En bij de commerciëlen is dat andersquote:Op zondag 26 juni 2005 11:43 schreef Lemmeb het volgende:
Jawel joh dat is allang aangetoond. Op verschillende redacties zijn al eens verkiezingspeilingen gehouden, en daar kwam altijd een zeer sterk vertegenwoordigde aanhang voor PvdA/GL naar voren. 75% ofzo zegmaar.
Volgens Verbal welquote:
Natuurlijk wel. Want dat is waar die journalisten werken.quote:Ik denk dat journalisten over het algemeen wat idealistischer zijn ingesteld. Dat heeft met de keuzes die je maakt te maken. En dat is misschien wat linkser. Maar dat heeft niets met de PO te maken.
Nee, dat weet ik nietquote:
Dat begrijp ik. Jij bent ook maar een mens.quote:Goed, dan voel ik me wel aangesproken, maar ben ik van mening de het door jou gesuggereerde 'hypocrisie' in dit topic niet op mij van toepassing is.
JOH!quote:Maar je had zelf ook wel kunnen verzinnen dat ik dat bedoelde.
Kun je lezen? Als in: 'begrijpend'?quote:Op zondag 26 juni 2005 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dus omdat het bij de commerciëlen stikt van de rechtse mensen, zou dat bij de NPS ook het geval zijn
Doe zelf maar een poging. Volgens mij ben jij nogal van de zelfwerkzaamheid (of geldt die alleen voor anderen?).quote:Je praat nu de hele tijd al in de derde persoon meervoud, maar wat wil je daar nu eigenlijk mee?
Is dit een ordinaire poging tot moddergooien, waar je mee weg probeert te komen door algemeen te blijven? Zit je nu gewoon te kijken wie er hapt op je ordinaire geflame? Of heb je het topic niet gelezen, en heb je eigenlijk geen idee waarover je het hebt?M.a.w.: welke users bedoel je precies met die 'lui'?
Ja, precies. Maar er blijven altijd nono's zonder enige kennis op dit gebied, die niet weten hoe programma's gemaakt worden, hoe zorgvuldig er met inhoud wordt omgegaan en hoe alles wordt afgewogen die maar een beetje puberaal lopen te blèren.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:20 schreef keesjeislief het volgende:
In de discussie tussen Lemmeb en Verbal: is niet het belangrijkste wat uiteindelijk uitgezonden wordt, onafhankelijk van de vermeende politieke kleur van de makers (waarover een discussie bij voorbaat nogal kansloos is)?
En anders zijn er nog tig Sesamstraat DVD's te koop.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een huilie gedrag zeg. Een beetje lopen zeiken dat Sesamstraat mss gaat verdwijnen.
Dat programma komt vast wel terug ergens.
Dat vraag ik me, na het lezen van deze reactie van jouw hand, nu net over jou af.quote:
Inderdaad.quote:Volgens mij zeg ik juist dat het bij de commerciëlen niet noemenswaardig anders verdeeld is dan bij de PO. Maar lees het nog een keertje door, voor je het voor een derde keer misquote
Dan zul je me toch eerst aan het werk moeten zetten, en dat doe je niet door in de derde persoon meervoud te spreken. Dan zul je me toch persoonlijk moeten aanspreken.quote:[..]
Doe zelf maar een poging. Volgens mij ben jij nogal van de zelfwerkzaamheid (of geldt die alleen voor anderen?).
...je zou misschien uit mijn woorden kunnen herleiden dat ik het met mekaar kàn vergelijken. Dus wellicht heb ik óók voor de PO gewerkt.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:52 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad.
En mijn vraag is dus: waar concludeer je dat uit? Want je zegt dat je jarenlang programma's hebt gemaakt voor de commerciëlen hebt gewerkt. Maar ik zie absoluut niet in hoe dat jou een kenner zou maken van de Publieke Omroep.
Ik hoef niemand persoonlijk aan te spreken. Ik zie hier meerdere types op deze manier denken en posten. Meerdere types waar ik niet bij hoor ---> derde persoon meervoud.quote:Dan zul je me toch eerst aan het werk moeten zetten, en dat doe je niet door in de derde persoon meervoud te spreken. Dan zul je me toch persoonlijk moeten aanspreken.
Je neemt genoeg aan, dus dit kan er ook nog wel bijquote:Laten we voor het gemak en de goede orde maar aannemen dat je het topic niet hebt gelezen, en eigenlijk geen idee hebt over wie je het hebt als je spreekt over 'lui'.
Dat was inderdaad al duidelijk.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:56 schreef Verbal het volgende:
Ik weet het niet, hoor, ik zeg maar wat.
Je geeft hier wederom geen enkele reden waarom programma's niet gekleurd zouden kunnen zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar er blijven altijd nono's zonder enige kennis op dit gebied, die niet weten hoe programma's gemaakt worden, hoe zorgvuldig er met inhoud wordt omgegaan en hoe alles wordt afgewogen die maar een beetje puberaal lopen te blèren.
'Ze' zullen jou wellicht ook irritant vinden.quote:Magoed, zalig zijn de armen van geest moeten we maar denken (ik denk dat niet, ik vind ze hooguit irritant).
