abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:54:17 #201
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30865840
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Welke stomme mongool neemt er uberhaupt een krant mee naar college, ga dan niet ofzo. Kansloos, college verpesten voor anderen.

Was trouwens ook een keer bij Sixpack, gingen ze kijken hoe ver je kon gaan met eten tijdens een college. Pizzakoerier kwam gewoon binnen, pizza eten mocht gewoon, alleen de bestelde rijsttafel ging iets te ver
Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.
In mijn jaartje economie dan hè, daarna bij rechten was ik uiteraard doodserieus.
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:31:31 #202
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30866787
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:48 schreef DonStefano het volgende:
Kennen de Utrechters hier toevallig ene Tonny Nijmijer? Grappig, gezet mannetje van bestuursrecht. Was tot afgelopen jaar werkzaam als docent in Utrecht, maar hij inmiddels heeft 'n mooie promotie naar de Nijmeegse uni gemaakt....
Ik heb vorig jaar voor Staats- en Bestuurs echt 100000 arresten met noten van Nijmijer gelezen (over permanente bewoning van vakantiehuisjes en handhavingsverplichtingen enzo..).
Maar wie de beste man is, ik zou het niet weten... De begeleider van ons 'onderzoek' was in elk geval fan van hem (en ook van Lex Michiels...)...
Nulla verba sed acta
pi_30871812
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:53 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Wanneer is de eerste SC Rechten-meeting? Allemaal Vermande-toga-shortjes om en rechtbankje spelen!

De oorspronkelijke ts is erg tevreden met Kluwer

(alleen beetje jammer dat Kluwer niet zo'n apart Strafrecht bundeltje heeft als de Vermande. Die dingen zijn zo handig en klein Maar ja, het papier van Kluwer is gewoon mooier en zo )

Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:13:42 #204
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30871885
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:

[..]

De oorspronkelijke ts is erg tevreden met Kluwer

(alleen beetje jammer dat Kluwer niet zo'n apart Strafrecht bundeltje heeft als de Vermande. Die dingen zijn zo handig en klein Maar ja, het papier van Kluwer is gewoon mooier en zo )

Ot; Goederenrecht is echt een klotevak. Week 4 komt eraan en ik snap er de ballen van
Goederenrecht Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters )
Nulla verba sed acta
pi_30872054
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Goederenrecht Try Fesevur, die man heeft echt een briljant boekje geschreven, als je dat gelezen hebt heb je er nooit meer vragen over (en z'n hoorcollege's zijn ook geweldig: Geen sheets, af en toe maakt hij een tekeningetje op de overheadprojector met wat lijntjes en pijltjes en letters )
Is dat te koop bij Scheltema?

Ik heb nog Brahn Reehuis liggen (contractenrecht/aansprakelijkheidsrecht/ beetje goederenrecht in een niet al te dik boek samen). Misschien moet ik dat eens gaan lezen of zo...
Want voor goederenrecht lezen we Pitlo .
1 bladzijde daarvan lezen kost mij al een dag of zo
En dat kreng is DIK!

En dat is dus een 5ec vak, dus tentamen is al over een maand
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:18:24 #206
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872066
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.
pi_30872074
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:12 schreef Andoire het volgende:
Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerd Niks geen gezever over 'redelijkheid en billijkheid' of 'zoals in het maatschappelijk verkeer betaamt', maar gewoon 'zo staat het in de wet'

Het is zo rechtlijnig, het lijkt de Awb wel
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:20:30 #208
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872141
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Andoire het volgende:

[..]

Is dat te koop bij Scheltema?

Ik heb nog Brahn Reehuis liggen (contractenrecht/aansprakelijkheidsrecht/ beetje goederenrecht in een niet al te dik boek samen). Misschien moet ik dat eens gaan lezen of zo...
Want voor goederenrecht lezen we Pitlo .
1 bladzijde daarvan lezen kost mij al een dag of zo
En dat kreng is DIK!

En dat is dus een 5ec vak, dus tentamen is al over een maand
Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.
Gelukkig hadden we voor goederenrecht het boek van Snijders & Rank-Berenschot uit de rode reeks. Die was wel te doen.
pi_30872154
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef Pool het volgende:

[..]

Goederenrecht is okee. Die systematiek bevalt me wel.
Jou wel, ja.
Mij totaaaaal niet. Op het eerste hoorcollege zeiden ze al dat dit een 'logica vak' is.
En nou heb ik de pech dat ik echt super onlogisch ben.
Что было, то прошло..
pi_30872235
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, die Pitlo-reeks is echt onleesbaar. Wij moesten deel 2 hebben voor ondernemingsrecht.
Gelukkig hadden we voor goederenrecht het boek van Snijders & Rank-Berenschot uit de rode reeks. Die was wel te doen.
Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekocht

Ik zal eens rondkijken naar dat boek wat Leonoor net noemde.
Что было, то прошло..
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:25:58 #211
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30872328
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:20 schreef Andoire het volgende:

[..]

Jou wel, ja.
Mij totaaaaal niet. Op het eerste hoorcollege zeiden ze al dat dit een 'logica vak' is.
En nou heb ik de pech dat ik echt super onlogisch ben.
Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.
Succes in ieder geval.
pi_30872350
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Goederenrecht is juist, in tegenstelling tot verbintenissen & overeenkomstenmeuk, lekker concreet en heerlijk gestructureerd Niks geen gezever over 'redelijkheid en billijkheid' of 'zoals in het maatschappelijk verkeer betaamt', maar gewoon 'zo staat het in de wet'

Het is zo rechtlijnig, het lijkt de Awb wel
De Awb is best wel rechtlijnig ja.

pi_30872480
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad geen leuk vak nee. Op zich struikelden er bij ons ook best wel wat mensen over.
Succes in ieder geval.
Tnx, zal het nodig hebben

Strafrecht is btw leuk! Wij hebben zo'n boekje van Stolwijk en t beslissingsmodel van Koopmans. En dat leest op zich heel lekker!

Maar ja, vorig jaar heb ik de twee vakken die ik juist heel leuk vond moeten herren...dusch...
Что было, то прошло..
pi_30872489
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Andoire op 23-09-2005 22:30:50 ]
Что было, то прошло..
pi_30872562
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:23 schreef Andoire het volgende:

[..]

Hm, ik heb nog 3 van die rode boeken liggen ergens... Maar die vond ik ook vervelend, vandaar dat ik toen Brahn had gekocht

Ik zal eens rondkijken naar dat boek wat Leonoor net noemde.
Fesevur kan je hier kopen. Echter, goederenrecht is gewoon heavy shit maar wel onwijs gaaf als je 't snapt Het is een vak dat je niet makkelijk haalt maar dan moet je maar aan de slag met je luie reet!
pi_30872808
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:32 schreef The_Duce het volgende:

[..]

dan moet je maar aan de slag met je luie reet!
Joh, je meent het

Что было, то прошло..
pi_30874950
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kan nu wel gaan zeggen dat ik het grondig met jullie eens ben, maar ooit was ik geloof ik ook zo.
In mijn jaartje economie dan hè, daarna bij rechten was ik uiteraard doodserieus.
Herkenbaar! In m'n eerste (anderhalf jaar?) van m'n studie was ik volgens mij echt een grote irritatiebron voor anderen tijdens hoorcollege's.
Toen ben ik er wel achter gekomen dat dat soort gekloot geen studiepunten oplevert .
pi_30875167
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:23 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ivo Giesen Die geeft pas Kernvak Privaat. Wat een schatje!
En als extra bonus geeft hij ook nog goede colleges!

En in de JB is geen bier, maar we ging toch rechtbankje spelen
We kunnen altijd nog doorschuiven naar De Luifel natuurlijk, of Hemingway of of of...
Ha! Rechtbankje spelen in de JB . Dan komt die nazi van een congierge langs: "Kein Geräusch machen bitte! "

Heerlijk ook hoe die gast mensen aanspreekt op ongeoorloofd drinken in de JB: "Drinken in de JB is niet toegestaan, behoudens een flesje water". Fantastisch die toon! Alsof ie een versje opleest .
  zaterdag 24 september 2005 @ 07:34:40 #219
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30879463
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ha! Rechtbankje spelen in de JB . Dan komt die nazi van een congierge langs: "Kein Geräusch machen bitte! "

Heerlijk ook hoe die gast mensen aanspreekt op ongeoorloofd drinken in de JB: "Drinken in de JB is niet toegestaan, behoudens een flesje water". Fantastisch die toon! Alsof ie een versje opleest .
Aaaah je kent Tony ook! Vandaar dat ik al zei, we nodigen hem ook gewoon uit... En ja, in de wandelgangen heet hij al de bibliotheek-gestapo...
Nulla verba sed acta
  maandag 26 september 2005 @ 18:55:55 #220
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30949021
Wat een stilte...

Maar goed, ik weet nu dus EINDELIJK hoe een verrekenbeding in elkaar steekt (see: Ineke de H. is wel cool!) maar het spot-de-fokker-gebeuren is een beetje in het water gevallen, waar was je nou met je hint...?
Nulla verba sed acta
pi_30956884
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:55 schreef Leonoor het volgende:
Wat een stilte...

Maar goed, ik weet nu dus EINDELIJK hoe een verrekenbeding in elkaar steekt (see: Ineke de H. is wel cool!) maar het spot-de-fokker-gebeuren is een beetje in het water gevallen, waar was je nou met je hint...?
Ik was te laat en moest achteraan zitten
  maandag 26 september 2005 @ 22:50:47 #222
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_30957110
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:44 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik was te laat en moest achteraan zitten
Dan zaten we vlak bij elkaar, ik zat ook bijna achterin.. Maar goed, hier heb ik niks aan, achteraf hinten.. Volgende week geef je op zondag maar door wat je aandoet ofzo
Nulla verba sed acta
pi_30958818
ik weet niet of jullie het vanavond gezien hebben.. maar veronica's lekkerste meid vanavond studeerde ook rechten! toch niet toevallig in groningen??
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_30960749
Morgen Privaat. Dat wordt weer huilen met de pet op!

"wat is een zaak"

Edit: vandaag natuurlijk al...

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2005 00:52:47 ]
pi_30965180
Bestuursrecht . Gisteren tweede college gehad en vond het zelf erg interessant . Veel mensen zuchten en steunen tijdens het college door de ontzettend droge stof en dan hebben we nog niet eens europees recht gehad .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')