abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28299346
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:29 schreef Verbal het volgende:
Wat een kolder. Dat jij bepaalde dingen niet snapt is iets anders.

V.
Wat een kinderachtige reactie

Een Raymann is laat en een hysterische Hindoestaan zijn twee van de meest simplistische programma's op de Nederlandse tv met name het eerste is dramatisch slecht.

Dat heeft niets met snappen te maken. Of mag je geen kritiek hebben op het heilige NPS?
pi_28299611
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De Bie voorspelt dus wat anders...
Een hoop tranen trekkende verhalen.

Eerst zien dan geloven. Het zou idd slecht zijn als de VPRO geen programma's meer kan maken zoals ze dat nu doen. Maar ik geloof niet dat het doel is om de VPRO de nek om te draaien. Hoe klein het bereik van de VPRO wellicht ook is ze voegen wel iets toe aan de PO.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:13:30 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28300567
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe klein het bereik van de VPRO wellicht ook is ze voegen wel iets toe aan de PO.
Dat deed de NPS ook, en nog behoorlijk informatief ook.

Weet je wat me stoort, als we uit moeten gaan van het aantal leden (lees gewogen gemiddelen) zal er geen enkel programma meer op de buis komen die juist het verschil kon maken.

Zembla (NPS) en Noorderlicht (VPR0) zijn in mijn optiek de beste informatieve programma's die de afgelopen 10 jaar het daglicht hebben gezien.

N0VA wordt weer N0S-Laat...... dat kan bijna niet anders. Geen enkele publieke omroep wil zoveel inmenging in de politiek hebben (Want het zou ze zomaar de kop kunnen kosten).
pi_28300871
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
Maar ik geloof niet dat het doel is om de VPRO de nek om te draaien. Hoe klein het bereik van de VPRO wellicht ook is ze voegen wel iets toe aan de PO.
De VPRO is natuurlijk een door LEDEN ondersteunde omroep. Ook flink wat leden als ik me niet vergis dus ja de VPRO zal echt haar programma's kunnen blijven maken. Sterker nog ze kunnen er wel een paar van de NPS overnemen.

De NPS is een clubje zonder leden. Ben blij dat dat gaat verdwijnen.

Laat de NOS zorgen voor de algemene programma's (Journaal, Sport, Sesamstraat) kunnen de andere omroepen de rest doen.

Belangrijke stromingen zonder omroepleden kunnen gebruik maken van de bestaande regelingen.

Maar de NPS, welke stroming is dit? En waarom kan een andere omroep met Leden dit niet maken?
pi_28300923
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Dat deed de NPS ook, en nog behoorlijk informatief ook.

Weet je wat me stoort, als we uit moeten gaan van het aantal leden (lees gewogen gemiddelen) zal er geen enkel programma meer op de buis komen die juist het verschil kon maken.

Zembla (NPS) en Noorderlicht (VPR0) zijn in mijn optiek de beste informatieve programma's die de afgelopen 10 jaar het daglicht hebben gezien.

N0VA wordt weer N0S-Laat...... dat kan bijna niet anders. Geen enkele publieke omroep wil zoveel inmenging in de politiek hebben (Want het zou ze zomaar de kop kunnen kosten).
Ik vind persoonlijk de NPS totaal niet te vergelijken met de VPRO. Daar waar de VPRO een eigenzinnig en rebels karakter heeft is de NPS een zender die niets nieuws toevoegd.

De NPS is gewoon overbodig in het huidige publieke bestel. Waarom zou geen omroep zoveel inmenging in de politiek willen? Nova is een samenwerking van de NPS en VARA. Nu valt de eerste weg maar de tweede kan toch nog NOVA blijven maken. De VARA is sws erg politiek georiënteerd en schamen zich ook niet om het uit te dragen.

Ik denk persoonlijk dat het allemaal niet zo zwart wit is ook al proberen enkele dat zo voor te stellen. Het verdwijnen van de NPS kondigt niet het einde van de wereld aan maar is een stap in de richting van een nieuw publiek bestel. Waar er mi nog steeds plek is voor kwaliteit en diepgang. Daarvoor zou de PO ook moeten zijn en de bagger kan bij de commerciële.
pi_28301070
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Andere Tijden en Klokhuis horen daar zeker ook bij. Het is waanzinnig om die de nek om te draaien.

Het grote probleem is dat er geen visie acher zit. Het voorstel om de NPS op te heffen is wisselgeld voor het CDA, niet meer dan dat.

Niemand heeft problemen met veranderingen bij de PO maar dit is zo'n impulsief, ondoordacht en korte-termijn plan.
pi_28301115
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:20 schreef Sybesma het volgende:

Maar de NPS, welke stroming is dit? En waarom kan een andere omroep met Leden dit niet maken?
Misschien moet je eens uitzoeken waarom de NPS tien jaar geleden werd opgericht
pi_28301571
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
Andere Tijden en Klokhuis horen daar zeker ook bij. Het is waanzinnig om die de nek om te draaien.

Het grote probleem is dat er geen visie acher zit. Het voorstel om de NPS op te heffen is wisselgeld voor het CDA, niet meer dan dat.

Niemand heeft problemen met veranderingen bij de PO maar dit is zo'n impulsief, ondoordacht en korte-termijn plan.
Vals sentiment natuurlijk om te zeggen dat Het Klokhuis gaat verdwijnen. Ik keek vroeger ook Het Klokhuis en volgens mij was dat voor de tijd van de NPS. Idem voor Sesamstraat.

Als je de NPS zo graag ziet blijven kom dan met legitieme redenen en niet met vals sentiment. Voor kwaliteitsprogramma's is altijd ruimte op de PO ook nu de NPS verdwijnt. De NPS voegt gewoon niets nieuws toe. Derhalve moet het verdwijnen.
pi_28301745
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien moet je eens uitzoeken waarom de NPS tien jaar geleden werd opgericht
Uit een andere posting:
quote:
De Nederlandse Programma Stichting (NPS) ontstond op 1 januari 1995, toen deze de taak van de NOS overnam om culturele, informatieve, minderheden- en jeugdprogramma's uit te zenden. De NPS zendt op televisie voornamelijk uit op Nederland 3.

Bekende programma's zijn

* NOVA/Den Haag vandaag (samen met VARA en NOS),
* Sesamstraat,
* Het Klokhuis,
* Buitenhof (samen met VARA en VPRO),
* Zembla (samen met VARA),
* Andere Tijden (samen met VPRO),
* Raymann is Laat en
* Met het mes op tafel
* Premtime
* TV3
Laat Sesamstraat en Klokhuis door de NOS maken
De rest kan door elke andere omroep gemaakt worden.

Ik zie echt de meerwaarde niet van de NPS.
pi_28303788
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:25 schreef SCH het volgende:
Om Medy van der Laan maar 's te quoten:
quote:
Gaat u mij nu vertellen dat programmamakers niet uit eigenbelang handelen? Ik denk heel goed te weten wat u wilt. U wilt behoud van werk, u wilt zo veel mogelijk zelf de dienst kunnen uitmaken, u wilt een zo modern en luxe mogelijk speeltuin waarin u helemaal zelf kunt bepalen hoe programma's eruit komen te zien. U wilt volledige vrijheid, maar wel op kosten van de samenleving. De publieke omroep gaat steeds meer lijken op een feestje voor elites. Waar het ene grachtengordeltypje het andere grachtengordeltypje uitnodigt om in zijn programma te verschijnen en omgekeerd. Mijn cynisme is zeer terecht na alle omroepellende en geldverspilling van de laatste jaren. Uit menige publicatie blijkt dat niemand van de omroepen en van de omroepmedewerkers zich daadwerkelijk druk maakt om de burger. Ze zeggen allemaal van wel, maar het is holle retoriek om het echte belang niet te hoeven vermelden, namelijk behoud van macht, behoud van werk, behoud van geld en behoud van volledige vrijheid. Terwijl het een PUBLIEKE omroep is, die programma's hoort te maken voor het PUBLIEK. De kloof tussen politiek en burgerij is er evenzeer tussen omroep en burgerij. En dat moet afgelopen zijn! "
pi_28303869
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een kinderachtige reactie

Een Raymann is laat en een hysterische Hindoestaan zijn twee van de meest simplistische programma's op de Nederlandse tv met name het eerste is dramatisch slecht.

Dat heeft niets met snappen te maken. Of mag je geen kritiek hebben op het heilige NPS?
Mwah, ik vind het anders best aardige programma's. Prem is een mongool, maar zijn programma is best aardig. Hetzelfde geld voor Rayman, het is allemaal heel erg flauw maar dat is Nederlandse comedy sowieso...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:04:03 #262
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28306212
Medy van der Laan volgens nikk:
quote:
Gaat u mij nu vertellen dat programmamakers niet uit eigenbelang handelen? Ik denk heel goed te weten wat u wilt. U wilt behoud van werk, u wilt zo veel mogelijk zelf de dienst kunnen uitmaken, u wilt een zo modern en luxe mogelijk speeltuin waarin u helemaal zelf kunt bepalen hoe programma's eruit komen te zien. U wilt volledige vrijheid, maar wel op kosten van de samenleving. De publieke omroep gaat steeds meer lijken op een feestje voor elites. Waar het ene grachtengordeltypje het andere grachtengordeltypje uitnodigt om in zijn programma te verschijnen en omgekeerd. Mijn cynisme is zeer terecht na alle omroepellende en geldverspilling van de laatste jaren. Uit menige publicatie blijkt dat niemand van de omroepen en van de omroepmedewerkers zich daadwerkelijk druk maakt om de burger. Ze zeggen allemaal van wel, maar het is holle retoriek om het echte belang niet te hoeven vermelden, namelijk behoud van macht, behoud van werk, behoud van geld en behoud van volledige vrijheid. Terwijl het een PUBLIEKE omroep is, die programma's hoort te maken voor het PUBLIEK. De kloof tussen politiek en burgerij is er evenzeer tussen omroep en burgerij. En dat moet afgelopen zijn!
OMFG

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:07:45 #263
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28306323
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Prima. Jij weet het allemaal, en mensen die er uit eerste hand mee te maken hebben kletsen uit hun nek.
Iedereen kan hier beweren er uit eerste hand mee te maken te hebben. Wie zegt dat dat voor mij niet geldt
quote:
Je geeft in ieder geval een nieuwe dimensie aan het woord zelfoverschatting. Wees er trots op.
Ik geef een nieuwe dimensie aan het woord zelfoverschatting. Volgens Verbal .
pi_28306401
Die quote van Medy is echt schokkend, waar heeft ze dat gezegd?

Ze weet echt weinig van de realiteit - van al mijn collega's woont er niemand in de grachtengordel
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:12:44 #265
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28306499
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:10 schreef SCH het volgende:

Ze weet echt weinig van de realiteit - van al mijn collega's woont er niemand in de grachtengordel
Ik ook al niet

Wat een hoop flauwekul zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28306511
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
Medy van der Laan volgens nikk:
[..]

OMFG

Als het aan de burger zou liggen zou er nooit een draagvlak zijn voor een programma als Andere Tijden. Want wie zit er nu te wachten op een geschiedenisprogramma? Niemand behalve de liefhebbers. Zonde als dat programma verdwijnt want als er 1 programma totaal objectief tegen de recente geschiedenis aankijkt dan was het Andere Tijden wel.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:14:47 #267
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28306579
quote:

Die quote van Medy is dus echt geweldig. Zo zouden politici vaker misstanden aan de kaak moeten stellen. Gewoon hatseflats en nu iedereen handjes over mekaar en bek houden.

Ik weet 100% zeker dat men daar geen enkel fatsoenlijk weerwoord op had. Da's wel vaker met de keiharde waarheid.
pi_28306656
quote:

Jij word dan ook niet uitgenodigd
pi_28306699
Voor de goede orde, ik vind de NPS persoonlijk een behoorlijke omroep. Maar ik ben er niet rouwig om dat er gesneden word (eindelijk!) in de omroepen.
pi_28306742
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Jij word dan ook niet uitgenodigd
Zij suggereert dat de omroepen bestaan uit grachtengordeltiepjes.
pi_28306778
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:17 schreef nikk het volgende:
Voor de goede orde, ik vind de NPS persoonlijk een behoorlijke omroep. Maar ik ben er niet rouwig om dat er gesneden word (eindelijk!) in de omroepen.
Eindelijk? Er wordt al heel lang gesneden in het publieke bestel. Maar ik vind het ook goed dat er wat veranderd maar de quote van Van der Laan verbaast me echt. Dat van die speeltuin slaat echt helemaal nergens op.
pi_28306786
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Zij suggereert dat de omroepen bestaan uit grachtengordeltiepjes.
Waar het ene grachtengordeltypje het andere grachtengordeltypje uitnodigt om in zijn programma te verschijnen en omgekeerd.
pi_28306806
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Waar het ene grachtengordeltypje het andere grachtengordeltypje uitnodigt om in zijn programma te verschijnen en omgekeerd.
Dat zeg ik - dat is volstrekte nonsens.
pi_28306884
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Eindelijk? Er wordt al heel lang gesneden in het publieke bestel. Maar ik vind het ook goed dat er wat veranderd maar de quote van Van der Laan verbaast me echt. Dat van die speeltuin slaat echt helemaal nergens op.
Ohja, wanneer dan? Wanneer is er meer belastinggeld gegaan naar de omroepen dan nu het geval is.
pi_28306906
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeg ik - dat is volstrekte nonsens.
Dat zeg jij niet. Lezen wat er staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')