Tja. Daar loopt een links-rechts-discussie (om het voor het gemak maar even zo te noemen) helaas wel vaker op uit en dat is natuurlijk ook een kernverschil, een fundamenteel verschil in opvatting over welke rol collectieve voorzieningen moeten spelen in een maatschappij en imn hoeverre dat teruggedrongen moet worden ten bate van eigen verantwoordelijkheid en marktwerking e.d.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan steken de NPS adepten daar toch zelf geld in
Trek die linkse portemonnee maar open.
Jij leest bovendien tamelijk selectief. Waar heb je mij horen zeggen dat ik de commerciele zenders verdedig en pretendeer dat ze daar kwaliteit uitzenden.
[..]
Dat een bagger zender zoveel geld kost.
quote:Op zondag 26 juni 2005 12:08 schreef SCH het volgende:
Alsof ik mijn politieke voorkeur in mijn werk door zou laten klinken? Kom op zeg.
Ik vind het prima dat jij jezelf belachelijk wil maken door zo'n smiley te posten maar wat denk je eigenlijk te kunnen zeggen? Loop eens een weekje mee en je zult versteld staanquote:
Lieve schat, ik waardeer je poging om de zaak 180 graden om te draaien, hoewel hij wat slap is. Ik zal het effe uitleggen: wat ik zeg, geeft nou juist aan dat ik behoorlijk goed weet waar ik het over heb.quote:
En waarom zou ikquote:Je geeft hier wederom geen enkele reden waarom programma's niet gekleurd zouden kunnen zijn.
Wat een aanname is, is denken te weten wat ik bedoel, gebaseerd op zaken die je anders hebt gelezen dan ik ze heb geschreven.quote:Je gaat er vanuit dat onpartijdigheid automatisch voortvloeit uit zorgvuldigheid, maar dat is natuurlijk een verkeerde aanname.
Daar twijfel ik niet aan, maar ik mag hopen dat je mij niet verwart met iemand die dat een reet interesseert.quote:'Ze' zullen jou wellicht ook irritant vinden.
Klopt. Vandaar dat het ook raar is dat de NPS als eerst moet sneuvelen.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:08 schreef Nolius het volgende:
De NPS stond juist voor programma's die het kabinet wil dat de publieke omroep maakt. En juist die omroep gaat verdwijnen.
Het gaat gewoon om geld ja. Mag het? Andersom speelt exact hetzelfde. De omroepen hebben macht en (krijgen) geld. En dat wordt met de visie die dit kabinet heeft minder.quote:Sorry hoor, ik ben de draad bij Van der Laan echt compleet kwijt. Er is gewoon geen visie meer, het is gewoon handjeklap geworden. "Als jij nu even dit van de WAO regelt, krijg je van mij de NPS"
Het gaat gewoon ordinair om geld.
De manier waarop je op fok aan de lopende band je wensdromen als feiten presenteert doet mij het ergste vermoeden.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat jij jezelf belachelijk wil maken door zo'n smiley te posten maar wat denk je eigenlijk te kunnen zeggen? Loop eens een weekje mee en je zult versteld staan
Je mag van alles vermoeden maar het gaat om de feiten en realiteit. Dacht je nou echt dat ik mijn journalistieke werk als een hobby zie waar ik mijn politieke idealen in door wil drukken en mee wil laten spelen? Wat een onzinnige gedachte.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:41 schreef nikk het volgende:
[..]
De manier waarop je op fok aan de lopende band je wensdromen als feiten presenteert doet mij het ergste vermoeden.
Dat heb ik niet gezegd. Het lijkt me alleen érg sterk dat jij jouw politieke voorkeur niet zou laten doorklinken. Tenzij je natuurlijk de horoscopen en recepten verzorgdquote:Op zondag 26 juni 2005 23:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag van alles vermoeden maar het gaat om de feiten en realiteit. Dacht je nou echt dat ik mijn journalistieke werk als een hobby zie waar ik mijn politieke idealen in door wil drukken en mee wil laten spelen? Wat een onzinnige gedachte.
Waarom is dat zo raar? Denk je dat mijn Fok-identiteit en mijn irl-persoon exact samenvallen? Ik ben een professionele journalist die zich toch echt veel met politiek en politici bezighoudt en ik durf te beweren dat ik een professionele neutraliteit heb in mijn werk - uiteraard is een mens nooit volledig objectief in zijn denken maar in mijn doen ben ik dat zeker.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Het lijkt me alleen érg sterk dat jij jouw politieke voorkeur niet zou laten doorklinken. Tenzij je natuurlijk de horoscopen en recepten verzorgd
Vast.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is dat zo raar? Denk je dat mijn Fok-identiteit en mijn irl-persoon exact samenvallen? Ik ben een professionele journalist die zich toch echt veel met politiek en politici bezighoudt en ik durf te beweren dat ik een professionele neutraliteit heb in mijn werk - uiteraard is een mens nooit volledig objectief in zijn denken maar in mijn doen ben ik dat zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |