niet meer lukken binnen vier jaar, maar ik heb nu nog goede hoop dat 5 jaar wel lukt

En laten we wel wezen: ook veel fulltime studenten besteden meer tijd aan bier & bijbaantjes dan aan hun studie en toch wordt die studie dan in vier jaar afgerond.
Het was dan ook een geintje
pi_31082249
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het was dan ook een geintje
* _-rally-_ behoort tot de categorie die voor z'n plezier belasting- en verzekeringsrecht bestudeert, dus in geintjes is 'ie niet heel sterk
pi_31082415
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:41 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

* _-rally-_ behoort tot de categorie die voor z'n plezier belasting- en verzekeringsrecht bestudeert, dus in geintjes is 'ie niet heel sterk
Oeh, dat zijn de ergsten
pi_31085029
Ik heb volgende week maandag mn allereerste tentamen: Encyclopedie van het recht A

Iemand nog tips?
pi_31091880
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:41 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Jij bent ziek in je hoofd
pi_31094004
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:31 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Jij bent ziek in je hoofd
So, what else is new ?

Overigens: hoever wijkt een notarieel bachelor af van een reguliere ? Want hoewel familierecht in al z'n facetten me net zo veel boeit als het privéleven van <insert voetballer> of de acteerprestaties van <insert GTST mokkel>, vind ik alles op het gebied van rechtspersonen weer reuze interessant
pi_31094249
Weet iemand of de roosters van de komende semesters al bekend zijn.. kan alleen die van dit semester vinden..

Nijmegen 1e jaar NL recht ..
pi_31100727
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:42 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

So, what else is new ?

Overigens: hoever wijkt een notarieel bachelor af van een reguliere ? Want hoewel familierecht in al z'n facetten me net zo veel boeit als het privéleven van <insert voetballer> of de acteerprestaties van <insert GTST mokkel>, vind ik alles op het gebied van rechtspersonen weer reuze interessant
We hebben in veel vakken te maken met venootschappen, en heel veel met belastingrecht. Het vakkenpakket is totaal anders dan voor NL-recht, op het privaatrechtelijke jaar na....
Wilde je nog notarieel gaan doen dan?
pi_31100784
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:49 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Weet iemand of de roosters van de komende semesters al bekend zijn.. kan alleen die van dit semester vinden..

Nijmegen 1e jaar NL recht ..
Wat moet je met de nieuwe roosters dan? Het jaar is nog maar net begonnen! Als ze niet op de website staan, dan weten de docenten ook nog niet of ze uberhaupt college willen gaan geven :p
pi_31105868
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:12 schreef Thisbe het volgende:

[..]

We hebben in veel vakken te maken met venootschappen, en heel veel met belastingrecht. Het vakkenpakket is totaal anders dan voor NL-recht, op het privaatrechtelijke jaar na....
Wilde je nog notarieel gaan doen dan?
Een beetje verbreding is nooit weg
pi_31116925
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Wat moet je met de nieuwe roosters dan? Het jaar is nog maar net begonnen! Als ze niet op de website staan, dan weten de docenten ook nog niet of ze uberhaupt college willen gaan geven :p
Kan ik beetje plannen met autorijlessen mijn werk..
pi_31120053
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:05 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:

[..]

Kan ik beetje plannen met autorijlessen mijn werk..
Het is al eeuwen zo dat er op vrijdag geen colleges worden gegeven!
Behalve familierecht, Nuytinck is stronteigenwijs. Maar da's een tweedejaars vak
pi_31120883
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:04 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Behalve familierecht, Nuytinck is stronteigenwijs. Maar da's een tweedejaars vak
ahem, en wat dacht u van Staat&Bestuursrecht, van Kortmann?? Das meteen ook 't enige college waar ik op Vrijdag uberhaubt m'n bed voor uit zou willen komen
  zondag 2 oktober 2005 @ 20:01:53 #276
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31123627
Zooo, morgen 15:15h weer PFR, dus The_Duce, wat heeft je moeder voor je uitgezocht?

Let the herken-de-fokker-games begin!

Ik zal wel heel discreet je alleen spotten en je niet direct om je hals vliegen hoor
Nulla verba sed acta
pi_31125170
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:04 schreef Thisbe het volgende:

[..]

iedere vrijdag
staatsrecht
0830 - 1030
Kortmann..

pi_31125597
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 20:59 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:

[..]

iedere vrijdag
staatsrecht
0830 - 1030
Kortmann..

De ouwe bok is van zijn geloof gevallen! Ik zal hem er eens op aanspreken....Wel naartoe gaan he? Zijn college's zijn uitstekend
Ok,ik heb een lichtelijk zwak voor Tijn
pi_31126083
Volgens mij heeft iedereen wel 'n zwak voor hem

En ik weet niet uit welke 'generatie' jij stamt maar 't is toch al een aantal jaren dat ie op Vrijdagochtend college geeft...
pi_31126133
En hoewel Kortmann's colleges hilarisch zijn, vind ik Bovend'eert toch wel ietswat nuttiger om te volgen hoor....
pi_31126187
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:24 schreef DonStefano het volgende:
Volgens mij heeft iedereen wel 'n zwak voor hem

En ik weet niet uit welke 'generatie' jij stamt maar 't is toch al een aantal jaren dat ie op Vrijdagochtend college geeft...
ik studeer veel te lang. Ik ben dat meubelstuk dat elke dag rondzwerft op de faculteit
pi_31126358
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:26 schreef Thisbe het volgende:

[..]

ik studeer veel te lang. Ik ben dat meubelstuk dat elke dag rondzwerft op de faculteit
Als ik zo rond kijk op de faculteit lopen er heel wat eeuwige studenten rond, of figuren die op hun 50ste nog eens 'n keer rechten gaan studeren, dus 't zal allemaal vast wel meevallen en als ik in mijn huidige tempo studiepuntjes blijf sprokkelen kan 't bij mij ook nog wel eens heel lang gaan duren....
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:45:50 #283
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31126761
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:22 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb volgende week maandag mn allereerste tentamen: Encyclopedie van het recht A

Iemand nog tips?
Ja, niet onderschatten.

Dat is het enige tentamen in mijn rechtenstudie, waar ik een onvoldoende voor het gescoord. Niet dat het écht moeilijk is ofzo, maar ik had gewoon brak geleerd, omdat ik de colleges zo makkelijk vond.
pi_31127054
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:32 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Als ik zo rond kijk op de faculteit lopen er heel wat eeuwige studenten rond, of figuren die op hun 50ste nog eens 'n keer rechten gaan studeren, dus 't zal allemaal vast wel meevallen en als ik in mijn huidige tempo studiepuntjes blijf sprokkelen kan 't bij mij ook nog wel eens heel lang gaan duren....
Je hoofd komt me niet bekend voor, dus ik neem aan dat je derde of jongerejaars bent?
En nee je mag niet weten hoe lang ik al studeer
Gelukkig zie ik er jonger uit dan ik ben, dus helemaal uit de toon vallen doe ik (nog) niet!
pi_31127340
in theorie 3dejaars, dus je had ongetwijfeld mn mentor(o)ma(ma) kunnen zijn
pi_31127485
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 20:01 schreef Leonoor het volgende:
Zooo, morgen 15:15h weer PFR, dus The_Duce, wat heeft je moeder voor je uitgezocht?

Let the herken-de-fokker-games begin!

Ik zal wel heel discreet je alleen spotten en je niet direct om je hals vliegen hoor
Ik ga niet
pi_31127939
Mijn mentorkleinkinderen zijn ook al bijna afgestudeerd dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk!
Ben je lid van de JFV trouwens?
pi_31128230
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:22 schreef Mr.G het volgende:

Iemand nog tips?
Hey Guy, jij ook hier
Ik ben Michael
pi_31128397
Is het eerste semester van het eerste jaar tot de kerst?
pi_31128499
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:22 schreef Thisbe het volgende:
Mijn mentorkleinkinderen zijn ook al bijna afgestudeerd
quote:
Ben je lid van de JFV trouwens?
jazeker maar niet bijzonder actief, kom eigenlijk alleen op de OpenRechtenfeesten
pi_31129676
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:38 schreef DonStefano het volgende:

[..]

jazeker maar niet bijzonder actief, kom eigenlijk alleen op de OpenRechtenfeesten
O, daar durf ik me al niet meer te vertonen! Of misschien moet ik toch maar eens gaan, om een pril jongentje te verschalken
Wel mijn artikelen lezen in het BJ he?
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:46:35 #292
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31139176
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:08 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik ga niet
Wat is deze? Is het de grote ik-ga-niet-naar-PFR-dag ofzo? Mijn gezellige PFRvriendje met wie ik altijd samen zit is er ook al niet .
En dat terwijl het deze week stiekem nog best lastig was (ik kwam niet helemaal uit alle vragen in elk geval, voor 't eerst, dus ik hoop dat Ineke het een beetje decent uit gaat leggen...).
Nulla verba sed acta
pi_31142966
Zoo..... kom net uit de JB. Kan nu dus zonder schuldgevoel de hele dag niets doen.
pi_31143375
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:09 schreef Thisbe het volgende:

[..]

O, daar durf ik me al niet meer te vertonen! Of misschien moet ik toch maar eens gaan, om een pril jongentje te verschalken
Het begint nu wel 'n beetje eng te worden hoor de GW-herziening van '83 zeker ook bewust meegemaakt?
pi_31143555
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:36 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Het begint nu wel 'n beetje eng te worden hoor de GW-herziening van '83 zeker ook bewust meegemaakt?
Ja hoor, juffrouw Marianne zal me er zeker uit hebben voorgelezen op de peuterspeelzaal
pi_31143598
't is dan ook bijzonder boeiende materie
pi_31156784
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:44 schreef DonStefano het volgende:
't is dan ook bijzonder boeiende materie
Je zat niet toevallig in het studeon toen je dit typte? Ik wel namelijk!
pi_31157454
*spam* www.overlawyered.com , over Amerikaanse rechtzaken die we in Nederland onbegrijpelijk vinden. Check vooral de /topics (met name http://www.overlawyered.com/archives/cat_schools.html is leuk om te lezen).
pi_31158251
Oke, even iets anders

Na dit jaar stap ik over naar wo rechten, ik doe nu nog de veredelde versie; Hbo rechten. Iemand nog suggesties wat betreft de universiteiten? Ik doe het hbo nu in Amsterdam, en daar zeggen ze zelf dat de UvA daar het best op aansluit, maar ik hoor het liever van studenten zelf.

Dit allemaal uiteraard mits ik mijn propedeuse haal, maar daar ga ik wel vanuit
pi_31159442
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:09 schreef boyv het volgende:
Oke, even iets anders

Na dit jaar stap ik over naar wo rechten, ik doe nu nog de veredelde versie; Hbo rechten. Iemand nog suggesties wat betreft de universiteiten? Ik doe het hbo nu in Amsterdam, en daar zeggen ze zelf dat de UvA daar het best op aansluit, maar ik hoor het liever van studenten zelf.

Dit allemaal uiteraard mits ik mijn propedeuse haal, maar daar ga ik wel vanuit
De ex van een werkgroepgenoot van mij zat op de UvA. Zij heeft dat ervaren als een regelrechte organisatorische ramp. Ik stem voor Utrecht Op de timeslots na de beste universiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')