Omdat er in Belgie geen 14 miljoen mensen wonen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:29 schreef sp3c het volgende:
zie ik niet in waarom Nederland en Belgie met 30 miljoen (vrij rijke) inwoners bijj elkaar te klein zouden zijn voor de olympische spelen
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:08 schreef dancemacabre het volgende:
Dat kan allemaal via Luxemburgse financiering, de BeNeLux-games, gelet de huidige crisis is een enorme staatsinvestering in infrastructuur nodig gevolgd door spelen, maar eerst brood.
Trouwens dit is een beproeft recept.
Volgens mij kan het niet, omdat in de regel een stad zich kandidaat stelt en niet een land.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:50 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of organisatie door twee landen niet tegen de tradities van de Olympische Spelen is.
Dat is geen stelling, dat is een vraag.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:07 schreef RequestNL het volgende:
De stelling luidt:
Olympische spelen 2012
Nederland onderzoekt of het zich samen met België kandidaat wil stellen voor de of het zich samen met België kandidaat wil stellen voor de olympische spelen van 2012. Is het wel zinvol dat de twee kleine landjes hier zoveel in willen inversteren?
Ja precies, maar ik neem niet aan dat men naar Brussel gaat uitwijken voor pak 'm beet de zwemwedstrijden. Het lijkt me niet logisch dat een OS door twee landen wordt georganiseerd, aangezien er altijd (tot nu toe tenminste) één stad als organisator op de affiches staat.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:15 schreef tong80 het volgende:
Dat is juist mijn punt. Dacht je echt dat alle wedstrijden in Los Angeles en Seoel zijn gehouden. Ze wijken vaak uit naar plaatsen in de buurt. Trouwens die steden zijn bijna vergelijkbaar met een land zoals Nederland. Het zou dan Officiëel Amsterdam zijn maar officiëus gewoon heel Nederland met het wielrennen in Limburg en het zeilen in den Helder.
och er zijn evenveel Belgen als Grieken dus dat komt aardig in de buurtquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:02 schreef RSM het volgende:
[..]
Omdat er in Belgie geen 14 miljoen mensen wonen?
ja want het is zo gigantisch lang reizen tussen utrecht, amsterdam en Rotterdam momenteelquote:Het zou moeten kunnen op het moment dat er een magneetbaan wordt aangelegd tussen Amsterdam Rotterdam en Utrecht
We zijn het er toch over eens dat Griekenland het niet kon ?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:16 schreef placebeau het volgende:
Als Griekenland het kan, dan kan Nederland het zeker!
Ja, het trok op niet zoveel, maar ze hebben het toch geklaard. Dus dan kan het economisch veel sterkere Nederland het ook. En alle mogelijkheden zijn er in Nederland, het sportieve beleid is schitterend, dus waarom niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
We zijn het er toch over eens dat Griekenland het niet kon ?
Als zoiets in Nederland word gehouden dan zeker in Amsterdam als uithangbord. Maar idd dingen kunnen op andere locatie's worden gehouden dat is helemaal niet zo raar.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, het trok op niet zoveel, maar ze hebben het toch geklaard. Dus dan kan het economisch veel sterkere Nederland het ook. En alle mogelijkheden zijn er in Nederland, het sportieve beleid is schitterend, dus waarom niet.
Welke stad zou het moeten worden, Amsterdam of Rotterdam?
1. Amsterdam of Rotterdam zijn zo klein op wereldvlak dat toch heel Nederland erbij zou betrokken zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 08:08 schreef dolle_hond het volgende:
er komen geen OS in nederland omdatdriekwart van de nederlanders kotst op amsterdam en op rotterdam en er dus nooit voldoende draagvlak is voor 1 stad over 15 jaar, wanneer dit evt. zou spelen, er zoveel allochtonen in nederland wonen, zeker in Amsterdam en Rotterdam, dat de meerderheid daar ook tegen is. De minderheid weet dan al zeker dat de beveiliging niet te betalen is. er zijn nog zoveel steden die volgens het IOC voor Amsterdam en Rotterdam aan de beurt zijn, dat ze volgens die schaal ergens in 2500 aan de beurt zijn, vlak na Keulen, Boston en Kuala Loempur
nou het waren toch mooie spelen in Griekenland, alleen hebben ze wat overdreven met de bouw van het een en ander, dat is in Nederland niet echt nodigquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
We zijn het er toch over eens dat Griekenland het niet kon ?
Wat voor een inkomsten bronnen precies? Toerisme?quote:Op zondag 26 juni 2005 11:32 schreef Stratos het volgende:
Ik was ook naar de OS geweest in Atlanta 1996 en vond het zeker gaaf. Atlanta kent sinds de OS in 1996 een economische hausse die nog niet ophoudt.
Nederland (en Belgie) zijn globaal gezien nogal kleine landjes die niet zo veel voorstellen. Ze hebben beiden de OS al eens gehad en Europa heeft sowieso al veel OS'en gehad. Combineer die dingen en het zou nog heel lang kunnen duren vooraleer er in deze regio (lage landen) nog eens een OS is. Als Parijs of Londen 2012 binnenhalen al helemaal.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:00 schreef placebeau het volgende:
3. Waarom zou Nederland de concurrentie niet kunnen aangaan met bvb Köln?
Nee hoor succesvolle spelen leveren op den duur veel geld op.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volgens mij kost het veel meer dan het oplevert. We hebben geld teveel natuurlijk, dus laten we dat vooral doen.
Nee hoor succesvolle spelen leveren op den duur veel geld op.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volgens mij kost het veel meer dan het oplevert. We hebben geld teveel natuurlijk, dus laten we dat vooral doen.
Ik meen dat men in athene winst heeft gemaakt, al betwijfel ik dat aangezien men er vooraf al bij gzegd heeft dat de maatschappij er de komende jaren qua koopkracht op achteruit zou gaan ivm de Spelen, zoiets zeg je niet zomaar natuurlijk.quote:Op maandag 27 juni 2005 05:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kan me niet heugen dat er ooit een stad/land is geweest dat aan het einde van de rit de centen zat te tellen die verdiend waren.
Maar ik kan dat verkeerd hebben. Hoor ik dan graag van iemand.
Je voorbeeld m.b.t. Johan Cruyff is aardig, maar die heeft alleen een opvoeding en de daarbij behorende lasten gekost. Bovendien is zo'n berekening natte vingerwerk van het allerergste soort. Zegt me dus niet bijster veel.
Zeker niet wanneer het volgende week woensdag wordt toegewezen.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:36 schreef Elgigante het volgende:
De TS-er sprak toch over 2012?
Dat is met een aanmelding van vandaag niet meer te halen.
het gaat niet alleen om de vraag of de nederlanders t willen, maar ook of IOC het wil.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor succesvolle spelen leveren op den duur veel geld op.
Kan je het voorbeeld van de naam Johan Cruijff geven, er is ooit uitgerekend wat zijn naam alleen al op heeft gebracht in de historie. Dat komt op miljarden neer.
Precies, en dan met name Den Haag/Rotterdam omdat deze steden relatief dichtbij elkaar liggen. Rotterdam met zijn nieuwe Feyenoord stadium en Den Haag met zijn nieuwe ADO Den Haag stadiumquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |